Új hozzászólás Aktív témák
-
Mawyx
őstag
Help/Service Desk- es melókhoz alapköv. a nyelv?
(Tudom, hogy muszáj lesz megtanulni, kell a diplomához, de elég nehéz elképzelni, hogy tudjak is idegenül kommunikálni)
-
koob
senior tag
válasz
bolondember #56 üzenetére
oks
-
#16741888
törölt tag
válasz
bolondember #51 üzenetére
Csáó!
A te volt csoportodban, találkoztunk is, párszor voltál itt tavaly... ezért lepődtem meg különösen amikor olvastam. -
koob
senior tag
válasz
bolondember #42 üzenetére
tudtak valamit mondani?
-
#16741888
törölt tag
Jó a cikk
, a dolog pikantériája hogy magamra ismertem, az említett osztrák magenta cégnek vagyok most még felelőse KV
, kicsi a világ.
Elég durva felismerés volt, jééé ez az én csoportomról beszél.
a Pszicho csaj, már opsman.
-
TompapaTM
csendes tag
válasz
bolondember #45 üzenetére
Nem nagy zsozsó....
-
jerry311
nagyúr
Persze, bármi megtörténhet. Előbb utóbb a gangeszpartiak is rászoknak majd a vörösboros marhapörköltre.
Egyébként volt benne USA. De azt nem a járókelő mondta ki, hanem a riporter kérdezett rá, hogy mi lenne ha a saját országát az USA-t mondaná...
Na mindegy, addig jó amíg ilyen hülyék. Addig megélhetek a hülyeségükből. -
jerry311
nagyúr
válasz
bolondember #24 üzenetére
Hát, nekem még nem mondott gangeszparti csak 'E for Elephant' meg 'I like India' (ja, persze szeretem India.
). 'E for Spain' eddig kimaradt az elmúlt több mint 1.5 évben.
-
f_sanyee
senior tag
a fizetés érdekelne engem is, ilyesmi állásokat is nézegettem. kezdőként mennyit lehet keresni vele?
köszi választ. -
koob
senior tag
Ha már Lo(tus)No(tes):
hogy lehet lementeni olvasható-szerkeeszthető formátumba (text, word...) az összes levelet? -
neduddki
nagyúr
HI!
MOric? akkro edes???:- ))
udv
neduddki -
moma
őstag
Egyébként a fórumokban való segítségnyújtás valami igen-igen hasolónak tűnik, mint ez a service desk-es dolog. Lehet felvételinél kérhetnék az ember posztjait
-
tildy
nagyúr
válasz
bolondember #27 üzenetére
Ne javítsd, ki, nekik is igazuk van : [link]
ha jól értem része a service desknek -
he7edik.
addikt
A hardver boltosoknak van topikjuk a Help/Service Desk miért nincs?
Kellene egy -
biker
nagyúr
sokszor érzem azt, hogy milyen jó is az ilyen meló, de nagyon hamar kibukok, mikor olyannal hív ismerősöm, hogy pl avast frissítés: mit nyomjak? mit, b+, tovább, tovább, igen, kész.
ez a jelszócserés kb ilyen lehetett...
de nálunk pl laptopok vannak az irodában.
felhív a titkárnő, egyszercsak kikapcsolt.
nézegetem, már szedném szét, mikor eszembe jut valami, bemászok az asztal alá, hát nem ki van kapcsolva a kapcsolós elosztó, és lemerült az akku?
(ja, nem HD-s vagyok, csak kéznél vagyok a cégnél mindíg)
-
menpee
aktív tag
Hehe, hogy mennyi IT Crowd-os arc mászkál erre!
- Hello, IT. Próbálta már újraindítani?
- Próbálta már beindítani? -
tildy
nagyúr
válasz
bolondember #20 üzenetére
Oké értem én, csak ne csodálkozz, ha valaki kisujjból lehelpdeskezi
-
jerry311
nagyúr
''E for Spain''???
Ilyet egy indiai sosem mond. E for Elephant.
(UI: mellesleg ez E for Spain-ben sincs hiba, hiszen a spanyolországhoz 'E' betű tartozik az autós országjelelések közt)
-
Nemtom, én most jelentkeztem helpdeskesnek a munkahelyemen, ott pl. nincs ennyire éles határvonal. A helpdeskeseknek is elég sok olyan teendőjük van, amit sok más helyen a sevicedesk csinál, de hát ez gondolom cégfüggő.
Aztán lehet drukkolni hogy felvegyenek -
yash
senior tag
ez itt nem a prohardver.HU?
mert ez a sok idegen szó... jóhogy senki nem tudja, ki mit csesz el, ha azt se tudja, mit csinál
-
tildy
nagyúr
válasz
bolondember #17 üzenetére
Itthon szerintem nem a wikipediás megfogalmazást értik többségében helpdesk alatt. De ki tudja, akár tévedhetek is. Mint írtam én eddig nem atpasztaltam lényegi ''szétválasztást'' az eddigi munkahelyeimen. Sőt a legtöbb hirdetést is általáabn így adják fel, miközben arról a melóról van szó, amilyet az angol wiki szerinti servicedeskes csinál:
[link][link]
Tompapa: mert? -
bolondember
MODERÁTOR
@Tildy: igen van a HP cucc, egy ideje a KRAFTnál mint human exchange interface is dolgozom (Peregrine ->HP Service Desk), én annyira nem szeretem, nekem az SC a kedvencem...
@sztorikat még magozok!
@Viktor: sry, olyan konzekvensem használtm, majd javítom...
@Tildy again: nekem mondjuk a szerződésemben is Service Desk Agent van, és az ITIL szerint is úgy van (Help Desk kontra Service Desk) ahogy én tudtam (pontosabban onnan vettem) -
tildy
nagyúr
Viszont nagyon sok helyen a helpdesk nemcsak diszpécseri funkciót lát el. Sőt eddig aháyn cégnél dolgoztam (Interware,Pannon, Siemens, DHL ) mindeggyiknél a helpdeskes az volt, aki közvetlenül segít a usernek ha valami gondja van, a user a háttérben dolgozókkal nem tartja a kapcsolatot . (És nemcsak a telót veszi fel, és adja tovább a problémát)
Már a neve is HELP-DESK. Nem véletlenül.
Azt , amiről ti beszéltek mint helpdesk , leginkább technikai call-centeresnek lehetne hívni
Egyébként igazad van tévedtem . Bár én még így sem igazán mondanám külön foglalkozásnak, hanem inkább egy rétegnek, egy csoportnak .
[Szerkesztve] -
-
tildy
nagyúr
Ez pl. alap helpdeskes munka '' nálam: kétségbeesett néni hív, h gebasz van a nyomtatójával, illetve eltűnt a bácsi felmeppelt hálózati meghajtója, két különböző nyelven)''
Hiszen: leellenörződ azt , hogy a nyomtató elérhető-e, be van-e kapcsolva, neadjisten kifogyott belőle a tinta (merthogy általában a userek csak annyit képesek mondani, hogy nem jó a nyomtató, de hgoy konkrétan mia baja azt ritkán) , megnézed ha hálózati , van e hálózati kapcsolata, netalántán IP-t ellenőrzől, elérhetőséget, satöbbi.
Felmappelt hálózati meghajtó: létezik-e, van e jogosultsága az illetőnek, elérhetőe-e a gép, és a többi.
Szal ez tök alap heldpesk meló.
Persze van ahol külön veszik így: heldesk dispatcher : ő csak felveszi a problémát, és kevesebbet old meg, és helpdesk -operátor , amelyik rohangál userhez , meg ilyenek.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
De számomra ugyanaz.
Ugyanaz a program, ugyanúgy te is oldasz meg problémákat. Az már egyéni szocproblém, hogy nekem a kisujjamban van egy adott problémát megoldani (mint ahogyna a rendszergazdának is kisujjában van usergrouphoz rendelni valakit, vagy csoportjogosultságokat beállítani) , amit meg megtudnék, de észjáratós munka, az meg nem az én hatáskörömbe tartozik, és muszáj továbbadnoma megfelelő személynek.
Szóval maradjunk annyiban, hogy egy és ugyanaz a kettő , legalábbis nekem az összes munkahelyen egyet jelentett , és az már csak az én bajom, hogy nekem agyuilag kevés ez a meló.
Őszinte leszek: az utóbbi két év servicedeskelése-helpdeskezése alatt szellemileg ingencsak leépültem. Még szerencse, hogy az egyik alkalmazás menedzselését, üzemeltetését hozzámrendelték, abban legalább volt kihívás.
-----------------------------------
torz on borz: nem igazán. Most hallom először.
Bár wikin van róla cikk: [link]
Itt azt írják :Service desk : This function is the single point of contact between users and IT Service Management.
[Szerkesztve] -
shev7
veterán
''Jahm és én megutáltam: agyi munka szinte nulla, hiszen te csaka pitiáner dolgokat oldod meg, hiszen a probklémásabbakat, nem hozzád tartózóakt úgyis assignolod a rendzsergazdának , alkalmazás adminnak, külföldi HD-nek, satöbbi.''
Akkor lehet megsem ugyan az a ketto
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Pár magyarázat:
Ez egy service call, azaz probléma, ami megoldásra vár.
Due today, tehát még ma meg kell csinálni.
A logot az IT services Bu küldte , elérhetőségei a caller menüpontban.
A hp001serverrel van problémájuk , méghozzá az egyik vinyó beadta az unalmast .A deadline az , mikorra meg kelloldania problémát. Nincs még kiassignolva emebrhez, és még nem foglalkotztak ezzel a problémával.
2 évig használtam, nem rossz program, emailen is lehet küldeni rá problémát... Csak sokat kell vele bíbelődni, ezt beállítani,azt beállítani, prioritás, egyebek. Ráadásul ebből van a teljesítményértékelés is sok helyen. Namármost választhatsz:
minden telefonos és egyéb megkeresést felveszel bele, de akkor emgoldani nem nagyon marad időd, vagy csinálod rendesen a munkád, de akkor beregisztrálni nem tudod a problémát. Egyet tudok: jó pár évig látni se szeretném. És nem amiatt mert rossz program.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Mint anno több évig helpdesk dispatcher és operátor, kijelenthetem, hogy a service -deskelés tök ugyanaz mitn a helpdesk. Ráasádul utóbbi érthetőbb is.
A helpdesk nemcsak lepattintja a problémákat és tovább p, hanem meg is oldja jó részét.
Jahmés ha már írsz róla:
a service desk nem foglalkozás, hanem egy program neve: Hp openview service desk a teljes neve, amely arra hivatott , hogy benne userproblémákta , új eszközt, új emebrt, satöbbi regisztrááljon az IT. Hozzárendelhetők emberekhez eszközök és alkalmazások.
Nekem havi 150-200 service desk logom volt (ennyit zártam én le, azaz ennyit oldottam emg) és ezen felül még kb uyganennyi volt, maelyet megfelelő személyeknek assignooltam. Szóval maradjunk annyiban, kőkemény helpdesk meló a service desk-es meló , és aki mást állít én annak nem hiszek. (5 évig helpdeskeztem, egy internetszolgáltatónál, és egy logisztikai cégnél l, tudom miről beszélek. )
Jahm és én megutáltam: agyi munka szinte nulla, hiszen te csaka pitiáner dolgokat oldod meg, hiszen a probklémásabbakat, nem hozzád tartózóakt úgyis assignolod a rendzsergazdának , alkalmazás adminnak, külföldi HD-nek, satöbbi.
[Szerkesztve] -
Szaszati
tag
Huhú, hát ez nagyon tetszett! Nem lehet rossz egy service-deskesnek, egy ideje már én is foglalkozom a gondolattal, de hát egyelőre egyetem, utána majd talán. Egyébként még tényleg jöhetne pár sztori, a mulatságos fajtából, el tudom képzelni milyen jókat tud kérdezni a ''mezei júzer''
Az idézet akár South Park is lehet, ott elég sokszor elhangzik. -
doc
nagyúr
csupasz pisztoly?
jó cikk, grat!
szerintem szívesen olvasnánk jó kis munkahelyi sztorikat is -
Szőrös
veterán
nna akkor felteszem a mancsom
igaz ''csak'' ékes magyar nyelvterületen .
-
Jó a cikk.
Kérném módosítani a szervíz szavakat szervizre -a topik címét már javítottam. -
corlagon
senior tag
A mi SD-nk Indiaban van, ki lehet jonni veluk, bar a nyelvtudasuk nem egetrengeto. Elotte valahol Irorszagban volt, na az tiszta horror, neha mar a bekoszonesnel is csak pislogtam h miva'
-
Jesz, jessszzz... Ezentúl bolondembert fogjuk hívni, ha gond van.
-
benczeb
aktív tag
Hi, Nekem tetszik a cikk. Így, hogy 2 idegen nyelven beszélsz, kb. milyen fizetésekre lehet számítani. Pofátlan dolog ilyet kérdezni, azonban mégis kíváncsivá tesz. Szervereket is támogatsz? b
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Autós kamerák
- Sorozatok
- NVIDIA® driverek topikja
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest