Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Úgy néz ki (sajnos) részben beigazolódott a késéssel kapcsolatos pletyka.
Jim McGregor of In-Stat told EE Times that according to his industry sources in Taiwan, Intel's Ivy Bridge server parts were only delayed from April 8 until April 29, though the dual core i5 and i7 parts for notebooks had been pushed out from a planned May 13th launch to June 3.
Core i3 parts would launch as planned on June 24, said McGregor. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit hozzátennék, hogy a dGPU-k szerepét üzleti és technikai oldalról is lehet vizsgálni. Az NVIDIA és az AMD roadmapjain még szerepel legalább egy, de inkább kettő generáció. Ezek valószínűleg meg is érik majd a piaci startot. A nagy különbség itt az lesz, hogy sem az AMD, sem pedig az NV nem úgy gondol ezekre, mint egy normál VGA-ra. Az integrációval ezek a vállalatok platformjainak kiegészítői lesznek. Ezért gondolkodnak még ezen technikai szinten. Azt már feladták, hogy a mostani piac úgy éljen tovább, ahogy eddig, mert gazdaságilag és technikailag is problémás. Azt azonban egyik cég sem adta fel, hogy vegyél az AMD és NV APU mellé rendre egy Radeon és egy GeForce cGPU-t. Technikailag ezek úgy lesznek bekötve a rendszerbe, hogy az APU IGP-jét segítik minden szempontból, vagyis a fő számításokat az IGP végzi majd, és a képpufferek is a rendszermemóriában lesznek, de némelyik kevés kommunikációt igénylő számítást a cGPU, mint platformhoz kötött koprocesszor átvehet (ezért a platform, mert egy GeForce sosem fog együttműködni az AMD APU-jának Radeonjával, és ez fordítva is igaz). Ez majd a programozón múlik, hogy mennyire tartják ezt a lehetőséget életképesnek. Az biztos, hogy az AMD és az NV lehetőséget ad ezek kihasználására. Az előbbi vállalat a HSA-val, míg az utóbbi a PTX-szel. Mindkettő egy virtuális ISA, ami megkönnyíti a programozást. Persze az NV rendszere teljesen zárt, de ők a GPU-t is ARMv8-hoz fejlesztik, vagyis az x86/AMD64-es APU-kkal az együttműködés technikailag is nehézkes lenne. A Radeon esetében talán elérhető pár funkció, ha az Intel támogatni fogja a HSA-t, de már kérdeztem az AMD-t, és elmondták, hogy teljesen platformban gondolkodnak. Ahhoz, hogy egy GCN-es cGPU kezelje mondjuk a virtuális memóriát a APU oldaláról IOMMU támogatás kell. Az Intel VT-d nem lesz jó. Ez szvsz nem feltétlenül technológiai indok. Valószínű, hogy inkább egy stratégiai döntés, vagy esetleg nem akar az AMD a teszteléssel törődni az Intel rendszerekben.
Ezt a modellt egyébként csak technológiailag tartom indokoltnak. Nagy anyagi lehetőséget nem látok benne, mert az, hogy a szolgáltatásokat platformhoz tervezik már eleve egy komoly piaci probléma, hiszen ha megvetted az APU-t az egyik gyártótól, akkor nyilván nem kérdés, hogy a VGA-t a platform képességeihez választod, hiszen nem akarsz magadnak korlátokat. Valszeg a dolog a hangkártyák gazdasági szintjén működni fog, de ehhez megfelelően magas árazás is tartozik majd. -
stratova
veterán
Azt a fene nagy memóriaproblémát meg kellene vizsgálni.
5850M már éppen megüti azt a szintet ahol érdemes 1920x1080-as felbontással próbálkozni és a 405 MHz GPU + GDDR5-ös verzió is megveri a 625 MHz + DDR3-as variánst.
Legalább egy HD 5750 szintű kártya kell ahhoz, hogy érdemben foglalkozni kelljen a kérdéssel.
Még itt is elegendő lehet 50-70 GB/s nincs feltétlen szükség 120 körülire.
HD 7770 sem maradt el annyival HD 6850-től, mint amennyire a 72/128 GB/s eltérés lehetővé tette volna.
7750 és 7770 között már nagyobb az eltérés azonos sávszélesség mellett. -
dezz
nagyúr
Stacked felállásban kicsit más értelmet nyer a "hely". Néhány watt többletfogyastást bőven megér a külső csatlakozások számának jelentős csökkentése. De mégegyszer, ez nem szükséges, ha a fő lapka mellé van stackelve. Ez valószínűleg elkerülhetetlen az APU-k további fejlődése érdekében.
Hogy a dGPU-kkal mi lesz (leszámítva, hogy valójában azok is APU-k lesznek), azt én sem tudom, de szerintem bőven van még hova fejlődnie a grafikának (főleg, ha végre normális fizika is lesz), így szükség lesz a lehető legynagyobb teljesítményre. De ha az APU-k is "beindulnak", akkor akár önmagukban is kiszolgálhatják ezt, max. kicsit szerényebb növekedési rátával, de több más szempontból (gazdaságosság, stb.) előnyösebben.
-
dezz
nagyúr
Bocs, kicsit elszállt az agyam, de tudod, sok energiát megspórolhatnál másoknak, ha 1s-nél többet áldoznál a gondolkodásra, mielőtt elküldöd a hsz-eidet.
Jól érted, de mit volt ezen olyan nehéz megérteni?
Igen, több/sok szelet egymáson. Ezzel máris helyet spórolnak, de azt is meg lehet tenni, hogy az alsó lapka egy olyan, magas órajeles interface-t tartalmaz, ami kevesebb vonalon kommunikálva is "átviszi az adatot". Erre főleg akkor hasznos, ha normál nyákra kerül a "kocka" - kevésbé számít, ha szintén stacking eljárással kerül egy APU lapka mellé (ahol egy nagyobb lapkán helyezkedik el mindkettő, egymás mellett).
-
Jack@l
veterán
-
dezz
nagyúr
Kurv@jó, hogy hiányos tudásra és féligazságokra alapozva, plusz átgondolatlanul osztod itt az észt. Csodálom, hogy Abunak van türelme mégis szépen egyenként elmagyarázni a dolgokat.
Szerinted mi értelme lenne odatenni a APU lapka mellé a memóriát, ha azt ugyanolyan konfigurációban teszik, mintha sima main ram lenne az alaplapon? Nyilvánvalóan szélesebb buszon fog ülni!
(#142) Jack@l: Csak tudod, az a nem mindegy, hogy a 6850-eseden ezt 8/16 chippel érték el, itt pedig egyetlen "kocka" tudja!
-
Jack@l
veterán
Semmilyen jelenről szó nincs, ddr4 még a kanyarba sincs, és alig lesz előreléps vele jó szokás szerint, a többi meg aranyáron lesz és még sok-sok év múlva.
Tudom hogy az 2-3 giga vram igen szűkös(azért nem agyatlanul használva elég sokmindenre elég), de a mostani és a még jópár évig jelen levő memória meg a csigával versenyzik ezen a téren, még a jelenlegi grafikánál is, nemhogy cinematic animációknál...
Pont nem a hatékonyság miatt kell a rendszermemóriába dolgozni, hanem a mennyisége miatt.(jelenleg) -
stratova
veterán
A korábbi linken szerepel egy nem túl kecsegtető megjegyzés:
"This Hybrid DRAM Stack that they had on stage was hitting roughly 122 GB/s! Intel said we need new hardware, new operating systems and everything across the board for this to become mainstream. That is a ton of bandwidth and that demo concluded the final keynote of IDF 2011. "Ugyan az Elpidára mostanában finoman szólva rájár a ród, de a mobil/tabletekbe szánt Wide IO memóriák használatának van elvi akadálya PC-s környezetben? Az az 512 bites memória interfésznek hála sokkal alacsonyabb órajelen (200 MHz) képes ugyanarra a sávszélességre mint a friss LPDDR3 (ha jól értettem utóbbi még nem az 512 bites megoldást takarta). Vajon ezt mintegy magasabb órajellel át lehetne hozni?
Wide IO
AMD oldalán is elérhető még a témához kapcsolódó TSV-ről szóló Amkor pdf, de utóbbi cég honlapján egy újabb is.
No még egy kis ráadás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem integrálni nem fogják. Odarakják a lapka mellé egy tokba. De ez a sok opció egyike, mivel technikailag kivitelezhető, és minőségben is előrelépés, így mindenképpen érdemes erre építeni.
Az a baj, hogy a jelenben gondolkodsz. A gyártók azokat az igényeket is beleveszik a fejlesztésekbe, amelyek még nem terjedtek el. Például a content creation költségeinek jelentős csökkentése, ami manapság a legnagyobb feladat. Elértük azt a szintet, amikor már egy játék fejlesztésében jelentős anyagi teher a művészek által megteremtett világ megrajzolása. Itt lehet ötleteket lopni az animációs filmekből, mivel ez az ipar már megjárta ezt a lépcsőt. A költségcsökkentést el lehet érni például megatextúrázással, azon belül is nagyon nagy lehetőség a Disney Ptex formátuma. Nem viccből öli az NV és az AMD ebbe a pénzt ... erre kellenek real-time alkalmazható alternatívák. Innen már hiába lesz VGA-d, a hatékonyság biztosítása véget annak is a rendszermemóriába kell dolgoznia. Ezt mindenképpen számold bele.
-
CYBERIA
őstag
A DDR3 és a 128 bit sincs kőbe vésve, gondolom ha nagy lesz a nyomás a továbblépés irányába, akkor lépni fognak.
Azok a korlátok amiről beszélsz, eddig is megvoltak, mind GPU mind CPU-nál. Ennek ellenére nem állt meg a fejlődés. A cserélhetőség meg nem megoldhatatlan, feltéve hogy egy-egy foglalattal több generáció is kihúzza (az FM1 valószínűleg nem erről lesz híres).
szerk.: Látom stratova megelőzött, ugyanaz a véleményem.
-
Jack@l
veterán
válasz
stratova #141 üzenetére
Az oké, hogy lesznek gyorsabb ramok(egyszer valamikor), de ezt bele akarják integrálni plusszba a prociba???
Kíváncsiságból felcsaptam a gpu-z-t és pont megegyezik a 6850-emmel a cube-nak az átvitele. (szával még mindig elég light kategória lesz amikorra majd talán elterjednek, de már egy fokkal használhatóbb) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Angel1981 #116 üzenetére
Addig biztos kitolja a skálázást, amíg a CMOS-t nem tudják kiváltani valamivel. Ennél többet nem tehetnek.
Elméletben lehet görcsölni ezen, hogy vajon ez meddig lesz életképes, de azt kell nézni, hogy a homogén többmagos chipek már nem igazán skálázhatóak ma sem, míg a heterogén többmagos lapkák igen. Innentől kezdve lépni kell, vagy egy helyben fogunk toporogni. -
Jack@l
veterán
Beépíthetnének egy 7970 -es magot is, csak épp a ddr3 és a 128 bites memória elérés(ha egyáltalán annyi és nem csak 64 bit) miatt soha az életben nem fog jog jobban menni mint mondjuk egy ~5770. Ez a tényállás jelen pillanatban, a skálázhatóság/cserélhetőség és a TDP-s maximum szintén zsákutcába tereli a nagy integrációs divatot.
Ezét nézek furán mikor Abu orrba szájba nyomja a népnek a zaccot. -
stratova
veterán
Elhiszem, hogy fárasztó. Ha nem is "kihajcsaje" de az elfut-e kérdés gyakori. Sokan hajlandóak szinte minden grafikai extráról lemondani csak mnjen még a kedvenc játékuk következő része a gépükön. Nem mindenki tud gépfejlesztést játékmegjelenéshez igazítani.
Abból, hogy Intel is elindult ezen az úton akár a konkurencia is profitálhat, mivel a piac ~80%-át uraló szereplőhöz és az APU-khoz már a fejlesztőknek is igazodni kell.
-
ng0ofy
KORREKTOR
válasz
stratova #135 üzenetére
Ezt csak arra írtam, hogy a forumokban miért megy a szájtépés és a "a mosogépen elfut-e a krájzisz és kihajcsa-e?" szöveg.
Zeratul: Remélem, hogy mihamarabb eljön az a jövő, amikor nem kell külön kártyákat venni, elfér a monitorban egy játékra is elegendő teljesítményű gép.
-
stratova
veterán
Egy HD 7750 integrálásra én is fogadnék jóféle sörben. HD 5570 magmérete 104 mm2 volt.
ng0ofy: Tény, hogy mozgatórugó a HC játékos réteg, de az eladások többsége nem innen jön. Kiváltképp most, hogy több notebook fogy mint asztali gép (az ezzel foglalkozó itteni téma is nagyon pörgős). Nem ritka olyan helyzet, hogy 100-150e környékén akar valaki notebookot venni általános felhasználásra, alkalmi játékkal. Ilyen árban alsó kategóriás GPU-t kapni, azt a szintet lassan hozza egy APU is. -
ng0ofy
KORREKTOR
Tegyük hozzá, hogy azért ennyire erős az általad emlegetett réteg, mert a fejlődés úttörői a játékok és hozzájuk készült vas. Na jó, videoszerkesztés-szuperszámítógépek is a fejlesztők-fejlesztések mozgatórugói, de mivel fogyasztóként-vásárlóként a játékosok azok, akik nagy számban vesznek erős, modern, új hardware-t, ezért ők fogják vinni a prímet a fórumokon is. Csak azt kellene belátni srácok, hogy egyelőre az APU-k nem játékra valók, nem arra lettek kitalálva, hanem éppen arra, hogy ne kelljen mindenkinek GPU-t venni, csak a játékos-tuningos lelkűeknek. Akiknek kitalálták ezt a kis IGP azok a fogyasztási mutatókra élvezkednek
-
MongolZ
addikt
X4 P2 vs Quadról volt szó, de egyébként kb. FarCry az a játék, ahol a legjobban kijön ez a jelenség, kb. senki sem tudja miért, a többi játék 90%-ánal nincs szignifikáns különbség. noAA? Ha esetleg volt 4/8x-os AA, megmaradt ez a különbség? Egyébként tegye a szívére az a kezét, akinek nem elég FullHD-ban a 100fps. Ha 30fps vs 40 fps-ről lenne szó, akkor azt mondom okés, aboszlút igazad van, de nem ez a helyzet.
-
Hát akik így állnak hozzá, azokkal sok mindent nem lehet kezdeni. Az az egészben a legszomorúbb, hogy ez egy szakmai fórum (elvileg), ennek ellenére egyre több a teljesen szubjektív, márkafanatikusságot mellőzni képtelen fanboy, ráadásul mindez nem csak az újoncok körében dívik, sőt.
-
És az "úriember" hol beszélt X6 vs i5 összehasonlításról?
Szerintem sehol
. A vitatott páros X4 vs Core Quad volt
Mellesleg pluszba még kiragadtad azt a játékot ahol a legszembetűnőbb a differencia:
de hogy mondjuk ne legyünk ennyire részrehajlók, érdemesebb ezt végignézegetni
Így már kicsit más a kép, nemde? -
tome.jr
addikt
Clock to clock 3800 Mhz X6 1055T vs i5 760, saját mérés. Az AMD rendszert kétszer újraraktam nulláról, azt hittem először a Vistával van gond, azért kapok kevesebb fps-t. Mindkét rendszer egymás mellett futott, ugynolyan ssd-n, ugyanazzal a GTX 480-nal, ugyanolyan OC mellett.
FC2 1920x1200 ultra high NoAA X6 1055T 3820 Mhz:
FC2 1920x1200 ultra high NoAA i5 760 3800 Mhz:
-
ng0ofy
KORREKTOR
Én is a mobil drágább vonalra vagyok nagyon kíváncsi. MongolZ-vel egyetértve egy fogyasztásteszt jól jönne végre. Paul119 és vitapartnerei: Ne itt kelljen már megbeszélni mi lehetett a hiba a tesztjeiteknél... Van erre való topik, alig győzöm kiválogatni, hogy az X4 es athlonod vagy a q9550-es szintén réginek számító proci-e az erősebb egy azóta második architektúráról szóló hírben. Röviden: miköze hozzá?!
-
Látom a tényekkel továbbra sem tudsz megbirkózni, de a személyeskedés az viszont megy. Lehet érdemesebb lenne leszállnod a magas lóról és mondjuk bárminemű bizonyítékkal szolgálnod az eddig "nem túlzottan helytálló" kijelentésedre.
De ha ez nem megy, akkor nyugodtan fröcsögj csak tovább.
Szerk: Mellesleg egy fórumon nem szükséges semminemű megszólítás ahhoz, hogy bárki postoljon.
-
Prof
addikt
Tetszik, hogy egy noname 3dmark eredményt ennyire készpénznek vesztek
Legalább egy llano vs. ivy játékok alatti teszt lehetne benne.
Irodai alkalmazásra+videora már a 4500 mobil vga is elég.Valóban nem tudja messze az A8 Llano IGP szintet.
Ami szép az inteltől az a megnövelt feature lista.
Nem elfeledni a HD4000 nagyon kevés ivy-ba fog belekerülni. Egy i3-at leszámítva mind 50k+ proci.
A többségben HD2500 lesz ,aminek egyelőre nem nagyon tudni a teljesítményéről semmit.Ha ezt az IGP-t hasonló teljesítménnyel i3-al belerakják majd mobil verzióba az viszont eléggé üthet majd. Kiváncsian várom.
-
Angel1981
veterán
"A grafikus vezérlőt kell befogni általános számításra, hogy a skálázhatóság továbbra is biztosítható legyen."
Arról tudni valamit, hogy a grafikus magok meddig skálázhatók?
Úgy értem, ha tényleg rendesen megvalósul a heterogén lapkafelépítés, akkor belátható időn belül nem lesz ilyen probléma, ami anno az órajelemelésnél, majd a magszaporításnál fennállt? -
Zeratul
addikt
válasz
Atom_Anti #108 üzenetére
Miért is lett csalódás a Cayman? Clock to clock gyorsabb lett, jobb lett a setup motor, nagyobb órajelre skálázódott, az energia gazdálkodása is sokkal fejlettebb lett mint a VLIW5 esetén. A Tinity meg nem Bull hanem Piledriver, és egész érdekes dolgok kezdenek kiderülni az energiagazdálkodásáról.
-
zoltanz
nagyúr
A legerősebb GPU-s Llano-val való összevetés sztem nem korrekt, mert valószínű az Intel alacsonyabb TDP-t teljesít.
Valamint vitathatatlan előny, hogy az Intel 2 maggal hozza az AMD 4 -esét általában, és sok progi nincs felkészítve a 4 szálra (főleg az ingyenesek). -
datatomm
tag
Azért alakul ez lassan. Még ebben az évtizedben versenyképessé válhat!
-
MongolZ
addikt
Szvsz ha ezek az integrált megoldások idén elérnék a 8800/9800/GTS250/4830 szintjét, az emberek 90%-ának igénye ki lenne elégítve. Ha esetleg valami véletlen folytán a közeljövőben meg lenne a 6770 szintje, hát akkor diszkrét kártyát luxus lesz tartani. Azért generációnként +20-40% teljesítménynövekedés óriási dolog, kérdés, hogy ez meddig tartható.
-
Atom_Anti
senior tag
+1
Személy szerint 20%-os gyorsulást sem várok, mert Trinity=Cayman+Bulldozer. Mindkét technológia csalódás volt idejében; előbbi esetén a konkurencia beelőzött egy felemás Fermi termékkel, Bulldozer esetén tovább nőtt az Intel előny.
Mindenesetre hamarosan meglátjuk mennyit sikerült csiszolni a konkurenciafelzárkóztató architektúrákon és remélhetőleg több lesz annál.
-
Bastee
tag
Valóban tetszetõs az út amire az Intel (is) lépett, de bevallom valami teljesen újra számítottam, valami még erõsebbre... Maradok az AMD vonalon. Sajnos a CPU teljesítmények nem izgatnak, ma már bármelyik egészséges processzor elegendõ lehet szerintem. (Nem Atom és társai) Az APU nekem arra kell, hogy mindenre elég legyen, és ne kelljen külön GPU... Ebben látom a jövõt
-
bmollszeptim
aktív tag
Komoly előre lépés.
-
stratova
veterán
válasz
stratova #103 üzenetére
Pl:
HD 5870 VLIW5 - 850/1200 - 1600:80:32 - 2720 SP GFLOPs 544 DP GFLOPs 153.6GB/s
HD 6970 VLIW4 - 880/1375 - 1536:96:32 - 2703 SP GFLOPs 675 DP GFLOPs 176 GB/s
Ehhez képest játékokban HD 6970 19-27%-kal gyorsabb.
De az 512 számolóegységes Cape Verde Pro is szorongatja a 800-as Juniper XT-t (utóbbi még VLIW5). -
stratova
veterán
A CES-en feltűnt ez a dia és lábjegyzete. Majd a FAD Consumerization, Cloud, Convergence 17. oldalán ugyanez frissített formában a 34. oldalon pedig a hozzá tartozó magyarázat, amely egybevág a FAD Breakout Client Product Overview 30. oldal számszerűsített értékeivel.
Röviden: A Sabine (Llano) kontra Comal (Trinity) mobil platform referencia notebookjain mért PC Mark Productivity (CPU +25%) és 3D Mark Vantage Performance pontszámain (GPU +50%) alapulnak, nem kell általános érvényűnek tekinteni.
A 2013-as évre jósolnak Trinity-nek 819 GFLOPs teljesítményt, jelenleg az asztali APU GPU-jának eddig megismert adatai szerint 614,4 GFLOPs-ot nyújtana Llano 480-ához képest [+28%]. De utóbbiból bármi messzemenőbb következtetést akkor lehetne levonni, ha azonos alapokon nyugodna a két GPU (ez pedig nem teljesül). -
CYBERIA
őstag
„Közben az AMD is gyorsít cca. 50 %-ot a Trinity-vel.”
Ezt miből gondolod?
Nem túl szerencsés dolog ilyen magasra tenni az elvárásokat, mert annak könnyen csalódás a vége, aztán meg megy a fújolás. Legfeljebb annyit szabad elvárni, amennyi a hivatalos anyagok alapján biztosnak mondható, de még azt sem árt fenntartásokkal kezelni.
Én személy szerint egy 20% körüli gyorsulással is nagyon meg lennék elégedve az A8-3850 -hez képest. -
stratova
veterán
Nem tűnik irreálisnak a HD 6770 szint elérése. Figyelembe véve HD 7750 tesztek eredményeit, jól sikerült a GCN. Kisebb elméleti számítási teljesítmény és alacsonyabb GPU órajel mellett állt helyt. Ráadásul Kaverit 1050 GFLOPs-ra prognosztizálja a gyártó, nehéz (lehetetlen) lenne kisajtolni azt a 231 GFLOPs különbséget 2 Steamroller modulból, azaz illene a legkisebb GCN kártyánál jobbnak lennie. Inkább a memória sávszélessége a fogós kérdés.
6770 - VLIW5 800:40:16 - GPU 850 MEM 1200 - 1360 GFLOPs 76.8 GB/s
7750 - GCN CU 512:32:16 - GPU 800 MEM 1125 - 819 GFLOPs 72.0 GB/sAbu: Llano esetében Tom's HW-nál nem sokat dobott az alapjáratú 6550D-n az 1866-os memória az 1600-ashoz képest. Amit már csak azért is furcsállok, mert több teszt szerint még HD 5550-is profitál a DDR3/GDDR5 váltásból főleg a felbontás, szűrők és részletesség növekedésével, de a DRR3-as (30 GB/s) 4670-et már csak ott érte be (esetenként), ahol a játszhatóság határa alatt van.
Ezzel szemben Overclockers-nél 800 MHz fölé húzva megköszönte az 1866 de a 2200 feletti RAM-ot is (szerintük APU esetén fontossá válik a késleltetés is).
Most, hogy HD 4000 mondhatni potens GPU-val rendelkezik az integrált megoldások között, mekkora lehet a sávszéligénye? Egyáltalán van bármilyen módszer, amivel megbecsülhető eltérő felépítésű APU/GPU-khoz társított ideális memória? Mennyire kavar be itt az integráció következő lépcsőfoka? (Trinity - Ivy - Tegra 4 -> Kaveri - Haswell - Tegra5?). -
Puma K
nagyúr
Ez igazándiból akkor lesz érdekes, ha már itt PH!-n is tesztelik (vagy külföldi oldalakon).
Jó lenne majd különféle játékokból kimerevített képeket látni, hogy AMD-Nvidia GPU, IGP és APU feldolgozóegységeken milyen is a látvány (textúrák, élsimítás, HDR, bloom, stb).
-
Angel1981
veterán
"a Trinity APU IGP-jére nem jelent fenyegetést a HD Graphics 4000."
Ezt szerintem nem is feltételezte senki.
Én így is meg vagyok lepődve a tesztek láttán - persze jó értelemben! -
Agregator
csendes tag
Jön még a Trinity, meg egy HD5000, aztán a diszkrét vga-knak annyi.
Intel bácsi most kivégez mindekit.
Arm, Nvidia, Amd mennek a lecsóba.. -
ng0ofy
KORREKTOR
Idő kérdése, szerintem ide akarnak eljutni, kérdés, hogy mikor? Viszont az sem rossz tulajdonsága egy IGP-nek, hogy ha az oprendszer kellően fel van okosítva ha nincs rá szükség lekapcsolja teljesen a külön GPU-t, ezzel jelentős wattokat spórolva a villanyszámlából. Pl. akinek van egy üresjáratban is majd 20 wattot fogyasztó GPUja nem hiszem hogy állandóan csak játszik. Biztos netezik, olvas, filmet néz, ne adj isten szöveget szerkeszt néha-néha. Na ezekre elég most már az IGP, nem kell a 720p filmhez sem felkapcsolni majd a videokártyát. Elvileg, ha működne
mint lapitopikon az optimus.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem cél. Ez maximum következmény lehet. A VGA-piac jelenleg nem teljesít jól, de az AMD és az NV hisz benne. Ugyanakkor látni lehet, hogy a jövőben a fejlesztéseket mindkét vállalat platformhoz köti, vagyis a VGA-piac a mostani formájában nem fog létezni. Ettől függetlenül a GeForce-ok és a Radeonok megmaradhatnak, de teljes értékű funkcionalitás mellett rendre az NVIDIA és az AMD APU-khoz kötődve. Valószínű, hogy a konkurens termékekkel való társítás lehetősége nem szűnik meg, de az összes szolgáltatás csak platformban fog működni.
A legfontosabb nem az APU-k teljesítményének a növelése, hanem az API-k korlátozó hatásainak kiütése. Ez önmagában komoly teljesítménynövekedést jelentene.
-
MongolZ
addikt
Ez mind szép és jó, de gyakorlatilag az a "cél", hogy a dedikált GPU-k kompletten megszűnjenek. Jól értem? Gyakorlatilag mint régebben a koprocesszorok.
Reális az, hogy az APU-k grafikai teljesítménye elérje a 4830/4770/8800GTX szintjét? Jövőre pedig akár a 6770 erejét? Vagy ez túl nagy álom?
-
skippper
senior tag
Tudom, lehetetlen dologba vágom a fejszém, de megpróbálom ajánlani, hogy olvasd el ezeket pl :
http://prohardver.hu/teszt/cpu_vs_vga_a_csucskategoriaban/resztvevok.html
http://prohardver.hu/teszt/cpu_vs_vga_a_kozepkategoria/resztvevok.html
ha egy 4 GHz-re rángatott PhII X4 20-30 fpsel lassabb volt bármi másnál, akkor ad1: nagyon alacsony grafikai beállítások voltak és ilyen 100 vs 120 fps helyzetet tudok elképzelni, ahol irreleváns az a 20 fps, vagy pedig más komponensel volt probléma (esetleg nem bírta rendesen azt a 4 GHz-et és hibázott, olyankor előfordul lassulás a magas órajel hatására)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Először optimalizálni kell a kódot arra, hogy kihasználja az előnyeit a LOC és a TOC ingyen kommunikációjának előnyeit. Mivel nem általános, hogy a PC-kben APU-k vannak, így konkrétan kerülik a fejlesztők azokat a feladatokat, amelyek csak APU-val oldhatók meg hatékonyan. Nyilván az APU-k terjedése ezen segít.
Az biztos séta a GPU-nak, ugyanis a PhysX a jelenlegi játékokban nem a GPU-val gyorsítja a Rigid Body-t. Az APEX 1.1-ben lesz először teljesen GPU-s kód. Amiért sokkal jobban fut a GPU-s PhysX az a korlátozások hiánya. Nézd meg a Batman: AC-t, ahol a fejlesztők a CPU-s kódot nem korlátozták egy magra, így a PhysX gyorsítása nem jelent nagy előnyt. Dedikált GPU-val is kemény pár százalékot lehet nyerni. Carmack ezért tartotta anno a PhysX megvételét rossz öltetnek, csak ugye ő technikai ember, és nem gondolt arra, hogy az NVIDIA mesterséges korlátokkal gyengíti a CPU-s kódot. A fizika gyorsításának igazi forradalma az integrálással jön el. Olyan dolgokat láthatsz majd, amiket eddig nem. Erre az NVIDIA majd a PhysX-szel biztos nagyon rágyúr a Maxwell APU megjelenésével. Itt jöhetnek a játékmenetre ható elemek, mint a szél szimulációja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az elnézem, hogy ne 650 MHz-en mennyen gyakorlatilag tuning. Az Intel kitesztelt valamit, amire garanciát vállal, de ha az a működés megváltozik, akkor a garancia megszűnik. Itt nem a megoldhatatlansággal van gond, hanem azzal, hogy nem garantálható a stabil működés.
De az a lényeg. Biztos is vagyok benne, hogy az Intel a maximumra törekszik. -
Zso2
őstag
Nem hiszem el,hogy nem lehet megoldani ezt.
A játékok alatti teljesítmény érdekében az intel elnézne olyat,hogy csak 650-nel megy az igp...., a lényeg ép az igp-ből való maximum kihozása egy játéknál nem?
Amúgy meg mi ez a játékok alatt nem teljesít ,ha jól nézem ott is volt amelyik játéknál 8x% vert az előző genre.... -
Pikkolo^^
addikt
Még mindig gyenge.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ a Phenom 2 előnye, hogy mennyire hátrány a programban az IMC hiánya. Ha nagyon, akkor a Q9550 még c2c szintjén is lemarad. Lényegében mindegy. A Q9550 elég régi sajna. Nem kérdés a technológiai előny a Phenom 2-nél van. Ettől mindkettő jól használható még ma is.
-
BeLucZ
addikt
pedig x4 955 clock to clock nem hinném hogy erősebb lenne egy q9550nél, tehát maga az architektúra nem jobb, alapórajelen ugye magasabb mhzen ketyeg, ebből is adódhat nem kis előnye!
igaz amdben van l3 cache ami ugyebár a bf3ban igencsak brillírozik de nem minden játék profitál belőle és clock to clock nem hinném hogy annyira gyalázná a q9550et
nekem 4,25 ghzen igazán impresszív erőt tol ki magából az "öreg" veterán... -
TGWH
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Érdemes arra gondolni, hogy az IGP egy GPU mellett aktívan befogható általános számításra. Fizika, AI, vagy például auralizáció, amit az Intel annyira tesztelget. Azzal, hogy az Intel ennyire erre a terepre tereli a fejlesztést erősen megnőhet ennek a jelentősége, vagyis a játékosok számára is komoly előny lehet az APU. Az biztos, hogy a lapkák skálázhatósága ebből a szempontból biztosított csak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A "kihajcsae" nem ilyen kérdéskörben értendő. Itt a feladatokról van szó. A 3DMark úgy van kalibrálva, hogy a processzor oldaláról a terhelés minimális legyen. Pontosan ezért kapsz szinten minden gépben ugyanolyan graphics pontot ugyanazzal a VGA-val. Itt ezt egy turbó tipikusan jól ki tudja használni. De jó itt a PowerTune is a Radeonoknál. Ez amolyan fordított turbó. Vagyis nem az alapórajel van megszabva, hanem a maximális az alap, és az csökkenhet, ha nem fér bele a TDP keretbe. A 3DMark jellege ezeknek a trükköknek nagyon kedvez. Alapvetően ezért nem szeressük a programot, mert a jellege miatt nem alkalmas a játékokban látható erőviszony visszaadására.
A proci számolása a motor működésétől függ. Van ahol úgy van kalibrálva a motor, hogy a jeleneteket limitálja, mert ez esetleg valami szinkronizációs igény. Például az LA Noire esetében, ahol azért kell 30-ra limitálni a jelenetet, mert az arcmimikát 30 fps-sel rögzítették. Ettől függetlenül a legtöbb játékban a jelenetek számítása keményen zajlik, noha nem biztos, hogy mindegyik átadásra kerül a GPU számára.(#59) Zso2: Az lehet, de csak a teljes lapkára. Az Intelnél IGP turbója egy driveres vezérlésű dolog, vagyis nem teljesen hardveres megvalósítás. Nem biztos, hogy a teljes TDP keret kitolásának konkrét eredménye lenne.
-
sh4d0w
félisten
Ez továbbra is gyenge; kis felbontás, medium részletesség mellett hoz játszható szintet. Ez még belépőszinthez is karcsú.
-
arty: x4 965 : 4ghzen , 6950 2gb( 20 de inkább 30 al is kevesebb fpst kaptam de volt ahol 40fps is volt a különbség egy 3700 mhzen járatott Q9550hez képest
Ahhhaaa, aztán felébredsz, hogy belelóg a kezed a bilibe. Csak azt nem értem, hogy az ennyire fals flame generáló hozzáállással hogy-hogy nem kaptál még egy "fan-boy" rangot...
(#44) Paul119:
Az hogy valamelyik hardware elemed hibás, vagy nem igazán megy részedről a tuning, nah az hogy a fenébe jön ide?Most akkor kezdjek el ellenpéldákkal dobálózni? Nem túl tuningbarát (C2-es stepping) X4 955-es 3850 MHZ-en 2 napi futtatás mellett is prime stabil...
Ha nem szeretnéd még inkább beleégetni mindenki tudatába, hogy a " az AMD cpu-ja fekália" posttól kezdve lényegében az eddigi összes ebben a topicban elhangzott csak trollkodó "szakember" ámokfutása volt, akkor lehet jobb lenne a kreténség hegyeket tovább halmoznod....Tömören: fájdalmas vagy...
-
ng0ofy
KORREKTOR
Most az egy dolog, hogy itt a PH!-n az a második kérdés egy új APUval kapcsolatban az ára után, hogy a játékokat hogy viszi
azonban szerintem az APU-ra gerjedő vásárlóréteg (irodai felhasználás, vállalkozások-vállalatok) az áron túl azt is nézik, hogy emellé nekik már nem kell venni külön GPU-t, ami nem feltétlenül árban, hanem meghibásodásra hajlamos alkatrészben kevesebbet jelent. Mióta elterjedt (?) a kétmonitoros munka kell a GPU, de egy ilyen APU már esetleg elbír a két monitoron futó nem számolásigényes feladatokkal. Van arról info, hogy tudnak-e ezek kezelni több monitort? Talán az amd mintha tudna.
-
HaRdCoRe^mp4
tag
Erősödik az intel
-
Prof01
veterán
Szép teljesítmény!
-
stratova
veterán
Nagyon remélem, hogy nem lesz rá szükség
Tudom-tudom csak egy hír témája, de ne trollkodjuk szét kötelező jelleggel ha lehet. Más sem szereti a dobálózást olvasni egy AMD-s hírben, igaz?Az én olvasatomban nyers erőben HD 6530D és HD 6550D közé ért be ezzel az asztali Ivy (kb. erre számítottam). Az IGP várható teljesítményét egyébként már korábban is megszellőztették.
Célszerű némileg alacsonyabb, de vállalható teljesítménnyel számolni mobil GPU-nál.
Ugyebár notebookoknál HD 3000 650@1100-1300 MHz körül mozgott az asztali 850@1100-1350-hez képest, Llano-hoz hasonlóan. Ez látszólag megmarad.hasva: Kis részletezés a +50%-ról.
PC Mark Vantage összpontszám:
A4-4355M (ULV-17w) - 3525
E2-1800 - 2757A6-4455M (ULV-17w) - 4200
A6-3400M (35w) - 45453D Mark Vantage Performance:
A4-4355M (ULV-17w) - 1700
E2-1800 - 938A6-4455M (ULV) - 2355
A6-3400M (35w) - 2292 -
Jack@l
veterán
De egy ilyen kis izét azért csak hajtson már ki egy i5-i7...
Ha nincs mit számoljon a cpu, a 30 fps egy vicc a maiaknak, akkor csak marad kraft a kis szutyok igp-re is. (vagy nagyon szarul van megírva ajáték, hogy idle-ben is fullra járatja az összes magot)
Végülis mind1, túl van lihegve az egész, netezni filmezni jó, játszani meg úgyse fog vele, aki grafikát is szeretne... -
Atom_Anti
senior tag
Elég szépen hozza a Vantage pontokat, AMD 6620G még a legjobb felállásban is 400 ponttal alább marad. A 256MB memória viszont soványnak tűnik, remélem Trinity 1GBos lesz...
-
TGWH
őstag
De most nem tök mindegy?
Kapunk pár tucat procit, ha minden jól megy, pirosat is, kéket is, aztán meg lehet nézni melyik milyen pontszámot generál, és az árban megfelelőek közül választasz egyet.
Az biztos, hogy az intel erősebb lesz prociban, az amd meg látványban...
Sehogy sem jó, vagy procit veszel pár év múlva, vagy másik videokártyát...szvsz ezzel csak annyival jártunk jobban, hogy kevesebbet fogyasztanak, újabbak, meg talán jó áruk lesz, vagy legalább a régebbi procik árait lenyomják picit... talán...
-
hunmyke
aktív tag
Én ezt a táblát még beletettem volna a hírbe: [link]
Belépő videokártyákat nem váltja ki, ha játékról van szó.
Mindenesetre az elődhöz képest nagy előrelépés... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az IGP turbója az attól függ, hogy van-e rá TDP keret. A 3DMark alatt biztos van, mivel úgy van megírva a program, hogy alig dolgozzanak a processzormagok a grafikus tesztekben. A játékok alatt ez már nem így van, így a turbó ott zömében ki van lőve. Ez függ az adott játék terhelésétől, de az biztos, hogy olyat nem látsz, mint a 3DMark alatt, hogy állandóan beizzítja magát a rendszer IGP-je a turbóra, vagy nem lesz turbó, vagy ciklikusan fel-fel ugrál az órajel, amikor pont adott rá a TDP keret.
(#50) Zso2: Neked is azt tudom írni, amit Jack@lnak fentebb. Ennek megvan a hardveres oka.
(#47) Zso2: Az le. Én csak a Q9550 viszonyát ismerem az X4 955-tel. Nem mondom, hogy ég és föld a különbség, de egyértelműen lassabb a Q9550. Hiába túl öreg már. Persze ettől még jó.
(#49) Paul119: Elolvastam az elejét. Nem volt stabil a rendszer. A tuningot az alaplap is elintézheti. Ez komplex kérdés. De még mindig nem értem, hogy ez, hogy jön ide.
-
miresz
veterán
Elég gyengusz.Mondjuk,egy fokkal jobb mint az előző generációs IGP-je az Intelnek,de még mindig van mire gyúrni....
-
Jack@l
veterán
Az volt már hogy a dacia és a trabant egymásnakesnek egy drag racingen?
Ahova kell az erő, oda nagyon sokáig kelleni fog dgpu, vagy 5 procit akarsz az alaplapba nyomkodni ha többkártyás rendszert akarsz?
A prociban lévők meg a 10e-es kategóriában villonghatnak. (már akinek ez a csúcs és nem lát az orránál tovább) -
fondorlatos
aktív tag
Elég szép eredmény már most így előzetesként.
-
TGWH
őstag
Nem rossz, de miért 3dMark-ra gyúrnak a fiúk?
Most már csak az ára a kérdéses... Meg hogy ha már az igp nem lett jobb az amd-énél, akkor a proci mennyivel lesz jobb, és kinek mi kell, pl. fogyasztás. Várjuk az árakat, aztán veszünk amd-t attól félek
ami persze nem feltétlenül jelent rosszat...
-
Zso2
őstag
Nem is erről van itt szó ,ez a fejlődés ,eljön az az idő is mikor már meg sem fordúl a fejedben,hogy diszkrétet vegyél, azért itt még a cpu nyers erején van a hangsúly.....
Még jó hogy erősebb egy gyalorlatiklag fél b30-as tégla méretü izé egy tenyérben eldugható cpu-tóldiszkrét vga mióta is" fejlődik" ?(hol fejlődik-hol nem.)
-
Paul119
addikt
hát ha netezni meg filmet nézni akarok akkor inkább laptopon teszem kényelmesen az ágyból, ha játszani akkor arra meg egy asztali gép
konzol!
, najó mára eleget röhögtem,annyiért veszek egy 9800m gtses notit és lazán lerágja mindenben, fogyasztásra meg tojok, veszek mellé még egy aksit bár a gateway noti is simán ki bírt 2,5-3 órát és még maradt is 30% körül az aksiban (shift 2)
arty: x4 965 : 4ghzen , 6950 2gb( 20 de inkább 30 al is kevesebb fpst kaptam de volt ahol 40fps is volt a különbség egy 3700 mhzen járatott Q9550hez képest
-
Móci
addikt
Csak legyen hozzá értelmes driver is...
-
#16939776
törölt tag
Ez volt a legalább elvárható szint. Sosem lesz kiegyensúlyozott annyira, mint egy tapasztalattal megtervezett gpu
-
Möhe
addikt
Ez szép intel.
Láma kérdés sokaknak,de nem követem a piacot.Hová tehető ezeknek a tudása egy 6850hez képest? Mert jelen állás szerint még egy IGP-vel is bőven ellennék (megüti a 8800GTS-est 1680-on?) .
-
yarsley
aktív tag
High end GPU meg tud hajtani egy kb laptop méretű kijelzőt? Csodálatos.
Bárki aki ennyit szán procira, fele ennyi pénzből vesz egy tűrhetően jó videokártyát, vagy egy egész jót ugyan ennyiért. Egyszerűen nem latom azt a réteget, aki ennyit kiad procira, de videokártyára már nem áldoz. Annak vagy nem is kell komoly grafikus tudás, vagy vesz egy jó VGA-t ha igen. -
Löncsi
őstag
Nagyon impersszív.
-
Apika
addikt
Saját magukhoz képest jelentősen előreléptek...
-
ftc
nagyúr
Várjuk meg a részletes teszteket
én kíváncsi vagyok a minőségre is..illetve a driverekre..
-
havasa
aktív tag
Játékokban átlagosan kevesebb, mint 50%-al gyorsabb a HD 3000 diavetítő edisönnél? Wow!
Közben az AMD is gyorsít cca. 50 %-ot a Trinity-vel.
Price/performance részletes összehasonlításra kíváncsi lennék a CPU-t illetve a GPU-t is nézve. -
Tombi
őstag
Nagyon használhatónak tünik, de azért full HD-n nem vinne egy Star Trek Online-t szerintem
-
Monty Cora
csendes tag
Szerintem ez így teljesen rendben van, nem is vártam ennél nagyon többet.
-
mghltm
addikt
720p-ben jatszhato jatekok laptop eseten alacsony fogyasztassal?! ide vele most! kellemes a novekmeny a hd3000-hez kepest
-
Yany
addikt
Az a baj, hogy az Intelnek nem kell elérnie az AMD APU-kat két okból sem: eleve jobb megítéléssel rendelkeznek mégha APU-ban az AMD mindig is fejlettebb volt, illetve mert a CPU része jóval hatékonyabb. Összességében elég, ha csak megközelíti az AMD termékeket az Intel APU-ja és máris nyert ügye van.
Remélem, az AMD közben nem alszik, mint ahogy átaludta a P4 korszakban szerzett előnyét is...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ł-IceRocK-Ł #4 üzenetére
Muszáj erősíteni. A homogén többmagos rendszerek skálázhatósága a végéhez közelít. A grafikus vezérlőt kell befogni általános számításra, hogy a skálázhatóság továbbra is biztosítható legyen.
-
BoC1ka
senior tag
lehet azt mondani, hogy az amd enterntaimnentben OP mig az intel performanceban?
ergo munkara intel minden masra amd?
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
Kezd feljönni az Intel az IGP terén. Ez már jónak mondható. És ugye még a driver kérdés is nyitva van.
-
Zso2
őstag
Nem lesz rossz ez 1-2 generáció múlva, mivel az Intel cpu teljesítmény/fogyasztás aránya nagyon jó... Ahhoz képest milyen későn vették rá magukat a konkurenciához képest ,szinte a 0-ból már most elfogadható dolgot hegesztettek össze...
-
csƵ
addikt
Azért a fogyasztás sem lesz mindegy a Trinityhez viszonyítva, mert a 17W-os AMD APU röhögve veri ezt az i5-öt grafikában.
-
banhammer
veterán
Rendesen beletaposott az Intel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az AI megeszi a szoftverpiacot?
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Telefon javítás, szervíz!
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- VGA hiba
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple asztali gépek
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING 8GB GDDR6 Videokártya
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire Nitro+ RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor Red Devil RX6700 XT 12GB eladó
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Manli GeForce RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit LHR videokártya (használt)
- Lenovo M10 HD 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3105
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Thomson Streaming Box 240 TV okosító / Számla / Garancia /
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest