Új hozzászólás Aktív témák
-
Vincent_
aktív tag
Remélem, most együttesen, állva tapsol minden fent kommentelő érintett:
-
Vincent_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #103 üzenetére
A "vitát" továbbra sem látom, pedig keresem én nagy erőkkel az oldaladat. Részedről csak fikázást meg kinyilatkozásokat látok. Meg hogy aki nem ért veled egyet az Uber-fan, mindenki más meg analfabéta. Vagy átsiklottam valami felett?
A kényszertaxis valóban nem te vagy, hanem joeker, aki ugyanolyan képpel fut, elnézést érte. Joeker, ha már itt vagy, írhatnál, hogy az ügyfél-oldalról hol is rossz az Uber, mert az elmaradt. Az össze-vissza arra vonatkozik, hogy kettőtőknek is írtam más témában? Vagy...?
-
Vincent_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #101 üzenetére
Nem vagyok semmilyen vállalkozás rajongója. Ha személyeskedés nélkül sikerült volna válaszolj, még meg is köszönném.
Ha Te nem érted az összefüggést, hogy az emberek miért menekülnek az überhez, az a te gondod, nem az enyém, és pláne nem holmi "közoktatásé". De segítek, hogy meglegyen a kapocs, amire eddig nem sikerült rálelni: csak nem azért terjed(ne) veszettmód az Uber itthon is, mert a taxisok orrba-szájba átverik az utasokat, ahogy a linkelt felmérés is mutatja?! Mert ott feketén-fehéren leírják, hogy még a nav-osokat is megpróbálták átb*szni, pedig vélhetően azok nem félrészegen/atomfáradtan/buli után ültek próbaútra). Emellé még fele annyiba is kerül, mint taxizni, és eddig még nem hallottam panaszt a sofőrökre. Sikerült megvilágosodni? Vagy még mindig röhejesnek/átláthatatlannak látod az összefüggést? Biztos a közoktatás miatt lehet ez is.
Mit nem értesz a te általad generált logikára utalásom után? Visszaolvasod azért nagyritkán a saját kommentjeidet is? Segítek:
"Ja hogy te überes vagy, szóval az üléspontod meghatározza meg (sic!) az álláspontod, így már érthető" -> erre írtam válaszként, hogy akkor ezen logika szerint te meg taxis. Mindketten tévedtünk. Ez nem jött át? Vagy ez is nagy logikai ugrás volt?
Neked komoly szövegértelmezési gondjaid lehetnek, ha neked az jött át, hogy az Über ellenőrzése verte ki nálam a biztosítékot. A taxisok mai helyzete, ahogyan működnek, ahelyett, hogy az ő működésüket szabályoznák értelmesen , ahelyett rárepülnek a közösségi taxizókra. Nem volt nagy ugrás pedig ez sem.
Nyilván nem fogunk vitatkozni, hiszen érveket eddig sem hoztál fel, csak a magas lóról osztottad az igét az aljanépnek, meg bizonygattad, hogy itt bizony rajtad kívül mindenki debil, köszönhetően a "közoktatásnak". (Ez amúgy valami komoly sérelmed lehet...). De azért köszönöm a hozzászólásodat.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Vincent_ #100 üzenetére
a, nem vagyok taxis (hálistennek, nem irigylem őket)
b, összefoglalom röviden:
itt a poszt ami alatt az űberrajongók kitérnek a hitükből, mert az állam nekiáll ellenőrizni az űbereseket és szidják a taxisokat mert azok csalnak és erre te beteszel egy cikket ami arról szól, hogy ellenőrzik a taxisokat és mindenféle büntetéseket szórnak ki rájuk, pénzbüntetéstől az engedély bevonásáig.
Ha nem érted ebben így mi a röhejes, arról nem én tehetek hanem a közoktatás és nekem ennyi pont elég volt ebből a vitából, nem vagyok képzett fejlesztő pedagógus.
-
Vincent_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #99 üzenetére
Nem értelek, ill. amit írtál, arra reagáltam is. A biztosítás néhány ezer Ft volt a kötelező mellé, sokszor hordom a barátnőmet/családomat, így ennyit nekem simán megér.
Pénzbírságot szabtak ki a csaló taxisokra? És? Mennyit? 1 nap alatt visszajön a feketézésből? Vagy kell hozzá 2? Ez szerinted bárkinek is komoly visszatartó erő? Engedélyt nem vesznek el csak úgy (pl. hangos rádiózás miatt) szerintem, de cáfolj meg, ha igen. Az, hogy bírság jár mindenért, már megszoktuk; NAV-éknál szerinted nem teljesen ugyanez megy bárhol, ahol ellenőríznek?
Nem fedik fel a kilétüket az ellenőrök. Még szép, hogy nem. Legközelebb meg sem állnának neki a taxisok. Nem értem ezt a kifogást.
Nem értem amúgy, min rugózunk. Te - a szavaidból levéve - kényszertaxis vagy, nem csalsz/lopsz annyit össze belőle, hogy a jövőd belőle biztosítva legyen, az Uber meg úgy érzed, fenyegeti a munkád, átszerződni hozzájuk nem akarsz, mert.... miért is nem? Ezt nem osztottad még meg.
-
arnyekxxx
veterán
Gondoltam, hogy rárepülsz arra, hogy kötöttem biztosítást az utasomra
mivel még nem láttam élő embert aki magánszemélyként köt az utasára biztosítást... mea culpa a hibás következtetésért (bár ebbe az elégggé agresszív űbervédelmed is közrejátszott, aki nem személyesen érintett attól kicsit fura)
Ezzel a logikával te pedig akkor taxis vagy, ugye?
Milyen logika alapján?
megvan, hogy hány taxis csalt/élt vissza, és hánytól vették el az engedélyt?
Az megvan, hogy a büntetésnek nem csak a legdurvább fokozatát lehet kimérni? Ja látom megvan, akkor nem értelem, hogy mit is akarsz mondni, hiszen még szerinted is büntetik a csaló taxisokat.
-
Joeker67
aktív tag
Félreértesz, nekem nem az Uberrel, mint kezdeményezéssel van gondom, ill. a taxisoknak sem, hanem azzal, hogy amíg egy taxis vállalkozót, belekényszerítenek mindenféle értelmetlen rendeletekkel, ilyen-olyan feltételek teljesítésébe, ami elég sok pénzbe kerül, addig az Uber sofőröknek ezeket nem kell teljesíteniük, csak beülnek a kocsiba és pénzt keresnek (és itt ne hasonlítsuk a telekocsihoz, mert ott nem a pénzkereset a lényeg, hanem valóban a közösségi autómegosztás és csak a benzinpénzt szoktuk megosztani (igen, én is fel szoktam ajánlani a kocsimat, ha külföldre vagy vidékre megyek), sőt akár hiszed, akár nem a kórházból az idős embereket néha, mikor látom, hogy szerencsétlen hol tart egy ledolgozott élet után, inkább ingyen viszem haza)!
Ne gondold, hogy azért csinálom, mert olyan sokat keresek vele! Sajnos olyan területen dolgoztam, hogy, mikor megszűnt a munkahelyem más hasonló munkakörhöz "öreg" voltam, sok a fiatalabb, kezdő munkaerő és inkább őket veszik fel kevesebb pénzért, hiába a tapsztalat, pedig a nickemből láthatod nem vagyok olyan öreg! A taxizás leginkább a megélhetésről szól (nyilván vannak akik jó helyeken, jól fekszenek, pl. a szállodások), mert ez a vállalkozás is olyan mint a többi, szenvedés és napról napra éldegélés (hangsúlyozom itt a becsületes taxisokról beszélek)! Tehát ezért zavar ha valaki mindenféle engedély, vállalkozás nélkül elveszi a munkámat!Arról nem is beszélve, hogy a normálisan dolgozó taxisokat szívatja leginkább a BKK, mert a Keletihez és még pár helyre valóban oda sem mernek menni! A BKK ellenőrzései pedig kritikán aluliak: az ellenőrök még akkor sem fedik fel magukat, ha hibát találnak, csak utólag kapsz egy levelet, hogy visszavonták a droszt-engedélyedet, pedig ilyet még a NAV sem csinál, mert ha azok hibát találnak, ott a helyszínen felveszik a jegyzőkönyvet!
Visszatérve a BKK-ra, annak ellenére, hogy nem hatóság, tehát a döntése ellen sehol nem lehet fellebbezni, simán minden helyszíni jegyzőkönyv nélkül, elveszik az engedélyedet, arról nem is beszélve, hogy milyen mondvacsinált okokra hivatkozva teszik ezt (pl. hangos az URH, szól a rádió, kamera van a kocsidban)! Egy normálisabb országban nem kapcsoltatják ki az URH-t, mert az munkaeszköz, azon hallgatom merre van dugó, azon hívok segítséget, ha szükséges! Nyilván ha valamelyik utasomat ez zavarja, megkér, hogy halkítsak vagy kapcsoljam ki és ezt mindig meg is teszem ha kérik!Egyébként az autók követésére ill. a viteldíj nyomon-követésére majd minden normálisabb taxitársaságnak van hasonló appja, (ill. a komolyabb társaságoknál 3 hónapig minden kocsi útvonalait megőrzik, pont a túlszámlázási panaszok visszaellenőrzése miatt) de a viteldíjra tudok független appot is.
És utoljára egy jótanács, ha taxizni akarsz, inkább valamelyik társaság kocsiját hívd vagy intsd le, mert ott kisebb a valószínűsége, hogy gondod lesz, mint egy utcai "mezitlábas" kocsinál!Bocs, hogy ilyen hosszú lett! Üdv
-
Vincent_
aktív tag
Akkor ha jól értem, azt képviseled, hogy taxisként, vállalkozóként miért nem jó az Uber, ugye?
De mi van a felhasználói oldallal? Ott hol vannak a buktatók? Mert én ott semmit nem látok. Értékelés bevezetése a sofőrökre, GPS-es követés, fele-olyan ár, ez mind az utast védi, neki előnyös. Ha kaphatnának adószámot a sofőrök, fizetnének adót (mint ahogy a taxisok is (
)), és lenne utasbiztosításuk, úgy semmi kivetnivalót nem látok a rendszer ellen.
De tényleg érdekel, mi az, ami miatt támogatja bárki is az ilyen vállalkozások korlátozását/megbuktatását.
-
Joeker67
aktív tag
Veled ellentétben, én és több kolléga, elmentünk az Uberhez és meghallgattuk a tájékoztatójukat és a szerződési feltételeit, hogy a másik felet is megismerjük!
De szivesen meghívlak egy sörre és elmondom, hogy miért nem korrekt az Über működése Magyarországon a jelenlegi szabályozás mellettn! Üdv -
Kernel
nagyúr
Csak így a cikk alapján azt nem értem, hogy milyen feltételeket, illetve bevallásokat néz a NAV, ha eleve nincs is engedélye valakinek a személyszállításra, egyéb körülményekről nem beszélve?
Milyen adószámot vizsgálnak, ha elvileg nem is lehet senkinek olyan adószáma / vállalkozói engedélye, ami alá ilyen tevékenység lenne regisztrálva?
Mert a cikk ebben a formában azt sugallja, hogy aki bevallja a szerzett jövedelmét, az a NAV előtt jófiú, tehát onnan kezdve mehetne a fuvar?
Miközben számlát sem tud adni.
-
Joeker67
aktív tag
Meglátásom szerint Te olyanokról írsz véleményt, amire abszulút nincs rálátásod (atopikban olvasott több hozzászólásod alapján írom ezt)!
Ha tényleg szeretnél normális véleményeket írni, nem csak általánosságokat és pletyka szintű hülyeségeket szajkózni, légyszives nézz utána a taxi-rendeletnek és a BKK ellenőrzésijogosultságának, de az sem baj, ha az egyik fórumtárs tanácsát megfogadva taxis fórumokat olvasgatsz!
Üdv!
Mielőtt megkérdeznéd: igen én taxizom is! -
Vincent_
aktív tag
válasz
amstro555 #87 üzenetére
A fényesre polírozott verda és a CB-rádiós foglalás közt én nem látom az összefüggést. Végre megéltük, hogy a legközelebbi taxit küldik az ügyfélért (nem ez lenne a normális 2015-ben?
. Kellett hozzá pár év...). Ezzel mi a baj? Megvannak az előírások a jármű állapotára, azt be kell tartani, ha nem megy, akkor el kell venni az engedélyt, és kész.
A kiállástól az üf-leadásig megtett útvonalat/km-t a kutya sem ellenőrzi le utólag, hacsak nem hőbörög az ügyfél, hogy túl sokat fizetett. Úgyhogy - gondolom - itt máig megy a kerülőutaztatás. De ennek az ellenkezőjére szívesen látnék egy elemzést, ahol bemutatják, hogy a taxisok x %-a mégis a legrövidebb utat választotta, mert ez engem speciel nagyon megnyugtatna. Nem lenne egy nagy varázslat egy ilyen lekérdezést lefuttatni, csak hát kinek állna érdekében, ugye? De ha lenne egy "tisztességes" taxivállalat, ezzel akár simán kampányolhatna is. A NAV meg csak a ténylegesen megtett km (tehát bevétel) után szedi a sápot, de az azért látszik, hogy - pont emiatt is - itt ellenérdekelt a rövid út megtalálásában mindenki (az utast leszámítva).
A költségeket, amit leírtál nem pont így van. Mindenről eldönthető, hogy fix, vagy változó ktg. A bevétel fix kiállás+km-alapú. Magyarán, ha nem pörög az autó, nem kopik, nem fogyaszt (de emellett van fix ktg [minden, amit általányban fizetsz], viszont amikor megy, akkor majd' kétszeresen termel, mint eddig (az általányok meg remélem, nem nőttek a kétszeresére!). De ennek megfelelően pont hogy kevesebb futással is ugyanaz a bevétel/nyereség érhető el, mint korábban, nem kell km-százezreket letekerni a normális bevételért/haszonért (aztán meg visszatekert órával rásózni egy balekra, aki olcsó, jó állapotú autót keres). Ez csak matek. A csúcsidőszakok "fixtarifás" fuvarjait ne is említsük, amikor kb. "örüljön az ügyfél, hogy elviszi valaki".
"A magasabb, fix tarifa csökkenti a forgalmat" -> ezzel csak részben értek egyet, mert cserébe megszűri az utasokat, és emellett növeli a bevételt (de legalábbis a hatékonyságot, fent leírtam, miért).
A drosztok felosztása, csúszópénzezés, repterezés stb., amiket te is pontosan leírtál, üvöltenek, ezért nem értem, hogy miért nem lépnek fel az állami szervek ezek ellen (és pl. nem az Uber ellen). Valószínűleg pont azért nem, mert azok a taxisok, akik "benn" vannak, ugyanúgy kizárnak, összetartanak a "kintiek" ellen, mint ahogy azt a rendőröknél is leírtad. És ez így tiszta balkán.
És - hogy a cikkhez is visszakanyarodjunk - pont ezeket az állapotokat enyhítené pl. az Uber, hogy akinek ezekből elege van, választhasson alternatív utazást is. Az már csak hab a tortán, hogy ez még olcsóbb, és a tapasztalatok alapján az ügyfelek számára minden szempontból kellemesebb is. De nyilván el kell ezeket törölni, mert hát nem fizetik az adót úgy, mint a taxisok (LOL), meg hát nincs adószámuk. Aha, értem.
-
amstro555
tag
Ha az államot és az utast is átveri a taxis, akkor kezd jövedelmező lenni. Ha csak félig tisztességes, az totális bukta. Olvass taxis fórumot!
Az ár nem az egyetlen módja a versenynek. Harc a jó droszt miatt, a csúszópénz a szállodásnak, a ferihegyi terror, a berúgott lámpák és a kiszúrt gumik a Keletinél is része a versenynek, hiszen ellehetetleníti a konkurenciát.
-
amstro555
tag
Nekem más a saját tapasztalatom a rendőrökkel, pedig udvarias vagyok és elismerem, ha hibázok. Szinte kivétel nélkül rasszisták, szadisták, bunkók, pökhendiek, arrogánsak, lojálisak a kollégákkal (összezárnak), visszaélnek a hatalmukkal, törvények felett állnak, gerinctelenek, korruptak. Illúzió, hogy megvédenek minket. Folyamatos politikai nyomás alatt vannak. Néhány kivétel van ugyan, de azok (lásd: kaposvári politikus esete) gyorsan leszerelnek.
Bamba, málé, gyáva birkának lenni sem kötelező! Egyszerű kérdést teszek fel: arányaiban mennyit kell ellopni a közösből egy politikai/gazdasági elitnek ahhoz, hogy te besokallj és ne fizess adót???
-
amstro555
tag
A fix tarifa óta sokat változott minden. Már nem CB rádión megy a stipi-stopi. Telón futó program látja, hol van a taxis. Aki legközelebb van az ügyfélhez, azé a fuvar. Ez több problémát is felvet. 1) Nem érdemes fényesre polírozott zsírúj mergával vadászni, mert nem azon múlik, hanem azon, hogy hol vagy éppen. Tehát megszűnik a verseny ezen a fronton. 2) Mivel folyamatosan látják a pozícióját a taxinak, így nem lehet kavarni a km-el, a bevétel letagadásával a NAV előtt. 3) A magasabb, fix tarifa csökkenti a forgalmat, tehát több az üresjárat, így összességében csökken a jövedelmezőség..... Tehát nem lehet ennyire leegyszerűsíteni a problémát, ahogy te teszed!
-
Vincent_
aktív tag
"a városnézés elkerülésére meg az a legjobb módszer, hogy tisztességes taxitársaságot választasz és nem ülsz bele céhen kívüli kocsijába."
Látod, nekem pl. pont ezekből van már nagyon elegem, hogy nekem kell "tudni", hogy miként nem vernek majd át itt-ott-amott. Az über-t választók pont ezt hozták fel legfőbb érvként, hogy teljesen átlátható az egész (GPS-szel követed végig az utadat).
-
bambano
titán
válasz
amstro555 #74 üzenetére
abban vagy tévedésben, hogy ahhoz, hogy az államot átverd, az utast/vevőt nem kell. sőt.
például ha nem adsz számlát, de jó színvonalon teljesíted, amit kell, és mondjuk elfelezitek az áfát, akkor te is jól jártál, az utas is, csak az állambácsi hárítja arccal a murvát.a túl nagy verseny című mesét meg felejtsd el egy olyan piacon, ahova a bekerülés nem közgazdasági eszközökkel szigorúan szabályzott és az árak is központilag elő vannak írva. Nincs verseny.
a városnézés elkerülésére meg az a legjobb módszer, hogy tisztességes taxitársaságot választasz és nem ülsz bele céhen kívüli kocsijába.
-
- Ha te alkalmazott vagy, akkor a járulékos költségeid a legszigorúbb könyvelő szemmel sem lesznek többek, mint a havi bérlet meg ilyesmik. Ha vállalkozó vagy, akkor benne van a pénzed az árukészletbe meg a munkához szükséges eszközeidbe (autó, flat tarifás mobilelőfizetés, stb.)
Már hogy ne lehetne több? Mivel ér többet a vállalkozó, hogy a munkavégzéshez (munkába járáshoz) cégautót, céges mobilt, cégtulajdonban levő ingatlant tarthat fenn, aminek egyes költségeit levonhatja?
Én munkavállalóként nem vonhatom le semmilyen befizetési kötelezettségemből a munkába járást, a gépjárművet, az otthoni számítógépet / ingatlant (amiről/ből home-office-ban dolgozom), stb.Nem minden vállalkozó kereskedő (valójában a legtöbb nem az), hogy komoly árúkészletben állna a pénze. Valójában a nagy részének ugyanazokban az eszközökben áll a pénze, mint a munkavállalónak, csak az egyszeri munkavállaló semmiből nem tudja ezeket a költségeket levonni.
-
Polllen
félisten
válasz
amstro555 #26 üzenetére
A kibicnek semmi se drága?
creation
A magyar rendőr sem csak pénzbehajtó, ahogy nem minden osztrák rendőr vadászik magyar rendszámra. Ritkán találkozom rendőrrel, de az elmúlt 10 évben az ismeretségi körömben, ahol a rendőr mérlegelhetett, ott mérlegelt és nagyon pici bírsággal elengedett mindenkit. Persze ehhez hozzátartozik, hogy az ismerőseim nem barmok, elismerték a hibát és kaptak 1-2k-s büntetéseket. Olyan meg egyikükkel (velem sem) volt, hogy olyanért akartak megbüntetni, amit nem követtek/követtünk el.
Szóval nem kell mindig ez a bezzeg itthon.
Azzal meg szerintem nincs semmi baj, hogy ezt is hivatalosan ellenőrzik. Bár az ellenőrzés hatékonyságát növelhetnék és én nem itt kezdeném a nagyságrend miatt.
Adózni meg sajnos nem opció, kötelesség.
-
amstro555
tag
"Adhatod az 1%-ot egyházaknak is" - na erre is van saját tapasztalat: a rendkívül szerény, alázatos ferencesrendi szerzetesek Esztergomban csak a legújabb Volvoval járnak. Mert jár nekik, az 1%-ból meg az alamizsnából. Különben nem mész a Mennybe, mert fukar vagy, ezért adj az egyháznak, a rákos gyerekekért alapítványnak, stb.
"Van más módja is a tiltakozásnak." Na, mesélj! Tüntetni már nem lehet, mert nem engedélyezik. Amúgy mi a gond a polgári engedetlenségnek ezzel a módjával? Az emberek nyilvánosan megtagadják az adófizetést és erre buzdítják is társaikat. Szerintem teljesen rendben van, hiszen itt olvasható ez a megoldás is: "b) a közigazgatási törvény, rendelet vagy utasítás megtagadása: a közpénz befizetésének megtagadása" vagy ez: "c) a meglévő közigazgatás és a közintézmények semmibe vétele és helyettük új létrehozása".
-
amstro555
tag
válasz
arnyekxxx #70 üzenetére
Szerintem nem ilyen egyszerű a kérdés. Túl nagy a verseny a piacon, magasak az adók, nagy a munkanélküliség, sokszor torzul is a verseny (Ferihegy), ez sokszor kitermeli a farkastörvényeket. Az marad életben, aki jobban lehúzza az utast. Erre rengeteg kifinomult módszer van, pl. városnézés. Az utas nehezen bizonyítja, hogy lenne rövidebb út is, na meg őt nem védi meg senki, ha nem akar fizetni, ellenben a taxis hívja rögtön a cimborákat. Tisztességesen veszteséges lenne működtetni, mivel nincs fizetőképes kereslet.
Ugyanez van a zöldségeseknél, csak durvábban: nagyon alacsony az eladó fizetése (járulékok miatt), de a főnök (és az eladó is) bekalkulálja a lehúzott vásárlóktól származó fekete jövedelmet is a fizetésbe, ahogy az orvos is.
-
Vincent_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #70 üzenetére
"Tényleg funkcionális analfabétákat nevel a közoktatás" ezzel a résszel teljesen egyetértek, csak épp Rád nézve. Gondoltam, hogy rárepülsz arra, hogy kötöttem biztosítást az utasomra (ergo csakis überes lehetek), pedig odaírtam, hogy öreg (18 éves) az autóm. Szerinted überezek vele?
Ezzel a logikával te pedig akkor taxis vagy, ugye?
szerk: az analfabétizmusról: az az arány (tudod, két számot ha elosztasz, akkor jön ki) megvan, hogy hány taxis csalt/élt vissza, és hánytól vették el az engedélyt?
A kettő nincs összefüggésben egyáltalán. Attól vették el, akik pl. Budapesten taxiztak vidéki engedéllyel. Az, hogy csalnak, lehúznak, max. pénzbírsággal súlytható. De ezt gondolom te is megértetted a cikk alapján. Vagy nem?
-
amstro555
tag
(#57) MageRG
„Az állampolgári kötelesség kimerülhetne az 1+1% felajánlásában”
Amit a kormány parlagfű helyett terepjárókra költ – mert megteheti, hogy átcsoportosítja, hiszen a költségvetés része.Ne kacagtass!
(#50) arnyekxxx
„mármint azokon akik nem telekocsiként utast vesznek fel”
Nem úgy kezdődött, hanem először azt kifogásolta a NAV, hogy az utas fizet az ALKALMI sofőrnek, aki után utóbbinak számlát kellene adnia. Aztán módosult úgy, hogy ha az utas csak hozzájárul az utazási költséghez, akkor nem büntet (kegyet gyakorol) a NAV.
(#52) arnyekxxx
„van pofája ellenőrizni a zállamnak”
A zállam kezdje a zellenőrzést magával!!!
(#55) JoceeHunt
„iszonyat sok a fusizó”
A fusizó legalább dolgozik, míg a politikai elit csak szimplán lop. A vagyonosodásin miért nem akadt fenn viktor és feri, amikor az APEH kiment hozzájuk??? Mert egyenlőbbek az egyenlőnél. A NAV a politika végrehajtó eszköze, kormányzati megrendelésre dolgozik (zsarol), és ez így megy 25 éve.
(#56) mrhitoshi
„Ezeket az ideákat amúgy hol terjesztik ?”
Te mit teszel a korrupció ellen? Adózol? „Nagyon” bölcs gondolat.
(#59) bambano
„szabályt kell szegned, hogy tisztességes, az államot segítő állampolgár lehess!”
Így van! Utasításra a maximális bírságot szabják ki rögtön, mert kell a költségvetésnek, ráadásul könnyű megindokolni, hiszen „értünk teszik”, a mi biztonságunkért. Mindenkinek rokikártyát!!!!
(#67) JoceeHunt
„Egy egész egyszerű matekkal kiszámolható a hivatalos jövedelme alapján akár 20 évre visszamenőleg hogy ennyi pénzt sosem tudott félrerakni...”
Ugyan már! Láng Zsolt 2. ker. pógármester simán benyögte a vagyonosodásin, hogy részben a szüleitől kapta a rózsadombi telekre és épülő házra a pénzt. Az apja világ életében katona volt. Na, biztos abból tett félre. Amúgy ilyenkor egy földi halandónál rögtön vélelmezi a NAV, hogy hazudik, és rögtön jön apucinál is a vizsgálat. Hacsak nem banki utalással ment a szülői segítség. -
arnyekxxx
veterán
A taxisok orrba-szájba csalnak. Ezt írja le a cikk,
ami arról szól, hogy épp ellenőrzik a taxisokat és akik orrbaszájba csalnak azok nem fognak tovább taxizni mert elveszik tőlük az engedélyt.Tényleg funkcionális analfabétákat nevel a közoktatás
szerk.
Az Uber valóban nem biztosítja az utast, azt a sofőrnek érdemes. Én megkötöttem magamra (ill. az utasomra),
Ja hogy te überes vagy, szóval az üléspontod meghatározza meg az álláspontod, így már érthető
-
Vincent_
aktív tag
Az Uber valóban nem biztosítja az utast, azt a sofőrnek érdemes. Én megkötöttem magamra (ill. az utasomra), és néhány ezer Ft-ba került, igaz, egy öreg autóra, de gondolom, nem lehet sokkal drágább egy újabbra sem.
Másik lehetőség meg a felelősségbiztosítás kötése, ami itthon nem nagy divat, pedig az sem drága. És akkor ez a "fő érv" is letudva. Mi szól akkor még az Uber ellen?
-
Vincent_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #60 üzenetére
Látom, a lényeg nem ment át. A taxisok orrba-szájba csalnak. Ezt írja le a cikk, nem az én véleményem (a tapasztalatom is hasonló, de ez magánvélemény). Akkor miért fáj bárkinek is (neked pl.), hogy van, aki örül annak, hogy nem ezen hiénák kénye-kedvére van teljes mértékben kitéve? Miért fáj neked vagy bárkinek a piaci verseny? Kit kell itt megvédeni és legfőképpen kitől?
Miféle minőségbiztosításról szajkózik itt bárki is a taxi-társaságokkal kapcsolatban? Volt már taxis problémám, konkrétan lesz*rták a véleményemet. Írjak panaszt/feljelentést. Hát köszi.
De aki ennyire két vállal védi a taxisokat, javaslom, pattanjon be a Keletinél egy bármilyen taxiba, szóljon angolul a taxishoz, és pislogjon, hogy mennyi lesz a fuvar. Volt már ilyen teszt is rejtett kamerával, ha jól emlékszem a legrövidebb úton a 8-ból 1 taxis ment, a többi megnézette a turistával a várost. De vidéki rokonnal is eljátszották már ugyanezt (átvitték Budára majd vissza). Hát bravó.
-
Ebben teljes mértékben igazad van. De hiába dolgozó 40-50 éves szülők, hogyan van lekötve xx milliójuk, hogyan van bankszámlán xx milliójuk, és hogyan van 5db autó az udvarban, kp-ről nem is beszélve, de azt amúgy is elrakják? (xx a két számjegyet jelöli)
Egy egész egyszerű matekkal kiszámolható a hivatalos jövedelme alapján akár 20 évre visszamenőleg hogy ennyi pénzt sosem tudott félrerakni... -
creation
senior tag
Kérlek ha már idézel, akkor a második mondatot is idézd hozzá, egy bekezdésben nem csak az általad kiragadt mondat volt benne! (első idézeted)... Az meg hogy az állam bácsi fentről bábokként mozgatja a zsinórokat az állami cégeknél, azt gondolom idehaza már senkit nem lep(het) meg....
A második részben igazad van, feltéve, hogy az Uber nem biztosítja az utast... Erről nincs információm. De elég sokan tesznek az utas biztosításra. Szóval ez idehaza nem biztos hogy elrettentő tényező lehet, ahogy az Oszkárnál sem az, vagy a másiknál...
-
"Mi a baj ezzel az intézkedéssel?"
Pl: "Amennyiben a NAV úgy ítéli meg, hogy a jelentett és a valós bevételek között különbség lehet, megbecsülik a személyszállításból származó, eltiltkolt bevételt"
Az Uber csak es kizarolag utalassal fizet, a banki tranzakciokat meg latja a NAV.
-
Penge_4
veterán
Úgy él meg, ahogyan emberek élnek meg 22800-ból meg 47000-ből. Úgy, hogy valaki eltartja őket és/vagy létminimum alatt tengődnek.
Csak két hatalmas nagy különbség van
- Ha te dolgozol, akkor kapsz egy fix összeget és abból vonják az adót. Ha nem dolgozol, nem kapsz fix összeget, de nem is adózol.
- Ha te alkalmazott vagy, akkor a járulékos költségeid a legszigorúbb könyvelő szemmel sem lesznek többek, mint a havi bérlet meg ilyesmik. Ha vállalkozó vagy, akkor benne van a pénzed az árukészletbe meg a munkához szükséges eszközeidbe (autó, flat tarifás mobilelőfizetés, stb.)(#34) ujjobbagya: "ha nem keres pénzt a vállalkozással miért vállalkozik?"
Mert a vállalkozói bevételt úgy képzeld el, mint egy tőzsdeindexet. Ha te a legrosszabb hónapban is megtermelsz annyi bevételt, amiből profitod van (lehetőleg annyi minimum, amennyit alkalmazottként nettóban megkeresnél), akkor valóban nincs miért rinyálnod. Ha bizonyos időszakokban van kiugró bevétel, amiből fedezed a veszteséges és a nullszaldós hónapokat, akkor már kockázatosabb a dolog, de akkor is még éppen eléldegélsz, mert az átlagolt profit még mindig eléri az alkalmazotti fizetést.
Ha viszont nincs kiugróan magas profitod egyik hónapban sem, akkor cseszheted, hogy kétszer is megkerestél mondjuk 2-300 ezret a többiben meg nullát vagy csak pár tízezret, amikor a minimálbér (80 nettó) is 960 ezer lenne egy évre levetítve.
(#36) creation: Ilyen alapon az alkalmazott se sírjon, mert őt sem kényszerítette senki, hogy alkalmazott legyen.
(#55) JoceeHunt: "Én minden egyes emberkénél szépen elkezdeném a vagyoni átvizsgálást. "
Kevés olyan simlis hülye van, akinek a saját nevén vannak a komolyabb vagyontárgyai. Innentől pedig mit csinálsz? Dunába lövöd aki a széles rokonságára íratja a vagyontárgyait?
Nagyon sok milliót lehet ám tisztára mosni pár éves gyerek esetében is, hogy ezt meg azt félreraktuk és ebből hipp-hopp össze is jött pár millió. Szerinted egy nyugdíjas esetében hogyan fogsz vagyont vizsgálni? Több tíz milliója lehet még a legszegényebbnek is, ha egész életében csak csirkefarháton élt. Hogy bizonyítod jogi eszközökkel?
Egyébként egyetlen csapással meg lehetne szüntetni a vagyonbújtatás nagy részét. Egyetlen dolog kéne hozzá: megszüntetni a haszonélvezetet, ami az egyik legtrükkösebb legális jogi kiskapu. Akinek tulajdona van, az feleljen is érte teljes mellszélességgel, aki meg nem akar, az írassa át másra, de vállalja is érte a következményeket.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
JoceeHunt #55 üzenetére
A katát azoknak találták ki akik kis vállalkozásukból szeretnének megélni aminek kb annyi a jövedelmezősége, hogy ha normál vállalkozásként csinálja akkor csődbe megy így csinálta illegálban, katával meg egy elviselhető-számítható közterhet fizet így se feketéznie nem kell se munkanélkülisegélyért sorbaállnia nem kell.
Ha valaki uj ferrarit vesz katásként annak azért van esélye egy vagyonosodási vizsgálatra
-
bambano
titán
válasz
mrhitoshi #56 üzenetére
ha kicsit hunyorítva, kicsit messzebbről nézed a helyzetet, akkor sajnos igaz.
a költségvetési törvényben meg van határozva a különböző módon beszedendő büntetések összege. tehát köteles vagy bűnözni, különben nem tudják teljesíteni a költségvetés ezen sorát.szabályt kell szegned, hogy tisztességes, az államot segítő állampolgár lehess! gyerünk emberek, estig mindenki be tud szerezni egy gyorshajtást legalább, vagy minimum egy tilosban parkolást!
-
bambano
titán
"A NAV ellenőrzés szerintem teljesen elfogadható reakciója állam bácsinak.": ???
teljesen elfogadható reakció, hogy hónapok óta megy a balhé, és véletlenül pontosan akkor kezdődik el a nav ellenőrzés, amikor szólnak fentről? merugye egy pillanatig se merül fel ilyenkor senkiben, még a legelvetemültebb konteó hívőben se, hogy a navot kézivezérli a politika?"Az Uber jó kezdeményezés, nekünk, akik dolgozó emberek.": én nem hiszek ebben. a taxinál legalább halvány esélye van a minőségbiztosításnak.
-
-
A KATA-t azoknak találták ki akik feketén dolgoztak otthon (maszekoltak) egész életükben és kezdenek f@sni a lehetséges ellenőrzésektől. Nem 1 ilyen emberről tudok aki már félrerakta a maga 30-35 millióját mindenki szeme láttára az otthoni fusiból majd KATA-ra váltotta ki az új EV-jét....
Én minden egyes emberkénél szépen elkezdeném a vagyoni átvizsgálást. iszonyat sok a fusizó, a kétkezi tisztességes bejelentett munkával meg ahogy te is írtad "alig élünk"....
-
Akkor mindenki megnyugodott, hogy az Uber semmi illegálisat nem tesz?
(ha a sofőrök nem vallják be a jövedelmüket, az az ő saruk) -
arnyekxxx
veterán
izé, gy.k. (azok kedvéért, akik nem szeretnek olvasgatni): az a cikk pont arról szól, hogy nem lehet mert aki így nyomja az ipart attól pl elveszik az engedélyt ha ellenőrzéskor lebukik.
az überfanok meg azért hisztiznek és rendőrállamoznak mert az übersofőrőket is van pofája ellenőrizni a zállamnak.
-
Vincent_
aktív tag
Ameddig ilyen feltételek mellett vidáman lehet ma itthon taxi-sofőrként tevékenykedni, addig semmi kivetnivalót nem látok az Über ellen.
gy.k. (azok kedvéért, akik nem szeretnek olvasgatni): "csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot. A leggyakrabban az volt a gond, hogy a taxisok nem adtak nyugtát, vagy az előírtnál drágább fuvardíjat számoltak fel."
-
arnyekxxx
veterán
válasz
amstro555 #41 üzenetére
Az oszkar.com esetében is próbált fogást találni a NAV
mármint azokon akik nem telekocsiként utast vesznek fel amig elmennek a-b hanem üzletszerüen személyszállítanak és erre az oszkárt használják rendelési felületként.
és nagyon helyes ha ezekkel foglalkozik a nav. Ezek ugyanis adócsaló fuvarosok, nem pedig kedves autómegosztó telekocsisok
-
Stanlee
őstag
Mo-n voltam alkalmazott es cegvezeto is, sajat ill. mas altal tulajdonolt cegben is. Cegvezetokent az ido kb. felet azzal toltottem, hogy mentem a megrendelok utan, vagy az eppen aktualis megrendeloknel sz*ptam a f*szt, hogy minden rendben legyen, elegedettek legyenek es talan igy idoben fognak fizetni. Az ido negyedet azzal toltottem, hogy a nem fizetoktol hajtottam be a penzt, ugyvedhez jartam, felszolitasok, pereskedesek (birosagra jaras), a fennmarado idoben meg azzal foglalkoztam, hogy jartam a NAV-ba ill. a konyvelovel azon agyaltunk, hogy hogyan mit es merre rakjunk, hogy fizetni tudjuk a bert, autot, telefont. A tenyleges szakmamban a vegen mar nem is dolgoztam. 2 ev utan meguntam, elmentem kulfoldre alkalmazottnak. Magasabb pozicioba is kerulhettem volna alig valamivel tobb penzert, de nekem nem ert meg annyit, hogy ugyanazt az ideget egyem, mint Mo-n.
Szoval en nem sajnalom a vallalkozotol azt, hogy vallalkozik, eszi az ideget, es esetleg egy jobb autot lizingel maganak, vagy sumakolja a penzt. De a hetkoznapi emberektol sem sajnalom, ha ugyeskednek.
-
#03372544
törölt tag
válasz
amstro555 #44 üzenetére
Nincs rendben, csak azt mondom nem vált ki akkora felháborodást a korrupció mint itthon, ahol látványosan gyűlik a vagyonuk beláthatatlanul, titkolatlanul, miközben az ország nagy része épp beledöglik a hiteleibe.
A másik része, lehet hogy Dániában és Skóciában olyan a helyzet ahogy írod, de azért ez elég kis szelete a világnak. Korrupció mindig is létezett és létezni is fog, legfeljebb másképp csinálják.
-
Snoop-y
veterán
válasz
amstro555 #38 üzenetére
Hat tudod emberi tulajdonsag a kisebb ellenallas fele fordulni.
Nyilvan egy orszag teljes lakossaga nem teheti meg hogy pakol es koltozik de azert meg rajtam kivul eleg sokan megleptek az utobbi 5 evben. Es annak is van valami oka hogy a kormany nagyon hulyen de probalkozik azzal hogy visszacsabitson embereket kulfoldrol ( ami megint egy oltari nagy baromsag marmint ahogy csinaljak amugy az okot megertem )
Nyilvan szamit a penz is de en mar akkor sem mennek vissza Mo-ra ha ugyanannyit keresnek mint itt. Azert ez elmond valamit nem?
En szeretek bemenni az itteni Tescoba ahol a penztaros neni tud mosolyogni es ha megkerdezem az eladot hogy hol talalom ezt meg azt a lisztet akkor nem azzal kezdi kapasbol hogy hat en nem az elelmiszerre vagyok beosztva es latszik a fejen hogy eppen azt gondolja hogy huzzal mar innen kocsog... ( jobb helyeken Mo-n mondjak is lehet szebben fogalmazva de ez a lenyege ) hanem szepen eljon velem es megmutatja ha kerem es ha nincs olyan amit kerestem akkor meg elnezest is ker.
Szeretem online intezni az ugyeimet az itteni APEH-et meg ha felhivom akkor segitokeszek es tenyleg segitenek is ( online vagy telefonon mindent el lehet intezni ) es nem ugy viselkednek mintha raportra mennek az obergruppenfuhrerhez sarga csillaggal a kabatkamon.Millio ilyen nuansznyi kulonbseg van es a mindennapokban ezek nagyon sokat szamitanak.
Barmikor megyunk szuloket latogatni latom a savanyu szurke arcokat a boltokban az utcan a forgalomban pedig a duhos kapkodo rohano embereket.
Sokan nem veszik eszre mert benne elnek nap mint nap es megszokjak. Kulfoldon elokent ezek a kulonbsegek allandoan nagy pofonkent fogadnak. -
amstro555
tag
Igen, aki még soha nem vállalkozott, nem tudhatja, milyen nehéz a versenyszférában: fél lábbal a börtönben, fél lábbal a sírban. De a vállalkozó sem feltétlenül érti, hogy milyen egy közalkalmazotti lét kilátástalansága.
Az a baj, hogy irigyek vagyunk és nincs bennünk elég empátia.
-
amstro555
tag
válasz
#03372544 #40 üzenetére
"ez minden országban így van" - ezzel a mondatoddal két gondom is van. Egyrészt, ha máshol is lopnak, akkor ez rendben van??? Másrészt egyszerűen nem igaz. Dániában még azt is látom a neten, hogy a szomszéd mennyi adót fizetett be és azt melyik út melyik méterére költötte az állam, mert teljes a transzparencia, nem bújnak az álságos, képmutató személyiségi jogok mögé (most készülnek ők is kivonni a kp-t) A skótoknál olyan a parlament, hogy nem fér el két képviselő a folyosón egymás mellett, csak oldalazva, ezzel is jelzik az emberek felé, hogy spórolnak. Nálunk azt mondja Orbán, hogy szíjgyártónak kell ilyen luxus, hiszen a rangja erre kötelezi, tehát felmentést ad neki. Luxemburgban meleg a miniszterelnök (férfi) és ezt vállalja, épp házasodik (egy pasit vesz el). Nálunk Rózsa Milán melegjogi aktivistát vonat elé állítják, hogy "öngyilkos lett", miután a fityesz székház erkélyén demonstrált és bevitték. Náluk milyen a nők aránya a parlamentben? Csekély. Az is kapja a szexista megjegyzéseket lázártól meg illéstől. Ennél már nincs lejjebb.
-
amstro555
tag
Jól teszed. És soha ne legyen bűntudatod, mert inkább a rendszerváltás utáni kormányok szégyene, hogy erre kényszerülsz! Nem fogod megbánni. Norvégiában már teljesen kivonták a készpénzt a forgalomból, így a korrupció a nullához konvergál. Náluk egyre nagyobb a készpénzforgalom, főleg a nokiás dobozokban.
-
Ne haragudjatok meg, de annyira buta (nagyon jellemző kishazánkra) hozzáállás ez, amit itt ebben a topicban folyik, hogy hihetetlen:
Mindenki más a szar, mert lop, csal hazudik, míg az ÉN adóforintjaim, meg nekem milyen rossz.Lehet mindenki megpróbál valahogy megélni? Aki szidja az adott csoportot (orvos, vállalkozó, taxis, stb.) hányat ismer belőle? Tudja, hogy mit kell megkínlódnia azért, hogy megéljen? Tudja, hogy mit kell(ett) beleölnie, hogy azt tudja csinálni? Nem, csak azt látja, hogy bezzegmilyenjólél (ami közel sem biztos, de az irigykedés sokkal könnyebb, mint utánacsinálni).
De igen, sokkal egyszerűbb egy jó kőbányai mellett megnézni az esti híradót és közben elmondani, hogy bezzeg, mint gondolkodni egy kicsit.mellesleg akik ált. a legjobban verik az asztalt, hogy az ő adóforintjaik, ők teszik bele a legkevesebbet, eddigi tapasztalataim alapján.
-
amstro555
tag
Az oszkar.com esetében is próbált fogást találni a NAV. Nagyon kiakadtam, hiszen a telekocsi zseniális ötlet, támogatni kellene: csökken a környezetterhelés (dugó, zaj, bűz, veszélyes hulladék, ökológiai lábnyom), gazdaságos (olajválság, amortizáció, lakosság közlekedési kiadásainak csökkenése, versenyképesség növekedése a hatékonyabb kihasználtság miatt), szocializációs hatása van (társas interakció az összezárt utasokkal, kölcsönös bizalom, empátia)...
Persze a NAV-nak kiesés, mert kevesebb üzemagyag fogy, ritkább szerviz- és új autó kiadás, stb. A NAV-nak csak a bevétel számít, az egyéb tényezőket magasról le*
-
#03372544
törölt tag
Ha megfigyelted a fórumtárssal az esetleges anarchiáról beszélgettünk, persze igaz lehetett volna ezt off-ban.
A mostani helyzetben nincs okom lelépni innen, nem is fogok, próbálok tenni a közösbe hogy mindenkinek kicsit jobb lehessen.Egyébként csak így elméletben, szerinted mi marad itt, ha minden kvázi-középosztálybeli aki megteheti elhúz innen máshová adózni?
(#38) amstro555 : mondok jobb megoldást, de az pont ellentétes a tieddel.
Adókat/közterheket csak azután lehet csökkenteni, ha javul az adózási morál, meglesz rá a fedezet.
Ne keverjük ide a politikusi lenyúlást, hidd el az mindenhol van a világon, csak amíg a nép azt látja, hogy jó irányba vezetnek és nem túl kirívó a dolog, addig a kutyát se érdekli.
Lásd Berlusconi, hatalmas gengszter a csávó, korrupt mint az állat, de meg van neki bocsátva mert jól megy az országnak. -
creation
senior tag
válasz
amstro555 #37 üzenetére
Az az idézőjeles mondat kivágta volna nálam a biztosítékot.
Már kapcsoltam is volna be a telefon hangrögzítőjét és vártam volna, hogy ismételje el a mondatot. Azt ment volna szalagcímbe, hogy a APEH az új keresztapa módszereit használja... Az ilyen söpredéktől kapok idehaza sokszor hányingert.
A cég ahol dogozok egy Francia cég. A Magyar igazgatót most rakták ki, mint macskát szarni, mert úgy viselkedett az emberekkel, hogy némelyek a kutyájukkal különben beszélnek. Nagyon érik itt már mindenkiben a szabadulás gondolata. Én még arany pozícióban vagyok, de ez se lesz sokáig így.
Párommal egy ideje gondolkodunk a külföldre költözésben. Oka egyszerű. Van két hitelem. Az egyiket örököltem, a másikat meg felvettem... A sorrend fordított. Ez a két hitel, havi szinten 120eHUF-ot visz el a fizetésemből. Ha kifizetek minden számlámat, akkor már kajára nem futja. nem panaszkodok. Itt a cégnél kettő ember fizetését viszem haza, ha a soron dolgozókat veszem alapul. Legszívesebben, ha rajtam múlna, az én fizetésem szintjére hoznám az övékét és még csak nem is zavarna, hisz megérdemlik.
Ami zavar, az a tény, hogy még 2 év az én hitelem és még 10 év az örökölt hitel... 44 leszek mire lesz egy házam az Isten háta mögött. Tudom, hogy sokan össze tennék a két kezüket, ha csak ennyi bajuk lenne... De mi még élni akarunk.Szóval nekünk is pár év külföld következik, nagyon valószínű.
-
amstro555
tag
Egyetértek. Más országban segít a hatóság a szabályokat betartani, javaslatokat tesz a hatékonyabb működés érdekében, a hibákért nem büntet azonnal, csak jelzi. Segítőkész, ahogy a kezdő vállalkozásoknak is hatalmas brosúrákat ad segítségképp. Nálunk a politika végrehajtó eszköze, mert lehet vele zsarolni pl. az orvosokat.
Hozzánk is jött az APEH. Két hetet kaptunk, hogy megkeressük egy áru számláját. Kemény munka volt, de meglett. Azt mondja a revizor: "ez nem ennek a számlája". Pedig az volt. Mi erősködtünk. Mire ő: "vagy elismerjük, vagy addig a nyakunkon fog ülni, amíg nem talál hibát, amiért büntethet". (a főnökei eredményt várnak; olyan nincs, hogy egy vállalkozásban ne legyen hiba) Végül fizettünk, igazságtalanul.
-
creation
senior tag
A vállalkozó ne sírjon, Ő vállalkozott, senki nem kényszerítette.
A NAV ellenőrzés szerintem teljesen elfogadható reakciója állam bácsinak. Csak nem a jó célközönséget vette górcső alá. Mert akit kéne, azt nem merik/lehet.
"A politika olyan mint a sárban ragadt szekér... Mindegy ki ül az ostorral, a kerék akkor is a szarban áll, mi meg még akkor is tapossuk mint a lovak."
Az Uber jó kezdeményezés, nekünk, akik dolgozó emberek. Rossz a taxisnak, rossz az államnak, tehát a végén nekünk is rossz lesz. De majdcsak lesz kompenzációja... Megemelhetik a benzin árat, vagy kitalálják az Uber adót
-
A vállalkozó még ha KATA-s is, befizet minden hónapban 50 ezer forintot, függetlenül attól, hogy keresett-e egyáltalán pénzt.
Jaj de sajnálom a sok szegény KATA-st. Ha semmi bevétele sincs egy egész hónapig, akkor hogy él meg egyáltalán? Én alkalmazottként közel a tízszeresét perkálom az államnak havonta mégis alig élek meg.
Persze ez csúsztatás - a mélyszegénységhez viszonyítva -, de sokkal rosszabul élek mint bármelyik random sírós szájú vállalkozó. -
Narxis
nagyúr
Inkább a taxisoknak kellene überre váltani, mindenkinek és akkor sakk-matt lenne a NAV-nak meg ennek az agyonadóztatott rendszernek is.
-
creation
senior tag
Normális államokban a rendőr bácsi sem büntet, miután megkérdezte, tudod e mit szúrtál el.
Volt hogy osztrákiában, (ahol mende-mondák szerint nagyon utálják a Magyar rendszámot) olyan helyen parkoltunk, ahol nem kellett volna, annak okán, hogy kifogyott a benzin (rossz mutató). A rendőr miután megállt, megkérdezte, tudjuk e, hogy rosszat csináltunk, majd miután elmagyaráztuk neki kézzel lábbal, hogy sajnos egyrészt nem tudtuk, másrészt meg nem jókedvből tettük, akkor elnézően bólogatott, majd megkérdezte, tudjuk e merre a benzinkút és hogy van e kannánk. Amikor a kútra nemleges választ, de a kannára helyeslőt adtunk, akkor egyikünket elvitte és vissza is hozta a kútról, majd figyelmeztetett, hogy mielőbb javíttassuk az órát és ilyen legközelebb VELÜNK(!) ne forduljon elő, mert akkor már nem lesz ennyire kedves (persze ezeket nem tette hozzá)...
Szóval ez a büntessünk, mert kell a 'zállambácsinak a pénz, csak idehaza trend.
Jó múltkorában (van vagy 3 éve is), ültem az egyik kis kínai vendéglőmben ex sógorommal és beszélgetve falatoztunk, amikor bejött két "úriember" és hátramentek a tulajjal. Ez az étterem elég kicsike (a város is ahol történt), nyár volt, volt kerti asztal odakint 3 is. Mi bent ettünk, mert oda ültünk és kész... Pár perc múlva előre jött a két pasas és nekiálltak hangosan kitárgyalni, hogy mit láttak hibát hátul. Részletezve... Miközben mi ettünk. Nem kell nagy dolgokra gondolni, de idegesítő volt őket hallgatni és azt, ahogy osztották az észt. Amilyen hangnemben azt tették. Az volt idegesítőbb. Az a kis kínai is emberből van, nem hiszem, hogy megérdemelte volna azt a hangnemet, közben meg vitte nekik az üdítőt, meg kínálta őket kajával meg mindennel, amit azok szépen el is fogadtak, de csak nem enyhültek (mi is ezt tettük volna, ha étterem tulajok vagyunk és ott van két ÁJENTÉJESZES). Félúton jártam a kajával, amikor nálam elgurult a gyógyszer. Felálltam és közöltem velük emberi hangnemben, viszonylag halkan, hogy mi ennénk. És ha lehetne, akkor kifáradhatnának, vagy visszajöhetnének olyan időpontban, amikor nincs annyi vendég idebent, mint akkor (addigra a benti helyiség megtelt és mindenki ímmel-ámmal evet addigra). Erre azok rám ordítottak, hogy mit képzelek én, hogy bele szólok az ő munkájukba és hogy különben is, értem teszik amit tesznek, hogy jót ehessek. Ekkor még mindig finoman beszéltem velük, hogy akkor beszélgessünk, hogy hogyan is képzelem (lehet hogy nem volt igazam, de cáfoljon aki tudja miért nem).
Az ANTSZ ellenőr tudtommal állami szerv által megbízott ellenőr. Az államnak az adókból van pénze, amit mi, munkás emberek fizetünk be. Számomra ez azt jelenti, hogy én fizetem őt. Tehát jogom van felháborodni. Erre többen is odafordultak más asztaloktól, amit nem tudtak nem észrevenni, mert megállt a levegő és az emberek kezében a villa. Finoman szóltam nekik, hogy nem az bánt, amit csinálnak (mert teljesen jogosan teszik értünk), hanem az ahogyan azt teszik. És hogy ha mód van rá változtassanak a modorukon. Ha nem tudnak azon változtatni, akkor legalább menjenek ki a kinti asztalokhoz és ott tobzódjanak.Közben a háttérben többen is bólogattak meg hümmögtek. A két "Úriember" meg angolosan távozott a kinti asztalokhoz.
Amikor elmentek a tulaj odajött hozzánk megköszönni, hogy kiálltunk mellette. Akkor mondtam neki, hogy ne haragudjon meg, de nem csak mellette álltunk ki, magunkért is tettük. De ettől függetlenül a későbbiekben bármikor látogattam meg az éttermet, mindig nagyon kedvesen fogadtak és valahogy az adagok is mások voltak. Vagy szóltak, hogy várjak kicsit, csinálnak frisset
-
amstro555
tag
válasz
#03372544 #24 üzenetére
Te nem érted. Akkor dől be a kóceráj, ha nem csinálunk semmit, mert akkor úgy fogunk járni, mint a görögök. De ha polgári engedetlenség formájában tiltakozunk, akkor változhat. Nem, nem a tüntetésre gondolok, az itt már nem segít, hanem a tudatos törvénysértésre, pl. adók és járulékok nyilvános, tömeges be nem fizetése.
-
#03372544
törölt tag
-
amstro555
tag
Ha áfát fizet, akkor adózik! Amúgy teljesen egyetértek. Régen a szándék is megvolt a hatóság részéről és hagyták is a csóró falusi vénasszonyokat piacon és aluljáróban feketézni, hiszen mennyivel jobb, mint segélyből élni? A segély kiosztása iszonyatos terhet ró az közigazgatásra, a segélyezettnek megalázó, rombolja az önértékelését, az önrendelkezését, kiviszi a munka világából, stb. Mindenkinek jobb! Taxisok között is rengeteg az egyik napról a másikra élő. Nincs is kocsija, csak bérli.
-
amstro555
tag
Azért egy orvosi 6 év + egy szakvizsga 3-5 év, és csak akkor kezdi a praxist. Egyetemi végzettségűek között a legalacsonyabb az átlagéletkor a stressz és a hajszolt életmód miatt. A múlt rendszerben sem voltak megbecsülve, hiszen az értelmiségi középosztályt tudatosan elnyomták a kommunizmusban, akár a tanárokat. Megalázóan alacsony a hivatalos fizetésük. Ők sem örülnek annak, hogy feketén kapják a hálapénzt. Néhány különleges helyzetben lévőtől eltekintve a legtöbbjük csóró, még a hálapénzzel (ami kb. a fizetésük) együtt is. Csak sajnos minden kormány belebukna egy egészségügyi reformba.
Nem kell, hogy korrupt maradjon a rendszer! Megoldható, csak szándék kérdése. Megoldás: készpénz kivonása, civil kontroll, transzparencia. Az mindegy, hogy ki kormányoz.
-
Ghoosty
őstag
Alapvetően egyetértek vele, de szerintem túlzó általánosítás amit az orvosokról és az ügyvédekről írsz. Biztos, hogy sok ilyen is van, de nem ez az átlag. Mondom ezt úgy, hogy utálom az egész hálapénz rendszert. Sose adtam és nem is tervezek, ha valaki rá akarna kényszeríteni, akkor szó nélkül feljelenteném.
-
Penge_4
veterán
válasz
#03372544 #12 üzenetére
1. Állítólag nem kötelező saját autó.
2. Ismerve a magyarországi morált, sokan vehettek 10 évnél fiatalabb autót pl. devizahitelre. Az ilyen igenis csóró szerencsétlen, mert még a hajléktalannál is negatívabb az egyenlege. Az egész társadalomnak az a jó, ha hagyják dolgozni az egyetlen még megmaradt, termelésre használható eszközével, mert egyrészt van miből fizetgetnie a részleteket, másrészt vásárol, áfát fizet, stb, még ha nem is adózik (amit egyébként az Ubernek kéne). -
haddent
addikt
Semmi bajom az orvosokkal egy nehéz és szép szakma, felelősségteljes. De van még ilyen... És mégis ők a leghangosabbak sokszor. És mégis ők élnek az (egyik) legjobban. Akkor? Nem jogos..? Most arról nem is beszélnék, hogy itthon elvégzik a világszínvonalú megbecsült és drága képzést majd kimennek saját zsebre leszarva az országot. Ha annyira rossz itt és kinnt akarnak dolgozni akkor lehet ám ott is tanulni 100000$/félév, nem ám még ösztödíjjal itthon.. Értem én, hogy a stílusa sok volt a mondanivalómnak, de legyünk objektívek..
MageRG ez jogos, sajnos ez ilyen. Mindegy, hogy bal vagy jobb netán közép, mindenki fog lopni és mindig lesznek korrupt szemetek. Hogy ebből mennyit lát az egyszerű ember az éppen jelenlegi ellenzék sajtó befolyásán és pofátlanságán múlik
Egyetértünk, hogy szar a rendszer, az is volt, az is lesz. Itt a kérdés az, hogy miért legyenek önjelölt kiskirály kivételek? Vagy akkor nosza hajrá anarchia mindenki, de ezt ne...
-
MageRG
addikt
Mindenki lop, csal, blablabla...
Na de miért?
Talán nem kéne ellehetetleníteni a vállalkozásokat. Nem kéne kipécézni cégeket a NAV-nak. Meg nem kéne az államnak annyit lopni, már csak a példamutatás végett.Egy normális országban az adóhatóság, ha komolyan veszi a munkáját, figyelmezteti az érintetteket, segítseget nyúlj abban, hogyan tudnak a jogszabályi keretek között működni. Végül türelmi idő után mennek ellenőrizni.
Nem csak bírságolnak, mint egy szadista BKV-ellenőr. -
#03372544
törölt tag
Csóró szerencsétlen?
Uber sofőr nem is lehetsz 10 évnél idősebb autóval.
Én köszönöm szépen elégedett vagyok a jövedelmemmel, de ilyen fiatal kocsit nem engedhetek meg magamnak.A témához: az Uber-ből származó bevétel jövedelem, az után pedig adózni kell, főleg ha üzletszerűen csinálod. Én sem szeretem az "adómentes" fusizókat.
-
Csak érdeklődésképpen, akkor miért nem végezted el valahol a jogi egyetemet, vagy a SOTE-n egy jó kis szakot, ha ezen foglalkozásoknál kolbászból van a kerítés?
De nyugodtan szidd csak az orvosokat, majd ha nem lesz ki ellásson (mert olyan frankó fizetésük van, hogy simán megéri nekik itthon maradni), akkor majd mondogathatod magadnak, hogy bizony én befizettem az adómat, de sajnos nincs aki ellásson.
Értem én, hogy egyenlőséget akarunk teremteni, meg az lenne a jó, ha mindenki becsületes lenne, de amíg a nav a saját háza táján nem rak rendet, addig nem kellene a szomszédba menni osztani azt észt.
(azt már csak mellékesen, hogy amit a kezedbe kapsz az nem a 3/4-e annak amit bruttóban fizetnek) -
Penge_4
veterán
Az Uber vezetőihez sajnos semmi köze az államnak. A baj ott van, ahol mindig is: egy élhetetlen országban a tünetet kezelik. Az Uber sofőrök többsége egy csóró szerencsétlen, aki meg akar élni valamiből.
Egyébként jól mondod. A fizetésed x százalékát leadózod. Azaz marad y százalék, amiből jóformán fix költségeket kell állnod (rezsi, kaja).
A vállalkozó még ha KATA-s is, befizet minden hónapban 50 ezer forintot, függetlenül attól, hogy keresett-e egyáltalán pénzt.
-
creation
senior tag
Sorra kerültek már az autósztunk és az Oszkár is ebben a projectben?
Várom, hogy mikor vetik ki majd az idegenforgalmi adót a Couchsurfing felhasználókra
-
-=MrLF=-
senior tag
nekem csak ezzel a baromsággal van gondom:
"megbecsülik a személyszállításból származó, eltitkolt bevételt," imádnak a hasukra ütni.
Miért nem lehet előre lefixált büntetési tételeket alkalmazni? -
haddent
addikt
Ennyi idiótaságot összerhordani már rég láttam.. Az rendben van, hogy mindig van szürke sáv és az összes magánvállalkozó ez adócsaló rohadék (őszinte tisztelet a kivételnek aki mindig mindent rendesen fizet, mint egy közalkalmazott!
), de talán hivatalosan és nyíltan ezt még se engedjük már meg ha nem baj. Vannak ebben az országban akik fizetésük negyedét (egy komolyabb munkahelyen ez akár több százezer Forint is lehet hvonta) adják a közösbe, és cserébe öregkorukra nem lesz nyugdíjuk, nincs egészségügy stb.. Miért? Azért mert mint mondtam mindenkinek ott csal és lop ahol tud aki nem hivatalos alkalmazott. Aztán még van pofájuk sírni-ríni az intézkedések ellen is. Kedvencem amikor a mutyiboltosok rinyálnak, akik több generációt abból tartottak/tartanak el, hogy van egy kis boltjuk, majd saját bevallásuk szerinte is a felét be sem jelentik. Na jóvan...
Szóval igen is tiltsák be, vezetőket börtönbe a kár megfizetése mellett, a sofőröket adóztatni aztán akkor nincsen semmi probléma.
Ja erre majd mondod, hogy "Magyarország rendőrállam", aha.. Annyi retek bűnűző szenny nincs még egy országban, mint itt. Szabadlábon, vígan.Gondoljunk már bele, miért kell egy busz sofőrnek rendesen fizetni a szutykos kis fizetéséből, amikor egy mocskos ügyvéd minimálbérre van bejelentve? Miért van az, hogy az orvosok a legnagyobb fürdős k***ák az országban, de valahogy azért mindegyik milliós karórákkal meg volvo terepjárókkal illetve mergákkal jár, és kötelezi az öregasszonyokat a hálapénz kifizetésére behajtóként
Rohadjon meg az összes ilyen
üdv, egy adózó családból származó állampolgár
-
vndlczndr
tag
A taxist mi akadályozza meg abban, hogy váltson Uberre vagy nyomja azt is a taxi mellett?
G. -
sztojo
csendes tag
válasz
freestailo #1 üzenetére
Alapvetően nem értem mi a baj ezzel...
Ha valaki üzletszerűen csinálja, akkor ez van. Ha nem adózik utána és lebukik fizessen.
Vagy ha gondolod, adj munkát a taxisoknak meg a volán sofőröknek és minden rendben.
Különben meg egy adófizető réteg munkája szenved csorbát.Munka nélkül kirúgják -> munkanélküli segély, egyéb segély -> ki fizeti ezt? Hát nem az Uber-es fuvarozó barátod aki nem adóz, hanem te... Ugye milyen jó? Még több munkanélkülit kell "eltartani", míg az Uber-es röhög a markában.
ps: Nemtudom követed-e az Uber dolgokat, de minden országban azon vannak, hogy betiltsák ilyen vagy olyan módszerrel.
-
lajosba51
csendes tag
Végre egy normális intézkedés a tilcsákbe!! helyett. Valaki nem tudja, hogy adóellenőrzés esetén az Ubernek kötelessége kiadnia a sofőr megrendelés-történetét? Meg esetleg a sofőröknek a jutalék után nem kéne számlát adnia az Ubernek?
-
Dinsdale
tag
válasz
freestailo #1 üzenetére
Mi a baj ezzel az intézkedéssel? Miért ne vonatkoznának az Uber sofőrökre is ugyanazok a jogszabályok, mint a többi vállalkozóra?
-
freestailo
őstag
Magyarisztán gratulálok!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Új Zsír Dell Inspiron 14 7441 Érintős Ultrabook Laptop -25% Snapdragon X Plus 10Mag 16/1TB SSD QHD+
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Asus 14 Zenbook UX425E FHD IPS i7-1165G7 4.7Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Lenovo ThinkPad T15 Gen 2 Intel Core i5-1135G7
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest