Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
-
Dr. Akula
félisten
Ez az egész bohózat nekem úgy tűnik mintha a nadrághoz igazítanánk az embert. Minek vannak szabványok, ha úgyis előbb kijön a kártya, aztán meglátjuk mit lehet kezdeni vele? Nem eleve olyanra kellett volna tervezni hogy kompatibilis legyen? Úhy látom a VGA iparban is süketek párbeszéde folyik.
-
Ez a cikk annyira nyilvánvaló volt, hogy nem is értem miért jelent meg?
-
con_di_B
tag
Az alapján amit eddig értek, ez egy olyan victim cache, ami részben vagy egészben pinnelhető, de utóbbihoz szólni kell a programnak. Magyarul alapértelmezésben ugyanazt csinálja, mint a többi cache, ha valami kell, akkor csak az a (kb. 64 byte-os) cacheline töltődik be, amihez az adott cím tartozott (mindenféle adatelérés esetében). Ahhoz hogy ennél bármi nagyobb töltődjön be egyszerre, és főleg ott is maradjon, félre kell tenni egy részt a cache-ből, és explicite kezelni, ez a pinning. (Természetesen pinning nélkül is betölt nagy, akár összefüggő területeket egy ilyen rendszer, de csak az elérés függvényében. Pre-fetchinget nem tudom GPU-n mennyire van, de meglepne ha azzal komolyan számolni kéne. Igazából ennek a programozással való megspórolása az explicit fetch és pinning.)
A fejlesztőknek nem tudom h elérhető-e a pinning D3D12 alól, szerintem nem, de az AMD tud a driverben profilt erre, ha egy-egy játékban megéri egy ismert buffert pinnelni, de ez teljesen szoftveres téma. Szóval, az a lényeg, h LEHET olyat csinálni, mint amit leírtál, és sokszor rossz ötlet, de ez szoftveres kérdés, nem hardverhiba.
Amúgy ami nekem nincs meg, hogy az oké, hogy a régebbi RT implementációkat a fejlesztő már nem fogja AMD-re optimalizálni, de attól még az AMD reverse engineerelhetné a megoldást és segítség nélkül is lehet profilt írni. Sokkal nehezebb nyilván, de nem megugorhatatlan, a pinning viselkedés meg azért jelentősen javíthatja a hit rate-et.
(A konkrét Infinity cache-el soha nem dolgoztam még, de "ilyesmikkel" elég sokat.)
-
cheatergs
senior tag
Vsz ez captain obvious.
Inkább az lehet, h ez az AMD 1. rt-s chipje, így gyerekbetegségekkel küszködik, ah az megszokott (ld. Turing).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem így csinálja. Az Infinity Cache konkrétan cache. Nem tölt be előre semmit, hanem gyorsítótárazza az adatokat, és alkalmaz némi lokalitási elvet, de erre már optimalizálni kell a programból.
Az Infinity Fabric egy gyűrűs összeköttetés, azon rajta vannak a cache-ek, és a memóriacsatornák. Nem kell átmenni a cache-eken, hogy kimenj a memóriákhoz, mert van többcsatornás kivezetés oda.
Minden találatnál van mintavétel, szóval mindenhova kell textúrainformáció.
-
IgorKGB
csendes tag
azert ingadozik, mert elrontottak a hardver tervezeset, amikor egy shader meghivja a raytracing utasitast, a 128 MB cachebe betolti az osszes haromszoget, kb 10 milliot
amikor megvan a dofespont , akkor a shader ki akarna szamolni a pixeleket, amihez be kell toltenie a texturakat, a haromszogeket eldobja, az uj sugarnal kezdodik minden elolrola jo megoldas az lett volna, hogy 2 adatcsatornat epitenek a chipre, amik parhuzamosan mukodnek, egyet a cache-hez, egyet a memoriahoz
persze meg lehet oldani trukkokkel hogy ez ne okozzon problemat, legalabbis az elso talalatig, mert a tovabbi pattogashoz mindenkeppen kell a textura informacio
-
GodGamer5
addikt
Kemények ezek az új radeonok. A Watch Dogs tesztnél nem hittem a szememnek.
Ha a fejlesztők elkezdenek rá optimalizálni akkor tényleg nagyon ütős lesz. -
martonx
veterán
Az AMD megosztja a lehetőséget Intellel és Nvidia-val is: AMD Helping to Bring Smart Access Memory to Nvidia GPUs | Tom's Hardware
-
green dude
tag
válasz
andy19770128 #13 üzenetére
Pedig jó dolog ez, és ez az irány a fotórealisztikus grafika felé. Most vmiért a tesselation jutott az eszembe, az is megfektette annó a kártyákat ha jól emlékszem. Amúgy engem sem izgat egyelőre a sugárkövetés addig amíg egyértelműen nem lesz szebb az eredmény a sugárkövetéses eljárással, és ultrán lehet neki tolni mondjuk min. 1440 p-n, 100 fps fölött (és nem kell hozzá a majdani csúcskártya 600 ezerért). Szerintem egyelőre nincs olyan egetverő különbség.
-
Beerheart
csendes tag
Mennyi idő egy ilyen AMD-re optimalizálást megcsinálni nagy fejlesztőcsapatnál? Lehet pl., hogy a Cyberpunk 2077 azért lett legutóbb a 6900 XT megjelenése utánra csúsztatva, mert az AMD szépen nézett?
-
andy19770128
aktív tag
Hát ez a sugárkövetés nekem marhaságnak tűnik......
-
arn
félisten
legyszives nv magyarazkodo cikkeket is
miert kell folyamatosan mentegetni az amdt?
-
MCBASSTION
aktív tag
ez igy nem teljesen igaz. amd-n azert fos az rtx mert nem tul jok inkoherens sugarak kezeleseben illetve ha sok sugarat kell kezelni.
a dirt 5 kifejezett amd-s optimalizalast kapott, a wd: legion pedig a sok tukor felulet miatt meg koherens sugarakat hasznal.
a regebbi jatekok meg nvidiara optimalizaltak... -
g@norbert
tag
Akkor egy kicsit csalódott vagyok, teljesen megértem hogy miért, de ez a helyzeten ugye nem változtat semmit, mivel akkor a játékteszteken is majd ezt fel kell tüntetni, illetve külön rt teszteket kell majd csinálni a nem támogatott, illetve a támogatott játékokkal is, és persze az rt nélküli tesztek lesznek az általánosak.
-
Duck663
őstag
válasz
Hellwhatever #5 üzenetére
Elvileg Abu szerint nem igényel sok erőforrást.
-
g@norbert
tag
Ha jól értelmeztem, lényegében hiába is fogjuk várni azt, hogy ne fojtsa le a játék teljesítményét a sugárkövetés bekapcsolása, ez csak az új játékokban fog nagy teljesítménycsökkenés nélkül működni?
-
Duck663
őstag
Kérdés, mi a helyzet az updatekkel? Utólag is lehet még optimalizálni. Mi indokolja hogy a régebbi játékokat NE updateljék? Nokiás doboz kéne?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Benne van a cikkben. Aki kapott hardvert az tudta profilozni, tudott rá optimalizálni. Aki nem kapott az nem tudta. Mondjuk a 3DMarkot valószínűleg frissítik majd, mert az egy tesztprogram, de a régi játékokat nem valószínű.
Az első RT játék, aminél kapott az RDNA 2 optimalizálást az a Watch Dogs: Legion. A később megjelentek is, de a korábban megjelentek nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple MacBook
- ASUS ROG Ally
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kijelző került a kamerasávra a Xiaomi 17 Pro és 17 Pro Max hátulján
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Gyúrósok ide!
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3310
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest