Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Az új lencse pozitív, ahogy a minimális felbontás növelés is, bár az nőhetett volna jobban is, ahogy a látómező is. Fontos lenne valami szemkövetés-re reagáló fókusz.
Remélem jön új Go is, jóval erősebb hardverrel és persze hasonlóan ehhez, új lencse, felbontás stb. Esetleg nem ártana tőlük valami VR180 kamera sem az Oculus-okhoz optimalizálva.
-
#54625216
törölt tag
A hardcore VR userek, akik berizikózták a Pimax-ot, el vannak ájulva az extra felbontástól és a nagy fov-tól, bár cserébe le kell vinniük az fps-t 45-re (duplázva) de azt mondják így is simán megéri.
Ezen kívül van CV1-em és Go-m is, a Rift ugye 90Hz a Go meg 60Hz (vagy 72Hz) és mindkét esetben tökéletesen élvezhető a VR nem csak nekem, de bárkinek, akinek mutogatom.
Ehhez képest 10Hz-et visszavenni a képfrissítésből nekem nem tűnik akkora tragédiának, főleg hogy így a magasabb felbontás mellett sem kell növelni a minimum hardver követelményeket. -
s:zozo
aktív tag
tisztázzunk valamit.
Senki sem állította, hogy a nem mgfelelő képismétlés egyáltalán nem okoz rossullétet, az utóbbi időben arról megy a vita, hogy a alacsony képfrissítés az egynlő az utazási betegséggel. Én auzt mondom, hogy nem mivel az elsősörban a szmet irritálja (szem ideg probléma) az utazási betegség szem + egyensúly érzékelők összeehyezthetelen adataiból érzékeléséből áll össze.
Bocs de nekem mpost menni kell csak ezt gyorsan tisztázzuk ha valami még nem okés kérdezz nyugodtan -
AAAgold
senior tag
"Gyorsan válaszolok, sajna ma nem lesz idöm eszmecserékre.
Senki sem beszélt alcsony fps-ről hz-ről."de, én beszéltem róla... ha egy 60hz monitort fixen bámul az ember, akkor nem gond az "alacsony" képfrissülés
ha viszont a szemünk csak a kijelzőt látja, közben a testünk/fejünk mozog, akkor már gondot jelent, mivel nem változik elég gyorsan a kép ahhoz képest, ahogy a testünk érzékeli a mozgást a valóságban
ezért lenne szükséges annyira emelni a hz-t, amennyire csak lehetséges, nem pedig csökkenteni 80-ra
pont arról írtam, hogy két irányból tud gond lenni - vagy ha a szemünk mozgást érzékel, de a testünk nem - vagy pedig, ha a testünk érzékeli a mozgást, de a szemünk által látott kép nem követi elég gyorsan
utóbbit technikailag le lehet küzdeni, az előbbit (még) nem
-
s:zozo
aktív tag
Emlékszem, hogy a 80-s 90-s években mindenki várta és nyitott volt az újdonságokra. Ezzel szemben most mindent kétkedve és fikázva fogadnak. Ezért még nem is a mostani generációkat hibáztatom, egyszerűen régen nem jött annyi újdonság. Az emberek többsége nem is tudja és érti, hogy mi az virtuális valóság és milyen szintjei vannak. Talán a Ready Player One film (könyv) ezen egy kicsit segített.
-
"A VR ilyen, én úgy gondolom, nagyon személy függő, hogy milyen pozitív, negatív érzéseket kelt."
Ebben abszolut egyetertunk, annyi kikotessel, hogy nagyobb tole a felelem, mint ami a realitas, illetve hogy szegeny VR-piacnak nagyon nem tesz jot a sok olcso fos telefonos VR megoldas. -
s:zozo
aktív tag
Érdekel persze.
Valami ilyesmit tippeltem én is, feltételezve, hogy sok ember más tapasztalatot írna le. A VR ilyen, én úgy gondolom, nagyon személy függő, hogy milyen pozitív, negatív érzéseket kelt."Kotekedes: Tudom, bocsanat, csak nagyon fos kedvem volt, es olyankor hajlamosabb vagyok csiposebben valaszoln"
semmi gond -
Olyat csak magamon probalgattam, igy aztan tenyleg semmilyen szinten nem reprezentativ, azert nem irtam le.
De amugy ha a tapasztalat erdekel igy is, akkor az volt, hogy tudatos kulonbseg nem volt, viszont alacsonyabb frissites mellett (60hz) egy ido utan nagyon faradt a szemem, illetve picit a fejem is elkezdett fajni. Ilyen korulmenyek kozott a 90 es a 120hz kozott nem volt differencia. Maga a kontent az egy ilyen nezelodos loszar volt, amit ezert dobtunk ossze, gyakorlatilag egy teto nelkuli eleg surun berendezett szoba (tv, hangfalak, butorok, "hajlongo" novenyzet, kanape, ilyesmi), amiben egy fotelben ulsz, es fent meg beallitasoktol fuggoen kek eg, felhok, stb, vagy esti csillagos eg.Amugy nagyon nem linearis a dolog sok mozgasos kontentnel sem, 90-120hz kozott minimalis a differencia, szerintem a 90hz siman szokhato, max kicsit (de tenyleg kicsit) tobb ido alatt. A 60hz ehhez kepest katasztrofa volt, azt megszokni az kemeny lenne, szerintem nekem minimum lenne vagy fel ev meg ugy is, hogy relative aktiv VR-hasznalo vagyok.
Kotekedes: Tudom, bocsanat, csak nagyon fos kedvem volt, es olyankor hajlamosabb vagyok csiposebben valaszolni.
-
s:zozo
aktív tag
"Ekkora baromságot.... hogy szerinted ez okozza a rosszullétet... No comment."
Már ne is haragudj hogy értelmezhetted azt, hogy én erre akarok kilyukadni, hisz nem használtam olyan szavakat hogy, csak és kizárólag.
A példázat azt szerette volna prezentálni, hogy ha egy VR szűzre rá adjuk az eszközt, akkor hogy tudjuk el kerülni hogy az utazási betegség ne lépjen fel nála, viszont ha még is azok a tünetek fel lépnek az mitől lehet. Semmi gond értem én a reggelei zűrzavarban nem jött át a lényeg. Ebben az esetben rá kérdezhettél volna, vagy sértegetés helyett megpróbálod fel venni a fonalat és elolvasod pár hosszá szólásomat, hogy lásd milyen kijelentéseket tettem a témával kapcsolatban."Szerintem mielőtt saját főből kitalálsz ilyen sületlenségeket, inkább olvass utána a dolgoknak, esetleg orvosi fórumokon"
Mi a francot találtam ki? Azt szajkózom csak, amikről nyilvánvaló tapasztalatok számolnak be.
Rendelkezem Rift-l is és PS VR-l is.
Amit pedig még állítok a VR-ban előforduló utazási betegséggel kapcsolatban az az, hogy bizonyos hatások nem tartoznak az utazási betegség kategóriájába, csak ugyan azt a tünetet okozzák.
Amit a példázat is bizonyít.
Írd már le hogy mit írnak az orvosi fórumokon kérlek. -
Annak pont nem lett volna ertelme egy olyan kiserletsorozatnal, ahol arra voltunk kivancsiak, hogy igaz-e az, hogy alacsonyabb (de fix, nem ugrabugralo!) frissitesi frekvencia eseten ugyan az az ember ugyan azt csinalva erez-e kulonbseget abbol a szempontbol, hogy szarul lesz-e.
Arra voltunk kivancsiak, hogy panaszkodnak-e motion sickness-re emberek ugyan annal a cselekvesnel 120, 90 illetve 60hz-en. Tapasztalat: ugyan az az ember ugyan azt csinalva annal hamarabb panaszkodott rosszulletre/szedulesre/stb, minel alacsonyabb volt a frissitesi rata. Termeszetesen a kiserletek kozott telt el ido, minimum egy nap, tehat nem az volt, hogy akkorra jott ki a paciensen a motion sickness, mi meg azt hittuk, hogy a frissitesi rata miatt van.
Jah, es termeszetesen a paciensek nem tudtak rola, hogy a frissitesi rataval baszakodunk, es termeszetesen nem mindenki a 120->90->60 utat jarta be.Nyilvan ha kb egy allokepet nezegetsz, akkor a 2fps is tokeletes, ilyen volt regen a fejre nyomott diavetito, annak semmi ertelme, hogy arrol kiserletet csinaljunk.
#64: PSVR-on, hacsak nincs a kezed ugyeben egy ps4 (pro) devkit es a megfelelo, nem igazan publikus API, illetve ha ps4-re volt dugva, nem PC-re, akkor max 90 es 120hz-et lathattal. Barmi, ami nem tud stabil 90hz-et hozni, az nem kerulhet ki a ps store-ba, de mar a 90hz is csak akkor, ha nagyon meg van magyarazva, miert nem lehet 120hz.
De mindegy, en a temat lezartam, tolem mindenki azt hisz/gondol/tud, amit akar, ugy hiv dolgokat, ahogy akar, En csak egy tapasztalatot ajanlottam fel, ami olyan korulmenyek kozott szuletett, ami nem hiszem, hogy az itteni forumozok nagy reszenel adott, raadasul szemelyes tapasztalat, nem valahol olvastam jellegu, bar az is igaz, hogy mivel nem volt teljesen publikus a kutatas, ezert maga a minta sem volt statisztikailag reprezentativ a teljes populaciora vetitve, de oszinten szolva nem hiszem, hogy ez esetunkben annyira szamit, mert elegge egybehangzo eredmenyek voltak.
Az meg, hogy minek nevezzuk a gyereket, hat franc tudja, orvos pont nem volt koztunk, hogy elmondja, hogy most a paciensek "motionous sicknessus vederbe hanyusz"-tol szenvednek, vagy "hertzus zavarus"-tol, de oszinten szolva mi pont le is szartuk, mert a tunetek pont ugyan azok. Innentol kezdve szerintem ha ugy nez ki mint egy madar, meg ugy csiripel mint egy madar, meg ugy repul es viselkedik mint egy madar, akkor az egy madar. Aztan lehet, hogy hivatalosan meg nem madar, hanem egy tulfejlett szeklab a mittomen milyen besorolas alapjan, elhiszem, ertem es tudom, hogy tudomanyos szempontbol ez fontos viszont az atlagember szempontjabol pont teljesen mindegy, amig csiripel, ropkod es a fejere szarik, madarnak fogja gondolni, es ez jol van igy. -
#54625216
törölt tag
Ez nem feltétlenül hülyeség. Ha pl. rosszul áll a fejeden a hmd, mondjuk túl szorosra húzod a szíját, vagy nem fekszik fel normálisan az arcodra, az sokaknál okoz fejfájást, szédülést.
Ez nem a klasszikus motion sickness, de legalább annyira zavaró. Kb. olyan érzés, mint amikor rossz szemüveget hordasz (mondjuk valaki másét) és egy idő után megfájdul tőle a fejed. -
D.Va
őstag
Szóval szerinted:
"
Meg kell szokni, hogy van a fejünkön egy relatíve zárt eszköz nem tud szellőzni rendesen (CV1), a szemunk elött van egy képernyő ami fényes és meleg is, fárad aszemünk rossz közérzetünk lesz, fáj a fejünk stb. Ehez hozzájöhet az nem megfelelő fps is, gyenge hardver miatt, ugrál
"Oké nincs több kérdésem
Ekkora baromságot.... hogy szerinted ez okozza a rosszullétet... No comment.
Szerintem mielőtt saját főből kitalálsz ilyen sületlenségeket, inkább olvass utána a dolgoknak, esetleg orvosi fórumokon...
-
s:zozo
aktív tag
E za próbálkozás úgy lett volna töéletes ha a alacsonyabb frissitesi rata változtatás esetén a delikvensek nem játszanak, hanem csak simán nézelődnek, vagyis ki zárjuk a mozgási betegség feltételeit. Csak simán forgássak a fejüket, meg merem kockáztatni, hogy nem lesznek olyan hamar rosszul.
-
s:zozo
aktív tag
Gyorsan válaszolok, sajna ma nem lesz idöm eszmecserékre.
Senki sem beszélt alcsony fps-ről hz-ről.
(#30) opr hozzászólásában sincs extrém alacsony értékekről, amiről el kezdtünk beszélni, hogy 120, 90, 80, 45 értékek és ezek most az PS VR és oculus értékei. Bevillant egy 30-s is de az tényleg csak szemlélte miatt és utána került elő az hogy ezek az értékek fps az végső soron mozgási betegség és ez szerintem nem igaz, a közös hogy rosszúlétek megegyeznek.
Nézzünk egy VR példát.
Oculus first contavóct demo tökéletes első ismerkedésre, mert szerintem nem segítheti elő semmi az utazási betegség "látási ingerek és az egyensúlyérzékelés" létrejöttét.
Fejünkön van a headsett és olyan mozgásokat enged a demo mint a valoságban, tehát nincs összeegyezhetetlen inger a látási és egyensúlyi szerveknél. Okozhat még is fejájást, szédülést, rossz közérzetet, a demo? Igen. Meg kell szokni, hogy van a fejünkön egy relatíve zárt eszköz nem tud szellőzni rendesen (CV1), a szemunk elött van egy képernyő ami fényes és meleg is, fárad aszemünk rossz közérzetünk lesz, fáj a fejünk stb. Ehez hozzájöhet az nem megfelelő fps is, gyenge hardver miatt, ugrál le föl, figyelem a stabil 45 fps (AWS mode forced) nem."alacsonyabb hz-ről beszélünk, annál nagyobb a "lag" két képkocka között - tehát ha mozgatod a fejed, akkor a szemed által látott kép lassabban frissül - a test érzi, " nem beszéltünk nagy lagokról arról beszéltünk, amit az oculus ill a sony ajánl .
-
AAAgold
senior tag
a képfrissítési frekvencia szerintem ott okoz "motion sickness"-t, hogy minél alacsonyabb hz-ről beszélünk, annál nagyobb a "lag" két képkocka között - tehát ha mozgatod a fejed, akkor a szemed által látott kép lassabban frissül - a test érzi, hogy fordultál, de a "lag" miatt a szemed lassabban érzékeli a fordulást
a "hagyományos motion sickness" ennek ellentéte, a szemed érzékeli a mozgást, de a test nem érzékeli
-
s:zozo
aktív tag
válasz
#54625216 #60 üzenetére
Számomra ez becsapós, hisz ha nem mozogsz csak nézelődsz alacsony az fps, kevés a frekvencia, a szemed fárad és okoz olyan tüneteket ami a utazási betegség tünetei lehetnek. Amint mozogsz közben és a látási ingerek és az egyensúlyérzékelés között ellentétek lépnek fel (utazási betegség) az alacsony fps, csak egy plusz tényező, ami már a mozgás elött is okozta tüneteket
-
válasz
GodGamer5 #58 üzenetére
Hat igen, ez nagyon emberfuggo. Nekem pl a Farpoint-tol semmi bajom nem volt, pedig orakig toltam, imadtam, viszont barmilyen autoversenyzos jatekkal a mai napig nem tudok menni egy versenyt sem, mert minden bajom van. Mondjuk, annyira nem is szeretem az autos jatekokat, ugyhogy nem is jatszottam veluk sokat, igy eselyem se volt megszokni.
Amugy tenyleg az a tapasztalat, hogy mindent meg tudsz szokni, csak idobe kerul, esetenkent konkretan sok idobe, akar honapokba is napi par perc/fel ora jatekkal, ha valamiert erzekenyebb vagy ra, mint az atlag (ami ezek szerint igaz nalad az fps-re, nalam meg az autos jatekokra).Van olyan kollegam, aki meg a nezelodos VR-t se birta, de annyira tetszett neki, hogy raszanta az idot meg az energiat, ma mar nincs olyan jatek, amit ne birna minden gond nelkul, akar orakig. Meg van a masik veglet, aki nem is erti, mirol beszelunk, megjelenesi datum elott honapokkal mar napi szinten volt a fejen a PSVR, soha nem volt semmi baja, pedig az O agya aztan kapott mindent, kiserleti szaroktol kezdve kezdetleges, optimalizalatlan, ugralo fps-es contenten at a rosszul illesztett 360 videig mindent. Szoval, ez ilyen, kinek mi, raadasul mi eddig semmilyen kapcsolatot nem talaltunk a kozott, hogy kin mennyire jon ki, es ki milyen tipus/milyen eletet el/mit szeret/stb, szoval jelenleg az en tippem az, hogy genetika es kesz, nem lehet tudni.
ui.: amugy igy belegondolva/visszaemlekezve erdekes, de En pl az fps-eket ulve nem igazan birtam eleinte, de allva semmi bajom nem volt toluk.
-
GodGamer5
addikt
Amúgy szemüveges vagyok és szinte mindent kipróbáltam ps vr-on ami tavaly nyárig elérhető volt, ráadásul ps4 pro-n toltam. A sima játékokkkal pl: vr worlds, UD: Rush of Blood stb nem volt gond, sőt a Driveclub-ot is bírtam. Viszont mindentől ami szabad mozgású game, -főként fps-ek- attól rosszul lettem és nem bírta az agyam megszokni.
-
s:zozo
aktív tag
válasz
#54625216 #55 üzenetére
"A motion sicknest ugyebár az okozza, hogy az agyad felé a gyorsuló mozgásról a megszokottól eltérő ingereket közvetít a szemed és az egyensúly szerveid."
Itt jól is írtad le
"Azaz bármilyen látvány okozhat motion sicknesst, amire az agyad nincs trenírozva, akár a képfrissítési frekvencia változása is"
ez pedig már nem felel meg a felette levő meghatározásnak.
-
s:zozo
aktív tag
válasz
#54625216 #55 üzenetére
Szerintem nem, hisz a neve is mozgási betegség (motion sicknes), akkor ide vehetjük a rosszul be állított lencsét, eltérő pupilla távolságot alacsony ingadozó fps-t. bármilyen látvány okozhat motion sicknesst, amire az agyad nincs trenírozva. Nem ez a utazási betegség meghatározásának definíciója. "egy tünetegyüttes, amit többnyire a látási ingerek és az egyensúlyérzékelés közötti ellentétek okoznak."
-
#54625216
törölt tag
A motion sicknest ugyebár az okozza, hogy az agyad felé a gyorsuló mozgásról a megszokottól eltérő ingereket közvetít a szemed és az egyensúly szerveid. Ezt az agy mérgezési tünetként fogja fel és megpróbálja kiüríteni a gyomortartalmat, hogy megszabaduljon a "méreg" maradékától.
Azaz bármilyen látvány okozhat motion sicknesst, amire az agyad nincs trenírozva, akár a képfrissítési frekvencia változása is, mert a kulcsszó itt a "megszokottól eltérő". Hogy kinek mi a megszokott, az meg ugyebár egyén és kondíció függő.Az minden esetre valószínű, hogy általában a mozgásérzet folyamatosságának mértéke kihatással van a motion sicknes mértékére. Persze nem automatikusan, hogy a fele akkora fps midnig dupla motion sicknest okoz, hanem csak mint egyik paramétere a szituációnak.
Alacsony fps mellett hamarabb okoznak émelygést az intenzív gyorsuló mozgások, mert a hirtelen fejfordításokkor az alacsony fps miatt széteső mozgásérzet hozzáadódik a többi negatív hatáshoz.Abban egyetértek ugyanakkor, hogy a képfrissítés messze nem a legkritikusabb faktor a rosszullét kialakulásában, azaz aki elhánnya magát egy intenzív VR játéktól, az 120Hz-en is elhányja magát, aki meg lazán kibírja, annak 60Hz-en sem fog különösebben gondot okozni. Az fps inkább a határon számít, amikor nagyjából hozzá bírnál szokni csak alacsony fps mellett már túl sok.
Szvsz a Rift S esetében az a 10Hz-nyi eltérés az esetek 99%-ában az elhanyagolható kategóriába tartozik, de majd hosszabb távon úgyis kiderül.
-
zorrokalap
tag
Frissites: 80Hz valszeg eleg es igy kisebb teljesitmeny kell. Az oculus driver vagy 45 vagy 90-el megy jelenleg nincs egyeb opcio, min. 90Hz-hez meg azert kell kraft rendesen... igaz 80-hoz is
.
Felbontas: Igy is eros gepek kellenek, de legalabb egy duplazasban biztam ez igy gyenge sajnos. Supersampling sokat segit, de az a tetves szunyoghalo attol meg ott marad.
Egyeb: A tobbi feautre jol hangzik.
Ar: Ok, en 750-ert vettem karok nelkul 100 eve.Rosszullet: En eloszor 10 percig birtam aztan brutal rosszullet: Edzeni kell aztan elmulik 1-2 het napi edzes, en mar semmit se erzek 45Hz-en se - persze 45Hz nem kellemes, de nem leszek rosszul.
Legkonnyeb amugy az ahol egy valamiben ulsz: auto, repcsi.
Legroszabb FPS ahol "csuszkalsz"(seta valojaban csak csuszas legtobbszor). -
s:zozo
aktív tag
Hijjnye, de kacifántos mondat és el is fogadnám, ha balesetekről beszélnénk
"nem erv a mellett, hogy a frissitesi frekvencianak nincs hatasa a motion sicknessre" Pontosítsunk, mert értem, hogy mit akarsz mondani (remélem). , Az állítás nem stimmel, hisz a mint ahogy írtam a motion sickness tüneteit más okozza az alcsony freki pedig nincs közöttük. A tünetek egyezhetnek. Ilyen tüneteket, rosszullétet, okozhat sok minden más is, de ezt is írtam.
-
#54625216
törölt tag
Fejlesztés alatt nem csak a kódolást, hanem általában a tartalomfejlesztést kell érteni, azaz pályadesign, modellezés, stb. Ezeken mindig az elérhető legjobb minőségben dolgoznak és a végén "butítják le" a célplatform szintjére.
Persze ha az oculus lesz a fő cél platform (szvsz már most is az), akkor a fejlesztők nyilván beruháznak oculusra is, de attól még a munka nagyobb részét nem feltétlenül azon végzik.
Amúgy a Rift S megjelenésének egyik fő oka pont az, hogy hiába mozdult el az Oculus a mobil VR felé, attól még fenn kell tartaniuk a PC-s vonalat is, hogy fejlesztőeszközökben ne szoruljanak rá a konkurens megoldásokra. (Az Apple is első sorban azért tartja fenn a Mac vonalat, hogy a konkurencia ne tudja kihúzni az iOS fejlesztés alól a talajt.) -
proci985
MODERÁTOR
válasz
#54625216 #26 üzenetére
jo, de a 350 az kb most black fridaykor az utolso raktarsopro akcioban volt, elotte 400 euro is mar erosen akciosnak minosult. es lehagytad mindenrol a postat (jellemzoen UK / DE), az inateck az meg inkabb volt 45-50 euro.
en meg emlekszem a summer of VRre, hogy ott hirtelen mennyien sokan vettek mert akkora arvagas volt. tobbek kozott en is. ott volt eloszor 400 euro az alapcsomag.
ez igy 400ert ami valszeg akcioban 300-350re is be fog nezni eleg jonak nez ki.
egyebkent a hangszoro is erdekes kerdes, a riftnel a fules volt az egyik gyenge pont. ja meg gondolom igy kevesbe izzad az ember.
-
-Solt-
veterán
Persze, beállítás függvénye is, csak futásteljesítményben nagy a különbség az űr és a bolygófelszín között... ami az űrben fix 90, az a bolygóra leszállva gyakran még 45 sincs!
Nézz rá, mert sokszor csak gyomorból venni észre, hogy valami nem kerek... főleg az nyírja ki az embert, ha gyakran váltogat a 45 és a 90 FPS között.
-
wolruf
őstag
Szerintem beállítás függvénye, valószínűleg nekem lejjebb vannak véve a dolgok. HMD 1.5-ön vagyok (asszem), mert a 1060-asnál még HMD 1-en volt, és teljesen boldog voltam. Aztán barátom emelt egy picit a minőségen és lett is vagy 10 fps (na jó nem, de majdnem
), úgyhogy lett csere. Most sehol sem ,,érzek'' fps dropot, még bolygón sem, pedig éppen felfedezek ezerrel
Valamikor megnézem, mit mutat számszakilag.
-
s:zozo
aktív tag
Szerintem a motion sickness rosszullét és az alacsony hz kényelmetlen érzés (rosszullét) az két különböző dolog. Még hogyha a alacsony hz a látáshoz is kapcsolható. Hol írtak, beszéltek erről? Nem lehtetlen, hogy ebben a témában tájékozatlan vagyok. Annyi de annyi oka lehet, hogy valaki VR alatt rosszul lesz. Pl. alkati és mentális eltérések, alcsony ugráló fps, rosszul be állított fejszett, elégtelen hardver, stb. Ez mind okozhat kényelmetlenséget. A motion sickness viszont elég jól behatárolható. Wiki
-
aerosmith
őstag
wtf is this shit hardware...
-
hemaka
nagyúr
válasz
GoldhandRent #38 üzenetére
Ez mar regota igy van sajnos.
-
Nyilvan tulzo pelda volt, amivel arra celoztam, hogy barmit meg lehet szokni, az ember egy hihetetlenul rugalmas leny, gyakorlatilag amit tul tudsz elni, azt meg tudod szokni. Innentol kezdve meg az, hogy sokan alacsonyabb frissitesi frekvencias VR headset-et hasznalnak es megse lesznek betegek, nem erv a mellett, hogy a frissitesi frekvencianak nincs hatasa a motion sicknessre. Ha eleve alacsonyabb frissitesi rataju szemuveget probaltal, akkor ahhoz fogsz hozzaszokni es semmi bajod nem lesz tole, max ez a hozzaszokas kicsit lassabb lesz. Amit fentebb irtam az annyi volt, hogy olyan programokban, amik tobbet kovetelnek ilyen teren (pl rally, repuloszimulator, stb) kimutathato, hogy a nagyobb frissitesi rataval jobban birjak az emberek, nem azt jelenti, hogy a kisebb frissitesi ratat senki nem fogja birni.
Akinek meg nincs semmi osszehasonlitasi alapja, az nyilvan nem is fogja tudni, hogy lehetne jobb/mas is, szepen meg fogja szokni azt, ami van, csak az esely nagyobb ra, hogy ha erzekeny erre, akkor meg roszabb lesz neki. -
GoldhandRent
őstag
Kicsit jövök sarat dobálni:
Iponon már 21.-én lehozták a hírt...
-
Nalunk a tapasztalat az volt, hogy a motion sickness hamarabb/konnyebben jon, ha kisebb a frissitesi rata.
"Nem lehet, hogy az áll a háttérben, hogy ha 120 hz-nél hirtelen vissza állsz kisebbre akkor van csak kellemetlen érzés."
De, amugy ez konnyen lehet, hogy ha mar megszoktad a 120hz-et, ahhoz alkalmazkodtal, akkor utana kellemetlen a kisebb frissitesi rata es zavaro/ujra alkalmazkodnia kell hozza az agynak.Az is igaz, hogy az ember kb barmihez kepes alkalmazkodni, szoval ha lenne egy 30hz-es headset, akkor ha eleget hasznalnad, azt is meg tudnad szokni, es utana nem lenne semmi bajod. Kerdes, mennyi idobe telik.
-
s:zozo
aktív tag
Máshogy tudom a PS VR esetében. min 60 hz és a képfeldolgozó kis doboz csinál belőle 120-t
Ne haragudj de nekem sántit a hz véleényed, hisz a Oculus go esteében 60 ill. 72 hz van megadva, még sem lesznek rosszul a z emberek tömegesen. A motion sickness viszont jobban ki üti az arra érzékenyeket.
Nem lehet, hogy az áll a háttérben, hogy ha 120 hz-nél hirtelen vissza állsz kisebbre akkor van csak kellemetlen érzés. Oculus rift cv1 esetében a 45 hz módtól (ASW) sem lesznek rosszul tömegesen az userek. Ugye itt szoftveresen történik a duplázás. Bárhol olvastam a témával kapcsolatban a fő ok az mindig a motion sickness volt megjelölve. -
válasz
GodGamer5 #33 üzenetére
PSVR-on a kijelzo 120hz, es minden kiadott jatek minimum 90hz-en kell fusson (pro-n altalaban megvan a 120hz), kulonben nem kerulhet ki a store-ba, szoval ha attol szarul lettel, akkor valszeg mindentol szarul leszel. De amugy amit fentebb irtak az igaz, hogy hozza lehet szokni, ha a konnyedebb mufajokkal kezded, par het alatt megszokja az agyad, es onnantol nem lesz gaz.
-
GodGamer5
addikt
Nekem eddig csak ps Vr-om volt és, bár nagyon tetszett a szabad mozgású fps- játékoknál ku**a sz@rul lettem. Az újabb pc-s headseteknél nagyobb felbontáson és hz-en már jobb a helyzet?
-
#54625216
törölt tag
Annyiért adják, amennyiért megveszik.
Kezdetben a jobb roomscale miatt az iparban és a fejlesztőknél a Vive jobban elterjedt, mint a Rift, így kialakult egy profi felhasználói bázis a Vive körül. A Vive Pro azoknak upgrade, akik első sorban nem szórakozásra használják a VR-t a céges felhasználókat pedig nem veri földhöz az 1K körüli ár. -
"A Hz számnak nem sok köze van a rosszúlléthez."
De. Hidd el, konkretan dolgoztam VR-al, eleg sokat probalgattuk, ugyan azt a jelenetet feltetelezve alacsonyabb frissitesi rata -> tobb ember/hamarabb lett rosszul.
Plane, hogy akarmilyen alacsony is lehet elmeletileg a kesleltetes, ha a kijelzo kesleltetese nagyobb a frissitesi rata miatt. Tehat hiaba van alatta eros gep, elmeleti 600 renderelt hz-el, ha a kijelzo csak 80-at tud.Namost ha valaki nem jatszik, hanem ilyen nezelodesre hasznalja a VR-t (360 videok, latvanyok/elmenyek, porno, stb), akkor valoban, valszeg 30hz is eleg. Sot, regen voltak azok a fejhez nyomhato diavetitok 0hz-el, egy kepet neztel, ott se szedultel el.
De persze ha relevansabb adatod van, mint az, hogy konkretan a devkiten allitgatjuk a frissitesi ratat, johet, meggyozheto vagyok, lehet pont a mi mintank volt borzalmas. Jah, hozzateszem, az alanyok laza 80%-an volt mar VR headset, es ugy 30-40%-uk meg napi szinten hasznalja (csak altalaban 120hz-en).
Az en sajat tapasztalatom, mint relative aktiv VR felhasznalo, az, hogy 120hz-nel meg a legbrutalabb rallyjatekokat kiveve mindent birok, 90hz-nel mar neha van problemam, az alatt meg hiphopp jon Vuk. Illetve csak jonne, mert amint erzem, hogy szedulok, leveszem a picsaba. Ja, hogy ez ne placebo legyen, termeszetesen egy hosszutavu vakteszt volt (ertsd: minden nap a partnerem vagy atallitotta masra, mint elozo nap, vagy nem, en meg nem neztem meg), igaz, csak esetemben, tehat a minta nem epp statisztikai jellegu, de a rovid tavu tesztek is ezt tamasztjak ala.
Ha semmi durvulas nem lesz, akkor eleg a 80hz, ha azt a gep is tudja stabilan. Ha viszont tobbrol lesz szo, mint pillangonezegetesrol, ott mar lehetnek problemak. -
D.Va
őstag
Az autón/buszon/akármin utazós rosszullét ellen már van "ellenszer" és nem hányásgátló tablettára gondolok, hanem van egy ilyen speciális szemüveg amiben azt hiszem folyadék van v nem emlékszem már... Ezt pár percig kell utazáskor viselni, és ez hozzá szoktatja az agyat a mozgáshoz, és utána nem lesz rosszul az ember az utazás közben.
-
#54625216
törölt tag
válasz
flashpointer #20 üzenetére
A Rift CV1 utolsó ára $350 volt, azaz a Rift S elméletileg $50-el drágább.
Ha viszont hozzávesszük, hogy a CV1-nél a 360 fokos roomscale-hez kellett még legalább +1 szenzor (69EUR), a legtöbb gépbe egy inateck pci-usb3 kártya (25EUR) meg a szenzorokhoz min. 5 méter usb3 hosszabbító kábel, akkor a CV1 teljes rendszer ára $450-$500 körülre jött ki, azaz a Rift S valójában olcsóbb, mint a CV1 akciósan volt. -
hemaka
nagyúr
Agyba dugós beépített füles nuku?
Azért az nem keveset ad hozzá a virtuális térérzethez.
-
s:zozo
aktív tag
A rosszullét kérdését feszegetve, még mindig. Sokan elfelejtenek benézni az adott game option menüjébe és ott megkeresni a játék VR beállításait. Szerencsés esetben nagyon jó testreszabási opciókat kapunk, amivel mérsékelhetjük az utazó betegség? tengeri betegség? tüneteit.
Fokozatosság elve nagyon ajánlott és pl. egy bármilyen ventilátorral, ha keringetjük a levegőt, az sokaknak segíthet. -
Cathulhu
addikt
Nem rossz ez. Persze a Vive pro mindenen jobb, főleg az új a foveated renderinggel, de a HTC ezeket heroin árban adja, még black fridaykor is. Lehet ez csak 80Hz, de 400-ért tökéletes belépő készülék, erősen él is gondolkodom rajta.
-
flashpointer
őstag
sokkal olcsobb mint az elso megjeleneskor, az valami 7-800 euro volt, sot kicsit jobb is, kenyelmesebb is hogy nem kell erzekelo hozza, ugyhogy az irany megvan. Mondjuk gyurhattak volna felbontasra de biztos pont kiszamoltak hogy a vetelarba ennyi fer bele, ha meg dragabb lenne jobb kijelzovel akkor meg nem vennnek.
-
Duddi
aktív tag
Szerintem a rosszullét dolog kisebb mértékben hardverfüggő mint ember.
Nekem Vive-om van az állós játékokkal mint a beatsaber sosem volt gond de az elején ahol csúszós mozgást használta a játék ott néha még az egyensúlyom is megingott (elindulásnál és megállásnál) de teljesen "kinőttem" ezt.
Én is sok ismerősömnek demóztam a kütyüt egyedül akkor lettek rosszul mikor intelmem ellenére nekiálltak EVE valkyrie vel játszani (űrvadász szimulátor)
De ismerek olyat is aki fel sem meri venni mert Hardcore Henry c. filmet is meg kellett állítani neki mert rosszul volt tőle.
Mindenkinek ki kell tesztelni a határait.
-
wolruf
őstag
Szóval akkor felültek ők is az inside-out tracking vonatra, amit mindenki prüszkölt. Nekem a sokak által szidott Acer van, szeretem, bár tény, hogy a FOV kicsi (lehetne nagyobb?). Azonban a szédülés csak és kizárólag akkor jelentkezik, ha tényleg ,,avatatlanul'' esek rá valami autós/földközeli dologra. Ha Google Earth VR-t rakok be, azon mindenki ámuldozik és imádja. Ha egy Eagle Flight, ahol le lehet menni nagyon földközelbe, ott kezdődnek a bajok. Részemről Elite Dangerous-szel játszom sokat, de ha ott leszállok egy bolygóra, kimegyek a roverrel, akkor ... gulp
Amíg az űrben csinálok bármit, órákon át jól elvagyok
A gépem hozzá több, mint elég, vígan, stabilan megvan a 90Hz, de a jelenség akkoris valós
-
Segal
veterán
Szokni is kell picit ez teny mert a dk2 korszakba en is kevesebb idot tudtam benne eltolteni mint a cv1 korszakba de szerintem picit egyenfuggo is.
En pl amikor kiprobaltam a camponaba a dk2-t akkor rogton a hintas demot kertem es semmi bajom nem volt, itthon is egybol project cars-al kezdtem csak sokaig nem birta eleinte a szemem.
Viszont amikor jott par haver kiprobalni a szemuveget nalam volt koztuk olyan aki izzadt mint a lo es el is feheredett benne. Latszott rajta amikor levette hogy nincs a legtutibb allapotba. Persze idovel lehet hogy o is hozzaszokott volna de nem is akarta megegyszer kiprobalni. -
abydos
aktív tag
Amúgy a g erő hiánya se kell hozzá. Sokkal több ember lesz a buszon vagy autóban rosszul, mint Vr-ban, pedig ott van g erő. Az autózás is már természet ellenes mozgás, amit elvileg az agyunk nem képes megérteni, hogyan lehetséges ez, mégis adoptálódtunk, mint élőlények. A VR is megszokható a legdurvább esetekben is (kivétel epilepsziások, de ők sajnos nem csak itt lennének veszélyben.)
Az autós játékok kicsit megeröltetőbbek, de ezt is meg lehet szokni, kicsit lehet trenírozni kell magad, de annyi.
Nem egy videó van a neten, hogy az emberek hánynak a hullámvasúton és a repülőn. Miért gondolja bárki is azt, hogy ha valaki repülőre vagy hullámvasútba ül VR-ban, az kevésbé lesz rosszullét okozó? Pont a valóságot akarja visszaadni valami plusszal esetleg. Az sem a szemüveg hibája, azt látod, amit látnod kell.
-
pibor
csendes tag
Én a rosszulléttel kapcsolatban azt tapasztaltam, hogy csak akkor van gáz, ha a jelenetben a karakter mozgása nem egyezik a látómezővel. Pl. autó előre megy, de te kinézel jobbra. Az agyad látja a képet, de a tested nem jelez vissza G-erőt, gyorsulást. Nincs szinkronban a kép a test többi érzéke által visszajelzett dolgokkal. Erre meg ha még ráadásul kanyarodsz is közben, tuti hogy gáz lesz. Nálam legalábbis erre kell csak figyelni, különben akár órákig is rajtam lehet a készülék, nem lesz bajom tőle. PS VR-om van egyébként.
-
abydos
aktív tag
3 dolog miatt lehet leginkább.
1. Szar programot raktak be neked, amitől egy pilóta is beszédülne először.
2. Szar eszközökkel próbálkoztál. Vagy nem volt normális vr eszköz a fejeden, vagy a pc mögötte volt szar.
3. Placebo, már mielőtt felveszed, elhiteted magaddal, hogy rosszul leszel.Nem egy neurológia problémás, nem egy valamilyen mozgássérültre pakoltam már fel Oculus terméket, senki nem lett rosszul. Az az ember lett rosszul, akit győzködtem, hogy ne akarjon rallizni menni azonnal az ég áldja meg, de ő rallizni akart menni. Úgy is járt.
Ha leírod, hogy mivel próbáltál és mit, akkor persze könnyebb belőni, hogy hol lehetett a hiba.
De egyik sem a Hz miatt volt, amire amúgy válaszoltam.
-
Mumukuki
aktív tag
Virtuallink?
-
abydos
aktív tag
A Hz számnak nem sok köze van a rosszúlléthez. Maximum annyi, hogy vibrálást láthatnak emberek, de az is inkább 60Hz környékén kezdődik nagy fényerő mellett. Az alacsony késleltetés jóvalta fontosabb faktor.
60/72Hz-es Oculus Go-nál nem hallottam még senkitől se, hogy dobálná a taccsot ide-oda, ha felveszi, márpedig az egyik legtöbbet eladott headset és én sem egy ember fejére adtam rá már ezt, vagy a 90Hz-es Riftemet. Ez a rosszullét dolog egy eléggé VR féle migráns riogatás. Szökőévente látsz egyet, aztán már megy a sivítás.
-
Igen, en is erre figyeltem fel, az mar nagyon keves, 20-30 perc utankb garantalt a szedules/hanyinger/fejfajas 90hz alatt, kiveve talan a legellenallobb embereket. Igazabol 120hz az, ahol a legtobb embernek meg nincs baja, 90hz-nel mar gyakori a rosszullet. Nem is ertem ezt hogy gondoltak.
SonicX #2: a kulso erzekelok szerepe az esetek nagyreszeben nem annak a meghatarozasa, hogy hova nezel, hanem hogy a terben hol helyezkedsz el. Amig csak forgatni akarod a fejed es nezelodni, akkor a tobbinel se szamit, hogy lat-e a kulso erzekelo/kamera (PS VR-al ezt nagyon egyszeruen ki lehet probalni, letakarod a kamerat, attol meg a nezelodes mukodik, csak terben leszel rossz helyen). Kerdes, hogy itt ezt hogy oldottak meg, illetve megoldottak-e egyaltalan valahogy.
-
Sinesol
veterán
Hát ez nagyon gyenge így 2019-ben. Gyenge felbontás, csökkentett képfrissitesi frekvencia, fejhallgato helyett hangszorok...
-
Cythyel
senior tag
szal akkor ha jól értem, akkor ehhez nem kellenek olyan külső infra érzékelő dobozok mint a vive esetén?
-
AAAgold
senior tag
80hz???
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- Alcatel tablet // GYEREK MÓD // Számla+Garancia //
- új bontatlan 13 hüvelykes MacBook Air M4 256GB SSD silver ezüst Apple 3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 3500X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman N4 ADATA 600W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- iKing.Hu - Motorola Razr 50 Ultra Midnight Blue Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3353
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest