Aktív témák
-
marcee
addikt
Én inkább ott látom a rendermonkey problámáját, hogy újabb réteget épít a rendszerbe (appz->rm->dx,ogl->win->hw), ami további lassulást okoz.
(többek között ezért voltak a kezdeti win95-ös játékok lassabbak, meg persze a fokozottabb memória igény)
Azt meg valahogy nem nagyon tudom elképzelni az nvidia-ról, hogy a cg-t mindannyiunk és a konkurencia örömére (is) fejlesztette. -
Genialis
aktív tag
Lásd előbbi érdekfeszítő írásomat. A cg csak egy programozási nyelv, amit le kell fordítani, hogy futtatható legyen. Igazából csak ennyi a különbség az assembly és pl a c között:
C:
szin=(szin+2)^2;
Könnyen érthető, lazán módosítható, stb.
Ugyanez asm-ben valami hasonló: (ez x86, shader nyelven nem tudok)
MOV EAX,[SZIN]
ADD EAX,0x2h
MUL EAX,EAX
MOV [SZIN],EAX
Könynen érthető, de képzeld el ugyanezt olyan kóddal, ami c-ben cseppet hosszabb... -
e-biza
őstag
nem akarja kiváltani, s a CG a mikofossal közösen fejlesztette ki. a lényeg, hogy gyorsabb kodot ad ki, hiszen ezek kimondottan erre vannak megirva, nem kell az X programozonak még a shaderekkel is ''szenvedni'' hanem valahogy fel tudja használni. de nekem sok közöm nincs hozzá nem vagyok fejlesztö csak olvasgattam mijot tud ez a HLSL
-
bdav
őstag
Na akkor most az nVidia a dx-et akarja kiváltani ezzel a CG-vel? Hát bill bácsi nem fog örülni neki :) Inkább megveszi az nVidiát :) max. integrálják a dx-be ;)
-
e-biza
őstag
-
Genialis
aktív tag
A vertex és pixel shader futtatási rész kompatibilis. Magyarul ugyanazt a kódot megetetve a GPU-van ugyanazt az effektet fogja minden kártya produkálni. AZ már más kérdés, hogy a driver ezt a kódot hogy juttatja el a kártyára, és hogy indítja el... Na itt már rég nincs kompatibilitás mondjuk sose volt, a kompatibilitás megteremtésére vannak az ilyen felesleges idiótaságok, mint pl DX, OGL, stb.
Ez a rész pont olyan mint egy AMD meg egy Intel proci összevetve. Kód szinten kompatibilisek egymással ugyanazt a bináris programot futtatják, és mégse ugyanolyan a foglalatuk, meg más az alaplap, stb.
A cg és a rendermonkey csak fejlesztőeszközök, mint a visual c++, vagy a Delphi. A végeredménye mind a kettőnek assembly kód. -
bdav
őstag
Na wait. Ha a CG csak nVidia kártyákon fog futni akkor nem nagyon kéne vele pattogni itt, mert nem lesz kártyesz amin fusson, ha az nVidia hardveres oldalról hozza a teljesítményt, amit ''nyújtot'' az elmúlt évben :) Szóval inkább koncentrálnának egy 1,5szer gyorsabb és 2szer halkabb Geforcon :) nem itt programnyelveket kreálni :)
Különben meg ha csak nVidi kártyán fut a cucc, akkor még jóideig nem fog elterjedni, a konkurens gpu-gyártók nem fognak ilyen támogatást beépíteni az fix, a szoftverfejlesztők meg kénytelenek lesznek olyan progit írni, ami elfut mindenhol is, és ismerve a mai tempót nem fognak szöszölni külön motor megírásával nV és Ati kártya alá ;) -
e-biza
őstag
pont forditva.. a rendermonki API függö. DXen kersztül moccan meg, olvasd el a legelso idézetet. A rendermánki apifüggö a CG egy új programozási nyelv. mint anno a glide. a glide sem elavult, csak nincs aki használja, mert ugye nincsen már sajnos 3dfx. nem hiszem, hogy valaki azt mondaná, hogy sz*r volt a glide :) legalábbis akinek volt 3dfx-e, igen csak zerette a glide támogatást. az alatt hasitott minden. nah a CG-t is vedd hasonloan. Képzeld el, hogy nem neked kell C-ben megirnod az adott utasitást, effektet, használhatod a CG által megirtakat, könnyit és u.olyan gyors mint a C. A C nyelv meg úgy tudom fut linuksz alatt is, mit a DirectX a WineX kivételével nem igazán :)
-
e-biza
őstag
ha nem assemblyre forditják, mire lehet még? :) úgy tdom az a legkisebb közös többszörös, azaz a leg hardverközelibb programozási nyelv. de ha jól értelmeztem, a rendermánki a dx, meg ogl-en keresztül éri el az assemblyt, mig a CG ezeket kikerüli. Szerintem sokkal gyorsabb lehet egy közvetlenül kártyára dolgozo PS, VS, mint egy DX-en keresztülmenö. EMlékezzünk a Glide-ra, ami szintén API volt, de nem egy általános api, hanem csak 3dfxen ment. Nem volt versenytársa Glide alatt anno a 3dfx-nek (RIP). Igy sztem jobb a CG.
-
twollah
nagyúr
Reméljük ennek az együtt működésnek a játékosok fogják a hasznát látni hosszú távon.
-
e-biza
őstag
csak az nvidia már kifejlesztette a CG-t :) C for Graphics
itt van egy jo link ami leirja aketö különbégét
[L]http://www.tomshardware.com/graphic/20021004/index.html[/L]
''So, we have two very different products from ATI and nVidia. RenderMonkey is simply an interface onto existing (and future) APIs, while Cg is an entirely new programming language. ''
Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Honda topik
- BestBuy topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Tuningmesterek, teszterek, figyelem! Itt a Thermal Grizzly spéci tesztpadja!
- Üzleti vita és megbeszélés
- Linux kezdőknek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- Assassin's Creed Shadows Collector's Edition PC
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Apple iPhone 13 Mini / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 84% akku
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3005
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest