Új hozzászólás Aktív témák
-
MrCiviC
csendes tag
Na majd a Samsung besegít...
-
Reggie0
félisten
válasz
arnyekxxx #346 üzenetére
De meg bp-n belul is, gazdagret->szondi utca kozepe kb. egy ora bkvval, autoval meg 35 perc. Es ezen sokat nem is lehet segiteni, legfeljebb ha tovabbfurjak a metrot, bar az se biztos, hogy segitene, mert az M4 minden sarkon megall.
Ugyanezt a tavot elektromos rollerrel(max 25km/h) szinten 55 perc alatt meg lehet tenni. -
arnyekxxx
veterán
Halkan jelezném, hogy az ország nem csak Budapest belvárosából áll.
Fatornyos falvacskámban (ami egy megyeszékhely és megyei jogú város) én szerencsés helyen élek mert 10-15 percenként jár a busz de a legtöbb vonalon fél-egyóránként járnak, ha ugy alakul akkor autóval az ember már haza is ért elvégezve a feladatát addigra mire a busz indulna.
-
stellaz
veterán
Én is arrafelé lakom, de keresztben nagyon rossz a közlekedés, mert szinte csak sugárirányban mennek a járatok. A KAC pálya tőlünk 2,5 km-re van, mégis 30+ perc alatt érek oda bármilyen megoldást választok tömegközlekedéssel. Ha nem akarok gyalogolni semennyit, mert mondjuk zuhog az eső, akkor lehet akár 50 perc is.
Kocsival és motorral 5-8 perc, gyalog 25-30, bringával és rollerrel 10-15 (ajtótól ajtóig).
Iskola hasonló, talán picit jobb a helyzet, de autóval itt 5 perc a bármelyik alternatíva 20-25-el szemben (ráadásuk dombtetőn van, ezért roller-bringa kicsit macera). De így is sokat megyünk busszal, mert jó időben jólesik sétálni hazafelé egy kicsit. -
stellaz
veterán
Mert a külvárosban szar a bkv, konkrétan nincsenek keresztben járatok. De ez nem azt jelenti, hogy onna a belváros felé is szar csúcsidőben.
A BKV (és a vonat) fejlesztésre szorul, mert előremutatóbb, mint a robotaxitól várni a megoldást, innen indultunk, nem onnan, hogy minden tökéletes ez ügyben. -
stellaz
veterán
Engem pl. rohadtul zavar, hogy ha a gyereket leadom az iskolában, és utána autóval megyek, akkor - a nyár kivételével - kések legalább fél órát. A buszon és a metrón pedig szinte mindig ülök, ritka, hogy ha nem. És ha kedvem van, akkor jó időben bubizok is és a parkolás sem probléma.
Kolléganőmék újonnan vettek neki 20 milliós audit, aztán sokszor mégis busszal jön dolgozni és rendszerint vonattal megy le a balatoni nyaralójukba. Faterom lábában is van több millió km (kamion és teherató sofőr volt egész életében), aztán legtöbbször ő is buszozik.
Sokszor jó az autó, jobb, mint a tömegközlekedés, de az, hogy bkv csak és kizárólag szar, az nem igaz és inkább csak önigazolás (meg önbecsapás).Ami nagyon szar a külvárosban való tömegközlekedés, mert az konkrétan csak sugárirányban megoldott, ezért van, hogy ami kocsival 5 perc, az amúgy hatalmas kerülővel, akár több átszállással oldható meg, vagy 30 perc séta. Na ezen is fejleszteni kellene többek között, meg ide is kéne közbringa, közroller, stb. Ilyenekre kéne koncentrálni.
-
btprg
senior tag
Nagyon időpont és járatfüggő a dolog. Valamikor még én se értettem, hogy mit fikázzák a tömegközlekedést, de aztán rájöttem, mikor a szokásos 10 óra helyett korábban kellett bemennem. Itt Pesten és környékén 8 előtt tömegnyomor van mindenen, a vonaton se igazán lehet olvasni nyugodtan. Meg mondjuk a csöves 4es6os villamos szintén állandóan gáz.
-
Reggie0
félisten
-
Tasunkó
őstag
Ezekre a problémákra lesz megoldás az önvezető autóbusz(csuklós).
-
arnyekxxx
veterán
Mondjuk a saját autómban sokkal ritkábban liheg az arcomba a félrészeg hajléktalan kinézetű faszi mint a buszon, ritkábban turházik egy formásat a gyerekem lába elé az etnikai kisebbség jövőt építő csemetéje, nem kell megismerkednem egyszerre 3 irányból az aktuális tiktokslágerek telefonos koktéljával. Cserébe a buszon sokkal többször tolja a csöcsét/seggét hozzám egy túlfejlett tinijány, de ugyanez egy nagymamával már kevésbé szórakoztató így az eredője az egésznek a negatív tartományba mutat.
-
Ed3r_X_
nagyúr
Na igen, ezzel egyetértek. Járhatnék én is helyközi busszal dolgozni (Tatabánya), de egyrészt 3x annyi idő, mint kocsival, a buszok is tömve vannak, meg büdös van rajta folyamatosan. A tahókról ne is beszéljünk..
Inkább rászánom azt a havi 10-15 üzemanyagköltséget, de nyugodtan megyek, akkor amikor akarok és ahogy akarok.
-
stellaz
veterán
Sokszor lassabban és sokkal költségesebben.Reggeli csúcsban tömegközlekedéssel 40-45 perc az utazás ajtótól ajtóig bejutni a munkahelyemre és szinte mindig van ülőhelyem, tudok olvasni, stb, autóval ugyanez 30 -70 perc között mozog és szétbasz az ideg araszolás közben, vagy ha beragadok a kukásautó mögé..
Kerületen belül és hétvégén pedig az autó sokkal gyorsabb, de ha javulna a tömegközlekedés, akkor itt sem lenne akkora eltérés.
Gyereket szoktam reggel autóval iskolába vinni és onnan tömegközlekedéssel tovább menni, mert így a lehető leggyorsabb és legkiszámíthatóbb az esetek nagyrészében. -
#48584626
törölt tag
A Teslának nincs, másnak viszont van.
Hogy ne kelljen messzire menni: a Mercedes L3 rendszere kapható, tipusengedélyezett, elérhető. Mivel L3, ezért korlátozott körülmények között ( 60km/h alatt, jó időben, feltérképezett autópályán), de ha ezek a feltételek teljesülnek, és az autó átveszi az irányítást, akkor az önvezetés alatt történő balesetekért a Mercedes a felelős.
Ez már ma, itt Európában létező és működő rendszer.Hamarosan jönni fognak azok az L3-as rendszerek, amik autópályán fognak önvezetni, 130ig, ott is a gyártó lesz a felelős.
-
#48584626
törölt tag
Teljesen feleslegesen írtál ennyit.
A felelősségvállalás jogi háttere megvan, azzal kapcsolatban nincs teendő.A forgalomba hozatal / tipusengedélyezés jogi háttere nincs meg, illetve csak részben.
Ráadásul itt erősen különbözik az USA és az EU engedélyezési jogi rendszere.
Az EUban jelenleg L3-as rendszert lehet maximum tipusengedélyeztetni, amit eddig egy gyártó tett meg, a Mercedes.
-
Colomb
tag
Nézd én nem minősítettelek, attól mert nem értek veled eggyet attól még megpróbállak nem minősíteni és beskatujázni, ami valjuk be néha elég nehéz.
De mindezt félretéve javaslom neked, vegyél egy Teslát csücsenj bele, tedd önvezetésbe menjél át egy piroson, és majd a felelőségre vonásnál a bizonyítási eljárásban szerintem csapj az asztalra és hozakodj elő az érveléseddel a gyártói felelőségről és Musk-ról.
Kiváncsian várnám a biroság döntését, lehet, hogy Musk kapja a büntetőpontot?
Lehet ki tudja? -
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #305 üzenetére
Ez így van, de ebben a formában a mindenre is alkalmas robotaxi nem nagyon lesz működőképes, azt azért érezzük.
A most engedélyezettek jogi környezetére azért kíváncsi vagyok, hogy hogy kezelnek egy ilyen problémát. Ráadásul tömegével kezelve még bonyolultabb, garancia időn, szoftveres támogatásin túl meg aztán pláne.De amennyi energiát ebbe beletolnak és még fognak a hatóságok is, már lehetne elég jó tömeg közlekedést rittyenteni és alternatív közlekedést is megvalósítani (amúgy sem a kenyérszállító lesz robotizálva, még mielőtt), mert az egész elképzelés faszság, hogy majd aki eddig busszal járt, az majd most robotaxival megy reggelente + ugyanennyi autó és akkor az majd milyen király lesz.
-
-
-
Colomb
tag
válasz
#48584626 #305 üzenetére
ahogy már leirtam énis nektek, itt itt és itt,
jelenleg jogi háttér nélkül, az önvezetés egy nem létező fogalom.
Olyan kategória jelenleg nincs, hogy Jogosítvány nélkül lehet felülni a "vonat" vagy "villamos" típusú autóra.
Leszámítvan azt a pilot teszt projektet amit linkeltél, ahol egy IT cég "taxi" jellegű szolgáltatást nyújt egy nagyon is lehatárolt
területen. Lehet, hogy még az utcák száma is le van korlátozva, ahol eleve direkt tesztelni akarnak,
ahol az aszfalt tükörsima, tökéletes minden kondiciók kb 300+ nap tiszta napsütés egész évben, hibátlan felfestések.
Olyan régió ahol kb. gyalogosok sincsenek nem, hogy pöttyös labdák vagy bármi egyéb.
Itt és csak kizárólag itt!!! erre a területre koncentrálva, ez az IT cég üzemeltet x darab, önvezető taxit kb. propaganda jelleggel.
Ő "csak" technológiát akar prezentálni nem felelőséget vállalni!!! >>> (Waymo LLC, formerly known as the Google Self-Driving Car Project)
Ebben az esetben ahol valószínüleg az IT cég kifelyezett kérésére egy rakat jogász fogalmazott meg egy olyan kérést a jogalkotó felé,
hogy vallalják a felelőséget, valószínüleg jól körülhatárolt esetekben. Amire a jogalkotó a cégre szabva létrehozott egy ilyen sziget jellegü valamit.
De ez gondolom ti is látjátok nem törvényszerü sőt valószínüleg nagyon is kivétel nem pedig szabály.
Amire te gondolhatsz egy korlátozás nélküli felelőség vállalás bárhol bármikor, NA
ilyet nem vállal a Tasla vagy bármelyik nagy gyártó sem, nem véletlenül pláne nem korlátozás nélkül!
Így visszatér stellaz kollega jogos kérdése. Ki vállalja a felelőséget?
Mindig az aki az eszközt Jogosítvánnyal üzemelteti.
És ennek semmi köze a termékszavatossághoz amit ide hozol, ha majd egyszer álltalános lesz a "villamos" jellegü autó az utakon, amire felszálhatsz és leszállhatsz
akár részegen jogsi nélkül, akkor az egy másik jogi környezet lesz. -
#48584626
törölt tag
A termék gyártója felelősséggel tartozik. Ezen belül pedig személyi felelősség is van, tehát a termék fejlesztőit, a döntéshozó managereket, a minőségellenőröket, stb mind személyesen is felelősségre lehet vonni.
Az már más kérdés hogy ez egy rendkívül nehéz és komplex jogi procedúra és bizonyítási folyamat.
-
válasz
#56573440 #297 üzenetére
A kékkel kiemelt részek vonatkoznak az önvezető autókra, amiknek az utasainak nagyjából annyi kötelezettségük van, hogy egyrészt legyenek rendesen bekötve, másrészt meg ha baleset történik és az autó magától nem értesíti a 911-et, akkor azt tegyék meg ők.
Phoenixben üzemel a Waymo önvezető taxiszolgáltatása, azért van erre szabályzásuk. -
#48584626
törölt tag
válasz
#56573440 #297 üzenetére
"egy onvezeto barmiben onvezetes közben atmegy a piroson, erről felvétel készül, megvagnak pénzre"
Nem. Abban az autóban, ami jogilag önvezető, nem téged fognak megbüntetni.
Az már más kérdés, hogy jelenleg nincsen ilyen jármű kereskedelmi forgalomban, tehát elvileg sem történhet ilyen senkivel. -
#56573440
törölt tag
Muti már hogy rendelkezik akár a hazai akár az usa törvény arról, hogy ha önvezető autó onvezetes közben halálos kimenetelű balesetet okoz magától...
Ez nem a beszorulo szőnyeg, vagy a bmw féle leég a kocsid kategória, milliónyi autó futhat potenciálisan gyilkos szoftverrel az úton. Se a törvény se a biztosítók nincsenek erre felkészülve, mert eddig ez egy nem létező dolog volt... A meglévő szabályozás meg nem autonóm autókra íródott, ezért azokra ráhúzni elég fura lenne.
De az se kell, ma, egy onvezeto barmiben onvezetes közben atmegy a piroson, erről felvétel készül, megvagnak pénzre. Good luck azt lezongorazni hogy nem te voltál
-
stellaz
veterán
Azért ez gondold át, ez bűntetőjogi kategória és milliónyi auótból nagyon sok baleset és szabályszegés lesz, nem hiszem, hogy musk személyesen üli madj le a gondatlanságból elkövetett emberölésekért egyenként azt a pár évet, meg fizeti be a csekkeket.
A 4-es metro pedig egyegytlen üzemeltető kezében van és teljesen zárt rendszert alkot, teljesen blőd dolog ide keverni.
-
stellaz
veterán
Eddig az elmúlt 8 évben minden évben megcsinálta a teljes önvezetést és robotaxit, miért pont ez az év maradna ki?
-
Reggie0
félisten
válasz
Ezekiell #272 üzenetére
Az allam nem szedi be, ez mar a haveroknak megy
De nyilvan lesz egy luk a koltsegvetesben amit valahonnan betomnek, nem feltetlen a napelemesektol, sokkal inkabb az elektromos autosoktol. Majd a villanyos toltesen is lesz jovedeki ado.
#278 8th: A 70 forint sem hinnem, hogy piaci alapon lenne 70 ft, de vegyuk ugy, hogy az. Az 8.40 ft/km sporolas evi 36Mm-mel 5 ev alatt 1.5 misi, azert ennel tobb a felara az elektromosnak. Meg lehet sporolni egy kicsit a szervizen.
-
btprg
senior tag
Ezek az áramárak honnan jönnek? Nekem a legutolsó számlán az volt, hogy a 166 kWh-ért 6471 forintot kell fizetnem, rizsacsökkentés nélkül meg ez 50024 forint lett volna. Máshonnan meg ezt a 190 Ft/kWh körüli értéket hallottam (de az lehet hogy nem lakossági volt). Akkor most mennyi az annyi? Kamu ez a nagy összeg a számlán?
-
Ezekiell
veterán
-
8th
addikt
Otthon? Bármeddig. Jelenleg Magyarországon a lakossági áram ára piaci alapon nem rezsicsökkentve 70 Ft/kWh, "éjszakai áram" esetén 61 Ft/kWh. Ha holnaptól a háromszorosára emelkedne az ára még akkor is megérné otthon hálózatról etetni az autót. 210 Ft/kWh lakossági áramdíjjal számolva (ami már nagyon horror lenne) egy átlagosnak mondható 16 kWh/100km fogyasztású villanyautó 3360 forintból gurulna el 100 kilométert. Viszonyításképpen az én szög egyszerű szívóbenzinesem 7,2 litert kér 100 kilométerre ami a jelenlegi 583 Ft-os benzinárral számolva az 4200 Ft/100km fogyasztást jelent. A karbantartás és szervizigényről már ne is beszéljünk.
-
tomcat78
őstag
válasz
Ezekiell #273 üzenetére
Hol írtam olyat, hogy másnak is szar???? Pont azt írtam, baszod, hogy egyenlőre nem mindenkinek felel meg! Leszarom mennyibe kerül, ha nekem túl sokáig áll benne a pénzem, haszon nélkül. Nem mellesleg nekem aztán édes mindegy, hogy milyen autóra fizettetem ki a megrendelőkkel a költségeimet. Igen, az összeset, mivel azért tartom fent. És momentán egy EV azt jelentené, hogy az olcsóbb üzemeltethetőség ellenére, emelnem kéne az árakon, ami miatt így is sokszor megy a hiszti.
Az meg megint más, hogy valóban sajnálnám befogni ilyen célra. de járműre meg szükségem van.
A fejlesztési beruházásokhoz azért akad némi közöm. Az, hogy nekem nem éri meg valami, az nem azt jelenti, hogy másnak sem lehet jó ilyen- olyan okokból. Nekem jelen helyzetben csak és kizárólag a rövidtávu profit/ megtérülés számít, mivel a kutya nem tudja megmondani, hogy mi lesz 1-2-3-4-5 év múlva. Sajnos a kis magyar valóság az, hogy kis cégként kicsi pénzből kicsi foci. És szintén kis magyar valóság az is, hogy cégként (nyereségesen és ezen tudatosan dolgozva, nem nullára hozni, hogy mindent zsebre tegyen az ember) pályáztunk is pl napelemre. Van róla fogalmad, hogy miért nem nyertünk? Igen, jól sejted. Politikai hovatartozás vagy nem tartozás miatt. Mert ez itthon így működik sajnos. A cég és magánszemély dolgot próbáljuk meg külön kezelni. Teljesen más világ, teljesen más perspektívák, amiket figyelembe kell venni.
És még valami: felőlem olyan magas lóról dumálsz, amilyenől akarsz..... Igazából leginkább vicces a dolog. De az, hogy a saját szemszöged lenne csak mérvadó, szintén nem igaz. Egy szűk keresztmetszet alapján ugatsz valamit, amiről láthatóan halvány lila fingod nincs. -
Ezekiell
veterán
válasz
tomcat78 #270 üzenetére
Nagyszerű, akkor te ne vegyél, kutya se akart rábeszélni.
Egyébként se a kétkezi melósok autója (nyilván), ahogy kb egyik személyEV se.
valószínűleg az emlegetett illető is ott tart egyenlőre, hogy vissza jöjjön az előre ellocsolt néhány 10 milliója
Hát hogyne, te már csak tudod, 0 fogalommal rólaTermészetesen tévedhetek
Természetesen tévedsz.Addig csak szeretnél spórolni, míg utól nem éred a saját pénztárcád. A törlesztés szerintem nem spórolás. Addig minuszban vagy
Hát a fejlesztési beruházásokhoz nem sok közöd van láthatóan, mert ekkora sületlenséget írni másképp nem lehet.Láthatóan nem neked találták ki az EVket egyelőre, ami nem gond, csak ne akard akkor megmondani, hogy másnak is biztos szar ha neked is - mert nem.
-
-
tomcat78
őstag
válasz
Ezekiell #260 üzenetére
Idéznéd kérlek, ahol azt írtam, hogy nem gazdaságosabban fenntartható? Mert nekem úgy tűnik, hogy némiképp fogalomzavarban vagy.... Én megtérülést írtam!
Nem mellesleg gyanítom, hogy a model3-ra nem pakol tetőcsomagtartót és nem szállít építőanyagot, sittet, mikor mit. Sőt, valószínűleg utánfutót is ritkán húz és még csak bele sem ül koszos göncbe. Az amortizáció a másik, amit ecsetelgettem. tehát kontextusba helyezve: Nekem az autó gyakorlatilag a szerszám kategória, ahol nem fér bele az, hogy mondjuk 10 év alatt hozza be az árát. Tudod: megtérülés. Mert addig csak és kizárólag minuszban vagyok vele, bármennyibe is kerül fenntartani. Szóval, ha kérhetnélek, ennek fuss neki mégegyszer.
Amúgy csak csendben: valószínűleg az emlegetett illető is ott tart egyenlőre, hogy vissza jöjjön az előre ellocsolt néhány 10 milliója.... Ergo nem spórol, hanem próbálja vissza termelni azt a pénzmennyiséget, amit már bele tett. Természetesen tévedhetek, ugyanakkor ez jelenség szinten igaz, hogy de mennyit spórolok vele. Igen, majd fogsz. Ha már bejött, amit napelembe meg EV-be tettél. Esetleg letörlesztetted az ezekre felvett hitelt, stb. Addig csak szeretnél spórolni, míg utól nem éred a saját pénztárcád. A törlesztés szerintem nem spórolás. Addig minuszban vagy. Egy autó soha nem jó befektetés ( szélsőséges esetektől eltekintve), ezalól az elektromos sem kivétel semennyire. -
Reggie0
félisten
válasz
Ezekiell #268 üzenetére
Meglatjuk hogy milyen feltetelek mellett, elvegre az eves szaldo helyett brutto lesz, az meg nem egy nagy biznisz a 7 forinttal jelenleg, ahogy akkubol tolteni az auto akkujat sem.
#267Noukoum: Ahol nem 36-72 forint a villany es az uzemanyag megis ugyanannyiba kerul, mint itt.
"mikor az egyik legdragabb az elektromos aram az egesz regioban nalunk van."
Nemetorszagrol ugye hallottal mar? -
Noukoum
veterán
Mondj már egy olyan országot ahol nem olyan szépek a számok. Ha lehet ne eszak koreat vagy kinat vagy magyarorszagot.
Ugyanezt a szoveget toltatok akkor is amikor bizonyos emberek "ideje koran beleugrottak"
Csak ők lehet gondolkoztak, nem pedig toltak a sok baromsagot. Kezdve ezzel a nem kishazankra koncentralunk, mikor az egyik legdragabb az elektromos aram az egesz regioban nalunk van. Es ez csak az áram.
-
Reggie0
félisten
válasz
Ezekiell #265 üzenetére
Az a baj, hogy otthon sem tudni meddig tudod tolteni olcso arammal, foleg napelemes arammal, lasd mar nem adnak visszataplalasra engedelyt. Az uzemanyag pedig nem 1-2 ev mulva fog megterulni. Szoval ez meg csaladihaz eseten sem olyan egyszeru matek, mint ahogy allitod
Azok jol jarhattak akik idejekoran beleugrottak es csak is allami dotacio mellett(mint pl. az eves szaldo), de ha nem kishazankra koncentralunk mar egyaltalan nem olyan szepek a szamok.
-
Ezekiell
veterán
"nyilvánvalóan ne vegyen EV-t, aki otthon nem tudja tölteni, de ez triviális"
Még jó hogy írtam...
Meg azt is írtam, hogy matek az egész, ki kell számolni - csak hát ezt nem szeretik az emberek, mert hirtelen kiderülne, hogy ostobán döntenek (lásd a "panelban lakok, BMW-t veszek lízingre" idiótákat)
-
Ezekiell
veterán
A személyes kételyed érvelési hiba pusztán
A matekod meg remek, azt az apróságot felejted el, hogy ekkora futásnál mondjuk alap egy naperőmű és az ingyen töltés, aminek a bekerülési összege réges rég visszajött (pláne az elmúlt években futó kormányzati pénzosztással), de sebaj, én nem akarlak győzködni.
-
btprg
senior tag
válasz
Ezekiell #260 üzenetére
Hát ez kicsit költői túlzásnak tűnik nekem
Hacsak nem lopja az áramot, vagy a fél életét ingyen töltő kereséssel tölti, de akkor meg ahhoz kéne hasonlítani, aki lopja a benzint
A Wiki szerint a Model 3 hatékonysága legfeljebb 15 kWh/100km. A villany nem rizsacsökkentett ára kb. 190 Ft/kWh. Mondjuk az aktuális 600 forint körüli benzinárral számolva így 4,75 literes fogyasztásnak felel meg. A 42 éves Ford-omhoz képest ez kb. 2,5 liter spórolás 100 kilométeren, ez így 600 ezer forint nyereség lenne évente a benzinen. De ha azt nézzük, hogy a Model 3 helyett egy vadonatúj benzinest vagy dízelest vett volna, aminek kicsit jobb a fogyasztása, már nem olyan durva a különbség az üzemanyagnál. Persze a 40 ezer kilométer alatt – a gyártói bullshit-től függetlenül – illene 4x olajat cserélni, az se két fillér egy új autónál. De azért a milliós spórolás túlzás mindenképpen
Esetleg ha ezt sok évig csinálja, de akkor még mindig ott van a vételárbeli különbség, amiben biztos nem a Model 3 a nyerő.
#257:
A Tesla nagyban hozzájárul a Föld megmentéséhez, olcsóbb, gazdaságosabb, kényelmesebb, mindent is jobban tud. Tessék, csak hogy boldog légy -
btprg
senior tag
válasz
Ezekiell #252 üzenetére
"Napi 150 km-t meg ingázzon a halál bármivel is"
Ez egy jó pont. Az ilyen dolog nem normális, inkább visszaszorítani kéne, mint pártolni, olcsóbbá tenni. Jobb a fizetés, de közben az illetőnek nagyságrendekkel nagyobb esélye van akármelyik nap balesetben meghalni, megnyomorodni, esetleg másokat megölni, ha akármilyen állapotban is kötelezően le kell vezetnie a 150 kilométerét...
Inkább olyan helyre kell költözni ahol van munka, vagy tömegközlekedéssel értelmesen be lehet járni. A mindentől távol eső kis települések létjogosultsága megkérdőjelezhető, egyre inkább előkerül hogy fenntarthatatlanok. Legfeljebb sok home office esetén van értelme.
-
tomcat78
őstag
válasz
Ezekiell #254 üzenetére
Évi 36 ezer km autózásra vagy pláne fölötte egyenlőre teljesen alkalmatlan a villanyautó.... Hacsak nem akarod a fél életed töltőknél leélni. Azt hozzá téve, hogy nem két fix pont között közlekedek, hanem teljesen random az országban. Az ára meg a másik.... Inkább hajtom a 2700köbcentis benzinest, két turbóval.... És még akkor is hosszú-hosszú évek, mire ott tartok vele, mint egy villanyossal pénzben. Az irány jó, de a technológia egyenlőre kiforratlan ahhoz, hogy mindenkinek jó legyen. Az újdonság felárról nem beszélve. Egy Tesla sem a minőségétől lesz luxuscikk, hanem az árától sokaknak. Pedig, ha valakinek, nekem biztosan sokat számítana, hogy mennyibe(re) fáj fenntartani valamit évi 60-80 ezer km mellett. De egyenlőre az elektromos ebben elvérzik... Mivel melózni járok az autókkal, így az amortizáció/ értékvesztés is nagyobb. A többi hátrány mellett ezzel pluszban már nem fér bele. A vételárat figyelembe véve a jelenlegi árakon, ha 12 litert megetetek az autóval, akkor sem jönne vissza egy elektromos 10 év alatt sem. És itt a fenntartás egyéb költségeit is számoltam, úgy hogy nagyker áron veszem az alkatrészt, és ingyen szervizelek. Ez persze hatalmas előny, így másnál nem tudom mi a matek, de nekem simán csak szar. Nem azért, mert elektromos, hanem, mert nem éri meg ekkora futás mellett sem.
-
Ezekiell
veterán
Akkor nem a töltéssel van a baj, hanem az árral - ami megint más tészta (csak nem ezt írtad).
Igen, a villanyautózás perpill nem az átlagember sportja (ahogy mondjuk a 3D nyomtatás se volt pár éve, most meg már simán).
Edit: mondjuk évi min 36.000 kilométer autózásra (lásd barátod esete) már simán kijöhet az átlagembernek is a matek ám, pláne, ha még a másik kettő fizet is neki - de ez baromira egyén függő. Sima matek, ki kell számolni, hogy megéri vagy se. Ha nem, akkor se a villanyautó a szar, csak neki nem optimális, ennyi.
-
Ezekiell
veterán
-
8th
addikt
válasz
kisharsany #247 üzenetére
Nagyobb távolságokról való ingázásra jelenleg még alkalmatlan a villanyautó. Nem a hatótáv hanem a töltési idő miatt. Majd ha 3-5 perc lesz feltölteni mondjuk 50%-ra és -10°C -ban is el tudsz vele menni 100-120 kilométert akkor majd tényleg értelmét veszti a belsőégésű motoros autó. De addig még bőven van létjogosultsága. Jó barátom például Dunaföldvárról jár át Kecskemétre melóba. Háztól házig oda vissza az majd 150 km naponta. Csináld meg ezt egy elektromos autóval úgy, hogy a munkahelyeden nincs lehetőséged tölteni. A legjobb, hogy mindez a "luxus" még csak pénzébe sem kerül mert az egyik munkatársát felveszi Solton a másikat Szabadszálláson és a hármójuk útiköltség térítése bőven fedezi az autó fenntartási költségeit + az ingyenes céges buszjárathoz képest megspórol napi másfél órát. 230 munkanappal számolva az 345 óra ami több mint 14 nap. Két hetet "kap ajándékba" évente ingyen.
-
Noukoum
veterán
válasz
kisharsany #249 üzenetére
Nem attól függ hogy valaki valós dolgokat ír hogy milyen árú autót tudott venni és azt miből, hogyan tette.
-
Noukoum
veterán
válasz
kisharsany #247 üzenetére
Nem azzal van a baj hogy nincs pénzed elektromos autóra és ezért dízelt használsz, hanem hogy baromságokat írsz.
-
kisharsany
aktív tag
Tévedés, nem akarok dízel teslát, legalábbis magamnak soha.
Viszont amit üzenetben is írtam, az továbbra is nagyon indokolttá teszi a dízelt és továbbra is várom az ajánlásaidat 3,5 milliós kerettel, 2 méter magas sofőrnek, 4 felnőttnek + a csomagtartóba a 100*80*70-es kutyabox-szal elektromosban/hibridben.
Tudom, hogy te a 15-20 milliós autókra gondoltál, de 15-20 millióból sok-sok évig eltankolgatom a dízelt és egyszer sem kell azon agyalnom, hol tudok megállni tankolni, cserébe kényelmesen elfér mindenki az autóban, kiforrott a technológia, nem gonbolnak le rólam a márkaszervizben százezreket a garancia miatt, nincs egy halom teljesen felesleges funkció az autóban (pl. az általad istenített Toyotákban a szélvédőre vetített játékok, minek???).
Lehet szidni a dízelt meg a többit is, én nem tartom rossz embernek egy tulajdonosát sem. De ingázni, ha sok hely is kell, messzebbekre kirándulni még mindig totálisan ésszerűtlen válasz az elektromos autó.
A környezetterheléséről meg ne is beszéljünk annak a rengeteg elektronikának, akkunak a bányászattól a hulladékba kerüléséig. -
#48584626
törölt tag
-
Ck.
addikt
Ennek a megvalósítása roppant érdekes lesz...a napokban volt szerencsém egy helyi BMW, illetve Dacia márkakereskedéshez. Előbbinél alapfelszereltségnél abszolút felejtős az autonóm vészfék, utóbbinál egyáltalán nem érhető el, egyetlen felszereltségi szinten sem. Csupán vészfékrásegítő.
Pár nap múlva pedig május. -
Ck.
addikt
Nem. Egy hybrid nem így működik. Autópályán is használja az akkut. Képes lekapcsolni a belsőégésű motort, kizárólag villanymotorról menni vagy épp besegíteni villanymotorral a hajtásba. Továbbá a Toyota és Lexus hybrid rendszerinél egyedülállóan ott a heretical mód is, ami egy rendkívül takarékos és hatékony üzem.
Az, hogy egy hybrid városon kívül csak plusz súly, óriási tévedés.
Légyszíves a későbbiekben ne itt offoljunk, bármikor nyitott vagyok egy másik topikban vagy privátban tovább értekezni. -
mepet
addikt
Vegulis en szeretem a teslakat, mert mindig be lehet vagni elejuk mert ugyis automatan fekeznek
-
-
GEIL
addikt
-
Ck.
addikt
válasz
Alaaf Pi #226 üzenetére
Nézd meg egy Toyota Hybrid Synergy Drive vagy Lexus Hybrid Drive összetételét, működését és érteni fogod. 30 éve foglalkoznak hybrid-hajtással, nézd meg a megbízhatósági statisztikákat. Nem igazán akarnak széthullani.
Más gyártó hybrid megbízhatóságával nincs tapasztalatom, így arról nem nyilatkozok, kivéve a Mercedest, ami kb fél évig volt meg anno és az egy katasztrófa volt.@8th:
Nem szeretnék ezzel kapcsolatban tovább offolni, maga a kifejezés egy pár hónapos carwow részben volt és baromi találónak gondoltam, így előszeretettel osztom a nézetet azóta én is.
Ez alól egyébként magam sem vagyok kivétel, én is "rossz ember" voltam, sokáig...de megtértem. -
8th
addikt
Továbbra sem értem mitől rossz ember az aki dízel autót vesz újonnan. Nekem van olyan ismerősöm aki a Dunakanyarból jár be nap mint nap a Duna plázában található üzletébe egy Opel Grandland x-el. 0km-el újonnan vette. 1.5 dízel. Azért rossz ember amiért nem valami hibrid vagy elektromos vackot vett ami mindenre való csak pont erre a felhasználásra nem? Hagyjuk már ezt a baromságot. Előző autója (benzin/hibrid outlander) három-négy literrel többet kért ugyanazon az útvonalon.
-
Kapanyél
őstag
De könyörgöm, hát 10 éve fejlesztik! Elhagyták a radart, mert csak ront a vizuális felismerés alapú működésen. Gondolod, nem próbálták ki a lidart? Nem nézett már azokon a kocsikon még az ég felé is legalább háromszáz kamera, amíg eljutottak idáig? Tökkelütött idióták volnának, akik programozni is kevésbé tudnak, mint a PH! olvasói?
Szerintem túl vannak már ezeken a körökön úgy 5 éve. -
Ck.
addikt
Biztosan nem spórol annyit, csaxólok. Közel 15 évig gázalaj-függő voltam, én sem a levegőbe beszélek. Pár éve viszont már lejöttem a szerről. A konkrét saját példánál, minimális, elhanyagolható fogyasztásbeli különbség van autópályán egy hasonló méretű és teljesítményű diesel és egy hybrid benzines NX között. Városban azonban durván ráver a dieselre koplalási versenyben. Ráadásul vmennyi időzített bomba eleve nincs is ebben a motor-hajtáslánc kombóban, illetve a karbantartási költségek is eltörpülnek összehasonlítva. Mellette ott a mérföld korlát nélküli 15 év hybrid-garancia a nagyfeszültségű akkupakkra, vmint az inverter és a hajtás egyéb elemeire, magára az autóra pedig 10 év/100k mérföld. Sokkal jobban kijövök az egész csomaggal mind anyagilag, mind pedig a kerregőt érintő egyre több korlátozás és eladási problémák mellett, még mindig sokkal jövőbiztosabb a következő 5-8 évre, mintha az euró 6-os dieselt megtartottam volna.
Inkább folytassuk privátban ha gondolod, ebben a topikban abszolút nem témavágó a dolog. Én sem írtam volna be soha, ha nem akart volna vki olyannyira egy diesel-teslat. -
tomcat78
őstag
válasz
angyalpc2 #64 üzenetére
Ne haragudj, de évi 15-20 millió nett bevétel egy cégnél rohadtul nem sok. Sőt.... Kis családi vállalkozásként volt, hogy egy évben a netto árbevétel elérte a 24 milliót. Nem játszunk számlákkal, nem okoskodunk, stb. Ok, nem is nyaralunk a bahamákon meg Dubaiba.... Mégsem érné meg pl cégre autót venni, pláne nem ennyiért. Az ilyesmihez jóval nagyobb "halakra" van szükség. A netto árbevételből még mire mindent levonsz ekkora pénznél.... Örülsz, ha a 30-40 százaléka a zsebedben marad, ha versenyben akarsz maradni. Mert fejlesztesz, igyekszel hatékonyabb lenni (jobb szerszámok, versenyképes fizetés a megfelelő embereknek, jó anyagokkal dolgozol, stb) És azért nem napi 8 órát dolgozol.... Szóval hidd el nekem, hogy cégként gondolkodva az írt összeg egy sima (anyagi értelemben) megélhetést tud nagyjából biztosítani, de semmi többet. És momentán azt is egyre nehezebben. De ez már aktuálpolitika lenne...
-
Hintalow
senior tag
A melóhelyen én is mindig vadul ígérgetek
-
8th
addikt
Imádom ezt a fórumot.
-
#48584626
törölt tag
Ugye te meg a haverod toltátok lelkesen 2016ban (is) hogy most már mindjárt önvezetők lesznek a Teslák, és akkor is leugattatok mindenkit aki nem hitte el a mesét?
LOL.És akkor baromi okosnak hiszitek magatokat. Ez az ami nem fér a fejembe, de végül is tele van a világ furcsa dolgokkal.
-
Reggie0
félisten
Nekem ez jut rola eszembe:
Az öreg székely bácsi felmegy Pestre az állatkertbe, hogy életében legalább egyszer lássa azt. Nagyon tetszik neki, sorra nézi az állatokat: a majmokat, a tigriseket, struccokat, stb. Odaér a zsiráfok kifutójához. Nézi a zsiráfot, nézi, csóválja a fejét. Már vagy egy órája bámulja tátott szájjal, mire hitetlenkedve csak ennyit tud mondani:
- Márpedig ilyen állat nincs!!! -
Colomb
tag
válasz
#56573440 #205 üzenetére
köszi így van ott a pont, erre gondoltam én is, hogy a jogi háttér nélkül ezek a "képességek" csak plusz egy bepipálható exta a kárpit szín mellett vagyis "semmi".
Olyan mint az automatikus szürkület kapcsoló, ami ha beérsz az alagútban fekapcsol a lámpa, ami tök jó, hasznos, kényelmes, használod nap mint nap. De ha mégsem működik nem mondhatod azt a rendőrnek, hogy jaj az nem az én hibám, nem az én feladatom a gyártó nem kapcsolta fel. -
#56573440
törölt tag
Látom megint megy a szemantika hogy szerintem meg félve jelentem ki meg társai úgyhogy ez nem ígéret... Mikor jövünk már rá arra, hogy nem mindegy hogy ki mondja, mert ezeknek teljesen más súlya van... Ha én azt mondom hogy szerintem elcsalták az usa választását az kutyát nem fog érdekelni, ha a szőke herceg mondja ugyanazt akkor kivonulnak az emberek kempingezni a kapitóliumba. Ugyanez él itt is... Ha én mondom hogy félve mondom ki, de szerintem nem lesz valódi önvezetés a teslákban az max itt lokálisan nyomja meg pár user vérnyomását. Ha ezt musk mondja a befektetők menekülni kezdenek... Nem mindegy, nagyon nem mindegy kinek a szájából hangzik el az adott mondat...
Egyébént meg még mindig: nem látom a törekvést, hogy készítenék elő a jogi utat... Mert az önvezetéshez ALAP kell hogy legyen, a gyártó teljes felelősségvállalása büntetőjogi és anyagi szinten is. Ha a termék okozota a balesetet amiben meghalt valaki, annak a jogi és anyagi következménye engem mint utast nem terhelhet semmilyen szinten, sőt... Az én káromat amit a hibás terméke okozott is köteles kell legyen megtéríteni, ahogy az én eü kiadásaimat, melóból kiesést, esetlegesen maradandó sérüléseim után járó pénzeket, extrém esetben ha meghalok a családomnak kártérítést, MINDENT ő kell hogy álljon. Az usában azért elég hamar 7 számjegyűre duzzad egy kórházi látogatás pár műtéttel meg társaival... Ha egy taxiban balesetezek a sorfőr hibájából ezeket fedezi a biztosítása. A tesla esetében ezekre a kérdésekre nem hogy megnyugtató, de semmilyen válasz nincs, nem is volt szó róla és nem is látom hogy egyáltalán bárki beszélne ezekről... -
Ezekiell
veterán
Az intuíció olyan szintje a AI fejlesztésnek, amihez még közel se vagyunk, egyelőre csak elméleti szinten létezik. Az embereknél meg a mindennapokban, nagyon sokszor, minél jobban vezet valaki, annál inkább (általánosságban).
A tapasztalattal kipótolás nyilván létezik, de az önmagában kevés. De a mondat első fele, miszerint "Messze még az a szintű MI ami képes azt megtenni amit az emberi agy", az igaz. A második fele a tévedés csak
-
emelhu
aktív tag
"Nyilván ki tudja pótolni, nyilván van tapasztalata (hahó, neurális háló)."
"ezek már létező, gyakorlati használatban lévő képességek."
Jelenleg HW és SW szinten is kevés.
Ez van. Tény.Én hiszek az önvezetésben. Eljön az is.
De nem most. És úgy tűnik az ilyen "beakadások" mint a 'nem kell lidar' is hátráltatja, hogy a Tesla legyen az amelyik legjobban-leghamarabb megcsinálja.De a szinteket is tovább kellene alverziózni
Ne akarjunk mindenhol és mindenben azonnal önvezetést.
Pl. autopályán, agyontérképezett ismert belvárosi útvonalakon, ahol extra informatikai és érzékelő rendszerek vannak (pl nem látni kell a lámpákat vagy útjelzéseket, csak venni a jeleket), ilyen helyeken teljes önvezetés is jöhet hamarosan, más területeken meg megmarad vezetéstámogatásnak.... az is nagyon jó, használom én is a kocsimban ezeket. Többet és okosabbat is el tudnák képzelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- T14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 165U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Urevo U1 Walking Treadmill
- Phone 15 Pro fehér, 256GB kijelző viseltes, akksi 87%
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Xbox Elite Series 2 Kontroller AKCIÓ!!! // Számla + garancia //
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3369
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest