Új hozzászólás Aktív témák
-
Morden24
nagyúr
Nem mondtam, hogy nem zavarhat, csak szerintem ez nem egy olyan dolog, amit tiltani lehet. Azt még meg is érteném, hogy a lefoglalt kéz miatt hőzöngenek (sőt, egyet is értek vele), de mondom, erre elég jó megoldások vannak. Másrészt, pedig ha kijelentjük, hogy a vezetés közbeni kommunikáció zavaró és tiltani kell, azzal egy elég érdekes ösvényre tévedünk, és innentől fogva 1 kocsi/1 személy a követendő irányvonal.
Az meg, hogy a koncentrációelvonás okozhat balesetet? Tény. De ezzel az erővel tiltsuk be a komplett autózást, na akkor tuti senki nem megy neki semminek. Ez most nem ilyen autós nyavalyás, csak sima logika. Ha azt mondom, hogy a kétirányú kommunikáció balesetveszélyes, akkor minden kétirányú kommunikáció balesetveszélyes, nem csak a mobilos - és ha utóbbit tiltják, akkor mindet kénytelenek lennének.
Amúgy a sok filózás helyett tök egyszerű a dolog: oldják meg, hogy minél kevesebbet legyek kocsiban. Annál kevesebbet kell kocsiban kommunikálnom. Most ne menjünk bele, hogy magyarisztánban (azaz leginkább Bp-n) ehhez mit kéne csinálni - meg amúgy is, nem csak Mo. a kérdés itt, meg dugók és szar városrendezés sem csak itt van -, de amíg egyes emberek órákat kénytelenek kocsiban eltölteni, és addig kommunikáció is szükséges, addig szórakozzanak mással, és akkor finom voltam. Mindezt úgy mondom, hogy én nem igazán használok autót, ergo nem kell petrolhead lázongásnak venni, amit írok.
P.S.: A magukban utazó sofőrök több, mint fele szerintem visszapofázik a rádiónak, mint nyugdíjas a híradónak. Ezt nem poénból írom (bár annak sem rossz), hanem azért, mert bár nem kétirányú kommunikáció, a híreknek, zenéknek, emberek hangjainak ugyanúgy lehet érzelmeket kiváltó, akár zavaró hatása is.
-
Vertic
aktív tag
Valóban, nemrég láttam egy kísérletet, amiben nem egészen a mobilozás hatását vizsgálták, hanem az autóvezetés közbeni koncentrációvesztést. A faszinak először végig kellett menni egy szlalompályán, majd mégegyszer, miközben 1000-től kellett 30-asával visszaszámolnia. Persze nem ment. Közben a fején volt egy speckó szemüveg, amivel azt lehetett rögzíteni, hogy hova néz a fickó adott pillanatban. Miközben gondolkodott a következő számon, nem a következő bólyát nézte, amit ki kellett volna kerülnie, hanem elnézett másfele, persze hogy elrontotta.
Azt hozták ki, hogy a mobilozás vezetés közben azért zavaró, mert a beszélgetésre figyelsz, azon gondolkodsz, közben nem tudsz koncentrálni.
De, ilyen alapon ne beszélgess a melletted ülővel se, ne vigyél gyereket magaddal ha egyedül vagy - egyáltalán tök kussban vezessél. Sőt! Ne is gondolkodj a kocsiban, mert az a legrosszabb! Agyrém. Egyszerűen szarul mérik fel az emberek, hogy mennyire képesek odafigyelni, és ez a baj. A 70 éves néni, aki görcsösen markolja a kormányt miközben maga elé bámul, el nem mozdítaná a fejét, szerintem sokkal veszélyesebb, mint egy rutinos vezető aki mondjuk társalog vezetés közben. Csak persze közben ezt figyelembe véve lassabban kéne haladni...
-
Jadro
veterán
Tényleg elvonja a koncentrációt. Persze nem mindenkinél egyformán. A rádiót csak hallgatod, akár úgy is hogy csak háttérként szól. Nem kommunikálsz vele. A telefonban viszont választ várnak és oda kell figyelned. De nekem volt már olyan hogy majdnem átmentem a piroson mert elbambultam másfelé. Nem kell ehhez telefon.
-
Morden24
nagyúr
Tudom, hogy meg van említve, marhaságnak is tartom. Bár leírhatnám, hogy ilyen alapon az utastól a rádiókig mindent ki lehetne tiltani, valamint a járókelők száját bevarrni és az autóutak köré hermetikus, átlátszatlan pajzsot vonni, de ugyebár ez felesleges
Mind ügyetlenek, mind idióták lesznek mindig, ahogyan véletlen balesetek és dekoncentráltság is.
-
tkazmer
addikt
a cikkben is meg van említve, hogy nem az a fő baj, hogy valaki fogja a telefont, tehát az egyik keze nem a vezetéssel foglalkozik , hanem az, hogy a beszélgetés elvonja a figyelmet a vezetéstől. Innentől kezdve pedig bármilyen fülest beépíthetsz az autóba...
(#22) PrinczA
van úgy, hogy szükséges az autóban telefonálni, ráadásul mi van akkor, ha nem is a vezető, hanem az utas mellette vagy mögötte telefonál... -
PrinczA
őstag
1.Minden kocsiba mobil rádió hullám blokkoló.
2.Cella váltás figyelés, és ez alapján szolgáltató tiltja a telefonálást (ki lenne az a szolgáltató aki maga alatt vágja a fát, és mi van, ha vonattal, busszal mész?)
3. „állatok” ellen nincs védelem.
4.... -
Morden24
nagyúr
Tegyenek minden kocsiba egy tetves bluetooth fülest, vagy még inkább egy univerzális kihangosítót, és meg van oldva a probléma. A többi baromsággal, mint ezzel a szoftverrel meg a másik, sebességérzékelős kreténséggel meg felesleges foglalkozni is.
-
bambano
titán
Erre mondták azt szakpszichomókusok, hogyha a melletted ülővel beszélgetsz, az látja, ha "helyzet van" és belefagy a szó, tehát a kritikus pillanatokban nem vonja el a figyelmed. A telefon túlvégén levő meg nem látja. A pszichomókusok szerint ez a baj.
Másik hsz-ben: régen volt olyan köznapi autó, aminek volt egy mutatós műszer a műszerfalán, a kormányt úgy kellett rángatni, hogy a mutató a középső sávban maradjon. Ha sikerült, engedte indítani az autót.
-
floatr
veterán
Még mindig túl olcsó a benzin (kolléga mondása) -- kerülne tízszer ennyibe, aztán nemhogy nem telefonálnának autóban, de nem is vezetnék.
-
-kdM-
senior tag
-
Peet210
őstag
Ennél egyszerűbb és talán olcsóbb is ha vesznek egy kihangosítót vagy egy BT fülest.
-
Alchemist
addikt
"Pl. nem azt mondani, hogy ne igyon, hanem azt, hogy a reflexeinek ennyi időn belül kell működniük és olyan határértéket megadni, ami csak józanul megy."
Autóindítás előtt pár perces pszichológiai- stressztűrés és reflexteszt... utána az autó számítógépe eldönti, hogy most vezethetsz-e.
-
Alchemist
addikt
Jön be a hívás, megkérdi a géphang: most eldöntheti, robotpilótára kapcsolja az autót és felveszi a hívást vagy robottitkárnőre kapcsolja a telefont és vezeti tovább az autót.
-
-
leviske
veterán
"még távol vagynuk az ilyen megoldások napi rendszerességgel való használatától"
Bár lehet, hogy én emékszem rosszul és ezen már rég túl van az autóipar. Amúgy én arra gondoltam, hogy menet közben képes átvenni az irányítást. Bár lehet, hogy félreértelek.
(#10) B.Tamas: Egyet értek, bár lehet, hogy az "aggódó szülők óvják a gyereket, ezért előfizetnek minden ***-ra" réteg a célcsoportjuk.
-
B.Tamas
csendes tag
mekkora egy szar. ilyen baromságot is csak az amerikaiakkal etethetnek meg. Emberek. gondolkodik valaki? aki előfizet a szolgáltatásra (mert ugye fizetős) az azért teszi, mert felelősséget érez. Ha felelősséget érez akkor ilyen drasztikus eszköz fog maga ellen bevetni, vagy egyszerűen belátja magától, hogy ne telefonáljon. Semmi nem garantálja, hogy más használja a szolgáltatást egyáltalán. Hülye ötlet hülye embereknek. Eddig fizettek a mobil használatért most fizetnek a nemhasználatért is
csak úgy rikít az intellektus belőlük.
-
leviske
veterán
Tehát ne azt mondjuk, hogy ne igyon, hanem mielőtt kocsiba ül, ellenőrizze ittasan, hogy jók-e a reflexei?
Szerintem egyszerűbb, ha inkább nem iszik...
Bár szerintem az lenne a legegyszerűbb, ha az autó fel tudná ismerni, hogy mikor vezetésképtelen a sofőr és akkor átvenné az irányítást. Csak az a gond, hogy még távol vagynuk az ilyen megoldások napi rendszerességgel való használatától.
-
bambano
titán
Alapvetően ha engem akarnának ilyenhez megnyerni, tudnám, hova kell őket küldeni.
Arról kellene leszokni, hogy valaki meg akarja mondani, mit csináljon a másik. Azt kellene elérni, hogy milyen viselkedés az elvárható. Pl. nem azt mondani, hogy ne igyon, hanem azt, hogy a reflexeinek ennyi időn belül kell működniük és olyan határértéket megadni, ami csak józanul megy.
-
Na és azzal mizu, hogy a folyamatos GPS-ezés (ha nincs autós töltőd) úgyis lemeríti néhány óra alatt az akksidat, így aztán már álló helyzetben sem fogsz tudni telefonálni
Ez a 100%-os védelem! -
-
bambano
titán
tipikus demokrácia: valakinek valamiből baja lett, ezért rá akarja erőszakolni a baromságait másra...
-
dajkopali
addikt
Parents may choose to not allow the override feature for their teen drivers.
Egyébként jogos volt a kérdés, ezt bele is írtam. -
biga
őstag
No és utasként vajon értékelném, ha nem használhatnám menet közben a telefonomat? Vagy az USA-ban az utas fogalma a kocsiban nem értelmezhető? Esetleg a szoftver a kocsiban elfoglalt helyemet is megállapítja?
Új hozzászólás Aktív témák
- QuantaPlex T42S-2U
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 3 UHD, Érintőkijelző, i7-10875H, 32GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV G
- Lenovo ThinkPad L490 FHD, TOUCH, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- Lenovo ThinkPad T490 FHD, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- 2020 M1 macbook pro 8/256GB elado/cserelheto
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G923 Driving Force Racing Wheel + Shifter garanciával hibátlan működéssel
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest