Aktív témák
-
rudi
nagyúr
48 egyszerre feldolgozott pixelből gondolok a 16 futószalag, szalagonként 3 textúrázó felállásra, bár lehet, hogy az általad a korábbi kártyákra írt 12/4 felállás van, sajnos nem tudom, de ha találok valami anyagot róla akkor én szívesen összemérem majd (szigorúan technikailag és nem game tesztben :) ) az új ATI és NV megoldásokkal és arra is kíváncsi lennék, hogy mit kezd majd a 3Dlabs a sokhelyen emlegetett univerzális Shader modellel (4.0) meg a virtuális memóriakezeléssel és a PCI Expressel.
-
Raymond
titán
Ha ismered a regebbi kartyak (Wildcat [II-III-IV], Oxygen es Wildcat VP) architekturajat akkor szepen latod hogy a P20 ezek kevereke.
A vertex shader es fragment shader egysegek alapja a P10-ben volt lerakva. Ott ugyanugy nem voltak quad-ban kotve az egysegek hanem mindegyik kulon dolgozott egy operacion/pixelen. Ezen kivul a (foleg vertex) egysegek kis DPS-k voltak gyakorlatilag teljes matematikai funkciok tamogatasaval es teljesn szbad programozhatosaggal. Mar akkor is float tamogatassal. Igy ha a szamokat haszonlitod ossze az ATI es NV kartyaival akkor egy uj VPU-ban az o ''filozofiajuk'' szerint 4 VS (16/4) es 12pipe (48/4) talalhato. Mivel persze a chip-ben van egy egyseg amely ugyszolvan on-the-fly osztja a munkat igy ezeknek igy nagyon jo a kihasznaltsag (olyan mint a scheduler a CPU-ban) ezert nem egeszen lehet csak ugy egyszeruen ramondani hogy ''12pipe-os''.
A VSU/VPU konbinacio gyakorlatilag a kulso geometriai feldolgozo egyseg es egy vagy ket rasterizer kombinacioja az Oxygen es Wildcat [II-III-IV] kartyakbol szarmazik. Pl. a kulonbozo Oxygen kartyak nulla vagy egy darab Glint Gamma G1 vagy G2 geometriai egyseg plusz egy vagy ketto Glint R3 vagy R4 rasterizer kombinacioja. A Wildcat [II-III-IV] kartyakbol jott a DirectBurst - a vertex egyseg kulon memoriaja ami a rasterizer-ek altal nem elerheto igy nem is hasznalhato egyedul a cache szerpet tolti be ezen egyseg szamara.
[Szerkesztve] -
NOP
csendes tag
amely rugalmasan változtatható a komponensenként 16 bites számítással
Nem váltogatható? -
rudi
nagyúr
Korábbi Widcardok is kemények voltak OpenGL-ben, de az áruk is jó... Szerintem most ezzel az új vaddal és a Shaderekkel a filmipart támadják majd meg és nem a játékosokat. Ha módomban lesz, akkor azért összeszedek valami arról, hogyan közelíti meg a Shaderes technikát a PRO kártyagyártó, gondolom kettőnket érdekel a dolog, remélem másokat is...
-
-
Huh, nem lehetne ebből gamer kártyát készíteni? :DDD
-
rudi
nagyúr
De jó, hogy valaki lenyúlt hozzánk, mezei júzerekhez, a profi ligából :)
Első olyan kártya lehet ami ALAPOSAN kihasználja a PCI-Express-t a 16 vertex feltehetőleg tényleg 16 vertex egységet takar, és a 48 pixel egyidejűleg 16/3-as (!) felállást sejtet, de majd szétnézünk még a 3Dlabs-nál. Lehe, hogy csak egy csúcs profeszionális kártya készül az új OpenGL 2.0 kapcsán, de az is lehe, hogy nemsokára koppan az AIT/NVIDIA...
Aktív témák
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Formula-1
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Filmvilág
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Elektromos autók - motorok
- Robotporszívók
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- További aktív témák...
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- LENOVO Legion Pro 5 16IRX8 - 16" WQXGA 240Hz - i5-13500HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - 9 Hó garancia
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA CM 650W
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3047, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest