Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Alogonomus #142 üzenetére
és az nem fordulhat elő, hogy szimplán jobbak raytracing alatt az RT magok miatt ,a szélesebb memória busz és a gyorsabb Vram miatt és hogy 2.5 éve támogatják és több tapasztalatuk van ugye?
-
Alogonomus
őstag
Az Nvidia-szponzorált címekben igen, és még azok vannak túlsúlyban, viszont a semleges , vagy az AMD-szponzorált címekben 1 2 nem igazán egyértelmű a helyzet. Az RTX kártyák valószínűleg főleg azért mutathatnak kedvezőbb eredményeket, mert a játékok nagy részét még a Turing-éra alatt fejlesztették, és így az Nvidia kártyákon tudták csak tesztelni, az Nvidia kártyákhoz tudták igazítani.
-
válasz
Alogonomus #140 üzenetére
Meg persze a normálisabb ray tracing élményhez az újabb Radeon kártyákon.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Fitzgerald #139 üzenetére
Az eleve pörgős játékmenetre belőtt játékokhoz most is elég egy 1060/580 szintű kártya. 1080p esetén a Doom/Fortnite/R6/PUBG/Valorant/Overwatch elfut magas minőségen is bőven 100 fps fölött, Apex is 100 fps körül közepes minőségen.
A látványban is sokat nyújtó újabb játékokban gond régebbi kártyával a 100 fps körüli eredmény komolyabb grafikai szint mellett. Azokhoz kell majd az FSR. -
Fitzgerald
veterán
válasz
Alogonomus #138 üzenetére
Ahogy látom launch-kor egyetlen mainstream multis játék sem fogja még támogatni, pedig amilyen rengetegen játsszák őket pécén (is), a Warzone-ba, PUBG-be, Apex-be kötelező lenne kb. első naptól...
-
Alogonomus
őstag
Hát ha ez igaz, akkor nem lesz gond a technológia elterjedésével.
-
Kansas
addikt
Téged hány ember kell, hogy figyelmeztessen egy typo-ra mielőtt javítod? Nekem egy elég szokott lenni.
Az a lista továbbra sem arra szolgál, hogy ott legyen kommunikálva a néppel az összes támogatott GPU, hanem arra, hogy lehessen jelezni az igényt az AMD felé hogy melyik játékokat kéri a nép támogatni.Egyébként én is küldtem nekik visszajelzést rajta keresztül az RX480 megjelölésével is.
-
Raymond
titán
"I just wanted to pass on the news that we are updating the list of compatible AMD graphics for FidelityFX Super Resolution (FSR) to include Radeon RX 470 and RX 480.
We expect the website to be updated with this information sometime soon and we wanted to make sure you were aware."
Forras: [link] -
Alogonomus
őstag
-
Yutani
nagyúr
Egy dologból indult ki az egész: ha az RX 500 ott van abban a nyomorult listában nevesítve, a vele azonos RX 400 miért nem? Viszont Abu szerint az összes GCN ugyanazt a kódot kapja, szóval a nevesített lista csak az AMD szokásos balfaszkodása.
Téma lezárva, további szép napot.
-
Kansas
addikt
Hol hallottál olyanról, hogy itt konkrét VGA-családokra történő optimalizálásra lesz szükség?
Nyilván lehetőség van rá, de az meg nem FRS-függő, a játékmotorokat és drivereket is optimalizálhatják, és tetszik vagy sem, minél régebbi egy VGA, annál kisebb eséllyel kerül bele abba a körbe amire optimalizálnak - de ez mindig is így volt.
Azt pedig kétlem, hogy olyan explicit tiltások kerülnének bele a driverbe, mint amit Dilikutya vizionál #85-ben, ha csak nem egy előjövő hiba kiiktatására. Magyarul, ha RX500-akon jól megy majd, kétlem, hogy az RX400-akon ne menne, csak mert más a nevük.De ennyi erővel lehetne aggódni a HD5850/5870 tulajokért is, azok is elég népszerű kártyák voltak, és mivel SM5-öt már támogatnak, rajtuk is engedélyezhető lesz majd elméletilag az FSR... sőt, szükségük is nagyobb lesz rá(pl FHD játékhoz), mint mondjuk egy RX480-nak.
-
Alpi.
addikt
Sosem ért ennyit a 980 Ti-m, mint most !
Szerencsére az a típus erőn felül harcol a korral, különben nagy bajban lennék.Yutani : ilyen szinten nem hiszem, hogy hűdenagy optimalizáció lesz. Egy-két típus lehet, kap, de nagy hardveres optimalizáció szvsz nem jön.
Itt azon múlhat sok hogy, milyen jó elegyet kevernek a lehetséges eljárásokból, milyen jól implementálják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De amúgy ezt hol olvastad?
A kód igazából tartalmaz olyan részeket, amelyekhez kellenek bizonyos hardveres képességek, de ezek leginkább az RDNA-tól vannak meg, minden az RDNA2-től. Szóval a GCN-nél nincs nagy lehetőség semmire, mert se nagy cache nincs, se NN ops, kétmagos parancsmotor. Ezek többsége csak az RDNA 2 sajátja.
-
Yutani
nagyúr
Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy a nevesített sorozatok kapnak külön optilamizálást, a többi (others) meg működik valami általános kóddal.
Ha itt félreértettünk valamit és nincs külön optimalizálás RX 500-tól felfelé, akkor okafogyott a reklamáció. Ha mégis van, akkor meg jogos, mert a P10 és P20 "csavarra" megegyezik tudomásom szerint. A P30 (szintén RX 500) lehet kicsit más, mert az másik node, abba belenyúlhattak, de akkor sem olyan szinten.
Teccikérteni?
#123 Abu85: Rettentő vicces.
-
Kansas
addikt
A felfújást arra értettem, hogy szembeköpésként értelmezitek azt, hogy az RX400-ak kimaradtak az explicit felsorolásból...
Egy csomó más SM5-ös VGA-család szintén kimaradt... na és?
Nincsenek tények. Mutass egy játékot, ahol az RX500-akon működik az FSR, az RX400-akon meg nem... amíg nem tudsz, addig ez a bolhából elefánt tipikus esete, műdráma. -
tomi111
újonc
Simán flasheltem még régen az RX480-t 580-ra. Azóta is tökéletesen működik.
-
Dilikutya
félisten
-
Yutani
nagyúr
Tehát a GeForce GTX 1xxx sorozatot kiemeli az AMD, a vele pontosan egyidős Polaris 10 meg már nem direkt támogatott, hanem other.
Z10N kollégának igaza van, az AMD a saját váráslóit köpi szemen.
A másik, amit te mondasz, hogy akinek P10-e van, az már nem fog új VGA-t vásároni. Megsúgom, hogy fog, majd ha vége az emberiség zsebe elleni bűntettnek.
-
Alpi.
addikt
A CP-ben Fidelity FX CAS van !
[Ez a video egész jól bemutatja, hogyan működik, mire jó] (Itt Navy featureként említik, de ez is, mint a frissen bejelentett ASR is, nyílt forráskód és működik más hardvereken is jelenleg)
Van [PH-s cikk is] az 1.0 debütálásról. -
Duck663
őstag
Jó eséllyel áttért konzolra? Hogy mi? Teszem azt valaki 5 éve vásárolt új gépet, újítana, megnézi a hardver árakat, majd úgy kb az lehet a reakciója, hogy ny...tok ki, éppen akkor amikor... és becsukja a böngészőablakot. Nem azért nem vesznek sokan újabb hardvert, mert nem akarnak, hanem mert ezek mellett az árak mellett nem engedhetik meg maguknak, vagy ha meg is engedhetik, vagy egyszerűen nem fognak, nem hajlandóak ennyit költeni.
-
Kansas
addikt
válasz
Komplikato #108 üzenetére
Kapaszkodj meg, ez per pillanat nem volt a kérdések között, mondhatni a jelenlegi diskurzus kapcsán irreleváns. Mivel az FSR SM5 támogatást igényel, ezért annak a megléte érdekes. Elvileg egyébként a késői TeraScale GPU-k is támogatják, nem csak a GCN.
A GCN olyan szempontból érdekes, hogy az aktuális legójabb driver ha jól látom, már csak a GCN-eket támogatja, minden másra legacy driver kell, ami járhat némi kompromisszumokkal. -
Kansas
addikt
Alapvetően ugyanazt mondod, amit én is, hogy azért, mert explicite nincs felsorolva az összes régi generáció, nem kell siránkozni, jó eséllyel(tuti) támogatva lesznek az SM5-ös VGA-k(különösen, mert egyik sincs még driver szempontból legacy státuszban).
Az a pont ahol nem egyezik a véleményem az az, hogy akinek régi kártyája van, az nem fog a közeljövőben bővíteni, mert konzolra váltott... szerintem pont de, sokan közülük csak ki akarják bekkelni a jelenlegi VGA árazási hullám végéig.
Az meg hogy valakinek van konzolja, nem szükségszerűen jelenti azt, hogy arra váltott, és akkor a PC-t már nem fejleszti, különösen akkor nem, ha hozzám hasonlóan a PS-t kifejezetten az exkluzívokra és a kontrollerrel optimálisan kezelhető játékokra használja csak, és az FPS-t, stratégiát, és a többi egér/billentyű kombóra optimalizált játékot továbbra is PC-n tolja... XBOX vétel esetén exkluzívok hiányában ez kétségtelenül kevésbé jellemző... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha minden shader modell 5.0-t támogató sorozatot felsorolnának, akkor eléggé hosszú lenne a lista. Sokkal egyszerűbb az újabbakat betenni, a többit pedig other jelzés alatt. Az AMD-nek azokról kell az információ, akiknek nem őskövület hardverük van, mert akik régebbivel rendelkeznek, közel sem biztos, hogy a jövőben bővíteni fognak. Ha valaki öt éve nem vett új VGA-t, az jó eséllyel már áttért konzolra, tehát őket nincs értelme csoportosítani.
-
Alpi.
addikt
Szerintem pont ezt írtam én is. Az FX CAS egy ideje a Reshade csomagban is benne van, szóval kb. bárhol használhatod, mint post process.
Ami miatt írtam, hogy (szerintem logikus lenne) nagy eséllyel együtt fogjuk látni, az csupán amiatt volt, mert az ASR (res.upscale) negatív hatását nagyban csökkentheti egy mellé rakott élesítő eljárás. A CAS egy konktraszt alapú képélesítés, ami a kontúrokat, a markáns vonalakat szépen kisimítja. Ezek a legzavaróbb pontok, itt tűnik fel előszőr a "kockásság". A textek apróbb elmosódása nem olyan szembeötlő. -
Kansas
addikt
Fidelity FX CAS van World of Warships-ben is, csak épp semmi köze az FSR-hez azon kívül, hogy mindkettő effekt a Fidelity FX csomag része.
Az egyik felskálázás, a másik élesítés, nem kell őket összemosni, ennyi erővel az AA-t is összemoshatod az AF-fel, vagy bármelyik két post-process filtert egymással, pont ugyanannyi értelme van. -
Nekem az nem egyertelmu ebbol a bejelentesbol, hogy Intel cpu+nvidia gpu-val megy-e, mert a videoban amd ryzen cpu-kat emleget csak.
Elsore guglibol se derul ki, hogy intel cpu-val megy-e vagy valamilyen amd-s hardver azert kell a rendszerbe. -
Alpi.
addikt
CP2077-ben egy másik, de szintén szabadon használható Amd eljárás van a Fidelity FX CAS. Össze van kötve egy dinamikus felbontás állítással. 100%-on élesebb a kép (tényleg az, láthatóan szebb) lefele meg kezdődik a valamit valamiért játék.
Az FX CAS és ez az új ASR együtt fog majd működni a legtöbb helyen, ha tippelnem kéne.
Multiplatformság miatt. Gondolom én. Emiatt sem aggódnék az ASR támogatottságán sem régebbi RX-eknél. Hiszen még a GCN is fókuszban van... -
Dilikutya
félisten
válasz
Alogonomus #93 üzenetére
Az tudott venni, akinek tavaly őszig kellett. Aki mondjuk a 11th gen Intel Core processzorokra várt, nem feltétlen akart előre VGA-t venni. Meg elmúlt években... azért ne legyen már hülye, aki nem vett 2 éve új kártyát.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Dilikutya #89 üzenetére
Igazából egy FullHD 60 Hz-es monitorhoz elég volt 2021-ig egy GTX1050/RX460, de egy DOTA, vagy hasonló népszerű, de grafikailag nem megterhelő játékhoz még most is overkill egy olyan kártya. Sokaknak így nem volt igazán szüksége annál komolyabb kártyára.
Akinek kellett volna, az tudott volna venni az elmúlt években akár a GTX 16xx kártyákból, akár az RX 5xxx kártyákból tűrhető áron. Most persze más a helyzet, de tavaly október-november tájékán szálltak csak el az árak, addig egy most 300 ezres GTX 1660S 80 ezer forintért volt, de egy RTX 2060S is 120 ezer volt. Akinek kellett kártya, tudott venni értelmes áron. -
Z10N
veterán
"Hány éves is az RX400-as széria?"
Teljesen lenyegetelen, mivel ugyanaz az uarch es ugyanaz a lapka."Szerintem vannak dolgok, amiket nyugodtan el lehet engedni."
Nem nyert. Lasd elobbi. Ilyen felfogassal minek egyaltalan tamogatni meg a GCN1-t?!"Ha meg ez tényleg ennyire univerzális lesz, akkor gondolom RX400-on is futni fog, csak nem reklámozzák külön"
Csak nem fog mukodni az "Rx500" optimalizacio, ami tok ugyanaz es csak egy driver id az egesz."gondolván, hogy manapság már senkinek nincs RX400-as kártyája."
LOL, ez komoly?Nezzel mar korul a vga piacon
-
martonx
veterán
válasz
Dilikutya #83 üzenetére
Oké, írtam ezt úgy, hogy a harmadik gépben nálunk is egy RX460 muzsikál, már nem is emlékszek hány éve (még megjelenése környékén vettem). De igaziból a fő és a másodlagos gépben már normálisabb kártyák vannak, szóval kicsit sem fogok a kardomba dőlni, ha neadjisten a harmadlagos gépben lévő évek óta kukázni tervezett (csak épp az új generációs kártya árak keresztbe tettek a terveknek) rx460-ra már nem jönne ki ez az új feature
-
-
Kansas
addikt
válasz
Dilikutya #83 üzenetére
Az RX400-as széria pont ugyanazt a driver-csomagot használja, mint az RX6800XT, nincs még legacy státuszban. Egyelőre egyik GCN alapú GPU sincs, mind támogatott a legfrissebb driverben - tudtommal minden GCN-es GPU támogatja a Shader Model 5-öt, a HD77xx/78xx-ig visszamenőleg. Szóval ezeken mindegyiken megy majd elvileg az FSR.
Az újabb játékokban igencsak jól is fog jönni nekik, ha mondjuk 480p-ben tudnak renderelni durva minőségvesztés nélkül, ami aztán felskálázható 1080p-re... -
Dilikutya
félisten
Univerzális, de a drivernek is támogatnia kell. Ha az RX400 szériára ezt kikapcsolják benne, akkor azon nem fog működni.
Manapság senkinek sincs RX400? A Steam statisztikája szerint az RX480 elterjedtebb, mint a 3060/3060Ti. Más kérdés, hogy 0,5%-os hardver mindkettő, de nagyon széttöredezett a felhozatal. 10,5% még 2 GB VRAM-ot (9,5% meg még 1GB...) használ, 67% pedig 1080p felbontást.
Meg az RX400 és RX500 között nincs nagy különbség, előbbiről nem is volt értelme váltani, utóbbiról meg most sem feltétlenül kell még, igény függő.
Egyébként a Radeon RX400 és a Geforce GTX1000 széria közel egyidős. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Van persze. A fűn és a fán észrevehető a minőségromlás quality szinttel, amit az 1060-nal mutattak.
A gyengébb minőségi szintek nincsenek megmutatva.
Az Anandtech nem tudom, hogy melyik bolygón járt, de külön meg volt jegyezve, hogy ezek valós összehasonlítások, csak ugye a stream miatt nem a legjobban lehet őket átadni, és persze ez nem sokkal kedvezőbb a PDF-ben sem, de azért jobban látszódik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kiszedtem a PDF-ből a legjobb minőségi szinthez tartozó prezentációs képeket. Sajna van rajta tömörítés, illetve szerintem az eredeti kép is 4K-s, de jelenleg nincs jobb.
Úgy nézem, hogy az ultra quality van arra belőve, hogy nehezen észrevehető legyen a különbség. A szimpla quality szint már látható különbséget ad, de több sebességet is.
-
martonx
veterán
-
Alpi.
addikt
Igen, én is kíváncsi vagyok nagyon ! Messze nem tuti siker, de azt látva, hogy a jövőben egy elég speciális helyzett alakulhat ki konzolok és pck közti "átjárásra", bízok benne, hogy lesz egy két engine, egy-két fejlesztőgárda, aki jól fog majd bánni ezekkel az eljárásokkal. Bár maga a helyzet nem feltétlen lesz idilli az innovatív megoldásoknak, mégis ha kapunk olyan játékokat, ahol ezt jól használják (ha lehet, de bízok benne, hogy nem lesz majd ilyen korlát), akkor az sokunknak hasznos lesz. Gondolok itt azokra, akik nem csúcs hardverrel nyomják pl.
-
Z10N
veterán
válasz
#72688384 #33 üzenetére
"irreleváns"???
A streamben, a gyari oldalon es Abu is kihagyta az RX400 szeriat.
Meg mi az, hogy "sirnak"?!?! Hallod, a Geforce elsobbseget elvez, az szerinted nem szanalmas?
"ha tök ugyanaz akkor azt is támogatni fogja, max kimaradt a listából, volt már ilyen."
Aha. Ezert kellett korabban driver buheralni, mert bar ugyanaz a lapka, de nem volt hozza tamogatas (peldaul 7790/260X)."ha meg nem akkor a vér istvánkák miatt úgyis belekerül később."
Aha, persze. Az evek ota reklamalt zero core-t vagy a hibernacios blackscreent, stb evek ota nem javitottak, pedig kuldtem be ticketet ra es mar nem is fogjak... -
szerintem is együtt használva lesz/ lehet az igazi mert kiküszöbölheti az esetleges FSR hibákat egy jó beállítás. DE nvidián is van ugye a Az experiencen belül a freestyle, tehát azért az lenne az igazi ha natívba hozna jó minőséget.
AT cikk szerint Nvidia DLSS 1.0 ,de kivették a képletből az AI tréninget ami redditen pár guru szerint akár akár gyengébb minőséget is eredményezhet mint anno az volt. mondjuk quality módtol felfele.
Anandtech szerint nem mozgásvektor alapú ami miatt a zöldek tovább léptek az 1.0 ról anno. Hát én kiváncsian várom majd a teszteket. -
Alpi.
addikt
Igen, az más, de sztem Eldiablo is csak azért rakta be, hogy 1080 Ti-al mennyire hasznos volt Neki. Én meg azért emítettem meg utána, mert többen kérdezték, hogy fog ez kinézni ha benne lesz egy játékban. Arra linkeltem a CP-t, hogy szerintem valami hasonló lesz.
A CAS és az FSR viszont nem tűnik nagy hülyeségnek együtt használva. Legalábbis én látok benne fantáziát.
Igen, ez a bejelentés még nem hordoz sok konkrétumot. Az, hogy hardveres korlátok nélkül használható szerintem előny, de emiatt (is) 100%, hogy sosem lesz annyira hatékony, mint egy specifikus eljárás. Mindamellett, ha elterjedt és felkapott lesz, az rengeteget segíthet a minőségben. Egyelőre az biztos, hogy jön. -
Megkapod a valamit valamiért pl CP2077 ben látszik miért tréningel Nvidia.
Ettől függetlenül ez is jó megoldás lesz, mert általános és mint minden ez is kikapcsolható, eldöntheti mindenki megéri e használni neki.
Majd ez is fejlődni fog, de a jelenlegi állás szerint ha egy promo kép és AMD támogatott játékban ez az eredmény az más tákolt verziókban sok jóra nem számítok, de majd jönni fognak úgy is tesztek és meglátjuk. Szerintem majd ennek is kell pár lépcső mire kikupálódik. -
Alpi.
addikt
Mint már többször elhangzott, ez egy valamit valamiért játék. Persze, hogy romlott a minőség, hiszen nem csodaszer. Cserébe 27-ről 38-ra nőtt az fps. Anandtech is ezen a szinten van már... :/
Itt egyedül az az "érdekes", hogy ha nekem egy gtx 1060-am van (ha már ez volt a demóba) és a játék tudja az Nv és az Amd által kínált megoldásokat, akkor mit tudok használni ha kevés a 27 fps. -
Raymond
titán
"Unfortunately, AMD isn’t doing themselves any favors in this regard with today’s presentation. Within their slide deck there is a single split image with FSR seemingly enabled, which they use for a GTX 1060 performance comparison. I’ve gone ahead and extracted the raw image from the slide deck given to the press and uploaded it here, to try to preserve as much image quality as possible. (Be sure to click on it to see the full-resolution shot)"
Kep: [link]
"Taking a jab at NVIDIA by comparing the GTX 1060 running at 1440p native versus FSR in quality mode, the demonstration slide shows that performance is significantly improved, bringing the GTX 1060 from 27 fps to 38 fps. Unfortunately the image quality hit is quite noticeable here. The building and bridge are blurrier here than the native resolution example, and the tree in the background – which is composed of many fine details – easily gives up the fact that it’s running at a lower resolution."
Forras: [link] -
Duck663
őstag
Ha a legjobb minőség kell akkor natív felbontás, de a kérdés az, hogy ezzel a játékkal közelíteni lehet-e a natív képminőséget (hiszen fölé skálázunk), úgy, hogy közben teljesítményplusz is keletkezik? Pont ettől lenne értelme. Bár lehet, hogy itt a CPU (limit) lesz a meghatározó.
Köszi azért. Majd meglátjuk az biztos, hogy ezt ki fogom próbálni.
-
Duck663
őstag
Abu, mit gondolsz, mi van egy olyan helyzetben, hogyha VSR mellett használjuk az FSR-t? FullHD alapból 4K-ra skálázunk, de a kijelzőnk csak 2560*1440-es. Képminőség tekintetében mi lehet a helyzet és teljesítmény terén hozhat-e valamekkora pluszt? Egyáltalán lehet-e értelme? Vagy várjuk meg a június 22-t?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sose fognak a felskálázó eljárások tökéletesen működni, de pont a Controlban érték el azt, hogy jobban működjön, mint előtte. Az első DLSS verziók még csak a tensor magokra építettek. A Control ezt hagyta ki, míg a DLSS 2.0 már nem csak a tensor magokra épít, mert valójában ezeket a hardvereket nem erre tervezték. A DLSS 2.0-ban már csak a feladatok egy kisebb részét csinálja a tensor, míg a maradék a CUDA magokon fut. Tehát az, hogy a Controlban váltottak nem átmeneti volt, hanem egy alapvető változás része, ugyanis a tensor funkcionálisan nem alkalmas arra, hogy a DLSS-t mindenféle segítség nélkül futtassa.
A probléma ott keletkezik, hogy a tensor magokat eredetileg olyan üzemre tervezték, hogy nem fog mellettük semmi sem dolgozni a compute blokkokon belül. Ez az adatközpontokban realitás, de egy komplex grafikai számításnál nem az, vagyis van a compute blokkokban egy szem 64 kB-os regiszterterület, és azon osztozkodik az összes FP32 / Int32 mag, az összes tensor mag, valamint az összes SFU. Na most a mai programokban még mindig statikus erőforrás-allokáció van, vagyis az a 64 kB-nyi kapacitás, nemhogy négy eltérő feldolgozótömbre, de egyre sem elég. Emiatt vették le a DLSS 1.9-ben a tensorról az eljárást. Egyszerűen hiába volt rajta, nem használt, mert gyakorlatilag annyi regisztert befoglalt, hogy az FP32 feldolgozók normális elérési idővel használhatatlanok voltak.
A DLSS 2.0 csak kis részfeladatokat rakott vissza a tensorra, pont annyit, hogy ne legyen túl magas a regiszternyomás, hogy az adott compute blokk még éppen működőképes maradjon. Így is veszíteni fog a hatékonyságából, mert sokszor az optimális regiszternyomás alá esik, de legalább nem annyira, hogy csak egy WARP fusson rajta. Tehát a dedikált hardver igazából már nincs annyira használva, mint a DLSS 1.0 idejében, és ennek az oka, hogy hiába nyúlnak hozzá, nincs a compute blokkban annyi regiszter, hogy több feldolgozótömb is működjön párhuzamosan. Lehetne egyébként 256 kB-nyi regiszter a compute blokkon belül, csak ez egy óriási kérdés ám tervezési oldalon, mert a regiszter bizony nagyon tranyózabáló, tehát ha hirtelen elkezdenek négyszer többet rakni a hardverbe, akkor annak az ALU kapacitás issza meg a levét, mert végeredményben ugyanakkora lapkaterületre kevesebb ALU építhető majd be. Tehát hiába látja azt az NVIDIA, hogy a tensor magok komplex grafikai számításokat végző játékok mellett csak extrém ritkán hasznosak, nem merik meglépni azt, hogy sokkal többször hasznosíthatók legyenek, mert ahhoz sokkal több regiszter kell, és az végeredményben kevesebb CUDA maghoz vezet, ami az alkalmazások úgy bő 99,9%-ában tempódeficitet fog jelenteni. Emiatt döntöttek a DLSS átalakítása mellett, hogy ne is használja igazán a tensor magokat, egyszerűen így jobban járnak az aktuális hardvereken.Ehhez egyébként sem kell célhardver. Amelyik ALU tud szorozni és összeadni, az megfelel a célnak. Mint írtam az NVIDIA azért nem engedélyezi a kisebb hardverekre, hogy vásárolj újat. De ennek nincs különösebb hardveres követelménye, szorozni és összeadni jó ideje tudnak a GPU-k.
Az AMD is korlátozhatná amúgy az FSR-t az újabb hardverekre, csak semmi értelme, mert nyílt forráskódú, így úgyis belerakná a régebbi hardverek támogatását a közösség. Az NVIDIA esetében ezt azért nem tudják megtenni, mert zárt a kód.
-
Nagynozi
aktív tag
Nem, ezt rosszul tudod, a Control az 1.9-es változatnál, ami nem működött tökéletesen, pont annál nem használták a Tensor magokat, ez tény, ezer és ezer youtube csatorna és weboldal rá a bizonyíték, ahol ezt tüzetesen elemezték, mert pont a Tensor magokra való visszaállás miatt lett ilyen kifejezetten jó a képminőség a DLSS 2.0-ban. Az idővonal így működött az nVidiánál: DLSS 1.0: A Tensor magokon történt az upscale, viszont a játékokat egyenként kellett tréningezni a szuperszámítógépen, ami időigényes volt és mivel a fejlesztőknek az idő pénz, a végeredmény nem lett valami tökéletes. DLSS 1.9: A Controlban jött be, már egy új tréning algoritmust használt az nVidia 16 megapixeles képek sokaságával tanították a szuperszámítógépeiket, de átmenetileg levették a Tensor magokról a DLSS-t. Majd épp a Control-ban történt a visszaváltás a Tensor magokra a 2.0-ás változatnál, ami nagyon effektív képrekonstrukcióra volt már képes. Most a DLSS 2.1-nél ott tartunk, hogy "elfogadható" képet lehet vele már összehozni 480p belső felbontásból 1080p-re felskálázva.
Dilikutya: Ezzel nem arra céloztam, hogy pár hónapja dolgozik az AMD a saját upscale megoldásán, hanem, hogy még nincs célhardverük. Persze ki szeretnék terjeszteni minden platformra és egy univerzális megoldást csinálni az FSR-ból, de ez az én meglátásom szerint lehetetlen jó minőségben elkészíteni. De, mint mondtam nem vagyok jövendőmondó, csak találgatok. Júni 22-én mindenre fény derül. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Control pont azért kezdett jól kinézni a korábbi játékokhoz viszonyítva, mert átrakták a tensorról a számítást a CUDA magokra. De nem ezen múlik igazából, mert a tensor is ALU, ugyanazt a számítást tudja megcsinálni, mint a CUDA magok, csak sokkal több a korlát benne, ezért igényel sokkal kisebb lapkaterületet.
Valójában a tensor magok felépítése egyáltalán nem illik ahhoz, amit a DLSS csinál, ezért a DLSS 2.0 óta az NVIDIA nem is csak a tensor magokat használja, ugyanis azoknak rengeteg és jelentős korlátjuk van az ilyen komplex eljárásoknál. Csak az eljárás egyszerű, tensorra jól mappelhető részét csinálja a tensor, emiatt került a DLSS 2.0-val be a képbe a frame delay.A lényeg viszont az, hogy ez nem igazán a hardveren múlik. Az NVIDIA is meg tudná oldani a DLSS 2.0-t a tíz éves hardvereken (az ALU-k ott vannak bennük), ha akarnák, csak nem akarják, mert akkor sokan nem fizetnék ki az 1000 dollárt az új VGA-ért.
-
paprobert
őstag
A bejelentés megválaszolta azt a kérdést, hogy hoz-e extra teljesítményt az FSR. Igen, hoz.
Kiderítendő témák, hogy adott sebességen hogy alakul a képminőség, azonos képminőségnél a DLSS-hez képest mi lesz a teljesítmény, milyen jellemző képi hibák fordulnak majd elő, van-e "jobb mint a natív" mód.
Lesz dolga a Digital Foundry-nak.
-
Nagynozi
aktív tag
Hihetetlennek tartom, hogy ez egy olyan borzasztóan jó, DLSS-t verő univerzális technológia legyen. Nekem az a bajom, hogy nincs (dedikált) hardver, ami a felskálázást végezné. Most mondok egy példát, még a DLSS 2.0 megjelenése előtt a Control-ban az nVidia átrakta a CUDA magokra (shader magokra kinek mi) a DLSS-t. Emiatt a Control első DLSS implementációja mocsok rosszul nézett ki, bár jobban, mint a Battlefield-ben a DLSS 1.0 (ezt 1.9-es fantázia névvel látták el), de nem volt kellemes a szemnek. Majd amikor az utolsó simításokat is elvégezték a szuperszámítógépek->driver->Tensor magok között, akkor jött a csoda. Ez azért nem két csettintés alatt jött létre, hanem minimum 3+ év fejlesztés után. De ne legyen igazam, igyekszem logikusan gondolkozni, lehet hülyeségeket beszélek, majd az idő eldönti.
-
Jagon
tag
Jó hír, hogy a Vega is támogatott.
Alig várom, hogy a Vega 3-as iGP-m szárnyra kapjon tőle... -
gV
őstag
válasz
thunder6230 #3 üzenetére
már akinek, a SotTR használom nekem tetszik
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
julius666 #47 üzenetére
Kétféle pipeline-t használnak a neurális hálókkal. Ezek egymással párhuzamosan is futhatnak bizonyos GPU-kon. Ennek azért van lényege, hogy a részletek csak minimálisan torzuljanak. Ha több adatod van, akkor kevesebb részletet kell behazudni. A hátránya, hogy sok adattal fog dolgozni, így nagyobb a terhelése is a korábbi rendszerekhez viszonyítva. Viszont ugye ennek a célja eleve a gyorsítás, tehát ha többet is számolsz, akkor is gyorsulsz, maximum nem annyit. És itt jön elő a CPU-limit kérdése, mert 1080p-ben ebben már bele lehet futni, és jellemző, hogy egy felskálázásnál ez a számolt felbontás, vagy ennél is kisebb. Tehát a mai GPU-k főleg CPU-limitben lesznek, ahogy van is már teszt, ami ezt mutatja: [link]
Nem értem, hogyan jön ide a CP2077, abban csak CAS van, az FSR teljesen más. Nem igazán értem, hogy miért kevered a kettőt.
-
Duck663
őstag
válasz
julius666 #47 üzenetére
Nincs CP2077 változat, FSR nincs a CP2077-ben. Ne keverd a CAS rendszerrel, ez nem az, egyébként a CAS nagyon is jól működik.
Képet felskálázni nem csak egyféle módon lehet. Lehetne olyan eljárással is előállni, ami driverből működne, ráadásul mindenhol, tök mindegy, hogy DX, OGL, Vulkan, szó szerint mindenhol működne, ráadásul a fejlesztők beavatkozása nélkül. Csak azzal két gond is van, az egyik az elérhető sebességelőny az csak kb 25-45% között van, plusz a HUD illetve a megjelenő feliratok jellemzően problémás megjelenítése. Itt olyasmiről lehet szó, mint ami az UE5-ben van, azaz több egymást követő képkocka információit használja fel. Neurális háló sem kell minden eljáráshoz.
-
julius666
addikt
Igen, de elmondták, hogy nem részleteket akarnak behazudni, mert akkor eltorzulnak az eredeti színek. Ehelyett információt akarnak átadni.
Na ez jó nagy bullshit, bocs.
A patent alapján egyébként nem is igaz amit írsz, ez valami super resolution algo akar lenni, szóval de, itt is extra részletek "behazudásáról" van szó, max más módon (bár neurális hálót ez is használ).
De meglátjuk, hogy mit reszeltek akkor rajta a CP2077 változat óta. Amit ott villantottak, nagyon kevés volt.
-
Alogonomus
őstag
A csúszka hiánya annyiban lényeg, hogy nem a felhasználónak kell majd kisakkoznia az optimális beállításokat, hanem a saját architektúráját ismerő AMD (idővel Nvidia is), a saját játékmotorját ismerő fejlesztő, plusz a saját játékának az igényeit ismerő fejlesztő közösen állapít meg az adott hardver-szoftver keverékhez optimalizált értékeket a 4 különböző szinthez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Alpi.
addikt
válasz
Alogonomus #35 üzenetére
Nem a csúszka volt a lényeg.
-
julius666
addikt
Látványosan kerülve van az AI említése a marketing anyagokban, a bemutatott példák sem túl letaglózók azért (a tömörítés alapból elkeni az egészet).
Tippre tényleg valami olyasmiről lehet szó, mint ami a CP2077-ben is volt AMD kártyákon, az pedig azért enyhén szólva is vérszegény a DLSS-hez képest... A DLSS megpróbál részleteket "behazudni" a hiányzó pixelekre ha nem is tökéletesen, de az emberi szemnek egészen hihető módon. A CP2077-ben az AMD-s megoldás pedig annyit csinált leginkább, hogy kicsit eltaknyolta az éleket, hogy ne legyenek látványosan pixelesek...
Durva, hogy az a cég, akinél a GPGPU volt az egyetlen érdemi mottó vagy 10 éven át (kb. a Ryzen megjelenéséig
), úgy lemaradt az ilyen irányú fejlesztésekben, mint a borravaló. Tényleg az a nagy szerencséje az AMD-nek, hogy sikerült behúzniuk a konzolpiacot, meg hogy processzor vonalon összeszedték magukat, amúgy főhetne a fejük...
-
Alogonomus
őstag
Abu cikke és az AMD bemutatója alapján az FSR nem a Fidelity FX CAS "csúszkás" megoldásával működik majd, hanem az AMD és az adott játék fejlesztői közösen a rengeteg állítási lehetőséggel az adott játék adottságaihoz beállítanak 4 előre belőtt teljesítményszintet, és azok között lehet váltani. Azt el tudom képzelni, hogy be lehet majd állítani a maximum fps mellett egy minimum fps-t is, és azok között próbálja majd tartani a játék a teljesítményt a módok közötti váltogatással, ahogy a konzolokon is történik.
-
Dilikutya
félisten
válasz
#72688384 #28 üzenetére
A keretrendszert is bele kell rakni a játékba, és játékonként. Attól, hogy van egy kész megoldás, amit nem kell elkészíteni már, még nem lesz támogatott, csak ha a fejlesztő azt belerakja. Magyarán játékonként foglalkozni kell vele, ami még a bennehagyott hibák esetében is elég felemás.
-
Alpi.
addikt
válasz
Alogonomus #25 üzenetére
Igen, ez még nem a végleges megoldás, de kkb. így kell elképzelni azt is működés közben. (szerintem)
Itt is a konzol port miatt lehetett rá szükség, ami a jövőben sem lesz kevésbé aktuális. -
#72688384
törölt tag
-
WongFeiHong
senior tag
Az szép, hogy Nvidia kártyák is kihasználhatják ezt.
-
Alogonomus
őstag
Ahhoz azért hozzá kell kalkulálni, hogy a CDPR erősen az Nvidia csapatába tartozik, így valószínűleg nem tartoznak bele az FSR belső tesztelői közé, sőt a CP2077 megjelenésekor még nagyon messze is volt az FSR debütálása, így az ő REDengine 4 motorjuk valószínűleg csak az új konzolokhoz tartozó alap Fidelity FX CAS képességeket kapta meg.
-
Dilikutya
félisten
Vagyis a játékfejlesztőknek minden egyes játéknál külön foglalkozni kell vele. Nem életszerű, hogy túl sok játékba beleépítik utólag, amikor a hibákat is alig akarják sok esetben kijavítani.
-
Alpi.
addikt
válasz
Alogonomus #18 üzenetére
[valami hasonlóra] lehet számítani szerintem.
980 Ti -vel készült a video. Lehet nevetgélni, de ha figyelembe vesszük, hogy kb. az összes új konzol Amd-re épül és ha a programozók ezt használják, erre építenek gyakorlatilag mindenhol működni fog, míg az NV dlss-e csak pc-n és ott is hardverhez kötötten... Nem valami fényes jövő. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kézzel optimalizált, tehát direkten hardverre szabott shaderek a Radeon 6000, 5000, 500 és Vega sorozathoz lesznek. A sztenderd shaderek viszont akármilyen, shader modell 5.0-t támogató GPU-n futnak. Akár egy őskövület Fermin is. Na most ez azért elmélet, mert bizonyos VGA-khoz már nincs új driver, márpedig marha komplex compute shaderekről van szó, amihez nem árt majd némi fine tune a meghajtó oldalán. Tehát a reális minimum igény inkább az olyan shader modell 5.0-s GPU, amihez még van driver support, jelen állás szerint legalább GCN1, Kepler, Gen7.5.
-
Alogonomus
őstag
@Abu: Várhatóan mit jelent az, ha a teljes videojáték-motor veti be a FidelityFX Super Resolutiont? Amelyik játékok az adott videojáték-motort használják, azokban ugyanúgy simán bekapcsolható lesz az FSR, mint egy élsimítás?
Az Epic például tudjuk, hogy szorosan együttműködik az AMD-vel az Unreal Engine kapcsán, vagyis az Unreal Engine frissebb verziói biztosan benne vannak a körben. A hamarosan érkező új driverekkel, meg a játékokhoz kiadott frissítésekkel akár az összes pár éve megjelent/frissült Unreal Engine alapú játékban elérhetővé tehető a funkció?
Előtrenírozás nem kell a funkcióhoz, de a játékot az FSR funkciók szem előtt tartása mellett kell már készíteni is, vagy azzal csak még további gyorsulás érhető el majd a jövőben? Szóval az FSR úgy fog működni, mint a SAM, ami a régi játékokon is gyorsít, de az újakon mutatja meg igazán az erejét? -
tisztelturam
aktív tag
Ki hitte volna....Ha kevés a VGA erő és képtelen a pc kihasználni az erős kártyákat butitsunk mindenta vérbe és akkor jön a teljesítmény..
-
Z10N
veterán
https://videocardz.com/newz/amd-fidelityfx-super-resolution-fsr-launches-june-22nd-supported-by-radeon-and-geforce-gpus
-
Z10N
veterán
A Polarisok akkor meg elmennek egy darabig.
Abu: Nvidianal, hogyan fogja meghivni? Kell Nv es AMD driver is? Hogyan telepul fel az AMD driver, ha nincs hw hozza?
-
martonx
veterán
Sőt, máshol direkt kiemelik, hogy ez nem csak AMD GPU-kkal használható
Ez esetben lehet, hogy a jó kis GTX 1660S-em is kapni fog némi teljesítmény lökést a fiam RX580-ja mellett
Már ha igazak a beharangozott adatok. -
martonx
veterán
A cikkben mit jelent vajon a régi videókártya? RX580-on is fog futni ez az új izé? Lesz ott értelme bekapcsolni?
-
GeryFlash
veterán
A 1060 40%-ot gyorsult ezzel
-
CP2077-ben is van FidelityFX CAS és félelmetesen jól működik. GTX 1080 Ti-al 3440x1440-ben átlag 60fpst tol ki vele mediumon és teljesen élvezhető képminőséggel.
DLSS nekem zavaróan homályos. -
LGG555
aktív tag
Végre valami újítás amihez nem kell vasat venni.
-
Alogonomus
őstag
Az inkább remény, nem megérzés.
Maximális gyorsítás mellett mondjuk szerintem sem lesz még olyan jó minőségű a kapott kép, mint ami egy DLSS 2.1 játéknál elérhető, viszont a kevésbé agresszív fokozatokban nagyjából egy szinten lehetnek, és a DLSS két fő korlátját is elkerüli az FSR. Kényszerű előtrenírozás, és kevés kompatibilis kártya.
Azzal, hogy az FSR az 5 éves GCN4 és Pascal kártyáktól kezdve minden kártyával működni fog, az AMD megoldása valóban vonzóbb lesz minden játékfejlesztőnek, mert az FSR a játékosok kártyáinak nagy hányadán működni fog, míg a DLSS csak a játékosok talán 5%-ának jelentett segítséget. -
arn
félisten
Erre kivancsi leszek a fuggetlen teszteknel, de van egy olyan erzesem, sok koze nem lesz az nvidia megoldasahoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore pizza és kenyér topik
- Vírusirtó topic
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Robotporszívók
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- Ritkaság! Hibátlan! Intel Core I9 13900KS Processzor!
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3086, 94% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude 7290 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest