Új hozzászólás Aktív témák
-
Bohus
aktív tag
Megosztom tapasztalataimat fél év és kb. 800 letekert km után. Anno megláttam és beleszerettem, bár egy darabig visszatartott a single-speed mivolta. Végül a nekem.green-nél megvásároltam, a tulaj rendkívül udvarias és segítőkész volt. Magam raktam össze, kb. fél óra volt, a nyomtatott útmutató egyértelmű de YouTube videó is fellelhető az összerakás menetéről. Egy dologról viszont nem ejtenek szót, ez a szíj feszessége. Nem tudom mennyire lövik be precízen a gyári összeszerelők, az én bringámon lazának tűnt. Gyorsan utánajártam mennyire kell megfeszíteni, két módszer is létezik erre. Az egyszerűbb az, hogy annyira feszítjük meg a szíjat, hogy ujjal lefelé és felfelé is kb. 1 centit tudjuk mozdítani. A második a hivatalos ajánlás, ehhez a mobilunkra fel kell telepíteni a Carbon Drive applikációt, majd - csendes környezetben - a mikrofont a szíj mellett tartva kell megpendíteni a szíjat. Olyan feszességet kell beállítani, hogy a mért frekvencia a javasolt tartományba essen. Emellett értelemszeren ellenőrizni kell a keréknyomást. Könnyebb lesz tekerni és az hatótávnak is jót tesz, ha rendesen felpumpáljuk a gumikat. Meglepett, akár 5.5 bar-ig is fújhatjuk, persze a menetkomfort rovására. Az extrák közül az oldaltámaszt mindenképp ajánlom, masszív darab, már a vázra szerelve szállítják. A sárvédőről ki-ki döntse el, hogy szüksége van-e rá, városi használatnál egyértelműen ajánlott.
A kerékpár meglehetősen masszív felépítésű, nem nyeklik-nyaklik, ez főképp a méretes keresztmetszetű alsó vázcsőnek köszönhet, ami az akksit rejti. A hátsó traktus a lánc- és támvilla találkozásánál már-már robogós, a tengely és a féktuskó egy szánhoz van rögzítve, ez a szán csúsztatható el a vázhoz képest a szíj feszességének állításához. A fényezés szép, két gyufafejnyi hibát találtam a saját kerékpáron. Csengő van, költséghatékony darab.
A bringán a kevlárszíj az igazi kuriózum, érzésre ugyanúgy megvan a direkt kapcsolat a pedál és a kerék között mint a láncos erőátvitelnél, de valahogy mégis lágyabb érzés a tekerés. Rásegítés nélkül indulva rendkívül lomhának tűnik a bringa. Ez köszönhető a motor és az akku miatti nagyobb tömegnek, az áttételnek, illetve igaz lehet az, hogy egy jól karbantartott lánchoz képest nagyobb a fogasszíjas hajtás vesztesége.
Rásegítéssel ez a lomhaság eltűnik, és egy fürge bringát kapunk. Indulást követen szinte azonnal megérkezik az extra tolóerő, pár másodperc alatt el lehet érni a 25 km/h sebességet, és akkor szinte fékezésnek érezzük a pillanatot, amikor a motor már nem segíti a hajtást. Pedelecről van szó, a motor kulturáltan segíti a hajtást, dinamikusabb terhelésváltásoknál azért érezni, hogy hirtelen jelentkezik a tolóerő. Ez persze logikus, ha nekifeszülünk a pedálnak, akkor a motor a tengelyen jelentkező nyomaték arányában segít minket. Szűk kanyarívben érdemes óvatosan tekerni, mert a hirtelen jelentkező sebességnövekedés nagyobb ívre kényszeríthet minket, ez megszokást igényel. Menet közben a három rásegítési fokozat között nem érződik nagy különbség, a rásegítés a pedálnyomaték függvénye, kulturáltan jelentkezik az extra nyomaték. Tudunk rásegítéssel is lassan haladni, erősebben nyomva a pedált pedig intenzívebb rásegítést tapasztalunk. Nem találtam konkrét adatot arról, hogy mekkora az a tengelynyomaték, amelynél már jelentkezik a maximális rásegítés, nekem a 85 kilómmal elég "félgőzzel" tekerni, hogy ezt elérjem. Egy 50 kilós kerékpárosnak arányaiban már minden bizonnyal nagyobb erőfeszítés kell ehhez, de jó eséllyel részéről is kiaknázható a motor képessége.
A kerékpár hajtóművén 60 fogas a lánckerék - azaz szíjkerék -, hátul 22 a fogszám, ebből adódik egy fix áttétel. Számomra ez ideálisnak bizonyult. Nincs váltó, a gyorsítási szakaszban jól jönne némi plusz nyomaték, amit - ha nem üres az akku - a motor biztosít. Mindenkinél más, hogy milyen pedálfordulattal szeret tekerni, én ezen a kerékpáron 28-32 km/h tartományban érzem jól magam. Ilyenkor persze már nincs rásegítés, önerőből kell haladni. Sík úton, vagy akár enyhe emelkedőn ezt tudom teljesíteni, dimbes-dombos úton ahol önerőből nem bírunk 25 km/h-val tekerni, ott a motor besegít. Tekerni muszáj, de az emelkedők kisebb erőfeszítéssel, gyorsabban lesznek leküzdhetek. Ennek persze ára van, egy-egy komolyabb domb megmászása akár 5-6%-al is csökkentheti az akkukapacitást. Hegyvidékre nem ajánlom a kerékpár, nagyobb meredélyek megmászását már nem teszi lehetővé a fix áttétel még rásegítéssel sem, illetve kényelmetlen, hogy nem tudunk a számunkra ideális pedálfordulattal tekerni.A computer kijelzőjének fényereje nappal jó, este túl erős. Az akksi töltöttség jelzőjénél túl kicsik a karakterek, nehezen olvasható. /Használatbavétel után első alkalommal 5%-os töltöttségről 0%-ra ugrott a kapacitás, de már az első teljes feltöltés után "megtanulta", lineáris lett a töltöttség jelzése./ Egy feltöltés kb. 0,2-0,3 kWh - sajnos csak egy tizedest jelez a mérőm-, vagyis otthoni töltésnél kb. 10 HUF.
A gyári gumik alapvetően jók, de nagy sebességgel kanyarodva hangosan adják tudomásunkra a nemtetszésüket, mintázatukból adódóan pedig begyűjtik a 2-3 mm-es apró kavicsszemeket.
Világítással elégedett vagyok. A hátsó lámpa persze mehetne a nagy akksiról is, de nem, egyedileg kell tölteni. Első lámpa esős időben bepárásodik (az új 600 pro-n már más lámpa van).
Fékrendszer jól működik, szárazon és esőben is jól használható.Munkába járásra ideális a gép. Rásegítéssel a 25 km/h komótos tekeréssel is tartható, vagyis kifáradás és leizzadás nélkül is be lehet jutni a munkahelyre. Érzésem szerint az egyik legnagyobb erénye ennek a kerékpárnak, hogy univerzálisan használható, ha kompromisszumokkal is, de valójában városi, trekking és fitnessz célra is megfelelő.
A hatótáv terep, felhasználó és felhasználás függő. Ha valaki a kényelemre helyezi a hangsúlyt, annak lehet, hogy csak 50-60km jön ki, és emiatt talán elégedetlen lesz. Városi használatnál a gyakori megállás-indulás értelemszerűen csökkenti a hatótávot. Hosszabb távokon ez kevésbé problémás, átlagos vagy erősebb fizikum esetén pedig önerőből is megvan a 25 km/h, ekkor a terep és időjárás (emelkedők, ellenszél) függvénye lesz a hatótáv. Én univerzálisan használom a bringát, falun belül ide-oda, munkába járásra és szabadidős tekerésre egyaránt, egy feltöltéssel 100-120 km-t tudok megtenni.Nekem bevált a bringa, szeretem, nem bántam meg, hogy ezt választottam. Forgalmasabb helyen gyakran megnézik, páran érdeklődően már kérdezgettek is.
Nem néz ki pedelecnek, van némi lelkiismeret-furdalásom, amikor kaptatón hagyok le "hagyományos" kerékpárosokat. -
mutyuru
aktív tag
Na, de milyen mar, hogy ugy erezted bocsanatot kell kerned toluk?! En ha a munkaba megyek bringaval feszt hegynek felfele tekerek normal bringaval: 15km kb.50p ugyanez haza hegynek lefele 25p. Csak elektromos bringas, "otthonkas" nyuggerrel talalkozom, akik ugy tepnek el mellettem, mintha allnek... en nem varom el a bocsanatot es ok sem ereznek problemat ebike miatt. Az en valasztasom, h nem ebike/kal jarok es slussz.
-
mutyuru
aktív tag
Masik veglet: a felesegem nagyanyja ugyan nem volt aktiv sportolo, legalabbis nem versenyszeruen, megis 82 eves koraig el volt a regi ruszki bringaval a debreceni tajon napi 20-30km-rel. Fiatalabb koraban - ertsd 50+ - siman eltekert 2 unokaval (csomagtarton es vazra szerelt regi fem ulessel).
Itt nemetben pedig lassan mindenkinek csak elektromos bringaja van, sokszor meg a 8-10 eves gyereknek is azt vesznek... -
mutyuru
aktív tag
"Ha viszont alapvetően nem riadunk meg a tekeréssel járó izommunkától, akkor..."
veszel egy hagyomanyos bringat a boltban.
-
beef
őstag
válasz
543g45gfdgfd #97 üzenetére
Azért a Tektro hidraulikus fékei egyáltalán nem rosszak. Erre a bringára meg bőven jó.
A GT Sensor Carbon Elite-emre is rá merték szerelni, pedig az nem ez az árkategóriás meg fékerő igényű bringa. Igaz, oda nem ez a modell került -
kchris78
veterán
válasz
Foglalt név #96 üzenetére
én is ezen gondolkodom: annyira nem kell, de megfontolandó egy villanyszamár, ritkán használok autót, sokszor BKV-t és normál bicajt de ha senki sem hajlandó visszafognia magát autózásban (én megtettem) és hiába lesz drága az üzemanyag akkor is veszik (és inkább nem esznek vagy nem öltöznek vagy nem tudom...), akkor azért praktikus, járkálni a városban... azt még talán fel lehet tölteni, és mégsem BKV és túrázósat vennék.
-
543g45gfdgfd
csendes tag
"fékek (ami nem valami noname megoldás, hanem Tektro)"
Életemben 3x volt dolgom Tektro fékekkel, de #sohatöbbé. A váz hegesztése is elég középszerű. Persze nem lehet minden Cannondale, de azért...
-
Foglalt név
addikt
Azt hiszem fején találtad a szöget ezzel.
Két alapvetően ellentétes hozzáállás van, kb. mint a tornatanároknál. Az egyiknél 5-öst kapsz, ha 1 perc alatt futod a 400m-t, a másiknál akkor ha gyorsabban, mint félév elején.
A rafkósak sétálnak az elején és ha elég alacsonyan volt a léc, nem kell nagyot ugrani. Mehetnél autóval is és mondanád, hogy legalább nem helikopterrel jársz melózni, az is ekkora lépcső.
Mivel feltételezhetően annak a többsége, aki most váltott, azért tette, mert nem hisz Trumpnak és legalább nem bevalottan észrevette, hogy többször van 40 fok, mint régen. Innen kezdve a kérdés, hogy a klímacél 1.5 fok vagy az, hogy ne olyan gyorsan melegedjen, mint tavaly? -
Bog
HÁZIGAZDA
Haha, mentem haza valamelyik ADO bringával, relatív fent lakom, egy páros tekert fullos szettben felfelé, ők keményen tolták, én meg csak ímmel-ámmal tekertem, de így is utolértem őket. Mondta a csávó cinikusan, hogy legalább ezt is kell tekerni, de mondtam neki, hogy ne haragudjon rám, én ezzel munkába járok autó helyett. Akkor végigmért, látta, hogy farmerben és pólóban tolom és egyből kedvesebb lett, hogy persze, százszor inkább így, mint kocsival.
-
pubyy
tag
válasz
Mezga Aladár #65 üzenetére
A Stelvio-ra kapaszkodva, ment előttem két csaj elektromos gebén.
Miközben a fülemen is vettem a levegőt, a két csaj kedélyesen beszélgetett egymással.
Semmi bajom a villanyszamárral, de ott és akkor ki tudtam volna tekerni a két csaj nyakát. -
válasz
Napfénysüti #90 üzenetére
Én is, de gyereket viszünk vele, ezért lett E-bike. Háát nagyon hasznos cucc a Cargobike, de nem tudod elvinni kocsival. Nálunk az is szempont volt, mert visszük a cangákat, szóval maradt a Bobike meg Kalkohff canga.
Ilyen az ülés: https://www.mantel.com/de/bobike-junior-classic-plus-fahrradsitz-hinten?spec%5B%5D=285&utm_source=google&utm_medium=shopping&gclid=Cj0KCQjwio6XBhCMARIsAC0u9aFEfcw9mSYTj8KyibOO6_cE-JND_gog88BzvxL5Zf1cXwxFsu6pA5oaAp79EALw_wcBMögé meg berakod a csomagokat. Tehát Cargobike-ot mellőzöheted bizonyos keretek között.
-
Én azt javaslom, hogy Kalkhoff, KTM, Flyer, Raleigh, Rixie márkát nézzen az ember használtan és Panasonic, vagy Bosch motorsat vegyen az ember. Ott a motor nagyon sokat bír, és akkuk , vezérlők kaphatóak. Az enyémben kb 10-15000 km van, és az eredeti akkuja bír kb 15 km-t. Ha Panasonic rendszerű, akkor meg 2 amperes töltővel kell venni, mert a gyorstoltő kinyírja az akkut. A Samsungos rendszerek meghalnak ezerrel, illetve Shimao motoros cuccokhoz nem nagyon találok alkatrészt. Szomszédomnak a héten vettem egy KTM, Panasonic motoros cuccot 350 Euroért, 80km-t megy az akkuja és egy hátsó gumicserén kívül semmi sem kellett neki. És a KTM meg Szlováikában gyártotta a cuccát, a motor meg japánból jött... Megéri kínait venni? Háát a német kerékpárosokat (beleértve kollégáimat is, meg a túrázások alatt nézve és kérdezve) nézve nem. Szinte tele van az apróhirdetés kínai cuccokkal és a többségének akku vagy motorhibája van. Ja, és Bionixet se vegyen az ember, mert az is halálozik ezerrel.
-
Kérdés, hogy milyen e-bike-ről is beszélünk.
Az általam használt terminológia szerint e-bike minden, biciklinek kinéző, villanymotorral felszerelt szerkentyű.
A pedelec viszont ennek az a részhalmaza, amelyiknél a villanymotor kizárólag rásegítésre használható, önállóan meg sem mozdul vele a járgány. És a KRESZ szerint ugye ez a megoldás az, amelyik még belefér a kerékpár kategóriába. És személy szerint én ezt pártolom.
MaCS
-
Traugutt
csendes tag
Nekem van e-bikeom és “sima” biciklim is.
Mindegyikkel ki tudom köpni a tüdőmet, ha akarom. Szó sincs arról, hogy az e-bikeon elsorvadnak az izmaid. -
válasz
Foglalt név #84 üzenetére
Kiknek?
MaCS
-
Nekem is az a gyanúm.
Kicsit olyan érzésem van, mint amikor a 80-as évek elején a matektanárok panaszkodtak, hogy egyre több gyerek használ órán számítógépet, és ezért elfelejt számolni...
Egy pedelec szerintem kifejezetten növeli a mozgásmennyiséget, mert egy csomó olyan ember is felül rá, aki nem szeretné kiköpni a tüdejét, és azt használva a mozgás élvezetes formáját gyakorolja, és azt bizony gyakorolja is!
A munkám során volt némi kapcsolatom a szervezett kerékpáros aktivizmussal, és őszintén szólva nagyon visszatetszőnek találtam az "én szeretek biciklizni, ezért neked is szeretned kell" szemléletet, és ennek a képzelt belső elitizmusnak a tovább élését látom a pedelecesek lefitymálásában, amire tavaly nyáron láttam egy nagyon csúnya jelenetet.
MaCS
-
Traugutt
csendes tag
válasz
Foglalt név #81 üzenetére
Szerintem te még nem próbáltál e-bikeot.
-
Foglalt név
addikt
A bármi gond abból adódik, hogy a szervezeted így működik. Az izomzat az egyik "legdrágább" szövet, így a tested a szükséges minimumot tartja meg belőle. Ergo ha nem használod, eltűnik. A szalagok ugyanígy nem reagálnak jól rá, ha elhanyagolják őket. Ha ma megkíméled magad, holnap még kevesebbet fogsz bírni. Hasonlíts össze egy átlag japán nyugdíjast egy magyarral.
Nem kell elfogadnod, megtörténik anélkül is. De mindenkinek a maga döntése. -
válasz
Foglalt név #78 üzenetére
Nagyon szívesen bringázom, és komoly híve vagyok a biciklizésnek. Azt is megértem, hogy sokaknak élvezeti értékkel bír a fokozott erőkifejtés (ez egyébként tiszta genetika, a fogantatásunkkor eldőlt). De bocs, azt nem tudom elfogadni, hogy bármi gond lenne azzal, ha valaki egyszerűen csak szívesen mozog, de erőlködni, leizzadni és kifulladni már nem akar.
MaCS
-
Fall-N
veterán
válasz
Foglalt név #78 üzenetére
Nem értem ezt az erőlködés témát.
Egysebességes biciklivel mennek amik régi, acél vázas, nehéz cuccok a 60-70-80 éves nyugdíjasok. Ha ők kibírják, akkor ne legyünk már ennyire lusták! Nem véletlenül van ennyi kórosan elhízott ember.
Főleg, hogy váltós biciklivel nem is nehéz tekerni, csak megtalálja az ember a megfelelő fokozatokat.
Ja és az ilyen ember nem kerékpáros, hanem mugli.
Aki tényleg kerékpáros, az szeret mozogni, tekerni és nem a könnyebb utat választja. Maximum azért kell neki a rásegítés, hogy növelje a teéjesítményét, de a Wattokat ugyanúgy kőkeményen beletolja!
-
Foglalt név
addikt
Azt hiszem ez a hozzáállásbeli különbség, ami miatt nehezen fér a fejembe.
Ha lehet választani, 30 perc testedzés és 30 perc dugóban araszolás és parokló vadászás között, akkor nekem nem az utóbbi kényelmesebb. Szóval tőlem nem jár taps a bringával járásért, mert nekem eléggé kézenfekvőnek tűnik városi közlekedésre.
Az erőlködést pedig bringától független leírták már előttem frappánsan, mint az élet célját. Én inkább ezt választom, mint a vegetálást. -
Fall-N
veterán
Magyarországon fordítva vannak a dolgok. Itt a legtöbb ember aki biciklivel jár dolgozni, az nem a szeretet miatt jár azzal, hanem azért mert szegény és nincs pénze autóval vagy motorral járni. 680ezer Forint valljuk be, főleg a vidéki kereset mellett sok pénz, így pont az nem tudja magának megengedni, akinek valóban segítség lenne a napi ingázás letudásában. Ennyi pénzért használt autót venne az illető és nem szarakodna a tekeréssel, főleg munka után, ami általában fizikai. Ez a szegény réteg 20-30 éves elavult városi vagy levedlett MTB-vel jár. Így az alternatíva az olcsóbb használt, nem elektromos bicikli nekik, vagy esetleg az elektromos bicikli.
Külföldön meg a keresethez képest nem nagy összeg, így a lustább emberek veszik, akik hétvégén mennek csak vele hobbiból és nem munkába tekernek vele. A másik réteg, aki amúgy is sportol csak ki akarja tolni a határokat (nehezebb terepre vagy több távolságra jó nekik a rásegítés). Ilyen itthon is van, de ők sem munkába akarnak menni vele kizárólag, mert ahhoz drágák. Vagy legalábbis ez ami a tesztben van.
-
válasz
Foglalt név #74 üzenetére
Ha a kollégáid többsége biciklivel jár dolgozni, a magyar körülmények között baromi messze van az átlagostól, belvárosi környezetben meg fényévekre.
Egyébként meg mi a baj azzal, hogy valaki a könnyebb végén fogja meg a dolgot? Mégis miért kéne a nehezebb végén? Már eleve az is nagy dolog, ha valaki kerékpárral jár, ő jó esetben máris hozott áldozatot a kényelméből, még ha a kompromisszum előnyeit is élvezheti.
Miért baj az, hogy valaki kerékpárosként nem élvezi az erőlködést????
MaCS
-
Foglalt név
addikt
Lehet abból fakad a dolog, hogy máshoz szokott a szemem ezért én az látom benne, hogy a könnyebb végén fogja meg a dolgot, aki ehhez nyúl.
Az elmúlt pár munkahelyemen alap volt a zuhanyzó, mert a többség ebédszünetben is eljár futni/teniszezni/tornázni. Én kényelmes típus vagyok, az évek során 10-ről 6 km-re csökkent a táv, amit ingázok. Sok kolléga van azonban, aki 30km-ről jár bringával. Akiknél van benne 500m szint, azok közül pár elektromos bringával jár, hogy azon a pár napon mikor siet, bekapcsolja a rásegítést.
Sosem éreztem, hogy ez ciki lenne, sőt örülök, hogy a 60-as kollégák is gond nélkül vesznek részt a sportos csapatépítőn és élveznek mondjuk egy wakeboardozást.
Félreértések elkerülése végett, az átlagról beszélek, aki normál irodai munkát végez. Van szomszédom, aki megy a hawai-i ironman-re, az azért más szint, nem ilyen koca bringás, mint mi.
A kényelmességgel az a legnagyobb baj, hogy egy lefelé tartó spirál, és ha olyan hozzá a környezet, nem is veszi észre az ember, ahogy lecsúszik. -
válasz
Foglalt név #52 üzenetére
Elég sok céges ügyfelem van, de zuhanyzó egyiknél sincs.
Amúgy megnézném azt a munkakezdést, ahol műszak elején beesik pár kerékpáros, aztán lehet sorban állni a tus előtt.
Amúgy nem értem ezt az ebike-ellenességet. Attól, hogy valakinek a saját pillanatnyi kondíciója, körülményei és igényei közepette éppen nincs rá szüksége, miért nem lehet megérteni az, hogy másnál más a helyzet?
Én például egy időben mindenhová bicajjal jártam, de egyrészt egyre cikibb lett a csapzottan érkezés, másrészt egyre fontosabb lett az idő. Volt ez bő harminc éve. Most, túl az ötvenen szóba nem jöhetne hagyományos bicikli -- nem mellesleg a környéken gyakorlatilag nincs vízszintes útszakasz. Biciklis futár szerintem nem is vállal ide fuvart, én legalábbis még soha egyet sem láttam errefelé.
MaCS
-
kchris78
veterán
Vízszintes terepen rásegítés nélkül is el lehet kerülni az izzadást csak tudatosan kell tartani a tempót és gyorsítani.. Ha felugrik az ember pulzusa akkor már valószínűleg késő.. Ugyanezt ebikeon is el lehet játszani. Alföldön tartani egy 10-15-ös tempót szerintem a legtöbben tudnak.. Ehhez drága ez az ár. Rádob az ember és vesz egy jobbat vagy olcsón egy hasonlót vagy egyszerűbbet.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Mezga Aladár #65 üzenetére
Az igazán komoly, híres hegyeken én se láttam pedelec bringát de pl a Jafferaun találkoztam egy párral akik olyannal tekertek. Mentem a tempójukban csak míg ők nem izzadtak én az életemért küzdöttem (6km, 10,5% átlag).
-
Ixion77
addikt
válasz
Mezga Aladár #65 üzenetére
Mert az átlagemberek ott autóban ültek
-
beef
őstag
válasz
Mezga Aladár #65 üzenetére
-
Mezga Aladár
veterán
Átlagember egy komolyabb emelkedő láttán inkább visszafordul a biciklivel, ellenben rásegítéssel szépen fel tud menni, és élménytelibb biciklitúrát tartani.
A Grossglockner-en nem láttam egy db elektromos rásegítésű bringát sem. -
Ixion77
addikt
Az nem női bicikli. Ez csupán egy rossz beidegződés. A biciklinek mérete van, neme nincs. Nézd meg ezt a videót, és megérted hogy a bicikli, amikor közlekedés eszköznek készül miért pont ilyen.
-
Fall-N
veterán
Ilyen 38-42 fokos kánikulában a rásegítést is a hajadra kenheted, mert egyhelyben állva is izzad az ember. Akinek fontos a kényelem az klímás autóval menjen. Egyébként teljesen értelmetlen bármilyen tekerés. Vagy ott a robogó és motor, azzal gyorsabb odaérni és nem kell erőlködni. Megértem a problémát, mert utálom az izzadást és az egész nyarat is emiatt, de hőségben ez elkerülhetetlen. Másrészt hiába lr be az ember a munkába sok helyen klíma sincs, igy egész nap izzad az ember (én is).
De az a titok nyitja, hogyha minél többet teker az ember, egyre jobb lesz a kondija és nem fog megerőltetni. Én is most tekertem a 32 fokban 6 kilómétert és nem izzadtam meg. Pedig árnyék az nem volt dél körül.
-
fecke78
senior tag
Én kiprobáltam pöstőn a munkába járást vettem egy cube attention -t 95-100kg vagyok a csuklóm majd lehalt , golyóim zsóngtak , lukam fájt , 2x 3 x majdnem elcsapot valami fasz autós , ja és nekem 10km oda 10 vissza a munkahelyem , nekem sok volt , pár hónap után eladtam a gépet ...
-
Fall-N
veterán
A te helyzeted speciális. Teherhordó gyerekszállító bicikli. Gondolom a bicikli sem könnyű + a gyerek súlya, persze, hogy jól jön a rásegítés. Mondjuk nekem jó a kondim, így ha az asszony nehéz biciklijével kell vinnem a gyerkőcöt meg sem kottyan. Pedig acél vázas Cruiser (alapból 18 kikó körül van + gyerekülés kábé 22-23 kg) + gyerek kábé 18 kiló és még váltó sincs.
A saját biciklim 13 kiló és a széles gumikkal megerőltetés nélkül tudom tartani a 25-30 km/h-t. Pedig nem outi hanem MTB (XC pontosan). Oda minek kéne rásegítés? 25 után a motor már nem segít, így sok értelme nincsen. Mivel van váltóm így szintén nem erőltet meg ha meredekebb emelkedőt kell leküzdeni.
A tesztelt biciklin is látszik, hogy holt fölösleges a résegítés, inkább tizedannyi pénzből, amibe az elektromos rásegítés kerül, lehetne egy értelmes 7-8 sebességes agyváltó. Fele ennyibe kerülne és sokkal időtálóbb lenne. Súlyban így sem vészes, de a motor és az akku súlya lekerülne róla. Úgy már egész virgonc kis bicikli lenne.
-
jbcs
tag
válasz
Foglalt név #52 üzenetére
Én nagy multinál dolgoztam, még lehetőség is lett volna fürdésre, de semmi kedvem nem volt, még plusz időt ezzel tölteni. Igen a kulcs az, hogy megfelelő tempót tudsz menni, anélkül, hogy megizzadnál. Azt tapasztaltam, hogy kb. 2-3 kilométerig nem, de utána már elkezdtem izzadni és kellemetlenül éreztem magam egész nap.
-
Ixion77
addikt
Ez valóban nagyon ígéretesnek néz ki. Amennyire én meg tudom ítélni, tökéletes mindenes. Láthatóan elsősorban közlekedési eszköznek van kialakítva (nem sporteszköznek). Drágább mint a cikkben szereplő kínai kompromisszumhalmaz, de legalább cserébe egy jól használható, praktikus eszközt kapsz.
Régebbi példányok használtan pl. 650 euróért kapásból vehetők. Kis keresgéléssel valószínűleg még jobb vételek is kifoghatók. Maximum egy akkucsere kell neki, és máris jobb mint a cikkben szereplő példány, kevesebb mint fele áron.
-
Ixion77
addikt
"Aki próbálta, az jellemzően beleszeret. Kitágítja a horizontot."
Pont ugyanezt hallani a drogokról is
Én az Alpokban láttam sok Ebike-ot, és ott teljesen meg is értem a létjogosultságát. Átlagember egy komolyabb emelkedő láttán inkább visszafordul a biciklivel, ellenben rásegítéssel szépen fel tud menni, és élménytelibb biciklitúrát tartani.
-
Shyciii
veterán
válasz
Foglalt név #52 üzenetére
Ezt már többször hallottam, mint érvet és eltekintve attól, hogy normális helyeken van zuhanyzó, eddig nem értettem.
Miért gondolod azt, hogy alapból van minden munkahelyen zuhanyzó? Baromi nagy tévedés, hogy "normális" helyen van...Igen Microsoft-nál, UPC-nél láttam hogy van, de nem mindenki dolgozik nagy multinál. Kis- vagy közép-vállalkozásoknál én még nemigen láttam (nálunk sincs lehetőség).
A normális pulzustartományodat meg a hajadra kenheted mondjuk 28 foktól felfelé, mert akkor is megizzadsz épp annyira, hogy az már kellemetlen lehet egy társaságban. -
gombasm
aktív tag
válasz
Foglalt név #47 üzenetére
Majdnem mindenben egyetértünk, bár a túlsúlyos + tehetős emberekkel kapcsolatban én is csatlakozom gaborn1 -hez: még mindig jobb, ha valamit csinál.
Egy gondolat még ehhez a biciklihez: szerintem sokan vannak olyanok, akik nem értik és (valószínűleg ezért, meg esetleg a műszaki érzék teljes hiánya miatt is) nem is tudják használni a váltót a kerékpáron. Nekik egy ilyen gép, ami egy sebességgel kiszolgálja őket a városban és kisebb túrákon kimondottan hiánypótlónak tűnik!
-
Foglalt név
addikt
Ezt már többször hallottam, mint érvet és eltekintve attól, hogy normális helyeken van zuhanyzó, eddig nem értettem.
De akkor a megfejtés az, hogy annyira nincs kondija valakinek, hogy ha normálsi pulzus tartományban teker, akkor sosem ér be kb.
Mert megizzadni rásegítéssel is lehet, de akkor itt az a kulcs, hogy bárki tud emberi tempót tartani anélkül.
Köszi -
jbcs
tag
Az az értelme, hogy mondjuk, ha nem 1-2 km-re van a munkahelyed, hanem távolabbra van és nem csigalassúsággal mész, akkor megizzadsz, különösen nyáron. Az enyém konkrétan kb. 5 km-re volt és megizzadtam, mire beértem. És egész nap csatakosan ülni, nem kellemes és a kollégákra is tekintettel kell lenni. Én pl. kerékpár helyett ezért váltottam robogóra évekkel ezelőtt, de most már lehet egy ilyet választanék.
A rásegítéses bicikliknek ez az egyik erős érve szerintem továbbra is, hogy ha távolabbra mész vagy munkába, nem izzadtan érsz oda. -
gaborn1
tag
válasz
Foglalt név #47 üzenetére
Az a 30-40-es túlsúlyos réteg, aki ilyennel teker még mindig jobb, mintha egyáltalán nem tekerne, szerintem.
-
Foglalt név
addikt
Nagyrészt egyet tudok ezzel érteni. Amit említettél, hogy a nyugdíjasok is élménytelibben tudnak sportolni, az jó. Ahol kicsit elcsúszott nekem a dolog, az az elszántság és az agyalágyultság említése.
Én szoktam tekerni különböző helyeken (F, D, A, CH, NL, I), aki sportol, annak kerékpárja van, legyen az országúti vagy fully. Aki városban húzza a gyereket, annak vagy teherbringája van, vagy valami városi e-bike. A kocatúrások és az idősebbek jellemzően e-bike-al közlekedenek. Illetve van még ez a 30-40-es túlsúlyos réteg, akiről elárulja a testalkata is, hogy elszántság helyett, pénzzel akar gyors eredményt elérni. Na ők vesznek minden ilyen csodagépet, amivel beesnek az árokba. -
Én egy ezeréves Kalkhoff Agattu cangát hajtok. Középmotoros Panasonic motor, panasonic akku. Gyerek hátul 25kg-mal és csomagokkal simán visz az emelkdőn. Az öreg akku, ami12 éves, elég még a céghez (15km), a másik gyerekkel kb 70km, 25km/h sebesség körül, csomagokkal. Nexus váltóval és kb úgy váltasz sok-sok ezer km után is,hogy megszólal. Az új gépei meg egyenesen csodálatosak, pl ez: https://veloloft.de/kalkhoff-endeavour-3-b-move-2022-wave-400wh-28/?gclid=Cj0KCQjwxIOXBhCrARIsAL1QFCYM1s7EiMEFohQFWf1S864DJjZlVpolWPoTOFkgQBBbkSzmErz1FJ0aArBDEALw_wcB
Szóval nem éretem én ezt a cangát ennyiért. Se teleszkóp, se váltó, se kicseréhető akku, gyenge motor. Na, szóval igen. Egy jó bünti, hogy az akku nem cserélhető, mert 5-6 év múlva már degradálódni fog rendesen. Kb szemét a canga. Számomra abszolút környezetszennyezés. -
gombasm
aktív tag
Aki megért már bizonyos kort, természetes módon (esetleg sportolással rásegítve) elhasználódtak az izületei, annak áldás a rásegítés, higgyétek el. Az elmúlt egy évben több külhoni (A, I, SLO) biciklitúrán is volt módom részt venni: arrafelé csak a nagyon elszánt sportemberek tekernek hagyományos kerékpárt, viszont rengeteg az e-bikeos túrázó nyugdíjas. Nyilván arrafelé mindenki agyalágyult hülye.... (irónia off).
Legutóbbi túránkon június elején egy középmotoros, pedálszenzoros minőségi e-bike -ot béreltem a szervezőktől, hogy kipróbáljam milyen is a használatban: minden fillért megér, higgyétek el.Ez a cucc itt nálunk (Alföld, max. emelkedő 12 méter) tökéletes lehet, hiszen sok-sok évig mindenhol fokozatváltó nélküli kerékpárokat használtak, mielőtt beütött a monti-láz és mindenkinek legalább 18 fokozatra lett szüksége, de azonnal... Már töltögetem is a pályázati anyagot, erősen foglalkoztat a nagyobbik változat (teleszkópos első villa, kivehető és úgy tölthető akku, unisex váz, csomagtartó + sárvédők - mindez +100e -ért) megrendelése.
Köszönöm a tesztet, a startup indulásakor már kinéztem magamnak ezt a cuccot, de teljesen elfelejtődött azóta.
-
Foglalt név
addikt
-
Viktor S
csendes tag
Az elektromos bringára jellemző, hogy aki még sosem próbálta, attól hallani, hogy minek ez nekem, van lábam, stb.
Aki próbálta, az jellemzően beleszeret. Kitágítja a horizontot.Én egy egyszerű rendszerrel elektromosítottam a gyerekszállító teherbringám, ég és föld a különbség.
-
DS39
nagyúr
válasz
Foglalt név #32 üzenetére
Igen, ez jogos.
-
Jó lenne azért tudni, hogy egy pedálfordulatra mennyi utat tesz meg. Ez a rásegítés mértékének ismeretében már használható információ lenne.
Az én nagy bajom az, hogy a jó ár / jó funkciók / minőség hármasból ez nem kettőt, hanem csak egyet tud felmutatni, pedig illene legalább kettőt.
MaCS
-
-
Fall-N
veterán
-
beef
őstag
-
DS39
nagyúr
válasz
Foglalt név #2 üzenetére
Én eleve nem értem ezeknek a termékeknek a létjogosultságát.
Aki szeret bringázni, az teker, aki nem/lusta az vesz egy motort/robogót. -
Zsolt73
csendes tag
Nem olvastam végig az egészet, a végén csak annyit láttam, hogy nincs elszállva az ára. Ahogy a mobiloknál, itt se tudom miért nem lehet egy fix helyre írni az árat. Mennyi az ára?
-
kalmani
tag
Jó kis cucc lenne ez, ha egy három fokozatú agyváltó belefért volna. A rásegítés korlátozása is butaságnak tűnik.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
ultrasound #9 üzenetére
Hát rosszul érted.
-
Mercel
senior tag
válasz
ultrasound #9 üzenetére
Most komolyan, egy technológiai lap olvasójaként nem gondoltál bele, hogy a nem cserélhető az nem azt jelenti, hogy ott fog megrohadni benne az akku, hanem azt, hogy nem lehet kikapni tölteni / visszacsapni oszt' tekerni?
Egyébként meg szerszámmal / szervízben meg nyilván lehet mint a mobilokét is? -
Mercel
senior tag
Jó cikk / teszt - köszönjük
.
A "nem cserélhető akkumulátort" szerintem többen félreértik - mert nem "cserélhetetlen" , hanem nem kireteszeléssel kivehető és tölthető. Ez amúgy tényleges probléma, de ugye az ár(képzés). Nyilván szerszámmal szerszámmal viszont cserélhető, tehát ez a fanyalgás kilőve, hogy akkor majd szemét lesz a bringából, nem nem lesz csak szerelni kell hozzá , vagy szerviz.
A váltószerkezet teljes elhagyása viszont olyan probléma ami utólag nem, vagy csak nagyon nehezen orvosolható, ez gáz.
A 25 km./h-s leszabályozás az nem a gyártó hanem az EU-s szabályozás "sara", tök nyilvánvalóan kiüthető, megkerülhető.
A teleszkóp utólag is beszerelhető, az nem gáz.
Nem rossz cuccz, de (szerintem) nagyon kompromisszumos a magyar viszonyokra. -
Z_A_P
addikt
35 Nm az "mennyit jelent" a valódi használat során?
Egy átlag ember "mennyivel teker" ? -
beef
őstag
válasz
Napfénysüti #16 üzenetére
Hát igen, nem túl gyakori a nyomatékszenzor + hátsó motor kombó
-
beef
őstag
válasz
Napfénysüti #8 üzenetére
A hátsó tengelyen van a motor, nem középmotoros. Még utólag sem lehetne agyváltót hozzácsapni. Az akksi meg biztos cserélhető, csak nem kivehető töltéshez. A 800S modelljükél már kipattintható, bár ott sincs csak 1 fokozat.
-
GrotESC
aktív tag
Én az alföldön élek. Egy ilyen bringa ide tökéletes. Csak kell rá egy első kosár és egy csomagtartó hátra.
-
Z_A_P
addikt
Miii?
Megneztem, "gyari" sztender hozza (=kitamaszto) 16.000 Ft
Sarvedo, kapaszkodj, 24.000 Ft
Sarki bicajos, de ezermester boltban is megveszed kettot ~5000-ert. (hacsak direkt nem egyedi felfogatassal oldjak meg...) -
Z_A_P
addikt
Viszont van app! Bár inkább ne lenne
Pontosan! Ez egy nyamvadt bickli, mi a fenenek kene hozza barmi App?
Felulsz, eltekersz boltba/gyerekert/villamoshoz/meloba, esetleg Balaton korul ahogy irjatok, ott meg leszallsz. Elvegzed dolgod, aztan irany haza. De ehhez nem kell App meg semmi baromsag. -
ultrasound
tag
Tehát ha jól értem, veszek egy lecsupaszított kerékpárt, de azért még jó sok pénzért, melyet csak az akkumulátor élettartamáig tudok használni, aztán kuka! Ej ez aztán a legalizát kifosztás!
-
Napfénysüti
nagyúr
Két dolog kellene ebbe a bringába és nem is lenne rossz: cserélhető akksi és agyváltó.
-
kchris78
veterán
Irónia ON: Akinek hollandszerű terepen kell az aksi hajtás (1 fokozattal...) az minek biciklizik... Irónia OFF ...
-
Segal
veterán
A gyártóknak pont az lesz a lényeg hogy 2-3 éven belül használhatatlan legyen a termék és újat kelljen venned...
-
rooobert
csendes tag
Volt egy akció, meg lehetett venni 600€-ért ezt a gépet...de a 25 km/h-s értelmetlen korlátozás miatt inkább kihagytam. A cserélhetetlen aksi ügyében pedig az előző hozzászólóval értek egyet...
-
Ixion77
addikt
Nekem ott volt vége a cikknek, hogy "cserélhetetlen akkumulátor". Egy biciklit 20+ évre veszek, és azalatt az akksi többször is tönkremegy.
Ezért szerintem be is kellene tiltani azokat az e-bikeokat amelyekben az akksi nem cserélhető. Sőt, szabványosítani is kellene őket hogy garantáltan legyen csereakksi 10 év múlva is.A másik ami számomra érthetetlen ebben a bringában az a hátsó agyváltó hiánya. Értem én hogy a spórolás volt a cél, de ez a használhatóság rovására ment.
-
Foglalt név
addikt
Tehát oda, ahova elég lenne egy akkumentes bringa, jobb hajtással is kisebb súllyal, olcsóbban, "fenntarthatóbban", oda ezt is meg lehet venni. Azta.
-
gaborn1
tag
"Városi közlekedésre, kistepelülések közötti ingázásra azonban kifejezetten alkalmas, ha a terepviszonyok elég hollandszerűek"
Tehát alkalmatlan nálunk a közlekedésre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E5470 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Keresek gamer laptopot RTX 3050 , RTX 3060. RTX 4050 , RTX 4060
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3351
- Új Dell 5330 Latitude 13.3 FHD IPS i3-1215U 4.4Ghz 6mag 16GB 256GB Intel UHD Win11 Pro LTE Garancia
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest