Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
senki sem veszi el tőled, marhára hidegen hagy, hogy ki mivel közlekedik, de a topik kiindulása az volt, hogy sírtatok, hogy drága a benzin, én meg megjegyeztem, hogy ha ilyen drága, akkor ne autózzatok.
ha ki tudod fizetni, akkor hajrá. ha nem, akkor meg nem nyavalyogni kell, hanem lemondani a kocsiról
tildy: azt elismerem (immáron másodszor ebben a topikban) hogy a BKV és a MÁV koszos, és rohadtul nem utasbarát, és igen, ez is közrejátszik abban, hogy sokan inkább autóznak.
-
tildy
nagyúr
En meg csak arrol beszelek, hogy ideje kinezni a nagyvarosbol .
Tegyuk fel szuleimhez le akarok utazni, napi 3 busz van at Ujszaszra , ha vonattal mennel. Egyebkent bp-lakhelyem kozt napi egy busz van. Nesze bakker kozlekedj.Ha picit is ismernel, tudnad, mennyire favorizalom a tomegkozlekedest (nagyon) , egyszeruen kenyelmes, hogy nem nekem kell vezetni, ha normalisak a jarmuvek, ha normalisan jar. Pl. nem veletlen nincs itt Londonban sem kocsink. Eddig egyetlen egyszer lett volna ra szuksegunk, mikor koltozkodtunk. De arra meg minek? Raadasul itt nagyon jo az egesz rendszer.
Budapesten is tokeletesen elvoltam bkvval. Eleg jol szervezett a metroutvonalakon es a kozelebena kozlekedes, Nagzvarad ter - Gellert ter tavolsagot meg csucsidoben hadd ne mondjam mennyivel kevesebb ido bkv-val megtenni a kocsival szemben (amit le sem tudsz parkolni)
Szoval nekem a kb. 9 ezres budapesti berlettel semmi bajom, es a tomegkozlekedessel sincs semmi bajom, a baj az emebrek mentalitasaval van. Foleg ha egyik varosban tisztak tudnak maradni a jarmuvek, a masikban nem.De amennyit az ember lanya otthon mavra kifizet, es amit kap cserebe (konkretan foldon ulve biciklis vagonban utaztunk ketten 7 ezerert egy 200 kmes tavon) , na az viszont rohej, de inkabb szegyen.
-
Lenry
félisten
-
tildy
nagyúr
Szolnok -Debrecen tan, ha naponta teszed meg vonattal, 1 fore 90 000Ft per fo , ha berletet valtasz (es nem fizeti a munkaltatod). Ha 4 ember teszi meg, 360 000 ft. Nos 360 000-t nem autozol el odavissza ezena tavon egy honapban. Sajnos olcsobb a kocsi. Amint hazamegyunk, valoszinuleg mi is elkerjuk fateret , mert egyebkent egy Debrecen kifulegyhaza retur is 15 ezer forint kettonknek. Annnyibol meg kocsival olcsobban megjarjuk.
Arrol nem is beszelve, hogy ezert a penzert normalis korulmenyeket kapsz kocsiban, mig a vonaton lehet kifordul a beled ,olyan budos van . (volt ra pelda. )
Budapesten belul viszont nekem felesleges volt a kocsi. El is adtam.
-
"Elmondás alapján ne nagyon higgyél el ilyesmiket szerintem, jobban jársz."
Nem mondtam, hogy 100%-ig biztos és tuti így van. Ezt arra szoktam amit kipróbáltam.De ő is mond valamit, te is mondasz valamit.
Egyiket sem fogadtam el igaznak. Majd kipróbálom."Egyedül a 4T 50 az, ami életveszélyes kategória, mert nem tudja felvenni
az autók tempóját, és az nem buli, amikor emiatt elkezdenek letolni."Nem Bp.-ről beszélek.
"Szerintem robogóra sem kéne."
Persze, hummerbe is fel lehet venni a bukósisakot.
Van egy határ a praktikum és a biztonság között.Biztonságosabbnak tartom a robogót a biciklinél.
Na azzal tényleg nem veszed fel a forgalom tempóját. -
DigitXT
félisten
Elmondás alapján hiszem el. Állítólag volt olyan, hogy 1L alá jött ki
Elmondás alapján ne nagyon higgyél el ilyesmiket szerintem, jobban jársz.
(Azt tudod pl., hogy hogyan bizonyították be, hogy a Föld banán alakú?)
Robogóval beérsz a városba amíg autóval kiállsz a garázsból.
Persze, a robogó sokkal gyorsabb a városban, mint az autó (én most egy
180-ast hajtok, de mentem már 50-essel, és 150-essel is), nem kérdés...
Egyedül a 4T 50 az, ami életveszélyes kategória, mert nem tudja felvenni
az autók tempóját, és az nem buli, amikor emiatt elkezdenek letolni.arra már nem mernék felülni beöltözés nélkül.
Szerintem robogóra sem kéne.Az az autós, aki elüt megkérdezi majd,
hogy ez most kismotor/nagymotor, vagy akármi? Sajnos nem... Nem azt
mondom, hogy full bőrszerkó, mert az tényleg vicces lenne, de azért egy
protektoros kabát, gerincvédő meg térdvédő nem hülyeség robogóra sem. -
Mentem, saját tulajdonban 50-esből egy simson volt az első és utolsó.
Elmondás alapján hiszem el. Állítólag volt olyan, hogy 1L alá jött ki egy tank benzinnel visszaszámolva.Robogóval beérsz a városba amíg autóval kiállsz a garázsból.
Persze szép lenne egy KTM 450 SMR, de arra már nem mernék felülni beöltözés nélkül.
Innentől meg tente van a mindennapi használatnak. -
keIdor
titán
Szuper, ez azt jelenti, hogy nyerek egy csomó sört. Fogadásból én nyerek!
Huhú, beb@szunk! -
Móci
addikt
Az lenne a jó, ha B-s jogosítvánnyal nálunk is lehetne vezetni 125 köbös kismotort. Természetesen egy különbözeti vizsga után.
Fogyasztásban szerintem azok sem annyira vészesek (4T, modernebb kiadásra gondoltam), menetteljesítményben meg szerintem egész jók 10-20-30 km-es távon. -
deicide
veterán
Azért vannak esetek, amikor nehéz lenne autó nélkül. Pl Sukoróról Budaörsre járni tömegközlekedéssel elég nehézkes lenne. Be kellene mennem Fehérvárra, az ellenkező irányba és onnan felmenni Budapestre, majd vissza Budaörsre, hogy kezdésre beérjek...ez cirka 2 óra, ami autóval 90es tempóval (kamion mögött, hogy keveset fogyasszon, mert a versenyszférában nem térítik a bejárást) 28 perc.
-
DigitXT
félisten
Mentél már 50-es 4T-vel, vagy csak tervezed?
(1L nagyjából kizárt.
Esetleg végig lejtmenetben hátszéllel. Vagy talán tök lassan/nagyon hosszú távon.) Csak valójában az automata váltó nem igazán tud alkalmazkodni az ilyesmihez, így váltós motorral szinte biztos, hogy üzemanyag-takarékosabban lehet menni. Szerk: mondjuk ezt csak úgy (fél)OFF-topik mondom...
Kényelemben a városban rohangászást figyelembe véve a robogó verhetetlen.
Kivéve persze mínuszokban, meg szakadó esőben.
(Alig várom már a tavaszt, hogy elhagyhassam végre megint a BKV-rabságot, és inkább eltankoljam a bérlet árát, de harmad annyi idő alatt érjek be a céghez, és onnan haza.)
-
DigitXT
félisten
Mi eszik 1L körül?
(50-es 4T is 2-3L, és az nem is megy. 50-es 2T több.)
Lenry: robogó != 50 köbcentis Stihl-fűrész.
125 4T-vel már egész jól el
lehet lenni, van is most egy kezdeményezés, hogy nem volna hülyeség, ha
azokat is lehetne B jogsival vezetni. Tekintve a motoros oktatás színvonalát
szerintem sem volna hülyeség, attól függetlenül, hogy nekem már A van: ha
valaki most akarna "az autójából átülni", annak hasznos lenne, ha valami jól
átgondolt gyakorlati képzés után jogsival való szarakodás nélkül vezethetne. -
molnarpeter
nagyúr
Hogyan duplázzuk meg egy trabi értékét? Tankoljuk tele
Lassan már triplázás lesz... -
Lenry
félisten
neked is igazad van, tényleg retkes a BKV, és ez az ő saruk, hogy nem takarítják és tartják karban a járműveket, pedig ennek valóban komoly utas-elriasztó szerepe van
meg lehet nézni ezzel szemben a szegedi tömegközlekedést. a Tisza Volán buszai közül némelyik tizen-huszonéves Ikarus is úgy néz ki, mintha most gurult volna ki Mátyásföldről.
ég és föld.
-
k.
őstag
Alapvetően igazad van.
DE
Amig a bkv ennyire mocskos, csöviket és félhülye hipp hipp múzsikás egyéneket is felengednek, addig sokkal inkább autó. Egyszerűen úgy vélem, hogy az, ha valaki vesz egy szép ruhát, és szétkoszolja CSAK azért, mert leült egy székre, amit elötte összekentek, akkor az az ember kárt szenved, és már kezdi értelmét veszteni a tömegközlekedés. És szinte minden ismerősöm szivott már ilyesmitől. Pl anyukám amióta autóval jár tizedannyit beteg mint elötte. Ez azért egy elég nagy indok az autó felé. Ugyanigy tudnám mondani akár a bevásárlásokat is. Azért sokkal egyszerübb, ha az ember nem szenved végig a városon vele...Szóval 2 dolog:
1, amig a bkv ennyire drága, mocskos, és büdös addig nem igazán hiszem, hogy bármiért is megéri HA
2. az embernek van pénze, és futja autóra akkor kb 0 értelme van bkvval járni, feltéve ha nem 1 megállót kell elviselnie. -
Lenry
félisten
áááá robogót nem vennék. az olyan...
nem is tudom hogy fejezzem ki magam, úgy hogy ne bán... áh lesz*rom. szóval nevetséges.vagy csak engem hozott össze mindig a jó ég hülye robogósokkal, akik hihhhhhetetlenül menőnek gondolták azt az 50 ccm-et a fenekük alatt.
a kedvencem, amikor kicsit visszaengedik a gázat, hogy úgy hangozzon, mintha váltana. Vice City-ben csináltam ilyet. de azt legalább nem látta egy fél város -
"az autóba pedig ne csak a benzint számoljátok, úgy versenyképes, de ha hozzászámoljuk, hogy javíttatni és karbantartani kell, adózni utána, biztosítást fizetni, és persze meg kell venni.
így máris nem olyan barátságos."
Én még az értékvesztést is hozzávettem. Nekem nem olcsóbb.
Nyilván ezt mindenkinek magának kell átgondolni.Ami alternatíva az a robogó, de amire jó idő lesz már nem érdekel.
-
FF23
senior tag
-
danih
veterán
Lehet, hogy kevesebb, mint pár éve, de 15 évvel ezelőtti állapotokhoz hasonlítani a szitut enyhén nevetséges, szerintem.
Mindenesetre nem hiszem a dolgot, a 0%-os hitelboom után már fűnek-fának van kocsija.
Szerintem az infrastruktúrális fejlesztéseknél kell keresni a dolog okát, pl bp-iek esetében: M0 körgyűrű, új hidak, közlekedéstechnikai optimalizációk, hogy pár példát említsek. -
No-kia
addikt
én is már csak azér tjárok autóval mert általában mindig televan akocsi, így azért nem vészes az ár... de ahatáron van nagyon hogy váltja a busz(az ingyen is van, a kocsi tényleg csak hobbi, csak akkor használom ha többen vagyunk)
-
FF23
senior tag
Mintha már most is csökkent volna a forgalom, kevesebb kocsi lenne az utakon.
-
Móci
addikt
Hát, ha ez így megy tovább, akkor nem lesz autóm, az fix.
-
danih
veterán
Ez van. Különösen az szopik, aki 0%-os kezdős CHF hitelre vett autót, az most a hitelt is nyögi, pluszba meg kevesebbet fog autózni (vagy alig).
Hát bukóvári, legalább lesz hely az utakon, autókázni tényleg nem kötelező.
Ellenben a szállítási költségek növekedése negatívan fog hatni az élelmiszerárakra is, ez már nagyobb gond lehet - és most különböző "pofátlansági" tényezőkről nem is beszéltem. -
Jarod1
veterán
ez az áremelés azért qrvára érdekes mert az összes forradalmi ország olajtermelése vmi 5% tesz ki, szóval valaki nagyon keveri a szart...
-
Lenry
félisten
egyszerre válasz mindenkinek:
igen, a töm.köz is drága, hogy pontosan miért, ennek utána kellene néznem egyszer, mert érdekelne egy pontos összetétel.
az autóba pedig ne csak a benzint számoljátok, úgy versenyképes, de ha hozzászámoljuk, hogy javíttatni és karbantartani kell, adózni utána, biztosítást fizetni, és persze meg kell venni.
így máris nem olyan barátságos.plusz megint elkanyarodtunk: akinek utaznia/vezetnie kell annak ez valamilyen módon meg fog térülni. akinek meg nem, az meg ne rinyáljon, hogy drága a benzin, mert neki nincs szüksége autóra.
-
adyz.
aktív tag
szegeny lenry mar joparszor leirta, o csak az autozgatokra ertette azt amit irt.
ertelmezo olvasas 1-es...
-
samfishR
senior tag
ne legyünk már ilyen szűk látókörűek.. az üzemanyag áremelés korántsem csak azokat érinti, akiknek van ótója osztán elmegy tankolni a molra. a tömegközlekedési eszközök mivel mennek? (kivéve villamos+troli) ők még 240ér tankolnak? nem hiszem. valamiből ki kell fizetni nekik is a megemelkedett üzemanyagárakat, ígyhát jegy+bérletárat emelnek. idővel. persze, a tömegközlekedés még így is jóval olcsóbb, én is naponta 3órát utazok buszon, mert mi sem tehetjük meg, hogy autóval járkáljunk mindenhova, csak mondom, hogy nem csak az autósokat érinti a 400as üzemanyagár.
sőt, kb MINDENHEZ szükséges manapság a kőolaj közvetetten vagy közvetlenül (nyilván ebbe is bele lehet kötni, "menjél gyalog vagy bicóval"), szóval nem tartom valószínűnek, hogy csak az autósokat érinti az üzemanyag ár emelés. Téged is érint, még ha nem is olyan mértékben.
-
cskamacska
addikt
Nem tudom, téged egyszer megrontott egy csapat kocaautós, hogy ennyire gyűlölöd a személygépkocsival való közlekedést?
Ma Magyarországon normális tömegközlekedés Budapesten van viszonylag elviselhető árakkal, és nagyjából ennyi. Rendszeresen használt vonat/Volán simán van olyan drága, ha nem drágább, mint a kocsi, cserébe késik/kiesik, hülye időpontokban közlekedik, és nagyon sok esetben egyszerűen nem alternatíva, mert el sem visz oda ahova kellene.
Szegediként a helyi tömegközlekedéssel lehet nagyon jól elvagy, de pár faluval arrébb, ahol Volánbusz is csak naponta kétszer jár, lehet másként gondolnák ezt. -
moha21
veterán
Hát figy tőlünk a felnőtt jegy 2. osztályra és nem IC-re 3.900 Ft. Ha még BKV-t is számolsz akkor elég no komment a dolog sajna. Ha már 3-an vagyunk 1 kocsira akkor megyünk kocsival, mert jobban megéri. 3 x 3 900 = 11 700 es ebben sincs BKV Ebből lehet venni most : 360 Ft-os áron 32,5 liter benzint. És ez csak az odaút !
A return 3 embernek nyilván a duplája, tehát 65 liter benzint tankolnál belőle.
Abból azért marad még 400 km-er után is ( oda-vissza táv ). -
Lenry
félisten
szerintem megéri. aki sokat utazik, annak lehet, hogy nem, de az megint csak nem sétakocsikázik, hanem dolga van. aki keveset utazik (kirándul, látogatóba megy, stb) annak olcsóbb egyszer kifizetni az egész családnak a vonatjegyet, mint fenntartani egy autót, amit minden bizonnyal csak a környéken járat, ahová akár tömegközlekedhetne is.
de számszerűsítsünk (lehet, hogy a végén nem is lesz igazam
) : vegyünk példának engem, szegedit, aki mondjuk 3-4 hetente hazautazik a szüleihez, hétvégéit a barátnőjénél tölti, egyébként meg csak Szegeden belül mozog.
egy év alatt:
havi egyszeri hazautazás, 95 km-re, oda-vissza: 12x2x1650 = 39600
heti egy barátnő, oda-vissza, 35 km-re: 52x2x640 = 66560
Szeged, helyi, összvonalas havibérlet: 12x6200 = 74400 (de ezt a munkahelyem 100%-ban téríti)
összesen tömegközlekedésre 180.560 Ft-om menne el, ha a bérletemet is én venném, így 106.160.
ennyiből nem tartanék fönn egy autót.egy átlag nagyvárosi ennél többet nem közlekedik önszántából, aki kisebb településen él, az esetleg, mert mondjuk ügyeket kell intéznie, de ugye ez sem rendszeres dolog.
fogalmam sincs, mennyibe kerül egy autó egy évben, de hogy 100.000-nél többet költesz rá, arra azért mernék fogadni
ha két fővel számoljuk a fentieket, akkor kétszer ennyi, de valószínűleg még ekkor is olcsóbb, mint az autó -
Lenry
félisten
Megint keverednek a dolgok
Akinek drága az ideje, annak azért az, mert pénze van belöle, annak nem kiadás az autó meg a benzin, hanem befektetés. Ahogy azt már elmondtam: az egyéni, "civil" autózásról beszélek, ahol továbbra is fenntartom, hogy sokkal inkább luxus a személyautó, mint szükséglet.Miért nem olcsóbb a tömegközlekedés? Ezt magyarázd el kérlek.
-
-
#51736960
törölt tag
nézd, én értem, hogy mit akarsz mondani, de szerintem ez egyszerű választás kérdése. amíg valakinek megér egy liter benya 370 forintot, addig az az ember tankolni és autózni fog.
ha valaki úgy dönt, hogy inkább nyaralásra, vagy egy új tévére gyűjt, az nem fog autózni.
ennyia benzin ára miatt pedig azért sírunk, mert KIBASZOTTUL drága
-
j.bravo
addikt
válasz
#51736960 #20 üzenetére
Nekem sincs autóm (csak a barátnőmnek
), és általában nem is hiányzik. De tény hogy ha van gyerek, akkor hasznos tud lenni (azért persze nem nélkülözhetetlen).
A munkába járást illetőleg mondjuk nem nyernék semmit ha autóval járnék: Pesterzsébetről Angyalföldre még mindig a metró a leggyorsabb; az Üllői+Hungária útvonal autóval tovább tartana. Mondjuk ha a metróig lehetne autózni, a metrónál olcsó és biztonságos P+R parkolóban hagyni (van ilyen?), az nem lenne rossz, de ugye...Randin a hölgyért menni, hazavinni stb. valóban - sajnos - kezd hallgatólagos elvárás lenni az autó sok hölgy részéről.
Van olyan haver, aki ezt taxival oldja meg. Azt mondja - és lehet benne valami, bár nem számoltam ki - hogy bár drága a taxi, még mindig nem kerül többe, mint fenntartani egy autót csak a csajozással összefüggő fuvarokra. (Lévén ezek alkalmi kiadások, míg az autó akkor is pénzbe kerül ha csak áll). -
moha21
veterán
Szobrász-restaurátor és minden szart örököl amit egy vállalkozónak csinálni kell viszont az előnyeit meg nem élvezi. " Szellemi szabadfoglalkozású" Belekalkulálja amúgy persze mást nem tud tenni. Csak azért említem, mert ő is szeret mozogni stb.. mégis sokat autózik. Amúgy meg vicc kocsival annyiba kerül eljutni valahova, mint vonattal....
-
#51736960
törölt tag
ebben egyetértek, amíg nem volt kocsim, én is mindenhova eljutottam, nem ez a probléma.
az a helyzet, hogy tini koromban még nem volt gáz a sárga buszon zötykölődni, stoppolni, bőrig ázni a vonatra várva, vagy úgy elmenni randizni, hogy a buszon "kísértem haza" a lányt
viszont így felnőttként már nagyon nem szívesen élném át újra ezeket a dolgokat, főleg ha valakinek kisgyereke van, egyszerűen kell az autó, na
szerk: Lenry, ez neked is ment...
-
^Clown
addikt
Ha a Közel-Keleten, vagy Észak-Afrikában valaki elfingja magát, már emelkedik az ár. Az összes tőzsdespekulánsnak LMPVS-t!
A belpolitikai válságban lévő országok a világ termelésének 5,5%-át adják...
Igen, autózni nem kötelező - enni viszont kell, az élelmiszer árában meg vastagon ott van a benzin-ár, ne felejtsétek el.
-
Lenry
félisten
válasz
#51736960 #13 üzenetére
miért? kötelező? akinek ez a munkája, annak majd a cég kifizeti. akinek meg nem, annak ott a busz/vonat/bicikli/láb. lehet válogatni.
nincs autóm, nem is tudok vezetni, és bármily furcsán is hangzik, szükségem sincs rá, de gondolom engem szereltek össze fordítva.
mod: és mielőtt valaki ezzel jönne (mert tudom, hogy fog) annak leszögezem, hogy most a személyi, civil autózásokról beszélek, és nem mentőkről, meg áruszállításról meg anyám kínjáról.
-
Lenry
félisten
nem kötelező autózni...
-
adyz.
aktív tag
jovan, kotozkodjetek csak
de majd ha keszen lesz es rini fogtok, hogy csak egy korre, naaaaa...na majd akkor leszek en kotsog
-
adyz.
aktív tag
elmennek a jo budos pics*ba
hogy fogok en igy tankolni a zsiguliba?
-
kenwood3
addikt
válasz
gamek!ller #1 üzenetére
én így is nyerek tankonként 6-10k között, csak kiugrok Ukránba ami kb 25-30km tőlem....asszem utoljára ott 225ft volt 1liter benzin
-
gamek!ller
őstag
Azon gondolkozom, mi lenne ha kevesebb lenne az adó, kevesebbet keresne az állam minden egyes literen.. Akkor.. Nem kéne emelni.. Szééép álmok...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Apple asztali gépek
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Apple MacBook
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Béta iOS-t használók topikja
- Nők, nőügyek (18+)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3018
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest