Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz
t72killer #76 üzenetére
Ejha, téged olvasva jutott eszembe hogy a szemellenzős kiadók nem is értik mekkora aranybányán ülnek.
A mai zeneboltok általában külsősök, azaz kínkeservesen megkötött szerződésekkel, minimális haszonkulccsal működő informatikai cégek. És mégis rengeteget kaszálnak (pl: itunes).
Ha a kiadó saját maga hozna létre zeneboltot a vele szerződött előadók anyagával... ennek semmi akadálya nem lenne... csak pár informatkus kell hozzá, ez sem roszabb befektetés mint a lemezek kiadása. (vagy szerződhetnének info céggel aki a technikai dolgokat csinálja - a cd nyomás sem egyszerűbb vagy olcsóbb)
>> a zenebolt egyben remek reklámfelület is.. hasonló stílusú zenéket felkínálhatja mint amit keres a vevő...
Gyakorlatilag házon belül, jogi hercehurca nélkül megoldott lenne az elektronikus zene kereskedelem. Biztos sírnának néhányan hogy nincs cd (de ha valaki nagyon akar adathordozón is rendelhetné, hiszen a cd készítés olcsó) , nameg a kereskedők sem biztos hogy örülnének (bár lehet éppen hogy megnőne a tekintélye a cd alapú albumnak.. fizikai birtoklási vágy .. extrák, és a ''zeneértők'' mennének akkor is cd-ért a boltba).
És ami ami legalább ilyen fontos az előadónak is nagyobb szelet juthatna...
jah és persze értelmesebb áron adhatnák elektronikusan... -
rii
nagyúr
szeintem két nagy gondja van az zeneiparnak, amikor szembesülnek a sok letöltéssel.
az egyik az MP3 formátum kialakulása, a másik pedig, ami ennek örök életet adott: a hordozható MP3 lejátszók.
Ez ellen már semmit nem tehetnek.
miért vennének az emberek audio-t, ha MP3 lejátszójuk van -
virkir
veterán
A kiadókat sem lehet elítélni. Üzleti vállalkozások, akiknek elsődleges célja a növekedés, profitszerzés. Ugyanúgy, ahogy bármilyen más cég esetében.
Na pont emiatt lehet és kell elítélni a kiadókat.
Ha egy üzleti vállalkozásnak gondja van a növekedéssel a profittermeléssel akkor nehogy már a vevőket kezdje el szívatni, ellehetetleníteni, és ráeröltetni a sz@rt, szaladgálni mindeféle jogi fórumra.
Tessék megkeresni a vevők szempontjábol kedvező értékesítési lehetőségeket, csábító alternatívákat kínálni, minőségi terméket árulni.
Ez kb olyan lenne ha egy vállalkozás megpróbálná betiltatni a Kínai import sz@r behozatalát mert csökken a piaci részesedése, a profitja. -
''A 80-as években gond nélkül értékesítettek pl. LGT-t 50.000 példányban, ma már van, ahol platinalemezt adnak 5000 eladott darab után. Márpedig a piac nem lett kisebb.''
Viszont a piac mindenkeppen jobban szettagolodott. Akkoriban az LGT-n kivul mast nem nagyon lehetett kapni: a nyugati eloadok lemezei nem nagyon jutottak el ide, a honi egyuttesekbol csak a kulturpolitika altal megfelelonek itelteken lehetett lemeze, a KGST eloadok meg a kutyat se erdekeltek. Ezzel szemben ma joval nagyobb a valasztek, raadasul, ha valaki ''csillogo ezustszin lemezeket'' akar venni, akkor a DVD-k meg a szamitogepes jatekok is versenyeznek a feles zsebpenzre.
Na meg azt se lehet elfelejteni, hogy akkoriban a radio hatarozottan magnosbarat volt, apamnak pl egy darab lemeze se volt (lemezjatszoja se), viszont tisztesseges mennyisegu orsot (bizony, nem am vacak kazettat) halmozott fel fiatalsaga soran, szoval akkoriban sem a lemezbolt volt az egyetlen lehetseges beszerzesi forras.
Amikor meg en voltam gyerek, akkor meg a kazettakat masoltuk ezerrel.
A zenek masolasa egyaltalan nem uj jelenseg, hanem hosszu evtizedek ota teljesen megszokott resze az eletnek.
''A kiadókat sem lehet elítélni.''
Mar miert ne lehetne?... Az, hogy valaki uzleti vallalkozast uzemeltet, meg nem mentesiti semmi alol. A profitehseg nem ad felmentest a tarsadalmilag destruktiv cselekedetek alol, legfeljebb magyarazatul szolgalhat. Nyilvan az lehet vita targya, hogy a kiadok tenyleg fekelyek-e a nemzet testen (mondjuk szerintem nem), de azok, akik igy gondoljank, teljesen termeszetes, hogy elitelik oket.
''a DRM és egyéb bosszantó megoldások sajnos tünetek, melynek kiváltó oka az ellenőrizetlen másolás..''
A feneket. A kivalto oka a kiadok rovidlatasa, technikai analfabetizmusa es a felhasznalok feletti kontroll vagya. Mire jo a DRM, oszinten?
Megakadalyozza a masolast? Dehogy. (Nem is fogja.)
Segit a kiadok penzugyi merlegen? Ellenkezoleg.
Vonzobba teszi a termeket? Ellenkezoleg.
Hat akkor meg?...
Komolyan, most tisztan uzleti szempontbol nezve: egy uj ertekesitesi csatorna kiepitesenel miert az a legfontosabb kutatasi terulet, hogy hogyan csokkkentsek a termek hasznossagat, miert nem az, hogy megis hogy a fenebe mukodjon az a csatorna?...
''az online boltok(!) esetében is 92%-ban utánvéttel fizetnek?''
Mondjuk ez gond. Ezen lehetne dolgozni. Itt bevethetnek a kiadok a sulyukat, hogy legyen vmi altalanosan elfogadott, mukodo micropayment rendszer, mert arra nagysagrendekkel nagyobb szukseguk van, mint mukodeskeptelen DRM rendszerekre. -
''Az IFPI nyomására az Európai Bizottság azonban már vizsgálja a jogok - amerikai mintára - 95 évre való kiterjesztését.''
Nyilvan visszamenoleg. Erdekelne majd az indoklas: ''Ettol a valtoztatastol azt remeljuk, hogy hatasara Bartok Bela uj darabokat ir majd'', vagy mi?
(Meg amugy is erdekelne, hogy ez megis hogy a fenebe szolgalna a tarsadalom erdekeit.) -
KEndre
HÁZIGAZDA
Itt van mindjárt a mobil payment. Magyarországon vannak a bankok és vannak a mobilszolgáltatók. Persze mindkét szektornak megvan a saját érdeke, véletlenül sem tudják megcsinálni, hogy közös érdek legyen ez a jobb sorsra érdemes, mára teljesen megbízható technológia. A bankoknak nincs hálózata, az oprátoroknak meg nincsenek pénzintézeti jogosítványaik. Tehát inkább ne legyen mobil payment, mert az nonszensz, hogy a másikkal osztoznom kell az eszméletlen mértékű profiton. Ez ma Magyarország.
Írtam erről egy kerekasztal kapcsán, azóta sem változott semmi. Ha valakit érdekel, itt van részletesebben:
[link] -
KEndre
HÁZIGAZDA
Az Artisjus érdekeket képvisel. Az általad említett átalányt az állam, nevezetesen a szakminisztérium állapítja meg. Az meg természetes, hogy az Artisjus mindent megtesz, hogy ez a pénz minél több legyen. Tehát csak azt akarom mondani: nem az Artisjust kell szapulni, ők CSAK teszik azt, amiért létrejöttek.
-
Azt kérdezze már meg valaki, az artisjustól, hogy ha a családi felvételeimet, a LANos fotókat, videókat, meg a saját dokumentumaimat írom ki lemezre, akkor mi a k..va anyjukért kell nekem jogdíjat fizetnem a lemez után?????
amúgy paypal rulz, ebayen mindent azzal fizetek
okos volt aki kitalálta
[Szerkesztve] -
EBK
csendes tag
Csatlakozom Endréhez (Gergő - EBK). A jogdíjak elosztásának mértékéről van értelme diskurzust folytatni, a gond csak az, hogy a piac igen átláthatatlan, sok szempontból ellenőrizhetetlen. Ha ma megkérdezitek mondjuk Snétberger Ferencet - akit azért nem lehet a tehetségtelen, vagy igénytelen zenét játszó előadók közé sorolni - hogy mennyi pénzt kap Mo-ról az eladott adathordozók után, nagyon mosolyognátok.
Na és az üzleti modellek: az online világ kétségtelenül régi üzleti modelleket tűntet el, és újakat követel, de mihez kezd egy magyar zenész, aki a nyelvi sajátosságok miatt, egy jellemzően CD-t másolni szerető, alacsony internet penetrációval rendelkező közegben próbálkozik igényes zenét eladni? A 80-as években gond nélkül értékesítettek pl. LGT-t 50.000 példányban, ma már van, ahol platinalemezt adnak 5000 eladott darab után. Márpedig a piac nem lett kisebb. És miként bírjuk rá az internetezőket online vásárlásra, amikor még az online boltok(!) esetében is 92%-ban utánvéttel fizetnek?? (GKIeNET felmérés, 2006) A bankkártyákat is félünk használni, PayPalról pedig alig hallottak. Na itt próbáljon meg valaki új üzleti modellekben gondolkodni. Madonnát ebből a szempontból másként kell mérni (mellesleg megjegyzem, egy alapvetően gyenge hangú énekesnőből soha nem lett volna imádott világsztár, ha nem nyomják hátulról. Vesztett volna a világ? Megítélés kérdése. A rajongótábor eldöntheti.)
A kiadókat sem lehet elítélni. Üzleti vállalkozások, akiknek elsődleges célja a növekedés, profitszerzés. Ugyanúgy, ahogy bármilyen más cég esetében. Ha az árat támadjuk, miért nem támadjuk a közérteket, amiért nem osztogatnak ingyen kaját a hajléktalanoknak, amiért azok éheznek. A szociálromantikus ideákat félre kell tenni, a DRM és egyéb bosszantó megoldások sajnos tünetek, melynek kiváltó oka az ellenőrizetlen másolás..
Ákos sem ''született'' volna meg, ha nincs mögötte PR, Marketing, profi stúdió és szervezés. Ennek ára van, és valakinek ki kell fizetnie. Vagy mondjuk le Ákosról és hasonlókról, és neki lehet állni mecénásokat keresni, akik kifizetik legalább a megjelenésig felmerülő költségeket.
Én mindig megveszem az általam kedvelt zenéket, és lehet venni CD-t használtan is. MP3 esetében (leginkább, amikor csak egy számra vágyom) hozzá lehet jutni legális úton, vannak előfizetéses modellben működő oldalak is. Nekem megnyugtató, hogy nem károsítok meg senkit, ahogy én is elvárom, hogy a szellemi alkotásaimat ne lássam viszont a fájlcserélő hálózatokon, csak ha én akarom (még ha nem is zenéről van szó). -
rii
nagyúr
ez nem vélemény. Egyik haver vesz valamilyen (game)ujságot, aminek a DVD mellékletén rajta van 2 ügyvéddel folytatott eszmecsere.
Annak az első 10 percéről szóló 3 mondatos összefogalálóját vakertam le.
jobban mondva, vélemény, de nem az én véleményem. Vélekedés, de a jogban (talán) jártas emberek szájából hangzott el.
[Szerkesztve] -
rii
nagyúr
válasz
#53246592 #103 üzenetére
Legláis: letölteni saját, nem anyagi haszon miatt, magán-baráti, családi körben történő felhasználásre
Legális: ugyanígy, ha magánfelhasználásra, baráti körödnek, vagy családodnak feltöltesz bármit.
van aki szerint ebbe a P2P is beletartozik, szerintem sajnos téves.
Ha jől tudom a P2P UPLOAD része illegális.
Illegális: a nagyközönség számára elérhetővé tenni az anyagot, és úgy feltölteni
[Szerkesztve] -
ngabor2
nagyúr
Ezért az EP szerint ellenőrzött versenyre van szükség, amely bátorítja a modernizációt és a versenyképességet az online zenei piacon, de ugyanakkor védelmet nyújt a nemzeti és helyi zenéknek is, azzal, hogy kötelezi az ügynökségeket a sokszínű kínálat fenntartására.
ellenőrzött verseny... nekem ez valahogy úgy tűnik, mint a másodrendű frissesség... miért kellene a kiadóknak fenntartani a sokszínűséget? ha valamire nincs igény (vagy fizetőképes kereslet), akkor azt minek tartani? amire meg van, az eltartja magát. -
#53246592
törölt tag
-
KEndre
HÁZIGAZDA
EP-képviselők elfogadták az online zenei piac szabályozásáról szóló javaslatot - tudósít az EUvonal.hu [link]
Európai parlamenti képviselők elfogadták a Lévai Katalin szocialista képviselő által beterjesztett javaslatot, amelyben a képviselők arra szólítják fel az Európai Bizottságot, hogy kötelező, ám ellenőrzött szabályozást terjesszen elő a letölthető zeneszámokra, az európai zenei kultúra sokszínűségének megőrzése érdekében.
[...]
A dalszerzők és zeneszerzők szerzői jogai jelenleg a kollektív szerzői jogokat kezelő társaságok kezében vannak, amelyek engedélyezik az egyes albumok online terjesztését és beszedik a letöltések után a jogdíjakat. A művészeket legtöbbször a nemzeti szerzői jogi társaságok képviselik. A Bizottság 2005-ös ajánlásában a szerzői jogi piac liberalizálását támogatta, mivel a letölthető zenék forgalma 2011-re várhatóan eléri a 3,9 milliárd eurót. Az ajánlás szerint egy zeneszám értékesítésénél a 27 nemzeti szerzői jogi ügynökség helyett elég lenne egyikükkel megállapodni.
Az európai parlamenti képviselők szerint azonban, bár a versennyel egyetértenek, a piac korlátozások nélküli megnyitása veszélyeztetné az európai kulturális sokszínűséget. A képviselők abban látják a veszélyt, hogy ha az EB javaslata valósulna meg, az ügynökségek inkább a pénzcsinálással semmint a sokszínűséggel lennének elfoglalva.
Ezért az EP szerint ellenőrzött versenyre van szükség, amely bátorítja a modernizációt és a versenyképességet az online zenei piacon, de ugyanakkor védelmet nyújt a nemzeti és helyi zenéknek is, azzal, hogy kötelezi az ügynökségeket a sokszínű kínálat fenntartására.
A jelenlegi szabályozás szerint az európai dalszerzők életük végéig majd utána 70 évig, míg az énekesek életük végéig majd 50 évig tartják meg jogukat egy-egy nótára. Az IFPI nyomására az Európai Bizottság azonban már vizsgálja a jogok - amerikai mintára - 95 évre való kiterjesztését.
Az EU-ban a 2001-es szerzői jogi irányelv hatálybalépése óta tilos az illegális zeneletöltés, mely jogszabályt 2004-ben a polgári jogi szankciók harmonizálása követett. Az Európai Bizottság pedig már a büntetőjogi szankciók harmonizálásán dolgozik. -
válasz
Davee Mester #49 üzenetére
''Abban igazad van hogy vannak korlátok amiket a DRM teremt.''
A legsajnalatosabb ebben az, hogy ezek a korlatok egyetlen valakire vonatkoznak: arra, aki fizet a zeneert. Raadasul neki is a szabad felhasznalashoz valo jogait csorbitja, mondjuk azt, hogy keszithessen a CD-jerol egy masolatot az autojaba vagy hogy mp3-ba rippelje az MP3 lejatszoja szamara. Az igazan hatekonyan mukodo DRM (mondjuk azon tul, hogy az elobb felsorolt problemakat bizonyosan nem tudna megoldani) raadasul elmeletileg is fabol vaskarika, ahogy arra a kriptografia elismert szaktekintelye, Bruce Schneier is ravilagitott (a gyakorlati reszrol meg talan teljesen felesleges is szot emlitenem, eleg csak megnezni, hogy a keklezeres DVD-ken alkalmazott AACS meddig huzta - viccesen rovid ideig). Ennyi erovel perpetuum mobile epitesevel is probalkozhatna az ipar, az se sikerulne, de legalabb nem jarna a polgarok jogainak korlatozasaval. (Egyebkent is, furcsa mentalitasnak tunik az, hogy a kiadok azzal probaljak meg fellenditeni a forgalmukat, hogy arcon kopik a fizeto ugyfeleiket.)
''akkor minek a CD?''
Azert, mert momentan ez az egyetlen felesleges korlatozasoktol es kompatibilitasi problemaktol mentes formatum, amiben ''hivatalos uton'' elerheto a megjeleno zenek nagy resze.
''nem a majorok főnökeinek bírálásában''
En a magam reszerol beken hagynam oket, ha ok is beken hagynanak engem - de nem hagynak, raeroltetnek a vilagra olyan verforraloan idiota, betarthatatlan es kiegyensulyozatlan torvenyeket, mint pl a szerzoi jogi torveny 95. paragrafusa. -
KEndre
HÁZIGAZDA
Tévút, ha azon csámcsogunk, ki mennyit kér egy koncertért.
A jogdíjak sorsáról, elosztásáról, a kezelési költségekről, az adathordozók után beszedett pénzek sorsáról és elosztásáról, ezek mértékéről és jogosságáról kellene beszélnünk.
Ezek után érdekes lenne az online értékesítés helyzetéről, jövőjéről elmélkedni. Újra mondom: a fájlcserélők is valahol egy üzleti modellként működnek. Leradírozni őket a bolygónkról lehetetlen. -
Davee Mester
csendes tag
válasz
t72killer #96 üzenetére
érdekes meglátás
Azért a zeneipar és a karácsonyfa üzlet nehezen összehasonlítható.
Azért nem értem a minőségbeli kritikát, mert pont azért jó a sokféleség mert mindenki megtalálja benne azt amit szeret. Mindjuk te nem vagy Lola rajongó , de lehet hogy akik kedvelik szintén emberek.És nem is szarozzák amit mondjuk te kedvelsz. Én egy lemezen nem láttam a Kötelező Megvenni matricát. Viszont ha ezek a zenészek megsértődnének és azt mondanák, kapja be mindenki ezentúl csak a barátaimnak játszom, mert nem tetszik amit csinálok, és ha tetszik akkor sem fizetik meg,,,, akkor lehetne kollektívan poharakkal edényekkel csörömpölni otthon.
A jó vagy rossz szerintem a zene minőségében van. Mármint hangfelvétel, súdió, stb. ez sajnos pénzbe kerül.
Mellesleg senki sem gondolja a magyar társadalomról, hogy eltartja a Nagy Multi Kiadókat, sőőőt. Ha nem nyomnák a tőkét bele , akkor nem lenne itthon lemez. Ne kergessünk illúziókat. Viszont ha mindenki így állna hozzá mondjuk nyugaton is, akkor megint csak a csörömpölés jönne.
Szerintem a választékon kellene változtatni, illetve az árakon. Ez tény. (sajnos keveset keresünk, bár erről talán nem a zenész vagy a kiadó tehet.) -
ALI_G
veterán
huhú de megszaladt a ló, asse tudom melyikre reagáljak
Első 2 oldalt merészeltem átolvasni. Szerintem mindenkinek igaza van, főleg a saját szemszögéből, és mindenki védje(!) a sajátját. Bár a nevetséges még mindig az számomra, hogy a digicambe veszek egy gigás kártyát és fizetek érte minden lótúró áfát tréfát és még 25. ember is leveszi a kis hasznát raja a jogdíjjal együtt, és én csak azért veszem, mert lefényképezem az édesanyámat. nonszensz.
-
t72killer
titán
Pontosan. És a saját hüjeségük miatt sírnak, hogy állambácsi legyen kemény és a saját költségén téritse vissza hozzájuk a vásárlókat.
Már nem azért, de ezekután akkor ha karácsony után X kereskedőnek megmaradt Y db fája, akkor azt rendőri erősítéssel értékesíteni kell???
A minőség lehet a megoldás. Én pl egy HD-DVD-s filmet nem hiszem, h az ember nekiáll majd letölteni, főleg, ha nem kerül többe 2-3kHUF-nál. Ha a zenében is tudnak jobbat nyújtani (tudnak) + olcsóbban, akkor tegyék ezt. Miért van az előírva, hogy a magyar társadalomnak muszáj eltartania egy milliárdokat kaszáló terjesztőhálózatot? Ha csődbemennek, csődbemennek, ne nyújtson már az állam segítő kezet egy rossz üzleti modellnek...
[Szerkesztve] -
#95590400
törölt tag
válasz
VladimirR #26 üzenetére
jajám. minek az ökörs... öröksége az artisjusticés matrica. csak akkor mintha magába a kazetták árába építették volna bele a jogdíjakat, és nem a forgalmazóval tetették rá.
amúgy meg alig hallgatok zenét. évi 1 albumot veszek a paradise lost nevű formációtól (igaz előtte letöltöm már napokkal a honi megjelenés előtt a netről), meg talán 2 havonta lekapok vmi film, sorozat kapcsán egy filmzenét, mert rákívániok és kb. 2x meghallgatom. lehet, h vmi cihikai dolog lehet, mert kb. azóta untat és hagy hidegen a zenehallgatés, mióta ekkora felhajtás van az iparág körül. manapság már a vonaton is inkább könyvet veszek elő, mint discmant. -
erdoke
titán
A legtöbb embernek a 192-320 kbps VBR mp3 tökéletesen megfelel, azt lehetne valamivel olcsóbban adni, mint a FLAC-ot. Ma a neten a 128-as CBR-től a 320-as CBR-ig mindenféle mp3-at megtalálsz, így lehetne minőségi garancia is a kiadótól töltés.
Én inkább attól félek, hogy mammuték már elkéstek az egésszel, és még meg se szülték, mit csináljanak. Miután az emberek nagy többsége már megszokta, hogy letölti ingyen, az mp3 lejátszóra, a CD-re meg fizeti a jogdíjat (már ha fizeti...), borzasztó nehéz lesz ezt megváltoztatni.
Ezt elqrták. Nem kicsit, nagyon. Már hiába kapálóznak, a fenyegetőzéssel csak tovább rontják a helyzetet. Először kitoltak a hardver- és lemezforgalmazókkal, most meg szívnak, és ennél még jobban szívni fognak. Megérdemlik, mert nem a vásárlók érdekeit tartották szem előtt. -
shteer
titán
én ott voltam. sajnos Gergőnek nem sok esélye volt a moderációra, eléggé öncélúlag használták ki az idejüket a szereplők, főleg az Elite Defense képvielője...
sajnos nem maradhattam végig, nekem is lett volna egy kérdésem -
#96302336
törölt tag
Jól elment a zeneipar felé ez a téma, pedig pont a film, és zene esetén nem törvénybeütköző nálunk a letöltés.
-
bambano
titán
válasz
#53246592 #83 üzenetére
Autóból se egyféle van, tartós tejből se. Fekete lemezt még kevesebben vesznek, mint cd-t, mégis kezd visszajönni.
Hogy csúnya marketinges szóval éljek: szegmentálni kell a piacot. Ezt az igényt is meg azt az igényt is ki kell szolgálni, mert mindannyian tudjuk, hogy ki lehet. -
bambano
titán
Ha neki 6-8 ezer darab lemeznél fordul buktásból nyerésbe egy kiadvány és utána is csak 300 forintot kaszál lemezenként, miért nem tolja fel az egészet internetre 1 eurónak megfelelő forintnyi letöltésért?
Mondaná, hogy van két húzószám a lemezen, darabja 150, a maradék 8 töltelék meg ajándék.
Ebbe persze belehalna pár léhűtő, de ez egyéni szoc.prob. -
#96302336
törölt tag
Egy példa volt. A hangja akkor bejött. Éppen azon gondolkoztam el, hogy alig van egy-két tényleg jó magyar előadó. Régebben több volt. Talán azért, mert akkor még nem volt modern digitális hangjavítás, computerizált zeneszerzés, mindenkinek muszáj volt jól zenélnie, ha érvényesülni akart. Ott meg kellett mutatni a zenei tudást. Eszenbe jut az eurovíziós dalfesztivál, ahol a NOX fellépett hazánkat képviselni. komolyan mondom, az iszonyat volt. Olyan hihetetlen hamisan énekelt a csaj, hogy az már kínos volt. Megmutatkozott az utómunka hiánya. Egy előadónak a szinpadon nem lehetnek rossz napjai. Az ott nem kifogás.
-
válasz
t72killer #76 üzenetére
''ha letöltöm, nem mindegy, h Kazaa-ról, vagy a szerzőtől töltöm le??''
Az a tapasztalat, hogy az emberek hajlandoak fizetni a letoltesert, ha nincs vele annyi nyug, mint a Kazaaval. Oszinten: 1 cent / szam arfolyamnal tenyleg megerne meg a kazaarol letoltott ossze-vissza taggelt 128-as mp3-akkal szenvedni?... -
válasz
#96302336 #78 üzenetére
Ha nincs fogalmuk róla, akkor miért nem tájékozódnak? Miért tudatlanul ugatják a holdat?
Természetesen ezek költői kérdések voltak, egyébként egyet tudok érteni veled. Ne feledjük, hogy miért is született meg a Bittorrent? - Linux disztribek cserélgetésére, hiszen nehézkes megoldani a tárolást, nem beszélve a csóróságról.
viszont az online értékesítéssel az a gond, hogy ''ha letöltöm, nem mindegy, h Kazaa-ról, vagy a szerzőtől töltöm le??''
Nem mind1, csak nem mp3, hanem mondjuk Lossless-audio formátumban kéne elérhetővé tenni. Azért ilyenből nem sokat találsz sztem p2p oldalakon. Ez garantálhatná a CD-minőséget, annak költségeinek töredékéért.
Szerk:
...nem csak a fizikai tulajdon számít, hanem a szellemi is.
Sőt, a fejlett gazdaságokban a szellemi számít leginkább. Humán tőke, hozzáadott érték, stb...
[Szerkesztve] -
t72killer
titán
válasz
#96302336 #78 üzenetére
Na igen, megnézném én azt, hogy pl hogy reagálna a tisztes (és kicsit sznob) magyar jogalkotó elit, ha a pornóipar lenne a jogdíjharcok élén... SzVSz még a matricákat se igen engedték volna át, nehogy a választópolgár párhuzamot vonjon Michelle Wild és XY politikus között
-
#96302336
törölt tag
Letöltési nézetet is váltani kéne. Ha van jó zene, ami megérdemli, hogy pénzt adjak érte, én szivesen kifizetem, hogy legálisan letölthessem. Nézetet is kellene váltania az embereknek, mert a a mai világban nem csak a fizikai tulajdon számít, hanem a szellemi is.
-
#96302336
törölt tag
Azért megy a tiltakozás, mert a legtöbbnek fogalma sincs, hogy mi fán terem, lásd Groovehouse énekesnője.
Én úgy látom, hogy a lemezkiadás reklám az előadónak. A reklám fontos, hogy tudják ki is Ő. Namost a reklám egy költséget jelent, ami veszteség. Viszont ha jó a reklám, várható nyereséget hozhat. Tehát egy kisebb kiadás megfelelő fogadtatás esetén nagy hasznot hozhat.
Az ingyenrekám egyik formája a rádió, egy másik alternatíva a torrent. (na jó, a rádió kicsit más, mert a rádiócsatornák jogdíjat fizetnek)
Amúgy pedig a torrent egy nagyon összetett dolog. Mivel nem csak zene, film, hanem szoftverek, képek stb stb.... amiből állnak. Ráadásul a torrent adatok majd fele pornó. A maradék hányadon osztozik az összes többi. A pornóipar mégsem rinyál, sőt, kihasználja ezen új terjesztési formát, és pénzért letöltetővé teszik ''művüket'' -
t72killer
titán
A probléma jogos: túl sok $ folyik el kézen-közön. Az ÁFÁ-n kívül (ami szvsz piszoksok, de ez másik topicba tartozik) egy csomó árrést lespórolhatnának online értékesítéssel.
Még 1.: online esetben - mint elhangzott, nincs szükség kiadóra... Ill egész másféle kiadóra van szükség: 1 szerverparkra, ahol a művészek közzétehetik a dolgaikat. Még lehet, h népszerű is lenne, ha pl tudom, hogy XY zenésznek fizetek személyesen.
viszont az online értékesítéssel az a gond, hogy ''ha letöltöm, nem mindegy, h Kazaa-ról, vagy a szerzőtől töltöm le??'' -
pschio
őstag
Könyörgöm. A minőséggel is baj van. Amíg ilyen no thenksz meg lola meg romantik alkotja az előadók táborát addig nem lesz előrehaladás. A szarra nincs igény. Legalabbis a részemről. Nemtudom más hogyvan vele. Akinek meg az előbb felsorolt 3 a kedvence azt csak sajnálni tudom
-
válasz
#53246592 #68 üzenetére
''Akos, Ruzsa Magdi, meg par masik kaszal a fellepeseivel. A többseg viszont nem.''
Viszont ok CD-kel sem (marmint nem azert, mert fajlcserelok, meg minden, hanem azert, mert nem nagy sztarok, igy aztan nem is adnak el sok lemezt), igy aztan az o zsebukbol nem is vesznek ki szazezreket a p2p felhasznalok. -
#96302336
törölt tag
Az amazon.com-ról olcsóbb rendelni úgy is, hogy benne van a postaköltség is. Főleg, ha nem egy, hanem több lemez van rendelve, mert akkor oszlik a PK. 5 és 10 dolcsi egy album. Akkor miért 4-5 ezer ugyanaz nálunk?
-
virkir
veterán
válasz
#53246592 #68 üzenetére
Akkor tessék felébredni és megkeresni a többi lehetőséget a lemezeladásra, nem egy hazai előadó terjeszt saját maga és nem sír.
Szerintem meg a többség keresi szarrá magát és azon kevesek nem, akik esetleg fel tud mutatni valami értéket.
Ha meg nem megy akkor lehet keresni más elfoglaltságot, a lehetőségek végtelenek. -
válasz
#96302336 #67 üzenetére
Nem a zeneszerzők sírnak, hanem a kiadók.
Sajnos nincs igazad, mert rengeteg ilyen csatornán tiltakoztak már zenészek a fájlcsere ellen.
Egyébként az említett igazán tehetséges, minőségi zenét játszó bandák lemezeit megveszik az emberek, ill. elmennek a koncertjeikre. Én magam is szoktam eredeti CD-ket venni a kedvenc bandámtól, igaz az nem 5000 Ft. Milyen érdekes, mégis csak ki lehet hozni kevesebből?
Évekkel ezelőtt volt egy hasonló kis összejövetel, ott a Groovehouse énekesnője panaszkodott a fájlcsere miatt, erre megkérdezték tőle hány haknikoncertet is adott, és mennyiért. 80 millás végösszeg jött ki egy évre. No comment... -
virkir
veterán
válasz
#96302336 #65 üzenetére
Nem kevés ellentmondást és tudatlanságot vélek itt felfedezni
Szűts László (ProArt): Egy lemez ára körülbelül 4000 Ft és nem annyi mint amiről beszélnek az emberek. Néha be kell menni egy lemezboltba, ha léteznek még egyáltalán. Áz ár tartalmaz 20% forgalmi adót, 25% kereskedelmi árrést, így máris csak 2500 Ft. Ez a nagykereskedelmi ár. Ebben benne foglaltatik 30% szerzői és egyéb jogdíj, 10% terjesztési költség, min. 2 millió Ft stúdió költség és 15-20% marketing költség. 6-8 ezer darab alatt nem rentábilis egy magyar előadó lemezének megjelentetése, de ha ezt a limitet elérjük, akkor is csak 300 Ft haszna van a kiadónak egy lemezen.''
Musinger Ágnes (MAHASZ):
''2006-ban a magyar lemezipar bevétele 6,5 milliárd forint volt 5,2 millió eladott hanghordozóval.
Akkor most hogy is van ez?
A kiemelt rész is érdekes és akkor mennyit keres egy zenész egy kiadott lemezen? -
#53246592
törölt tag
Akos, Ruzsa Magdi, meg par masik kaszal a fellepeseivel. A többseg viszont nem. Ez izles kerdese, de szerintem az igazan jo zenek abban a bizonyos többsegben talalhatok.
Neked is hianyozna nehany 100k ha bemeselik neked hogy az jar, de a gonosz-hokuszpok fajlcserelök kiveszik a zsebedböl. -
#96302336
törölt tag
Nem a zeneszerzők sírnak, hanem a kiadók. Nagy különbség!
Egy sztár pedig annyit kér, amennyit nem szégyell. Na és persze a sztárságához mérten.
A megasztáros műanyagokat nem komálom amúgy sem, aki ott VALÓBAN tehetséges, azt simán kiszórták. (egy kivétellel, Tóth Vera)
[Szerkesztve] -
-
#96302336
törölt tag
Ezt el kell olvasni.[link]
Egy másik szemszög a gyűlésről -
Amíg Pl. Rúzsa Magdi 960.000 + Áfáért vállal egy 1,5 órás koncertet, addig nekem ne sírjon egyik előadó sem, mert valahogy nem tudom őket sajnálni. A kiadók pedig tanulhatnának egy kis közgazdaságtant, és akkor rájönnének, milyen árpolitikát is kéne alkalmazniuk. Rugalmatlan kereslet és társai pl...
-
t72killer
titán
Igen. Olyan megoldás úgysem létezik, hogy Kis János 21 éves állampolgár kifizet 25ezer forintot pár db CD-ért. Nem tudja megtenni, lévén 1xerűen örül, ha ennivalóra jut. Viszont pl 5-600Ft még nem vágná földhöz albumonként...
Ergo a kiadóknak MUSZÁJ LESZ valami hasonló értékhez konvergálni, hogy a nép vegye a termékeiket. Különben minden hiszti hiába. Szegény ország-> szegény kiadók. Vegyék tudomásul, h 10millió koldusból nem lehet dollármilliárdokat kisajtolni -
KEndre
HÁZIGAZDA
Tegnap volt róla szó, hogy a koncertező művészek kitaláltak egy olyan megoldást, hogy nem csinálnak stúdióban albumokat, hanem a koncertjeiket veszik fel, amit aztán ott a helyszínen el is adnak. Ez is egy üzleti modell, de biztos vagyok benne, van még számtalan megoldás. A kiadók kreativitása a béka feneke alatt van legalább öt emelettel. Simán ki tudnák sakkozni a fájlmegosztókat egyszerű piaci eszközökkel sztem.
EBK, sok sikert az ebbéli munkátokhoz, de ahogy itt már nálam okosabbak is elmondták, a magyarok anyagi lehetőségei messze nem azonosak a fejlett világban általános szinttekkel, ezért talán a piac másik oldalán lévőknek kéne szorgoskodni a problémák megoldása érdekében. A fájlletöltés rohamosan terjed, megállíthatatlan. Az is elhangzott tegnap: a kiadók úgy számolnak, hogy egy eredeti műsoros adathordozó további három illegális másolatot fial, amiből nincs bevételük. Lehetséges? Elképzelhető. Én azért azt mondom: kamuznak. Meggyőzik a döntéshozókat, hogy minden létező eszköz után fizetessen az ember jogdíjat, ami így - úgy gondolom - inkorrekt. Itt már nem a mű kvázi ''fogyasztásáért'' kell fizetnünk, nem, ez például egyértelműen sarc abban az esetben, ha mondjuk a fotóimat tárolom ezeken az eszközökön.
A fontos kérdés: mi lesz a magyar kultúrával? Nem gondolnám, hogy a komoly teljesítmények ne tudnának teret nyerni. Lehet, hogy a Magyarországon készült könnyűzenei cd-k száma felére fog csökkeni, de remélem, a kiesők nem az értéket hordozók táborát fogják csökkenteni... és ez még jó is lehet.de talán nem a külföldi kiadóknak.
-
bambano
titán
Kedves EBK!
A bittorrent és a többi arról szól, hogy a technológia fejlődésével azon szolgáltatások jelentős része, amit a kiadók nyújtanak, feleslegessé vált, ergo az érte bekaszált dollártízmilliárdok átengedése is feleslegessé vált. Arról vitázni mondjuk a SONY vagy a BMG főnökével társadalmilag, hogy öreg, ideje lenne elhúzni a pitylibe, mert feleslegessé váltatok, esélytelen. Erre társadalmi vitát indítani meg szócséplés.
A szerzők és előadók majd jogosan ugrálhatnak a terjesztés miatt, ha én nem fogok kifizetni a saját cuccaim után is szerzői jogdíjat nekik a matricán keresztül. Ja, hogy az a baj, hogy ők ebből esetleg nem kaptak? Általuk is ismert, melyik hátsót kell szétrúgniuk. -
Muton
addikt
válasz
#96302336 #38 üzenetére
ez így van. a látványelemekben gazdag filmeket kötelező moziban nézni, viszont a kép- és hangügyileg lightosabbak esetén (ahol a tartalom, a színjáték, rendezés, stb dominál) inkább kihagyom a mozit
#39: ja,ha mozi, akkor premiert követő 3. hét hétfő, 13:00 rulz bár volt h ezt is beszo...am, mert vagy 2 iskolányi gyerek beült mellém -
bambano
titán
válasz
dr faustus #43 üzenetére
Mert nem olvasol nőlapokat
Rúzsa Magdi misi fölött kér egy estéért, havi átlag egy-kettő körül jön neki össze, TVera megelégszik 150 körül, cserébe neki sokkal több alkalom van. Más kérdés, hogy Magdi a lemezeivel is kaszált, de ő ebben kirívó ellenpélda.
[link]
[Szerkesztve] -
t72killer
titán
Egyetértek veled, a frankó megoldást sajnos ezen a szinten nem lehet kitalálni.
A helyzet alapvetően társadalmi problémában gyökeredzik: itt vagyunk ''európában'', adott az egyetemista réteg (akiket megcéloztatok a találkozóval), akik szomjaznak a kultúrára (filmek, zene), viszont adottak a nehéz megélhetési körülmények - Ázsiai bérek a nyugatEU-nál magasabb árszínvonal mellett. (elég az, ha csak az egyetemi tandíjakat hasonlítod össze...)
Kérdés: maradjon le a magyar mindenkihez képest, vagy képesek vagyunk valamilyen kompromisszumos megoldást találni, ahol a kecske is megmarad és a káposzta is jóllakik?
(pl kínához képest azért maradunk le, mert ott ipari szinten űzik a kalózkodást, bemégy egy üzletbe, szinte venni sem tudsz legális zenét/filmet - nekik miért ''szabad'', nekünk miért nem? - a másik oldal a nyugat: itt pedig az embernek 1xerűen nem komoly tétel 20€-t kiadni egy DVD-ért, vagy rendelni zenét a neten)
Én azon a véleményen vagyok: igen, fizessen a magyar ember a műalkotásokért, lévén a művész motiválva legyen a további munkára. Azaz csatlakozzunk a világ civilizált részéhez. Csatlakozzunk a fizetések terén is - így, és csak így lehet teljes a kör. Hiába a megszorítások, a nadrágszíjat csak addig lehet szorítani, amíg van rajta lyuk...
#52, utolsó bekezdésedhez: pontosan. azt, hogy mi a jogos, nagyon szerencsére nem az asva-artisjus és tsaik mondják meg, hanem a törvényhozás, illetve a bíróság. Sajnos ezen szervezetek - sok pénzük lévén (ugyebár sok jogdíj) - sokkal jobban lobbiznak, de azért a döntéseket (még) nem ők hozzák.
[Szerkesztve] -
-
virkir
veterán
A szerzők viszont jogosan teszik fel a kérdést: ha ők nem járulnak hozzá szellemi termékük bármilyen zárt rendszeren kívüli (értsd ingyenesen) történő megosztásához, akkor kinek van joga mindezt felülbírálni?
Ehhez annyit fűznék hozzá ha nem lenne egy lemezen 10% hallgatható anyag a sz@r között akkor lehet többen gondolkodnának a komplett CD megvételén és nem csak az esetleg tetsző szám letöltésén.
De ha a beleegyezése nélkül mégis megosztásra kerül egy alkotás (zene, fim vagy írás) bármilyen formában, akkor az lopásnak minősül.
Tessék akkor először őket megismertetni a magyar szerzői joggal, utána meg esetleg az abban foglaltak módosítását keresztülvinni a törvényhozáson, addig nincs igazán miről vitatkozni ebben a témában, esetleg arról, hogy tessék értéket alkotni azt lehet többen megveszik.
A felhasználók azt érzik - érthető módon - hogy azokkal a jogszabályokkal, amelyek az internetezők 70-80 százalékát kvázi tolvajnak tekintik, valószínűleg baj van.
Alapvető tévedés nem a jogszabályok nézik tolvajnak a felhasználót hanem az asva (direkt kisbetü) és hasonszőrű társaik szeretnék ezt így beállítani.
Végül, ma Magyarországon etikáról beszélni pont ezen a területen, hát... -
t72killer
titán
Kiküldenek egy APEH-ellenőr bandát (Ld pl az APEH-BSA című árukapcsolás mintájára) és E.T-ék visszaküldik őket felboncolva, h köszönik a mintaanyagot
Másik kérdés, h E.T-éknél van-e a tövényekben szó a szerzői jogról, vagy éppen attól fejlődtek sokra, hogy szabad hozzáférést hagytak a tudáshoz és a művészethez
[Szerkesztve] -
EBK
csendes tag
Kedves Endre (cikkíró) és Hozzászólók!
Örülünk, hogy az IT News is képviseltette magát a beszélgetésen, az építő jellegű kritikákat pedig köszönjük, mi is tanulunk a hibákból. Ugyanakkor néhány kiegészítést szükségesnek tartunk leírni, a korrekt tájékoztatás végett.
A rendezvény nem konferencia célzattal indult, és még csak nem is probléma megoldó jelleggel. Az elsődleges cél a közgázos diákok elgondolkodtatása, ismereteik szélesítése volt, más kérdés, hogy a szakmai képviselet részéről jóformán többeket érdekelt az esemény, mint a saját hallgatóinkat (és ez nem kritika a hallgatóság számára, sokkal inkább számunkra szomorú tény). Második célként - látva az érdeklődést - társadalmi diskurzus elindítását tűztük ki célul, hogy mindkét oldal kezdje el megérteni a másik problémáját. Mindezt talán legjobban a jelen lévő Pléh Dániel fogalmazta meg: ''meg kell értenünk a fájlcserélésben résztvevőket, az ő igényeiket, csak így tudjuk őket kiszolgálni''.
Olvasva néhányotok hozzászólását is, sajnos azt látjuk, hogy a fájlt cserélők többsége nem gondolja végig a folyamat minden elemét. A résztvevő jogi képviselők ezt úgy jellemezték, hogy ha leállítjuk az autónkat a 8. kerületben, kiszállunk, benne hagyjuk a kulcsot és ráírjuk, hogy az ajtó nyitva van, akkor biztosan akadnak jónéhányan, akik a kocsit el is fogják vinni. Márpedig tulajdoni joggal ezek után sem fognak rendelkezni..
Egy ilyen kerekasztal célja nem a frankó megoldás kitalálása, sokkal inkább a társadalmi párbeszéd elindítása kell, hogy legyen. Mert gond egészen biztosan van, mindkét oldalon. A felhasználók azt érzik - érthető módon - hogy azokkal a jogszabályokkal, amelyek az internetezők 70-80 százalékát kvázi tolvajnak tekintik, valószínűleg baj van. A szerzők viszont jogosan teszik fel a kérdést: ha ők nem járulnak hozzá szellemi termékük bármilyen zárt rendszeren kívüli (értsd ingyenesen) történő megosztásához, akkor kinek van joga mindezt felülbírálni? Azzal lehet vitatkozni, hogy a szerző rosszul gondolkodik, hiszen van már Creative Commons is a világon. De ha a beleegyezése nélkül mégis megosztásra kerül egy alkotás (zene, fim vagy írás) bármilyen formában, akkor az lopásnak minősül. Választási lehetőség ugyanis van: ha nem tetszik a szerző munkája, arca vagy bármi más rajta, akkor nem kell vele foglalkozni, lehet másokat szeretni, értük rajongani, érdeklődni.. Próbáljatok meg egy kicsit szerzői fejjel gondolkoni!
A kérdés - és ezt hiányoltuk a cikkből is - alapvetően etikai jellegű, régen rossz, ha már a jogi szabályozás eszközét kell bevetni.
Gondolkodjatok rajta.
Üdvözlettel,
Az E-Business Kutatóközpont csapata -
Davee Mester
csendes tag
Abban igazad van hogy vannak korlátok amiket a DRM teremt. Nem hiszem, hogy a megoldás abban lenne, hogy el kell törölni, bár lehet. Ez nem itt fog eldőlni. Viszont fejleszteni mindent lehet, én ebben látom a jövőt, és nem a majorok főnökeinek bírálásában.
Az tény hogy eik a lemez eladás, de mondjuk ha egy előadó világszerte elad több millió albumot, arra már lehet sikeres túrnét építeni szerintem. Azért az nem kevés.
A magatartásról annyit, hogy mondjuk Németországban a helyi legális zeneárúház veri az iTunes forgalmát. Nem feltétlen a ''lopás'' az internetes felhasználás alapja, ezt kell egy kiadónak is megérteni. Ma ciki egy bumszli discman-nel rohangálni, akkor minek a CD? Ebben az esetben a digitális zeneforgalmazásra kell hangsúlyt fektetni, és belőni az árát a megfelelő szintre. Ezen egyébként hozzá értő emberek dolgoznak. -
dr faustus
senior tag
válasz
Davee Mester #47 üzenetére
Igen, a kiadók a promóterek, és ők adják a befuttatáshoz szükséges kockázati tőkét is. És egy együttes promóciójára a jövőben is szükség lesz, ha nem CD-n lesznek a zenék, hanem letölthető formában. Maga letöltés pedig szvsz nem lesz ingyenes, habár olcsóbb lesz így egy zeneszám, mint a mostani CD formában.
-
Davee Mester
csendes tag
válasz
dr faustus #40 üzenetére
haló dr. Faust,
Az igaz hogy haknizni jó és jól lehet vele keresni. Viszont az is igaz, hogy Te sem mész el egy olyan koncertre amit nem ismersz. És a lézengős 10 fős haknik viszont nem kifizetődőek, mert legközelebb valószínű más előadót fognak meghívni. Na ez a kiadó dolga. Befuttatni a sztárt amíg ismerté válik. Az előadók nagy többsége nem marketing szakember, vagy sajtó promóter avagy rádió-TV promóter. Ez nem baj. De amíg ezt a munkát nem végzi el kiadó, plussz a lemeze terjesztését, addig nem lesz hakni. A digitális tartalommal ugyan ez a helyzet, mondjuk ha a Back2black szeretne megjelenni online + mobilon, akkor egy nem 1szerű programozói tanfolyamot kell elvégeznie, plussz nem árt egy saját stúdió vagy bérlés. Ez a szolgáltatók technikai elvárásai miatt van. Így talán nagyobb jelentőssége van a kiadónak azok szemében akik azt hiszik csak a CD-árának ''x'' százalékáért lógatják a lábukat. -
dr faustus
senior tag
A CD eladas nagyon-nagyon rossz hatekonysagu az eloado szempontjabol, igy hirtelen nem is tudnek senkit se mondani, aki arra rendezkedett volna be, hogy abbol eljen meg.
Abban egyetértek, hogy az elektronikus úton történő értékesítés/terjesztés előbb utóbb valami formában, de át fogja venni a hatalmat a CD-ktől, ez csak idő kérdése. -
válasz
dr faustus #43 üzenetére
En se latok bele minden zsebbe, de amit tudok, az ezt az elkepzelesemet erositi. Egyebkent meg a mainstreamen kivul eso eloadoknak van csak igazan szukseguk arra a nyilvanossagra, amit mondjuk az internet reven kaphatnak, mert amugy nem nagyon vannak promocios csatornaik, ismeretlenul meg nehez eladni a lemezeket (nem csak a konkret eladas, hanem mar maga az, hogy eljusson a CD a boltokba). A CD eladas nagyon-nagyon rossz hatekonysagu az eloado szempontjabol, igy hirtelen nem is tudnek senkit se mondani, aki arra rendezkedett volna be, hogy abbol eljen meg.
-
válasz
Davee Mester #42 üzenetére
Most oszinten: mit ertek el a DRM-mel? Semmit. Illetve dehogynem: elvertek ra egy csomo penzt, elidegenitettek egy csomo vasarlot (vazze, rootkit a gepre, hogy a picsaba nem csuktak le par Sony fejest?...), a p2p halozatokon meg pont ugyanugy ott van minden, mint eddig. Mondjuk az, hogy a majorok fonokei orbitalis seggfejek, azt eddig is lehetett tudni, ez csak kedves kiegeszito adalek.
''ha a vásárlók magatartása itthon is hasonló lenne mint modnjuk az USA-ban''
Ahol a lemezeladasok iden 20%-ot estek, a RIAA meg gengsztertaktikakkal ver ki perenkivuli megegyezeseket?...
Ami online zenebolt igazan sikeres volt, az az allofmp3.com: hatalmas valasztek, alacsony arak, valaszthato, DRM mentes formatumok. Nana, hogy a RIAA becsukatta (erted: prostitualt muanyagsztarok futtatoi elertek, hogy az USA az erdekukben politikai nyomast gyakoroljon Oroszorszagra - ez a nem semmi). -
dr faustus
senior tag
Nekem nincsenek információim arról, ki mennyit keres a koncertekkel és a zeneszámai eladásával, de abban biztos vagyok, hogy nem mindenki él meg koncertezésből. Gondolok itt a nem mainstream zenészekre például.
Én nem a kiadókat védem, csak nem abban látom a jövőt, hogy maga a zene ingyenes lesz, csak a koncertért kell majd fizetni, és hogy ez a fajta modell fog elterjedni. -
Davee Mester
csendes tag
Ez nem feltétlen van így dabadab. A CD eladás világszerte jó üzlet, és ha a vásárlók magatartása itthon is hasonló lenne mint modnjuk az USA-ban, ezt éreznék hazai a zenészek is. A DRM addig szüksége mint ''Digitális Rendőrség'' amíg a vásárlók magatartása nem változik. Ha nem lett volna rá indok szerinted melyik major költött volna rá milliókat? (nem forintban)
és bevallhatjuk jobban műkszik mint a fizikai lemezen kipróbált másolás védelem.
Szerintem a digitális legális zenevásárlásban aért van valamiz jó, pl: hogy nem kell az egész albumot megvennie annak aki nem akarja, elég azt a tracket amelyik megtetszett mondjuk egy rádió adásból. Sőt, mivel minden olyan album elérhető digitálisan ami esetleg nem jelent meg pl.: Magyarországon fizikai hordozon, az Online zeneárúházak repertoárja különösen széleskörű. Szóval csak arra akartam rávilagítani, hogy van ennek előnye is, bár most fejlődik, döcög, alakul, de ha a kritikákon kívül értelmes meglátosokkal állnak elő a piac szereplői, azért lehet ebből jót kihozni. -
válasz
dr faustus #40 üzenetére
''Ha ez így lenne, már minden együttes haknizna''
Ja, meg koncertkorutakat rendeznenek, fesztivalokon jatszananak, ilyenek. Ezt azonban sajnos egyikuk sem teszi ;-)
A koncertbevetelek epp ugy a bevetel elsopro reszet adjak az egyszeri magyar playback duonal is, akik hetvegeken egy este vegigjarnak akar 5-6 diszkot is, meg mondjuk a Britney kaliberu sztaroknal is, a CD meg a promocio resze (amiben a kiadoknak is nagy szerepuk van, azoknak a feladata, hogy az illetot reklamozza mindenhol, jatssza a dalait a radio, ilyenek) -
dr faustus
senior tag
válasz
#96302336 #35 üzenetére
Ja. De azért egy sikeres együttes bevétele sem piskóta.
Valahol olvastam, hogy egy hakni egy együttesnél sokkal jövedelmezőbb, mint a lemezkiadás. De lehet hogy nem, nem tudom...
Ha ez így lenne, már minden együttes haknizna, és nem vállalná fel a kiadással járó procedúrát, a kiadókkal folytatott alkudozásokat. :) És mégis felvállalják, és én azon a véleményen vagyok, hogy ez nem véletlen. Picit hasonló ez az ingyenes és a fizetős szoftverek üzleti modelljéhez. A fizetős szoftverek mind a mai napig életképesek habár terjed az ingyenes, csak a supportért pénzt kérő szoftverek illetve cégek száma. -
#54715584
törölt tag
en ezert varom meg, mig leporog a az uj filmek hullama, varok 2-3 hetet, es az utolso eloadasok egyikere beulok...
nincs annal jobb, mikor vagyunk 10en a teremben, es oda ulsz ahova akarsz, elvezheted a filmet nyugodtan
nem ugy, mint a premiert kovet elso ket hetben, mikor tele van minden terem -
Muton
addikt
válasz
#96302336 #25 üzenetére
Filmet nézni pedig csak moziban az igazi
én pl nem élvezem amikor egy kupac xxx humanoid csámcsog, ropogtat, szörcsöl, csöröd, lábszag van, meg mindenféle egyéb (kellemetlen) szagok, beszélgetnek, röhögcsélnek, meg mozgatják a széket. de biztos van, akinek ez bejön
mondjuk a koradélutáni első előadások tűrhetőek,amikor max pár ember van csak a teremben -
#54715584
törölt tag
válasz
#96302336 #35 üzenetére
bakker, hat eppen madonnat akartam hozni en is peldanak, de akkor most mar nem fejtem ki a velemenyem
kozben eszembejutott am az is, a felsorolasbol kimaradt, hogy a zeneszek is sirnak, pedig mar lentebb vittek joval a platina-es aranylemezek eladasi szamat...
aki nem kepes teljesitmenyre, minosegre, hallgathato zenere, az ne sirjon -
#96302336
törölt tag
válasz
dr faustus #31 üzenetére
Ja. De azért egy sikeres együttes bevétele sem piskóta.
Valahol olvastam, hogy egy hakni egy együttesnél sokkal jövedelmezőbb, mint a lemezkiadás. De lehet hogy nem, nem tudom...
Ahhoz, hogy egy zenész egy kis nyilvánosságot, esetleg elismerést is kapjon, muszáj kiadniuk albumot. Egy albummal lehet ugyanis lemérni sikerességüket/tudásukat
Lagzilajcsifélék most nem játszanak
Az viszont elképzelhető, hogy a jövő, a fizetős letöltéseké lesz.
Egy jó népszerüsítő példa a zenész albumjára: (az asszony kedvence)[link]
ingyé lehet hallgatni az aktuális albumot. Jó ötlet, mert ha tetszik vkiek legalább biztos lehet benne, hogy nem vesz zsákbamacskát -
válasz
dr faustus #31 üzenetére
''a jövő nem az, hogy a zenészek majd hirdetésből és koncertekből fognak megélni''
Valoban nem az. Ez a jelen. A CD az eloadok szamara nem sokkal tobb, mint a koncerteik promocios anyaga. -
#54715584
törölt tag
aaah, en emlexem, igaz nem 20 evre, de olyan 18-17 evre
csomoszor belemondtak az uzenetrogzitobe, hogy fel szeretnek venni, es adjak vegig es meg a musorvezetok is szoltak, hogy most inditom
csapos2: hat bakker, az o technikajuk nem is erzekeli a mi jeleinket, toluk nem kell tartanunk
[Szerkesztve] -
dr faustus
senior tag
válasz
#96302336 #27 üzenetére
Tudom, hogy egy zeneszám CD-n beszerzésének alternatív költsége egyre magasabb, nem véletlen, hogy nem fogy. Csupán arra hívnám fel a figyelmet, hogy véleményem szerint a jövő nem az, hogy a zenészek majd hirdetésből és koncertekből fognak megélni, miközben ingyen terjed a zenéjük.
-
válasz
VladimirR #26 üzenetére
Persze. Soha nem is volt maskeppen.
(Sot, ha emlekszel ra, akkor ugy husz eve az allami radiokon meg ugyeltek arra, hogy ''magnosbarat'' formaban adjak le a zeneket a kivansagmusorokban, sot, egesz albumokat jatszottak le, egeszen konkretan azert, hogy a hallgatok felvehessek.)
[Szerkesztve] -
#96302336
törölt tag
válasz
dr faustus #23 üzenetére
Isten ments! Nem a ''dögöljön éhen'' modellt preferálom. A jó zenéket én is megveszem, jól mutat a polcon is. Viszont azért nem fogok többszáz cd-t venni, mert mindegyikről csak egy szám jön be. Itt jön képbe a felvétel
Akinek pedig tetszik a számomra értéktelen többi zeneszám, az úgy is megveszi.
-
#96302336
törölt tag
válasz
VladimirR #16 üzenetére
Mindegy, én is csak a billt koptatom.
Az egyetlen tisztes út valóban a legális bótban vett anyag. A rádiók előnye pedig, hogy első osztályú reklámanyagot adnak az előadóknak.
Filmet nézni pedig csak moziban az igazi.
Viszont, van egy kivétel, ahol jól jön a bittorrent. Vannak filmek, amiket egyszerűen lehetetlen beszerezni. Pl. azért, mert magyarországon ki sem adták. Sőt, Európában sem. Itt én a régi hongkongi Jet Li filmekre gondolok, a korai időkből. Egy haver hozott párat egyenesen Kínából(!) , de még ott sem volt meg mindegyik, egy-két filmet csak és kizárólag torrent oldalakon láttam így is. Ja, és kínában egy ilyen film mindössze átszámítva háromszáz forint volt!!!!! -
dr faustus
senior tag
válasz
#96302336 #14 üzenetére
(A reklámok a fő bevétel tudom, de ha pl. valaki az MTV-ről, vagy a VIVA-ról felvesz valamit, azért ő miért fizessen? Főleg, ha csak audio formátumot, akkor még az adó logója sincs a képen)
A felhasználó szempontjából nyilván a ''dögöljön éhen'' üzleti modell a legkifizetődőbb, de nem hinném, hogy hosszútávon működőképes lenne. :) -
VladimirR
nagyúr
válasz
#96302336 #18 üzenetére
tudom, magam is vettem fel a radiobol (minden csutortok este 10-tol ejfelig a dupla pucsot)
attol meg ez nem volt legalis
lajos: es? te nem szamitasz ;p
monstre: az a baj, hogy ezek pont nem az ervelos fajta vitak szoktak lenni tobbnyire
pedig akar lehetnenek is (_Balint_ kellene ide, akkor lenne jo moka)
[Szerkesztve] -
Jégkokó
veterán
Olyan 2 évvel ezelött robbant ki ez a dc hubos filecseréslős dolog, hogy lefoglaltak egy két hubot, de igazábol azokon a gépeken semmilyen illegális software nem volt.
De elérték a jogvédők a céljukat, mert egy időbe mindenki be volt parázva, hogy majd felkeresik és viszik a jardra ,mert letöltött pár filmet.Ez engem a t-onlinos 150 gigás dologra emlékeztet, ahol 2-3 ember szerződését felmondták, mert túl sokat töltött erre a sok láma bevette és nem tölött le annyit. -
#96302336
törölt tag
válasz
VladimirR #16 üzenetére
A rádiódíj réges-régen megszünt. TV díjról sem hallottam ( Ha van, én még egyet sem fizettem. A kábeltévés díj teljesen más kategória). Egy műholdvevő, és egy TV kell csak.
Azt tudom, hogy hülye példa volt, a felvétel, de régen nem volt ennyire probléma ez a zenefelvételes hajcihő. A 80-as évek kazettás korszakára gondolok. Boldog-boldogtalan magnózott esténként (ahh régi idők) Igaz akkor sokkal-sokkal többen is vettek műsoros kazit, vagy LP-t. Nade olcsóbb is volt! Inflációs drágulást is belekalkulálva! Sőt, a műsoros magnókazetta előállítása több nagyságrenddel drágább, mint a mostani CD-k. -
#96302336
törölt tag
Tiltsák be a TV-t, a rádiót, mert ingyen nézzük/hallgatjuk őket
(A reklámok a fő bevétel tudom, de ha pl. valaki az MTV-ről, vagy a VIVA-ról felvesz valamit, azért ő miért fizessen? Főleg, ha csak audio formátumot, akkor még az adó logója sincs a képen)
[Szerkesztve] -
#54715584
törölt tag
miajaza MACI?
-
#96302336
törölt tag
Bittorrentet betiltani? Nonszensz dolog. a világháló közel kétharmada bittorrent forgalom. Ehhez világszintű egységes törvény és szabályozás kellene.
Betiltani a letöltéseket? Ezt a kelet-európai szerver üzemeltetőknek próbálják beadni (maffia).
Amúgy az tényleg baj, ha egy CD-nyi zeneanyag költsége 5kHUF. Annyi, mint a legtöbb DVD film. Bár a filmek jó részénél azért megfigyelhető, hogy idővel drasztikusan olcsóbb lesz. Pl. a Bölcsőd lesz a koporsód c. film megjelenéskor 6990 HUF volt, most 999 HUF.
A letöltéseket pedig közvetve maguk a netszolgáltatók teszik egyre népszerübbé. (reklámok)
Növekszik a sávszélesség, már nem probléma a több gigás fájlok emberi időben mért letöltésük. Ez egy betárcsázós modemnél elképzelhetetlen volt, hogy egy-két DVD-nyi anyagot letöltsön a T.user valahonnan. Amúgy pedig a magyar törvények szerint, ha jól tudom nem tulos letölteni zenét, filmet. Ez nem az USA, ahol túllihegik a dolgokat, és tizenéves gyerekeket vágnak sittre, mert le merészelt tölteni egy zenét, és nem fizetett érte. -
A MACI nem volt jelen? Ők megszűntek létezni?
-
#54715584
törölt tag
egyebkent, jut fejembe, de basszus, ha ezt vki megcsinalja, kerem a jodijakat - tudom, tudom, ne hivatkozzatok a szabalyzatra
en pl el tudnam kepzelni - az amerikai mintara, mint ahogyan mar lehet legalisan dvd-ket letolteni a studiok honlapjairol - egy fizetos p2p progit hasznalo oldal otletet
legyen mondjuk torrent, szerzodes kellene a sok zene-es mozicsinalo nagy ceggel, legalisan lehetne egy nagy sebessegeu szerverrol torrenttel lehuzni a tartalmat, kiirod a kis matricas dvd-dre es kesz, maris legalis
jo tudom, ezt most nagyon nagy vonalakban irtam es bele lehet kotni kismillio oldalrol, foleg a jogirol
de ha amerikaban mukodik, itt miert ne lehetne? -
dr faustus
senior tag
Ahogy elnézem a két oldal érveit, semmi újat nem mondott semelyik sem, így nem sajnálom, hogy nem voltam ott. :)
-
#54715584
törölt tag
ezekre is, amiket irtal, de hat ezek a szokasos elso par hsz-ek
mert aztan szokott jonni az, hogy de hat le lehet tolteni az internetrol penzert
de az sem jo, mert sokan olyan anyagokat keresnek, amiket csak kulfoldon lehet elerni (magyar viszonylatban beszelunk most szvsz a cikk alapjan)
utana ''kiderul'' hogy a magyar oldalakrol letoltott anyagok szar minoseguek, elindul egy fileformatumhaboru (mp3-wma)
aztan jon az, de hogy ha fizetne erte, akkor miert nem fizet kulfoldre, ahol elvileg jobb minosegben tomoritenek, hiszen csak 0.99 $ 1 track stb, stb...
nem akartam belefolyni, de megiscsak irtam ide basszus
es a magam reszerol nem foglalnek megint allast, mert mar parszor mas helyeken en is leirtam a velemenyemet
mod: ja es azt kihagytam, hogy de hat a magyar fizetesek mellett meg az olcso zeneszamokat sem toltenek le, mert olyan sok kell nekik es nincs mindegyikre penz, stb...
es akkor megint ugyanoda lyukadunk ki, hogy meg az olcso is draga...
[Szerkesztve] -
ALI_G
veterán
a francba, erre el kellett volna menjek. Hol tudok inormálódni előre ilyen eseményekről?!
-
''a különböző megoldások (például a DRM) eddig még nem érték el azt a technológiai szintet, hogy a zeneipar megnyugodhasson''
O, dehogynem elerte: megnyugodhatnak a kiadok, DRM-s vackokat eddig sem vettem es ezutan sem fogok. Ezzel a DRM csodaval mar eddig is jopar CD-t ovtak meg attol, hogy megvegyem, ha ez kell nekik, akkor csak folytassak. Majd szoljanak, ha rajottek, hogy nem a fizeto vasarlok szopatasa a feladatuk.
Egyebkent meg nekem az jott le itt az osszefoglalobol (amit nagyjabol eddig is tudtam, mondjuk), hogy a CD-k eladasa onmagaban nem igazan jo uzlet sem a zenesznek, sem a vasarlonak: hat akkor meg?... -
t72killer
titán
Na igen, amíg 5kHUF-ba kerül egy lemez (=max 10 szám, amiből mondjuk 1-2-t szeret az ember), addig ne csodálkozzanak, h az ember mindenfélét megpróbál.
Ezekután hiába csökkentenék is drasztikusan az árakat: a kiadók az elején elcseszték - a nép hozzászokott az ingyenes beszerzéshez a túlzott kényszer miatt, és nem is lehet már visszaterelni a ''törvényes útra''.
Olyan ez, mint az adórendszer: ha egy országban fair a rendszer (mondjuk 6-8% ÁFA, 10-20% SZJA, 10% körüli társasági adó), akkor a gazdasági szereplőket nem kényszerítjük adócsalásba - nem tanulják meg hogy kell csalni -> be fogják fizetni az adókat. Uez áll a jogdíjakra is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Temu
- PlayStation 3
- Linux kezdőknek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Vezetékes FEJhallgatók
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 - 15.6" FHD IPS 165Hz - Ryzen 5-5600H - 16GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 P
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest