Új hozzászólás Aktív témák
-
Zilko87
aktív tag
válasz
Citrone39 #19 üzenetére
Érdekes, mert ma indítottam el a Squad-ot, ami ugyan nincs a listában, de játék indítást követően felugrott egy ablak, hogy aktív az FSR4 funkció. Adrenalinban is automatikusan "aktív" ha a játékban bekapcsolom, ráadásul szebb mint a játék alap szűrője.
Akkor most az a 91 játék a natívan támogatott, és még sok olyan fsr 3.1-et tartalmazó game van amit automatikusan driverből fölülír?
-
Golyo69
senior tag
Nah gyorsan megnézem, működik is faszán a COD-ban. Megjelent az FSR 4
XFX 9070 XT-kártyám van
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valójában nem különböző, mert az implementáció azért nagyon hasonló. Az eltérés csak annyi, hogy az AMD a saját megoldását beleintegrálja az FSR Redstone-ba. Ezt valószínűleg azért teszik meg, mert az NVIDIA küzd azzal a problémával, hogy a Neural Radiance Cache-t csak két játék támogatja: a Portal RTX és a Half-Life 2 RTX. Tehát a fejlesztők nem különösebben törik magukat azon, hogy implementálják. Az AMD viszont az FSR Redstone futószalagban, kvázi csomagban szállítja, így ha bekapcsolod az FSR-t, akkor az aktiválja az aláírt dll-ben szállított Neural Radiance Cache technikát, mert ugye ez a Redstone alapkódja. Kvázi az AMD rákényszeríti a fejlesztőket arra, hogy ezt is alkalmazzák.
Viszont a Neural Radiance Cache így az FSR része, tehát abba a pipeline-ban van implementálva, így önállóan talán aktiválható lesz a többi FSR technika nélkül, de ha közben egy másik gyártó felskálázóját használod, akkor már nem.
-
PuMbA
titán
válasz
Kappantyú #13 üzenetére
RT-hez muszáj a felskálázás, mert nincs elég erős VGA ami a kellő mennyiségű sugarat ki bírja számolni. (A filmiparban is ez van, egyes jeleneteket napokig renderelnek a számítógép farmokon és nem azért, mert kóklerek, hanem mert minden sugarat ki kell számolni. ) Emiatt kevesebb sugarat számolnak és a maradék infót pedig ügyesen fel kell építeni
Mivel az RT fele megy mindenki, ezért a felskálázás is így válik kötelezővé.
Azt is tegyük hozzá, hogy a felskálázók már nem csupán sima felskálázást tudnak, hiszen a DLSS-ben ott az RT-t segítő Ray Reconstruction és Neural Radiance Cache megoldás, amit az AMD még ebben az évben szintén bejelent az FSR részeként.
-
Kappantyú
kezdő
Milyen érdekes, hogy már mindenhez DLSSX meg FSRX kell, mert a játékfejlesztőnek csúfolt kóklerek csapata nem tud épkézláb kódot írni és úgy vannak vele, hogy ott a 6/8/12/16 fizikai mag az 5 Gigaherces CPU-ban, meg a temérdeksok RAM és a GPU-s AI és jóccakát, azok majd megoldanak mindent, vagy ha kevés a usernek, vesz erősebbet...
John Carmack szegény...Ő bezzeg megcsinálta azt, hogy amihez kevés volt a C nyelv, azt inkább Assemblyben leprogramozta...és így elfutott 80386DX-en, és nem úgy volt vele, hogy na majd vesz a user 80486DX-et ha kell neki a Doom...
-
Alogonomus
őstag
Én is pontosan így gondolom. Az FSR4 Redstone lehet az RDNA4 exkluzív, míg az alap FSR4 simán elfut az RDNA3-on is, mert az alap verziója messze nem annyira támaszkodik az RDNA4 AI gyorsítójára.
Pusztán az fps mértékének növelésére valószínűleg az FSR3 marad a jobb opció, viszont az FSR4 a csekélyebb gyorsulás mellett szebb képminőséget is biztosít majd.
Ráadásul a tesztek alapján az FSR4 Performance szinten hozza azt a képminőséget, mint amit az FSR3 Quality szintje, így az FSR4 pixelenkénti jelentősebb számítási igénye megtérül azzal, hogy sokkal kevesebb kiinduló pixelből dolgozik.A kevésbé részletesen kidolgozott képi világú – például "lövöldözős" – játékokhoz valószínűleg az FSR3 marad a jobb választás – talán még RDNA4 esetén is –, hiszen azokban a natív felbontáshoz képest hibásan megjelenő pár százaléknyi pixelt bőven ellensúlyozza a sokkal jelentősebb gyorsulás.
A nagyon aprólékosan kidolgozott képi világú játékokhoz pedig az FSR4 lesz az optimálisabb, mert bár kevesebbet emel majd az fps értékén, viszont a felskálázás esetén jellemzően problémát jelentő elemek, mint a fű, haj, füst, pókháló, egyéb finom részletek is jó minőségben megjelenhetnek a játékban, miközben az fps csak magasabb a natív állapothoz képest. -
Zilko87
aktív tag
válasz
Alogonomus #9 üzenetére
Szerintem erre lesz az FSR Redstone. Azt megkapja az rdna4, az rdna3 pedig az fsr4-et. Elvileg még ebben az évben. Kérdés hoz e annyi teljesítményt a 7000 szériára, hogy megérje...
-
PuMbA
titán
válasz
CptAdamica #8 üzenetére
Valahogy össze lehetne hozni, de kérdés, hogy érdemes-e ilyenbe belemennie az AMD-nek, hiszen a megítélésük függ ettől
Ha maradnak az FP8-nál, akkor hiába kapcsolod be az FSR4-et a 7000-res szérián, több sebességet nemigen fogsz kapni, tehát a felskálázás egyik alap tulajdonsága veszik oda.
Ha hozzák INT8-cal, akkor meg az lesz a baj, hogy gyengébb lesz a képminőség és érdekes felállás lesz azzal kapcsolatban, hogy most akkor az FSR4-en belül nem azonos a képminőség, most akkor melyik FSR4-ről is beszélünk.
Kísérletezni biztos kísérleteztek vele, ahogy Alogonomus írja, hiszen az AMD is beszélt erről, de hogy megéri-e kiadni félmegoldásba egy gyengébb FSR4 változatot az a fő kérdés.
-
Alogonomus
őstag
válasz
CptAdamica #5 üzenetére
Amikor az AMD üzletileg aktuálisnak tartja bevezetni a korábbi szériára is. Az FSR4 a kezdetektől fogva kompatibilis volt a 7xxx szériával, sőt az FSR4 bevezetésekor is egy 7800 XT szerepelt kártyaként a hivatalos bemutató dián.
MLiD Tom friss állítása szerint vagy most Q4, vagy jövő év Q1 a várható időpont. Viszont azt is mondta, hogy a friss tervek szerint az RDNA2-re már nem alakítják át az FSR4 működését. -
Busterftw
nagyúr
válasz
CptAdamica #5 üzenetére
RDNA3-at mar elengedtek szerintem.
-
PuMbA
titán
válasz
CptAdamica #5 üzenetére
Kérdéses, hogy lesz-e. Az FSR4 Machine Learning-et használ és a 7000-res széria ML-ben harmatgyenge, valamint hardverileg hiányzik az FSR4 által jelenleg használt FP8 adatformátum támogatása. Csak az INT8 és az FP16 a támogatott. Az alsó kategóriás 9060XT sokkal erősebb AI-ban, mint az előző generációs csúcs, a 7900XTX.
Jelenleg Linuxon van megoldás adatformátum konverzióval, tehát FP8-at belerakják FP16-ba, de ez ugye sebesség vesztéssel jár. Az FSR4-et így bekapcsolva Quality módban gyakorlatilag nem vagy alig hoz plusz sebességet, a képminőség viszont tényleg jó.
-
CptAdamica
veterán
FSR4 7xxx széria when?
-
Azért ha sikerül NN-el javítani úgy a képminőségen, hogy ha nem is a mai de a későbbi generációs GPU-k-nak nem kell elfűteni 500+ Wattot, akkor hajrá. Sajnos egyre jobban vért kell kiválasztani jobb teljesítmény/fogyasztás mutatókért a chipgyártásban, úgyhogy kellenek a trükkök, mint egy falat kenyér.
-
Héraklész
aktív tag
Nekem ég a 8.1 verzió van és automata telepítésre van állítva de még manuálisan sem tudom frissíteni.
A több mint 13 GB-os AMD Chatet viszont fel akarja rakni... -
Kolbi_30
őstag
Meg jo, hogy ezek kozul egyikkel sem jatszom..🤣
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 9400F / RTX 2060 / 16GB DDR4 / 250SSD+500HDD
- AKCIÓ! ASUS ROG STRIX Z270G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Apple iPhone 13 Pro Max 512GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest