Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz
merqree
#18552
üzenetére
Nem tudom, van-e, ugyanis mindig úgy zajlik a dolog, hogy én bejelentem a problémákat, majd az erre hivatottak átszerkesztik.
A saját oldalamon van 5 térképszerkesztés, de nem rémlik, hogy csináltam volna valamit. Bár most nézem, látom a hibákat, és a bejelentőnek is tudok válaszolni, szóval elvileg szerkeszthetek térképet. -
-
Rick4
félisten
-
WhiteWalker
nagyúr
válasz
merqree
#17257
üzenetére
Mivel egy parkolóban vannak (StopShop) ami nem most épült , sem a kiépített helység ránézésre , a weboldaluk pedig 2017 óta létezik , abszolút nem egyidényesek , mivel házhoz is szállítják a különböző lángost!!
Ennyi idő alatt nem volt se aki bejelentse ,hogy ott vannak? Míg a többit azonos néven felajánlotta .
Míg a másik navigáció felismeri...Szóval az általad istenitett navigáció se tökéletes.
-
Rick4
félisten
válasz
merqree
#17257
üzenetére
Erről a csapatmunkáról annyit, hogy amikor jelentettem, hogy Marcaliban egy körforgalom, és a város kellős közepén lévő útszakasz többszáz méteres hosszon felújítás miatt le van zárva, és még javaslatot is tettem, merre célszerű a kerülő útvonalat megjelölni, az, aki ezt a jelentést feldolgozta, és a módosítást meg kellett volna oldja, megmagyarázta nekem, hogy rajtam kívül nem jelentette senki, és minek csinálja meg, mikor aki arra megy, úgyis látja, hogy le van zárva, majd kerül valamerre...
-
WhiteWalker
nagyúr
válasz
merqree
#17227
üzenetére
Ma épp Keszthelyen utaztam keresztül. Éhes voltam , lángost akartam enni.
Megnéztem a legelsőt amit a Google kiadott , neve lángoSOS.
Beírom a TomTomba és csak más helyeken talált ilyen néven , Keszthelyen semmit , míg beírtam ugyanezt a Wazeba az egyből megtalálta.Azért ez se tökéletes ... Bár gondoltam azért ilyen bagatell dolgot megtalál....
-
viktorhu
veterán
válasz
merqree
#17168
üzenetére
Két külön dolog. Egyik sem (a Waze sem) a jelentések alapján számolja a dugót. Ilyen szempontból az útlezárás jelentése kivétel, ha ilyet jelentenek, akkor nem tervez arra egy ideig.
Viszont a Google tényleg kiír Waze-ből jelentett információkat (balesetek).
A dugónál a kritikus tömeg számít, hogy legyen elég felhasználó az adott területen ahhoz, hogy valós idejű információt kaphass az útvonalról.
-
Somatom
veterán
válasz
merqree
#17096
üzenetére
Egyébként miért kell feltétlenül a naviprogramnak figyelmeztetnie a kamerákra? Én külön appot használok erre (CamSam plus), ami floatingban tud futni bármely más app fölött. Persze, csak Androidon, mert az IOS nem ismeri a floating megjelenítést. Németországban hatékonyan jelez. Otthon még nem próbáltam.
-
Macika66
őstag
válasz
merqree
#17091
üzenetére
Szerintem el kéne felejteni, hogy akkor hajtok csak normálisan, ha tudom, hogy sebességet mérnek. Nálad úgy tűnik, ez rangsorolja a programokat. lelked rajta.
Azért a Waze a legjobb, mert képes 10-20-30 perceket spórolni Neked, azzal, hogy figyeli a forgalmi adatokat, melyeket a többi autóstól aktívan és passzivan begyűjtött.
Az ember bele sem gondol, hogy a program figyeli az útminőséget is (érzékeli a szenzoraival, mennyire ráz), a sebességet, a vezetők reakcióit is, mindent (aztán legfeljebb nem használ fel minden adatot, mert nem használhat fel a jogféltők miatt).
Bámulatos, amikor 20 percet nyerek Keszthelyről hazafelé menet, mert leterel a dugó miatt az M7-esről. Ha nem lenne, ott rohadnék a tűző napon a pályán.... -
Winne
nagyúr
válasz
merqree
#17086
üzenetére
Én ezzel úgy vagyok, hogy nem lesz bajom belőle, ha jobban odafigyelek arra a szakaszra, ha jelentettek valamit, fenntartja a figyelmet is, meg lehet 10-ből 1 * nem szaladok bele valamibe, aminek nem örülnék.

IGO-nak és HERE térképes programoknak van bármi előnye? Mi számít a legjobb navi szoftvernek most?
-
plömplöm
őstag
válasz
merqree
#14942
üzenetére
a legnagyobb értelme ennek az akármilyen tükrözésnek az lenne, hogy beszálláskor a telefont bedobom a neki kialakított helyre, ahol töltődik indukciósan vezeték nélkül, kiszálláskor kiveszem onnan. ha babrálni kell egy dróttal, akár még ha mágnesesen kattanós is a csatlakozó, akkor ez egy átgondolatlan marhaság.
a samsung nem támogatottsága nem az android 10-zel függhet össze? mert ezzel kapcsolatban ájult szét sok minden, ami addig remekül működött.
-
válasz
merqree
#14457
üzenetére
Erre jó a P30 Pro
Private space felületen navigálnék, aztán ha megállít és elkéri, hogy ellenőrizze telepítve van-e, akkor mielőtt a bölcsőből leveszem kikapcsolom és amikor előtte bekapcsolom, akkor a normál módot fogja látni ahova nem is telepítem
Kretének... ma holnap kitalálják, hogy a 10 óra 10 perc miatt büntetnek 
-
fant0mi
őstag
válasz
merqree
#14366
üzenetére
A vegeredmenyben igazad van, de a logika hibas. Csak nagyon nagyvonalakban.
Nem vedenek, mert nem jofejek, hanem letezik egy eus iranyelv, melyben meghatarozzak a muszerpontossagot (5%), valamint azt az eloirast, hogy a muszeren kijelzett ertek semmilyen korulmenyek.kozott sem lehet kisebb, mint a valos sebesseg. Legalabb a tenyleges sebesseget kell mutassa, a felfele elteres merteke pedig legfeljebb a tenyleges sebesseg 10%-a +4 km/h.A gps rendszerek valoban szamoljak, de nem ugy. Nem is felteteleznek semmit. Altalaban masodpercenkenti mintavetelezesekkel gps koordinatak alapjan szamoljak ki az elmozdulast, ebbol a ket koordinata tavolsagabol az atlagsebesseget, ugye apro szakaszonkent.
Valoban inkabb higgyunk a gps-nek, az 0-1 km/h pontossagot mutat a valos sebesseghez kepest. Lakossagi hasznalat soran elenyeszo differencia.
-
válasz
merqree
#14366
üzenetére
Hát de valaminek el kell hinnie
Én Waze-nak, vagyis a készülékem gps-ének hiszek.
M3 bevezető, Alkotmány utcai felüljárónál álltak a fiúk amit már a Szerencs utcai lámpás kereszteződésnél láttam és éppen ezért beálltam a külső sávba és tartottam a 67 Km/h a waze szerint (autóban 74 Km/h) és nem jött csekkem, pedig ott állt a kis berettás rendőrfióka (többi az Audiban) a traffi mögött
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz
merqree
#14176
üzenetére
Egy ideje a telefonomon android autóval nem hajlandó működni a waze (elveszti a pozíciót, ahogy az autóra kapcsolom), így kénytelen voltam napi ingázásban visszatérni a google térképhez.
Régebben majdnem ugyanazt az útvonalat ajánlotta a két navi, mostanában viszont azt látom, hogy a Google sokkal konzervatívabb lett, míg a waze sokkal hajlamosabb néhány perc nyereségért trükköket bevetni. Az is érdekes, hogy amikor a waze által gyorsabbnak tekintett útvonalat választom, a google térkép úgy tippeli, hogy az lesz a lassabb út.
Mivel a beállt dugó hatását mindkét navi alábecsüli, így soha nem fogom megtudni, hogy melyik alkalmazás ajánlásával jártam volna jobban, mert értelemszerűen csak az egyiket tudom egyszerre kipróbálni

Viszont a jelentések hiánya miatt a google térkép még mindig sokkal hajlamosabb lezárt útszakaszokra rávinni.
-
viktorhu
veterán
válasz
merqree
#14170
üzenetére
A nem egyértelmű forgalmi helyzet más, de amikor ilyen fontos dolgokat "apró betűvel" szabályoznak, vagy bonyolult kereszteződésben bonyolult kiegészítő táblákkal próbálják az elsőbbség kérdését tisztázni (Újpalota Bánkút-Páskomliget-villamos hármas kereszteződés - korábban az autósoknak mindkét irányból stop tábla volt, most valami keresztrejtvényre emlékeztető kiegészítő tábla is van), az embernek egyszerűen nincs ideje megfejteni a feladványt, miközben a kitáblázás feltételezhetően megfelel minden szabálynak

Az megint más kérdés, hogy ahogy kinőtt az ország autópálya-hálózata, ezek a szöveges kiegészítő táblák még furábbak, mert nagyon gyorsan másik országba lehet érni, és pl. ha szlovákul van a kivétel megfogalmazva, akkor tényleg nem nagyon tudok a táblával mit kezdeni

-
Szili17
tag
válasz
merqree
#14170
üzenetére
Így van, bár én inkább vitának nevezném (persze lehet nem vagyok tisztában a csörte fogalmával) én úgy emlékszem vissza rá, mintha objektíven próbáltuk volna egymást meggyőzni.

Itt annyiban más a helyzet, hogy egyértelműen rendelkezik a jogszabály a dologról és nem képezi vita tárgyát, hogy meddig tart a tábla hatálya.
Egyébként pedig elsőre jogos a kétkedés, mi is emberek vagyunk és tévedhetünk, illetve ronthatunk el dolgokat. Például a Rómer Flórisról a balra kanyarodás időszaktól függetlenül csak rendőrség és BKK számára engedélyezett. Persze oda eleve a behajtás is, ami a felújításkor egy időre eltűnhetett aztán volt belőle egy pár jelentés. :/ -
Szili17
tag
válasz
merqree
#14052
üzenetére
Ahogy vesszük, mással foglalkozunk helyette.
Az elveszettséget nem úgy értem hogy nem találok haza, hanem hogy nem tudom mi várható előttem. Bármi lehet, amiről nem tudok pedig tudhatnék.Az emberek azelőtt is éltek hogy lett volna időjárás előrejelzés meg radarvideó, viszont most ki lehet számolni, hogy ha van egy ablak a zivatar közben akkor az ember akkor induljon haza (mondjuk motorral). Nem gondolom hogy ettől butább vagyok, csak ha nem használom, akkor elesem olyan infóktól is, amik karnyújtásnyira vannak.
-
Szili17
tag
válasz
merqree
#14035
üzenetére
Helló, pontosan így van a Waze-ben is.
Amit Szata a minap említett a behajtani tilosokkal (és le lett ugatva) az úgy önmagában igaz. Mindig behajtani tilost mutat, de csak akkor van "lezárva" egy szakasz, ha a sraffozott mindkét végében van behajtani tilos.
Más szóval ha mész egy sraffozott szakasz felé és a végében nem látsz behajtani tilost akkor az a te irányodból nincs lezárva.
(Persze ha több szegmens van lezárva folytonosan, akkor nehéz megmondani hogy melyik mire vonatkozik és milyen irányból, de ilyen a design, nem annyira szofisztikált. És ugyanígy van hogy ott a jel és átvisz rajta (sajnos vannak gubancok a routingban).) -
barcaforca
tag
válasz
merqree
#13870
üzenetére
Igen. De valahogy a határhoz közeledve összezavarodik a rendszer. Többször voltam autóval külföldön. Két autóval,mindkettőnél produkálta a jel vesztést. Roaming természetesen engedélyezve van.De van hogy elveszti a jelet (nem határ közelében) akkor csak ugrál a helyzetjelző pötty.
Valószínű az Android Autó hibája,de ilyen fórumot nem igen találtam. -
viktorhu
veterán
válasz
merqree
#13766
üzenetére
A világ legnagyobb részén fizetőkapus / virtuális fizetőkapus a fizetés, így Izraelben is, ahol a Waze készült - ezt hívja waze angolul toll road-nak, magyarul fizetőkapus útnak.
A másik a mi közép-európai rendszerünk, amire nem volt jó a fizetőkapus megoldás az eltérő logikája miatt, ezért megcsinálták nekünk a matricás verziót. (Ha matricád van, nem éri meg kikerülni két kilométerre sem az autópályát, mert már úgyis kifizetted, viszont fizetőkapus rendszerben ha van értelmes párhuzamos út, akkor a waze arra fog vinni, hogy ne fizess amiatt a rövid szakasz miatt.
Így két külön rendszert támogat a waze most.
-
viktorhu
veterán
válasz
merqree
#13762
üzenetére
Az a beállítás nem erre való, és nem is működött jól. Az a fizetőkapukról szól, és teljesen másképp működik. Amíg azt kellett itthon is használni, rendszeresen elvitt kirándulni, mert pár perc előnyért nem akart felvinni fizetős szakaszra, én meg néztem, hogy most dugó van az autópályán, vagy csak játszik velem. Csak az történt, hogy mivel azt fizetőkapus utakra találták ki, pár perc különbségért nem visz fel az autópályára, hogy ne kelljen feleslegesen fizetni.
Most két külön beállítás van: fizetőkapus utak kerülése (ilyen nincs Magyarországon, szóval itthon irreleváns a kapcsoló, de pl. az egész balkánon így működek az autópályák) és a matrica hozzáadása, amit meg pl. nálunk használunk, megbonyolítva még a megyei matricákkal is.
-
viktorhu
veterán
válasz
merqree
#13760
üzenetére
Nem visszatértünk, hanem pontosan erről szólt a vita.
Nekimehetnénk egyesével az egyes alkalmazások funkcióinak, hogy amire nekem nincs szükségem, az másnak se legyen, de itt is annak idején elég sok matricás kérdés volt a megyei matricák bevezetése után, amíg be nem vezették a matricák támogatását a waze-ben, szóval lehet rá valós igény.
Ha Neked meg nincs, akkor szépen hozzáadod a szomszéd országok matricáit egyszer (lekésőbb, amikor rákérdez a Waze), és nincs vele több gondod, szóval nem veszítesz vele semmit, másnak meg hasznos a funkció.
-
viktorhu
veterán
válasz
merqree
#13756
üzenetére
>>2 napra mentem tavaly BRNO-ba.
>>Mind a Cseh, mind a Szlovák matricát megvettemTeljesen magától értetőtő ilyenkor megvenni a matricát - nem is értem, hogy jön ide.
- Ha mondjuk Zólyomba akarok menni vagy Besztercebányába, akkor elvileg nincs fizetős út, de nekem nem annyira átlátható a rendszer, örülök, hogy a Waze megerősíti, hogy nem esik ilyen útba. Ha azt mondod, hogy ilyenkor is megvennéd a szlovák matricát, annak pont annyi értelme lenne, mint a román matricát megvenni ugyanerre az útra.
- Kassáról hazafelé feldobta, hogy 4 perc előny lenne a szlovák matrica. Az is 4 percig tartana, ha mobilneten megvásárolnám a szlovák matricát. [szerk: nekem ez az, ami nem ért meg 10 eurót és matricával vacakolást - de ha mégis akartam volna, simán rányomtam volna a gombra, és már visz is az autópálya felé]
Nem az a kérdés, hogy megvegye-e az ember a matricát, ha szüksége van rá. Az a kérdés, hogy megvegyük-e akkor is a matricát, amikor nem kell, mert túl nehéznek tűnik a waze kérdésére a "hozzáad" gombra nyomni.
-
dionaea
őstag
válasz
merqree
#13753
üzenetére
na ez a +1 pontosan.
És ami szép "és nem kell azzal foglalkoznom, hogy mi fizetős és mi nem, csak követem az instrukciókat."
Pontosan ha megveszi az ember nem kell foglalkozni semmivel és átgondolhatja, hogy higgyen a navi programnak vagy ne. Így viszont rá vagy kényszerülve arra amit mond. Ma is mondta hogy 42 perc az érkezés mert ugye használjuk a navi részét ne csak fusson, de én arra mentem amerre szoktam és láss csodát tényleg igaza volt 42 perc az én útvonalamon, az övén amin tervezett idő közben 57 perc lett de sztem alászámolt. Erről beszélgetünk egy ideje hogy régen minden jobb volt
-
Faby
senior tag
válasz
merqree
#13743
üzenetére
Amikor bevezették, én ugyanígy reagáltam, nekem sem lett jobb/kényelmesebb, sőt.
De le lettem oltva, hogy én vagyok a hülye, mert milyen jó ez így.
Öröm látni, hogy nem vagyok egyedül.
Azóta nekem is a környező országok matricái fixen be vannak kapcsolva, és veszek, ha arra járok. -
fant0mi
őstag
válasz
merqree
#13743
üzenetére
A matrica bekapcsolas egy tudatos tevekenyseg, ahogy a megvasarlasa is az.
Abbol lenne nagy balhe, ha alapertelmezett lenne hogy aktivak a matricas utak, aztan meg jonne a csekk. Fizetokapus utnal konnyu a helyzet, egy sorompo utad allja, mig nem fizetsz, de matricasnal van egy tabla, aztan vagy felfogod, vagy nem.
Jobb ez igy, hidd el. Nem neked jobb, de a nagy atlagnak jobb. -
kmarci25
veterán
válasz
merqree
#13743
üzenetére
Teljesen természetes, hogy VESZEK matricát, ha egy adott országba megyek
A Te esetedben ez így van, de nem mindenkinél. Velem már többször előfordult, hogy nem vettem matricát külföldön, mert egyszerűen nem érte meg, sem menetidőben, sem semmi másban. (Pl. egy Budapest-Krakkó útvonalon egy óra lett volna a nyereség. Nem akartam autópályázni, nem is tettem.)
Amikor ezt bevezette a Waze, akkor hetekig ez volt a téma. Azóta nálam automatikusan megy, hogy bekapcsolom ha van matricám. -
Szili17
tag
válasz
merqree
#13731
üzenetére
Bocsánat ha félreérthető voltam, de korábban már sokszor hangoztattam - a közelmúltban is -, hogy én sem megyek mindig arra amerre a Waze tervez. Sokszor arra megyek "amerre szeretek" vagy amerre kedvem van. Megnézem mit ajánl és eldöntöm, olyan helyen, ahol ismerem a járást. Ahol nem ismerem, ott megyek a tervezett úton, remélve hogy minden oké. Ha nem oké akkor javítom és legközelebb meg másoknak már oké lesz.

Arra szerintem teljesen jó, hogy a megszokottól való eltérést mutassa. Illetve egy "jó" becslést az érkezés idejére. Nem percre pontos, de szerintem többségében elég jó becslés.
Én nem látom ezt példa-ellenpélda harcnak, vagy ha te annak fogod fel, akkor elnézést és nem szólok többet. Én úgy látom, hogy nem tervezni egy kihagyott lehetőség, hogy olyan információhoz juss, amihez könnyedén hozzáférnél. Mondhatjuk, hogy szerintem "butaság" és nem látom az érvet amellett, hogy "de, pedig jobb nem tervezni, itt a megdönthetetlen ellenérv, mert..." Megspórolod hogy be kell pötyögni. Én nem pötyögök, mert Munkahely, Otthon 1-1 "gombnyomás". Illetve a kedvencek is. Kedvenc bolt, kedvenc benzinkút, a szülők vagy barátok vagy ahová edzeni jársz. Ezek mind elférnek a historyban. Persze én vagyok aki kényszeresen törölgeti onnan az egyszeri célpontokat, így a gyakran használtak listája van ott.
-
Szili17
tag
válasz
merqree
#13725
üzenetére
A szerkesztőből szinthez van kötve, az appból meg csak akkor jelenik meg rögtön, ha többen is jelentik. Ha csak te egyedül akkor csak abban az esetben, ha többen "megerősítik", nálad persze a kliensben látszik rögtön és kerüli is az utat utána. De ezt mindenki kevesebbet használja, mint a dugó jelentést (ami csak eyecandy) így nehéz megmondani hogy pontosan mik a kritériumok.
-
st6969
őstag
válasz
merqree
#13553
üzenetére
Waze 4.54.0.3
AA: 4.5.592854
Xiaomi Mi 8
Renault Megane 2018
Minden engedélyt meg kell adni Waze-nak, AA-nak is, akkumulátorkímélő ki, és utána megy.Más:
Néha azért szokott szívatni (nincs GPS jel, meg álló helyzetben nem megfelelően fordul a térkép, így Pesten kis utcákban könnyen rossz felé kanyarodok, aztán forgolódhatok vissza). De ilyeneket csak akkor csinál, amikor igazán szükség van rá
Tegnap pl. meglepő módon a Google Maps fagyott meg valahogy, elindult a navigáció, aztán egy pontról nem mozdult tovább (talán kis utcákban, magas házak miatt?!). Átváltottam az autó saját navigációjára, az ment.
Navigáció hang autó hangszórón vs. telefon hangszórón: tegnap is szopatott, autóhangszórón szólalt meg, holott be van kapcsolva a "mindig a telefon hangszóróján szóljon". Ez csak nálam ilyen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad X1 Nano (Gen2)/13.0"/2160x1350/2K/IPS/i7-1260P/16GB/512GB SSD/Súly 0.966,5kg
- iPhone 16 Pro Max 1 TB Black Titanium
- Karácsonyi akció - MacBook Pro 13" CTO (Early 2015, i7 / 16GB / 512GB)
- Bomba ár! i7-12700 + Msi B660 alaplap!!!
- HP Pavilion Gaming 15 144Hz, GTX 1660 Ti 6GB, 16GB RAM Dobozában, megkímélt
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Mac Mini M1 16GB 256GB + Hagibis Dock + Fekete hordtáska
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MacBook Pro 16" M1 Max 64GB / 2TB / magyar / 27%-os ÁFÁS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


A navigációt hírből sem ismerik ...

Persze, nem csak a Waze -től szerez forgalominfókat.


(mióta megvette Waze-t Google...)


