Új hozzászólás Aktív témák
-
M@trixfan
addikt
válasz
Dilikutya #22 üzenetére
Ezek ilyen egymást erősítő folyamatok, nem kellene feltétlenül, hogy a Mac tömeges játékplatform legyen. Elég ha az OpenGL megerősödése mégjobban színesítené a platformot. Most egyelőre az a helyzet, hogy nem igazán érdemes komolyabb játékokkal OS X alól játszani, ott a BootCamp. Piaci szempontból nem véletlenül van Steam és Origin is a platformra.
-
kisfurko
senior tag
Nekem a bemutató alapján nem ez a véleményem. Te menedzselheted szabadon a memóriát, kb. pointerszerű dolgaid vannak. Ezek már lehetővé teszik az általános programozást, mindenféle trükk nélkül. Lehet, hogy grafikus API-nak készült, azonban olyan alacsony szintű, hogy végül nem az lett, szerintem. De ezen hatékony grafikát is lehet programozni.
A korai GPGPU-s dolgoknál speciális algoritmusokat kellett készíteni, hogy a vertex és pixel pipeline-on végigvihető legyen a dolog. -
Dilikutya
félisten
Konkrétan valószínűleg az összes játék, ami megjelent Mac-re. Jó, a Call of Duty széria a módosított Quake3 engine miatt egyértelmű, bár az akár ki is kophatott volna belőle az évek alatt. Viszont most nincs fejben előttem a beállítás menüje, lehet, hogy Windows alatt nem elérhető az OpenGl, de a motor támogatja. Még Age of Empires 3 is van Mac-re, Guitar Hero, Halo, LEGO, GTA több része...
Windows alatt nem tudom, mennyi játékban maradt elérhető, de a motor sok esetben támogatja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle inkább grafikus API, mint bármi más. Persze az egyszerűsége okán tudsz rá általános dolgokat is programozni, de elsősorban nem erre lett kitalálva. Ez olyan, mint amikor az OpenGL-re is elkezdtek GPGPU-zni a 2000-es évek elején. Megoldható, de nem arra lett kitalálva.
-
Malibutomi
nagyúr
Szerintem meg aki lusta/kevés az eröforrása nem biztos hogy átáll opengl-re dx-röl.
Ahogy Abu irja a nagy kiadóknál meg úgyis használják a mantle-t a konzolok miatt. -
pakriksz
őstag
nem valószínű, mert ezek a kiterjesztések léteznek, és nem kezdik el a mantlet használni miközben ott van a szabványos megoldás, valakinek hiányzik.
Egyébként az intelnek nem lesz jó az arról szól hogy a gémereknek azért van szükségük erős cpu-ra, mert a jelenlegi játékok a hulladék d3d-vel, 1 magot terhelnek főleg, így a magonkénti legnagyobb teljesítmény számít. Ha lenyomják a rajzolási hívások "költségét" az az intelnek gáz lesz, mert csökken a cpu igény, és inkább a gpu tól fog függeni minden játék.
-
julius666
addikt
Ízlés és megszokás kérdése.
Mindkettőn fejlesztettem már, utóbbi időben főleg eclipse-ben illetve én is inkább afelé hajlanék ha nagyon választanom kéne (főleg az ára miatt
), de eleinte emlékszem mennyire baromira idegenül hatott a felületével és a workspaceivel, azért szokni kell. Tudásban a temérdek plugin miatt egyértelműen vezet, viszont cserébe nagyon sok a "halott" beépülő, illetve maga az alapszoftver is hemzseg a bugoktól (azért nem igaz, hogy még ennyi év után is olyan a verziókezelő része, amilyen
).
Mondjuk kicsit almát a körtével, mert eléggé szűk az a terület ahol valódi konkurensei egymásnak, VS-t jellemzően MS ökoszisztémába fejlesztésre használnak, eclipset meg Java-ra.
-
Goose-T
veterán
Unreal Engine, khm. Az egy dolog, hogy a mai játékok már nem nagyon támogatják, pedig az engine tudja (még a 3-as verzió is a PS3, iOS, Android stb. miatt), de azért ott volt az Unreal, a Deus Ex és a Clive Barker's Undying is, amik biztos mentek OpenGL módban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kell annyit tudnia. Még mindig a batch performance a kritikus tényező. Bőven elég ezen javítani valamilyen módon. A Mantle jó lesz majd az AAA szuperprodukciókhoz, de a kisebb erőforrásokkal rendelkező stúdióknak inkább egy modern OpenGL lenne az ideális. Ők nem akarják a végletekig leharcolni a hardvert, pláne nem akarnak low-level API-ra dolgozni.
-
-
pakriksz
őstag
Már előtte is alig volt opengl-es játék, és nem másért mint azért mert az m$ fizetett a nagyobb fejlesztőknek a directx használatáért, amit követtek a kisebbek is "ha a nagyok azt használják biztos jobb" alapon.
VS-nél meg mindig azt látom, hogy szép letisztult... a funkció készlete is... tehát kb semmit sem tud
-
Vertic
aktív tag
LOL
már nem azért de a VS sehol sincsen a javas fejlesztőeszközökhöz képest
itt a cégnél van .net és java fejlesztés is és mindig meg szoktam nézni a VS újabb kiadásait, hogy az égbekiáltó hiányosságokat vajon sikerült-e már orvosolni és hát haladgatnak, de igen lassan. Évekkel előbbre tart az eclipse.
Mikor anno váltanom kellett VS-ről (C++) eclipsere (Java), hihetetlen felüdülés volt, hogy mennyivel jobban kézre esik, gyorsabb és intelligensebb a fejlesztőkörnyezet. Azóta azért fejlődött a VS, de még mindig sokkal kevésbé kényelmes. -
smkb
őstag
Azért az vicces, hogy az NV ezzel lazán kihúzhatja a még mindig csak "majd egyszer megjelenik" Mantle alól a talajt, mivel ez utóbbi ugye hw független szabvány, van hozzá drivere mindenkinek. Ha meg még Steam is ennek a szekerét tolja, a mántli egyedül marad árván. Nem véletlen nem aggódta magát halálra az NV a Mantle miatt.
-
-
-
nyunyu
félisten
válasz
Dilikutya #22 üzenetére
Ha jól emlékszem, a 2000-es évek elején még szebb is volt az OpenGl mód, nem csak gyorsabb.
Nekem meg nem remlik, hogy a GLQuake-en, meg a kesobbi id jatekokon kivul olyan sok minden hasznalta volna az OpenGL-t.
Valoszinuleg ott van a kutya elasva, ahogy a cikkben irjak, hogy OpenGL-re nincsenek olyan jo fejleszto eszkozok, mint DirectX-re.
Innentol meg a programozo vagy veszi a faradsagot, aztan joval tobb ido alatt lefejleszti ugyanazt, vagy inkabb hagyja a fenebe, mondvan az ido penz.Nem vagyok egy nagy programozo, inkabb koca szint, de valahogy nem birtam megbirkozni a Javaval sem, mert egyszeruen sem az Eclipse, sem a NetBeans nem er fel a Visual Studioval.
-
Dilikutya
félisten
válasz
M@trixfan #19 üzenetére
A Mac-et az ára alkalmatlanná teszi, hogy tömeges játékplatform legyen. Amúgy minden adott hozzá, amióta a processzor is a PC-ből származik, az égvilágon semmi hardveres akadálya. Szép számmal vannak rá amúgy játékok, Amerikában többen veszik, mint nálunk.
pakriksz: Ha jól emlékszem, a 2000-es évek elején még szebb is volt az OpenGl mód, nem csak gyorsabb. 15-16 éves fejjel leesett, hogy jobb, mint az akkori Direct3D.
-
ddaydome
senior tag
Anno a Worms 3D-vel játszottam OpenGl-ben és gyorsabban futott, mint az akkori DX-en!
-
M@trixfan
addikt
Játékosként elgondolkodtató volt anno miért szorult vissza folyamatosan az OpenGL. Persze akkor ezeket az okokat nem láttuk és a multiplatform sem érdekelt egyáltalán. Mai fejjel viszont nagyon örülnék neki ha visszaerősödne az OpenGL és akkor a Mac platform erősödhetne játékok szempontjából is. Játékra egyelőre marad az épített Windows PC, Steam OS-t sem használnék még most.
-
martonx
veterán
Biztos vagyok benne, hogy MS sem nézi ölbe tett kézzel a most beindult pezsgést. Jön a win9 és tuti, hogy mint minden fő verziós win-nél, úgy ennél is lesz új directx verzió.
Pláne, hogy szvsz a directx korlátozások egy része direkt van benne, így azokat feloldani nem fog semmibe sem kerülni. -
#68216320
törölt tag
Ez rendben is lenne, de nem tüntetik fel tudtommal sehol, hogy hiányzik. Aztán egy OpenGL játék bugreport oldalára mennek fel hibák, hogy nem indul. Többségük éppen emiatt nem.
hapakj: Az Nvidia driver, amit az update tesz fel, nálam nem a legújabb és nincs benne OpenGL. A mérete is látványosan kisebb, mint az Nvidia oldalán található. A notebook verzióról van szó, de ez nem hiszem, hogy az asztalinál másképp lenne.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ez pontosan mit jelent? Mi kerül nekik ebben pénzbe?
hapakj: ha nem figyelsz oda, akkor pl. kérdés nélkül rakja fel a control center mentes drivert radeonra a WU telepítés után. Ugyanezt csinálja egy szolgáltatásokban alaposan kivégzett Creative driverrel is az audigymhez is.
-
hapakj
őstag
válasz
#68216320 #11 üzenetére
Én ezt egyáltalán nem tapasztaltam. Microsoft Update bekapcsolása mellett leszedi az eredeti nVidia drivert (ami általában a legfrissebb) és semmi probléma nincs az OpenGL támogatással. Régebbi gépekre már nem is telepítek semmi drivert, csak bekapcsolom a updatet és megoldja. A beépített Windowsos driverek, amiből a driver control panelje is hiányzik, az tényleg nem tartalmazza az OpenGL támogatást.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
#68216320 #11 üzenetére
Nem csak nV esetén van így. Vettem egy dupla vga-s ThinkPadet, azon volt egy frissen rárakott Win7, mondom nézzük meg ezzel megy-e a Minecraft 25fps felett. Nem ment, mert a driverben nem volt egyáltalán opengl támogatás, így el sem indult. A gépet gyalultam (nehezen érthető 32 bites oprendszer egy 64 bites gépen), az új rendszer kapott rendes drivert, azonnal ment az MC. Meg kapott egy Linuxot is, ott pár fps-el több van.
-
#68216320
törölt tag
Azért az is érdekes, hogy a Win7-8 verziók a rendszer update közben, ha egy régebbi Nvidia driver van fent akkor felajánlják a cserét egy újabbra. Ez oké is volna, ha nem egy kiherélt OpenGL nélkülit tennének fel helyette. Sokaknak ezért nem is fut csak DX-es játék.
-
pakriksz
őstag
Én egy játékot láttam mostanában dual módban, az euro truck simulator 2-t, amit directx és opengl-ben futtattva se látványbeli, se sebességbeli különbséget nem láttam, pedig AMD kártyám van amire egyesek szerint borzasztóak az driverek, még inkább az opengl driverek
-
MCBASSTION
aktív tag
en nemreg olvastam a pdf-et, nagyon jo
az meg kulon orom hogy a gdebugger mellett lesz vogl, bar kivancsi vok, h mennyire lesz jo. -
saelin
veterán
válasz
VaniliásRönk #3 üzenetére
Egy felmérés kellene, hogy mennyien vesznek windowst a játékok miatt (lehetőleg %-ban). Még ha nem is térne át mindenki steamos-re... Biztos nem fogja hagyni az ms.
-
-
Crytek
nagyúr
Ragyogó ,most már csak nyomorult játék kellene végre
-
#10691584
törölt tag
válasz
B.Á.L.!.N.T #1 üzenetére
És akkor mi van
-
B.Á.L.!.N.T
senior tag
Utolsó bekezdés:
....esetében az előz évtized közepén nagyon ráfeküdt...
Új hozzászólás Aktív témák
- LG UltraGear Gaming Monitorok: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 1xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G RJ, HBA330, áfás
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged