Új hozzászólás Aktív témák
-
NOP
csendes tag
Hú emberek... Az nvidia szopni fog ezzel az autóiparral. Múlt héten ültem végig egy kis autóipari quality tréninget - és én be nem szállnék a businessbe az tuti! : )
Jó persze, nagy cég, sok pénz, megoldják majd.
A VDA az nem egy több gyártót tömörítő autóipari szövetség szemben a többi névvel, amik ténylegesen egy-egy céget jelentenek? -
fiATHaLON
őstag
Húzni lehet majd?
-
MaUser
addikt
Egyébként mielőtt arra gondolna mindenki, hogy ez itt azért jön be mert nekünk jó lesz, hát az téved. Az indokok a következőek a gyártók szemszögéből:
- piac differenciálása: az olcsóbb típusok analóg műszeregységgel + digit kijelző a drágábbak pedig full digit kijelzővel jöhetnek. Ez manapság egyre erősebb indok, mivel típusokat nehéz látványosan szeparálni valós műszaki tartalommal. Az eddig alkalmazott szeparálásról, mint a zajszigetelés, független hátsó felfüggsztés, fúrt féktárcsák, súlyelosztás, stb. meg a vásárlók 90% azt se tudja eszik vagy isszák és mire is jók.
- ár: egy minőségi, tartós mutatós műszeregység ára horribilis, egy ilyen lcd-s egérmozi viszont fillérekből megvan, aztán hogy cserélni mibe fog kerülni az már más kérdés. Az ilyen integráljunk minden össze egységekre már ma is rengeteg példa van, pl. kerékszenezoros kerékcsapágy (agybeteg, aki kitalálta), fullos dim modul can-es gyújtással egybeépítve, stb. Jó ez a moduláris elrendezés a gyártónak, de 10 év múlva a mai autók már javíthatatlanok lesznek márkaszervizek kivételével, mivel ezeket az egységeket senki nem fogja legyártani az eredeti beszállítón kívül, akit meg köt a szerződés. -
csibor
addikt
válasz
csakegyreg #16 üzenetére
Engem az analóg zavar,annyira hozzászoktam középen a digitális kijelzőhöz.
-
#95904256
törölt tag
Carmageddon Live! :-)
-
Bcy+
tag
És it hogyoldják meg hogy ne legyen meghibásodás a hömérségletváltozásokközt ??
Nem egyszervoltmár hogy nem engedet elindulni benzinkutrol az elektronika
Mikor megálok hirtelen felmelegszik a motor .. menet közben ugye hül van légáramlat.... ott akukk valaminek ... és várhatok jó órát mire kihül és ujra müködik ... ugyanez kijelzővel
de gondolom ha az sem megy nem indul ugyanugy ... Minél bonyolultabb valami nagyobb hibaszázalékal dolgozik .... -
Aprósólyom
addikt
válasz
Solicidium #24 üzenetére
Szomoru, de ez a kapitalizmus. Egyebkent mi magunk is tehetunk rola. Az embereket hajtja a birtoklasi vagy. Neki is van, nekem is legyen, ezert valoszinu nem fog ez a folyamat megfordulni.
Egyebkent en is azt latom, hogy a szukseg torvenyt bont alapon az NV abbol fakadoan, hogy Intel es AMD is teremti meg a sajat CPU GPU vonalat es fuzionalajak ossze, ugy ay Nvidia is erzi hogy szepen lassan mas fele kell kapargatni a bevetelt
-
simonzé
addikt
Jajapropó. Vagy 6 éve vezettem az első szériás Toyota Priust. Ott egy nagy LCD panel mutatta középen hogy mi a helyzet. Szóval az LCD már akkor ott volt a sorozatgyártott autóban, csak még elég drága volt alatta a vas.
-
#56573440
törölt tag
nissan primera-ban is középen van minden. eddig nem sokat vezettem, de nekem akkor sem tűnt gáznak hogy középre nézzek. bár szokatlannak igen, de ha többet mennék vele tuti nem zavarna.
egyetlne baj a közép műszerfallal hogy anyósready azaz a többi helyről is szépen látszik és bele lehet ugatni hogy miért mész ilyen lassan gyorsan, nem kéne már váltani, ésatöbbi
szerintem fölösleges a többi potenciális donort ilyen információkkal terhelni
-
válasz
#65675776 #49 üzenetére
Igy igaz, viszont nem lehet véletlen hogy az autógyárak leszoktak az LCD műszerfalak alkalmazásáról a 90-es évekre míg a repülőgépgyártásban mára a kiegészítő, biztonsági céllal meghagyott analóg mutatókat is elhagyják a gyártók. Maradtak a kapcsolók és a nagykonrtasztú LCD megjelenítők csoportokba rendezve váltható funkciókkal.
Fontos a magas kontraszt, hiszen szinte minden autógyártó fekete számlapot és rajta fehér jelölést használ a mai napig mivel ez a legjobban leolvasható.
Nekem alapvetően a színes animált műszerek megjelenítésével van gondom a műszerfalon a szokványos mutatós mérőműszerek helyett. Ha így lesz akkor el fogja vonni a figyelmet az útról és mindig megragad majd rajta az ember szeme ami szvsz balesetveszélyes.Ja és a Renault Twingo-t kihagytam a korábbi felsorolásból. Ott még műszerfal sincs, csak egy apró digitális kijelző középen. Állandóan jobbra és lefelé nézegetni nem biztos hogy szerencsés megoldás.
-
#65675776
törölt tag
A HUD-nál és a kijelzős műszerfalaknál már ezerszer kiderült, hogy a leolvashatóságot alapvetően befolyásolja az alkalmazptt színvilág. A legjobban és leggyorsabban a monokróm kijelzőket lehet leolvasni. Színes esetén alapvető fontosságú a magas kontraszt és fényerő, illetve a lehető legkevesebb szín használata. A replőoparban erre 30 éve rájöttek, az autóknál miért kell előlről kezdeni, gyakorlatilag a nulláról?
-
xuldar
addikt
Látom, sikerült figyelmesen elolvasni a cikket. A g200ban 240 streamprocessor van, ebben 8 lesz, vagyis az 1/30-a, csak ugyanaz a technológia. Tudod, skálázható a g200 is. 8 streamprocesszor talán nem fűt annyira, meg lehet hogy nem is lesz olyan nagy teljesítményfeleslege. Meglátjuk, ha megjelenik a cucc.
-
L Balázs
tag
Lassan már nem csak pl. a fogyasztása számít majd egy autónak, hanem hogy milyen videókártya van benne. Egyébként ha valaki unatkozik a kocsiban, csak benyomja az aktuális NFS-et, a kezelőszervek már úgyis adottak.
-
Enton
addikt
válasz
VaniliásRönk #39 üzenetére
'ha van 68-as akkor akár ahoz is, ha nem létezik akkor legyen 67-es!
'
-
^Clown
addikt
Látványos feature az biztos. Rakjanak bele egy 280-ast, aztán mehet az óttópályán a krízis
-
#06658560
törölt tag
Megint irok, valasz nelkul, mert sokak feszegetik: egy digitalis kijelzon megvalositott mutatot mivel nehezebb leolvasni, mitn egy azonos meretu, ugyanott elhelyezett normal analog egyseget? mitol pontosabb egy analog muszer, mint egy ilyen displayre epitett? Es egyaltalan, kinek szokott a jelenlegi jarmuben a kijelzoje napfenyben furdeni? Minden jarmuvon arnyekoljak oket, mert a napfeny, tukrozodes a jelenlegi esetekben iso kozhat leolvashatatlansagot. Terssek megnezni a jarmuvek muszerfalat. S egy ilyen panelnek a jelenlegi, plusz plexias kijelzokkel szemben elonye lehet, hogy a kijelzo nem tukroz, ellenben a plexivel. A 3D megoldasnak szinten elonye lehet, hogy az apple docsahoz hasonloan akar ki is nagyithatja az aktualis sebesseget, mindeg,y hogy szamszeruleg,vagy mutatoval jelzi ki. Ahogy valaki emlitette, szinten megoldas, hogy anyu csak azt latja, ami erinti: sebesseg, esetleg fokozat szama, illetve illene valtani az alacsony fogyasztasert, mast nem, vagy mondjuk a korlatozasokat, apu8nak meg turbotolto tulnyomasatol kezdve vizhofokmeron, olajhofokmeron keresztul akar az abroncsok legnyomasaig mindent.
Es felreertesek elkerulese vegett, nekem egyikkel sincs bajom, mindegyiknek megvan az ertelme, csak a felsorolt ellenervek elegge olyanok, hogy nem alljak meg a helyuket.
Es a mai, kozeljovo piacrol par nem analog kijelzos jarmu:
Renault Megane
Kozelrol
Citroen C4
Citroen C6
Picasso
masik Citroen Picasso
Toyota PriusEbbo la megane amelyik a kozeljovo lesz, a tobbit forgalmazzak, a Picasso keppel vagoyk bizonytalan, melyik generaciohoz tartozik.
-
leviske
veterán
Vááá! Én azt hittem, mikor láttam a képeket, hogy ez egy PC-hez/Konzolhoz való kormány...
Utána olvasom, hogy ez igazi...
Az ötlet szerintem jó, de a megvalósítást komolyan át kéne gondolniuk. Ez így nagyon csúnya, pedig az Audi átlagban letisztultságra igyekszik.
-
plömplöm
őstag
emberek! 1000éve vannak fejegységek, amiknek arra a két négyzetcentis kis homlokára pakolhat az ember tarkabarka grafikákat, meg 3d-ben vizualizálódik rajta a lagzilajcsi. azzal senkinek semmi baja? ez meg annyi mindenre jó, hogy bele sem merek gondolni. pld tolatókamerák képe (ami előrefelé néz annak mianeve? előrefelékamera?). vagy miért jobb félrekacsintgatni a 3"-os pna-ra, mint az arcunk elé lepillantani a 30"-os műszerfalra? (túloztam, direkt). vannak autók, amiben a középső tükör környékére raknak egy második tükröt, amiben a hátul ülő lurkókat lehet szemmelverni, nem lenne jobb itt a jobbfelsősarokban ez a látvány? rakosgatnak a külső tükrökbe holttérfoglaltságjelző lámpásokat, tessék, irányjelzéskor (amit tőlünk nyugatra a sávváltás előtt már használnak) megjelenik az adott oldalon egy nagy piros iksz dontdoit felirattal. ésatöbbi. nem csézésből kéne kiindulni, ehh...
-
Findzs
addikt
és majd tölthetjük le rájuk az uj béta drivereket
-
priti
addikt
Mik egy műszerfallal szemben támasztott követelmények? Könnyű leolvashatóság, pontosság. Ennyi.
Egy műszer az műszer, egy képernyő az meg egy képernyő. Semmi keresnivalója egy képernyőnek ott, ahol szempont a könnyű leolvashatóság. Rásüt a nap és szvsz, semmit nem látsz rajta, rontja a szemed.
Baromság.Tegyenek be valami folyadékkristályos kis cart középre a műszerek közé és játszon szép kis videókat, ha nyitva maradt az ajtó, legyen, de hogy az egészet egy képernyőre cserélni...
Baromság. -
#56573440
törölt tag
gondolom lesz WoW edition is, hogy ha már kap egy jobb int vga-t akkor már a függők tudják menet közben is csapatni. meg úgyis jön a diablo 3 is, kell a vas a kocsiba is nehogy véletlenül ne kockulhassunk már ott is
-
Enton
addikt
Amugy ti meg flesh-elnétek ezt az autós gpu-t mit is bír? én nagyon! Megnézném mi a vége MHz-ben nem km/h-ban.
Plusz mostmár lehet ótós vga hűtést is kapni meg lehet moddolni az egészet ahogy van, hogy ne csak 60fps-el mutassa a kmh-t és a rmp-t hanem 80fps-el!
-
User64476
őstag
Szerintetek a muszerfalat lehet huzni? Nyaron biztos kevesbe de telen meg akar Counter Stikeozni is lehet majd rajta!
-
Nyilván erősen lebutított változatokról lesz szó.
Vagy a selejtesek közül kiválogatják, hogy mi az ami erre még jó, letiltják a fölös részeket, aszt' csá!Egyébként egy autónál - goldolom - kevésbé számít a chip fogyasztása, hiszen amíg a benya 70-80%-a a külvilág melegítésére megy el, addig +200W fogyasztás/hőtermelés lényegtelen, így ezzel az erővel akár a rendes GT200 gynegébb példányai is belekerülhetnek az autókba alacsonyabb órajelen. Így rájuk lehetne bízni minden vezérlési feladatot, nem csak a navigációt, meg a csilli-villi kijelzőket. Persze így meg a megbízhatóság lenne kérdéses pont.
-
Psych0
őstag
g200 egy panelnek... kemény... kíváncsi vagyok, hány százalékát használja ki egy 3d-s naviszoftver, mikor az igo új változata pda-kon megy
-
Voltak már korábban is kisérletezések egyes gyártóktól digitális műszerfal kialakítással kapcsolatban, de egyik sem tudott gyökeret verni és visszaálltak az analóg műszeres megjelenítésre. Ilyenek voltak FIAT Tipo-Tempra Digit, valamelyik francia autócsoda és a Chevrolet Corvett egyes évjáratai. Az volt az ellenérv velük szemben hogy nehezebben lehet leolvasni a digitális adatokat mint az analógot és egy pillanatra el kellett rajata gondolkodni hogy az éppen aktuálisan kijelzett érték mit is jelent valójában. Az analóg műszerekre elég egy pillantást vetni és látod hogy minden rendben van vagy esetleg valami hiba van.
Taky: LOL
-
Taky
senior tag
-Jó napot kívánok, ön túl gyorsan hajtott!
-Há lefagyott ez a sz.r!
-
nagyon gonosz és antiszociális off, ami nem kifejezetten csak ehhez a cikkhez tartozik. Tényleg ide fejlődik a világ, hogy már nem tudnak milyen hülyeséget kitalálni "jódolgukban" a gyártók??? Milliárdokat költenek baromságokra, hogy még valahogy meg tudják fejni az embereket, miközben valahol a betevő falatjukért güriznek naphosszat. Tudom, én is itt ülök a gépem előtt most is, ahelyett, hogy pl. kapálnék a mezőn és adakoznék a szegényeknek, de tényleg kicsit el kéne gondolkodni a cégeknek már. Szerintem manapság már nem a kereslet generálja a kínálatot, hanem pont fordítva, ami nem a legegészségesebb. Elnézést mindenkitől, nem akartam senkit megbántani, valószínűleg én meg más hülyeséget vennék meg. Úgyis minden "baromság" létjogosultságát meg lehet magyarázni. Így pár év után meg kezd elegem lenni az elektronikával telenyomott autókból, mert átlag kétévente valami drága apróság elromlik, amit az ember nem tud megszerelni. Vicc, hogy az öreg autónkra nem kell annyit költeni mint az "új hiperszuperre" és egyáltalán nincs rosszabb állapotban ettől függetlenül. Egyre nő sajnos az alkatrészek/egységek számának növekedésével a meghibásodás esélye. És sajnos nem márkafüggő a dolog egyre inkább. Na mindegy, húztam "kapálni" és mégegyszer elnézést kérek mindenkitől, biztos bal lábbal keltem fel vagy ilyesmi.
-
Ribi
nagyúr
Nemtom miert van mindenki felhaborodva. Teljesen ugyanugy fog kinezni, megy a mutato ahogy tetszik.
Legalabb nem mondhatod, hogy ejj de randa lett ez a muszerfal, csak aszndod ezt kicsit nagyobbra, ezt erre, azt arra, az nemkell es keesz. Olyat csinalsz amilyet akarsz. Asszonynak atvalt plussfigurásra ha kell, neked meg bedigitalizaljak az eredeti muszerfalat es ugyanazt kapod. -
Ősi BMW tulajként így is nehezen éltem meg hogy a generációk óta hűen ugráló fogyasztásmérő órát eliminálták és lecserélték egy számkijelzőre az aktuális modelleken, ami a számítógép kijelzőjén mutatja a pillanatnyi fogyasztást. Elveszett a kihúzatáskor, kigyorsításkor ugráló mutató fílingje. Egyszerűen nem tudom megszokni. Most akkor az egész múszerfalon grafikus mutatókat kellene ezentúl bámulnom? Ugyanmár...
-
Depression
veterán
Egy ilyen kütyü kicserélése mekkora összegekbe kerülhet már. És ezek nem az élettertamukról híresek.
Meg majd jön a műszerfal tunning. -
Rabbitf_24
addikt
a navigáció jól néz ki, de a többi maradjon változatlan sztem,
habár mostanában nem fogok usse ilyen audit venni... -
simonzé
addikt
Halálos veszélyt rejt, de nagy ötlet. Az animált műszerfalat azért nem látnám szivesen a kocsiban, mert mondjuk 5 éves korában nem lesz már olyan a fényerő - már ha működik még egyáltalán. Elég egy kis túltöltés és máris kiment a műszerfalad.
Műszerfalnak dotmatrix LCD-t! Nagy felbontással az is jól tud kinézni és már bizonyítottan megfelel a célra. -
Majd a kompjúter figyeli az utat helyetted. Neked csak az a dolgod, hogy nézd a reklámokat a műszerfalon, és klikkelj a megfelelő szálláshelyre, vagy vendéglőre.
ON: Szerintem azért nem kell eltemetni az nV-t. Lehet, hogy pont az ilyen kis kütyükből fogja magát felhozni olyan szintre anyagilag, hogy újra tudjon értelmes termékeket gyártani.
-
afterburner_
őstag
cyberdyne systems effektus
-
Blero2
tag
Szép, szép, de, nem tudom mennyire egészséges menet közben a műszerfalat vagy a középkonzolt bámulni az út helyett.
-
helkis
veterán
vihetjük a verdát driver frissítésre a szervízbe?
-
Integra
titán
már látom ahogy majd mindenki customizálja a műszerfalát mindenféle idióta balesetveszélyes skinnel...
-
Satan_Claus
őstag
Az Audi Q5 műszerfalat mintha a Futuremark csinálta volna...
Vagy ezt is nV segítséggel? -
nesa
veterán
Ez jol jon az VW-AUDI .... csaladnak mivel korabban panaszkodtak a TDI motorok extra jo hatasfoka miatt gyenge a futes na ez a cucc a megoldas a problemara
-
Egyértelműen keresik a túlélési lehetőségeket arra az időszakra amikor már nem lesz szükség diszkrét VGA kártyákra a számítógépekben.
-
#06658560
törölt tag
Nem tudom mi adrenalinnovelo egy mechanikus mutatoban...
Ha a mozgasara gondolsz, azt ugyis meg lehet odlani digitalisan is, csak oylan format kell kvietiteni a kijelzore. Cserebe a muszer szinte krolatlan informaciokat utd veled kozolni, amire eppen szukseges van. Pl elhelyezheted a tolatokamera kepet is oda, s nem kell a fejed csavargatni esetleg pluszban oldalra. A fenyerot, szinvilagot, midnent jobban szemelyre lehet ilyen esetben szabni, ha valakit zavar pl a voros hattervilagitas, valaszthat szamara nyugtatobbat. Egyebkent meg mar jonehany eve probal a digitalis muszerfal betorni a jarmuiparba, meg a Fiat Tipo idejen megjelent, ami azert nem tegnap volt. Plusz a Citroenek jelentos resze mar digimuszerfallal keszul.
-
plömplöm
őstag
a vízhűtés adott hozzá.
-
sNORh
addikt
válasz
Depression #3 üzenetére
Nah az azért még messzevan..
-
Depression
veterán
És szép lassan kivonúlnak a videokártya piacról.
-
dokar
addikt
hű de jó, bár korábban olvastam erről, de egyre izgalmasabb.
egyébként mire kell a 30GFLOPS?
csilli-villi 3D-s naviglásra?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- OLED TV topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Microsoft Outlook topic
- További aktív témák...
- Új Dell 7340 Latitude 13.3 WUXGA Touch i7-1365U vPro 10mag 16GB 512GB SSD Iris XE Win11 Pro Garancia
- Új Dell 14 Inspiron 5415 FHD IPS Ryzen5 5500U 4.0Ghz 8GB 256GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- BESZÁMÍTÁS! 750W Seasonic PRIME TX-750 Titanium tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E744 - i7-4GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD+ I DP I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest