Új hozzászólás Aktív témák
-
#24334592
törölt tag
válasz
Napfénysüti #136 üzenetére
ritkán de előfordul...az olaszoktól nem is várnék über biztonsági intézkedéseket....hiába van safety drill a hajón, el lehet linkeskedni, mint a példa is mutatja
-
Recon666
Közösségépítő
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
Napfénysüti #136 üzenetére
Pont most mondta muter, hogy a rádióban hallotta, hogy elsüllyedt egy hajó, akkor ez volt.
Ráadásul nem kis hajó, 290 méter hosszú, 14 emelet magas.
-
T-unit
őstag
válasz
Napfénysüti #136 üzenetére
Ráadásul a legszörnyűbb, h több halálos áldozat is volt sajnos, ennyit a péntek 13.-ról.
-
Napfénysüti
nagyúr
Na a Costa Concordia pont most feneklett meg.
-
Köszi az írást! Nagyon szórakoztató volt végigolvasni.
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
Napfénysüti #132 üzenetére
Köszönöm, igen még folytatom.
-
Napfénysüti
nagyúr
Ez is nagyon érdekes gyűjtemény lett, remélem még folytatod.
-
Recon666
Közösségépítő
-
SzalaiG
addikt
Ürügy, mint annyi minden a világtörténelemben....
És később sem kér senki bocsánatot. Soha.Hajós meló: Hajópincér
-
hocico
tag
penge cikk,
annak idején, 20-25 éve? a Lusitaniáról volt egy doku film a TV-ben
+ könyv is megjelent (polcomon figyel) -
DEV_NULL
őstag
válasz
afterwhite09 #37 üzenetére
Én a 2. vh.-s német csatahajókat már elkezdtem, 3 rész lesz. Az 1. már kész, sajnos Kalandor rövidnek találta, egyébként az is hiszen ez csak a bevezetője lenne a Bismarckról és a Tirpitzről készülő terjdelmesebb cikkeknek.
-
válasz
redbull86 #100 üzenetére
Konkrétan nekem is dolgozott haverom felszolgálóként luxus hajón, illetve van most is egy haverom aki ott melózik. A felszolgáló srác elég kemény dolgokat mesélt. Rengeteg meló van, pihenőnap szinte alig van, időnként kiengedik őket egy kicsit lazítani, amikor kiköt valami puccos helyen a hajó. Akkor meglátogatott pár csokoládé ribancot és utána vissza a hajóra melózni. Pénz az olyan 5-600 ezer/hó körül volt. De egy fél évnél tovább nem bírta. Ráadásul ha véletlenül megbetegszel és néhány nap alatt nem hevered ki, akkor mehetsz haza! Ha egy vendég 2 szer panaszt tesz rád, szintén mehetsz haza. A másik haverom meg szintén hajón melózik, de ő casinóban krupié. Neki már jobb dolga van, nem melóztatják agyon, a munka se nagy cucc. Jól el van. De nem is kap 6 kilót, 350-400 körül van a pénze, ami szerintem nem sok, ahhoz képest, hogy egy hajón vagy az óceán közepén, mindentől messze. Én is most tervezem, hogy külföldre megyek munkát vállalni, de hajóra biztos nem mennék. Anglia nekem nagyon nem szimpatikus, Ausztriába megyek inkább, esetleg később Németország.
-
T-unit
őstag
válasz
Calibra72 #118 üzenetére
Eltudom képzelni...kb mint anno a rómaiak, oldalt fekve, mikor meg nem fért beléjük több meg lenyúlnak a torkukon, mert "all you can eat and drink" van
... meg előtte egy hétig addig koplal amíg össze nem csuklik.
Ha matrózként is élheted kb az életed ott, néha csajozhatsz is a gazdagokkal( vagy hitelt felvetekkel) meg igen komoly jattok is vannak, még lehet igen meg is éri ilyen "cirkáló városokon" dolgozni!
-
Calibra72
aktív tag
A röhej az,hogy a túlnyomó részt amerikai utasok nagy része kölcsönt vesz fel, csak hogy egy hetes körutazáson vehessen részt egy ilyen hajón.A haverom sokakkal elbeszélgetett.
Befizették az utazást, és egy hétig azt ettek ittak amit akartak, és annyit amennyit bírtak.
Azt mondja, hihetetlen mennyiségű kaja ment a tengerbe minden nap.
50 dolláros havi fizetésük volt havonta, amit a Royal Caribbean-tól kaptak,a többit az utasoktól. Minden utazás végén amikor visszaértek Miamiba, kaptak a hozzájuk rendelt utasoktól egy borítékot.Persze ez nem volt kötelező, de az utasok 99 százaléka ezt tette. -
Calibra72
aktív tag
válasz
3.Aragorn #106 üzenetére
A haverom is pincérkedett a Voyager Of The Seas-en, Több évig keringett 1 hetes turnusokban a Karib Tengeren.
Hogy van-e esélyed? Nem tudom mennyire használnak még nagy vitorlásokat, de angol tudás biztosan kell hozzá, meg iszonyú jó lábak, és idegrendszerNem egy könnyű meló napi 10-16 órát szaladgálni, éjszaka pedig alvás helyett az egyik kocsmában részegeskedni a kollégákkal
Legalábbis a haveromék ezt csinálták.
Pl nézz körül itt, hátha találsz valami neked tetsző melót. -
DEJVID
őstag
"Dr. Lengyel Árpad-ot" WTF
Ne haragudj, csak szúrta a szemem. A cikk egyébként nagyon tetszik, az előzővel együtt.
-
3.Aragorn
addikt
Sokat hallani arról, hogy valaki elmegy egy luxushajóra pincérnek, meg hasonlók.
Viszont én sokkal szívesebben dolgoznék egy régi típusú vitorláshajón, matrózként. Szerintetek van rá reális esély, h összejöjjön? Merre lenne érdemes nézelődni? -
redbull86
aktív tag
válasz
TazLeacher #104 üzenetére
Nyilván,.más kép valóban semmi esély arra hogy oda kerüljön!
-
redbull86
aktív tag
válasz
TazLeacher #102 üzenetére
Ennél legalja melót nem hiszem hogy találna az ember,..
Idehaza meg nah igen,.. 200K igen,. de nem itt a keleti régióban,.. itt semmi nincs,.
én ha meg kapnám a 100 at annak is örülnék,.
Mindezek mellett,. nagy szerencséje volt a sógorodnak,. nyelv tudás iskola is számít,. sokat.Nem mindenki olyan szerencsés!
#101 -=Zk=-
Én is szívesen el hagynám az országot csak nincs kihez,.. ha volna segítségem,. akár kint az angoloknál a mekibe is szívesen dolgoznánk!
Ha tudol valamit irj rám privit-!
-
TazLeacher
nagyúr
válasz
redbull86 #100 üzenetére
Azok akik ma 65K-ért melóznak egy maszeknak, ott sem számíthatnak sokkal jobb életre, maximum több pénzre, a meló meg valószínűleg a legalja undorító munka lesz. Azok meg akik ott meg tudják állni a helyüket akár komolyabb pozícióban is, azoknak még jelen helyzetben sem okoz problémát sem az álláskeresés, sem a - magyar viszonylatban - korrekt fizetés. Sógorom kint dolgozott éveket, 1 éve van (volt itthon). Szeptemberben eljött az itthoni munkahelyéről, elkezdett állást nézni. 2 nap alatt talált 3-at is, mind3 helyen alsó hangon 200K-ról indult a beszélgetés. Volt olyan hely, ahol megkérdezték mennyiért maradna.
-
- = Zk = -
félisten
válasz
redbull86 #100 üzenetére
nem az a baj, hanem hogy sokan csak "mennének" de nem mernek.
no meg, egy ilyen óceánjáróra nem 15ezer a beugró. (értem ezt arra, hogy ott melózhass)2 éve, mikor én mentem volna, akkor ilyen összegekről beszéltünk, hogy 115-150k. jobb hajózási társaságnál magasabb.
valamint egy ilyen hajó nem a Dunán fog várni. francokat. egyik isminőm pl Alaszkában szállt hajóra. vagy pl Kalifornia. a szerencsésebbek, Cipruson, Olaszoknál.
jó dolog a hajózás, meg a pénz fixen a tied, nincs hova elkölteni. látsz sok érdekes helyet. én ezt mérlegeltem és az angol font mellett döntöttem. mégiscsak 300 huf a szintje. -
SzalaiG
addikt
Gratula a cikkhez!
Jó lenne egy ilyenen dolgozni.
-
skyboi
tag
Remek írás, köszönöm!
-
sysrq
őstag
Mibe került egy hajójegy akkoriban mikor a fénykorukat élték. Nem volt olcsó mulatság építtetni egy ekkora bárkát, Kb. mikorra térültek meg?
-
No-kia
addikt
engem nem nagyon érdekelnek a hajók, de végig olvastama cikket és sok érdekes információ volt benne,tetszett, köszi
-
Dodder
tag
Jó cikk Gratulálok.
Én Queen Mary 2 hajón vendégeskedtem 10 napig még 2004-ben az Athéni olimpián akkor a pireusi kikötőben állomásozott az olimpia időtartalma alatt. Nagyon szép kívül belül. Mindent kipróbáltunk amit lehetett. Sok magyar dolgozott a hajón.És szállt meg rajta.
-
Jarod1
veterán
remek cikkk gratula.
-
kovy79
őstag
Jó cikk, le a kalappal.
Ám engedtessék meg, hogy egy picit kekeckedhessek!
Jó lenne, ha a mértékegységeket azonos formában tüntetnéd fel (kicsi számolás kell csak hozzá), valamint minden hajó minden paraméterét jó lenne feltüntetni (ehhez pedig kis "utánaolvasás").Mod: ezek az első cikkhez is érvényesek és akkor minden "klappolna".
-
redbull86
aktív tag
A
Queen Mary 2 Brutális darab,.. a többi sem kicsi de ez kegyetlen!
UPPP Gratulációm a cikkhez!
-
zolee5016
őstag
válasz
Runner_fxr #73 üzenetére
Ha nem vetted volna észre, a hajótársaságok alapján próbálja kategorizálni a hajókat Recon.
Recon.agyon jó szórakozás volt a cikket olvasni.Esetleg hadihajókkal is fogsz foglalkozni?A Bismark -Tirpitz agónia a kedvenc témáim eggyike
-
cytec
csendes tag
Tudtátok?
Az RMS Titanic-al kapcsolatban.Morgan Robertson amerikai író a múlt század végén írt egy "A Titán roncsa" című regényt. A regény arról szól, hogy egy angliai gyárban felépül egy hatalmas utasszállító hajó, amelynek a Titan nevet adják. Szerinte 1898-ban indul el az angliai Southampton-ból a valaha létezett legnagyobb, luxusmódra berendezett hajó Amerika felé. De a hajó nem érkezik meg Amerikába, mert út közben jéghegynek ütközik és elsüllyed. Regényében a hajót elsüllyeszthetetlennek tartották. A könyv 1898 jelent meg és az esemény 14 évvel késobb 1912-ben következett be. A regényben szereplő hajón - csakúgy mint a valóságban -, azért pusztult el nagyon sok ember mert kevés volt a mentőcsónak.
A hajóval együtt a tengerbe veszett egy William Stead nevű újságíró is aki 1892-ben írt egy novellát melyben egy óceánjáró rengeteg áldozatot követelő pusztulásának vízióját jelenítette meg az északi vizeken. Stead aki spiritiszta volt, előre látta saját végzetét.
-
yerico
senior tag
Csak a szokásos.
Mauretania nem egy római provincia volt, hanem kettő. Mellékesen Lusitania nem volt a közvetlen északi szomszéd.
-
3.Aragorn
addikt
Gyönyörűek ezek a hajók.
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
- = Zk = - #64 üzenetére
Örülök, hogy tetszett!
Vakegérke: No no, eddig csak LLoidról volt szó.
-
- = Zk = -
félisten
óó, a könynem kicsordult
...
részben mert hajózni szerettem volna mindíg is. (apám hajóvezető -volt-)nem mellesleg én a QE2-re mentem volna pincérkedni, de aztán Anglia étterem lett belőle.... részben bánom, részben nem...
köszönöm a cikket
...
-
aram01
nagyúr
hány részre számíthatunk?
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
Leonardo91 #58 üzenetére
-
Leonardo91
őstag
Nagyon tetszik mind az első rész mind pedig a második is, nagyon érdekes
-
Yutani
nagyúr
Érdekes írás, gratula hozzá, de tele van helyesírási hibával, és van logikai hiba is:
1897-ben a Mauretania és egy német hajó, az SS Wilhelm Kaiser der Grosse voltak a legnagyobb és leggyorsabb hajók a világon.
Néhány sorral lejjebb meg azt írod, 1906-ban indítjék útjára a hajót. Hogy is van ez?
Tetszik, de sokat elvesznek belőle az ilyen-olyan hibák. Te is jellemzően olyan ember vagy, aki nincs igazán tisztában a vessző használatával, így inkább többet raksz ki, hogy biztos legyen a dolog. Nem sértegetni akarlak, sajnos egyre többször látom ezt, ráadásul nagynevű online lapok cikkeiben is.
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
roadrunner64 #53 üzenetére
Nem lett teljesen átmásolva, lett merítve belőle infó, és ki lett egészítve, és átfogalmazva, de ez meg is van jelölve forrásként.
-
Angel1981
veterán
Ez aztán az alapos cikk!
Szép munka! -
roadrunner64
csendes tag
Ez most a Te cikked vagy egy az egyben át van innen
másolva. -
szaszabee
aktív tag
Jó kis cikk Én is hajómániás vagyok Bár én inkább a tőbb árbócos vitorlás hajókért vagyok oda
-
Recon666
Közösségépítő
Oké, nem gond.
Egy kis érdekesség, 10 misztikus hajóroncs a tengeren.
-
Daffchy
őstag
Nagyon Szépen Köszönöm a cikket! Egy élmény volt elolvasni!!
-
KAMELOT
titán
Szép hajók! HELLESPONT
-
bacizone
csendes tag
Szuper cikk, nagyon érdekes volt olvasni !!!
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
afterwhite09 #37 üzenetére
Köszönöm, az ötlet meggondolandó.
-
afterwhite09
tag
Nagyon kellemes kis olvasmány volt;> Grat hozzáá
Lehetne ilyesmi mondjuk csatahajókból is ; ) Bismarck stb.. : )
Hajrá
-
mghltm
addikt
tudom, hogy az oriashajok azert oriashajok, mert oriasiak, de ez a kep egyszeruen odab@sz
-
Recon666
Közösségépítő
Aki hibát talál, az legyen szíves elküldeni priviben és javítom!
-
Calibra72
aktív tag
Várjuk !
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
callmeakos #30 üzenetére
Köszönöm, hogy tetszett, igen van még, 2 rész biztos.
-
callmeakos
veterán
Ismét mestermunka.
A magam nevében beszélve köszönöm szépen. Érdekes, színvonalas írás volt. Ha van még akkor jöhet.Jutalmad pedig egy szabadon választott márkájú sör, egy rekesszel
-
bambano
titán
jó lenne ez a cikk, csak nem ártana újraírni magyarul.
emellett rengeteg elírás van benne, Luisitania-tól kezdve Erzsébet kiránynőig, stb. stb.
az anglicizmusokat lehetne magyarul, a vízkiszorításnál eldönteni, hogy brt vagy köbláb...
ilyenek.
ez így csak egy gyenge nyersfordítás. -
Erdekes iras.
Egy aprosag. Az elso oldalon nem folet akartal irni?
"A Cunard hajói azzal kerekedtek versenytársaik közé, hogy ..."
-
TazLeacher
nagyúr
Bocsánat, csak ide "böffentek", mert különben elfelejtem elolvasni később...
-
Nekem a régi cirkálók sokkal jobban tetszenek, az új hajók már nem is igazi hajók, hanem úszó téglák...
-
Calibra72
aktív tag
Jó a cikk, főleg a Carpathia érdekelt.
-
zsolt008
tag
nagyon erdekes volt, koszi!
el is olvasom az elso reszt... -
rep3at
őstag
Színvonalas munka, jó volt olvasni!
-
aram01
nagyúr
ott van ez is a topon,már alig vártam
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
nincsisbéla #3 üzenetére
Köszönöm, örülök, hogy tetszett.
Hiba javítva. -
nincsisbéla
aktív tag
Nagyszerű cikk! Öröm volt olvasni!
Viszont: Az első oldalon a hanyatlásnál a 2. bekezdés 2x van meg! -
#24334592
törölt tag
mindig jó olvasni ezekről
hajóztál régen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Elektromos autók - motorok
- Sorozatok
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 16GB 512GB 14" FHD magyarbill 1 év garancia
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest