Új hozzászólás Aktív témák
-
kingabo
őstag
(#28) Mr.Csizmás, (#29) Lenry: mint írtam nekem ez rémlik. Viszont tény elég idióta indok a szétvágásukra pláne, hogy ilyen sokan kedvelték, ill. kedvelik a mai napig is.
Még közben ilyen is eszembe jutott, hogy még bőven lett volna idejük a selejtezési korig. továbbra is abból a cikkből amit nem találok.
Talán a Csíksomlyói búcsúra vitt egy Nohab sokakat, és ezzel kapcsolatban írtak a Nohab történetéről is
De ahogy látom Ti sokkal többet tudtok erről.szerk: meglett: [link]. Majd megmondjátok, hogy mennyire helytállóak, amit leírtak.
-
Mr.Csizmás
titán
ha már nohab. hamarosan megyek kennedyzni (nohab tesó) szabadkára
-
Lenry
félisten
válasz
venember83 #32 üzenetére
tudtommal igen
-
Lenry
félisten
válasz
venember83 #30 üzenetére
6 és fél. szó szerint
M61-001, M61-006, M61-010, 2761-017, M61-019, M61-020. a fél pedig az M61-004, amelynek egyik fele a Közlekedési Múzeumba van befalazva. -
venember83
nagyúr
IRL még hány van belőle?
-
Lenry
félisten
a nohabban gőzfűtés volt, ami egész a 90-es évekig tökéletesen megfelelt, akkor álltak át villamosfűtésre, az meg nem volt az M61-ben (kivéve a 017-est, amit felszereltek vele, ezért is a kék csík az oldalán, szóval megoldható lett volna)
összehasonlításképp az orosz(!) gyártmányú M62-ben az égvilágon semmilyen fűtés nincs, úgyhogy az régen is cuccolhatta magával a rezsót
-
Mr.Csizmás
titán
igen, mivel a nohab csak gőzfűtést tudott, de azt már 199x-ben megszüntették a mávnál. ez hülyeség, hogy a rezsó miatt vonták volna ki.
a rezsó üzem a nohabok után is élt, és virult, mert pl. a venezia EN-t, amikor győr-csorna-szombathely-szentgotthárd útirányon vitték a 2000-es években (sokat jártam vele) akkor mindig a következő volt a felállás: remot M62, VFK, és a stokk. visszafele ugyanez, csak a szergej csinált egy éjszakai tehert a rezsóval együtt. az a vonat túl nagy terhelésű volt 100/100-as menetrendre az M41-nek, de az M62 meg nem tudott fűteni, így kellett a VFK.(#29) Lenry a kék csík nem a VFK, hanem a PMLI miatt van. mellesleg 2761-017 mivel át van alakítva műszakilag
igen, régen még a gőzfűtéses 2-3-4 tengelyes kazánkocsikat hurcigatta a nagy expresszekkel az M62...
-
kingabo
őstag
Én valahol régen azt olvastam, hogy külön fütőkocsit (rezsót) is kellett vinnie, mivel azzal tudták a fűtést a kocsikban megoldani. (az oldalt sajnos nem találom
) Ahhoz hogy a mozdony átálljon a másik végére 3 vágányra van szükség:egyiken maradnak a kocsik, a másikra átkerül a rezsó, a harmadikon átmegy a kocsik másik végére a mozdony; felveszi a rezsót és csak utána kapcsolják csak rá a kocsikat. Ez egyrészt hosszú idő volt, másrészt nem mindenütt állt rendelkezésre ennyi (szabad) vágány. Persze lehet, hogy ez csak "publikus" indok volt. Mondjuk ettől még nem kellett volna őket szétvágni.
Nekem is "hiányzik" ez a mozdony, pedig csak 2x éves vagyok.
Ja és marha jó lett a modell. -
Csemike
aktív tag
Óóóó! A Nohab!
Gyerekkoromban még Nohab húzta a vonatunkat Almádiba. Aztán kétezer környékén nyugíjba küldték őket.
Pedig ez a dizájn...
Százszor szebb, mint a jellegtelen Szergej és a Piroska.
-
Lenry
félisten
svédek gyártották.
és épp ezt mondom: megvettek belőlük 20at a 60-as években, aztán az oroszok legyártották a Szergejt (M62), onnantól azt kellett venni.
de a Nohabokat nem bántották. bár többet nem vettek belőlük, de karban voltak tartva, közlekedtek, minden rendben volt.
aztán a szocializmus után dobálták ki őket, amikor már a "baráti" szovjet nyomás is megszűnt. -
zsoldi80
tag
-
zsoldi80
tag
válasz
Mr.Csizmás #19 üzenetére
Nem semmi...Üzemképesen szétbontva...
-
zsoldi80
tag
Mennyit utaztam én ilyenen, még a 80-as évek közepén, még a típusszámra is emlékszem M61-003 és az M61 előtt vörös csillag volt. Milyen szép volt. Ki tudja hol lehet most...
-
szablya
aktív tag
Én csak Taurust láttam belülről (Széchenyi), de a NoHAB is biztos nagyon szép lehet
-
Lenry
félisten
válasz
Mr.Csizmás #12 üzenetére
bizony.
főleg, mert először úgy számoltam, hogy elég lesz sok mindent egyszerűen odafesteni textúrában, aztán most rájöttem, hogy nagyon szarul néz úgy ki, így most kimodellezek mindent
-
Lenry
félisten
mindenkinek
a vezetőfülke nagyon szenvedős...
-
válasz
Mr.Csizmás #8 üzenetére
-
Mr.Csizmás
titán
én nem szeretem a nohabot
-
madstunt
addikt
a nohab az egyik legszebb mozdony
-
Zolaash
senior tag
Nájszedli.
-
Kedvenc vasam, kíváncsi leszek a végeredményre.
-
Zsom!
tag
Szép lett!
-
Móci
addikt
Nagyon szép, le a kalappal!
-
JoeYi
őstag
szép
-
gamek!ller
őstag
De szomorú
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- War Thunder - MMO Combat Game
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
- Eladó Lego Star Wars - Mandalorian Fang Fighter vs Tie Interceptor (75348)!
- Asus AM1M-A AMD AM1 alaplap + Quad Core AMD Sempron 3850 Processzor
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD
- Logitech G923 PS5/PC + Váltó + playseat brake pedal + 3D mod
- Samsung Odyssey G40B 27" 240Hz 1ms IPS G-Sync full HD pivot HDR10 gamer monitor
- Dell 7400 Intel Core i7-8665U
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- BESZÁMÍTÁS! Asus B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 SUPER 12GB Be Quiet! Silent Base 601 850W
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3016, 98% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest