Új hozzászólás Aktív témák

  • Bici

    félisten

    válasz tatararpad #4 üzenetére

    Amikor egy mai játék fut, akkor a CPU magok terhelésének 60-70%-a a grafikus driver futtatásával foglalkozik. Vagyis, hogy a magas szintű kódot lefordítsa a GPU nyelvére. Ha a játék alacsony szintű grafikus API-val keresztül íródott, akkor ez a réteg sokkal kisebb lesz, vagyis ugyanaz a grafika és fps érték kevesebb proci terhelést jelent. El lehet képzelni, hogy ezt a megtakarítást mire lehet használni: alacsonyabb fogyasztás (ami magasabb üzemidőt és kevesebb melegedést jelent), vagy kisebb hardveren is azonos futási teljesítmény, és igen, ha a fejlesztő úgy dönt, akkor jobb grafikára is lehet használni ezt, de mobil ezsköznél szerintem nem ez a lényeg, hanem az első kettő.

    Tehát nem kell jó grafika ahhoz, hogy haszna legyen egy low-level api-nak. Persze, minél nagyobb a grafikai terhelés, annál nagyobb lesz az előny is. Valószínűleg a legegyszerűbb játékoknál nem lesz észrevehető a különbség, de ezeket úgyis a régi magas szinten írják majd továbbra is.

Új hozzászólás Aktív témák