Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Az ''NVidia - The way it's meant to be played'' csak fizetett reklám sok köze nincs a game alatt dübörgő motorhoz.
Következő B3D adalék: [L]http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=7873[/L] -
marcee
addikt
Ha jol meg van irva a jatekmotor, akkor nem kell 0-rol ujrairni, sot... Lasd Quake, annak idejen volt jo nehany verzioja (OpenGL, Glide, ilyen-olyan optimakolt verziok).
Tévedés, egy darab OpenGl verzió volt. A 3Dfx-nek volt OpenGl wrappere glide-ra.
Arra, hogy mennyire nehéz átírni én is kiváncsi lennék.
Ill. nagy váltás lenne az id-nél. -
Gabo(R)
csendes tag
csak egy nagy kérdés.
Nem ismerős ez a helyzet?
Emlékezzetek: ugyanez volt a 3Dfx vs nVidia párositásban.
szerintem az nVidia nemsokára elbukik.
egy pár párhuzam:
gf1-monster3d (voodoo1)
gf2-monster3d 2 (voodoo2)
gf2mx- voodoo2 rush
gf3- voodoo3 3000
....
gfFX 5900 ultra - voodoo5 5x00 (már nem emlékszem pontosan)
3dfx meg akart jelenni egy ujabb card-dal (ez lett volna a megmentő messiás) de az nVidia megvette őket és a messiás tervrajzait beovasztotta az FX be.
3dfx vége.
Lehet hogy az nVidia tovább húzza de.....:U -
Satch
csendes tag
A B3D cikk egyébként nagyon jó, tessék elolvasni!
-
Satch
csendes tag
Valahogy úgy. Azért nem az 50-es driverrel teszteltek, mert nekik természetesen megvan; azt tapasztalták, hogy IQ-butítások árán sikerül elérni a játszható szintet (pl. nincs köd!!!!!!! a játékban). Így 1. az összehasonlítás nem reális 2. a kártya teljesítménye nem reális 3. nehéz lett volna megmagyarázni, mi a túrónak kellett külön DX-path az FX-hez, ha az a legújabb driverrel ''ilyen szépen'' :D muzsikál. Továbbá Gabe elmondta, hogy ez a driver képes arra, hogy detektálja a képlopást, és akkor teljes precizitással dolgozzon... Kicsit durva lenne ilyennel tesztelni, de sajnos muszáj lesz azt használni a játszható fps érdekében.
-
Zenty
őstag
''De az ATi - gondolom én - nem azért szponzorálta eddig sem a Valve-ot, hogy így majd jól lejárassa az nV-t... ''
hát ez azért nem egészen igy van nem védem az NV meg öszesküvés elmélet ,de aki a fő támogato annak mindent, nem jó érzésből fog támogatni az Ati-nak kell most nagyon a jó marketing! Jól csinálta hogy hl2-tőt kapta el egyik legjoban eladodt game és még jőn counter-strike stb Nv hülye volt STALKER stb eldobhata volna hl2-ért :) nah m1 szoval kérek mindekit hagyuk már ezt az ati az istenitő ő nem csinál roszat nem is gondolhat roszra mert ez kezd ugyan olyan undoritó lenni mint az amit az nvidia csinál! -
rudi
nagyúr
[L]http://www.beyond3d.com/misc/hl2/[/L]
különös tekintettel az utolsó mondatra... -
Panther
HÁZIGAZDA
Szerintem egész egyszerűen nem akarták megvárni amíg kijön az újabb csaló driver. Egyszer a felszínre kell kerülnie az igazságnak, és ez csak így lehetséges, ha villámcsapásként jelentik be hogy mit is tud a kártya. Ha pedig az az igazság, hogy kevés mint árvaházban a szülői értekezlet, akkor ezt kell közzétenni.
-
e-biza
őstag
én értelek rog:
az a gond, ahogyan tálalták. az új detonator driverekkel nem lehet tesztelni, csak a hivatalossal, pedig még meg sem jelent. szoval az hogy a valve kiadott egy benchmarkot úgy,hogy azt hirdette szar az nvidia. ez pontosan u.olyan mint a fenn emlitett microsoft által sponzorált kutatás miszeirnt a windows olcsobb. az a másik,hogy JC is megmondta, az FX lassú a hagyományos uton,de mikor megszülettek az elsö doom3 benchmark eredmények,senki nem kezdte el vizsgálgatni,hogy vajon ez szabványos uton hogy teljesitene? fogta JC megirta a programot,együtt müködött az nvidiával,ha megkérdezték,akkor mindig hozzátette: szabványos uton sokkal lassabb az FX a radeonnál. ennyi. a valve meg ezt verte nagydobra. lehet ennyire kellett nekik is az ingyenreklám? -
-
rog
addikt
hogyan probaljam.. hogyis..
ah!
szoval rajottek hogy ugy rossz ahogy van. es ebbol mar nem lesz jobb teljesitmeny. se akkor ha az nvidid se pedig ha ok csinalnak csodat.
ugye? ez eddig ok.
elkezdtek hat gondolkodni, mit is tegyenek? lesz-e ebbol hatranya a cegnek.. hmm. biztos nem. hisz mekkora szenzacio lesz majd, hogy az fx nem muzsikal tul jol a radeonhoz kepest. hoho varjunk csak! miert legyen az szenzacio majd csak a release utan?! mivan ha akkora mar a patch-elt meghajtok jol mukodnek, oh vagy esetleg megjonnek az uj fx-ek.. nem most kell publikalni ezt a tesztet. ebbol meg jol is johetunk ki!
vagy mi volt a cel? -
Satch
csendes tag
de szerintem meg mindig nem erted mit kifogasolok az eljarason
...vagy esetleg nem látod át teljesen az eljárást? :)
Ezt írtad feljebb:
nekem ugy tunt az egeszbol, ami a sajtonak kijutott, hogy a valve se nem allt neki optimalizalni nvidiara(ezt el sem vartam), se pedig nem kerte meg az nvidiat hogy ok csinaljanak mar valamit a driverekkel
Ebből kiderült, hogy a mondandód első része ''nem ül'', ugyanis - ahogy azt már többször írtam én is - a Valve nem keveset optimalizált; ez az ún. mixed mode, amiről a linkemen olvashatsz.
A második részt szerintem Te sem gondolod komolyan: mivel nem bugról, hanem egyszerűen gyenge teljesítményről van szó, épeszű programozó nem gondolhatja, hogy ezt driverből ''csak úgy'' meg lehet oldani... Értsd meg: ha egyszerűen gyenge a kártya, akkor nincs az a csoda-driver, amivel kihúzható belőle egy épkézláb teljesítmény! Ha gyenge a kártya PS2 alatt, akkor legfeljebb kozmetikázni lehet a dolgon.
Másrészről kicsit durva lett volna, ha pl. a Colin McRae 2 fejlesztői elkezdték volna noszogatni az S3 driver-programozóit, hogy hozzanak má' össze egy rendes drivert, mert csak 27 fps-t nyom a progi a Savage4-en :DDD -
faster
nagyúr
Persze ilyenkor mindig gyanús, ha a háttérben ott van a konkurens cég.
Volt egy másfajta hír a múlt héten hogyaszongya: a Windows-on gyorsabban, olcsóbban lehet alkalmazást fejleszteni, mint a linuxon, tesztelte XY cég a Microsoft felügyelete mellett. :)
Ezt a shader problémát DX9 alatt az FX sorozattal viszont már régóta piszkálgatják a harveres oldalak, szinte, mióta kijött az FX5900 széria.Nem a Valve találta ki. Csak eddig még volt játék, ami alatt lehetett volna tesztelni ezt. Úgyhogy nem érhette meglepetésként az NVIDIA-t. -
rog
addikt
-
Satch
csendes tag
...nekem ugy tunt az egeszbol, ami a sajtonak kijutott, hogy a valve se nem allt neki optimalizalni nvidiara(ezt el sem vartam)...
Pedig ez történt, Barátom!
The company developed a special codepath for the NV3x chips, distinct from its general DirectX codepath, which included everything from partial-precision hints (telling the chip to use 16-bit floating-point precision rather than the default 32-bit in calculating pixel shader programs) to hand-optimized pixel shader code.
Idézet innen: [L]http://www.techreport.com/etc/2003q3/valve/index.x?pg=2[/L], oldal közepe. Úgy gondolom, amíg ezt nem futod át, nem is fogunk egyről beszélni :) -
faster
nagyúr
Hát, ahogy a beyond3d írta a meetingről az összefoglalót, az NVIDIA nagyon is optimalizát:
Camera path specific occlusion Culling (such as the clip planes in 3DMark03)
Visual Quality Reductions (e.g. lowered filtering quality, as seen with recent UT2003 optimisations, or missing fog)
Rendering the scene differently (correctly) when a screen grab is detected
Lower precision rendering than the application initially requested (also seen with 3DMark03)
Detection of Shader code and replacement with alternative code
Scene specific Z writes (again, as seen with 3DMark03)
Benchmark specific drivers that are not publicly available
Fragile application and version specific optimisations
Ezek közülnekem a legjobban ez tetszett:
Rendering the scene differently (correctly) when a screen grab is detected!
Szóval ezek a ''módszerek'' az én szótáramban nem az optimalizáció, hanem a csalás címszó mellett szerepelnek. -
rog
addikt
meg mindig nem egyrol beszelunk.
nekem ugy tunt az egeszbol, ami a sajtonak kijutott, hogy a valve se nem allt neki optimalizalni nvidiara(ezt el sem vartam), se pedig nem kerte meg az nvidiat hogy ok csinaljanak mar valamit a driverekkel.
hanem egyszeruen kozzetettek ezeket a bizonyos teszteredmenyeket, es rendesen leszoltak a nvidiat (gondolom szakmai oldalrol biztos jogosan, de hogy uriemberek ezt a sorrendet kovetik-e abban nem vagyok biztos).
mar dereng, mit probalok, vagy probaljak meg jobban fogalmazni? -
Satch
csendes tag
Inkább mondjuk úgy, hogy ettől se.
Szerintem meg ne mondjuk :), ugyanis a driverből elkövetett turpisságoknak semmi közük a hardver gyengeségeihez.
Pl. ha az ATi elkezdene ''csalós'' drivereket írni a friss Radeonokhoz, attól még a kártyák fully DX9 compatible cuccok maradnának... -
$JD$
csendes tag
Én az Ati mérnökeit csodálom. Amíg az FX csak egyre késett, ők ''fű alatt'' előzték meg az NV-t. Számámra váratlanul legalábbis. Az biztos, hogy akkor voltak az Ati háza táján álmatlan átdolgozott éjszakák! Szép munka.
Ja, és a kétkedőknek: mint tudjunk (innen a PHról) az Ati eladási részesedései folyamatosan nőnek az NV kárára. És az abszolút ütőlap pedig: olvassátok már el a PH most megjelent VGA tesztjeit!
NO (more) COMMENT! ;] -
Satch
csendes tag
[L]http://www.area3d.net/story.php?id=634[/L]
Ez egy full DX9-es Tetris, teljesen a DX9 alapján készült, gyakorlatilag már akkor megjelent , miután a DX9 sdk elérhető lett. Radeonokon (természetesen a DX9-eseken) tökéletesen fut, viszont az FX-eken nem indul el. -
rog
addikt
direkt probaltam hangsulyozni, hogy ne csinaljunk itt osszeeskuves elmeleteket, csak emlekezzunk meg rola, hogy az ati is a valve uzleti partnerek...
igen tudom mirol szol az amikor kiderul egy hardverrol, hogy nem kompatibilis a szabvannyal. (meglepodnel, ha tudnad micsoda kaosz van a scannerek illesztesenel)
de bunkosag mint kifejezes arra vonatkozik, hogy szerintem az lett volna kovetendo hogy az nvidiat megkerik, hogy ''he sracok nezetek mar utana, mert ez meg az nem kerek itten''. nekem nem tunt ugy newell nyilatkozatabol(interjub ol?) hogy ezt megtettek volna.. -
Satch
csendes tag
Az FX egész egyszerűen nem felel meg a DX9 specifikációnak, ezért ilyen tetű lassú SZABVÁNYOS DX9 alatt.
Ez nagyon elnagyolt következtetés! Ha jól emlékszem egyetemi tanulmányaimra, ezeket hívják szillogizmusnak :D
Itt egy újabb driver-csalásról van szó. Az új driver felismeri a tesztprogramot, így 32 bites pontosságról visszavált 16 bitre. A régi driverrel 32 biten futott a cucc.
Az FX nem ettől nem teljes értékű DX9-kártya! -
Satch
csendes tag
...az ati segiti oket...
A fejlesztésre gondolsz? Szerintem meg egyáltalán nem meglepő, hogy nV-segítséggel egyelőre nem készül DX9-es játék, azaz figyelve a játékpiaci trendeket (a komolyabb játékokat egy-egy hardvergyártó szponzorálja) szinte szükségszerű, hogy az ATi szponzoráljon egy DX9-es játékot.
De az ATi - gondolom én - nem azért szponzorálta eddig sem a Valve-ot, hogy így majd jól lejárassa az nV-t...
A ''bunkóságról'' pedig annyit, hogyha Te feljesztenél cirka 3 éve egy játékot, és az a DX9-es hardverként árult cuccon nem lenne képes normális, játszható fps-t produkálni (még a 400$-os csúcskártyán sem nagyon!!!), pedig a játék megfelel a DX9 előírásainak, valószínűsítem, kicsit kész lennél. Ha emellett nagy energiát fordítanál egy külön, hardverhez optimalizált kód megírásába (ami állítólag 5x annyi időt vett igénybe, mint maga a DX9 kód), és még mindig nem menne a játék úgy, hogy kellene... no hagyjuk. Arról nem is beszélve, hogy szerinted melyik a nagyobb ''bunkóság'': hülyíteni a GF-tulajdonosokat a ''csodadriverekkel'', vagy kiborítani azt a bilit, amiről szakmai körökben már masszívan pedzegették, hogy penetráns szagú? :C
Arról nem is beszélve, hogy a Detonatorok egyre okosabbak: lásd [L]http://www.tekxtreme.com/forum/viewthread.php?tid=48&page=1#pid230[/L] Nagyon szigorú képek, amik az Aquamark3 kapcsán kerültek elő.
Én megértem Newellt, hogy kiborította a bilit. Megértem az nV-t, hogy próbálja menteni a menthetőt. Csak a nyomorult ködösítést találom unalmasnak ''kicsikét''. -
Phobos
aktív tag
És az a vicc az egészben, hogy még mindig több Nvidia kártyát adnak el....
-
arn
félisten
''a Valve nem értesítette őket a problémákról''
ezekrol a problemakrol nekik kellene a legjobban tudniuk...
ti4200ig nagyon megvoltam elegedve az nvidia chipjeivel. de ami azota megy... nevetseges. nagyon nem banom, hogy r9700 mellett szavaztam fel eve. -
Raymond
titán
A DoomIII motor OpenGL-ben fut. Az egesz dolog az OpenGL/DX-es az, hogy a DoomIII azokat az extension-oket hasznalja OpenGL-ben, amik a DX8 es DX9 bevezetesevel kerulten a kartyak meghajtoiba. A funkcio ugyanaz, csak mashogy hivod meg, mivel az OpenGL es a DX mas-mas programozasi stilust igenyel.
-
rog
addikt
szerintem meg pont hogy az a ket teny a zavaro, hogy a valve lekozolte ezt a benchmarkresultot (ezt mar irtam miert szomoru) es az hogy veletelnul pont az ati segiti oket. bar ha a masodikat elfelejtjuk, szerintem meg akkor is bunkosag volt az elso. (igen, fuggetlenul attol, hogy tenyleg gaz van az fx-ekkel)
-
Satch
csendes tag
Hoppá, még a dőlt betűt gyakorolni köll :)
-
Satch
csendes tag
egész egyszerűen a GF FX 1db quad-ja (4x2 pipeline) kevés a Radeon 2db quad-jához (8x1) képest, pl, + pixel shaderek, +...
Erről van szó!
Egyébként hozzáértők február körül, még az első tesztek megjelenése előtt, a specifikációk körüli ködösítés letisztulása után sejtették, hogy az NV30 (ill. NV3x) roppant gyenge PS2 teljesítményt fog produkálni. Hiába javítottak sok dolgot az NV35-ön az NV30-hoz képest (ld. végre valóban combos memória-sávszél, melegedés és hangzavar megoldása), csak az architektúra teljes áttervezésése oldhatta volna meg a szóban forgó problémát.
Az NV40 megjelenéséig ne számítson senki épkézláb DX9-es nV-kártyára! Ezen természetesen a csodadrájverek sem fognak segíteni, legfeljebb kozmetikázni.
Az ATi meg szponzorálhatja bármennyivel a HL2 fejlesztését, az semmit sem változtat a tényeken. Egyébként a Shader Day szervezői elmondták, hogy őket is felkészületlenül érte Newell bejelentése (ami természetesen egy teátrális mű-csodálkozás is lehetne). A vicces, hogy pl. tomshardverék a Valve-on kérik számon a magyarázatot, hogy miért produkál ily' pocsékul a teljes FX-vonal (ami ugye természetesen DX9-es :) -
Nah, szoval a Doom3 OpenGL ARB2 es DX8/DX9 kompatibilis lesz. Nem merek ra megeskudni, de az a bizonyos alfa demo mintha az OpenGL resz lett volna...
-
HiperG
addikt
Szal a lényeg, hogy lesznek itt még bajok...
Az ATi igencsak eltalálta a szöget az R3X0 szériával...
Kiváncsian várjuk a további fejleményeket...
Az nVidia-nak pedig kívánok szebb napokat...éljen a verseny :) -
maniac
senior tag
Sztem most keresi fel az S3-t hogy tervezzen egy grafikus lapkat, mert azt fogja inkabb tamogatni ezentul :DDD
-
maniac
senior tag
Egyebkent az az erdekes, hogy a 9700 megjelenesekor JC ati parti lett, doom3-t is azon mutattak be meg minden. Kijutott a doom3 alpha verzioja es elpartolt az atitol. :(
-
HiperG
addikt
Azért ameddig megjelenik JC is elpártolhat az nVidia-tól...
Ne feledjétek nagy valószínűséggel őis olvassa a híreket...
És gondolom ő teljes mértékben tisztába van mi a gond és mit is jelent ez... -
-
-
HiperG
addikt
''CSakhogy annyira nem lehet optimalizálni egy játék motort hogy az egyiken meghaljon amásikon meg hasitson mint a szél.''
Erről vanitt szó...
Csakhogy mindezek ellenére nem kell túlságosan félteni az nVidia-t....
Van neki jónagy rajongótáboraa....akik nincsenek olyan kiváltságba, hogy PH-t és más ehez hasonló technikai fórumot olvasgassanak...
Ezzel egy ideig el lehet menni löketből...de örökké nem -
Picit pucoltam a topikon, maradjunk a ''szakmai'' résznél a flém helyett...
-
-
Benőke
őstag
''Bár 9700 tulaj vagyok, nem tartom egyenes dolognak azt amit az ATI csinált... Bár mindenütt a pénz beszél... ''
NA ha nem tévedek ugyanezt játszotta az Nv is. CSakhogy annyira nem lehet optimalizálni egy játék motort hogy az egyiken meghaljon amásikon meg hasitson mint a szél. VAgy is csak szándékosan lehet, de ekkor gondolom nem szabvány DX9 ről van szó. DE mivel az adatok alapján az FX GPU töbet tud mindenben, ezért ez sem lehet igazán ok. HA szabványos DX9 moror van, akkor nagy trágya kellős közepébe lépett az NV. Mert ha megnézzük mit műveltek eddig az ATI val, akkor feltünik, hogy ennyire sohasem maradt alul az NV vel szemben.
De hát nem is csoda hisz vegyük sorra atermékskálát. CSak úgy a poén kedvéért.
GF2 -> DX7 ATI Radeon -> DX7
GF3 -> DX8 ATI Radeon 8500 -> DX8.1
GF4 -> DX8.1 -
ATI Radeon 9xxx -> DX8.1,DX9 (9000,9100,9200 vs
9500,9600,9700,9800)
GFFX -> DX9 -
Ez igy jól mutat, de kiemelném a GF4 -et uganis ez nem full DX8.1 -es CSak SW ből tud egy két DX8.1 ficsört :-) AKi nem hiszi járjon utánna.
Atán boncolgassuk tovább a dogokat. ATI Radeon. HA valaki jobban bele ássa magát a speckókba, ami nincs teljesen részletesen a hivatalos weboldalon, akkor érdekes dolgok tünhetnek fel. Mégpedig az hogy Van benne Pixe és Vertex Shader is.!!!! Igaz mind kettő 1.0 -s de ot van. Csak Diverből ki kellet kapcsolniuk.
Egyéb iránt ez az egyetlen pont ahol nem teljesiti a DX8 követeléseit, mert abban ugye PS és VS 1.1 a követelmény.
Szóval az nVidia nagyon langyos vizre tévedt, a 3DFX ''megölése'' óta nem képes normális VGA -t kiadni. Ebből a szempontból a GF3 volt az ucsó jó VGA. Full DX8 semmi kecmec. Azt tudta amit kellet neki, nem kellet pecselni, sem hekkelni, hogy jó legyen. A GF4 már nem volt ful, az FX meg jóval főlé is lőtt, de ugy látszik rossz helyre céloztak, mert a céltáblát sem sikerült eltalálniuk. :-(
Sajnálom, mert nem szeretném ha az ATI nagy fölénybe kerülne.
Mert igy ebben az esetben pedig könnyen megeshet. -
maniac
senior tag
Doom3 opengl - legalabbis az alpha meg az volt, de lehet hogy azota atultettek dx9-re, habar JC-t ismerve nem hinnem. Egyebkent meg most amiatt hl2-vel tesztelik ezeket a szarokat mert az dx9-es game, es az ami most standard - habar az opengl jobb! Az ati meg tamogatta a valve-t, miert lenne baj? Az nvidia meg a epic-t meg meg egy csomo ceget fizet! A teszt meg teljesen objektiv volt szerintem. Az fx igenis keptelen komplex dx9-es utasitasokat vegrehajtani, csak igen csekely sebesseg mellett. Az nvidia mostanaban egy csomot trukkozik, es nem ertem hogy miert. Ld.:3dmark03 botrany, most ez...
Nem kell felteni oket, mert nagy ceg. Az nvidiat nem szeretem - 3dfx ugy miatt - es miota nincs 3dfx azota csak ati-t veszek. Egyetlen okbol sajnalnam ha megszunne az nv - habar tutira nem fog, mert meg most is ok a legnagyobbak :) - nem lenne konkurenciaja az atinak -> arak az egekben. -
Fiery
veterán
[L]http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1866&p=10[/L]
Tudom, ezek nem csucskartyak, de a csaladok kozotti ellentetek latszanak itt is.
Ez most 2:0 az ATI javara eddig. Azert szeretnek mas DX9-es teszteket is latni :)
Fiery -
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
bLaCkDoGoNe #19 üzenetére
Hoppá, hozzászólás írása közben elmentem vmiért, aztán ez a nagyon fura mondat született belőle. Helyesen:
Amúgy pedig (én személy szerint ATi tulajdonos és párti vagyok) szerintem ez a helyzet semmivel sem rosszabb, mint az NV ''The way it's meant to be played'' dolgai (és nem is jobb). -
HiperG
addikt
Ne túlozz...
A HL2 DirectX 9-es, szemben a Doom III DirectX 8.1-es...
Aztán még ottvan a 3dmark03, ami dx9-es teszt és csalások kivételével elég gyászos eredményt produkál...
Szerintem ez már hülyeség, nem hinném, hogy a Valve és a Futuremark is összefogott az nVidia ellen...
Nem kéne összeesküvés elméleteket gyártani...
Asszem egyedül (esetleg 2n, ugyebár Egon..;]) vagy véleményeddel... -
Lóláb. Egyre több technikai elemzés kerül napvilágra arról, hogy miért koncepcionálisan rossz az FX, mint DirectX 9 gyorsító. Bármilyen más, tényleg DX9-es játékkal is ugyanez az eredmény lenne (!), és ez a balhé igazi tétje.
A konklúzió igazából annyi, hogy az FX, mint DX9 hardver, elvérzett.
Amibe most senki sem gondol bele: effektíve nincs DX9-es játék, fél év múlva pedig könnyen lehet, hogy NV40-ezni fogunk. Akkor meg minek a balhé most... (azért, mert az nVidia nagyon agresszív marketingje most üt vissza, duplán). -
HiperG
addikt
válasz
bLaCkDoGoNe #19 üzenetére
''Az NV mindenesetre most erőteljesen száguld lefele a lejtőn, és ez bizony nem a HL2-nél kezdődött.''
Ebben egyet értek...
Tavaly ősz óta az nVidia egyesen tartja lefelé az irányt... -
Fiery
veterán
Micsoda balhe egyetlen sz*ros kis jatek korul :D Ne ertsetek felre, imadtam a HL1-et, probalkoztam a folytatasaival meg a CounterStrike-kal is, de az azert megiscsak vicces, hogy egy jatekban tapasztalt DX9-es teljesitmeny alapjan egy egesz ceg panikolni kezd... Vagy sejtenek ok valamit (most logott ki a budos lolab), vagy ez az egesz csak valami mubalhe.
Arra nagyon kivancsi lennek, vajon a Doom3 eredmenyek -- leven, hogy elvileg ez is egy state of the art game lenne -- miert nem erdekelnek senkit, miert olyan mindent elsopro az, ha egy ATI altal szponzoralt jatekban (HL2, ugyebar) az nVIDIA kartyak gyengen teljesitenek?
Doom3-ban ugyanis az nVIDIA gyoz:
[L]http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=23[/L]
A Doom3 nem DX9-es jatek? Nem lehet, hogy ez a HL2 fiasko csak egy ATI altal gerjesztett hadjarat az nVIDIA ellen? Nem lehet, hogy a HL2-t teljes egeszeben az R3xx architekturara optimalizaltak, es direkt olyan kodot epitettek be, ami az FX5xxx szeria gyengesegeit hasznalja ki?
Vagy csak tul sok filmet nezek? :U
Fiery (akinek Parheliaja van, es igy objektive vizsgalodhat) -
rog
addikt
vagy nem. :)
akarmi is tortent a hatterben, az egyik fel vegul csak kivitte a nyilvanossagra a meccset, ami nem volt valami szep dolog..
(nekunk is vannak gondjaink a hp scannerekkel, illetve a drivereikkel. de valahogy mi a hp-hez fordulunk a problemaval, es ok meg jol kijavitjak.
szerintem valami ilyesmit lehetett volna itt is tenni. vagy nem.) -
bLaCkDoGoNe
veterán
Ez az egymás cséplése már kezd unalmas lenni... Ugyanazt csinálják, mint ''kedves'' politikusaink, pedig ebből az ütöm-vágomból az is bőven sok (és ezzel nem szeretném off irányba elvinni a témát...)
Amúgy pedig (én személy szerint ATi tulajdonos és párti vagyok) szerintem ez a helyzet semmivel sem rosszabb, mint az NV-féle ''The way it's meant to be played'' sem jobb (és nem is rosszabb).
Az NV mindenesetre most erőteljesen száguld lefele a lejtőn, és ez bizony nem a HL2-nél kezdődött. -
rog
addikt
nem az zavarja, hanem a veletlen egybeeses.
hogy az ati tamogatja a fejlesztest, es az nvidia gyonge szerepleset az elozetes benchmarkokban, az ujsagokbol tudtak meg.. -
''Ezen kívül a Half-Life 2 egy, az ATI által 7 millió dollárral támogatott marketingtermék és eleve rossz színekben tünteti fel az nVidiát.''
Ezt tartom szeméccségnek! :D Azért nem rossz az nVidia, csak az FX sorozat elég kiábrándító volt... -
XeeN
senior tag
2004 Februar? 7milla a Valven-nek az Atitol? 51.75Detonator? Asszem ataludtam nehany hetet...
-
[lAyCsI]
addikt
Én is aszittem hogy szept. már a végleges gáma jön ki, nem csak a demo...:(
-
erdoke
titán
Te már tudod, hogy pontosan mi történt, és ki mit csinált? Veszettül ködösít az nV is. Olyan ''szorul a hurok'' érzésem van...
Aktív témák
- Újszerű Samsung Galaxy Z Fold 4 (256GB) S-pen, doboz!
- Apple Watch Series 7 GPS+LTE 41mm
- Asus ROG Strix G713PI 17.3" QHD IPS Ryzen 9 7845HX RTX 4070 32GB 1TB NVMe gar
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro BONTATLAN // Számla+Garancia //
- Dell Latitude 7400 !!14" full hd, i7 8665U, 16GB RAM, 512 Gb SSD, jó akku, szép állapot!
- HP ZBook Studio G8 WorkStation i7-11850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1200 400NIT, 100% sRGB Garis!
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3259,100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3036
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest