Új hozzászólás Aktív témák
-
kadarlaszlo
friss újonc
Sajnos ehhez hozzá kell, hogy szóljak! Plusz ez a link is ide passzol:https://audiome.hu/.../usb-es-digitalis-audio-tenyleg.../ Érdekes a hivatkozott linken a cikk, aminek a címe: USB ÉS DIGITÁLIS AUDIO – TÉNYLEG CSAK NULLÁK ÉS EGYESEK?Amikor elkezdtem olvasni, már nagyon izgatottá váltam, hogy végre talán választ kapok arra, amit régóta nem tud bevenni a gyomrom. Ahogy haladtam benne, ez az érzésem erősödött, amikor a nyomtatóra küldött jelről beszélt a cikk írója.Aztán eljött ugyanaz a sok feszültségkülönbség, meg a tápfeszültség zaja stb. Akkor azt mondtam: vége. Erre a kérdésre sohasem kapok választ! Ez a sok "alátámasztó", "magyarázó" fejtegetés mind megkerüli a lényeget, mintha szándékos ködösítés állna a háttérben, ami a kábelgyártó cégek malmára hajtja vizet, amikor emberek akár százezreket képesek kiadni 1-2 m kábelért.Nekem nincsenek milliós rendszereim, sajnos: valószínűleg, ha valaki 100 ezret ad 1m USB kábelért, akkor a DAC-ja, az erősítője és hangfala is minimum néhány milliós.Azt is aláírom, hogy a kábeleknek nagy szerepük van. Főként analóg jel esetén, de digitális jel esetén szerintem vannak túlzások; és most elmondom, hogy én mit gondolok.Nagyon VÁROM, valakinek a meggyőző válaszát az én mondataim ellenkezőjéről. Ha nem lesz ilyen, akkor bizonyos szint fölött marad számomra a digitális kábelek esetében a szemfényvesztés.És akkor a szövegem: tehát, ha egy fájlt átküldök akár kábelen, akár wifin vagy bluetooth-on egy forrásról egy célra, nem eshet meg, hogy az a digitális jelhalmaz akár csak 1 bitnyit is eltérjen. Ugye ez belátható! Hiszen innentől egyetlen informatikai jel sem lenne megbízható, így például ez a szöveg sem. Nem jól mutatna, ha 1 bit eltérés miatt ez az "1 bit" szöveg így: "2 bit", vagy így nézne ki: "0 bit". Ugye mindkét esetben csak egy bit eltérés volt a karaktersorozat bittérképében. De legyen itt még egy eset 1 bitnyi eltérésre: "1!bit" (nézd meg itt a karakterek ASCII bitsorozatát, ha nem ismered: https://hu.wikipedia.org/wiki/ASCII)Ez még kritikusabb lenne futatható fájlok esetén, hiszen hibás kódot eredményezhetne, amitől akár nem is futna az adott program/alkalmazás. De az sem megengedhető - egy kis túlzással ugyan - hogy egy kinyomtatott képen ne én legyek, hanem mondjuk egy macska; na jó ez talán durva, finomítsuk: a szemem helyén ne egy fekete lyuk tátongjon. Na jó, ez is durva, finomítsuk: legyen csak néhány pixelhiba.Szóval hang eseténi a kép pixelhibájának felel meg valamilyen hanghiba. De ugye a nyomtatón sincs pixelhiba!!! Ha mégis, akkor az nem az USB kábel miatt van, mert az nem lenne megengedhető, ahogy fent ezt már megnéztük. Lehet, hogy nincs minden patronban elég szín, lehet, hogy lapbehúzás vagy patron eltömődés, vagy más mechanikai hiba van. De semmi köze az USB-n közölt adattartalomhoz, hiszen akkor megette a fene a jeltovábbítást!Mit csinálnak a jeltovábbításkor? Nem vagyok szakértő, de használnak adatcsomagokat és azokhoz checksum-okat, amelyek biztosítják az adatcsomag sértetlenségét, másszóval, hogy a forrás jelsorozata megegyezzen a cél jelsorozattal.És most értem el a mondandóm végéhez. MÉRT NEM LEHET BIZTOSÍTANI A DIGITÁLIS JELSOROZAT SÉRTETLENSÉGÉT AUDIO JELSOROZAT esetén hasonlóan, mint bármely más adatsorozat esetén?! A különböző eszközöknek és kábeleknek mindegy, hogy a jelsorozat képet, e-mailt, pdf-et vagy éppen valamilyen hangformátumot továbbít: nem tudják, amíg nem szólunk nekik a végponton, amikoris ki kell bontaniuk és át kell alakítaniuk.Szóval AUDIO JELSOROZAT esetén mért ne lehetne hasonló checksum-os megoldással eljárni?! Azaz, addig nem fogdja el a jelet, amíg az nem érkezik meg sértetlenül, ahogyan ez a többi esetben is történik. Ezzel meg lenne oldva ez a probléma.Értem, hogy az időnek szerepe van, de kitalálták már régen a pufferelést és használják is az audiolejátszó szoftverek is. Tehát ha a DAC-ba egy ilyen pontos jel kerülne, ami az eredeti forráson (CD, vagy fájl; mindegy) van tárolva, akkor vége a 100-es digitális kábeleknek! Merthogy a nyomtatóra is rá tudjuk küldeni a pontos jelet pár száz forintos kábellel. Ugyan lehet, hogy sok hibajavító kommunikáció zajlik, ami időbe kerül, de ha egy pár ezer forintos kábelt használunk, akkor ez gyorsabb lehet.Itt már nem az a kérédés, hogy jó jel jön-e át a jelsorozat, mert nem jöhet át rossz jel!; hanem az a kérdés, hogy van-e olyan műszaki állapotú a kábel, hogy alkalmas adatátvitelre. Ha alkalmas, akkor megoldhatónak kell lenni a kérédsnek. Ha a kábel a minimális elvárásoknak megfelel (ami mérnöki mászaki minimum), akkor nem lehet rossz jel a fogadó oldalon, mert az lesz a kérdés: alkalmas a kábel vagy nem. A jobb minőségnek ott lehet szerepe, hogy kevesebb javítő algoritmus kell -> ezért kevesebb puffer kellhet -> ezért nincs veszélyeztetve, hogy a megszólaló zene időzítése "darabos". Kellően nagy pufferrel véleményem szerint a gyengébb minőségű kábellel is ugyanaz az eredmény elérhető, hiszen: NEM LEHET MÁS JEL A FOGADÓ OLDALON, MINT A FORRÁS OLDALON!Erre varrjon valaki rendes gombot! Meggyőzhető vagyok, de ebben a kérdésben nagyon nehezen!
-
Feruendios
tag
Itt egy cikk, ugyan nem USB kábelről hanem SATA kábelekről, de tisztán látszik, statisztikailag kimutathatatlan különbség van a kábelek között az adatátvitel függvényében.
Ezt abból lehet leszűrni, hogy nem lehet megállapítani a legrosszabb illetve a legjobb kábelt, mert nagyjából random melyik jobb a másiknál a különbség pedig 0,1-0,3% között van.https://www.pugetsystems.com/labs/articles/SATA-3Gb-s-vs-6Gb-s-Cable-Performance-Revisited-183/
-
gyulank
addikt
-
mzso
veterán
A sok sznobhülye mindent megvesz.
-
Kernel
nagyúr
Földhurok nem csak induktív jelenségek kapcsán okoz problémát, sőt az a ritkább eset.
Sokkal gyakoribb a hurokban áramok keletkezése egyéb okból, amikor feszültségkülönbségek kerülnek áthidalásra.
Autóban pedig motorszám fordulat függő berregést szokott okozni a gyújtógyertyák nagyfeszültsége ami ugyancsak elektromágneses teret indukál. Ezt a hangfalkábel felveszi, mivel minden vezeték egyúttal antenna is.
Ezeket viszont durván benézted. A gyújtókábel által keltett RF-zavar az utastérbe nem sugároz be, már a motorház leárnyékolja, és főleg nem fogja felvenni azt a hangfalkábel, illetve ilyen jelentéktelen áramok a hangszóró membránját, kis ellenállású tekercsét nyilván soha nem mozdítanák meg. Még akkor sem, ha odavezetnéd a kábelt a gyújtókábel mellé, ne vicceljünk már...
Ha az onnan érkező RF-zavar valamelyik erősítőbemenetet, illetve elektronikát zavarná meg, akkor pedig más jellegű hangot hallanál.
Amiről te beszélsz, az a jármű háromfázisú generátorának, diódákkal egyenirányított jellegzetes hullámformájából adódik, mely áram a karosszérián is folyik, és amennyiben a hangtechnika földelési, tápellátási rendszere szakszerűtlenül lett megcsinálva, akkor oda beszűrődik. De nyilván nem RF-sugárzás ez sem, hanem galvanikusan becsatolódik.
-
Ribi
nagyúr
Nem azt mondtam, hogy értelmes "haszna" lenne, csak próbáltam leírni szerintem mire gondolt, mert ahogy észrevettem nem volt érthető amire gondolt.
Azért a nagyfreki nem ugyanaz. Alacsony frekin egyre nagyobb kitérés kell, vagy nagyobb felület. Nagyfrekin viszont ténylegesen képtelen megmozdulni. Nem ugyanaz, de persze értem mire gondolsz.
-
ROBOTER
addikt
Reggie0 kolléga szavaira figyelj.
Teljesítményt akkor tudunk egy fogyasztón létrehozni, ha az "hajlandó" felvenni, terhelést jelent a forrás számára.
A levegő terhelése a membránnal szemben felületi méret és frekvenciafüggő. Ha belegondolsz, könnyen megérhető: ha a légnemű vagy folyadék közeg másképpen fejt ki ellenállást a külöböző sebességgel benne mozgó tárgyakra.
Akusztikus csatolásnak hívják, és ez önmagában korlátozza a kisebb frekvencián leadható teljesítményt. Ez a hatás adódik össze az alsó rezonanciafrekvencia következményeivel (Fr alatti és Fr feletti működés).
Van mód a javítására, (exponenciális) tölcsérnek hívják. A tölcsér nem más, mint egy akusztikus illesztőtranszformátor.
-
Reggie0
félisten
Persze, de ezzel az erovel azt is lehet mondani, hogy nagyobb frekvencian is megy, hiszen tud 100kHz-vel is mozogni, legfeljebb par nanometert ter ki a mechanikai csillapitastol, amitol csak halkabb
A szempontunkbol tok mindegy, hogy az akusztikus csatolas vagy a mechanikus csatolas okozza a csillapitast, mert mind a kettot a szerkezet fizikai kialakitasa hatarozza meg.
A fulhallgato megint mas eset, mert ott egy csobe(hallojaratba) van bezarva. Marmar inkabb pneumatika, mint akusztika.
-
Ribi
nagyúr
Nem azt mondta, hogy jól fog szólni, hanem hogy tud 20Hz-en is mozogni.
Én is tudom a kezem 5-10Hz-el mozgani, csak nem lesz jó hangszórónak, mert kicsit a kezem felülete és emiatt nem is generálok elegendő "energiát".
Fülhallhatók lemennek 30Hz-környékére egész elfogadhatóan, azokban pedig igen pirinyó hangszóró van. De lemennek. Csak a kis felület miatt 1 méterről már nem is hallani. -
gyulank
addikt
Szóval, mert a hullámhosszának csak töredéke? De ez alapján a 100Hz negyedhullámához is 86 centi kéne, 1kHz negyedhullámához (hogy egy szinten legyen), 8,6 centi. Találtam egy ilyet. Itt a 100-1000Hz közt nem igazán van különbség, és a 100Hz alatt is úgy tűnik az impedancia növekedése miatt csökken a hangerő.
-
Reggie0
félisten
Nem eleg mozogni. A levego es a membran kozotti csatolas csillapitasat erosen befolyasolja a fizikai meret/kialakitas. De mondok analog peldat: ha a routeredben 2.4GHz-en jo sugarzo az antenna, akkor miert nem jo 1Hz-es antennanak, hiszen csak lassabban valtozik a rajta levo feszultseg?
-
abacsx
tag
válasz
CyberPunk666 #620 üzenetére
Bocsi, kernelnek szántam, eggyel odébb ment a válasz. :p
-
proci985
MODERÁTOR
"Vannak itt ott vaktesztek, de egyik vagy másik tábor számára hamis, mert az nekik ellentmond ezen vagy azon oknál fogva. Meg amúgy sem hiteles."
Szociotechnikai kutatasok hosszu evek tapasztalatan alapulnak. Van kidolgozott metodika, megvannak a szempontok amiknek hiteles eredmenyek eleresehez teljesulniuk kell. Kutatasnal nincs olyan, hogy valaki velemenyenek ellent mond az eredmeny, ezert az eredmeny biztos hiteltelen. Ha ez igy van, az nem minosul kutatasnak.
Mindent be lehet bizonyítani és annak az ellenkezőjét is.
Nem igaz, bizonyos dolgokat nem lehet direkt bizonyitani.Chal: a pelda nem teljes, egy csomo parametert nem tudunk (UDPnel maybe a kommunikacios modell, mennyi hiba lehet, egy hiba mit jelent az enkodolasban, van-e error checking / error correction, mit jelent az unknown state dekodolasnal).
fugg az informacio reprezentaciojatol is. pl ha az informacio ugy van enkodolva, hogy egy pixel a ketmilliobol picit eltero arnyalatu lesz egy kepkocka idejere egy hiba miatt, akkor nagyon sok hiba kell kepenkent ahhoz, hogy ez lathato legyen.
TCP mindig at-most-once, szoval annal nem lehet hiba (amig nem olyan jon amit nem fog meg az error-checking, de az eleg specialis, ld hogy van az info enkodolva, mi a kovetkezmenye egy hibanak, mennyi hiba az ami egyaltalan erzekelheto emberi erzekszervekkel).
a zold biztosan nem lesz szebb.
-
abacsx
tag
válasz
CyberPunk666 #532 üzenetére
Itt konkrétan az USB-ről volt szó, illetve keverve lett a digitális adatátvitel fogalma, ami frekvencia és amplitúdó moduláció, ami természetesen nem digitális jelenség, mint ahogy semmi az átviteltechnikában, magával a hordozott adattal. A földhurok, vagy brumm jelenség az megint egy másik történet, mivel minden vezetékben futó elektromos áram mágneses teret generál, és a mágneses tér pedig elektromos áramot. Ennek a legklasszikusabb példája az 50Hz-es hálózati feszültség, ami egy rossz kábelezés de akár nem azonos fázisra dugott elektromos berendezés esetén is keletkezik, valamint lehet az oka nem jó földelés, a nullán jelen lévő feszültség, potenciálkülönbségek. Ez szokta okozni azt a diszkrét egyenletes búgást a hangfalakban. Autóban pedig motorszám fordulat függő berregést szokott okozni a gyújtógyertyák nagyfeszültsége ami ugyancsak elektromágneses teret indukál. Ezt a hangfalkábel felveszi, mivel minden vezeték egyúttal antenna is. De ez nem a módosított digitális jelekből ered. A hangfal nem digitális adatfolyamból állít elő zenét, hanem különböző frekvenciákon kapott feszültségek hajtják meg a benne lévő tekercset, ami a membránt mozgatja. Ez sokkal érzékenyebb a környezeti elektromos terekre, mint maga az adatátvitel, ami, ha kiolvasható a vivőből, tök mindegy, hogy mellette például ott van még az 50Hz-es zaj, vagy nincs.Ráadásul elég jól tűri a hibákat is, mert pufferelni szokták, valamint javítóbiteket is küldenek hozzá, amivel egy algoritmus pótolja a hibákat.Ettől a zenei élmény nem változik semennyit sem, mert ha mondjuk végképp megdöglik az adatátvitel, akkor süket csend lesz az eredmény. A döglődő átvitel pedig szakadozást eredményez. Analóg és digitális modulációból nem szándékoztam szakcikket írni, mert azt nálam sokkal jobban leírták itt is. A lényeg a drága digitális kábel és az azt megvásárló fogyasztó átverése olyan magyarázatokkal, amik a digitális szó varázserejéből származik.
-
moha21
veterán
Ja a Yellow book 1.-es módban ( adatokra ) 16 bájtos fejléccel 2048 adatbájttal és 288 byte hibajavító kód ( ez az általad említett crossinterleaved REEd-solomon kód).
2.-es mód az ECC és adat mezőket 2336 byte-os adatmezőkbe kombinálja olyan esetre, ha nincs szükség ECC-re vagy nincs rá idő ( audió, videó).
És természetesen ezekhez hozzájönnek az általad írt byte-ok ( igaz csak a 12 ).Nem lehet, hogy erre gondolt?
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #596 üzenetére
Az audio CD-n nincsen CRC, mert az csak hibadetektalasra alkalmas. Reed-Solomont hasznalnak. CRC adatlemezen fordul elo.
(#603) ROBOTER: Most latom, te is kiszurtad.
-
blattida
nagyúr
válasz
jacint78 #606 üzenetére
A valóban felső kategóriás hangsugárzók zömmel 30 Hz környéki F3-al rendelkeznek, természetesen kivételt képeznek a kimondottan kicsi audiofil hangdobozok, melyek jóval följebb szólalnak meg, de azoknál nem is a minél alacsonyabb F3 a cél...
Engem nem érdekelnek a katalógusadatok, mivel a legtöbb gyártó kozmetikázza azokat, de pontosan azért írtam, hogy a komoly gyártók dobozai teljesítik azt, amit a katalógus ígér...tecsu
Tudom, ezért nem is reagálok a legtöbb hsz-re.
Azzal, aki csak a méréseknek hisz, nem lehet érdemben valós zenehallgatásról vitatkozni. -
jacint78
addikt
válasz
blattida #604 üzenetére
Ki írt olyat, hogy az említett egy minden háztartásban megforduló cucc lenne?
Közvetve te amikor azt mondtad, hogy gyakori. A legtöbb mégcsak nem is kommersz, hanem felsőbb kategóriába tartozó doboz is jó, ha 40Hz-ig lemegy -3dB-en... A katalógusadatokkal vigyázni kell, mert olykor -6, vagy -9dB-en vannak megadva, ráadásul az akusztikai mérések is mutatnak olykor valótlanságokat, tapasztaltam.
-
blattida
nagyúr
válasz
jacint78 #600 üzenetére
Ki írt olyat, hogy az említett egy minden háztartásban megforduló cucc lenne?
Nem gondolom, hogy felesleges lenne, mivel több olyan akusztikus hangszer (oboa, hárfa, orgona) is van, ami lemegy 20 Hz környékéig (vagy még az alá is) és írhatod, hogy ezt nem mindenki hallja meg, de mindenki érzi.
Akkor fölösleges, ha valaki csak valamilyen konzerv pop-rock zenét hallgat, de ha bejön a képbe a jazz vagy a komolyzene, akkor azért elkél a minél hitelesebb tolmácsoláshoz. Merthogy az a cél, ugye, hogy az eredetit minél jobban megközelítse a rögzített és visszajátszott zenemű... -
ROBOTER
addikt
válasz
Hieronymus #596 üzenetére
"Korábban x darab bájtonként készítettek CRC-t, ezzel létrehozva egy adatsort."
CRC?
Oszt' a keresztbe-közbeszőtt Reed-Solomon kódolásról tetszett-e már hallani?
A CD-ROM-ban valóban van + CRC, és van egy harmadik réteg Reed-Solomon.
CD digital audio: 2,352 (Digital audio)
CD-ROM Mode 1: 12 (Sync pattern) 3 (Address) 1 (Mode, 0x01) 2,048 (Data) 4 (Error detection) 8 (Reserved, zero) 276 (Error correction)
Szerintem 2352 =/= 2048
(#602) DarkByte: Abban a kiigazításban sokkal több hiba van, mint amit te vétettél. Amit te írtál, alapvetően helyes megközelítés.
-
DarkByte
addikt
válasz
Hieronymus #596 üzenetére
Ennyire nem ástam bele maga, lehet tényleg nem volt jó a CD-s példa. De az mp3-mas így kellene hogy legyen. Lehet írni CRC-t a frame header-be de a dekóderek ezt figyelmen kívül hagyják, illetve sok enkóder eleve nem is írja alapértelmezésben, mert helyet vesz el az audio területtől. Hála az égnek a lossless audio formátumoknál ez már javarészt kötelező, FLAC ír checksum-ot.
-
moha21
veterán
"Mitől függ, hogy minimum-maximum milyen sebességgel mozog a membrán?"
Hát attól biztosan, hogy adott idő alatt a rajta áthaladó áram iránya mennyiszer változik meg ( 1s 20 pl ). Meg gondolom rengetek egyébtől is ( mondjuk simán mechanikai ). Nem értem a kérdést igazából.
Ezt a digitális jelet galvanikus leválasztom, akkor miért lesz jobb dolgot sem értem.
-
akaido
addikt
-
blattida
nagyúr
válasz
jacint78 #594 üzenetére
Ritka, de nem iszonyúan. Nekem első blikkre, ami beugrott, az a focal grande utopia doboza, annak kapásból 18 Hz az F3 pontja, ha -6 dB-re nézzük, akkor lekúszik 14 Hz-re...valóban lekúszik, nem csak marketing...
Hangdobozokról volt szó, persze, hogy egy fej- vagy fülhallgató drivere is tud 20 Hz-et, ám ha kell a hangerő, azaz hangdobozról, így minimum szobahangerőről van szó, akkor kell a méret a hallható 20 Hz-hez.
-
Hieronymus
veterán
válasz
DarkByte #533 üzenetére
"Egyébként az Audio CD-n is elég kevéske hibajavítás van, ezért van az hogy egy 700MB/80 perces lemezre felmegy 800MB PCM, pedig ha adatként írnád meg egy wav fájlban nem férne rá."
Nem teljesen áll közel a valósághoz, a gondolatod. Inkább távol attól.
A CD fejlesztésekor kettő, egymásnak ellentmondó problémát kellett megoldani.
Az adatátviteli és feldolgozási sebességet alacsonyan tartani. Az adatátviteli hibák számát, minimális szinten tartani.
Erre találtak ki egy ésszerű kompromisszumot.
Az addig használt CRC (ellenőrzőösszeg) eljárást megduplázták.
Korábban x darab bájtonként készítettek CRC-t, ezzel létrehozva egy adatsort.
Ezeket az adatsorokat x darab oszlopba rendezték és oszloponként is létrehozták a CRT-t.Az így kialakított adatmátrix hasznos elemei közül több is sérülhetett. Az ellenőrző összegek alapján viszont kiszámítható maradt az eredeti állapot.
Nyilván ennek a módszernek is meg vannak a korlátai. Egy hibaszázalék fölött képtelenség visszaállítani az eredeti állapot. A kor színvonalán ez nagyon korrekt megoldásnak számított.
Annyira, hogy adattárolásra is el kezdték használni.
Persze ez a fajta felhasználás, komolyabb adminisztrációt igényelt, amihez a szabad adattároló területből kellett helyet foglalni. A fájlrendszer mellett, a zenéhez képest, további helyet kellett felhasználni a fájlneveknek és a hozzá tartozó attribútumoknak. Ezért van a PCM és WAV közötti "méret" eltérés. -
jacint78
addikt
válasz
blattida #589 üzenetére
A 20Hz-es F3 iszonyúan ritka. Ami ennyire mélyre tud menni az 100%, hogy reflex, tehát 24dB/oktáv-al ejt, így már messze van a 20Hz-től, az én dobozaim F3 pontja 33Hz-en van, de reflex, tehát így 20Hz-en már több mint 20dB-t ejt. Amúgy nem feltétlenül kell nagy hangszórónak lennie, legfeljebb nem lesz hangos, de megoldható kicsiben is.
-
gyulank
addikt
válasz
blattida #589 üzenetére
Eredetileg úgy volt, hogy a 20-20k-s hangszórók is eltűnnének. Amivel szerintem arra utalt, hogy lehet, hogy míg naivan úgy gondoljuk, hogy a 20-20k-ig nincs nagy eltérés, azért írnak ennyit, addig lehet, hogy egyik gyártó gyengébb átvitelt is az átvitelhez számolja, másiknál meg csak kisebb csökkenés engedélyezett. Vagyis az amúgy se sokat mondó adatok se biztos, hogy ugyanolyan szabvány szerint vannak megadva.
-
blattida
nagyúr
válasz
jacint78 #584 üzenetére
Ha -3dB töréspontot nézed, akkor az F3 elég gyakran eléri a 20 Herzet, csak ezek a hangsugárzók, nem olyan kicsik és nem is annyira olcsók, ám léteznek.
Ám az eredeti állítástól a ritka is nagyon messze van, hiszen eredetileg úgy volt beállítva, hogy 20 Hz-es alsó határfrekvencia nincs.
Pedig van, sőt, van lejjebb is... -
krichd1
addikt
-
Rick4
félisten
válasz
CyberPunk666 #525 üzenetére
Azon már túl voltam a kérdés feltevése előtt is: [link]
-
tecsu
addikt
válasz
nemlehet #477 üzenetére
Azért a legtöbb cég nem árul csilliós kábeleket. Lehetne letisztultabb a szórakoztatóelektronika, korrekten meghatározott kategóriákkal, de ahhoz a kapitalista rendszert kellene kicsit átalakítani. Pl. reklám nem lehetne - átlagembert - félrevezető, a kamu vagy kicsit is félreérthető reklámszöveg alapból hatalmas bírság, ha grafikont közölnek annak pontosnak és valósnak kell lennie, minden adatot tartalmaznia stb.
Működne ez. Hamar eltűnnének a hegyikristály kavicsok meg holdfényben delejezett csatlakozók, de a sokezer wattos házimozik, meg a 20-20kHz-es hangsugárzók is. ;-) -
tecsu
addikt
Egyetértek, de ilyen nem történt meg ill. csak részlegesen.
Az okoska villamosmérnök-palánta szerint is elvileg ki lehet mérni; de nem arról volt szó.
Persze, ha tudja mit keres akkor ki lehet mérni, mégis, minden hangmérnök megmondhatja, hogy egy adott szint felett a paraméterek már nem mondanak semmit. Ez szakmai tény, ezen kár vitatkozni.
Kijavítják, és még neki áll feljebb! :-) Ezért is nagyon szomorú, hogy ma ilyenekből lesznek a mérnökök. Devalválódik minden képzés és szakma, sajnos ez van. Persze nem "csak" szakmai probléma, hanem társadalmi, erkölcsi stb. - összetetten megy tönkre az egész rendszer. Minden fiatal azt hiszi, hogy ő tojta a spanyol viaszt, holott az idősebb generáció eleve műveltebb, többet tudnak a világról stb. Ez már elég régóta így van. Valójában nincs fejlődés, visszafejlődés van - az újabb generációk gőgjében. -
Kernel
nagyúr
Azt hittem, a számítógépet és a monitor hangbemenetét összekötő kábelről van szó, de mindentől függetlenül a "pólus" szót el kellene felejteni, miután egyenáramon értelmezhető a pólus, polaritás fogalma.
Itt földpont van, hidegpont, GND, vagy a másik a melegpont, jel például
Hálózati konnektorra sem mondjuk, hogy pólusa van.
Hangszórónál van egy egyezményes polaritás, ami az előre kimozduló membránra vonatkozik, és a fázishelyes bekötést szolgálja, de ezt is helyén kell értelmezni, valójában itt sincs pólus, hiszen váltakozóáramról van szó.
-
Az 1-esek meg a 0-ak kapcsán eszembe jutott egy saját példa, kíváncsi lennék a véleményekre:
Van nekem egy szerverem valahol kint a neten, egészen pontosan Frankfurtban. Én Bp-n élek, és van itthon egy 120M-es UPC-s kapcsolatom. Az említett szerverre töltögetek le mindenfélét, HD filmeket, lossless zenéket, etc… Ezeket itthon "fogyasztom", olyan formában, hogy UDP-n streamelik maguknak a mediaplayerek. A megoldás előnye egyébként számomra az, hogy nem kell letöltenem semmit, mindent streamelve nézek, fogjuk rá hogy "realtime" (azért csak idézőjelesen, mert a lejátszószoftverek nyilván bufferelnek). Itthon nem tárolok semmit, nincsenek file-ok, így az asztali gépem és a laptompom is beéri kis méretű de jófajta SSD-vel, valamint NAS-ra sincs szükségem.
Pár kérdés ezzel kapcsolatban azoknak akik szerint az USB és HDMI kábelek hatással vannak a rajtuk átküldött media tartalmára:
- változhat e a fenti megoldás miatt a kb 1000km-es átvitel során a filmek színe, a kép élessége?
- változhat e a hanganyagok tartalma? Értem ez alatt pl azt, hogy máshogy szólal meg pl. a dob, a hegedű, az énekes hangja?
- ha a válasz igen, és TCP-re váltanék akkor a fentiek kapcsán mást tapasztalnék?
- ha a válasz igen, és maradnék UDP-n, de feltételezzük hogy a pénzem és a rendelkezésre álló időm végtelen, és meg tudnám oldani hogy az átvitelben szerepet játszó összes internetszolgáltató kicseréltesse a kábeleit, akkor szebb lehetne pl a természetfilmekben a zöld?Ha a válasz a két első kérdésre "nem", akkor érdekelne, hogy pontosan ez mitől változik meg az 1000km-es távolság utolsó 30cm-erén egy USB vagy egy HDMI kábel miatt.
Köszi előre is!
-
-
E770
aktív tag
szerintem legyen inkább marginális kérdés a vakteszt (még ha ugyan úgy megbukna rajta szerintem bárki, mint a sarlatánok)
elvégre nem homeopata hókuszpók statisztikai cáfolatára van itt szükség kérem,
legyen ez már műszaki kérdés, mérhető és mérendő, ha kelltényleg sikerült ám már jó ideje a fülünket durván meghaladott műszereket készíteni
-
ROBOTER
addikt
Általánosítani akartam, nem szerettem volna a mondandómat fájlokra korlátozni.
Régebben a főnököm kérdezte, hogy hányszor lehet a fényképet kiírni CD-re/Pendrive-ra, hogy még élvezhető legyen a minősége. Próbáltam neki elmagyarázni a fájl másolása és a veszteséges újratömörítés közötti különbséget, nem sok sikerrel.
Meg kell érteni, hogy az emberek jelentős része nem képes elválasztani agyban az információt és annak megjelenési formáját, hordozóját. És erre vallást, bizniszt lehet építeni, sikerrel. Az oltáskivezetés és társai után szerintem ez a második legnagyobb üzlet az utóbbi 30 évben. Bár örömmel tapasztalom, hogy egymásról függetlenül nyílnak fel az emberek szemei, és sokan röhögnek az egészen.
-
gyulank
addikt
válasz
CPT.Pirk #553 üzenetére
Már vagy 5 éve megvan a monitor, és tudom, hogy azt csinálja, amit írtam, így nem annak a kimenetét hallgatom most se. Kétségeim vannak afelől, hogy érted a hibaleírásomat. A monitoron van a Jack, és akkor zúg, ha világos a kép. Pl, sötétről fehér weblapra áttérek. És még mindig nem értem, hol lesz összekötve amit elvágok.
-
E770
aktív tag
remek kikapcsolódásnak indult, sokat is nevettem: még itt is képes a hit a nem tudás talajából feltörni,
de elmerengtem azon, hogy szegény tanáraink milyen szomorúak lennének, ha ezt látnák
pl. Selényi Endre a BME MIT-enaki pedig csodálkozik, hogy miért köszön vissza ugyanaz az ostobaság bármely csapból, annak ajánlom a humán etológiát
-
ROBOTER
addikt
Én már rájöttem, hogy a hangadatnak rosszabb az immunrendszere. Az .exe fájl bithiba nélkül átmegy USB-n, hasonlóan a .dll is, de a hangbitek érzékenyek a Class FM-re, és elcsúszik 1-1 bit.
-
Ribi
nagyúr
Ezaz, hogy mi a hiteles vakteszt.
Vannak itt ott vaktesztek, de egyik vagy másik tábor számára hamis, mert az nekik ellentmond ezen vagy azon oknál fogva. Meg amúgy sem hiteles. Mindent be lehet bizonyítani és annak az ellenkezőjét is.Jim Tonic: És ezt te már be is bizonyítottad? Megmérted? Csak hogy ugyanezzel a szöveggel jöhessek?
-
A két témának nincs sok köze egymáshoz. Ha akkora az EMR a környezetedben, az sok mindenre hatással lehet, de az USB átvitel pont nincs köztük.
Az, hogy foglalkozni kell az EMC kérdésével, senki nem vitatja. De:
- egy 2e forintos árnyékolt USB már megoldja ezt a kérdést.
- az eredeti téma az volt, hogy a hang minősége lesz-e más, ehhez pedig nincs köze.
- általánosságban az analóg jelek sokkal érzékenyebbek a zavarokra, mivel nincs hibajavításod. Ennek pedig nincs köze az USB kábelhez.
- EMC-nél sokan fordítva ülnek a lovon. Elsődlegesen ne védekezz a zaj ellen, hanem a forrását szüntesd meg. -
Ribi
nagyúr
válasz
Jim Tonic #547 üzenetére
Te nem érzed, hogy aki ezt a 01 dolgot szajkózza, ennél nem terjed tovább a képzelete?
Hogy nem egy teljesen digitális rendszerről van szó, hanem ott csüng a végén az analóg rendszer is?
Hogy nincs olyan, hogy maximálisan ellenáll minden zajnak? Hogy ez bekerül a teljes rendszerbe?
A teljes eszközben kellene gondolkozni, nem 01 és annyi. A rendszernek pedig igenis vannak hibái. Igen van sok rosszul és még rosszabbul megtervezett rendszer és van aki a mégszarabbat árulja arany árban. És van aki meg is veszi, de ez még mindig nem egyenértékü azzal, hogy 01 és mindenki hülye aki szerint USB kábel az vagy rossz, vagy 100%ban tökéletes.
És már megint ilyeneket kell leírni... Rendszerben kell gondolkozni. -
gyulank
addikt
válasz
CPT.Pirk #546 üzenetére
Szóval semmit nem számít, hogy nem úgy zúg, mint mikor földhurok miatt zúg, és, hogy akkor zúg, mikor fehérebb a kép. Pólust szakítok meg, mert az árnyékolás a közös, a másik kettő meg a jobb-bal oldal. Ha a közöst elvágom, 1 vezeték megy egy oldalhoz, nem 2. A PC-n kívül minek van földelése? Úgy értem, hogy max. lézernyomtatónak van földeléses csatlakozója.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
proci985 #545 üzenetére
Azt még hozzá akartam tenni, hogy egy ilyen IC nem is olcsó, az 1 darabos kisker ára 3100..3700Ft körül van. Szóval ugyan nagyban olcsóbb, de akkor is megdrágítja a konstrukciót.
gyulank: nem pólust szakítasz meg, hanem egy föld összekötést, van mellette még néhány ahogy kernel mondta, az mind ugyanaz a földpont. Vagyis csak majdnem, ha ugyanaz lenne, nem zúgna.
-
Kernel
nagyúr
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
proci985 #538 üzenetére
A külső táp oké, még az olcsókon is alap de az egyáltalán nem garancia arra, hogy az USB is izolált. Ahhoz kell egy külön IC kell némi körítéssel, ráadásul a 480MBit-es mód nem is megy át ezeken az izolátorokon, bár hanghoz ez mindegy is.
Így néz ki egy ilyen IC: http://www.analog.com/en/products/interface-isolation/isolation/standard-digital-isolators/adum4160.html -
.DLL
veterán
Mégtöbb ilyen kis cikket, ezekre nagyon jól rápörögnek.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#32839680 #527 üzenetére
"előfordul hogy az USB tápra ráül a zaj, és még az egér görgetését is kihallod. Mert a konstrukció szar eleve."
ez kb egy alaplapi integralt hangkartyatol se oke, szoval hifi / audiofil cuccnal ez kb elfogadhatatlan.
100 korul ahogy nezem az osszes DACnak mar sajat kulso tapja van.
DarkByte: alaplapi hangkartyanak nem mindig megfelelo a levalasztas, bar a digitalis SPDIF kimenet pl a P35-DS4en kb ugyanugy nem adott ki semmi nem odavalo jelet, mint az X-FI Fatality Pro digitalisan.
viszont a maga koraban okes X-FI megint nem szedett fel extra -ennyire eszreveheto, pl egerkattintas- jelet (AKG K518 LTDvel hasznaltam), pedig bent volt a gepben, es volt egy periodus amikor egy CF es a tap kozott ult kozepen a gephazban.
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nézd meg, hogy akkor is van-e ez a jelenség, ha egy telefonról vagy hasonlóról adod a hangot arra a bemenetre, ami aksiról megy. Ha akkor nincs zavar, akkor lehet szórakozni a géppel összekötő kábel árnyékolásának megbontásával. Ha akkor is van, akkor a monitoron belül van a gond és sokat nem lehet vele kezdeni.
-
DarkByte
addikt
válasz
#32839680 #527 üzenetére
Kimondtad a lényeget. Nem a digitális jel torzul, hanem egyéb dolgok miatt már a rendszer analóg oldalán torzul a jel (a DAC után). Ha vacak az USB táplált DAC akkor simán el tudom képzelni hogy az USB kábelek tápvezetékeinek minősége befolyásolja a rekonstrukciós képességeket amikor digitálisból analógot képez. De ha a DAC szar akkor ne a kábel legyen már az oka (ha a kacsa nem tud úszni nem a víz a hülye).
Csak side note-nak. Egy Fiio E10-em van egy Beyer DT770-el. Az egész set nincs annyi mint ez a kábel magában. Ha totál feltekerem a hangerő potit a DAC-on high gain állásban és mozgatom az egeret vagy másolok a gépen vagy akármi, semmit nem hallok. Pedig az már ezzel a 250 Ohm-os fülessel is akkora hangerő hogy leviszi a fejem. Én ezen konkrétan mikor meglett letettem a hajam mert előtte én is a számítógépes alaplapi hangkeltőkhöz voltam szokva amik mindenféle zajt összeszednek. Pedig ez is egy kínai DAC, nincs külön tápja hanem az USB tápvonalról működik és ami jár hozzá USB-microUSB kábel sem hiszem hogy bármiféle extra szigeteléssel bírna.
És hozzáteszem azóta már a Realtek ALC kodekek is tudtak egészen pozitíven meglepni alapzaj és torzítás tekintetében. Még mindig nem tökéletes de már nagyon messze vannak a 90-es évek végi dzsunka Genius PCI Sound Blaster klónok szintjétől.#528: nem volt szerencsém koax-hoz vagy S/PDIF-hez. Ha nincs rajtuk hibajavítás akkor természetesen a zajok tönkretehetnek biteket amik okozhatnak artifaktokat.
Nagyon egyszerű példa: az mp3 formátum bár használ CRC-t, valójában egyetlen dekóder sem ellenőrzi ezeket. Biztosan találkoztatok már hibás fájllal (pl. torrent-en lett letöltve és pár szelete rosszul jött át valamiért), még is lejátszható csak a hibás keretek környékén elég ronda artifaktokat hallani. Egyébként az Audio CD-n is elég kevéske hibajavítás van, ezért van az hogy egy 700MB/80 perces lemezre felmegy 800MB PCM, pedig ha adatként írnád meg egy wav fájlban nem férne rá. A CDDA módnál nem volt fontos hogy mindig száz százalékig pontos legyen a lejátszás, csak hogy végighallgatható legyen a hibák ellenére is. Az USB buszon ellenben van rá lehetőség hogy minden hibajavítva menjen át. Különben hogyan lehetne rajta fájlokat másolni vagy nyomtatni, vagy akár csak egy billentyűzetet ráakasztani.
[ Módosította: dabadab ]
-
CyberPunk666
senior tag
Mindenki tudja, hogy ha két teljesen ugyanolyan kábel közül az egyiket drágábban adják, akkor az sokkal jobban fog szólni. Különben miért adnák drágábban?
-
Kernel
nagyúr
Akkor az analóg modulációkat hová sorolod? AM / FM / PM például.
Egyiket feszültségek, frekvenciák viszik,
Meg a másikat is. Nem jó így a felosztás, alapsávi jelnek mondják a "natív" analóg hang- vagy videojelet. Bár alapsávi jelnek nevezhető bármi, amivel modulálni akarunk. Demoduláció után kapjuk vissza ismét az alapsávi jelet, ami lehet digitális jel is.
Autóban egyébként nem pont az árnyékolás minőségén múlik a búgás, hanem földhurok miatt az árnyékolóharisnyán áram alakul ki, így közvetlenül becsatolódik a generátorzaj, szakszerűtlen áramköri kialakítás esetén, illetve a karosszérián folyó áramokkal, feszültségesésekkel is számolni kell.
-
-
aszamóca
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #521 üzenetére
Hát én sehogy.
Rick4: Egyik fórumon idézték. -
DarkByte
addikt
Légyszíves vezesd már le nekem hogy egy kábel cseréjével a differenciál kódolt USB fizikai rétegén csomagokra bontott, szintén frame-ekben gondolkodó PCM jelfolyam mintavételezési egységhez tartozó bitjei hogyan tudnak pont úgy megváltozni hogy azok teltebbnek hallatszanak számodra? Vagy legyen DSD, vagy DTS-HD, amelyik épp tetszik neked.
Az a baj hogy a legalapvetőbb technológiai részleteivel sem vagy tisztában a USB-n (sőt körülbelül a számítógépen belül lévő összes buszon) közlekedő adatnak ezek szerint. Ami a kábelen közlekedik az köszönő viszonyban sincs azzal a jellel ami a fülünkre kerül. A kábelt csak a DAC-ban lévő USB transceiver "hallgatja" ha úgy tetszik. Ő pedig csak annyit vizsgál hogy a biteket ki tudja-e róla olvasni (vagyis a valamilyen módon modulált jel kellően a zajszint felett van-e és ha hibás is, a javító bitek alapján helyre lehet állítani). Ha bármelyik nem teljesül a transreceiver után valahol elhelyezkedő I2S IC, ami már az analóg jelet elő tudja állítani, egy darab bit-et nem kap a transreceiver-től és te nem hallasz az ég világon semmit. Ha viszont kap biteket azok bithelyesen érkeznek meg az I2S-hez vagyis ha kihagynád az egész USB átvitelt a fenébe is ugyanaz történne. Nincs olyan hogy Mozart megáldta a kábelt és pont úgy torzítja a huszonhatféle módon újrakeretezett biteket a kábelen hogy azok hallható különbséget produkáljanak. A különbséget nem a digitális átvitelből fogod hallani.
A jitter amit szerettek felhozni az is el lett már magyarázva. Az USB busz frekvenciája teljesen független a DAC frekvenciájától. A DAC megkapja azt a paramétert hogy amit mostantól következő utasításig kapsz biteket azt 44.1/16/Stereo módban kell analóg jellé konvertálni, kapja a bufferjébe a biteket valamilyen sebességgel (a lényeg hogy a buffer mindig kellően tele legyen hogy ne álljon meg sohasem) és a saját órája szerint lejátssza azt.
-
aszamóca
aktív tag
válasz
#82729984 #440 üzenetére
Idézet Huszti Zs-től.
"A kábel mint olyan nem valami bonyolult dolog.
Egyszerű logikával, netán paraszti ésszel belátható, hogy kb. úgy
viszonyul a komplexitása mondjuk az erősítőhöz, mint egy egysejtű az
elefánthoz. Mégis nagy őrület lett, elsősorban persze hifis körökben.
Igaz, akár a műszakiak, akár az egyszerű zenehallgatók ezzel a
bolondériával sokat kezdeni mind a mai napig nem tudnak, de a Heed
termékek elsősorban hifi kereskedőkön keresztül kerülnek el a
közönséghez, még egyelőre alapvetően a hifis közönséghez. Márpedig ott a
kábel: fétis. És mivel minden igyekezet ellenére a kábel azért
alapvetően nem tudna beleszólni egy rendszer reprodukciós képességébe,
ezért más nem marad, sok gyártó és guru olyan kábeleket kezdett el
készíteni amik mégis bele tudnak. Azaz inkább elrontják, elrondítják
mindazt amit nem feltétlenül volna feladatuk elrontani - már ha egyszerű
kábelek lennének. De mert valamiféle elvárás lett, hogy halljon valami
figyelemfelkeltőt a nagyérdemű, ezért csak az az út járható, hogy
trükkök sorával elrontsák azt, ami eredendően egész jó volt. Aztán majd
lesz akinek az a "pirosasan színezett" lesz a tetsző, lesz akinek a
"zöldessárga", a lényeg az, hogy legyen valamiféle (bármiféle)
különbség. Egyes esetekben odáig is elmennek, hogy a készülékeket
illesztik el egymástól (illesztetlenség) és akkor a kábel egyébként nem
számító jellemzői is teret nyernek. Egy a lényeg, csináljon valamit az a
szerencsétlen kábel, bármi áron! Így aztán persze nem csoda, hogy van
különbség ott, ahol nem volna nagyon szabad legyen. Igaz, még így is
sokszor nehezen különválasztható a pszichoszomatikus hatás a valóstól,
továbbá még az elrontott vezetők sem a zenei attribútumokba szólnak bele
alapvetően, de amíg csak felszínes tonális különbségekre figyel a
hobbisták zöme, addig ennyi éppen elég. (Továbbá a hit is nagy úr,
akinek manifesztálódott a Megváltó, annak a logika és az ész érvek már
ördögtől való gonoszságok, ez azonban már egy külön fejezet.)" -
#16729600
törölt tag
Amit linkeltem abból 20m 4X euró, a szerelt meg átlagban 50 re jön ki darabonként hosszúságtól függően.Gondoltam megveszem azt, de nem vagyok benne biztos, hogy a tekercsben árult nem tökre ugyanaz lenne hangilag ( bár a drágább az szélesebb, laposabb és kicsit csilivilibben néz ki)
-
gyulank
addikt
válasz
#16729600 #506 üzenetére
Én először vagy 10m hosszú hajszál vékony tekercsdróttal kötöttem össze, mert az volt, és azzal se volt baj.
De akkor még az ALS4000 hangkártyámra kötöttem közvetlenül. Sodort, és vastagabb kábelt akkor, és azért hasznátam, mikor recsegni kezdett a hangkártyám, és erősítőről hallgattam, ami már akár 2,3W-nál is nagyobb teljesítményt adott le, és nem akartam, hogy esetleges ellenállás miatt halkabb legyen. A szerelt kábelekkel meg szinte mindig bajom volt még. Lehet az USB, Jack, RCA, vagy ilyen doboz átalakító, nagy részük zúg, mert szar az érintkezésük. -
abacsx
tag
válasz
CyberPunk666 #505 üzenetére
Autók esetében zajos környezetben analóg hangátvitel valósul meg, vagyis nem mindegy mennyire árnyékolt, minőségi az a kábel. De az analóg, ez meg digitális. Egyiket feszültségek, frekvenciák viszik, másik egy vivőfrekvenciára modulált . Sokféle moduláció létezik : http://alpha.tmit.bme.hu/meresek/modul.htm Vagyis amíg az adat olvasható, addig hiába sérül a vivő, nem számít. Persze, ha melléraksz egy bivaly elektromágnest, nincs az a jel, ami átmenne bármilyen kábelen.
-
#16729600
törölt tag
Ez lehet akkor a magyarázat.
Amúgy én továbbra sem hiszek ezekben a prémium kábelekben, de adok annak is esélyt, hogy én tök süket vagyok a zenéhez.
Mondjuk minőségben különbséget tenni a frontok, sub,stb. és erölködő cseréknél nagyon is tudok, de madzagoknál nem.
Amúgy, ha valaki kérdezi, ilyen márkájú kábeleim vannak.[link] csak a szerelt változat a gyártótól.
-
CyberPunk666
senior tag
Én kézzel viszem át az egyeseket és a nullákat.
Miféle proli bízik meg ilyen mindenféle kábelekben? Az ördög fiának köldökzsinórja az összes.
Igaz, hogy egy 5 perces zene átvitele napokba telik így, de ha hallanátok micsoda különbség van közte.A kézzel való bevitel során egyébként hallható különbséget tud okozni, hogy milyen testápolóval kened be előtte a kezed, és hallgató a zenében, ahogy a frissen bekent kezed egyre jobban szárad.
Javaslom, hogy a nem egyenletesen felszívódó testápolókat kerüljétek el, mert zajos lesz tőle a hang egy picit.
Én a norvég kapcsolataimnak hála egyébként is bálnazsírt használok, de a többségnek egy jobbféle nivea is elég.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- iPhone-t használók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos autók - motorok
- VGA hiba
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Kingdom Come: Deliverance I-II.
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- Napelem
- További aktív témák...
- LG UltraGear 27GR93U-B 27 4K UHD Gaming Monitor garanciával
- Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL30 RAM (KF560C30BBE-32)
- Eladó iPhone 13 Blue 128Gb független Akku 100%
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- Dell 16 Inspiron 5625 FHD+ IPS Ryzen5 5625U 4.3Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Bomba ár! Dell Latitude 5510 - i5-10G I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 128GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3146
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest