Új hozzászólás Aktív témák
-
banán007
tag
Grat, jó írás!
Bár régen írtad (2012), tökéletesen ábrázolja a mostani helyzetet is.Példa: Megkérdeztem az informatika tanárom, hogy mit tud a linux rendszerekről (pontosabban az Ubunturól), és ezt felelte: - Az meg mi?
-
tacsk0
aktív tag
Heloo!
Egyet ertek veled! Nekem volt szerencsem 4ev +2(okj) informatikat tanulni.
Osszegezve 4 ev alatt:
word excel powerpoint access word excel powerpoint access word excel powerpoint access
izgalmas volt bar errol szol... neha azert orultem volna ha kapunk egy olyan format, aki tanit HTML-t CSS-t stb.OKJ 2 ev:
HALOZATI op rendszer ora heti 2x3 oraban:
semmi gyakorlati oktatas, ugy jottem ki onnan hogy 2x lattam win servert! konyorogtunk a tanarnak hogy tanitson valamit mert ez igy nem lesz jo! eredmeny az lett, magadnak selfstudy.... -
Buci21
addikt
válasz
Auratech #203 üzenetére
mi bajod a főzött romokkal meg velem??? xD
Egyébként ahhoz azért elég komoly parancssori ismeretek és elmélet kell, hogy gondolkozzon, és ne csak végigcsinálja az utasításokatÉn pl ROMokat magamnak pakolok össze, kernelt hozzá külön, stb... De télleg igazad van, ami érdekli az embert, annak utánanéz, de ebből meg már meg lehetne tanítani, hogy hogyan vonhatnak le tanulságot abból, hogy egy utasítássort végrehajtottak. Pl. rá lehet jönni, hogy ha a parancssorban a format /root/system a system partíció formázása, akkor a format /root/data a data partíció, és így már bármelyiket tudják formázni. elég hülye példa, de a tapasztalat itt csak jól jön. Ezzel kapcs kéne tapasztalatszerzési módszereket tanítani lásd: How to use Google c. kérdések elkerülése végett.
-
-
Auratech
őstag
infoból segghülye, de a telójára napokon keresztül pakolja a különféle főzött romokat sok gyerek, ami néha nem is túl egyszerű...
-
-
"...az a tanulság vonható le, hogy az informatika-oktatásnak át kell alakulnia kis hazánkban."
A válasz vonzó, de egyrészt ez nem speciálisan magyar kérdés, másrészt pedig olyan, mint ha pl. a magyar óra anyagának bövelésével akarnád az általános irodalmi műveltséget fejleszteni. Látni lehet, hogy erre nincs valós igény, nem véletlenül ment el az iparág a "just works!" típusú eszközök irányába.
-
Buci21
addikt
Visszatérve a témához, hogy ne offoljam szénné a topikot, szerintem az a tanulság vonható le, hogy az informatika-oktatásnak át kell alakulnia kis hazánkban. Alapszinten, nem meelt óraszámban hétköznapi problémák megoldását és az ehhez kapcsolódó gondolkodásmódot kellene tanítani az office és egyéb alkalmazói tananyag mellett. Olyan problémák kerülhetnének terítéke, mint OS install, hálózat konfigurációja, bluetooth beállítása, számítógép felépítése, egy gép összerakásához szükséges gondolatmenet, és minimális elmélet. Emelt szinten mehetne programozás n+1 nyelven, lehetne SQL adatbáziskezelés, komolyabb hálózati ismeretek, webfejlesztés és más haladó témák. Itt azért meg lehetne ismerkedni egy Linux mély lélektanával is, ez a haladó szint azoknak szólna, akiket érdekel a téma, és ezzel szeretnének tobábbhaladni, az informatikával kapcsolatos szektorban szeretnének elhelyezkedni stb. Szerintem semmit nem ér a pötyögés/facebookozás, vagy minden téma, köztük a haladó témák, felszínes érintése. Kevesebbet kell tanítani, de jobban, gyakorlatorientáltabban, ezáltal gondolkodásmódot, hozzáállást, szemléletmódot lehetne tanítani, nem száraz tananyagot. Szerencsére nekem elég jó helyem van, jó gimnázium, jó informatikatanár, éppen Pascalt tanulunk, én espec szeretem, de megértem, ha valaki nem, mert nem érdekli
Jó szokásomhoz visszatérve mehet egy kis off megint: rövidtávon oké, hogy fizetnek azért, hogy béna problémákat oldjunk meg, de hosszútávon ez nem vezet sehova, nem lehet egy fellendülőben lévő szektor jövőjét pár "vájtfülűre" alapozni, általános kompetencia kell, el kell, hogy tudjon igazodni alapszinten mindenki az informatika világában, ez igénye a világpiacnak. Az igények "letojásával" nem lehet keresett és versenyképes munkaerőt képezni, ezáltal versenyképesnek maradni országos szinten. Nem csak egyéni érdekről szól a dolog, az oktatás közös ügy, pont annyira a 30 éve végzett "veteránnak", mint nekem, aki még a padot koptatja.
-
HuMarc
veterán
Hát az az igazság, hogy én sem vagyok profi... De az biztos, hogy igazad van. Egy csomószor kértek meg, hogy oldjak meg egy problémát, amire nem tudtam a választ, de legalább megpróbáltam megkeresni a megoldást és lám-lám megtaláltam. Tehát alapvetően úgy könnyű analfabétának tűnni, ha meg sem próbálod megoldani a problémát. Egyszer egy olyan problémába ütköztem, hogy egy tévé egy egy gép össsze volt kötve egy 10 m-es HDMI-kábellel de a hang nem a tévén, hanem a gép hangszóróján ment. És akkor elkezdtem keresni: Control Panel -> Hangszórók -> A gép hangszórója engedélyezve a tévé hangszórója letiltva Csak aktiválni kellett a tévé hangszóróját és kész. Ennyi. És ezt a problémát nem tudták megoldani 2 hónapon keresztül...
-
Buci21
addikt
én sem vagyok egy zseni, de a gyakorlati tapasztalat baromi sokat számít, elémtolnak egy problémát, már megvan a reflexmechanizmus, hogy ctrl+t és rákeresünk.
vagy kitaláljuk a megoldását, emlékszünk rá, hogy volt már hasonló. De a legtöbb ember nem ezt csinálja, hanem informatikusért sápítozik... valaki itt korábban egy szinten emlegette az informatikust az agysebésszel... nem akkora mutatvány azért egy routert beállítani vagy egy windowst feltelepíteni, mint egy ember agyában turkászni
megoldható a legtöbb hétköznapi probléma itthon, a google segítségével is, ha meg túlnő a feladat az emberen, akkor kell a szakember.
-
-
-
Lehetne még jó példa, hogy nem tudják, mi mire való.
Ott van előtte egy számítógép, és Internet, erre olyan számológépet akar a csaj, amin lehet függvényeet rajzolni.
WTF -
Tapasztalat, hogy nem jegyzi meg.
"De nem hiszem, hogy a hálózati meghajtó, mint absztrakció különösebben érdekes, ha van IT részleg arra, hogy csatlakoztassa ezt automatikusan."
Max. az, hogy ne rángassa oda az embert, ha fel kell csatolni, illetve a "nem találom a táblázatomat" -hoz esetleg tudatosuljon benne, hogy az egy hálózati meghajtóra van mentve. Tehát tudjon már különbséget tenni aközött, hogy valami a gépén van, vagy egy szerveren...Volt egy csaj a cégnél, aki vagy 6 hétig, minden héten odahívott, hogy miért nem mennek el a levelei. Minden alkalommal az volt a baja, hogy tele volt a mailboxa. Ezt az Outlook ki is íra neki, csak ő ugye nem olvasta el (pedig tud angolul).
-
"Nem fogják. Csomó idiótának, hiába kell számítógéppel dolgoznia, annyi esze nincs, hogy legalább a munkájához szükséges dolgokat megjegyezze (pl. mi a hálózati meghajtó...)"
Rosszul gondolkozol erről. Fenntartom, ha tényleg életbevágó, akkor meg fogja jegyezni. De nem hiszem, hogy a hálózati meghajtó, mint absztrakció különösebben érdekes, ha van IT részleg arra, hogy csatlakoztassa ezt automatikusan.
-
szoke12
őstag
Ismerős érzés.
Nekem egy haverom kikönyörgött egy ubi telepítőt. adtam neki. Másnap kérdem: Hogy sikerült? Azt monja: könnyű volt. jó renszer.
Ez kicsit gyanús lett. Főleg, hogy a szemembe sem nézett. Egy hónap után kiderült, hogy csak nem merte elmondani, hogy gőze nincs még csak a boot eszköz kiválasztásáról sem. (jelzem heti 3 infója van)
Azóta is egy másolt windóza van, amit annak idején 5 ezerért tettek fel neki. -
User ne telepítgessen oprendszert. Nem azért, mert akkor nem lesz munkája a szakembernek, hanem mert elbénázza, és összevissza csinálnak mindent, utána meg szedjem vissza az adatait...
OK, a Win8, és az újabb Linuxokat is egyszerű telepíteni, de azért ismerek pár embert, aki ezt is nem hogy el tudja rontani, de olyan káoszt csinál, hogy csak nézel -
kmisi99
addikt
Én informatika szakra járok (heti 7-8 infó) és szörnyű. 2 programozás tanárom van egy elméleti és egy gyakorlati. Gyakorlaton 3 évig ilyen szaros office csomagot csináltunk szinte nagyon kevés volt a programozás így gyakorlatból sík hülye az csoport emiatt elméleten kapjuk sorra az egyeseket mert ott meg azt se tudjuk mit magyaráz a tanár mert nincs meg a gyakorlati tudás. A másik csoport legrosszabb tanulója is azon a szinten van mint nálunk a legjobb.
-
Kube
senior tag
válasz
CPT.Pirk #177 üzenetére
Programozás szinten mi se mentünk tovább az alap tételeken és az eljárásokon túl. Ezután jött az sql, kicsit elfogott "a programozni nagyjából tudnak, akkor tanuljunk némi sql-t" érzés. Később belekóstoltunk a hálózat különböző témáiba, mivel ötödéven nálunk ez volt az egyik fő képzés. Tudtak azért újat mutatni.
Oprendszer téren tényleg elég gyengék vagyunk, sokan egy telepítést/törlést nem bírnak elvégezni, vagy ha igen akkor is rosszul. Telepítésnél speciel már külön beszélhetnénk a "toolbar" jelenségről. Elsőben talán a mappakezelés, vírusirtó, tömörítés amit ma megmutatnak, pedig lenne ott még mit nézegetni. Azt is nehezen látják át hogy az "Asztal" is egy mappa. Aztán ott a net, a spamek meg a sok marhaság amit az ember orra elé tesznek, és sokan gyanútlanul "belesétálnak a csapdába"...
"Am. kihagytam még olyan dolgokat, mint információbiztonság, mit ossz meg az FB-n, meg még lehetne sorolni, hogy mi minden kellene jobban az informatika oktatásba, mint pl. az sql lekérdezés."
Abban egyetértünk, hogy millió dolog van amiről kellene még beszélni, csak nincs bent a "tervben", ettől függetlenül örültem én annak az sql-nek egy infó szakos osztálynál...
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mondjuk a programozás még csak-csak bár nem hiszem, hogy sokkal többre szükség lenne, mint a strukturált programozás mikéntje, ott órán úgy sem igen lehet megtanulni programozni. Nekünk is tanították állandóan, eredményeképpen vagy 5 nyelven meg tudok írni egy hello word szintű programot. Az ilyesmit valami kis létszámú szakkör keretében kellene tolni, ahol az van ott, akit érdekel.
Az sql viszont egy nagyon határterület, annak felhasználók döntő többsége semmi hasznát nem veszi később. Az én időmben még az ECDL-hez sem kérték, bár ennek ellenére megtanították.
Magát az operációs rendszer használatot meg rendesen sosem tanították, kint volt az office ikon az asztalon, indítsd el, gépeld be a szöveget, formázd meg, stb. Egyedül a hétvégi ECDL szakkörben volt oprendszer használat, mert ez egy modul volt a vizsgán.
Az informatika oktatásnak egy célja nagyon kimaradt mindig is, a "hogyan igazodjunk el a digitális világban" rész. Olyan apróságokat soha nem tanítottak, mint pl. hogy miként írjunk meg egy önéletrajzot, amit elmentünk PDF-ben, hogy a tisztelt cégnél meg is tudják nyitni.
-
Kube
senior tag
A cikk alapvetően nem lenne rossz, de én egy kicsit erősnek érzem néhány területen.
Azért egy gimnáziumban a cél az érettségire való felkészítés, office... valamint az elméleti anyag a szóbelihez. Aki emeltre akar menni az nyilván felveszi emelt óraszámban az infót mondjuk a töri helyett aztán ott megtanulja a programozást és a html-t kicsit alaposabban... elég sok gimiben van erre lehetőség.
A cél nem az, hogy programozni, gépet szerelni tanuljanak (az viszont jó lenne ha tudnák azért hogy néz ki egy processzor önmagában), hanem mégis valami fogalmuk legyen majd mit kell csinálni az érettségin.
Ubuntu? Szerintem első körben maradjunk a Windows-nál mivel a fiatalok 90%-a kábé ilyen környezetben nő fel. Először inkább ezt tanulják meg valamennyire használni, aztán akit jobban érdekel az szépen utánanéz a linuxnak is. A cél az hogy egy alapszintű tudást eltudjanak sajátítani és közben felkészüljenek az érettségire. Ez így korrekt szerintem.
Nézzük meg a direkt informatikus szakközépiskolákat. Én speciel alapból egy ilyen iskolába mentem, ahol jó tanárokkal és jó képzéssel találkoztam magasabb óraszámban. Mindenbe belenéztünk alaposan kezdve a programozástól egészen az sql-ig. 2. osztályban már előrehozott érettségit tettünk, így a maradék két évben komolyabban belemásztunk néhány témába. És ez legyen is így egy direkt ilyen szakon.
Nálam a tanárokkal nem volt gond, egy-két különleges témába is belenéztünk, nálam csillagos ötösre vizsgáztak. Pedig nem egy elit suliról van szó. Aláírom hogy vannak iskolák ahol problémák vannak, de azért akad nagy számban rendes oktatás itt hazánkban is.
Az ingyenes szoftvereket én is támogatom, nem lenne rossz átállni, bár kitudja mennyire lenne komplikált egy 90%+ Windows, Office oktatásról átpattanni másikra amit alig ismernek.
-
szoke12
őstag
Itt most arról van szó, hogy amikor van ésszerű lehetőség, nem élnek vele.
-
-
Auratech
őstag
Én olyan problémát látok, hogy hiába van a pacák előtt az egész net, az összes lehetőségével, mégis a maga napi bejárt ösvényét taposgatja az emberek nagy része.
Az a néhány weboldal leköti, kielégíti. Az ilyen emberkék digitális szigetlakók erős csőlátással.
Probléma még a használható angoltudás hiánya, amivel az információhoz jutás egy-két szabadsági foka sérül.
A lustaság oka gyakran valamilyen enyhe szorongás a nem járt utak bizonytalansága okán. -
Ő is értheti, ha egy kicsit gondolkodik. Meg ha egyszer elolvassa. Én sem értek mindenféle területekhez, de pl. amikor az autómnak volt baja, azután mentem a gúglival. És baromi sok ember van, aki jön nyafogni hogy nem jó a windóza, vagy nem talál benne valamit, és a Google első találatán ott a megoldás -> meg se nézte. Ez lustaság, kőkeményen.
Meg amennyiben nem ért valamit, és azt kérdezi meg, az nem gáz, elmagyarázza az ember. De ha utána se néz semminek, az már idegesítő.
Ha meg nem érdekli a probléma megoldása, ne érdekelje a probléma sem... -
Auratech
őstag
Szerintem nem informatikát kellene tanítani, hanem az alapkiképzés (oprendszer-filekezelés-internetes felületek) után a közismereti tananyagokat kiterjeszteni a digitális források felé.
Tegnap este tesóm lányával skypeoltam egy info korrepetálás dolgában. Semmi mást nem tettem, csak a filekezelés egy két feladatának logiokája után dobtam egy-két weboldalt, ahol a problémája nagyon jól érthetően, szakemberek segítségével van áttárgyalva, videóval..Örülés volt és megnyugvás...
Az info érettségi megoldásainak screencastjaival frusztrációmentesen végigvihetők az egyébként néha hülyén tanított feladatok, megoldások. -
Alex91
félisten
Te erted, ert ezzel foglalkozol nap mint nap. O nem erti, mert eleve ilyen szinten nem erdekli. Szakszavak, amelyekrol esetleg hallott valamikor, vagy amikor esetleg o tanulta meg ilyen nem is volt. Es igen, lustasag is, de van aki nem akar perceket, orakat googlizni. Ne magadbol indulj ki, bar belegondolhatsz, biztos van olyan amihez jelenleg nem ertesz, biztosan meg is tudnad tanulni, de nem fogsz vele foglalkozni, inkabb megcsinaltatod azzal, aki ert hozza...
-
"Mert vagy nem erti/tudja, hogy mit keressen, vagy ha meg is talalna, akkor se ertene."
Francot. Elolvasná, végiggondolná, akkor értené. Azt várják, hogy oldd meg helyettük.
Kedvenc módszerem a "jó, hozd át, megnézem". A zaklatás ettől megszűnik, mert meg kellene mozdulni a cuccal.@Buci21 : Nálam apósjelölt. Rendszeresen tönkrevágja a windózt. Ha nem kap admin jogot, akkor meg nyafog...
-
SentryGun
aktív tag
"Mert a Win-t is eleg megtanulni/megszokni a tobbsegnek. Nem fog orakat google-zni, hogy megoldja a problemajat, azt megteszi helyettuk mas, akit ez erdekel."
+1, teljesen egyetértekEgyébként nálunk Anyukámmal egy tök jó módszert vezettünk be: Ha otthon vagyok, leülök vele a géphez, ő jön a kis füzetével, és pontról-pontra leírogatja, hogy mit kell csinálni. Már jó néhány fejezet van benne, és amit megtanult (itunes, képkezelő, total commander, stb.) nagyon ügyesen használja. Időnként én is szoktam Word-ben képes útmutatókat csinálni nekik, fontos programokhoz.
Persze megértem, hogy munkahelyen, mikor már a 40. emberkének kell elmagyarázni ugyanazt, akkor fárasztó. Esetleg érdemes megfontolni szintén képes útmutatókat írni a fontosabb céges progikhoz - egyszer kell leülni, de utána sok időt spórol vele az ember... -
Alex91
félisten
Pont ez az, nem akar google-vel se foglalkozni! Mert vagy nem erti/tudja, hogy mit keressen, vagy ha meg is talalna, akkor se ertene. A tobbseg csak netezni akar, kepet, filmet nezni, zenet hallgatni stb. Nem a gep lelki vilagaval veszodni. Ezert nem terjed a Linux sem. Mert a Win-t is eleg megtanulni/megszokni a tobbsegnek. Nem fog orakat google-zni, hogy megoldja a problemajat, azt megteszi helyettuk mas, akit ez erdekel.
Es lehet sok mindent egyszerubben/atlathatobban. Azert pl. egy iOS sok szempontbol kezesebb, mint egy minden keszuleken mas Android...
-
Buci21
addikt
Részben igazat adok neked, bár a példád sajna nagyon rossz...
imádok főzni és enni is, a szakács és az informatikus pálya között filozofálok valahol félúton, úgy, hogy mellette imádom az irodalmat xD WTF brain? xD
am persze, ha nagyon nem érdekel valami, akkor nem szívesen tanulod, de ha szükséged van rá, akkor egy kis google azért nem árthat meg, legalábbis szerintem. Csomóan szidják a googlet, mert ők nem tudják használni, nem tudják, hogy érdemes keresni, hogy lesz eredményes, hogy kell az információt kinyerni egy találati listábólAz egyszerűséggel az a baj, hogy egy ideig működik, de egy szint után már funkcióveszteséget okoz(hat), ami pedig lehet érvágás, nem tudom, nincs munkatapasztalatom a 16 éves ostoba fejemmel, de annyit tudok, hogy már itthon is belefutottam sok olyan funkcióba, ami csak az almenü almenüjéből csalható elő, lehet, hogy egy könyvelő is belefuthat, és ha túlegyszerűsítették a programot, akk már a funkció ki is kerülhetett belőle.
@Re:155
Igen, meg fogja mindenki találni az informatikus haverját az ilyen dolgokkal, csak néha már bosszant, ha alap dolgokkal kell foglalkoznom, vagyis ha nagyon triviális, netán fájdalmasan fájó őrültségekkel. De az emberi természet ilyen a legtöbbször, a lustaság dominál, egy kis keresgélés helyett egyből csörög a Desire-öm -
-
(Az informatikát) "Ha diákok, még megtanulhatják jól. Ha felnőttek, akkor már nemigen..."
Mindenki meg tudja tanulni azt, ami lényeges az életben. Ha egy felnőtt számára fontos lesz az informatika, meg fogja tanulni. De amíg ott lesz Buci21, hogy segítsen beállítani a routert, addig minek kéne neki tudnia?
-
Alex91
félisten
A tobbseget ilyen szinten nem erdekli a dolog. De jo is van igy
. Gondolom van ami teged se erdekel egy bizonyos szintnel. Lehet, hogy szeretsz enni, de fozni mar kevesbe stb.
Amugy meg latszik, hogy van pl. olyan ceg, ami pont a minel egyszerubb hasznalatra torekszik az informatika teren, hogy a nagymama is tudja hasznalni
.
-
Buci21
addikt
De ez annyira része a mai világunknak általános szinten, hogy ebbe beletanul az ember, ha egy kicsit veszi a fáradságot és használja, ráguglizik, ahelyett, hogy azt kérdezgetné, hogy csinálja meg, aki ért hozzá. Egy routert be lehet konfigolni egy kis google keresgélés alapján, és meg lehet érteni, hogy mi hogyan müxik
De ez szvsz szigorúan -
Buci21
addikt
Komoly, sajnos... am mind diákok, mind felnőtt földi halandók, tanerő, bárki. Nekem, az "informatikusnak" (osztály kockája, nekem van minecraft-szerverem, nekem van 8giga ram, én konyítok hozzá valamelyest stb...) kell a SCART-ot bedugni, a projektorba a D-SUB-ot bedugni, a laptopra bejelentkezni a mindenki által ismert felhasználóval+jelszóval etc... Jah, meg haver kérdi, hogy kéne neki "1gigás videokártya, de 10ezer alatt"... nah mondom úúúúristen, ez fáj xDD Az embereknek fingjuk nincs, hogy mi mitől megy, lényegtelen, hogy diákok-e vagy sem. Olyan hálásak voltak nekem, hogy leszedtem a tanárunknak az Élet a Föld c. Attenborough sorozatot, pedig nem egy nagy kunszt... Minenki hozzám szaladgál, hogy állítsak össze konfigot, aztán meg kalimpál, hogy mért nem a 3gigabytos videokártyát raktam bele, amikor az 20ezer forinttal olcsóbb, és sokkal gyorsabb, mint az 1 gigás 6870 -.-".
-
HuMarc
veterán
Dehogynem tudják, hogy mi az a Linux
Há' az pingvin, nem? Egyébként egyetértek és én is felháborítónak tartom ezt a helyzetet...
@Buci21 (#152): Ez komoly?
És ezek felnőttek, vagy legalább még iskolások?
-
Buci21
addikt
Üdv
melyik gimi?
Én perpill másodikos vagyok, pascalt tanulunk, de lesz adatbáziskezelés etc, és én elmegyek faktra is, szal engem kevéssé érint, de az analfabetizmus az informatika terén is megdöbbentő... tegyük hozzá, igaz, az iskolán kívüli életem magas %-át töltöm PH!-n fórumozással, úgyhogy vágom a dolgokat, de "egy-két" embernek alapszinten fogalma sincs arról, hogy mi is van körülöttünk, hogy nem csak windows létezik, hogy a D-SUB nem visz hangot (ezen szakadtam), hogy az informatika nem az ördög találmánya, az emailhez pedig már nem kell feltétlen az outlook 2003-as verziója... xD
De egyetértek a cikkíróval, nem hülyéket kell nevelni, hanem legalább alapszinten biztosan mozgókat, akit pedig érdekel, az elmehet fakultációra és foglalkozhat vele magasabb szinten -
szoke12
őstag
Remek írás!
Úgy igaz, ahogy van. Ami ma folyik az iskolákban (általános szinten, nem tagozaton), azt úgy tudnám összefoglalni, hogy "Tanuljuk meg kezelni a Microsoft Office-t!"
Merthogy a diákok 98% A Flipperen, meg az Office-on kívül semmit nem ismer a gépeken. Ezért van az, hogy ha meghallják, hogy "linux" azt se tudják, hogy mi az...
Hardveresen legtöbbjük egyáltalán nincs képben. Sokuk azt hiszi, az internet csak úgy befolyik a képernyőre...Való igaz, egyre nagyobb lesz a kiszolgáltatottság.
-
HavocS
senior tag
WTF? 2005-ben érettségiztem egy pest megyei gimnáziumban, és elárulom, hogy általánosban egyáltalán nem volt infóóra, gimiben meg heti egy (10-11.-ben KÉTHETENTE egy). És túléltük, ment aki akart, úgyis megtanulta fórumokról (akkoriban már terjedt a szélessáv). Ehhez képest OKJ-n 9 hónapot simán végighúzott a 90%-a úgy, hogy a két hónap pascalból kb semmire nem emlékszik, corelben meg max egy vonalat tud rajzolni. 9 hónap alatt heti 25 infóórával simán kijöttek úgy az emberek, hogy különösebb fogalmuk nem lett a gépekről. A pascal, html meg aztán végérvényesen felesleges volt. Szóval ezzel az egésszel csak annyit akartam mondani, hogy a jelenlegi oktatással tényleg felesleges heti egynél több infóóra, úgyis mindenki csak játszik meg facebookozik. Jelenleg az informatikaoktatás pont arra van kitalálva, hogy meg tudj írni egy önéletrajzot és ki tudd nyomtatni, semmi másra. Ízlelgessétek a szót: "szoftverüzemeltető". Ez az OKJ-s képzés volt 9 hónapig heti 25 infóóra meg heti 2 óra szakmai angol. És itt is az alapvető hiba az, hogy kinéz magának minden intézmény egy programot, és szevasz. A Pascalos tudásommal egy az egyben kitörölhettem amikor JAVA-t kezdtem tanulni önszorgalomból, másfél hónap corelezés után haverom semmihez se tudott kezdeni Photoshopban, ilyeneket meg hogy különféle oprendszerek... Windows mellett max Android, de az is pont ugyanolyan szinten, hogy el tudja indítani az Angry Birds-öt.
Persze ennek a megoldása nem az lett volna, hogy egy órára csökkentjük az infóórákat, hanem hogy struktúrailag alakítjuk át az egészet, vagyis megreformáljuk. De ezt kár várni egy olyan országban, ahol a gyakorlatilag egyedüli döntéshozó miniszterelnöknek saját bevallása szerint is fogalma sincs a számítógépekről, és az internet is csak egy felület, amit nem tudnak beszabályozni, hogy ott se lehessen szidni őket. Sajnos a közoktatás és a politika sose válik el.
-
-
Milgram1
aktív tag
Jó lett
Érzem az érzést
Nálunk is csak a szutyok office-t tanítják 9-10-ben meg lehet hogy 11-ben is
Helyette kéne c,c++,java,html,php,css
Az érzés amikor 9. osztályba megtudom hogy 4 évig semmi nem lesz -
Auratech
őstag
válasz
SentryGun #144 üzenetére
Ezek a magánakciók mukám közben zajlanak.(rgazd/okttechn) Pld. konkrét elképzelés volt egy zene felhasználásáról, csak lövés sem volt, hogy lehetne megoldani. Ott kínlódtak mellettem és megsajnáltam őket. Mondtam, nyugodtan kérdezzenek bármikor.
Egy tanmenetben kötött pedagógiai munka során nincs mindig lehetőség kreatívan jófejkedni. A hülyeségeket meg kell tanítani. Amíg nem projektalapú oktatási modellt vezetnek be, nehéz dolga van a mindennapos mókuskerékben vergődő tanároknak. Más kérdés, hogy a mai tanmenetet gyakran rutinból, félgőzzel le lehet tudni. Emiatt jelentős ellenállás van a változtatásokkal szemben.Volt egy srác, akit gyorsan megtanítottam videót vágni. Most már én kérdezek tőle, mert annyira belegyógyult a témába.
A nagy gond, hogy a mai informatika oktatàs dokumentumkezelést tanít. Mintha az olvasás tanításának célja a literátusok kitenyésztése lenne.
Van pld. az adatbáziskezelés. Fáznak tőle. Viszont, ha sikerül megoldani, hogy a 180 Gb letőltőtt zenéjét egy dj-kedő kőlök normálisan kezelni tudja, rendszerezze, a végén kilukadtunk az accesnél.
Kezdte egy szöveggel, amit gépelgetett. Az is sok volt. Aztán csinált egy 24 oldalas táblázatot wordben.
Az is lassú volt. Aztán egy excel tábla...majdnem jó, de olyan sok folyamatosan frissülő metaadat keletkezett, hogy a végén beadta a derekát.
Ha egy minta adatbázis felépítésével kezdtem volna el kínozni, lelökött volna a lépcsőn.
A héten kaptam egy emailt, hogy a koleszos gépekre tegyek Picassát, Skype-t, cristal zeneszerkesztőt, vst effekteket és frissítsem a CS5.5-t, legyen Chrome, mert a Gdocs funkcióit könnyebb elérni. A hetedikesektől... -
HuMarc
veterán
válasz
krisztian7 #140 üzenetére
Igen, csak ahogy én látom, a mai informatikaoktatás ilyen megmutatom azt másold le rólam szintű. Nem gondolkodni tanítják a gyereket, hanem memgutatják nekik, hogy egy bizonyos programban egy bizonyos funkció melyik helyen van. Nem zavarja őket, hogy azok a programok, amiken oktatnak már rég elavultak és az új verziók már tök másik (ld.: A '03-mas Office-ban megtanított dolgok haszontalanok, ha az ember elé egy Office '07-et, vagy '10-et raknak.) Így alapvetően az informatikából megszerzett tudás már az elsajátítás pillanatában elavultak, hát még gimiben vagy egyetemen mennyire lesznek elavultak, amikor élesben kéne használni őket.
Megj.: Én ezt kizárólag az általános iskolai tananyagyra/tantervre értettem.
-
krisztian7
tag
Azzal egyetértek, hogy nem mindig olyan szintű az informatika oktatás amilyennek lennie kellene. Nem olyan egyszerű azért különböző képességű 15-20 gyereket tanítani egyszerre 45 percben, hogy mindenki megértse a dolgot. De a programozás 'nem' tanításával és annak csak emelt szinten való követelésében teljesen egyetértek.
Lehet, hogy téged ez érdekel, de egy átlag felhasználó egyáltalán nem veszi semmi hasznát. Egyedül az fogja használni aki informatika szakra megy.
Sokan még jobban megutálnák az informatikát, pedig word-ben, excelben szerkeszteni se szeretnek már.
Amit legelőszőr megtanítanék ha rajtam múlna az a google használataKevés olyan átlagos probléma létezik amire ne lehetne megtalálni a megoldást, vagy nincs olyan fórum, közösség ahol ne tudnának segíteni .
Aki szeretne önszorgalomból ígyis-úgyis tud fejlődni -
akaido
addikt
válasz
varga.tamas #103 üzenetére
"Az informatikának kifejezetten jót tesz, ha a közoktatásban csökkentik az óraszámot. Miért? Azért, mert akkor csak abból lesz szakember, aki tényleg elhivatott és nem lesz egyetemi "tömegszak" az informatika."
...meg abból a tanárból aki úgymond "jól fexik" a főnöknél, és nem biztos, hogy a "jó fekvés" jó szakembert is takar...Tehát majd jövőre ha választani kell ki marad(mert elképzelhető, hogy kell)két infó tanár közül, lehet a
"jól fekvő" marad.Megjegyzem személyem csak az általános iskolákra lát rá és ott is csak a Pest megye szűkebb környékére, és már a primary school is elég változatos tanári "felhozatallal" rendelkezik.
Vegyük pl. az én példámat, hogy másokat ne bántsak:20 éves korom óta okítok, ez a 30. tanévem.
Ez a pálya nagyon sok szépséget tartogat: Ha a gyerek-tanítvány szemében látod megcsillanni "azt a bizonyos fényt" ami először az Ő irányából jövő megértés jele, és néha(és egyre ritkábban) a hála jele is, hogy eredményes voltál. Tehát visszajelzés -akár sz@r voltál az órán, akár császár- rögtön jön az biztos, így én inkább ehhez mérem a munkám minőségét nem holmi tantestületen belüli minőségi munka ponttáblázatokhoz, szülői-fentartói elégedettséghez.
Ezen kívül egy nagyon fontos dolgot megtanultam: Bármit is tanítottam soha nem álltam oda a "katedrára", hogy én vagyok a hihetetlen tudású atyaisten és csak én tudom az anyagot ötösre, hanem igenis bevallottam, hogy nagyon sok hiányosságom van, de amit a gyerekeknek tanítani fogok abból biztos, hogy sokat tudok, és csak ezt fogom számon kérni nem azt, hogy mit nem tudnak. Legalábbis sok "kollégámmal" ellentétben az volt a célom, hogy bebizonyítsam a gyereknek, hogy képes valamit elérni algoritmikus úton-útfélen, ilyen-olyan vargabetűvel, de legyen az órai munkája sikeres.
Rólam is pillanatok alatt bebizonyíthatnák(különös tekintettel a képzési előéletemre), hogy csak ugatom a szakmámat a számítástechnikát.
Különben meg itt az a régi vicc a ""jó"" tanárról aki azt mondja:
- 3-ast az kap aki fele annyira tudja az anyagot mint én, 4-est az aki ugyan annyit tud mint én, és 5-öst az aki csontot hoz a kutyámnak...Nézzük tehát a mi képzésünket ami '97-től 2000-ig tartott az "LT"-n.
A számítástechnika tanári szakot másoddiplomás képzésként végeztük estin.
Volt olyan kolléga aki totál humán szakkal: ének, magyar stb indult neki(mert a 120 órás képzési kényszer nyomán volt akinek új diplomát "kellett" bevállalni hogy a pályán maradhasson), én tanítóival!
A matek tanárok természetesen óriási előnnyel mozogtak, hiszen legalább a kettes számrendszerről meg a 16-osról hallottak.
A lényegre: Az akkori anyag: Basic, Pascal, Logo programozás volt a fő vonulat. Némi Linux és hálózati alapok.
Az első órán a gép bekapcsolási jelenségét vettük, akkor amikor a fentebb említett kollégák többsége még gépet sem látott. Személy szerint legalább Enterpriseoztam, Comodore plus 4-eztem még 1989-ben, így valami alapom volt.
Mindössze ezt azért jegyzem, meg, mert pl. kimaradt teljesen a C, a C++, Visual borzasztók, Delphi(volt aki a szakdoliját ebből írta, de Ő autodidakta módon megtanulta-matekos volt).
Az SQL cakli-pakli kimaradt, tehát legtöbbünknek az lebegett a szeme előtt, hogy vért izzadva elvégezzük, hiszen a PC számítástechnika térnyerése pont arra az időre volt tehető, köllött az ember sulikba. Ezzel az "entréval" a multikhoz nem lett volna esélyünk bekerülni, hiszen viszonylag "tudatlanul" kerültünk ki. Persze az ember kíváncsi, így én is folyamatosan toltam magamba(azóta is) a plusz infókat, már ami egy két gyerekes család, a munka és a minden szombatomat felölelő oktatás mellett lehetett.(majdnem ráment a házasságom). A többiek ha nem is pont ugyan ebben a cipőben, de hellyel-közzel hasonló utat tapostak. Amennyire a különböző tanári konferenciákon hallottuk, más felsőoktatási intézményeknél hasonló volt a helyzet. Az, hogy az LT-n, milyen oktatás folyt számunkra -végül is kollégák- számára az egy külön hsz téma lenne, mert ...hosszú...
Egy Linux rendszergizdai tanfolyást kezdtem el 2008-ban, de a gazdasági válság torpedózta a zsét, a suli meg nem segített, csak várt sikerül-é saját zsebből elvégezni...Azóta mi történt velem? (mintha érdekes lenne -köhi-)
Olyan pályázati pénzekből nyert számítógépek kényszer gariztatási-szervízeltetési pénzeibe láttam bele, amikbe nem kellett volna, így nem kell nekem KIK meg egyéb súlyosbító körülmény- azóta is a helyem megtartásán dolgozom.
Hiába pályáztam több helyre is, 40-en túl (sőt most már 50 fölött) 4 év alatt 3 visszajelző e-mailt ill. papírt kaptam, hogy majd hívnak.
Egyszóval kis pannon pocsolya életút, lehet tipikus. A saját példámmal mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy a legtöbb infó tanár nincs könnyű helyzetben, pláne hogy az iskolában soxor ő a kényszer rendszergirizda is. -
Lewzke
őstag
Az alapokat tudni manapság már majdnem olyan szükséglet mint az olvasás maga. Igenis kell a jó informatika oktatás, az más dolog, hogy a gyerekek utána elmélyülnek a programozás világában vagy sem, de az alapokat jó tudni. De mondjuk minden oktatás lényege az alapok lefektetése, az apróságok úgyis gyakorlatban derülnek ki, az egyetemen is csak a gyakorlati alapokat tanulja meg az ember, nem többet. Én heti egy órát tanultam informatikát az általános iskolában és a középiskolában is. Most meg alkalmazott informatikát tanulok,de nincsenek gondjaim a programozással. A nem általánosított oktatást látom előrevezetőnek, hogy egyéniségtől függő hozzáállással foglalkozik a tanár a diákokkal és nem azt, hogy mindenkire ráhúzza ugyanazt a kaptafát. Kevés tanár próbálja ezt meg, de aki ezzel él azt én nagyra becsülöm. Az órák száma lényegtelen, a kérdés az, hogy mennyit foglalkozik vele a gyerek lelkesedéssel. Ha csökkentik is az órák számát, aki akarja az úgyis megtanulja. Az "általános műveltség" mára már értelmét vesztette, lépést tartani mindennel szinte lehetetlen. Emelje fel a kezét az aki általánosan műveltnek tartja magát, de mégis miben, mennyire, és hogyan?
-
Auratech
őstag
A most felnövekvő nemzedéknek az infoóra olyan, mintha tv-t nézni tanítanák az embert. Az én kezem alatt van párszáz gyerkőc a suliban. Egyszerűen megkérdem, mit szeretnének megoldani a gép segítségével.
Kapcsolatot tartani, Információhoz jutni, szórakozni, segítséget kapni a feladataikhoz.
Nem tanár vagyok...
A koleszban ruter konfig közben "megtanítottam" pld. a google docs használatát, amin igen csodálkoztak, hogy erre is való. Most töktermészetes nekik. A szalagavatós videót a telefonokról begyűjtött klippekből most kezdik fabrikálni és igen ötletesek. Ha nem a bináris kódolással kezdem, érdekli őket. Ha valamit el akarnak érni, a szükséges készségeket felszippantják, mert egyébként otthon vannak benne.A farsangkor a gyerekek youtube-s diszkót csináltak két laptoppal, telefonnal. Most mindenki a karácsonyi képeslapjait tervezgeti a scribusban, publisherben vagy illustratorban. Fél óra alatt felfogták, mert a gép csak eszköz. Nem minden olvasó ember akar könyvtárszakra járni.
A projektalapú oktatásban legegyszerűbb az informatika dolga. Semmi más nem kell hozzá, csak jó ötletek. Az elérendő cél leválogatja az eszközöket, amiből itt igencsak sok van.Tegnap pld. a suli egyik irtózatos hangú csengőjének ricsajából csengőhangot csináltunk(én szerelgettem közben egy gépet...) és óra végére 20 gyerek telóján fenn volt. Megtanultak felvenni, vágni, (audacity) konvertálni, blutooth kapcsolatot beállítani, emailhoz médiacsatolmányt készíteni, megosztani. Youtube klipből hangot levenni (Ffox beépülőt telepíteni, Xmedia recode-t használni) Ha ebben közvetlen sikerélmény van, eljuthatunk odáig, hogy akár egy szárazabb dolgot is kibírjanak.
-
-
-
oPalRx7
aktív tag
Én nem feltétlenül értek egyet a cikkel. Oktatni kell, ez tény, de nem mindig az oktatás az, ami valós ismereteket ad a diákoknak.
Példa: nekünk is voltak természetesen MS óráink, de hagytak játszani.
mi persze akkor még nem kész dolgokba ültünk bele, hogy honfoglalózzunk, facebookozzunk, hanem megtanultuk a hálózatüzemeltetés alapjait:
- elkezdtünk hálózaton játszani, a TCP-IP / IPX hamar alkalmazási szintre került, hisz így mehetett a warcraft2, duke 3d, doom.
- akkor még jelentősen népszerű volt az IRC. alapítottunk csatornákat, cseteltünk, aztán kitanultuk a botok üzemeltetését, és elkezdtük egymás csatornáit "elfoglalni". botok kiakasztása ddos jellegű gyermeki "hekkeléssel"
- az irc egyik folyománya hogy nálunk "divatba" jött a linux is. mandrake, debian saját szervere mehetett egy a diákok által karbantartott teremben (a gépek jellemzően win95 képességűek voltak)
- nyaranta kitakarítottuk az iskola összes gépét a sok portól, kosztól, vagy épp a billentyűzetbe lapuló morzsákról
Ez mind mind olyan ismeretanyag, amiért a tanár nem kellett hogy semmit tegyen. De mi nem is voltunk konzolgeneráció, hogy csak a késszel foglalkozzunk. Buherátorkodtunk, hogy valami még el tudjon futni az adott vason, építgettük a koaxális hálózatokat az 50 ohmos lezáró-ellenállással, tanár csak 1-1 diáknak mondta el a megoldást, mi meg utána megcsináltuk.Nem csak azért szomorú a jövő hogy nem oktatnak rendesen, hanem az emberek hozzáállása is úgy változott, hogy nekik csak a kész kell...
-
Alex91
félisten
Ja, en meg azt mondom, hogy mivel Mac OS X-t, iOS-t hasznalok, akkor tanitsanak azt is! Minden iskolaba Mac-et, iPad-et! (Meg normalis PC-re sincs penz, lassan kretara se, de ezeket tanitsak, mert kulonben hulyen nonek fel a gyerekek. Mert ha latnak, hogy van mas is a PC-n kivul, akkor nem mennenek az Apple topicokba trollkodni
!)
Gondolkodni tanitsak meg oket, akkor menni fog minden...
-
mrhitoshi
veterán
válasz
varga.tamas #122 üzenetére
(#103)
Teljesen mértékben, völlig, egyetértek, ennek kellene, hogy alap legyen. Körülbelül úgy akarják egyesek oktatni az infót, mint ha minden Gimibe járónak kötelező lenne tudnia a Műszaki Mechanika alapjait, mert végül is nagy mértékben fizika, na de oktathatjuk egy művészetisnek, hogy mi az a kéttámaszú tartó, ha nem is érdekli. Arról nem is beszélve, hogy hasznát nem venné.
-
HuMarc
veterán
Oktathatnának! Mivel nincs mindenkinek pénze/szüksége arra, hogy Windows-t használjon. Meg kéne tanulni, hogy mindenre van egy ingyenes, néha még jobb alternatíva is! És szerintem fontos lenne megtanítani ezt már az általános iskolában. Persze arra is, hogy warezolni csúnya dolog és hogy mindent csak biztonságos forrásokból töltsenek le!
-
Pedig érdemes lenne, hogy az emberek ne úgy nézzenek rád, mint valami űrlényre.
Az is csak egy oprendszer, ami játékon kívül mindenre jó, és ingyen van.
Az is igaz, amikor ha egy usernek azt mondod, hogy operációs rendszer, akkor csak néz, akkor tényleg mindegy.@Cpt.Pirk : Szerencsére(?) még a felújítás előtt jártam oda...
LOL.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Erre azt tudom mondani, hogy itt nálunk ugye liftszerelőket is képeznek, de a pmmk felújítása után egy laza évnek el kellett telnie, mire megszűntek a napi hibák, pl. hogy ki akart menni a lift a nem létező 4. emeletre, aztán meg nyomtad a 3. emelet gombját, megállt a másodikon, ott a másodikat nyomva meg lement az elsőre, míg végül talajt érve nullázta magát a progi. De azért képeztek liftszerelőket.
Szal ez a kis példa jól mutatja az oktatás, meg a világ kapcsolatát hazánkban.
-
-
varga.tamas
tag
Maradjunk annyiba, hogy szerintem inkább:
Műszaki szki-ban infó szakon: heti 6 óra
1. év: office, ECDL, hardver
2. év: HTML, CSS, php, SQL (postgresql, mysql, mssql, mindegy) ezt egymásba fűzve, nem külön
3. év: visualBasic, vagy valami használható scriptnyelv, pl Perl
4. év: Delphi, vagy esetleg CSima gimiben heti 2 óra:
1. év: hardverismeret, op rendszer (simán szopatnám őket, hogy na gyerekek egér az nincs, gyakoroljátok a gyorsbillentyűket és a tabulátor használatát)
2. év: Office
3. év: ECDL
4. év: Valami végtelenül alap prog nyelv, pl HTML, PascalÉn műszakiba jártam, és informatikát nem csak infó órán tanultunk, hanem volt külön egy információs technológia (vagy hasonló) óránk heti 2 órában, ahol PC hardverismeret ment.
A sima gimis ne programozzon többet egy számológépnél, ami bekér cli-ben 2 számot esetleg megkérdezi milyen művelet legyen vele (alapműveletek + gyökvonás). Cifrázhatjuk azzal, hogy txt-ből olvassa be a számokat és txtbe irja ki.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
No ennek nagy része pont az, amire az emberek nagy részének semmi szüksége. Csak hogy példát mondjak, assembly-t még láttam 8051 kapcsán, mert egy-két bit manipulációs műveletet meg lehet benne oldani közvetlen, de már a tanár is úgy volt vele, hogy inkább fog egy erősebb uC-t és C-ben írja a cuccot rá, mint hogy assemblyben szopjon.
Az ECDL meg nem fér bele két hónapba, még szuper embereknek se. (már pedig ez az ütemterved szuper embereket feltételez)
-
Gerviba
újonc
Egyet értek, DE ha én tanár lennék:
1. év: HTML,CSS,PHP & MySQL
2.-3. év: Java, C++ & Assembly
4. év: 2 hónap alatt átvenni az ECDL-t azután még valami hasonló érdekes. -
Peter Kiss
őstag
Nem mindegy, milyen operációs rendszert, irodai csomagot vagy más alkalmazást használnak? Ha igazi tanárok lennének, akkor nem azt tanítanák meg, hogy "ide kattints, oda kattints", hanem elmondanák, hogy "ha ezt akarod csinálni, akkor keress olyasmit...", konkrét majomgyakorlatokat szoktak tartani, de nem csak informatika órán. Valószínű, hogy az ilyennek, ha az asztalán elmozdul az ikon, már bejelenti, hogy így nem tud dolgozni.
-
HuMarc
veterán
Ha valaki csak Windows-t használ (márpedig Magyarországon egészen biztosan 90% felett van a Windows-t használók aránya) felesleges tudni OSX/Linux-trükköket... Linux-on (vagyis ebben az esetben Ubuntun) Ubuntu Tweak és BleachBit, OSX-et pedig nem ismerem... Egyébként is egyetértek mindkettőtekkel!
-
Vladi
nagyúr
Azért ez a szint már az alapműveltség, hogy tudd, mi az a dvd meghajtó. nem érdeklődési kör kérdése. Főleg értelmiségieknél.
(#104) Napfénysüti:
Van mostmár szűrés bőven, tán mán túlzás is.
Megélhetési létszám... az ment itt évekig.jajj! Meséltem már, hogy egyszer 1,5 óra alatt megtanítottam egy 45 éves mozdonyvezetőt pc-t használni. Kemény menet volt. Az elején még az egeret se tudta fogni, 1 hónappal később már a kamerájáról átttette gépre a házi videókat.
-
HuMarc
veterán
Ja alapvetően azt a lányt én ez alapján nem akartam leírni, csak arra akartam rámutatni, hogy a magyar átlag sokkal kevesebbet tud az informatikáról, mint a PH!-s arcok. És ez a lány csak egy példa volt (bár valóban megtörtént az eset) arra, hogy a fiatal (velem egykorú) ismerőseim közül összesen egyet tudok mondani (pedig úgy 500 korombeli gyereket ismerek valamennyire) aki valamilyen szinten tisztában van a dolgokkal, azt leszámítva, hogy szörnyen elvakult Apple-fan.
És az a gond, hogy informatikaórán semmi sem motiválja őket arra, hogy ez a téma érdekes legyen a számukra. Tulajdonképpen nem értik, hogy a gépen mi miért történik, vagy mit lehet csinálni valójában egy géppel. Amíg megy rajta a Facebook (vagy akármilyen játékoldal) addig hidegen hagyja őket, hogy mit is tanulunk... És valamilyen szinten meg is értem őket, mivel azok a dolgok, amiket tanulunk valóban szükségesek és hasznosak lehetnek, de egyáltalán nem izgalmasak. Amúgy az informatika tankönyvünkkel van a legtöbb gondom...
1. 2008-as, azaz 4 éves. Ez még oké lenne, csakhogy azóta 3 (+ a Windows Server kiadások) új Windows jött a piacra... Tehát a könyvben minden Windows XP-n és '03-mas Office-szal vannak szemléltetve. (Az iskolai gépeken is ez van, és lesz is még egy ideig, de a sok háztartásban már nem '03-mas Office van, hanem újabb, esetleg LibreOffice, ezeken meg teljesen más mind a Word, mind a PowerPoint mind az Excel...
2. A könyv túlságosan ragaszkodik a Microsoft programjaihoz, ami azért baj, mert ezek az egyre újabb Windows-okkal változnak, másrészt (bár elenyésző számú ember) van aki más operációs rendszereket használ. (Pl. én Ubuntu-zom, egyik osztálytársam pedig Macintosh-t használ.)
Ez a ragaszkodás főleg a videólejátszó bemutatásánál látszik, amit minden apró részletben bemutat a könyv, ahelyett, hogy mutatna róla fél oldalt, majd megtanítana arra, hogyan telepíts egy VLC-t.Szerk.: A 2. pont végén nem videólejátszóról van szó, hanem a Windows Movie Maker-ről, de bizonyára erre is van kétszázféle ingyenes multiplatform alternatíva.... Pl szintén a VideoLAN-tól a Movie Creator
Ui.: Egyértelműen a glicerines a nyerő
-
Nem az lenne a cél, hogy középiskolában
komplett Bill Gateseket, meg Linus Torvaldsokat neveljünk ki,
hanem hogy egy alapszinten tájékozódott felhasználó legyen az ifjú emberpalánta.Kiakadtam nemrég, a szomszédomnál voltam "gépészkedni", pedig
van egy 21 meg egy 18 éves srácuk. És mikor csak annyit mondtam, hogy az XP-ben
az automatiksan elinduló szolgáltatásokat/programokat le lehet redukálni az MSConfig-gal, vagy
legalább egy Ccleanert tegyenek fel, pislogtak, hogy én mekkora "hacker" vagyok.
(Én 37 vagyok, volt szerencsém még általánosban Commodore-ral kezdeni.) -
válasz
varga.tamas #106 üzenetére
Azért határa mindennek van. Aki olvasni sem tud (hibaüzenetet), azt alapból minek veszik fel egy munkahelyre :S
Egy csomó eset megoldásához én sem teszek mást, csak elolvasom, amit kiír a gép. A user is meg tudná tenni, ha nem lenne hülye.
-
Tikakukac
titán
válasz
varga.tamas #103 üzenetére
Nálunk nincs gond, első félév végén a kar 10%-a összeroppan, év végén meg távozik az emberek fele. Probléma megoldva. Az, hogy pár suli bébifókaneveldét csinál az infósokból, az az ő bajuk, de emiatt mondjuk nem kéne szívatni a többieket.
-
varga.tamas
tag
Amíg megfizetnek a láma userek azért, hogy kicseréljek egy hdd-t a gépükben, újrahúzzan nekik a Windowst, addig hidd el, hogy el tudom én viselni a zsibbasztást.
Épp 10 perces eset:
Általam üzemeltetett mailserver user felhív, hogy nem tud egy valakinek levelet küldeni. Mondom jó, olvassunk hibaüzit. Bedadogja, hogy "Jór meszidzs did nát reacs some or all of the intended recipientcs" (tényleg ilyen kiejtéssel, ráadásul területi képviselő...) Mondom jó, hagyjuk küldje tovább. Megkapom a levelet, mi van benne?
" Error Description: No mail servers appear to exists for the recipients address.
Additional information: Please check that you have not misspelled the recipients email address.
"Nem olvassa el, és tényleg el volt írva a cím.... Ennyi. Erre mondom azt, hogy user error. Akárcsak a blogomban említett párbeszéd....
-
válasz
Napfénysüti #102 üzenetére
Nekem nem, mert amúgy is érdekelt, és középiskolás koromban többet programoztam, mint utána bármikor
Azzal a tudással lazál teljesítettem mindent.
A kulcsszó az érdeklődés.@varga.tamas : Az a baj, hogy a teljesen láma userektől meg agyzsibbadást kap az ember...
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
varga.tamas #103 üzenetére
Abban igazat adok neked hogy jobban kellene szűrni mert túl sok a fölsölegesen főiskolára/egyetemre járó. De ez szerintem nem csak az informatikánál van így.
Ez szigorúan a magánvéleményem. -
varga.tamas
tag
válasz
Napfénysüti #102 üzenetére
Előre bocsájtom, hogy nem olvastam végig az összes hsz-t, szóval ha már valaki előttem leírta, akkor elnézést kérek érte.
Az informatikának kifejezetten jót tesz, ha a közoktatásban csökkentik az óraszámot. Miért? Azért, mert akkor csak abból lesz szakember, aki tényleg elhivatott és nem lesz egyetemi "tömegszak" az informatika. Végre nem futószalagon készül a sok script kiddie meg kvázi informatikus, használhatatlan szakember, aki mindenhez ért, de igazán semmihez.. Én kifejezetten örülök annak, hogy sok lesz a burgonya, aki felhív, hogy "nem megy az egér" és "nem találom az asztalon a fészbúkot". A magyar IT-nak ez jót tesz. Mondom ezt aktív informatikusként.
Saját családomon belül látom mi lesz abból, ha valaki azért megy infóra, mert más már ment oda a családból. öcsém ugyanabba a műszaki szki-ba jár mint én anno info szakra. Nem érdekli az informatika, a múltkor azért hívott fel (12.-es), hogy hogyan kell pasztát cserélni a processzor alatt... Ez No Comment 4 év tanulás után....Szóval egyetértek a kormány döntésével, ezzel tudnak lendíteni a döglődő IT szektoron! Bár ők ezt valószínű nem a fenti okok miatt teszik.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus E-SIM 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3355, 100% Akksi
- VADIÚJ Bontatlan! Honor 400 Lite 8/256 AMOLED 120Hz Velvet Grey, Dual SIM
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3242
- iKing.Hu - OnePlus Nord 4 5G Fém unibody, 120 Hz AMOLED, 100W gyorstöltés 16/512 GB
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 16GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest