Új hozzászólás Aktív témák
-
korcsillio
addikt
Üdv.
creative labs sbo 510 most kb.mennyit érhet? -
Nara near
csendes tag
ez a saját zeném :
[http://www.youtube.com/watch?v=_LYAtXTnl1U] -
tuleon
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdesem, hogy egy X-fi Extreme Music kártyához honnan tudnám letölteni az eredeti driver cd-t, mert vásároltam egy nem dobozos kiadást, letöltöttem a Creative oldaláról a drivert, de az csak az Audió Console nevű programot tette fel,
Az lenne a kérdésem, hogy az Entertainment Center nevű progit amiben megtalálható a Mode Swicher meg iylenek, azt honnan tudom letölteni?
Üdv:Tuleon -
Integra
titán
mennyibe fájt a karid?
én egy mindenes gépet akarok összerakni, vagyis a játékon túl komplett házimozi, műhold is a pc lesz. ehhez a pinnacle 7010 beszerzése már folyamatban van, de kell egy jó hangkártya.
erősítő egy kézzel egyedileg nekem legyártott darab lesz, 7.1-es szupervas, de tényleg csak jel erősítő lesz, semmilyen szuperprocesszor meg keverő cuccok nem lesznek benne.
vagyis fontos a profi hangkártya.
de nemtom hogy az xfi-ből melyikre van hozzá szükségem.
annyi világos hogy az összes 7.1-es, és ez csinálja a hang kikeverést, analóg lenne összekötve az erősítővel, minden csatorna simán kapná a hangkártya kész jelét és ennyi.
miben tud többet a fatality kártya játékhoz? azt én kitudom használni? -
djdee
tag
Na, ma összeraktam én is az X-Fi Fatal1ty kártyámat!
Lehengerlő! Korábban alaplapit, meg Fortemedia 5.1-et használtam, természetesen azok nem hasonlíthatóak ehhez!
Első nagy pozitívum a kristálytiszta hang! Aztán az, hogy a kis Z-540-es hangrendszeremet nagyon komolyan felturbózta. Közel megduplázódott a hangereje és sokkal komolyabban brummok a mély is mint előtte bármikor!
A hozzáadott szoftverek csak tovább fokozták megelégedettségemet. A karaoke szoftver nagyon tesztik, és a Crystalizer is fantasztikus dolog!
Az előlapi panelon jól jön, hogy van külön mikrofon hangerőszabályozási lehetőség és a távirányító is sok kényelmi pluszt nyújt!
Azt mondom, hogy aki nem audiofil rendszerre vágyik, mert mondjuk olyan botfülű mint én, annak nagyon jó választás az X-Fi!
Sajnos a Fatal1ty-nek nem fogom tudni kihasználni az előnyeit (nem igen szoktam játszani), ettől függetlenül már nem óhajtom elcserélni másra!
Engem meggyőzött! -
Zsoó
tag
Tudna valaki segíteni hogy kell bekötni az X-Fire az előlapi audio kivezetéseket?A kártyán találtam tüskéket,de leírás nincs róla hova kéne kötni a csatlakozókat.
Amúgy nagyon tetszik az új hangkari minden szempontból -
falsetrue
tag
''A GUS-okat én is azért nem vettem meg, mert nem volt eléggé támogatott.''
Hát sajnálhatod eléggé.. Gondolom nem volt amigás korszakod sem.
Döbbenetes volt egy SB mono, vagy SB2.0 után GUS-on hallgatni többcsatornás zenéket (DMF,XM, S3M, etc..)
Játékra meg pluszban tartott az ember egy olcsó SB-t a gepben -
Johnny Cage
addikt
''még amiben nagyon profi az a mozizás! A filmekben egyenes csodálatos a hangja''
Egyetértek. Ez a része (is) nagy erőssége az Audigy-nek és az annál újabb Creative hangkártyáknak. Köztudott, hogy a kompakt házimozik nem az igaziak - bár egy olcsó rendszerként még mindig bőven megállják helyüket. Nekünk is van egy ilyen olcsóbbnak nevezhető 50e Ft-os kompakt rendszerünk - mellette pedig egy Audigy2 ZS kártyám a legkisebb, P5800-as 5.1-es Creative hangrendszerrel. (együtt durván 40e Ft-ot tesznek ki, amellett, hogy nálunk évekig sulinetben is kapható volt). Ez utóbbi az 50e Ft-os kompakt rendszert egyöntetűen megveri: a hangnak tere van, telten szól, a mélyek tiszták - az imént emlitett rendszerrel ellentétben; az már csak hab a tortán, hogy sem a 7.1-et, sem a DTS-t nem támogatja. És nyilván az azért meglepő, mert egy ilyen kártya nem elsősorban ilyen területre lett kiélezve. Ez azért jelentős fejlődés a hangkártyák történetében. -
D600
tag
Ja még valami, a MIDI-t sztem már csak a régebbi tipusú telefonokban használják. Mert az újak már mind mp3-asok. A gépeken már egyáltalán nem. Melyik játékban szól midi zene 2006-ban. Főleg a 128 hangszeres GM-ből? Mert a yamaha XG midije az már tudott valamit, de akkor is csak hobbi otthon zenekreátoroknak volt. A soundfont sem egy csúcs megoldás, de tisztább hangot lehet kicsiholni egy 128 megás SF2 bank-al, mint az alap 4 MB-osal. Mind1 a midi hang még az AWE,GUS idejében fontos volt, mert akkor még a játékok egy része pár floppy-s volt, vagy 1 CD-s, mára már ez megváltozott.
-
D600
tag
A GUS-okat én is azért nem vettem meg, mert nem volt eléggé támogatott. Már akkor is a creativehoz adtak ki leginkább játékokat. Na persze ott volt a kis aranyos adlib is!
Volt SB2.0-ám, utána SB16, aztán SBAWE64(Na ez egy tényleg csúcs kártya volt!), utána Live!5.1, Audigy, Audigy2platinum, és most a X-fi-t is megvettem. Nagyon jó kis kártyái vannak a creative-nak, legfőképp játékra kiélezve. Az X-fi-nek is a számítási teljesítménye a lényeg, nem csak az hogy mennyivel szól tisztábban az amúgy is tiszta hangú audigyk-nél!(Mert a 24 bit, 96kHz az tiszta az addigi 16 bit 44.1kHz-ez képest!) A 10000+MIPS(EAX HD5) az segít is a hangokban Quake4, FEAR, stb. gamek-ben. A pár ezer forintos hangkártyákat meg minek megvenni, arra ott van az integrált hangchip-ek az alaplapokon.
Én leginkább játékra használom, amiben már írtam, hogy nagyon profi, de ez mellett még amiben nagyon profi az a mozizás! A filmekben egyenes csodálatos a hangja. Nem véletlenül kapta már meg ez a kártya is az audigy2 után a THX logot! 7.1-ben a Stereo hangból a CMSS szuper térhatást kreál. Nem beszélve a DolbyDigitalEX, DTS-ES 7.1 dekóderről! -
-
Johnny Cage
addikt
Vannak dolgok, miket paraméterezés nélkül nem lehet kikalkulálni - mondjuk ha a készitő szája ize szerint variál (teszem azt a játék atmoszférájának megfelelően). De felesleges ezen vitázni: neked is tanácsolom, hogy hallgasd meg a Thief legújabb epizódját egy EAX4-re alkalmas kártyával. A paraméterezhetőség pedig nem lustaság kérdése, nyilvánvalóan egy tetszés szerint programozható hangfelület összehasonlithatatlanul több lehetőséget kinál, mint egy fix szabályok szerint működő szabvány.
[Szerkesztve] -
Loha
veterán
Hogy mennyit szívtam én az SB64, SB128, Live! szar drivereivel... GTA3-ban vmi 8bites zörejkeltőhöz volt hasonlatos amit produkált a Live! Volt olyan, hogy az új driverrel még szarabb lett... Szóval vmi hihetetlen, hogy mennyire rosszak a Creative driverírói.
Aztán jött az NF2 és a SoundStorm, és azóta nem izgatnak a hagkártya driverek, mert mindenhol tökéletes a hang és bugmentes.
Persze mostanában rájöttem, hogy a régi AWE64-em hangját szebbnek érzem mint a SoundStrom-ot a gagyi Realtek-es DAC-al, de semmit nem ér hardver, ha bugzik a driver... Sztem az AWE64 óta nem csinált a Creative semmi kiemelkedőt... Mondjuk ha lecserélném a rendszeremet, elég gondban lennék, hogy milyen hangkártyát vegyek ha nem tetszik az alaplapi... -
A piaci reszesedes mertekenek alapjaba veve ket dologhoz volt koze:
1. Az Aureal uj ceg volt a hangkartyapiacon.
2. A perek ideje alatt a partnereik ovatosabbakka valtak (mivel az Aureal az alperes volt).
A Viat meg az AMD-t ne hozd ide, azok joval nagyobb cegek, mint amekkora az Aureal volt. -
válasz
Johnny Cage #78 üzenetére
Jo, akkor most olvasd vegig te is azt a listat, amit ide belinkeltel, es szoljal, ha talalsz vmi olyasmit, amirol en irtam. Ezek itt eloredefinialt (parameterezheto) effektek, a programozoknak kell azzal vacakolniuk, hogy ezeket egyesevel meghivjak - az A3D-nel nem kellett ilyesmivel vacakolni, mivel ezek automatikusan kovetkeztek a terepbol.
-
MaUser
addikt
Csak azt felejted le, hogy még az Aureal nyereséges volt a hangkártya gyártásban és erősen növelte piaci részesedését, addig a 3dfx folyamatosan veszített pici részesedéséből és veszteséges volt. Btw nem nagyon emlékszem, hogy akkoriban lett volna akár egy ismerősöm is, aki Live!-ot vett volna, miután meghalotta mire képes a vortex 2 hangfalon. (Ennek oka az volt, hogy még az EAX akkoriban nem tudott két hangfalon térhatású hangot előállítani, addig az a3d igen. Az EAX különböző efektekkel operált és a minnél eredetibb hangtér megjelenítésére törkedett, addig az a3d az eredeti 3d-s hangteret igyekezett előhozni a rendelkezésre álló számú hangszórón.)
-
Egon
nagyúr
Az Aureal-t legalább egy szempontból igenis párhuzamba lehet állítani a 3dfx-el: amikor lehúzták a rolót, a piaci részesedésük igen kicsi volt. Tetszik vagy nem teszik: ez a kulcs (illetve az anyagi helyzet, de ez jórészt ettől függ).
Az Intel is perelte már az AMD-t (meg mondjuk a VIA-t is), meg vice versa is előfordult párszor, mégsem tűntek el. -
MaUser
addikt
válasz
Johnny Cage #78 üzenetére
Nagyon szép tulajdonságok, de szólj ha végre egy új játék eléri azt a hangélményt EAX használatával, amit a HL, de főleg a Heretic II tudott az A3D 2.0-val.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Az én fölfogtam hogy mi is ez, csak mondom a ''hangzásélményt'' akarnám kipróbálni.
5-óra? Nem arra gondoltam hogy én szerkesztgetem efektezgetem össze a számot, hanem hogy valami alternatíva nem-e létezik arra, amit ez a kártya megcsinál egy program meg saját maga segítségével.
Cikkben/tesztben az állt hogy ez akármit fölnyom 24 bitbe. ''A 24-bit Crystalizer a régi, rosszul kevert 16 bites felvételek jelentős feljavítását ígéri,'' Szal én úgy képzeltem el, hogy az x-fi nek a kezelőpultján bekapcsolom ezt a cuccot, majd ő ezután ami van kimenő jel, legfőképp zene, azzal elszórakozik hogy valamivel jobb hangzást tudjon nyújtani.
A2ZS van a lejátszáshoz... -
Johnny Cage
addikt
''Az A3D ugy mukodik, hogy veszik a 3D-s kornyezetet (nemileg egyszerusitve), es azon vegigszamoljak a hangvisszaverodest meg elnyelest. Az eddigi EAX-eknek ilyesmihez koze sem volt''
Ez a mondat meg részedről vall erős tájékozatlanságra, úgyhogy mielőtt valaki mást igazitasz ily' vehemensen rendre, nem ártana utánanézned annak, amit mondasz.
Már az EAX4 is sokkal többet tud annál, mint amit te az imént emlitettél. Ime néhány tulajdonság:
-Multi-Environment: egyszerre több, egymástól különböző teret képes szimulálni (pl. egyszerre változó méretű helységekből jön a hangforrás - mindegyik egymástól eltérően, a helyiségek méretének megfelelően fog megszólalni).
-Environment Filtering: az atmoszféra tulajdonságait figyelembe véve, a hang távolságának megfelelően kiszámolja a hang hallhatoságát.
-Environment Morphing: ha egy kis térből hirtelen egy nagyba léptünk, a visszhang és a térhatások hirtelen megszüntek. A ''morphing''-al folyamatos lesz az átmenet.
-Environment Panning: ha pl. sétálunk egy visszhangos folyosón, és egy szoba bejárata mellett haladunk el, a szobából jövő hangforrást jobbról, annak minden tulajdonságával együtt, a folyosó visszhangját pedig ahogy eddig, körülöttünk fogjuk hallani.
-Environment Reflections: pl. kisebb méretű szobában a hangok a falról viszonylag sűrűn verődnek vissza, igy valósághűbb hangot kapunk.
-Extended Hardware Effects: Az EAX használható akár különleges hangzások, pl. torz, vékony vagy mély hangok létrehozására (nyilvánvalóan a térhatások mellett). -
''Tudtommal már a régebbi EAX variánsok is ''utolérték'' az A3D-t, pontosabban adott fícsörökben többet tudtak nála, másban meg nem.''
Az A3D ugy mukodik, hogy veszik a 3D-s kornyezetet (nemileg egyszerusitve), es azon vegigszamoljak a hangvisszaverodest meg elnyelest. Az eddigi EAX-eknek ilyesmihez koze sem volt.
Az Aureal a 3Dfx-szel parhuzamba allitani pedig eros tajekozatlansagra vall, raadasul a tema mar itt a topikban is elokerult: az Aureal nem azert ment csodbe, mert nem lett volna jobb termeke (mert az volt) vagy mert rosszul gazdalkodtak volna, hanem azert, mert a Creative hosszas pereskedesbe kezdett veluk. Az Aureal vegul megnyerte a pereket, bar ez purrhoszi gyozelemnek bizonyult, mivel a koltsegekbe tonkrementek - a Creative meg a vegen felvasarolta a ceget, a technologiat meg egy fiok melyere suvasztottak. -
falsetrue
tag
elég sok pénzbe kerülnek..
Asszem még kitart nálam még jópár évig az AUDIGY 1-em EAX 4.0-val és AUDIGY 2-es driverekkel -
Egon
nagyúr
válasz
Komplikato #58 üzenetére
Gondolom nekem címezted, bár nem ártott volna a válasz gombot használni.
Tudtommal már a régebbi EAX variánsok is ''utolérték'' az A3D-t, pontosabban adott fícsörökben többet tudtak nála, másban meg nem.
A drivergondokat részben aláírom (a gond csupáncsak annyi, hogy másnak sem jobbak a driverei: egy év alatt ötféle hangkártyám volt, köztük az agyondicsért Terratec egyik középkategóriás példánya, és játékok alatt csak szívás volt vele).
A VIA alaplapokkal való történet már nem kicsit szakállas, csak sok CT-gyűlölő birka a mai napig nem bírta felfogni, hogy nem a Creative, hanem a VIA volt a hunyó, pontosabban a chipsetei nem voltak a legújabb PCI (talán 2.1? nem emlékszem) verzióval kompatibilisek (az adott funkciót elég kevés hardver használta, de NEM csak a CT hangkártyáival voltak gondok, hanem egynémely RAID-kártyával is az adott VIA lapokban). Erről ennyit.
Summa summarum: neki lehet állni, és lehet jobbat csinálni - nem tiltja senki és semmi.
A 3dfx volt a csúcson, amikor a semmiből előjött az nV, és jobbat, szebbet kínált, olcsóbban. Nem szivatta a népet 640*480-as, majd 800*600-as maximált felbontással, aztán nem jött a 16 bites parasztvakítással - és csodák csodája: ő lett a piacvezető évekre (amihez persze kellett a konkurencia néhány bődületes ballépése, és némi pechje is). Aztán ők is hibáztak - le is esett a részesedésük rendesen. Aztán viszont talpra bírtak állni. Ennyi.
[Szerkesztve] -
fido75
tag
Mp3-at (192kbps) hallgatok egész nap, munka közben hallható lenne a különbség Realtek és az Audigy között? Ja, Sennheiser fejhallgatóval.
-
Tom_DAC
csendes tag
Szia Baskira!
Én egy Sennheiser HD 650 (régebben használtam az AKG K-501-et, de a Senn. HD650 egy más világ) fejhallgatóval hallgatok zenét és Sound Blaster X-Fi ExtremeMusic hangkártyát használok.
Az eredmény: döbbenetes! Ez a kártya elképesztően jól szól ezzel a fülessel.
Van egy saját tervezésű és készítésű D/A konverterem Crystal Semiconductors (CS8412 , CS4390 24 bit-es DAC) és Burr Brown (OPA 2604, OPA 2134) műveleti erősítőkből elemekből, három transzformátoros szuper stabil és alacsony zajú tápegységgel. Transzportként egy tuningolt (13 db fesz. szabályzóval a tápegységben) Marantz CD 57 Mk II CD játszó szolgál.
Az X-Fi ehhez a rendszerhez képest is igen meggyőzően zenél. Csak ajánlani tudom. Sajnos DVD- Audio lemezzel még nem sikerült kipróbálni, gondolom, hogy igazából ott tudja kifutni magát.
Szerintem a drágábbik X-Fi is megéri az árát, mert annyi pénzből sem lehetne összerakni jobbat.
A cikk szerintem is nagyon korrekt, gratula az írójának.
Én a méréseket az Audio Presision mérőrendszereivel mértem volna, mert az tud jitter-t is mérni. Ez lényeges több infót adna, mint a felsorolt paraméterek. Az SB a weblapján tárgyal design kérdeseket is, olvasta, hogy a jitter érték 100ps alatti. Ez piszok jó érték, pláne, hogy egy hangkártyáról beszélünk.
Ha lejár a garancia, lehet, hogy tuningolni fogom a kártyát, mert van benne tartalék. -
Johnny Cage
addikt
A Creative hangkártyáknál én még mindig a driverek bugosságát neheztelem - próbált már valaki egy szépen feltelepitett creative szoftvercsomagra (driverek, lejátszók, kodekek /pl. neo6/, pluginek) új driver-t telepiteni? És minden működött utána makulátlanul tovább? Én még nem nagyon találkoztam ilyen esettel.
-
Renwick
őstag
A tény, hogy rajtad kívül ezért eddig senki nem reklamált szerintem hűen tükrözi, hogy mekkora az igény ezekre a tesztekre. Nem mondom, biztos teljesebb lett volna az írás, ha az általad hiányolt szempontok is belekerülnek, de a maga közel 35 000 karakterével (plusz táblázatok, plusz képek) már így is erősen az emészthetőség határárán jár a cikk...
üdv
R. -
DukeFX
tag
válasz
---Lasali--- #67 üzenetére
Az más! Ez a 24-bit Crystalizer minden létező hangot, ami lejátszodik (szép szenvedő szerkezet
) valós időben alakít át. Amiről te beszélsz, azt meg lehet valósítani bizonyos hangszerkesztő programokkal. Elég sokat kell vele szenvedni és nem biztos, hogy olyan jól megcsinálod 5 óra alatt, mint az X-Fi azon nyomban. És mellesleg minden MP3 fájllal el kellene játszanod és újratömöríteni. (Habár emlékeim szerint az MP3 nem is támogat 24-bitet) Másrészt minimum egy SB Live 24-bit kell a lejátszáshoz.
Szerintem nem ér ennyi szenvedést -
DukeFX
tag
válasz
---Lasali--- #63 üzenetére
Csak annyit tudok mondani, hogy felejtsd el. Az X-FI chip végzi hardveresen a műveletet. Szoftveresen nem tudom, hogy megvalósítható-e (nem tudok róla), de azt biztosra mondhatom, hogy a 2 ZS erre képtelen.
...és ha netalán megoldható szoftveresen, akkor elég nagy erőforrásigényre számíthatsz, ugyanis, ha végigolvastad volna a cikket, tudnád, hogy ez egy iszonyatosan bonyolult művelet.
[Szerkesztve] -
DukeFX
tag
Szép és alapos teszt, de rettenetesen elkéstetek vele! Mit össze nem szenvedtem, hogy egy normális tesztet találjak, amikor azon törtem a fejem, hogy vegyek vagy ne vegyek. Végül találtam egy alapos tesztet a guru3d-n.
A kártyáról annyit (nekem egy X-treme Music van), hogy nagyon elégedett vagyok vele. A leghasznosabb funkciója a 24-bit Crystalizer! Eszem megáll, hogy mit művel egy 128kBit/s-os MP3-mal. Néhány egyéb nyalánksága még várat magára. Szegényt jelen pillanatban nem lehet teljesen kihasználni, gondolok ilyenre, mint pl. EAX 5. De majd... talán egy év múlva.
Mindenkinek nagyon ajánlom (egy egyetemi zenetanár ismerősömet kivéve, aki azt mondja, hogy a Creative sz@r, mert tömeggyártmány és az EMU-ra esküszik. És jól le is osztott, amikor próbáltam neki elmagyarázni, hogy az EMU is Creative gyártmány).
Akinek van egy ilyenje, tegye össze mindkét kezét, hogy az Isten megajándékozta egy ilyennel! -
szokecs
csendes tag
Ez egy elég felületes iromány volt. Ha már komoly audio feldolgozásra képes DSP-rendszerről volt szó, akkor miért nem tesztelték ASIO-körülmények között? Miért nem gyötörték némi FFT-vel? Mekkora késleltetéssel tudnak dolgozni a konverterei? Erre miért nem kapok választ, ellenben szétnézünk a kártyán és megnézzük milyen DAC-van rajta??? Ez vicces!
-
---Lasali---
Közösségépítő
ALL!
Volt egy kérdésem, szeretnék választ kapni, csak sok lett itt hirtelen a hozzászólás, gondolom át lett ugorva a dolog...
''Egy dolog ami érdekelne, hogy ezt a 24-bit Crystalizer-t nem lehet valahogy beleéleszteni az A 2 ZS-be valahogyan? Vagy a chip erre teljesen képtelen? Esetleg akkor valahogyan softwaresen megoldani? Vagy a zenéket egy külön programmal átkonvertálni?
Csak érdekelne hogy hogyan szólnának ezzel a számok...''
Szal ez. Előre is köcce. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Komplikato #58 üzenetére
''Azt nem értettem a cikben, hogy mitől olyan új az OpenAL? Rosszul emléxem, hogy az Unreal Tournament ('99) programban már támogatva volt? Na sejtem, hogy azóta sokat bővült, de hát annyira nem új dolog. Annak idején nagy hír volt, hogy a Creative támogatta már a Live!-nál is.''
Volt az UT1 ben. Meg van is.
Laptopomra pakolgattam fel jómultkorában, aztán szórakoztam a konfiggal, párszor megkaptam ezt az OpenAL-t. Mint hibaüzenet. -
Komplikato
veterán
Látszik sűrűn járok erre, én azt se tudtam, hogy TE itt cikeket szokál írni!
Csak azért írogattam az OpenAL-ről, mert emlékszem mikor megjelent Linuxon, sokan fikázták, hogy el fog tünni 1 éven belül a süllyesztőbe, mert mennyire profi az EAX, A3D meg a DS3D, aztán most lám itt van.
Viszont áll a kérdésem, ennyi év után tud már annyit az EAX5 játékban mint a jó öreg A3D2-3? -
Renwick
őstag
válasz
Komplikato #58 üzenetére
Senki nem mondta az OpenAL-re, hogy új, pusztán a játékipar most kezdi felfedezni, bár ebben úgy gondolom valamennyire a Creative keze is benne lehet...
üdv
R. -
Komplikato
veterán
Savanyú a szöllő, meg Creative fikázás?
Ugyan kérem!
A Creative legyalulta az összes konkurenciát, aztán ült a babérjain és alig fejlesztett valamit! A Live! hangkártya kijött '96(!) körül, utána kis változásokkal dobálták a reviziókat, amíg ki nem jött az Audigy. Na most az Audigy meg az X-Fi széria meg annak köszönhető, hogy vesztettek a paicból az integrált hangkártyák miatt.
A másik probléma a driverei szinvonala. Amikor kijött a Coppermine magos procik, akkor hónapokig nem jött hozzá javított driver (mert annélkül nem mentek a kártyák!), aztán volt egy ''kis'' akadása a VIA alaplapokkal ... Aztán kijött a WinXP, meg elötte a Win2000, az első pár driverben recsegett az összes kártya SB16-tól felfelé mind, ami nagyobb baj volt, hogy vagy fél évig nem volt olyan hivatalos driver, ami felment volna lokalizált (Magyar, Orosz, stb.) Windows-ra, az orosz hackerek megoldották mondjuk pár hét alatt, de nekik fél év kellett hozzá?
Ennyi durrogás után csak egy kérdésem lenne: A csodálatos EAX5.0 és a (sztereo) fülesre való 3D hankeverés ennyi év után eléri végre szinvonalban az A3D 2.0-3.0 szintjét? Vagy megközelíti legalább?
Azt nem értettem a cikben, hogy mitől olyan új az OpenAL? Rosszul emléxem, hogy az Unreal Tournament ('99) programban már támogatva volt? Na sejtem, hogy azóta sokat bővült, de hát annyira nem új dolog. Annak idején nagy hír volt, hogy a Creative támogatta már a Live!-nál is. -
Male
nagyúr
Szinte mindegyiken van még 3... amúgy meg aki 80K-t kiad egy hangkártyára... nem hinném, hogy gépcserénél földhöz vágná újra cserélni... ráadásul nem cserél mindenki párhavonta gépet... (adatomnál a gép, több mint 3.5 éve vettem azt az alaplapot... ha jól emlékszem
az biztos, hogy akkor jöttek az első Northwood P4-ek, ami számomra elég meggyőző volt ahhoz, hogy váltsak)
-
c41r0^
őstag
softmodnak igenis van értelme, lehet hogy a driver univerzális, de a vele együtt adott szoftvercsomag kártyánként változó
elég az én példám...audigy1 et használtam gyári driverrel, moddoltam audigy4-re, és lőn THX, lőn graphic EQ és lőn sokkal szebb és kalibrálhatóbb hang
és állítólag audigy 2 ZS -> Audigy 4 mod is hallható javulást hozott annál, aki moddolt
[Szerkesztve] -
pubwart
aktív tag
Hi All,
Én nem akarok kötekedni, de kijöttek ezek az isten kártyák. 80 ezer 30 ezer... Tökmindegy... Ha megnézed a legújabb lapokat, akkor esélyed nincs belerakni, mert PCI-E van csak bennük. Szal ide oda jövö... Ehhez kéne felnöni. MINDENKINEK -
Raymond
titán
válasz
Johnny Cage #49 üzenetére
A multichannel hang van virtualizalva a fejhallgatoban. A jatekban a 4.1/5.1/7.1 stb. opciot kell valasztani, a windows Vezerlopultban szinten 7.1-et beallitani es a Creative Speaker Settings-nel kell a Headphone + a CMSS aktivalasa. Igy az 4.1/5.1/7.1-es jelet megkapja a kartya es tudja ha a sajat beallitasai alapjan mit kell vele csinalni. Ha 5.1-es hangszorok vannak beallitva akkor tovabbkuldi, ha headphone CMSS nelkul akkor csak a jobb/bal jel megy at, ha headphone CMSS-el akkor a 7.1-es jelet visszaadja a fulesen keresztul is.
-
Johnny Cage
addikt
Kérdés: a CMSS-3D-t, ha fejhallgatóval akarom használni, a sztereo forrást fogja térhatásúnak imitálni vagy a /teszem azt/ 5.1-est? <- Másik kérdés: ehhez viszont át kell e állitanom a Speaker beállitásainál a hangkeltő eszközt fejhallgatóra, ha a fülest egy Creative speaker vezérlőjébe dugom? ( remélem világos volt a kérdés.
)
[Szerkesztve] -
jippa
aktív tag
válasz
Johnny Cage #47 üzenetére
Kényelmi szempontokra gondoltam. Játékgép/HTPC + házimozi-erősítő kombinációval talán sokan örülnének, ha egy vékony optikai kábellel öszeköthetnék a két gépet. Az 5.1 hangkép tökéletlensége a játékokban tény, de amerikában volt alkalmam egy ilyen kártyával kipróbálni az SCCT-t. Amit a botfülemmel hallottam, az elég meggyőző volt. Egyébként meg úgyis a legkisebb zörejre körbenézek, és lövök mindenre, ami mozog
.
RESPECT a minőségi X-Fi kártyáknak, a kisebbiket ismerem, elég volt kézbe venni, hogy megszeressem.
[Szerkesztve] -
Johnny Cage
addikt
''Ennyi pénzért hiányolom a DD Live Encoding-ot ezekből a kártyákból. Az ember fia esetleg a házimozi erősítőn keresztül szeretné élvezni a játékok hangját''
Nem teljesen értem mit akarsz; A cikkben is elhangzik, hogy a játékfejlesztők még az X-Fi adta lehetőségeket sem használják ki. Az X-Fi egyébként támogatja a szétosztott csatornákat (eddig a játékok surround hangszórók esetén is csak sztereo jelből teritették szét a hangokat valamennyi hangsugárzóra), most a programozóknak lehetősége nyilik arra, hogy közvetlen a mélynyomóhoz küldjék a mélyhangokat. Egyébként aki 5.1-ről beszél egy játék esetében, akár egy percig is elgondolkozott azon, mi lenne akkor, ha teszem azt egy fps-ben a szereplők hangjai módszeresen a center sugárzóból jönnének? Az lenne ám az igazi káosz. -
jippa
aktív tag
Ennyi pénzért hiányolom a DD Live Encoding-ot ezekből a kártyákból. Az ember fia esetleg a házimozi erősítőn keresztül szeretné élvezni a játékok hangját. Ráadásul 2005 elején már voltak 100$ körüli PCI hangkártyák a piacon, amik tudták ezt a funkciót, pl: [link]. Szvsz a sok fícsör közé ezt is illett volna bezsúfolni.
-
Raymond
titán
Ne orjitsetek mar meg ezzel az A2ZS->A4 driver buheraval. Baromsag az egesz. Ugyanaz a meghajto van mindkettohoz. Meg a neve is az hogy ''Creative Sound Blaster Audigy, Audigy 2 series and Audigy 4 series Driver 02.08.0004''. A Creative oldalarol letoltheto. A tamogatott hardverek listaja a release notes-bol:
This download supports the following audio devices only:
Creative Sound Blaster® Audigy including Platinum and Platinum eX series
Creative Sound Blaster Audigy 2 including Platinum, Platinum eX, and Value series
Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS including Platinum and Platinum Pro series
Creative Sound Blaster Audigy 4 Pro and Sound Blaster Audigy 4 -
Male
nagyúr
-
Allien
veterán
válasz
---Lasali--- #31 üzenetére
Köszi, de már megvettem az Au4 OEM-t.
2ZS-t nem nagyon találtam éppen, meg úgy gondoltam, hogy ez mégis csak frisebb hardver, és elvileg jobb lesz a támogatása hoszabb távon. Az most más kérdés, hogy az Au2ZS-re felmegy a 4-s drivere is megfelelő buherával.
[link] -
Egon
nagyúr
Úgy bírom, hogy az ilyen topicok mindig Creative-fikázásba mennek át. Mintha az nV vs. 3dfx topicokat látnám. Hiába, savanyú a szőlő.
Nem is mennék bele ebbe a témába mélyebben, pusztán csak az árkérdésre reagálnék. Nekem személy szerint elég későn lett csak hangkártyám: SB AWE32 volt az áldozat. SB16-ot már nem akartam venni (nem volt hullámtábla-szintézis), a GUS-nál meg nem kicsit irritált, hogy akkoriban 10 játékból kb. 2 ha támogatta, az már jó volt. Nem is ez a lényeg, hanem az ár. Emlékeim szerint 35K körüli nettó áron debütált mind a GUS MAX, mind pedig az AWE32. Amikor némileg lement az ára (asszem nettó 20K volt kb), akkor vettem csak meg (egyidőben az első CD-ROM-ommal, ami egy 4x-es Pana volt, nettó 17K-ért...). Pályakezdő alkalmazottként, akkoriban kb. 20K lehetett a havi nettó fizum. Most meg az emberek zöme sajnál 10K-t egy normális hangkártyáért... Persze 80K-t én sem adnék nem hogy hangkártyáért, de (a monitort leszámítva) semmilyen hardverért... -
_ocsisajt
őstag
sirok, hogy nincs ''kozel'' audiophile kari pcn... elkezdtem olvasni a cikket, eljutok a DACig.. GG, thnx
(amugy korrekt cikk!!!)
-
Ezt a cmss-3d csodát nem a Senseaura felvásárlása után sikerült megalkotniuk?
Nekem is az fáj, hogy eltipornak/lezúznak/felvásárolnak mindenkit, majd az ősi és régi technológiákat feltupírozzák és aranyba öntve újra értékesítik horribilis összegekért...borzalom
azért összehasonlítottam volna hangminőséget a Crystal(Cirrus Logic)/Via/Realtek chipes (nem alaplapi) kártyákkal, pl Turtle Beach-ekel meg ilyesmi kártyákkal
csak hogy mit tud...
a Turtle Beach nem gyárt DTS-es karit? mert sztem igen... amúgy télleg röhelyes, hogy ez még mindíg nem tudja... hiába, kell még tartalékolni, hogy a következő szériákat is el lehessen adni újdonságként
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
nRu3
addikt
nagyon jó kártyák ezek, csak nem érzem mi a különbség a auddigy2 ZS között
-
bLaCkDoGoNe
veterán
...és elindult vala a ''No GUS, no demo'' korszak.
A Gravis bukásába belejátszott az is, hogy a régebbi kártyáikhoz nem voltak normális driverek Win9x alá, az újabbak pedig (PnP-széria) nem remekeltek annyira, mint az ős.
Egyébként ahogy én is írtam korábban, a Gravis 10 éve megcsinálta már az SB-ben most debütált hiperszuper újdonságokat. És de odaverte akkoriban a SoundBlastereket, hej...
Renwick: A már említett lejátszókon kívül a trackerprogramok is (pl. Impulse Tracker, ST3) oda töltögették maguknak a sample-ket. A Cubic Player pedig nem az egyetlen lejátszó volt, ami támogatta az onboard RAM-ot, hanem egy olyan lejátszó, ami képes volt a hangminták tömörítésére/downsamplerezésére (már nem emlékszem, mit csinált pontosan), hogy a nagyméretű hangmintákkal dolgozó zenék kisebb memóriájú kártyákon is szóljanak (bár ez csak egy látszatmegoldás volt, mivel pl. egy 256kb memóriába belenyomorgatott eredetileg 1024kb méretű hangkészlet borzalmasan tudott szólni), szerintem Te ezzel kevered.
[Szerkesztve] -
az elite pro-ra ti raktatok matricát???
mert a 005_large.jpg-n (doboz távirányító kártya felállás) még nincs matrica a hangcsipen
a 013_large.jpg-n (csip és ram teliben) meg már van -
HXY
addikt
Ugye egy 2.0-ás hangfalrendszerhez felesleges ilyet venni?
-
---Lasali---
Közösségépítő
Audigy 4 az a 2 ZS nek a felújított változata, mondjuk sztem 99% ba ugyan az de mindegy...
OEM vagy nem oem az tökmindegy... kártya ugyan az mind a platinium verzióba is meg a videós verzióba is, meg mindegyikbe, ugyan így a 2-nél, mondjuk ott volt egy value verzió, ami valamivel gyengébb volt. Külöbség az az előlapi panel, vagy az a külön csatlakoztatható erősítős kimenetes bemenetes dobozban valósul csak meg -))) de egyesek szerint ezek a külön dobozok csak rontották-rontják a minőséget...
Na meg visszatérve A4-re, sztem az első mondatom alapján egyértelmű hogy semmi értelme megvenni... amit érdemes, az a 2 ZS. -
User64476
őstag
Az az egészben a baj, hogy egyetlen olyan helyet sem tudok, ahol meghallgatásra össze lenne készítve egy gép, hangkártyával... Nem hogy legalább mid-end rendszerbe kötve, hanem sehogy sem...
Szerintem be fogom érni egy sb live 24 bittel, és ami tényleg nagyon jó, azt kiírom CDre -
---Lasali---
Közösségépítő
Na! Ez a teszt már közel járt a tökéleteshez, szal grat.
Régóta vártam már egy ''nekem'' megfelelő x-fi tesztet... főleg hogy, megvettem lassan másfél éve az Audigy 2 ZS-met majd egyből utána kihozták ezt, aztán jöttek az ilyen olyan reklámszövegek, amik azt merték súlykolni az emberbe hogy mostantól dobhatsz ki minden létező hang karit mert megszületett a csúcsok csúcsa
Na ezt ti asszem szépen meg is cáfoltátok, szal a jó kis Audigy maradni fog nem kis ideig ebben a gépben, és nagy eséllyel pályázik arra is, hogy a következőben is megmarad.
Egy dolog ami érdekelne, hogy ezt a 24-bit Crystalizer-t nem lehet valahogy beleéleszteni az A 2 ZS-be valahogyan? Vagy a chip erre teljesen képtelen? Esetleg akkor valahogyan softwaresen megoldani? Vagy a zenéket egy külön programmal átkonvertálni?
Csak érdekelne hogy hogyan szólnának ezzel a számok... -
Renwick
őstag
Nem melegedett túlságosan. A Creative-tól azt az infót kaptuk, amikor rákérdeztünk a hűtőbordára, hogy az XtremeMusic-on és az Elite Prón más-más processzor-revízió volt, ezért fordulhatott elő, hogy az egyiken volt borda, a másikon nem. Az újabb változatokon mind lesz majd borda, legalábbis amíg nem érkezik egy még újabb chip revízió...
Hülye táblázatkód, a Firefox megette az align=''center''-t, az IE nem, ezért nem vettem észre. Kösz, hogy szóltál!
üdv
R. -
HXY
addikt
És még zenétszerkeszteni is jól lehet vele!
Igaz azt még a Sound Blaster 128-al is jól lehetett -
Male
nagyúr
Mennyire melegedett? Fura, hogy a kisebbiken van csak hűtőborda....
Az utolsó táblázatban az egyező tulajdonságoknál a középre rendezés mintha kimaradt volna -
Adi
senior tag
Ami modplayer a GUS-t ki tudta használni (talán szinte mindegyik), az mind a GF1-es samplerképességeivel ment. Annak idején a Gravis osztogatott is ki az ismertebb scenerek között ingyenes példányokat, nem véletlenül lett annyira népszerű és támogatott a demók körében.
Tkp. az egészben csak az zavar, hogy a Creative marketingesei olyan dolgokat tüntetnek föl újdonságként, amit előttük már más, sokkal okosabb cégek megcsináltak. Sőt, lehet, hogy ezeket a versenytársakat a Creative vitte csődbe, erre a két kézenfekvő példa ugye a Gravis és az Aureal.A Gravis abba bukott bele, hogy hardveresen nem volt eléggé Soundblaster-kompatibilis, az Aureal meg a pereskedésbe (emlékeztetőként: a Creative több szabadalmukat is bitorolta, beperelték őket, megnyerték a pert, de a perköltségek kicsinálták a céget).
Mindenesetre én személy szerint örülök neki, hogy terjednek a minőségi alaplapi zajkeltők, ez hosszú távon legalább kicsit megszorongatja a Creative torkát. -
Renwick
őstag
Hm, én eddig akárhol néztem róla infót (meg amennyire emlékeztem -- beh régen is volt) csak a MIDI-nél jött elő a RAM-téma, a MOD-oknál pedig tudomásom szerint egyetlen lejátszóprogram, a Cubic Player támogatta az onboard RAM-ot.
Ettől függetlenül fejet hajtok (a most már inkább csak szép emlékű) GUS előtt, jóval megelőzte a korát, jó kis cucc volt anno.
üdv
R. -
Allien
veterán
Mi a helyzet az Audigy 4-l (pl. OEM)? Az hol lehet a sorban? Elvileg gondolom a ZS alatt egy kicsivel.
De ez elérhető jelenleg mondjuk az átlag felhasználóknak biztos, mert kapható is, megfizethető is.
-
Adi
senior tag
Tévedsz. A GUS-nál akármilyen sample-t rakhattál a saját 1 megás RAM-jába (a régiekről beszélek, nem az AMD Interwave-esről), max. 32 csatornán (16 sztereó) visszajátszotta azt neked. Ha MIDI-t hallgattál, akkor értelemszerűen a szükséges midi patchkészletet töltötte föl, de ha pl. MOD-ot (mint az előttem szóló említette), akkor meg azt. A játékok meg effektet és a zenéhez szükséges hangmintát is rakhattak oda.
S pontosan ez volt a funkciója, mint az X-RAM-nak a Sandblasternél: tehermentesítse a gép többi részét. Akkoriban ez az ISA 8/16 bites DMA sávszélességénél ez pláne fontos volt, hogy saját RAM-ból dolgozzon.
A Creative ezt először az általad is említett AWE32-nél lopta/másolta le, de a megvalósítás enyhén szólva is sz*rabb volt. Zajosabb, a gyári hangminták minősége rosszabb. Viszont defaultban kiemelték a magas és a mély tartományt, hogy ''vakulj paraszt'', ez de jól szól. -
sekli
addikt
Nagyon jó cikk!!! Rég nem olvastam uilyen komoly cikket a PH!-n!
-
Lidi
aktív tag
szerintem nem csak midi hangminta került oda. Gusnál tuti mehetett oda más is, pl modlejátszók is előseretettel használták. Amik tul. képpen több csatornán megszólaló hangnak felenek meg. Szóval zene helyett akár lövés hang is lehetett ott, szvsz.
Jah, és a hiper szuper dac okrol meg annyit, hogy hagyjuk ezt inkább az erősítőre, majd ő dekódolja...
[Szerkesztve] -
Renwick
őstag
A Gravis kártyáknál (akárcsak a SoundBlaster AWE32/64-nél) kizárólagosan a MIDI hangmintáknak volt fenntartva az onboard memória. Az X-Fi-nél a játékok által használt hangeffektek kerülnek az X-RAM-ba, ilyen megoldást ebben a formában márpedig eddig még senki nem csinált...
üdv
R. -
Adi
senior tag
Az X-RAM elsődleges funkciója itt más: a hangkártyán lévő memóriában tárolt maximálisan 64 megabájtnyi, játékok által használt hangmintát így könnyebben és gyorsabban tudja elérni a hangprocesszor, ezzel egyben tehermentesítve a rendszer többi komponensét. Az X-RAM egyik legkézenfekvőbb előnye tehát, hogy a rendszer erőforrásait kevésbé terheli le a hang megszólaltatása, nagyobb kapacitás áll rendelkezésre a vizuális látvány kiszámítására, ergo nő a megjelenítési sebesség.
Érdekes, a 90-es évek elején a Gravis mintha ezt már megcsinálta volna.
Leginkább a játékprogramok kapcsán érdemes egy további lényeges szolgáltatásról szót ejteni: sokan ugyanis hely hiányában nem engedhetik meg maguknak, hogy féltucatnyi vagy még annál is több hangfallal pakolják körbe magukat. Számukra az egyetlen kapaszkodó a CMSS eljárás lehet, mely különböző bonyolult algoritmusok alapján egy hangfalpáron vagy fülhallgatón keresztül szimulál térhatású hangot. Az eljárás már a korábbi hangkártyáknál is megjelent, ám a Creative az X-Fi-vel továbbfejlesztette azt.
Hát igen, a GUS ezt szintén tudta anno tíz-egynéhány éve, a Creative-nél dübörög az innováció.
De a legjobb vicc az ára a zsugáknak. -
MaUser
addikt
Ha csak ez lenne... Még mindíg nem tudnak normális drivert sem írni... Kapásból 2 játékot tudok, amik csak kikapcsolt hardware-es audio gyorsítással játszhatóak Creative kártyákkal az emberek nagy részénél. Ráadásul ezek közül az egyik (Starship Troopers) mindezt úgy produkálja, hogy a fejlesztők elküldték a Creative-hoz a kész játékot tesztre és a Creative szerint minden OK...
-
és még mindíg nincsen realtime dolby digital/DTS enkodolás ... gratulálok Creative! A játékokat továbbra is soksok szutyok(drága) analog kábelen kellene átvezetni az erősítőbe az egyetlen digit helyett ....
annyira adná magát a dolog, kreativék pedig szimplán lesz*rják a vásárloi igényeketpedig ezzel majdnem egyedülállóak lehetnének ... (soundstorm, bárcsak lenne belőled PCI verzio!)
-
tomika
aktív tag
''A zajszint teszt a hangkeltő alapzaját (sziszegést) méri nulla bemeneti jelnél (a kisebb érték a jobb), a sztereó áthallás pedig a két oldal (bal és jobb) hanganyagának áthallását, dB-es csillapítását határozza meg (minél kisebb, annál jobb).''
A táblázat adatai szerint akkor az ALC850 megveri az SB-ket ebben a két kategóriában. Ez elírás, vagy tényleg így van? Vagy én értem félre a dolgot?
[Szerkesztve] -
erdoke
titán
89e Ft?
Most látom csak, milyen jó vétel pár ezer Ft-tal többért egy ALC-882-es kodeket futtató lap, ami mondjuk Azalia-n keresztül kommunikál. -
Petya25
őstag
Érdekes, nekem a 90-es évek végén a Gravis Ultrasound kártyámon volt 8MB ram, Midi hangeszközöket tartott benne a kari.
Ilyen kártyát az vesz, akinek vagy ez a hobbija, vagy ez a munkája, az átlagfelhasználó nem emel le ennyi pénzért a polcról hangkeltőt. Persze ez is megtalálja majd a vevőkörét, hisz különben nem fejlesztették volna ki. Vájtfülűek gyülekezzetek! -
bLaCkDoGoNe
veterán
Jó a cikk, gratula.
Viszont nekem úgy tűnik, hogy az Audigy2ZS-met nem igazán érdemes erre lecserélnem, amit egyáltalán nem bánok.
A cikk olvasása során néhol nosztalgikus érzések öntöttek el, így egy perces néma csenddel adóztam kiszolgált, öreg Gravis Ultrasoundom előtt, ami már '96-ban 1Mb ''fedélzeti'' memóriával volt felszerelve (öreg Trident8900-as videokártya ramchipjeit használva), és már akkor produkált sztereó hangszóróból térhatású hangot (vagy legalábbis valami olyasmit). -
Paqito
senior tag
Nagyon jó a cikk, és legjobbkor a megjelenés, mert magam is hangkártya vásárlás előtt állnék. Sajnos nekem még a SoundBlaster X-Fi ExtremeMusic is ''sok'', de a vásárláshoz rengeteg hasznos infót adott. Hiánypótló munka, gratulálok hozzá
to Baskiria: Üdv!
Lecseréltem a vga-mon a hűtést -katt az adataimra- ha esetleg érdekel odaadom eztet is. Nagyon korrekt kis darab, csak picit hangos, de sok user nem cseréli a gyárit sem a tuninghoz. A lyuktávolság 8cm -úgy emlékszemHa érdekel dobj privit, legjobbakat
-
macilaci78
nagyúr
Ez aztán hangkártya! Az a bajom vele, hogy a számítógép hátlapja nagyon elcsúfítja azt a szép panelt! Az árait elnézva azért rájövök egy dologra: a botfülem megspórol nekem némi pénzt.
-
Renwick
őstag
Háát, ha audiofil hangminőségre vágysz, akkor szerintem nem kifejezetten neked való az X-Fi, még talán az Elite Pro modell sem.
A hallható hangminőséggel alapvetően az a nagy probléma, hogy rendkívül szubjektív a megítélése. Persze igaza van annak, aki azt mondja, hogy mindig az eredeti forráshoz kell hasonlítani, csakhogy ez legtöbbször nem kivitelezhető.
Én átlagos hallgatónak tartom magam, de ha még az általad is említett ''audiofl nézőpontból'' tudnám hallgatni ezeket a cuccokat, akkor sem nagyon mernék pálcát törni, és inkább azt tanácsolnám -- ha pusztán a hangminőség számít -- mindenki hallgassa meg a számára szimpatikus összeállítást a saját fülével, és az általa hallottak alapján döntsön...
üdv
R. -
User64476
őstag
Én nagyon kíváncsi lettem volna, hogy miként teljesít a kártya egy legalább középszintű, de hifi zenehallgatásra kiélezett fejhallgatón (Sennheiser HD5xx, AKG K501, stb.), illetve valami rendesebb hangrendszeren. A PC-s 5.1es rendszerek szerintem lehetnek bármilyen jók, de messze nem ütik meg a szintjét egy 100e forint körüli sztereó rendszernek.
Ha én ilyen kártyát vennék (és bizony jelenleg fontolgatom), akkor nagyon sokat segített volna a minőségi hangkeltőkön való tesztelés, mert sokkal kevésbé érdekel a csillivilli effektek garmadája, mint a sztereó hangminőség. Akár ''audiophile'' nézőpontból meghallgatva...
A teszt egyébiránt nagyon remek lett, gratula! -
Jó lett volna pl. a Crystallizer hatásait spektrális ábrákkal szemlélteni. Ha esetleg megvannak az eredeti hangminták, szívesen megcsinálom.
-
Whaskes
senior tag
''Az audioprocesszor felett mindkét kártyánál található egy memóriachip, az ExtremeMusic esetében ez egy Hynix márkájú 2 megabájtos, az Elite Prónál pedig egy Micron-féle 64 megabájtos példány.''
64Mb?Az nem semmi... Annyi van a kisgépembe
-
Látványos a fejlődés, legalábbis (ahogy Ti is írtátok) a mért eredmények szerint. Ezek olyan szintű kártyák, amik már elmennek egy félprofi zenésznek, még az olcsóbb fajta is. A legtöbb otthon ülő semmit nem fog hallani a ZS-hez képest. Kíváncsi leszek, mit talál ki az SB, merre akarhat még fejlődni.
PCI-E verzió miért nincs?
Új hozzászólás Aktív témák
- Majdnem száz játékhoz engedélyezi az FSR 4-et az új AMD Software
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Jófogás tapasztalatok
- Ingatlanos topic!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LEGO klub
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Watch Ultra 47mm LTE (Titanium Silver) - Újszerű, 2 év garanciával!
- VivoBook 15 X540UBR 15.6" FHD i3-8130U GeForce MX110 12GB 480GB magyar bill gar
- IPhone 16 Pro max 512GB gyári független 2025.10.22. Apple jótállás
- Electrolux 240-4S hűtő
- ASUS ROG Ryujin III 360 ARGB (Micro hibás) INGYEN FOXPOST
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Lenovo 14 Ideapad 5 FHD IPS i5-1235U 4.4Ghz 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- Hibátlan iPhone SE 2020 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3290
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest