Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
Az RT elvileg csak a soha az őszi Windows frissítéstől él, de ahhoz is kellett patch pl. Tombraider játékba. A felsorolt egyébb újításokkal meg szintén ez a helyzet, itt linkelte valaki a Wolfihoz a patchet, meg az FF XV ÚJ demója tudja, stb. Szóval akár benne lehet a driverben, de ha nincs ami használja ... ez eddig is így volt minden új generációs kártyánál, gyártó függetlenűl. Persze tévedés jogát fenntartom és lehet én értelmeztem félre a "megérkezett" szöveget.
-
-
Duck663
őstag
Hogy mennyit hoz: [link]
(#42) FLATRONW : Ott a pont, valóban arra használják. De a kettő működése meglehetősen másnak tűnik.
-
RPZ
tag
Hasraütésszerű elképzelésem szerint legalább 1000x-es (ezerszeres!) teljesítménynövekedésre van szükség, ami 15-20 évet vesz még igénybe.
Akkorra talán meglesz a 4K-n 60-100 fps teljes ray traycinggel. Csak az a bibi, hogy akkorra a VR miatt 16K-n kellene már tudni renderelni, ami még annak is a 32-szerese.
Mint tudjuk 2045-ben jön a szingularitás, így addigra vízionálom a teljesértékű max felbontású, gyors RT-s megoldásokat. Természetesen akkor már agyba vetítve brain-computer-interfacen keresztül a neocortex fölé épített harmadfokú, digitális agyi rétegbe. Nincs szmájli. -
FLATRONW
őstag
Arról szól, hogy bizonyos számításokat fele pontosságon végez el, így érve el dupla sebességet. Az hogy utána ezeket a számításokat kötegeli, vagy bármi mást is csinál vele, az teljesen másodlagos.
A Far Cry 5 esetén ezt a módot a víz felszínének számolására használták fel.
Mégpedig azért, mert nem lehet egységesen mindenhol felhasználni, mert sok helyen kimutatható lenne a minőségromlás. -
GreatL
őstag
Arra is nehéz felkészülni hogy ezek a négy- vagy ötbetűs technológiák 1-2 év és néhány félsikerű implementáció után eltűnnek.
-
Egon
nagyúr
Nem értem a cikk címét. Mi az hogy "megérkeztek" ezek a fícsörök? A megjelenéskor nem volt bennük, most aktiválódtak egy driverfrissítéssel?
Vagy inkább arról van szó, hogy ha az első bemutató cikkben meg lettek volna említve, akkor nem lehetett volna olyan lehúzós ízű cikket rittyenteni az új szériáról? -
nubyy
aktív tag
Azokat kb akkor latod ha megallitod a kepet es ugy nezed mint ok, nagyitva. Sajat gepemen hasonlitottam ossze a DLSS on/off-ot, egyertelmuen jobban tettszett a DLSS mert nem volt homalyos sok helyen mint a TAA. Azokat a romlasokat amiket kepeken latni csak scene valtas utani elso framen lehet latni, mozgas kozben total nem tunik fel (nekem legalabbis, pedig lattam azt a DF videot es tudtam mikor nezzek hova). Mellette pedig az nvidia spec cuccokat kikapcsolva 40-45 fps helyett 55-60 volt. Minimum fps felment 32-rol 44-re, ha tudni fog hasonlo minoseget mas jatekban is akkor siman legjobb feature amit az uj kartyak tudnak. Kivancsi leszek akkor is ilyen jol szerepel-e ha nem egy on-rail benchmarkban lesz csak elerheto.
-
MeszesKPT
őstag
Adaptive shading jöhet bátran (a NAS jelölés mondjuk ritka szerencsétlen). Nem az első "csalós" eljárás, de mit érdekel ha nem veszem észre. Delta Color Compression is mióta velünk van, mégsem háborog miatta senki. MFAA egy áldás számomra, mert kamu kétszeres MSAA-t kapok minimális teljesítményvesztés mellett.
DLAA-ról azért egyelőre nem tudom mit gondoljak, főleg hogy kb. nincs is támogatottsága még.
(#14) Duddi - Örülnék én a 60 fps-nek mindenhol, csak UHD-n ez nehézkes.
-
rodrigez
senior tag
Ez a szebb a kép sem olyan egyértelmű dolog. Igen kiküszöböli a TAA képmosását, de jól látható képhibák is belekerülnek az képújraalkotás során, és a textúrák minősége sok helyen visszaesik. Jó példa erre a DLAA-t kiveséző digitalfoundry-s videó. Ők összességében a DLAA-t preferálták, de azért látszott, hogy van hova fejleszteni az algoritmust. Azoknak az embereknek akik meg 4K képes hw-t birtokolnak derogál egy ilyen kamu 4K-t használni, náluk eh élet és halál kérdése, hogy natívban fusson.
-
rodrigez
senior tag
Hát, szerintem több lesz az mint 3 generáció. Jelenleg egy hibrid megoldás került alkalmazásta és ott is mindenki csak egy-egy területet próbál meg megoldani a ray tracing-gel. Battlefield a tükröződéseket, Metro a global illuminationt, Tomb Raider meg az árnyékokat. És így is rengeteg trükk és csalás van benne, hogy ez valamennyire használhatóan fusson egy fél millás kártyán 1080p-ben az RT-t intenzíven használó jeleneteknél simán 30 fps alatt. El nem tudom képzelni, hogy 3 generáció múlva már valóság lehet 4K-ban egy tisztán ray tracing-get használó játék.
-
Redneck
nagyúr
Mindkét eljárás jó ötlet, kérdés a végeredményben nem okoz-e valami glitchet, és fognak e működni rendesen.
Duddi:
Helyesbítek: annak is örültek ha 25-30 fps-sel futott.
Évekig nem volt olyan VGA ami 60 fps-sel vigye a 2007-es Crysist Enthusiast beállításon, még AA nélkül sem.Nincs fps mánia, csak nem mindenki akar, minden címet 60Hz-en játszani. Próbálj ki egy szimulátort vagy multis fps-t magasabb képfrissítésű monitoron, érdemes.
-
imi123
őstag
válasz
huskydog17 #26 üzenetére
A deffered renderinget egyből ki is lőtte,
Gondolom erősen hasonló a működése,nem tudja a kettőt egyszerre. -
huskydog17
addikt
-
Taranti
senior tag
Nekem a cím olvasásakor elsőre a 2060/2050 megjelenése ugrott be...
-
válasz
Televan74 #22 üzenetére
jelenleg a 2070 már kapható jó helyen megbízható boltostól 175 K ért MSI Armor,( GTX 1080) nem mókuskereskes hűtéssel, 2080 240K Inno3D,( 1080TI) és Asus Dual 2080TI 399 K ért. Ezek most már a pascal árszintjére esnek lassan, ha javítani nem is javítanak az árteljesítményükön, de kb azt a szintet hozzák a felső házban.persze drágák még mindig, de azért lassan alakulnak, reméljük január februára környékén 150 K körül elérhetőek lesznek már egyes 2070 példányok
-
Peter13
senior tag
Én néztem a képeket, nézegettem, és kb semmi különbséget nem tudtam felfedezni azon kívül, hogy a kis zöld monitorokon más tartalom szerepel (aminek nyilván semmi köze a shaderekhez). Mindezt egy kimerevített képkocka kinagyított részletén
. Ha tényleg így néz ki, és értékelhető gyorsulást hoz, akkor nosza, szerintem játék közben semmi sem fog látszani a "minőségromlásból", viszont gyorsabban fut, vagy kevesebbet fogyaszt (és így kevesebbet zajong, ami szintén üdvözítő). Nekem tetszik
-
válasz
#45185024 #16 üzenetére
ezt mindenki érti le is van írva a cikkben. A másik cikkben meg az is hogy szabad szemmel nem észrevehető a különbség , sőt jobb minőséget hoz létre a DLSS élsimítás a TAA hoz képest, miközben a a sebesség nem csökken hanem nő. tehát mi a probléma ? Attól hogy TAA rosszabb minőségű élsimítási eljárás és kb 10% T-tbeállítástól függően ront a a sebességen de Pisatike nyugodt lehet hogy a felbontás natív 4 K vagy pedig 3 K( csúnyán leírva ) és a sebesség meg nő 10 % -t és szebb a kép. melyiket választanád? Illetve választhatod is hisz ez egy opció, bekapcsolható.
-
nkmedve
őstag
Az RT egyelőre csak techdemo, ahogy az várható volt, de a többi újitás hosszabb távon hasznos lehet.
Én még a javított DX12/Vulcan támogatást betettem volna a cikkbe, mivel így az NV orvosolta a Pascal hiányosságait ilyen téren és utólérte az AMD-t:
- Conservative rasterization: Tier 2 -> 3
- Resource heap: Tier 1 - >2
Ez látszik is a kártyák teljesítményén, a DX12/Vulcan címekben elhúznak az RTX-ek. Pl. Wolfenstein II (Vulcan) felbontástól függően kb. 25-35%-kal gyorsabb a 2080, mint az 1080Ti miközben máshol hasonló a teljesítményük. -
#45185024
törölt tag
Nem teljesen van jól megfogalmazva a dolog
"A DLSS-nek azon változata, ami a Final Fantasy-ba került, a sebességre megy rá, és alapvetően kisebb felbontáson renderel vele a videókártya, majd ebből állítja elő a magasabb felbontású, élsimított képet " linkItt mindenki azt látja hogy jaj javul a FPS de remélem érti mindenki ez NV szerint azonos csak amúgy meg:
alapvetően kisebb felbontáson renderel vele a videókártya -
Duddi
aktív tag
Mi ez az FPS mánia mostanában ??
A "de fut rajta a crysis" kérdés nem azért született mert 2007 ben amikor kijött a játék a "gamerek" arra verték volna hogy kinek megy 200fps el. Annak is örültek ha ultrán 60 at vitt.A programok már régen nem használják ki a hardvereket úgy mint a 2000 res évek ben így a gyártók behülyítették a népet azzal hogy 144 hz 4K kell különben konzol paraszt vagy. Nagy frászt!
Szerintem igen is szép hogy viszi a 60 at és nem lesz jelentősebb hardveres előrelépés amíg a programok nem követelik meg. (az ára más kérdés azt túl van árazva mint az összes nvidia)
-
kikikirly
senior tag
Gondolom a Tensor magok hiánya miatt.
Abba igazad van hogy Nvidia-nál kell lefuttatni a játékot valami neuron tréningen,de valszeg akkor is kell lennie kártyádon Tensor Core-nak.Vagy csak marketing,el kell adni az új szériát,Pistike megmagyarázhassa magának miért jobb neki Turingot venni újonnan, nem használt garis Pascalt.
-
arn
félisten
ezek miert nem tudnanak pascalon futni? a marketingen kivul...
-
Televan74
nagyúr
Nálam csak egy kérdés merült fel ezzel kapcsolatban(a vs topikban már feltettem). Vajon a kisebb kártyák is tudni fogják e ezeket a képességeket? Mert számomra a RTX2070 ára egy vicc,akkor inkább kihagyom ezeket a csodákat!
-
Lead-ben: "biszonyos".
-
hardzsi2
aktív tag
Igazából az összes anti-aliasing, árnyalási, LOD stb. technika és játékbeli optimalizáció is elvileg mind azt szolgálja, hogy jó esetben észrevehetetlen módon, kevésbé jó esetben minél kevesebb látványbeli romlás/veszteség mellett kapjunk adott felbontás mellett adott GPU-val a legnagyobb sebességet.
Én ezt a törekvést (és minden hasonló új technika bevetését) támogatom mindaddig, amíg:
a) minden ilyen opció a felhasználó által választható módon ki/bekapcsolható (tehát a döntés az enyém, melyiket szeretném alkalmazni és melyiken nem);b) nem kezdjük adott megoldás kapcsán egymást szapulva állítani, hogy az képminőség alapján pontosan egyenértékű a rivális cég hasonló megoldásával, ellenben sokkal gyorsabban fut (mert utólag ezekről szokott általában kiderülni, hogy némi turpisság van mögötte, pl. gyorsabb ugyan, ám adott esetekben mégsem egyenértékű a minősége).
-
ribizly
veterán
Itt 2 dolog ami értékelhető:
1. Ray-Tracing, csak még várni kell 3 generációnyi kártyát, hogy menjen 100fps mellett 1440p-n (mert akkor 4K-n is fog tudni 60Hz-et).
2. Az RTX2080Ti ráver nettó teljesítményben GTX1080Ti-re ~30%-ot. -
kikikirly
senior tag
válasz
Carlos Padre #6 üzenetére
Ez a része tetszik a Turing architektúrának.Perdöntő hány játék fogja őket támogatni.
DX12/Vulcanba támogatásba feljöttek AMD szintjére megint csak üdvözlendő, időtállóbb hardvert kapunk a pénzünkért. -
Carlos Padre
veterán
Nagyon rég megvan ez már az Nvidiánál, anno képesek voltak az egész achitektúrát a 3d mark-hoz tervezni, aztán rájöttek, hogy a buta hardver - okos driver kialakítás jobb megoldás. A 3d éra hajnalán ezt még csalásnak hívták, ebből lett aztán az optimalizáció, most meg már fícsör.
-
SunMount3r
nagyúr
A rendes videólejátszási képességekre is ráférne a fejlesztés... Bőven.
-
Duck663
őstag
"A tartalomhoz igazodó árnyalás, amit az NVIDIA NAS (NVIDIA adaptive shading) néven emleget lényegében arról szól, hogy a natív minőséghez hasonló képet állítson elő a hardver kevesebb számítás elvégzéséve." Lényegében csííííít! Nem baj, ha a zöld nem annyira zöld, a lényeg, hogy miénk legyen a leggyorsabb kártya, Pistike, úgyis csak a FPS számot nézi.
-
Cifu
félisten
Sommázva: jelenleg az egyik újítás csak egy egy évvel ezelőtti játékban érhető (majd) el, a másik még sehol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3441, 92% Akkumulátor
- DELL Precision 5560 i7-11850H 16GB 512GB T1200 FHD+ 1 év garancia
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest