Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ncc1701
veterán
Sajnos ebben maximálisan egyet tudok érteni. Most vesz valaki egy drágább autót, az úgy teli van tömve minden szarral, hogy öröm nézni, ahogy sorba letérdel benne az egész. Szerelő haverhoz jár egy srác egy régebbi 750-es bömössel, a tulaj már kb 5 millát ráköltött, de még mindig egy sapka csavar kotvák az egész.
Részemről szívó benzines moci, klíma legyen benne, a többi extra számomra felesleges. Tempomat még a jó lenne, ha lenne kategória, de mivel nincs, ez sem tud behalni.A másik véglet nekem egy elektromos autó, annál viszont nálam már követelmény lesz, h ha beállok a dugóba mondjuk az m3 bevezetőn, akkor tudja követni az elöttem levő araszolását.
-
Depression
veterán
Ebben dolgoztam, csak még azt a részt tenném hozzá, hogy nem csak az alkatrészeknél fontos az olcsóság, hanem a munkaerőnél is, így rengeteg pályakezdő, és török, indiai van többek között a tervezőknél is. Aki konyít kicsit hozzá, azt könnyen el lehet ebből az iparágból csábítani. (Értelemszerűen nem a motor főtervezőjére értem, hanem a kiskatonákra)
-
bambano
titán
nekem a megbízhatóság azt jelenti, hogy évente egyszer belököm a szerelőhöz a szekeret, megcsinál rajta mindent, amit szerinte akkor meg kell, majd egy évig vígan furikázok vele, és semmi baja. ezt újabban már nem tudom elérni.
például:
- egy autó annál megbízhatóbb, minél kevesebb alkatrészből áll, minél egyszerűbb. minél újabb az autó, annál bonyolultabb.
- a megbízhatóságban nagyon sokat számít, hogy kap-e megfelelő karbantartást vagy sem. az épkézláb szerelők a környékről rég elporoltak máshova, minimum pestre, de inkább messzebb. például itt minden korábbi opel márkaszerviz tönkrement, bezárt, nyitott egy új, ahol a kereskedő bevallása szerint nincs autóvillamossági szakember
- az autógyárak egyre inkább tolják az ócsósítást, vagyis amíg egy alkatrész statisztikai hibaszintje jobb, mint az elvárt, addig fokozatosan egyre ócskábbat vásárolnak a beszállítótól. ez azért jó nekik, mert hamarabb tönkremegy, tehát veszel újat, miközben nekik olcsóbb volt.
- egyre több az elektronika, amit nem képesek rendesen megcsinálni, pláne nem képesek rendesen integrálni. hajmeresztő hülyeségek vannak az autókban.
- egyre inkább esélytelen vagy otthon vagy sarki kis szervizben javíttatni az autódat. mikor az újabbik autómat meglátta a régi szerelőm, rögtön azzal nyitott, hogy azt oda ne vigyem, mert nincs hozzá semmijük.ezért azt gondolom, hogy a régi értelemben vett megbízhatóság már biztosan nincs egy újabb autóban se. hogy valamiféle megbízhatóság van-e még, azt mindenki döntse el maga. például megbízható-e az az autó, amelyiknek a sávtartó elektronikája ráhúzza a biciklisre a kormányt? vagy az az autó, amelyiken a ragasztások három hét alatt elengednek és ettől szétrohadhat a kasztni? vagy az az autó, ami ugyan gurul, de valami apróság baja mindig van, mint a régi legendás francia elektronikáknak?
rakás sz.r ez mind. csak van amelyik tacskó, van amelyik bernáthegyi.
-
moha21
veterán
Lehet, hogy nem megfelelően olvastam végig minden hsz-t és emiatt elnézést is kérek, de nekem ez a hozzászólás olyannak tűnik, hogy igazából nincs megbízható autó.
Ha szigorúan mérnöki szemmel nézné az ember akkor az autó n+1 alkatrész és azok meghibásodási függvényének sokasága lenne. ( mint bármilyen más eszköz ). Nyilván a tesztek és tapasztalat jutatt el egy konlkúzióhoz.
-
válasz
MasterDeeJay #118 üzenetére
Én is így ellenőrzöm.
-
bambano
titán
válasz
MasterDeeJay #120 üzenetére
"Gépkönyve nincs meg, de nem hiszem hogy rosszul csinálom.": egyrészt le lehet tölteni. másrészt nekem a vectrában ki van plakátolva, hogy hogyan ellenőrizzek olajszintet.
tehát neked sem azt kellene mondani, hogy hideg motornál, hanem azt, hogy az előírás szerint.
-
Astra G-nél mindenhol mást írnak neten. Gépkönyve nincs meg, de nem hiszem hogy rosszul csinálom.
Üzemmelegen gyakorlatilag 0 az olajszintem 5-10 perc után is. Legalább fél órát várok akkor folyik csak vissza.
Szerencsére az automata váltónál meg a pálcán fel van tüntetve hogy hány fokon mennyin kell lennie, igaz ha az fogy akkor már igen nagy baj van. -
bambano
titán
válasz
MasterDeeJay #118 üzenetére
nálam meg úgy, hogy elolvasom a doksiban a gyári előírást, és aszerint. sőt, van is kis tábla a motortérben, hogy üzemmeleg motor leállítása után 5 perccel kell olajszintet ellenőrizni.
-
Nálam olajszint ellenőrzés úgy zajlik hogy sík terepen hidegen nézem meg. Lehetőleg reggeli első indításnál.
Ellenkező esetben pl nem sík terepen nem lesz pontos (akár max érték felett is lehet, esetleg teljesen 0-án) vagy ha nem hagyom lehűlni és közvetlenül leállítás után nézem akkor meg minimum alatt van a szint vagy egyáltalán nem mérhető. Meg kell várni amíg visszafolyik.
Tehát el lehet cseszni bőven a mérést is. Havonta szoktam nézni, vagy ha nagyobb út előtt vagyok. Tartaléknak meg mindig van egy liter a csomagtartóban. -
1-2dl fogyást nem nagyon veszel észre a nívón. Attól is függ mennyire meleg az olaj, mióta lett leállítva a motor, hol áll az autó stb. Attól, hogy a nívón nem venni észe, még a a motor eszi az olajat, csak kis mértékben. A dízelmotoromnak a gyárilag megadott olajfogyasztása 0.6dl/1000km. Ha ezt nem haladja meg az olajfogyasztás, az nem igényel a gyártó szerint beavatkozást. Egyébként a nívón nem venni észre fogyást két olajcsere között.
-
llax
senior tag
Ha nem jutna fel semennyi olaj a hengerfal dugattyú feletti részére, akkor az azt jelentené, hogy a kompressziógyűrűk már kenés nélkül futnának. Anélkül nem 12.000, de 12km-t se mennél. Ha oda feljut, akkor abból valamennyi el is ég.
"Friss" motornál ez nagyon minimális mennyiség.Bármilyen korú-állapotú motorból engeded le a már elhasznált olajat és pihenteted egy kicsit, valamennyi iszap lesz az alján. Az minden lesz, csak nem tiszta olaj. Kopástermékek (nagyobb szemcséi a szűrőben), korom (benzinesnél jó esetben kevés), víz (kartergáz eredet) elegyedve olajjal (a kevés víz a sok szennyezőanyag és adalék miatt nem csapódik ki). A lejutó benzinben is vannak nehezebben illanó (esetleg olajhoz nagyon ragaszkodó) adalékok és technológiai okokból (előállításkor paraméterek teljesítése és nem analitikai tisztaság a cél) hosszabb szénhidrogén molekulák is. Az (napok alatt látványosan) elkülönülő olajos iszap kb. teljes térfogatát veheted utólag "hozzáadott anyagnak".
"Szerintem ma más tűrésekkel csinálják az alkatrészeket, illesztéseket, mint 20 éve."
Az utóbbi 20(-30) évben már nem nagyon kellett ezen javítani (kivéve a rosszul sikerült konstrukciókat). Benzinmotoroknál pont az a kb. 20 (~-10, +5) évvel ezelőtti kategória (és az akkor született konstrukciók később gyártott példányai) az, aminek nagyobb része "kimegy a világból", ha a szükséges törődét (időben) megkapja.
-
ncc1701
veterán
Ezt vágom, és egyértelmű számomra is. De eddig nem volt olyan autüm, amiben szemmel láthatóan csökkenne az olaj szint. A kis swiftemben van 12ekm, és ugyanott van a nívón az olaj, mint volt, pedig ebbe már 0w16-os olaj megy. Nem hinném, h hibás lenne a vas újonnan, illetve azt sem hinném, h a sok olajat, amit eléget, azt benzinből pótolná. Szerintem ma más tűrésekkel csinálják az alkatrészeket, illesztéseket, mint 20 éve.
-
bambano
titán
gyerünk, hajrá, mindenki szaladjon és vegyen új corollát meg pözsó 508-at! [link] ne legyél hangember, igenis kell neked listaáron bőven 10 guriga fölötti corolla!
rotfl, ezeknél nagyon súlyosan elgurult a gyógyszer. ez a videó nagyjából mindent megmutat, hogy miért nem vettem toyotát.
-
llax
senior tag
válasz
plömplöm #111 üzenetére
Mivel a benzin nagyon összetett elegy, ne forráspont adatokat keress, hanem az üzemanyagok gyártói adatlapján az "átdesztillált mennyiség" környékén keresgélj. A benzinnek 70°C-ig akár 50%-a, 100°C-ig 71%-a elforr. Ez az, ami bemelegedő motornál gyorsan és biztosan eltűnik az olajból.
A magasabb forráspontú összetevői is erősen illékonyak, akár télen, fagyban kiöntve is szinte nyomtalanul tűnik el a teljes mennyiség. Persze az olajjal elegyedve már nem adják ilyen könnyen magukat, de a magas hőmérséklet ott is segít.
Nem csak a teljes töltet hőmérséklete nézendő. Hanem pl. a csapágyaknál, sok tonnás nyomás alatt a helyi hőmérsékletek, amik mindig jóval magasabbak (bőven 100°C felett), mint az olajteknő tartalmáé.
Ha megnézed a (hűtővíz) hőszenzorok kialakítását, szinte mindnek van egy kiálló, vízbe mélyebben nyúló része, pont azért, hogy elsősorban a víz, és ne az általa hűtendő, annál melegebb (tipikusan) hengerfej hőmérsékletét mérje. A hűtővíznél mindig lesznek melegebb helyek a hengerfejen, üzemmelegen kicsivel 100°C felett is, az olaj ott is megfordul.
Egyébként a dolog kipróbálható motoron kívül is... (lehetőleg jól szellőző műhelyben vagy szabad levegőn) Nem kell minden összetevő forráspontját (az akár 200°C) elérned, tartósabb (sok perc) 80-90°C-on az olajhoz adott benzin 98-99%-a "eltűnik". (a maradékhoz több idő és/vagy magasabb hőmérséklet kell)
-
plömplöm
őstag
a wikipédiáig én is eljutottam
, de gondoltam a kollégának van konkrét száma, hamár így kinyilatkozott. de a 200°C-os motorolaj kicsit izgin hangzik
. az oké, hogy 60°C fölött van, azaz a skála alja megvan, de a máshol talált 120°C is már erős egy tucatautó szívómotorjában, mint pld az enyémben, most nem kezdek el logokat túrni, de kb 110°C volt a legmagasabb hőfok, amit láttam a szememmel. városi gurulgatásnál pedig kb a hűtővíz hőmérsékletén szokott maradni.
-
-
ncc1701
veterán
válasz
plömplöm #107 üzenetére
60-200-at írnak. De hosszú távon használt autónál valóban kartergáz lesz belőle.
-
Nálam is volt olajszint emelkedés, olyannyira hogy le is kellett szívni belőle mert a max felett volt. Fél liter simán lejött. Elvittem szerelőhöz az meg riogatott mindenféle hengerfej meg blokk hibákkal hogy meg kell bontani stb.
Vettem egy injektortisztítót ezeröccácé és második tankolás után megjavult a rendszer. Persze az oljajat és szűrőt kellett cserélni mert a benzinnel kevert olaj nem éppen éppen jó a motornak. A hiba eredeti oka az elmaradt benzinszűrő csere, ami miatt valami szemetet szívott fel és kiakasztotta az injektort ami csöpögött szépen leállítás után is.
Most városozás után érezni a benzinszagot a pálcán, de országúti 10km megtétele után kitisztul. -
llax
senior tag
válasz
#90088192 #102 üzenetére
A benzinből pótlódás csak rövid távos használatban jellemzőbb.
Amikor az olaj tartósan a benzin forráspontja felett van (minden üzemi hőfokon), lassan elforr belőle, a kartergázcsövön át visszakerül oda, ahová való. Üzemmeleg hengerfalra már nem csapódik le, az olajfilm megköt valamennyit, de az jelentéktelen mennyiség. A gondok akkor kezdődnek (nem csak az olajjal), amikor a motor relatíve keveset megy üzemi hőmérsékleten. -
#90088192
törölt tag
Ha hiszed ha nem mondtál újat, sőt ugye a nem ongyulladasos benzinmotorokban a az olajszint kb állandó cseretol csereig mert üzemanyagból potlodik. Ahogy az olaj feljut úgy megy le a benzin. A honolasban. Vannak motorok ettől függetlenül honolas nélkül is.
A dízel meg besurusodik.Sőt benzinnel lehet a henger falat hűteni is sőt a szelepeket is.
Esetleg tudod hogyan kell a gyűrű hezagoknak elhelyezkedni a dugattyún?
Mert a 120 fok nem jó 3 gyűrű esetén.
Terhelt oldalra sosem teszünk.
Esetleg a dugattyú tető hűtésére is kíváncsi vagy esetleg miért van eltolva a kozepvonalbol a dugattyú csapszeg?
Vagy érdekel a Powershift es IVT váltók működése is?Kérdezz bátran
-
eszi = 10-15k km alatt van 2-8 dl olajfogyás?
Ha a pálcán a MAX->MIN között marad ilyen intervallumon, akkor arra nem mondanám, hogy eszi az olajat, lehet, hogy még azt sem, hogy csipegeti, mert tulajdonképpen nem kell vele foglalkozni, mire cserélni kell, addigra kellene utántölteni..
Amikor egy motor eszi az olajat, az az 1-2 liter/10k km (amit Te is írtál), ami nem normális. Pedig az Opel útmutatók szerint van ahol még talán az 1L/1000km is rendben van.Most akkor a fentiek alapján az Opel Ecotec ESZI az olajat -> kell(het) vele foglalkozni?
Nem azt mondom, hogy rosszak, csak jelentős olajfogyasztás jellemző rájuk. De ettől nem lesznek jobbak, mint más motorok, amik nem ilyen mértékben fogyasztanak olajból
Ha valamire lehet általánosítani, akkor azok az Opel ecotec motorok, hogy könnyen előfordulhat komolyabb olajfogyasztás, amire oda kell figyelni. Átlagember milyen gyakran néz olajszintet? Ha nem hívod fel rá a figyelmét, akkor csak akkor fogja észrevenni, amikor már megállt alatta az autó.
Az meg hogy más gyártók más motorjainál mi a normális, az egy másik kérdés. Nekem kb a nívópálca max-min tartományának 25%-a fogy el 10-12k km alatt( vagy még annyi sem -> Swift 1.3 - 2005. 210k km környékén). Fogyaszt belőle, tehát normálisan működik, de nem eszik.
-
llax
senior tag
"valahonnan pótlódik az olaj, az tipikusan benzin szokott lenni, az pedig elég indok, hogy pánikszerűen szervizbe vidd."
Ez a régebbi, mechanikus AC pumpás motorok jellemzője volt és mérsékeltebben, de a kockázata újra megjelent a közvetlen befecskendezéseseknél (nem mindegyiknél).
Az elektromos tápszivattyús, szívócső befecskendezéses motoroknál (az utakon nálunk még ebből megy a legtöbb) ha megy minden henger és egyéb anomáliákat sem produkál a motor, akkor az olajba kerülő (problémás mennyiségű) benzin kizárható.Lehetne még víz is, de az könnyen ellenőrizhető (a szint ellenőrzéssel ellentétben, frissen leállított motornál kell a nívópálcát kihúzni, akkor látszik az emulzió). Főleg az veheti észre hamar, aki rendszeresen korrigálja az olajszintet (nem fogy a megszokott ütemben, a szokásosnál sokkal több sárgás-fehéres trutymó a beöntőnyílás tetejében - kupakjában)
"Ha két olajcsere között egyszer bele kell borítani egy doboz olajat, akkor kb. normálisan rendben van minden, ez az elfogadható szint."
200-300eKm felett már elfogadható, bőven alatta csak akkor, ha ismerten "olajzabáló" a konstrukció.
Van új korától nálunk lévő, 300e+Km-es autó (2.5 common rail turbódízel), két csere között nem kell pótolni, a periódus végére még kényelmesen a minimum felett van az olajszint. Hozzá kell tenni, hogy gyárilag 20e a periódus, mi eleinte 15e-nél, 150e környékétől 10e-nél cserélünk olajat (évente átlag 3x) - a gyári periódus alatt jó eséllyel már pótolni kellene.
-
bambano
titán
NEM lehet megcsinálni, hogy a motor ne egyen semennyi olajat sem. MINDEN motor MINDIG eszi az olajat. Az ellenkezője fizikailag lehetetlen.
Tehát két eset létezik:
1. a motor nem eszik annyi olajat, hogy az zavaró legyen, tehát két olajcsere között nem zabálja minimum jelzés alá
2. valahonnan pótlódik az olaj, az tipikusan benzin szokott lenni, az pedig elég indok, hogy pánikszerűen szervizbe vidd.Tehát ha 15 ezer kilométeres szervizperiódus alatt megevett 6-7 deci olajat a motorod, akkor boldogság van, minden frankó. Ha két olajcsere között egyszer bele kell borítani egy doboz olajat, akkor kb. normálisan rendben van minden, ez az elfogadható szint.
Ha viszont ezer kilométerenként öntözgetni kell bele, akkor baja van. Szerintem a hivatalos opel olajfogyási limit, a 0.7l/1000km az nem normális, de egy 1l/8-10ekm az oké.
és azt a rohadt tetves szervizt írjuk már végre rövid i-vel, mert nem kannibál varázslók vagyunk, akik révületbe akarnak esni mindenféle mágikus szervÍÍÍÍz megivása után.....
-
ncc1701
veterán
A környezetvédelemnek meg jó nagy lófaszt? Szerintem nem normális, ha egy motor eszi az olajat. Mindegy, h japán, vagy francia.
Ja. Anya Yarisa, az előző céges Yarisom, és a mostani 2019-es swiftem sem eszik semennyi olajat sem két szervíz ciklus között. Ugyanott van a nívó szintje, ahol volt csere után. Szerinted hová vigyem ezzel szervízbe? Hagyjálmár... De mondok valamit, van otthon egy 1994-es 1.4 8szelepes F Astrám, muternál a pincében, kemény 180ekm van benne. Az sem evett soha semennyit. Szerinted szereltetni kellene?
-
bambano
titán
válasz
#90088192 #95 üzenetére
akkor térjünk már vissza a korábbi kijelentésemre: az opel ecotec motor nem jó, mert egyesek szerint magas az olajfogyasztása, a honda meg jó, mert csak másfélszer annyi olajat fogyaszt?
egyébként pedig az mítosz, hogyha egy motor eszi az olajat, akkor rossz. a valóság ezzel szemben az, hogy amelyik motornál nem tapasztalsz olajfogyást, azt meg kell javítani.
-
#90088192
törölt tag
Ezt sejtem de 1.6 motor 100% mert ugyan az mindenhol.
A ford amit írtam értem én nem Europai, de ford és katasztrofális mennyi a munka igénye, ezert írtam a Fiesta ami talán Svájcban készült 1.6 automata váltó, na az örök élet meg egy nap.
Vagyis tudom, hogy nem minden kuka(nem szeretem a sztereotípiákat magam sem), de Pl a GM csodák közül, neked nem nagy nyűg amit írtam, de pl az olajfogyasztás ugye beleszámít a CO2 kibocsátásba, vagyis az O2 szenzor csökkenti a befecskendezendő üzemanyag mennyiséget ami ugye a lángfront robbanás szerű terjedéséhez vezethet, de ugye a kopogás érzékelő ezt próbálja kordában tartani előgyújtassál, ennek az eredménye igen csak rövid életű motor.
Csak ugye amit írtam neked 20 ev nekem 5
-
llax
senior tag
válasz
#90088192 #92 üzenetére
Az emlegetett nagyobb motorok felénk nagyon ritkák, de még az azonos lökettérfogat sem jelent itt azonos konstrukciót. Felétek inkább az USA-ban készült v. oda szánt motorváltozatok a jellemzőbbek, az ott forgalmazott Fordok többségének nincs sok köze az európai Fordokhoz (pl. a Focus "világmodell", a kasztni ugyanaz mindenütt, de a hozzá rendelt motorok már kevésbé, a futómű is a helyi igényekhez igazodik).
Az Ecotec-es Vectrák felénk inkább 1.4-es...1.6-os motorokkal fogytak (Corsába talán elég lenne...az 1.6-os Astrába is), de már abban a (nagyon érintett) korszakban is jelentős volt a dízelek aránya. Legfőbb konstrukciós problémájuk a fiatalon is nagy olajfogyasztás (nem minden korszak-széria érintett - és nem is egyformán), ami később (3...400eKm) extrém mértékűvé is válhat. Ettől a jármű üzemképes/üzembiztos marad, "kivisz a világból is", csak locsolni kell bele az olajat. Felénk az Ecotec inkább ezt jelenti, mellette viszonylag egyszerűbben elhárítható egyéb problémákkal.
-
Amúgy én vettem autót hogy végikérdeztem a szerelőket, és a helyi műszaki bázisos kollégákat hogy mi az ami megbízható.
Egyértelműen szuzuki, toyota jött ki vélemények alapján megbízhatónak. A legrosszabb pedig mindehol BMW, Merci, franciák egy része. Az Opel, vw, skoda stb pedig az egyszerűbbek amik jók.
Ezért is vettem G Astrát a Z18XE motorral mert ez a legkevésbé nyűgös. Az is igaz hogy eketronikailag szar az egész, meg az ECU a blokkra van csavarozva, trafósor/szelepfedél is konstrukciós hibás úgy ahogy van. Ennek elenére merem ajánlani mert viszonylag könnyen javítható mindene. Toyota van tervben, Corolla vagy Avensis benzines, arra eddig jót hallottam. (talán annyi hogy 1.8-as eheti az olajat)
hozzáteszem kicsit sarkított dolog mert a megbízhatóság itt azt is jelentette hogy szakadt rommal jöttek vizsgára, azaz nem egyértelműen megbízhatatlanok amit leírtam de tény hogy több belőle a közlekedésre közel alkalmatlan példány. -
#90088192
törölt tag
Amit láttam azt tudom mondani: Az összesen el van törve a szelepfedél, ez egy dolog, az ABS 99% halott elektronikával büszkélkedik(Próbáltam egy havernak alkatrészt találni a bontóból pont ezekkel a problémákkal, 0 sikerrel) az a széria ami meg törte a vezérműtengelyeket mert elszakadt a vezérműszíj akar a vadi új gyári is úgy hogy MINDEN ki volt cserelve kivéve maga a hengerfej azt hiszem az 1.6 motor volt pl az astrakban.
A 2.0 meg talán 2.2 vectra amiből dögvész mennyiségű van a bontókban.
Ez egy dolog, a Ford a Falcon a másik, az összes hengerfejes lesz belátható időn belül mert ugye sor6 és talán 2.4 volt eredetileg, most meg 4.0 literrel fejezte be a karrierjét ugyan az a blokk öntvény a különbség meg annyi megtoldottak, hogy elférjen az elején a lánc mert OHV volt szegénykém eredetileg
Vagyis igen konstrukciós hibák hadától hemzsegnek ezek az autók, csak pl Európában pl MO ha valaki 10E kilométert megy egy évben az ok, nekem Volt 50Ekm egy évben úgy hogy kb varoson belül autóztam, ebből jön ki az idő, neked nem romlik el 20 évig míg nekem 4 ev sem kell hozza
Csak ezt ugye nem veszik figyelembe sehol sem.... Csak mondjak a magukét
Hagyom hagy mondjak ha jó nekik -
llax
senior tag
válasz
#90088192 #89 üzenetére
Nálunk azok az Ecotec motorok még simán mennének
A többségükön vélhetően semmit nem kellett volna javítani ahhoz, hogy továbbra is menjenek. Már ha kb. ugyanazokról az Ecotec-ekről van szó, ugyanazzal a problémával, mint ami itt is volt - sőt, még van is, mert egy jó részük még megy. (Még mindig kevésbé rosszak, mint a kibelezett részecskeszűrővel és kiiktatott EGR-el szaladgáló dízelek.)
Más kérdés, hogy egy "nyugati berendezkedésű" országban buldózerrel sem tudnák műszakin áttolni... (a javítás motorbontást igényelne, szakszerűen végezve gazdaságtalan lenne) Ausztráliából nem nagyon van hová eladni (gazdaságosan), nyugat-Eu.-ból pedig jön hozzánk (+ románokhoz, stb.) az ilyen. Kihelyezett vizsgaállomásokon csak azt nem tolsz át, amit nem akarsz...
-
Depression
veterán
Miért kellene szakmai érv? Én is felszálltam a szopórollerre azzal a szerelemautóval. Mert az volt, nem egy közlekedési edény.
Csak szimplán az volt a lényege a hsz-emnek, hogy vannak olyan autók, amiket már nem érdemes megjavítani. Sőt, ezt úgy képzeld el, hogy akkor még nem igazán volt internete a széles népnek, újságokat bújtál egy ritka autóhoz való alkatrészek után, a fedélzeti számítógépért meg a helyi bmw márkaszervíz a kocsi árának a dupláját kérte volna.
Jelenleg azért már minden jóval egyszerűbb.
Amit igazán bánhatok, az az, hogy akkoriban az erre költött összegből vehettem volna egy 850i-t, vagy 635csi-t. Ha akkor azt veszem meg, és csak hagytam volna állni a garázsban, akkor most gazdag lennék. -
bambano
titán
szerinted az szakmai vita, ahol azért rossz az opel meg az ecotec motor, mert az út széle tele van lerobbant fordokkal, mercikkel meg audikkal? hint: nem. tehát fix or repair daily.
másik hsz alapján: szerinted az szakmai vita, ahol arról van szó, hogy elhajlott egy bmw alváza? persze ott, ahol szervízt isznak, ott ez oké.
-
kovbandi82
őstag
válasz
Depression #83 üzenetére
Fuck. Fasza alváz lehetett. Teljesen megértem! Van egy E30 coupe egyik haveromnál, sajnos annak a kezét is el kellett engedni.
-
Depression
veterán
válasz
kovbandi82 #74 üzenetére
Persze, nem a parkolóban, álló helyzetben, hanem az első két kerékkel felálltam egy felhajtóra, hogy aláférjünk, utána már nem lehetett bezárni az ajtót.
Csak nekem elfogyott a pénzem, és a türelmem is. -
#90088192
törölt tag
válasz
kovbandi82 #81 üzenetére
Ha sokan arra gondolnak, hogy egy komplett márkát leszarozok, egy kicsit félre értettek, pl a Ford Fiesta igen is meglepődtem milyen jó konstrukció, vagy a Citroënen Berlingo volt a másik, de folytathatnám a sort.
Aki meg nem jártas a GM históriákban annak egy kis ízelítő, volt Holden Commodore Toyota jellel az elején, vagy Holden Barina ami a Suzuki Swift volt, sőt a Világ legjobb Holden Commodorja ami Nissan Motorral(Sor6 ami ugye a Skyline motorja volt) készült
-
kovbandi82
őstag
válasz
#90088192 #80 üzenetére
A Vauxhall a legótvarabb, és akkor mindenki megnyugszik
Sajna tapasztalat, hogy mindenki megmondja a frankót, miközben azt se tudjàk ki kivel van.
Tipikus példa, amikor egyik fórumban a delikvens a Hondát mindenféle szarnak elhordta, de amikor rákérdeztek arra, hogy az Acuráról mi a véleménye, nem hallott még roszat róla, biztos fasza gép lehet. -
#90088192
törölt tag
válasz
kovbandi82 #79 üzenetére
Értem én mi van most, de nem latja a lényeget azt itt így hívták és mivel Opel ami holden Astra akkor most a Holden Vagy az Opel rossz
Tok mindegy mert a Holden Commodore(Ami Opel Kapitan-kent kezdte eletet meg talán az 40-es években) is egy kupac, volt szerencsém hozza.
-
kovbandi82
őstag
válasz
#90088192 #78 üzenetére
A Holden mint a GM tagja licenszelt autókat forgalmazott/gyártott csak. Többek között Opeleket is. Most hogy az Opelt eladták a PSA-nak, szerintem a jövöben nem fognak már, bár ki tudja. A franciáknak mindenhez köze van.Volvokban Peugeot motor, Opelekben FIAT, Mercedesekben Renault - ami mellessleg zseniális, volt alkalmam párszor kipróbálni, csak nem tudom mennyire tartósak ezek a kis lökettérfogatú turbós motrok agyig húzva.
-
kovbandi82
őstag
A gumi 2 éves, DOT szerint, szóval szerintem nem probléma, a Fordon 5 éves, azt újonnan vettem. Ugye a rugó már régen kicserélve, de legalább látszik az első sorokat elolvastad. Az ABS-ben igazad is lenne, de gondolom láttad folyamatban van, amire hibát írt az kicserélve, sajnos közben egy másik is megadta magát, és nincsen polcon komplett autó persze tele új alkatrészekkel, és nem érek rá 7/24-ben sajnos. De megnyugtatlak, meg van rendelve egy ABS jeladó, a vízhőfok-szenzor, szóval hamarosan az is benne lesz.
Legyél kreatívabb, mert kezd unalmas lenni. Nem igazán megy ez Neked. Tényleg ennyire csökönyös vagy, vagy fáj hogy nem jött össze a beszólás, vagy csak az idegesít, hogy nem tudom a sztereotípiádiat táplálni? Vagy egyszerűen az a baj, higy valaki rendbe akar tenni egy olyan autót, ami valami oknál fogva lenézel?
Szerintem ha látnál vezeti egy világ omlana benned össze. Előzékeny vagyok, ki szoktam engedni magam elé embereket, nem szoktam verni neki és indexelek is! -
llax
senior tag
válasz
kovbandi82 #73 üzenetére
Használt gumi családot "biztonságban" utaztatni. Törött rugó, hibás ABS megtűrése, 1-2 olajcseppé már nem, a rádió és a bőrözés is fontosabb ezeknél...
-
kovbandi82
őstag
válasz
Depression #72 üzenetére
Magától hogy? Nem lehet egy összecsukott autót vettél, amit csak lábraállítottak?
-
kovbandi82
őstag
(#66) hozzászólásodból simán le lehet szürni, hogy célozgatsz a kókányolásra, hiszen kerek-perec leírod, a véleményed. A (#69) kommenteben pedig tovább folytatod.
Nem beszélve a legutóbbi kommented, ahol benyögöd zárás képpen a az aduászt, célozva a sztereotípiákra, holott szerintem sem a cikk, sem a kommentjeim nem adnak erre okot. Be kell látni, mellélőttél, nem tudsz a kis skatulyádba belehúzni, akármennyire bánt is a dolog.Mellesleg az itt olvasottak szerint mindegyik autót, a G Astrát meg körökkel veri a tesóm Kia Sephiája, mert arra aztán tényleg nem költött egy kanyit sem az elmúlt 10 évben, esetleg az olajcserét.
Amikor mondta ezt nekem, erre mondtam neki, hogy igen Pisti, csak én nem vagyok ennyire igénytelen. Beülve az autójába kB komplett futómű felújítást javasoltam, mivel érezhetően lógott, de nem kopogott, a kormányösszekötők is cserére szorultak szerintem, a fék nem volt az igazi, a elsö lengéscsillapítókra is ránéztem volna, a kipufogó 1-2 helyen tuti lyukas volt, a klíma nem működött.
Ez szerinte egy tökéletesen rendbe lévő autó. Ha mondjuk én vettem volna meg most azt az autót, szerintem ennyiben az is lenne. Nem mindegy, ki mit ért szervízelés alatt.
Az igazsághoz hozzátartozik hogy szeretek mindent jól megcsinálni, ezért lett 1 hátsó szilentcseréből végül komplett felújítás, elöl 1 gömbfejből 4 gömbfej és 2 kormányösszekötő csere. Sokan elmennek úgy, ha néha csöppen az olaj, de én nem tűröm meg, hogy 1 csepp is álljon alatta, és sorolhatnám. Igyekszem maximálisan jó müszaki állapotba hozni az autót. Szomorú hogy valakik egyböl a kókányolásra gondolnak, meg hogy itt-ott spóroltam. Nem szoktam, mivel én és a gyerekek is benne ülnek, egy rossz csavar vagy egy hibás fék miatt nem fogom az életüket kockára tenni. Ez pénzbe kerül? Szomorú, de ha tényleg rendesen tartod az autót, akkor mindegyik abba van.
Mint írtam, kedves feleségem használja a Fordot. Azt is írtam, az elmúlt hónapban volt szervízelni. Nos öszerinte minden tökéletes volt, a fék és a hátsó lengéscsillapító is. Persze, de nem szerintem. Remélem értitek a hasonlatot....De hogy még jobban megerősítsek mindenkit, hogy egy bunkó vagyok, aki csak összekókányolja az autót, hogy guruljon, és a márkajel a lényeg, Apple telefonom van, tehát így az első számú közellenséggé léphetek elö
-
Depression
veterán
20 éve e30 318 coupé "boldog" tulaja lettem. Kb. 3 hónap alatt költöttem rá egy misit, majd mikor már magától elgörbült az alváz, és komplett injektor csere kellene, és fedélzeti számítógép is megadta magát, 40k-ért leadtam a bontóban. Ez egy év alatt lezajlott. Hát igen, a bmw az bmw...
-
llax
senior tag
válasz
kovbandi82 #70 üzenetére
Egy szóval nem írtam kókányolásról, hazugnak sem neveztem senkit.
Látva a márkát, valóban nem kellett volna ide írnom semmit...
-
kovbandi82
őstag
Gondolom végigolvastad a cikket, és emlékszel erre a részre:
Mivel olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy van 3 nagyon jó barátom, aki segít, legyen az autószerelés, akár fényezés, mondhatni könnyen választottam egy felújítandó példányt. Be kell vallani, ha nem lennének ezek az emberek az életemben, akkor se anyagilag, se idegileg nem bírtam volna…..
Gondolom azt is vágod, mivel benne vagy a témában, kommentelni és véleményt nyilvánítani tudsz az biztos ismeretlen emberekről, hogy az autószerelők szerződésben vannak egyes alkatrészbeszállítókkal, és van nem kevés kedvezményük azok után forgalom alapján. És ha ez nem lenne elég, akkor a munkahelyem által van 35%-os kedvezményem Nekem is egyik kecskeméti nagy autósboltban.
Mellesleg abban igazad van, nagyon drága a futómű csavarszett kegyetlen drága volt, ha jól emlékszem 20 000 Ft körül, mert én, Kókány Józsi gyárit vettem abból. Mondjuk ha olvasnál is, akkor feltünt volna egy mondat:
Persze a csavarok összerohadva,
Szerinted összerohadt csavart hogy szedünk le? Azt utána hogy rakjuk vissza? Mellesleg nem jött le a cikkböl, hogy a javításaimat jó barátaimmal csináljuk, vagyis alap hogy nem akarnak átbaszni, és nem érdekük hogy visszavigyem?
Gondolom azt is olvastad, a gyerekeimet szállítom az autóval, továbbá feleségemmel ezzel voltunk Bécsbe. Szerinted legalja alkatrészekkel rakom össze?
Teljesen biztos vagyok benne, bele se olvastál a cikkbe, csak idejöttél hülyeségeket írogatni, de erre nem igazán vagyok kiváncsi köszi.Szerintem nyugodtan nézz szét a neten a tényleges alkatrészárakkal kapcsolatban, mennyibe kerülnek az 1995-ös E36 M43B16-hoz az alkatrészek, és utána számolgass, és kérlek mielött kritizálsz és hazugnak nevezel valakit, próbálj meg utánajárni a dolgoknak. Igaz, akkor nem tudod a saját igazadat hajtogatni.
Azért kellemes, hogy leír az ember egy cikket, hogy rak rendbe egy autót, és most tényleg vonatkoztassunk el a márkától, és az jön le mindenkinek, egy idióta vagyok, akinek mindegy milyen szar, csak BMW legyen - igaz pont arról szól a cikk, hogy a szart állítom talpra, hogy jó legyen, és mellesleg tuti kókányolok, mert szerintük ez prémium autó, ezért sok hozzá az alkatrész ára.
-
llax
senior tag
válasz
kovbandi82 #68 üzenetére
"Vagy az jön le a cikkből, hogy kókányolva van?"
Az emlegetett olcsóság lett gyanús. Az írásod olvasva számolgattam magamban, de nem ám BMW-vel, hanem egy "alacsonyabb presztízsű" járművel, elég gyorsan kopott az 500e. Az olcsóbb alkatrészekkel működhet a dolog, de használtunk már eleget belőle ahhoz (több márkánál), hogy a hátunk közepére se kívánjuk.
Felénk szerelők se mind erőltetik a csavarok cseréjét, de hát kell is nekik a folyamatos munka...
-
kovbandi82
őstag
A csavaros kérdésesre a válasz: igen. Amiből kell, új van. Hengerfejcsavarokból, a futómű csavarokból és sorolhatnám. A hátsó féknél is nem csak a betét, hanem a munkahenger és minden szerelék ki lett dobva.
Nem is értem miért gondoltad, hogy nem. Vagy az jön le a cikkből, hogy kókányolva van?
Amikor az első futóműben 1 gömbfej kopogott, kicseréltük mind a négyet, ha már ott vagyunk, viszkó hibánál repült a vízpumpa és a termosztát is, ha olvastad. Ezek alapján minek tűnik a javítás? Szerinted a csavarokon spórolok? -
#33253120
törölt tag
Hú...
Előre elnézést kérek.
Jó a stílusod, figyelem kb a (azt hiszem Linuxfórumos, és) HUP-os idők óta. Szerettem olvasni a posztjaid/blogjaid.
De ahogy öregszel egyre erőssebben tolod a becsípődéseidet.
Láttam, tudom, hogy értesz a Linuxhoz. Láttam, tudom, hogy az Opel vonalon is odatetted magad, de kicsit úgy tűnik olyan "Micimackó szindrómás" vagy.
Ha a Nyuszi répát eszik, akkor ne vigyél mézet ajándékba.Nem fogja értékelni.
-
llax
senior tag
Igen, összevetettem, de utaltam is rá, hogyan.
Egy Opelt (v. bármi átlagosat) rendesen-tartósan megjavítani drágább kb. ugyanazzal a hibával, mint egy BMW-t (v. egyéb prémiumot) összedobni műszakira/eladásra.
Mindkettőnél olcsóbb alkatrészeket használva az Opel (és tsai.) hasonló árban lesz, mindkettőnél minőségi alkatrészeket használna már (néha kicsivel, néha nagyon sokkal) olcsóbb az Opel (és tsai.).Pl. az írást olvasva / képeket nézegetve kapásból felmerül egy kérdés: a nyúlós csavarok (hengerfej, futómű egy része) újra lettek cserélve? Mert egy-egy készlet nem olcsó és csak egyszeri meghúzásra lettek kitalálva. Javításról csak akkor lehet beszélni, ha ezekből megkapja az újakat (egyébként majd jön a szívás az átégő hengerfejtömítéssel...).
-
bambano
titán
próbáld meg követni a vitát.
nem olyat kerestem, ahol a toyota rossz, hanem olyanokat kerestem, amik igazolják az állításomat, hogy az ilyen statisztikáknak nem szabad kritika nélkül hinni. mivel prezentáltam két listát, ahol szöges ellentétben vannak az eredmények egymással, így ez utóbbi állításomat bizonyítottam.ezekkel a listákkal nem azt bizonyítottam, hogy a toyota rossz, hanem azt, hogy ezek a listák nem bizonyítanak semmit. sem azt, hogy a toyota jó, sem azt, hogy az opel rossz.
ettől némiképp független vita az, hogy szerintem az opel sokkal jobb, mint amit hisztek róla. és mivel három opel van éppen itthon, amikkel kapcsolatban jók a tapasztalataim, ezért ha leteszem egymás mellé a szervizszámlákat meg a megbízhatósági listákat, a közöttük feszülő nyilvánvaló ellentétet úgy oldom fel, hogy a saját pénztárcámnak hiszek.
-
AllTheBest
őstag
Az embernek sajnos bele kell törődnie,hogy ha túlságosan ár alatt vesz autót, akkor arra valószínűleg kell majd költeni rendesen.
De legalább ilyenkor ha már mindent helyrehoztál rajta, akkor tudod, hogy azzal valószínűleg egy darabig nem lesz gond
Én is így csináltam az előző mk4 golfommal és a mostani autómmal is, mert hibába veszed meg a 6-700k-val drágábban a ,,hibátlant,, , ha egyszer azon is el tudnak romlani a későbbiekben azok a dolgok, amik az aolcsón is... -
Mondjuk 300-ból egy c20ne omegát vettem volna ha barkácsolni. (Direkt nem calibrát írtam)
Az max szétrohad meg elekrtomosan lehet gáz de motorilag szinte halhatatlan.
E36 az kissé unalmas már és nem tudok olyat aki ne boyracerként tekintene rá sajnos. -
bambano
titán
[link] itt van egy statisztika, ahol a toyota a fasorban sincs.
van egy halom statisztika, például: [link] ahol az opel nem is szerepel, mert ahol a statisztikát csinálták, ott nem árulják.
olvastam olyan statisztikát is (most nem fogom előkeresni), ahol a sárga angyalok kivonulásai alapján csináltak listát, azzal az a gond, hogy amelyik gyártónak volt saját assistance szolgálata, azok mind jól szerepeltek, amelyiknek meg nem volt, azok rosszul.szóval az ilyen statisztikákat csak alapos olvasás és értelmezés után szabad figyelembe venni, ami az olvasók zömének nem megy.
-
bambano
titán
válasz
kovbandi82 #58 üzenetére
"Ford fan is vagyok, mert Fordunk is van.": a fordokat nem övezi akkora lakossági "megbecsülés", mint a bmw-t. a ford nagyon sok embernek lehet egy józan választás. ford fannak lenni nem kínos.
"Másrészt az elvakultság pont belőled sugárzik": kérdés, hogy az-e az elvakultság, amit ti nyomtok az opellel szemben, vagy az, amikor a valóság mellett kiállok. Próbáltam más márkákat is, volt a családban is többféle autó. Közeli rokonságban volt bmw is, az volt róla a vélemény, hogy "kikezeltük" (eladták). volt malacorrú passat, nem szerették. nekem volt céges borám, annyit jártam vele szervizbe, hogy ha az enyém lett volna, felgyújtom és lelököm a Tokaj hegyről. az 1.6-os benzines fóccvágen motor igen sokat hozzátett ahhoz, hogy utána közvetlenül vectrát vettem.
De ez csak a megbízhatóság kérdése. Amikor az ember autót választ, előkerülnek más kérdések is. például a toyota borzalmas kinézete, a prosztó beltere, a gagyi motorpaletta, stb. Hogy a mazda nem bír olyan autót gyártani 20 évvel a galvanizált g astra után, ami nem rohad szét pár év alatt.
ja, az opel védelmét csak a német opelre értem, a csigazabálóékra nem
-
kovbandi82
őstag
Abból kiindulva, hogy a Fordomba ugyanazt a márkájú féktárcsa/fékbetét vettem, mint a Bmw-be, és lényegében ugyanannyiba került, és ténylegesen mint láthattad a cikkben is, pár dolgot vettem már bele, a kijelentésem szerintem nem kamu. Nem a legalja alkatrészekből vásárlok, mivel saját autóm.
@bambano: ennyi erővel akkor Ford fan is vagyok, mert Fordunk is van. Érdekes eszmefuttatás. Te amúgy olvastad a cikket vagy csak idejársz kommentelni? Esetleg olyanról hallottál, hogy valaki semmiféle márkához nem ragaszkodik? Ha annyira fan lennék, vettem colna hamarabb már.
Másrészt az elvakultság pont belőled sugárzik, a G Astra az isten. Gondolom 20 éve első autóként beleültél egy Opelba, és azóta csak az létezik, és ilyen helyeken igazolod magad. Tényleg próbálj ki más márkákat. -
bambano
titán
"Az ne zavarjon, hogy a toyota vezeti gyakorlatilag folyamatosan a megbízhatósági listákat.": nem zavar. egyrészt egy csomó megbízhatósági listáról derült már ki, hogy kamu. másrészt a megbízhatósági listák szerint az opelek általában gagyik, nekem meg van itthon három, és látom rajtuk, hogy nem azok. lássuk reálisan a dolgokat: az asszony egy 20 éves 1.6 g astrával jár, egy küszöblemez rohadt ki ennyi idő alatt, meg egy féltengelyt darált le a városi forgalomban az asszonypilóta. ehhez képest a toyotáknál folyton visszahívás van, meg amikor valódi adatokat közölnek róla, akkor kiderül, hogy egy centivel nem jobb, mint az átlag autó.
-
bambano
titán
válasz
kovbandi82 #47 üzenetére
"Mert szerinted 37 évesen hülyegyerek autót kerestem?": nem tudjuk, mit kerestél. a cikked szerint nem. mégis hülyegyerek autót vettél.
"Ha egy G Astrára költenék ennyit": G astrára nem költenél ennyit. legalábbis én a töredékét se költöttem a g astránkra, mint te.
"ebben a kategóriában mindegyikre ennyit kell költeni": egyrészt nem, másrészt ha ugyanannyit kell költeni, akkor miért bmw-t vettél? vagy mégiscsak bmw fan vagy? -
8th
addikt
Az öreg autó mind ilyen. Nincs ezzel baj.
-
llax
senior tag
válasz
kovbandi82 #47 üzenetére
"az alkatrészárak meg ugyanott vannak lényegében"
Ez igaz a kérészéletű, szigorúan eladás/műszaki előtt beépítendő alkatrészekre. Már a jobb utángyártott (jármű megtartása esetére min. ilyen kellene) alkatrész is jóval drágább egy Opelhez (v. bármely népautóhoz), mint a BMW-hez az alja-közepes utángyártottak.
Példa kerékcsapágyra (ill. itt kpl. kerékagy, nem BMW, nálunk van új korától 300e+ km menet bele):
A 70 ezres kibír 100-120eKm-t (pickup, sokat megy terepen), 25-30 ezres kibír 20-30eKm-t. Van 15 ezres is, olyat még nem mertem kipróbálni. Ha egy esetleges eladás előtt rendetlenkedne, jó lesz az bele -
#90088192
törölt tag
Csak hogy fogalmad legyen, egy olyan helyről ahol számít az autó megbízhatósága:
WA szinte csak japánt látsz, csak a rongyrázó népség vesz NEMET autót
Ahol nem számít a megbízhatóság:
VIC mindenki a preniumság és egyediség kereszttüzében el, így aztán úton útfélen lerohadt Opelek/holdenek/Fordok/Mercedes Audi hada van az útszélenEs hogy legyen fogalmad VIC a bontok dugig vannak a holden/ford párossal és a kedvenc ECO motorod ott áll hegyekben mert senki nem szenved az eltörött műanyag vezérműház fedéllel, a megszorult/széthullott vízpumpával és az indokolatlan olajfogyasztással, a légtómegmérők és egyéb nyalánkságokról ne is beszeljünk sértetlen kasztnival
Persze meg lehet nézni a japánokat is a bontókban, a legtöbb rongya törve jön be és amit kiszedsz belőlük(Hátsó kerékcsapágyat egy 20 éves autóból bontottam ki hogy belerakjam az én 10 évesembe mert az mar a megszorító intézkedések alatt készült) az meg majd tökéletes állapotban van kora ellenére
Ha kell küldök egy vagonnal az opel motorbol, bar lassan szemet export tilalom lesz
-
kovbandi82
őstag
Mert szerinted 37 évesen hülyegyerek autót kerestem? Klasszikus példája vagy a beskatulyázó, sztereotípiákkal teli átlag magyarnak sajnos. Ha egy G Astrára költenék ennyit akkor lehet Te tapsolnál a legjobban, milyen ügyes vagyok. Teljes mértékben mindegy, milyen autóról szól a cikk, ebben a kategóriában mindegyikre ennyit kell költeni, az alkatrészárak meg ugyanott vannak lényegében, szóval látszik fogalmad sincs az egészről, csak iseírtál valamit.
Lassan 20 éve van jogosítványom, legalább 10 különböző tipusú autóm volt, 19 évesen egy 5 éves Suzukit vettem, szóval szerintem gondold át amit írtál.De higy a témához is hozzátegyek, a hengerfejet le kell venni megint, csak el kell vinnem gépműhelybe, arról is írok majd hogy erősítsem a sztereotípiádat.
-
bambano
titán
én is ezt mondtam.
csak sokan azt hiszik, hogy a toyota milyen jó. a valóság ezzel szemben az, hogy az opelek sokkal jobbak, mint a hírük és a toyoták sokkal rosszabbak, mint a hírük. és ez csak a megbízhatóság, a minőségről, kidolgozottságról meg egyéb ilyen dologról még nem beszéltem. meg arról se, európai szemmel milyen böszme ízlés(ficama) van a japó formatervezőknek. tavaly tavasszal végigjártam az összes itteni autószalont. a toyota szalonban egy autó volt, amiben elfértem, nagyjából egy se, amelyik ember módjára nézett volna ki, és olyan árak szerepeltek a táblákon, hogy leesett az állam. egy márka volt még, aminek az áraitól nagyívben elhajítottam az agyam: a suzuki. de hogy a honda se maradjon ki: az ecotec motorokat szokták fikázni az olajfogyasztás miatt. a ctr-nél pont másfélszer akkora olajfogyasztás meg rendben van a fanok szerint. lol. -
bambano
titán
válasz
kovbandi82 #20 üzenetére
mit jelent az, hogy az ecotec se az igazi? az asszony egy g astrával jár, 1.6 benzin, 20 éves (sajnos az autó
) sose volt megbontva a motorja. 18 éves korában lett először úgy lakatolva, hogy rohadás okán (meg kétszer le volt cserélve a komplett eleje balesetben...).
az a lenézett g astra két nagyságrenddel jobb autó, mint bármelyik toyota és nagyon sok nagyságrenddel jobb, mint bármelyik bmw. oké, hülyegyerek autónak nem jó, mert elöl hajt.
a márkajellel olyan vagy, mint az öreg Henry Ford, aki azt mondta, hogy a kocsi színét illetően bármilyen vevői igényt ki tudnak szolgálni, feltéve, hogy az fekete. Neked is tökmindegy, hogy milyen márkajel van a kocsi elején, csak az bmw legyen. kotvány bontószökevény, minden drága hozzá, legalább le is nézik az utcán, meg egyébként se érdekel... dikk má, ez egy bmw... észre se vettem, amikor megvettem...
-
#90088192
törölt tag
Egy kis kitérő erre a mondatra: Gondoltam, ha lessz rá költve és szakszerűen lesz javítva nem lesz nagy gond.
Nem ekézni akarok senkit de pont ezt láttam nap mint nap, a sok ajtózárszerelő(Autószerelő) mindent csinál csak nem szakszerű javítást.Egyszerű példa, hasonló árfekvésű autóval mint a szerzőé:
Idős néni, autó 300E km felül, MINDIG szervizbe/autószerelőhöz hordva:
- Szelepfedél tömítés, nemhogy kicserél, hanem szilopálasztal meggányol, persze ugyan úgy folyik
- 5 os hengerbe az befecskendező nem zár el, persze a szakembernek nem tűnt fel
- Hivatalos papírok szerint 100E kmenkent olajcsere megvolt a váltóba, valóságban meg sosem latot új olajat az automata
- Gyári rotor és gyújtókábelekEs így tovább , ez nem egyedi eset.
Innen indulj el, ne abból, hogy az autó rossz -
kovgab
tag
Csak türelem legyen és péz lóvéra
Nekem 2003-as Mazda6 dízelem volt. Imádtam, ez is kapta a gondoskodást, ment bele a pénz is. Gondoltam, ha lessz rá költve és szakszerűen lesz javítva nem lesz nagy gond.
Nálam azért ott elszakadt a cérna mikor harmadszorra beütött a gebasz, de úgy, hogy nem indult el és vontatni kellett. Akkor lett vége a sztorinak, 4 év után ...A te sztorid eddig egész jó
-
Van ennél olcsóbb és nyugodtabb megoldás is: ha nem veszel autót.
-
#90088192
törölt tag
Én teljesen egyetértek veled. Dettó ezt csináltam én is, ezen okból kifolyólag.
A különbség a karosszéria kivételével mindent magam csinálok.A végén megéri teljesen mindegy mit mutat az elszámolás vagy milyen autóról beszélünk.
-
Megláttam, hajjjaj.
-
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #33 üzenetére
Milyen merci?
-
joysefke
veterán
Ráadásul az ilyen régi BMW-k nem éppen a legmegbízhatóbb autók, ha megkérdezel egy szakértőt. Jól tudom?
Ebben nyilván erősen benne van a sok boyracer meg akinek "kellett egy BMW", de nem volt pénze rendesen karbantartani. Ha használt Skodát veszel, jó eséllyel nem ebből a rétegből kerülnek ki az előző tulajok (sem)...
-
buherton
őstag
Nekem Priusom van és az akkor 10 éves autóért 2 milliót kellett kifizetnem. A vicc az volt, hogy a barátom is akkor vett egy hasonló korú Mazda 6-t 1,5 millióért. Azóta ugyanannyit fizettünk az autóra, ha a vételárat belevesszük és az üzemanyagot nem számoljuk. A Toyotáról nagyon jókat hallok másoktól is és én is csak megerősíteni tudom.
-
Hohó, az első mercimről már írom is a cikket. Legalább ilyen izgalmas. A sírba nem vitt, de sírtam miatta az fix...
-
ncc1701
veterán
válasz
Napfénysüti #23 üzenetére
Kicsi japán autók irreálisan jól tartják itthon az árukat. Anyának egy 2010-es yarisa van itthon, nekem most egy 2019-es swift. Amire kell, tökéletesek, és nekem nincs olyan apró szerszámom, h "presztizzsel" kompenzáljak. Amellett nálunk az autó munkára kell, ha nincs kocsi, nem tudunk melóba járni, úgyhogy nálunk a legelső szempont a megbízhatóság.
-
JoeYi
őstag
ahh, de jó, szeretem az őszinte autós cikkeket, alig várom, hogy este elolvashassam a vacsihoz
Elöljáróban: az én oldalamon a Ford Fusionöm éves kiadásairól mindig írok. 330e KM körül járok. 3 évig alig kellett rá költeni, aztán először 180e Ft volt egy fék, folyadékok stb felújítása, idén meg kaptam ajánlatot 140e Ft-ért futómű felújításra. Kopó-fogyó alkatrészek ahogy az okosok mondják, de bakker, egy kocsin minden kopik a kesztyűtartó belsején kívül
Akárhogyis, rendberakod akármennyiért és utána élvezed vagy a kocsit, vagy a helyekre ahova elvisz, ez a lényeg
-
-
kovbandi82
őstag
Mindenben van és lehet jó, de több a rossz. Jópár szétrohadt példányt láttam. Ugye alapvetöen mind megkímélt, garantált futású autó, aztán ha lekérdezed, 2x volt 6-6 hónapra kivonva a forgalomból.
Ami kicsit morbid, hogy a lépcsöházunkban volt egy öreg egy MK2-es 1.6 D Jettával full patika, 5 éves kora óta nála van, garázsban tartott. Megkérdeztem töle, nem-e eladó, alig használja. Nos durva szavakkal illetett.
Ez volt novemberben, február elején meghalt, akkor már nem kellett, úgy voltam vele. 280-ban vitték el, agyvérzés kerülgetett.
Igaz semmi extra nem volt benne, de az az autó abban az állapotban, a kinyírhatatlan szívódizellel megérte volna a kompromisszumot. -
PuMbA
titán
válasz
kovbandi82 #20 üzenetére
Hát nem tudom. A nem Classic verziós G Astráról még nem hallottam annyira rosszakat, csak talán az 1.6-osokról
Szüleimnek van egy 14 éves 1.4-es, jó pár éve 1 milláért és alig kell rákölteni, klímával, elektromos ablakokkal és tökéletes állapotban. Szervizben a vétel előtt amikor felemelték és megvizsgálták, azt mondták, hogy ritkán látnak ilyen jó állapotút. Azóta is hibátlanul megy, szinte teljesen újnak néz ki.
-
kovbandi82
őstag
Alapvetően nincs bajom a második generációs Swiftekkel, de kis autónk van, valamivel nagyobbat akartam. Meg a kollégámnak ilyene van, szép is meg minden, de annyira kopógós műanyag, mint a C Corsa, nekem az ülések kényelmetlenek voltak, amikor meg a hátsó lengéscsillapító bekéreckedett, mert valami fika lemez, ami a helyén tartja eltört, úgy elment a kedvem tőle.
Nem mellesleg konstrukciós hibával is megvannak áldva, többek között az ABS kocka problémája, ami ugye a karbantartás hiányára vezethetö vissza alapvetően, de ami tény, sokat érint. Az alkatrészárak nem olcsóbbak, akkor inkább 800-ból egy MK2-es Focus vagy egy Saab 9.5.
És kiemelném, a presztízs nem érdekel, 20 év fölött mindegy milyen logo van rajta.Mellesleg ezután a Saab 9.5, Mondeo Mk3, Audi A4, Focus Mk2 vagy egy E46/36/34 lesz tervben. Hogy mikor nem tudom. Az is lehet megint évvégén.
-
Napfénysüti
nagyúr
300-ból mondjuk nem de talán 800-ból már kifoghat egy ilyen Swiftet. Bár most elég jól tartják az árukat még én is meglepődtem mennyi kérnek ezekért. Feleségemnek ilyen van, korrekt kis autó. Ő amúgy BMW szalonban dolgozott 10 évig, azt mondta nehogy propelleres autóval haza merjek állítani.
-
válasz
kovbandi82 #20 üzenetére
Akkor eddig 1mFt ez az autó?
Mindez kedvezményes árakkal és rengeteg ingyen munkával? -
ncc1701
veterán
Tudom én hülye vagyok, de ennyi pénzből lehet olyan kocsit is venni, ami klímás, van rajta műszaki, és alapvetően rendben van. Igaz, az nem prémium, de egy ilyen korú autónak úgyis kétes a presztizse, pláne a bömösnek, amit köztudottan itthon csak a bunkók használnak.
-
kovbandi82
őstag
Kezdeném sorban a válaszokat, egy kommentben ha nem gond:
(#3) BigBlackDog: köszi. A Fordunk is 12 éves, a rendes szervízeken felül - olaj, folyadékok stb - egy vízpumpát, hátsó lengéscsillapítókat, gyújtó trafót és kábeleket és hátsó lambdaszondát kellett cserélni. Mindig mindent megkapott, lassan kezdenek előjönni a nyavalyák.
(#4) buherton: olyan 700 000 Ft körül lehetek, igaz kedvezményes alkatrészárakkal, és a munkadíj is kevés, de soha nem várok el ingyen semmit a barátoktól sem, ezt leszögezem!!
(#7) flymi: köszi. Ford rossz nem lehet, mienk is bevált jószág, nem adnám el.
(#12) tope mert szerinted 800 körül annyival jobb a választék? Mint írtam, célirányosan ezt akartam, mivel amit látok hogy kész van, abban bízok csak. A mai magyar valóság, hogy 1-2 milliós autónál is kókányolnak nem keveset. Anyósom 5 éves VW Polojára alig kevesebb, mint 1 misit költött 2 év alatt anno.
Keret lett volna, most is lenne, de ha veszek egy autót X összegért, evidens, hogy minimum a fékeket, folyadékokat ilyeneket lecserélem.
Most az, hogy milyen jel van rajta, 20+ évnél mindegy. Ugyanaz a lerúgott kotla a nagyrésze, az alkatrészárakban pedig lényegében nem nagy különbség van. Most ne egy Suzukit nézzünk, ami szép és jó autó, de élvezeti értéke 0, biztonsági szempontból ne beszéljünk róla. 5 éves korában vettem egyet, imádtam, kitapostam a lelkét fiatalon, szóval van tapasztalatom benne. Ami klímás és légzsákos nem létezik, főleg ha kifogok egy összekókányolt félig kiszakadt futómüvü darabot.
G Astra, Audi A4, Ford Mondeo/Focus többek között, ami szóba jöhetett, ezek azok az autók, amik azért már kényelmesnek mondhatók, alapvető extrákkal felszereltek, és egy 50 km-es ut után nem úgy szálok ki belőlük, hogy fáj mindenem. Nos, a fenntartási költséget nézve ugyanabban az árban mozognak, ami az E36 előnye, a nagy közösség és a bőséges alkatrészellátás. Sehol nem írtam, hogy csodát vártam, ennyiért ezt kaptam, erre számítottam. Hogy maradjunk a BMW-nél 800-ért vehettem volna akkor egy E46-ot vagy E39-et, persze csak M-es motorosat, mert az N-es nem az igazi. Ugyanezek a nyűgjeik vannak, ugyanitt rohadnak, akkor? Magyar ember megveszi, lerúgja, és jó drágán eladja.....
Mellesleg 500-600 alatt rendes E36-ot nem találsz, a többire csak rámondják.Nem sokkal vagyok rosszabb helyzetben, és ugye ha azt megveszem, akkor simán rámegy arra is 2-300 000 Ft. Mert ugye nem úgy van, hogy megveszem, és hajtom, hanem megveszem, ami kritikus lehet, rendberakom, és utánna hajtom. Ez utóbbit hajlamosak az emberek elfelejteni.(#14) PuMbA Opeleknél az Ecotec se az igazi, C Corsa nekem nagyon nem tetszik, G Astra is hajlamos a rohadásra, H Astra meg nem az az egyszerű konstrukció, amire vágyom. F Astra volt, jó is, szép is, azt imádtam is, de nem akartam megint. Skoda jó, jó, de a Felicia szétrohad ugyancsak, Octavia még szóba jöhetett volna, de volt már VW-em, igaz egy 3-as Golf, de egyszerűen rühelltem. Nem tudom megmondani miért, alig vártam, hogy eladjam. Fiam keresztapja VW mániás, de abban az időben a 4-es Golffal annyit szopott, mint egy kismalac.
(#17) Petyyyyy valahogy most vagyok a határnál, de ez van. Ha megunom, eladom, persze bukok rajta, de ki nem bukik egy autón a rendszerváltás óta? Az autózás költséges hobbi.
(#19) AxBattler valami lehet benne, amit csináltam az kifutott projekt, ezzel most jól elvagyok, igaz költségesebb.
Látom pár embernek nem ment át a dolog:
Nem panaszkodom, csak leírtam a tényeket.
Nem érdekel a márkajel, de az igen, hogy valamelyest kényelmes legyen, legyenek benne bizonyos extrák. Tehát vannak kritériumok.
Vehettem volna drágábban. Nem vagyok milliomos, de nem panaszkodom.De amúgy is lakótelepen lakom, utcán parkolok......E36-E46-E39-E34 amit egyszerű konstrukciója miatt szerintem érdemes megvenni.
De ott van Audi,Opel,Ford,Saab,Skoda amikben ugyancsak vannak egyszerü, de viszonylag kényelmes modellek. Most ez van, következő cikk lehet egy Skodáról fog szólni valamikor. Nem vagyok sem márkahű, sem elvakult fanatikus. Volt Ladám, Hondám, Renaultom, Fordom, Kis-Polakom, Opelem, VW-em. Most ez is van...
Ha annyira nem akarnék szendveni vele, itt ahol dolgozom van lehetőség, hogy kedvezményesen béreljük az egyik prémium német autómárka bizonyos modelleit. Ez mind új autó, 7 havonta csere egy újra, havi 50 k körül van Cascoval, csak a benzin és a kötelező ami engem terhel. Akkor tudnám, évi 600 000 Ft és benne ülök a tutiban. Minimális alapbér, ami ki van kötve, meglenne hozzá. De nem akarom. -
BMW-t 300k HUF-ért? Valld be, kellett egy hobbi...
-
Petyyyyy
addikt
Tudatos vásárlót sejtek a sorok mögött az összegeket elnézve.
Bár szerintem túl fogod szaladni az előzetesen felújításra szánt 500K-t, de ez részletkérdés.Megnyugtatlak, véget fog érni egyszer a construction. Megéri a rengeteg rááldozott óra és kredit. Csak így tovább!
(#15) aero. - Nem is értem....
-
PuMbA
titán
-
350-et adsz érte, de felújításra meg szánsz 500-at.
Nem tudom hogy miért nem költöttél egyből 800-850 körül, és akkor valószínűleg 1 normálisabb autót találsz magadnak, gondolom, mert nem volt rá keret hirtelen, hanem csak 1 év múlva jött volna össze az a +500.
Egyébként 350-ért mit vártál? BMW-t ráadásul? Ennyiért talán egy 15 éves Suzukit kapsz aminek nincs baja kb.Nem értek hozzá, de szerintem ennyiért jó autót nyilván nem kapsz, csak olyat amivel baj van.
-
Amit csináltál ahhoz azért kell bátorság és kellő elszántság. Ha hobbiként tekintesz rá és örömed leled benne akkor ez teljesen jó dolog és jól választottál!
Kezdetben én is ilyesmi áron nézegettem bejárósautót ami faék egyszerű de automata váltóval van. Ez sem lehetetlen küldetés (látszólag azért az volt), össze is jött 380eFt-ért Astra G 1.8-as 125Le. Habár abba beületem és használtam, igaz csinált dolgokat az elején amiket viszonylag könyedén meg lehetett javítani. Írtam én is logoutra róla, néha frissítegtem. [link]
Menni egész jól megy, fogyasztása lehetne jobb picivel. [link]
Viszont számomra már kényelmetlen, hiába megbízható és még aránylag egyszerű szerkezet azért tervben van a csere és inkább japán fele húzok mint német fele. -
buherton
őstag
válasz
BigBlackDog #6 üzenetére
12 éves és 220k km-t futott az autóm és nem kellett az olajon és gumin kívül mást cserélni. Igaz 2 éve van nálam.
-
Mr.Csizmás
titán
kismotoros E36, hááát, ez még a bőven jó kategória, azokhoz képest amiket fb-n látok
sztem ennyiért még szerencsés is vagy.
-
flymi
addikt
válasz
kovbandi82 #2 üzenetére
Soha nincs vége.
Mk2 Focus-om van lassan egy éve, mikor megvettem tudtam nagyjából miket kell majd rendbe rakni, de ehhez mérten a kereskedő fityiszt se engedett az árból, pedig lobogtattam a hibalistát. Szinte az összes ismert típusbetegség kijött rajta ezalatt az egy év alatt, talán csak az óracsoport hiba nem.
Közben befigyelt még pár kopó alkatrész cseréje is (torony és kerékcsapágy, rugók, stb). Pedig nem is a legallja volt a kocsi. Első és hátsó futómű vadiúj, szervo rendszer is, esztétikai hibás gyári alufelni szett és egy-egy szett új prémium téli és nyári pacsker.
Kipuff flexi cső és éves olaj + szűrők és egy abs kábel cseréje van még hátra amit az idén meg kell még ejteni. Jövőre alvázvédelem és polír van tervben valamint fékek cseréje lesz időszerű.Amit ráköltöttem már, annyiból vehettem volna a kínálat tetejéből is, sőt akár egy faceliftes is belefért volna, csak hát tavaly ilyenkor annyi volt a keret amennyi és nem nagyon volt idő válogatni meg 200+ kilométerekre eljárkálni kocsikat vadászni. Benzines egyébként is ritkább a dízelnél, de legalább az olajat nem eszi egyáltalán. Egyetlen dolog ami miatt aggódom, h 10w40 volt benne 5w30 helyett, persze gyárira cseréltem. Azóta hidegen indítva pár percig dízelesen kopog, de elmúlik ha bemelegszik.
Lassan azért minden rendben lesz rajta.
Mo-i forgalalomba helyezés, ismert előélet volt a fontos és már 2005-ben odáig voltam ezért az autóért, csak akkor még nem voltam kombib*zi.
Most már nem cserélném el semmi másra, mondjuk nem is érné már meg.Ford topicban általában elismerően nyilatkoznak a kitartásomról, h így rendbe akarom vágni de mivel családot hurcibálom vele és hosszú évekre tervezek vele így ez evidens.
Sok sikert a felújításhoz és sok balesetmentes km-t!
-
BigBlackDog
veterán
Ezt hogy érted?
Szerintem azért olyan korban, 200-250e km után már benne tud lenni, hogy nem csak évente/olajcserekor látogatja meg a szerelőt az ember, ha mindent rendben akar tudni az autóján (legalábbis véleményem szerint). Mondjuk, ha addig tisztességesen rendben volt tartva az autó és nem csak az olaj + szűrőgarnitúra lett ledobva minden évben, hanem preemtív jelleggel a kopó-fogyó alkatrészek is cserélve lettek, akkor azért nagy meglepetés nem kéne legyen a tapasztalatok alapján.
-
buherton
őstag
válasz
BigBlackDog #3 üzenetére
Azért az elég elszomorító lenne, ha 10-12 éves autónál már évente szerelőhöz kellene menni az olajcserén felül.
-
buherton
őstag
Mennyibe van eddig a felújítás?
-
BigBlackDog
veterán
A cím alapján lehangolóbb sztorira számítottam. De egy ilyen korú autónál szerintem a ezek a problémák még egész elfogadhatóak (ha van megbízható szerelőd és ha van egy "tartalék" autó is a háznál). Viszont számomra szimpatikus, hogy szépen lassan utánamész a dolgoknak és nem adod fel.
Mondjuk Bitporkkal ellentétben általában nekem eddig a kínálat tetejéből sikerült választanom (legalább a beltér és a külső is megkímélt volt és műszakilag sem volt semmi probléma megvételkor), de 10-12 évesen már ott is előjönnek folyamatos apróságok, amikkel foglalkozni kell.
-
kovbandi82
őstag
Én is így vagyok vele. Amit én cserélek vagy cseréltetek az tuti új. Egyszer csak vége szakad.
-
Ha ezt vállaltad akkor ezt kaptad. Én is a kínálat aljáról veszek a legtöbb alkalommal mert akkor magamnak csinálom meg és nincs meglepetés
Éppen ma voltam termosztát cserén.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztali PC , R5 7600X , RX 6700 XT 12GB , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 1TB HDD
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- Intel Core i9-9900K 8-Core 3.6GHz (16M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- Asztali PC , R5 8400F , RX 5700 XT , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 500GB HDD
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- IPhone 15 Pro Max 256GB Állapot 10/10 Akku: 89% Jótállás: 2026.12.21.-ig
- Apple iPhone 13 Pro Max 128 GB Sierra Blue 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3107, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Kingston HyperX Fury 1600MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Odyssey G5 S27CG554EU 27 QHD 165Hz Ívelt Gaming Monitor 6 hó garancia Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest