Új hozzászólás Aktív témák
-
Loha
veterán
válasz
sayinpety #98 üzenetére
Ha csak Mantle-re csinálnád a PC-s változatot, akkor a lehetséges vásárlóid nagyobbik részét kizárnád.
Ha már megcsináltad a DX-es változatot, utána meg fölös pénzkidobás Mantle-es változatot csinálni, ha ezzel nem érsz el új vásárlóbázist, persze kivéve, ha az AMD vhogy megfinanszírozza az extra költségeket. -
pakriksz
őstag
Hát igen van benne tapasztalatom, és nem csak egy olyan szerencsétlen játékfejlesztő kifogásait szajkózom, aki kifogásokat tud találni, optimalizálni viszont nem
-
-
sayinpety
tag
Dolgozom rajta, hogy PC es konzol jatekosok is elegedettek legyenek a jatekunk teljesitmenyevel es a grafika minosegevel.
Leginkabb blogokat olvasok. A nagy kulfodi oldalak nem foglalkoznak az igazi problemakkal. A PC jatekosoknak magyarazhatod, hogy hiaba az ero, ha nem erhetjuk el a hardwaret explicit modon.
A vilagnak fogalma sincs, hogy mi folyik egy jatek fejlesztese kozben. A kiado adja a penzt, amit be kell osztani. Most elmondom, a kodolasnal a legkevesebet konzolra koltjuk. Foleg az ujakra, mert nagyon egyszeru oket programozni. Amit elgondoltunk azonnal mukodott, sokszor jobban mint vartuk. A legtobb kodra forditott kiadas a D3D. Rengeteg prototype, rosszul mukodo kod es optimalizalas utan jon a sebesseg. A texturakat is celzottan kell kesziteni, mert az API nem jol mukodik. A driver server thread utkozik a programszalakkal, vissza kell venni a job thread szamat, hogy ne akadajozzak egymast a munkaban. Erre tovabb kell optimalizalni a PC portot, mert kevesebb job thread hasznalhato. Es a server thread sokszor serial feldolgozasra kenyszeriti a rendert. Legalabb tizszer tobb idot toltunk (mi biztos) PC optimalizalassal, mint konzollal es igy sem mindig gyorsabb a kod PCn. Ez tizszer tobb kiadas is PCre a render programkodra es ez nem jon vissza. Megertek minden fejlesztot aki a Mantlet szeretne. Nem segit a D3D problemakon, de lesz PC konfiguracio amire hatekonyan lehet dolgozni. -
-
Garada
őstag
Izgatottan várom hogy mi lesz belőle
-
sayinpety
tag
Nem ertek az eladasokhoz.
Amit a windows PC jatekos elvar, hogy biztositsam a konzol minoseget vagy jobbat. Ezt csak azoknak tudom megtenni, akik gcnt hasznalnak. Mas hardware nem rendelkezik ekkora tudassal, ezt pedig API nem potolja. En megteszem, amit a PC jatekos elvar, ezutan vagy vesz hozza hardwaret vagy vesz konzolt. Nekem ez mar mindegy. -
sayinpety
tag
Mindenkepp az AMD viszi a hardcore windows gaminget ebben az evtizedben. Akarmilyen API jon a gcn van a konzolban, arra prototypeolunk, arra optimalizalunk, ami azon nem fut nem hasznaljuk, de ami mason nem fut azt ettol beepitjuk. Az API jon-megy, de vegso soron a hardware szamit. Hardcore windows gamer valasztasa csak AMD lesz. Csak a gcn eleg jo hardware a legjobb grafikara. De a piac nagy es a hardcore gamerek kevesen vannak, atlag jatekost pedig nem erdekli a grafika minosege. Ezert az intel es az nVidia is talal maganak vevoket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
julius666 #88 üzenetére
A vacak az elsősorban ott kezdődik, hogy nincs támogatás rá. A Mantle támogatása a fejlesztői oldalon igen nagy, hiszen már 20+ program készül. Ez a legkevésbé sem vacak, hanem egy fejlesztők által igényelt felület, ami a támogatásból kiindulva igen jól működik. Már eleve onnan mérve is, hogy a Nitrous motorjának sebességével egyedül a Mantle tartja a lépést. Ha ez vacak, akkor mi a többi API? Extrémszar? Rossz a fogalmazásod ebből a szempontból.
A szabványos kidolgozás pedig valszeg 3 évet is elvitt, hiszen ha az MS elegánsan akarja megoldani, akkor eleve szükséges egy virtuális GPU. Egyéb esetben az új DX-nek az lesz a hatása mint a Mantle-nek, hiszen a GCN-en kívül nem érdemes megtanulni más architektúrát.
-
julius666
addikt
Komolyan itt azt hiszik emberek, hogy a Microsoft azért jön most ki "gyorsba" egy új, elég nagy horderejű változásokat hozó DX API-val, mert az AMD tavaly év végén kihozott valami saját, még elméletben is egyedül a saját termékeinek egy töredékén használható vackot?
Egy ilyen, széleskörű ipari felhasználásra szánt "kvázi-szabvány" kidolgozása azért nem 1-2 hónap, de még talán év sem...
-
freeapro
senior tag
Bonyolult fizikáról meg annyit hogy nézd meg az orbiter nevű űrszimulátort, elég bonyolult fizikája van, ami egy 900 millió km-es utat is valósághűen modellez,
Az űrszimulátor fizikája pont a létező legegyszerűbb dolog (sima szilárdtest fizika ami gagyi ütközésdetektálással is elmegy), a pontossághoz pedig olyan bonyolult műveletet kellett végrehajtaniuk, mint minden pos és time vátozót lecserélni float -ról double-ra.
-
pakriksz
őstag
Így gondolja móricka, aki 1 test gravitációjával számolna, és a gravitáción túl semmi mással(pl napszél, légkör). De valahogy nincs túl nagy konkurenciája, kb semmi nincs ami kicsit is megközelítené.
Az rfactor2 egyrészt egy gányolt optimalizálatlan pazarló tákolmány, másrészt a cpu használat nagy része ott is a directx overheadből adódik (aminek redukálása szerinted értelmetlen). De hogy közeli példát mondjak, LFS, mindent tud amit az rf2 fizikában(sőt az rf1 ből kiindulva valszeg valósághűbb is), cpu igénye pedig egy vicc.Dehogy fikáznád ha nv vagy intel találmány lenne, itt csápolnál hogy milyen hasznos újítás, és persze nem is semminek mondanád...
Komolyan ez kb olyan mintha lenne egy autó ami 40 litert fogyaszt, és azt lenyomnák 5 literre, és azt mondanád rá hogy semmi. -
Jack@l
veterán
Űrszimulátor fizikát egy másodikus főiskolás leprogramoz. (mondhatni rohadt egyszerű)
Nézz meg egy rfactor2-t, hogy milyen proci kell alá. Egy jó autószimulátort sokkal nehezebb lemodellezni, ugyanis a nagyon jól modellezett játékok nem csak framenként számolják a fizikát, hanem többször is végigfuttatják a szimulációt a képek közt.
Intelt és nv-t is fikáznám amúgy, főleg ha ennyire hypolja a majdnem semmit. -
Malibutomi
nagyúr
A "ritka eseteket leszámítva semmit nem ér"-ből látszik, hogy hallomásból alkotsz véleményt. Ugyanis aki dícséri nem a +5-10-20 fps-t szokta dícsérni, hanem hogy olyan simán fut, amilyet még nem látott.
Igen vannak még vele gondok, de főleg a régebbi gcn kártyákon, amikre ahogy feljebb is írtam még nincs is optimalizálva a driver. Még épp csak kijött a beta driver, de már a 14.2 is hatalmas javulás a 14.1-hez képest, szerintem maximum 1-1,5 hónap és teljesen rendben lesz. -
pakriksz
őstag
mondjuk ilyen nem is nagyon van semmilyen játékban. Bonyolult fizikáról meg annyit hogy nézd meg az orbiter nevű űrszimulátort, elég bonyolult fizikája van, ami egy 900 millió km-es utat is valósághűen modellez, és annyira terheli a cpu-t, hogy az 800mhz-s órajelre lassít mert annyira nem kap terhelést...
A pályabetöltés sebessége pedig a háttértáról függ.Nem örülnél semminek ami amd (ezért nem látod értelmét a mantle-nak is, és ezért "csalódsz" benne) bezzeg ha az nvidia vagy az intel csinálta volna ezt, forradalmi tett lenne, és több mint vártad
ű
És ez Cobra652-re is igaz. A lényeg hogy nektek semmi sem jó amit az amd csinál, nem elég az hogy elhanyagolható szintre szorították a cpu használatot, azt sem hogy végre így ki lehet hajtani a crossfires videokártyákat, az sem hogy vicc szintű cpu kihajt egy bivajerős gpu-t, és az sem hogy jóval stabilabb fps-t, és nagyobb minimum fps-ket ad a mantle, ami viszont minden konfigon érezhető aminél a videokártyára rendesen meg van írva a mantle driver.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudni, hogy a DX Next milyen memóriavezérlést kínál majd a fejlesztőknek. A Mantle nagyon sima frame time eredményei elsősorban a GPU memória explicit eléréséből erednek. Arról nem vagyok meggyőződve, hogy ilyet egy szabványos API-ban meg lehet engedni. De a mostani szabvány DX-nél biztos sokkal jobb lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #57 üzenetére
Technikailag a HSA-val nincs gondjuk, mert olyan dolgokat tud, amiket ők is szeretnének megvalósítani.
Magától a vISA+QL szabványoktól viszont azért idegenkedik az Intel és az NV, mert rászabadítja a piacra az ARM-os gyártók tömkelegét. Ezzel az egész teljesen kiszámíthatatlanná válik, mert jönnek a piszkosul olcsó kínai PC-k, amik drasztikusan megnövelik a versenyhelyzetet.
Az Intel egyébként így is profitál majd a HSA-ból, mert a runtime legacy módban automatikusan köpi majd az AVX2 kódot. Ez egy elég nagy lökés lesz majd az Intel koncepciójának is. Az egyetlen gondjuk ezzel az, hogy a HSA runtime a GPGPU-s kódot is köpi majd a kompatibilis IGP-kre, és azoknak a pJ/FLOP mutatójuk jóval jobb lesz, mint akármelyik MIC rendszeré.
-
xtremez
aktív tag
Új Directx-nél is akkor szépen ki fog simulni a grafikon mint Mantle-nél ? A gpu használatra gondolok.
-
Szerintem a Mantle inkább csak tech demo. Nem is kellett volna másképp beharangozni.
De rávilágít arra, hogy a játékok proci felhasználása nem feltétlenül szükség-szerű.
Nem azt mondtam, hogy mindent a GPU fog csinálni, de már az is előrelépés, ha a DX-szel nem kell annyit foglalkoznia a CPU-nak.
A vásárlónak is jól jönne, ha 20k-val olcsóbb procival megúszná. -
Jack@l
veterán
Mondjuk egy AI-t, vagy bonyolultabb fizikát a gpu nem fog neked számolni még sokáig. Meg a pályabetöltésnél is malmozhatsz egy gyengéb procival mostani játékokban. Szóval ez a "nem kell" ez amolyan utópiának tűnik.
Én örülnék a legjobban ha azt látnám hogy van értelme rendes gépen a mantlinak(és jövőbeli társainak), de eddig csak csalódást okozott. -
pakriksz
őstag
válasz
Lacccca87 #64 üzenetére
én láttam egy 170%-os gyorsulást amikor valami 1 modulos (2 mag) amd proci mellé raktak egy 290X-et...
Persze az i7 mellett nincs semmi gyorsulás, mert amúgy is kihajtja. Kivéve amikor kettő darab 290X-van, mert akkor semmilyen cpu nem képes kihajtani dx alatt, így szépen gyorsul a mantle-től... ez ott volt a hivatalos tesztben is. -
pakriksz
őstag
milyen alapvető működés? Alapvetően működött directx-ben, csak mivel nem csinálták meg neked az EXTRÁT, INGYEN adó mantle drivert hipphopp, csakazértis alapon váltottál egy gyengébb kártyára, aminél ilyen extráról kb nem is álmodhatsz már, mert nincs hozzá, és nem is lesz.
-
Újabban az OpenGL le van maradva sajna. A teszelációt és a Compute shader támogatással is késtek elég sokat emlékeim szerint. Valószínű ezzel is késnek majd.
Viszont úgy rémlik, hogy ők nem szoktak anniyra előre bejelentgetni, mint az MS.
De ezek a fentiek csak tippek, és emlékképek, ne vedd készpénznek, lehet, hogy rosszul emlékszem, vagy rosszul tippelek. -
MASSlag
tag
Lehet tudni erre mit fog lépni a Khronos Group?
Ahhoz, hogy az MS-el egy időben dobjanak piacra egy új API-t már régen be kellett volna jelenteniük, mivel sem Xboxuk amiről másolhatnák, sem annyi erőforrásuk nincs.
Nem beszélve arról, hogy rendes debuggerük sincs (csak a valveé).
Lehetséges, hogy nem is foglalkoznak már csak a mobil és a professzionális piaccal? -
KAMELOT
titán
válasz
Malibutomi #60 üzenetére
Majd megnézzük akkor az újaknál!
-
válasz
Lacccca87 #64 üzenetére
Valószínűleg azért, mert azok alá mindig bivaly i7-eseket raknak.
Nem láttam még olyan tesztet, ahol a 290x-et egy gyengébb proci hajt meg (pl. AMD APU). Ott tuti lenne gyorsulás. Vagyis egy sokkal olcsóbb lap+proci kombóval jönne ugyanaz a sebesség, mint egy i7-tel, mivel eltűnne, vagy legalábbis erősen csökkenne a CPU limit.
Legalábbis ez lenne logikus. -
Lacccca87
addikt
Ehhez képet pont abba a szegmensbe nem láttunk gyorsulást....mind1.
#Malibu: Azt mondták hogy a Mantle kezdettől fogva minden GCN-es kártyát támogatni fog.
Szóval ennyit az ígéretekről, és még én vagyok a köcsög mert fel merem hozni hogy amiót valamennyire is elérhető a Mantle csak a magyarázás megy hogy miért nem megy ez mirét sz@r az stb...
-
válasz
Lacccca87 #61 üzenetére
A Kaveri/Kabini/Temash APU-kban és a 290-asban egy újabb felépítésű GPU van. Szokták GCN2-nek is nevezni.
A 280(X) és alatta még a "régi" GCN."kivétel a csúcs, de oda meg amugy is minek mantle?"
Már sokszor leírtuk, hogy jelenleg a Mantle elsősorban a CPU tehermentesítéséről szól, csak másodsorban a GPU jobb kihasználásáról. Tehát pont a csúcs kategóriában lesz értelme, mert vehetsz gyengébb/olcsóbb procit is a csúcs VGA alá. pl. AMD procit.
(Persze, csak a Mantle-s játékokban lesz ez igaz.) -
Lacccca87
addikt
válasz
Malibutomi #60 üzenetére
Régebbbi GCN? Van újabb?
A mostani széria csak átnevezgetés alig változott valamit (kivétel a csúcs, de oda meg amugy is minek mantle? ), vagyis változott, +25W fogyasztás + 5-10K felár +1-2% gyorsulás. -
Malibutomi
nagyúr
Én két dologra gondolok:
1. A mantle hardware közeli, ezért ha nem tökéletes a kód könnyebb hibázik. Ezért kell megvárni a régebbi gcn-el az arra (is) optimalizált, illetve kiforrott drivert.2. A mantle elvileg jobban használja a hardware-t, tuningnál is lehet gond.
Játékokhoz szerintem mivel a bf4 már a mantle elött kijött, és a Thief is lemezen volt már addigra, szerintem érthetö a mantle csúszás/kiforratlanság.
Mire jön a többi mantle játék, már lesz whql driver is gondolom, és a fejlesztésben is lesz idö a mantle kódra.Azt mondjuk elszúrta eléggé az amd, hogy böven elég lett volna most bejelenteni a mantle-t ha már tényleg kész. Nem tudom ösz óta mit csináltak eddig.
-
KAMELOT
titán
válasz
Lacccca87 #55 üzenetére
Már alapból ennek úgy kéne lenni megírva. BF4 is késett 3 hónapot és még most sem megy úgy ahogy kéne. Valakinek jól valakinek meg tele buggal. Ez is fura! Hogy hogy egyiknek megy okésan másiknak meg bexarik??? Erre lennék én kiváncsi!?! Mert ugyan arról a játékról van szó.
-
cacasz02
aktív tag
Semmi nem volt gányolva, és nem is a kártyával volt a hiba, hanem a bétás driverrel (14.2). Bevallottan a csúcskártyákra tesztelték. whql driver meg nem is jött ki. Egyszerűen elcsúsztak az egésszel ahogy az amd-nél softveresen szokás. Mégegyszer nem a hardver a problémás az AMD-nél hanem a softver, ahogy mindig is volt nézd meg a fórumokat. Idős vagyok ahoz hogy azzal szarakodjak hogy kipréseljem az alapvető működést egy 45000- forintos kártyából.
-
Meteorhead
aktív tag
Azt nem tudod megmondani véletlen, hogy miét idegenkednek ennyire a konkurensek ezekkel a dolgokkal szemben?
NV oldaláról még megértem, mert nem csinálhat x86 SVM-et, csak ARM-osat, ezért neki nagyon nem érdeke egy HSA-hoz hasonló feature-gazdag köztes réteg elterjesztése. Pedig hozzáteszem NV is csak addig ellenérdekelt, amíg nem lesz értékelhető ARM-os desktop platform. Nem is értem miért a Droid vonatra szállnak fel egyedül. Én a helyükben nagyon nyomatnám a Windows RT és AppStore-os játékokat desktopon NV helyében.
Intel viszont ha kicsit is hinne a MIC sikerében, akkor felszállna a HSA vonatra, mivel a vas képes lenne megcsinálni. AMD-nek sincs full HSA kompatibilis chipje, tekintve hogy Kaveri IGP még nem tud QoS-t, csak Preemptiont. Akkor meg miért ágálnak annyira ellen? Miért nem tudják azt mondani: gyere AMD koma, nyomjuk le a világ torkán ezt a sok jóságot. Abba a fene jó driver csodájukba simán beleférne egy HSAIL compiler is.
Tényleg nem értem, mi olyat tud a HSA, amiért ennyire nem akaródzik nekik beszállni.
-
BiP
nagyúr
Szerintem proci oldalon ezek jó ideig elegendőek lesznek. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy mostanában inkább a GPU-ra van helyezve a hangsúly. (ill. a CPU-GPU együttműködésre).
A konzolok viszonylag gyenge CPU-ja is lassítja azt a folyamatot, hogy nagyon erős proci kelljen.
És pl. a Mantle is inkább a gyengébb procikon javít.
(pl. irodai vonalon egy core2 még ma is elegendő) -
Lacccca87
addikt
Hát ez az, ilyen tempóval sose lesz meg még 5 db játék se
Bf4 csúszott, Thief még folyamatban.
Ha eljátszák minden egyes megjelenő Mantle címmel ezt akkor azt fogják mondani a userek hogy pakoljátok fel a tudjátok hová a Mantle-t mert nem akarok várni 2-3 hónapokat megjelenés után hogy használhassan is a játékot. (pedig hát ugyebár 1 emberes fél éjszakás kódolásokróól beszélnek mindig...) -
KAMELOT
titán
SZerintem felesleges itt beszélni ezekről. Majd ha lesz valami kézzelfogható akkor. Továbbá majd ők eldöntik mit fognak forgalmazni, nekünk ehhez semmi közünk max tesztelhetjük, ami van. Menjen a game simán és kész. Mindegy, hgoy most mantle vagy DX215. Majd ha mantle 15-20 játékon fig futni hibátlanul akkor azt mondom alkottak egy jót.
-
BoneDragon
veterán
"Tulajdonképpen a lehető legjobb irányba megy a PC-s játékpiac"
Ez kicsit korai, várjuk ki a végét...
-
Johannak és Dan-nek lesz egy közös előadása a dx next-ről. ezt még johan is írta a twitterjén
-
siriq
őstag
Jelen pillanatban kevesebb usernek hasznalhato a mantle mint tobbnek. Problemak adodnak mert meg mindig nincsen ertelmes driver. A 10-bol 1 nek megy rendesen nem kielegito. Az uj driverrel 10:3 ra raktak kb az aranyt ami meg mindig nagyon keves. Meg mindig varjuk a mantle-t bf4-hez. Jelen pillanatban meg mindig nincsen kesz. Oszinten, nagyon hosszu ut all a mantle es a bf4 elott. Minden platforom minden modon tamogatva legyen. Stabilan, semmi problemaval. A jatekos tarsaimnak szoktam mondani: nekem semmi bajom nincs a mantleval de amig barmilyen problemad jelentkezik, addig nem hasznalod hosszu tavon. 1 mantle user miatt ne szivjon a maradek 4 ember.
Nem egy amd vga-t hasznalo ismerosom szeretne nv-re cserelni. Egyebb stb okok miatt. Erdekes modon nv-rol nem akarnak cserelni amd-re. Esetlegesen gondolkoznak rajta de nem akarnak. Remelem ez kielegito valasz. -
siriq
őstag
Ezzel semmi gondja nincs az AMD-nek. Itt ugyan API kérdésről van szó, de a hardver szempontjából még mindig a GCN a legokosabb architektúra. Azzal, hogy az MS az X1 API-jának alapjaira készít egy PC-s verziót lényegében ugyanazt a hatást érik el, amit az AMD akar a Mantle-lel. Innentől kezdve az AMD-nek édes mindegy, hogy a fejlesztő DX Nextet vagy Mantle-t használ, a GCN-re írt konzolos optimalizációkat átmenti a PC-s portba, vagyis automatikusan optimálisan fut a játék GCN hardveren PC-n is. A konkurens hardverekre optimalizáció meg nem érdeklik őket. Lesznek stúdiók, amelyek figyelnek majd minden elérhető architektúrára és lesznek amelyek ... hát nem. Utóbbi esetben csak a GCN-re képesek jó kódot írni, mert azt tanulták meg a konzolon.
Ez elég valószínűtlen. A Mantle közelebb áll a PS4 libGNM API-jához. De leginkább azt lehet mondani, hogy eléggé sajátos a Mantle, még ha a strukturális működése hasonlít is a konzol API-khoz. PC-n sajnos nem lehet olyan alacsonyra helyezni az absztrakciós réteget, mint konzolon, szóval néhol mindenképp szükséges némi kompromisszum. Ugyanezeket meg fogja kötni a DX Next is. Sőt, ennek igazából a több architektúra miatt picivel magasabb szintre helyezett absztrakció kellene, de valszeg úgy sem egyeznének meg a gyártók egy szabványos virtuális GPU-ról, ha a HSA-ról is képtelenek megegyezni, szóval az MS is a Mantle-höz hasonló szintet célozhat meg, aztán az NV és az Intel majd tanítgatja a fejlesztőknek a saját architektúráik működését.
Eleve kezdjük ott, hogy a PS4 libGNM és a Xbox One DirectX 11.x is félig az AMD munkája. A Mantle pedig kvázi teljesen, illetve mondjuk úgy, hogy a pár fejlesztő azért segített, hogy olyan legyen, amilyet elképzeltek. Az, hogy gyorsan lehet rá portolni szándékos. Ez egy fejlesztői igény volt. Ettől még se a Sony-nak, se az MS-nek nincs köze a Mantle-höz.
A DICE tudja milyenek ezek az API-k. A PS4-ről portolták a BF4 Mantle verzióját, annak ellenére, hogy a Mantle HLSL-t használ és nem PSSL-t.Természetesen a mindhárom API-ban vannak olyan részek, amelyek nem különböznek egymástól. Ettől viszont ezek még külön API-k, csak nagyon hasonlók.
Tudtommal külön előadást tart a DX-re Johan és Dan. Szóval ennek nem lesz köze az MS-hez. Legalábbis a slotot az AMD bérli nekik. Ettől függetlenül nyilván elmondják ugyanazt, mint a Mantle-nél, hiszen ők low-level API-t akartak PC-re. Sok évnyi könyörgés után rögtön kaptak kettőt. Ők most a paradicsomban érzik magukat.Siman bemasoltam a hsz-t. Egyikben ezt a masikban azt irja a delikvens. Magyaraz es magyaraz. A viccet felre teve nem en irtam a hsz-t csak bemasoltam.
-
pakriksz
őstag
Ezt mindig csodáltam hogy az nvidiánál ezek a tévhitek hogy tudják rávenni a usereket hogy vegyenek egy gyengébb(és drágább) nvidia kártyát egy erősebb amd helyett... ráadásul agresszív kismalacként mert a mantlet nem optimalizálták rögtön a kártyájára, és kellett volna várni még pár hetet. (Bár az a laggolás inkább user errornak köszönhető, ott valami nagyon szét volt gányolva.)
-
Cassi
őstag
A döntő kérdés az, hogy milyen létező hardveren fog futni és milyen Windowson. Ha csak Windows 9-en, akkor már kábé halott is az egész. Mintha az MS még mindig nem fogta volna fel, hogy sürgősen meg kell újítania az egész platformot, különben bukik vele az összes API-juk is.
Az XBO-s alap meg persze szép, csak időközben az XBO gyors léptekkel megindult a Wii U után az eladási statisztikákban (www.vgchartz.com). Ha nem változik meg a helyzet, akkor az XBO a Wii U után bukhat még ebben az évben.
-
dgabor80
tag
Akkor most meddig is lesznek jók a jelenlegi gépeink?
A VGA-kat ugye "mindig cserélni kell"...de egy jó kis core i5 (2-4. generációs) vagy egy jó kis 4-8 magos AMD meddig is lesz jó?
Vagy rosszul értem hogy ha a vga többet számol és jobban kihasználjuk a teljesítményét, nem kell annyit bízni a procira? -
cacasz02
aktív tag
Habár mindenhol a azt írják hogy milyen jól fog menni majd minden játék az akár középkategóriás vga-kon, ez nem így lesz. Meg emlelik a grafikai részletességet az egekig hála az új api-knak és ugyan úgy nem fog változni semmi ahogy eddig sem. Meg kell venni a rohadt drága cuccokat hogy legalább élvezhetőek legyenek a játékok. A mantle is csak a top kategóriára lett optimalizálva, ezért adtam el a frissen vásárolt 7850-et, mert csak a baj volt vele a mantle meg laggolt (bf4) vissza kellett álnom dx11-re, akkor meg minek kínlódok amd-vel. Vettem helyette egy 750 ti-t, és lám minden működik. Megszívtam az ígérgetett csodát. A dx és az ogl legalább működik ha nem is a legjobb de ez változni látszik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen a mindhárom API-ban vannak olyan részek, amelyek nem különböznek egymástól. Ettől viszont ezek még külön API-k, csak nagyon hasonlók.
Tudtommal külön előadást tart a DX-re Johan és Dan. Szóval ennek nem lesz köze az MS-hez. Legalábbis a slotot az AMD bérli nekik. Ettől függetlenül nyilván elmondják ugyanazt, mint a Mantle-nél, hiszen ők low-level API-t akartak PC-re. Sok évnyi könyörgés után rögtön kaptak kettőt. Ők most a paradicsomban érzik magukat.
-
Loha
veterán
Eleve kezdjük ott, hogy a PS4 libGNM és a Xbox One DirectX 11.x is félig az AMD munkája.
Ettől még se a Sony-nak, se az MS-nek nincs köze a Mantle-höz.Nyilván fele részben írtak 2 API-t, aztán ettől teljesen függetlenül írtak maguknak egy 3.-at is, ha már így belejöttek. Annak, hogy gyorsan lehet rá portolni nyilván nem az az oka, hogy nagyon hasonlít vmi(k)re.
A DICE tudja milyenek ezek az API-k.
Gondolom Johan Anderssonra (DICE) gondolsz, aki a Mantle-t fényezte az AMD színpadán, és most ugyan úgy fogja fényezni az új DX-et az MS-én? Gondolom neki nagy meglepés lehetett, hogy az MS bejelentette az új DX-et.
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Én személy szerint akármennyire AMD fan vagyok, nem ártok saját magamnak, ezért lett a konfigom Inteles. A kisebbik gyártó minden számítását keresztül fogják húzni, erőfölénnyel. Sajnos nem kapunk olyan notebook-ot, amiben ütőképes APU működne, helyette Intel + Nvidia (harmatos telj.).
Ja, hogy a felhasználó mit szeretne, azt az összes gyártó leszarja, amíg megteheti.
Személy szerint végtelenül sajnálom ezt, de azt fogom venni, amivel jobban járok, egyelőre nem kell semmit.By.: Johnny
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eleve kezdjük ott, hogy a PS4 libGNM és a Xbox One DirectX 11.x is félig az AMD munkája. A Mantle pedig kvázi teljesen, illetve mondjuk úgy, hogy a pár fejlesztő azért segített, hogy olyan legyen, amilyet elképzeltek. Az, hogy gyorsan lehet rá portolni szándékos. Ez egy fejlesztői igény volt. Ettől még se a Sony-nak, se az MS-nek nincs köze a Mantle-höz.
A DICE tudja milyenek ezek az API-k. A PS4-ről portolták a BF4 Mantle verzióját, annak ellenére, hogy a Mantle HLSL-t használ és nem PSSL-t.
-
Loha
veterán
Ha jól értem, te inkább valószínűbbnek tartod azt, hogy az AMD a nulláról írt egy zárt API-t, abban a biztos tudatban, hogy soha nem lesz széleskörűen elterjedt, és az csak pusztán a véletlen műve, hogy a konzolos APIkról gyorsan lehet rá portolni?
Abu85: Amíg nem tudod pontosan, hogy milyen az X1 DX-e, addig nem tudhatod, hogy mennyire áll közel a Mantle-hez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez elég valószínűtlen. A Mantle közelebb áll a PS4 libGNM API-jához. De leginkább azt lehet mondani, hogy eléggé sajátos a Mantle, még ha a strukturális működése hasonlít is a konzol API-khoz. PC-n sajnos nem lehet olyan alacsonyra helyezni az absztrakciós réteget, mint konzolon, szóval néhol mindenképp szükséges némi kompromisszum. Ugyanezeket meg fogja kötni a DX Next is. Sőt, ennek igazából a több architektúra miatt picivel magasabb szintre helyezett absztrakció kellene, de valszeg úgy sem egyeznének meg a gyártók egy szabványos virtuális GPU-ról, ha a HSA-ról is képtelenek megegyezni, szóval az MS is a Mantle-höz hasonló szintet célozhat meg, aztán az NV és az Intel majd tanítgatja a fejlesztőknek a saját architektúráik működését.
-
leviske
veterán
Ha jól sejtem, nem olvastad végig a cikket. A Mantle megmarad és jó esély van rá, hogy amikor az "AMD" specifikus cuccok belekerülnek egy játékba, akkor arra alapozva. Márpedig abból lesz egy pár, míg az Intel és nVidia nem nyújtja az aktuális konzolok teljes funkcionalitását.
-
MCBASSTION
aktív tag
"Morbid értelemben az AMD API-ja egyfajta ostorrá válhat, amivel a PC-s piacot megcélzó fejlesztők néha ráüthetnek az előbb említett, szabványért felelős két csoport hátára, amivel folyamatosan a valós programozói igények felé lehetne terelgetni a tényleges fejlesztéseket."
ez milyen jo lesz
uj dx-et akarunk? csinaljunk uj mantle verziotmar most tetszik, vegre lesz nyomas az m$-en hogy dolgozzon is
-
Loha
veterán
Az nem gusztustalan, hogy a lökés nélkül az MS nem csinált volna az égegyadta világon semmit?
Szerintem egyáltalán nem ez a gondolatmenet a logikus és a legvalószínűbb.Az MS csinált egy új DX-et az X1-re aminek 8 gyenge CPU magot hatékonyan ki kell használnia, de közben meg kell maradnia fejlesztőbarátnak, tehát nem lehet túlságosan hardverhez közeli.
Elég valószínű, hogy az MS és az AMD szorosan együtt dolgozott az X1 DX-én.
Könnyen elképzelhető, hogy az MS engedélyezte az AMD-nek, hogy a Direc3D 11.x (X1 API) -et portolja PC-re Mantle néven, cserébe mondjuk azért, mert elég erősen részt vettek a fejlesztésében.
Könnyen lehet, hogy abban is megegyeztek, hogy 1-2 év előnyt hagy az MS AMD-nek a Mantle-el, vagy csak ennyivel lassabban dolgozik az MS az AMD-hez képest az X1 API-jának PC-re portolásával, vagy csak mindenképpen egy új Windowshoz akarták kötni az új DX-et.
-
Ed3r_X_
nagyúr
HD 7750 elég lesz még neki? Azért ajánlatos lenne.
Mivel GCN, van rá esély, legalábbis remélem.
-
Viko78
újonc
http://www.youtube.com
64k assembly -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel semmi gondja nincs az AMD-nek. Itt ugyan API kérdésről van szó, de a hardver szempontjából még mindig a GCN a legokosabb architektúra. Azzal, hogy az MS az X1 API-jának alapjaira készít egy PC-s verziót lényegében ugyanazt a hatást érik el, amit az AMD akar a Mantle-lel. Innentől kezdve az AMD-nek édes mindegy, hogy a fejlesztő DX Nextet vagy Mantle-t használ, a GCN-re írt konzolos optimalizációkat átmenti a PC-s portba, vagyis automatikusan optimálisan fut a játék GCN hardveren PC-n is. A konkurens hardverekre optimalizáció meg nem érdeklik őket. Lesznek stúdiók, amelyek figyelnek majd minden elérhető architektúrára és lesznek amelyek ... hát nem. Utóbbi esetben csak a GCN-re képesek jó kódot írni, mert azt tanulták meg a konzolon.
-
de olvastam, de én ezt szoftveresen értettem. tehát hogy a régi kóddal nem lesz kompatibilis, nem fogja tudni futtatni. ugyanakkor maga a felépítést, meg a gcn/maxwell architektúrát nem hinném hogy most annyira akarózna módosítani a feleknek (az intelről nem is beszélve). pláne hogy az alapja gondolom/gyanítom az, ami az xbox one-é (amit szintén dx11.x-nek neveztek), az meg ugye gcn.
-
dojo0227
csendes tag
Hát azért én örülnék ha a 7-es Nvidia sorozatot támogatná, nem csak a Maxwell-eseket...
-
-
Mans20
addikt
Hát így már nem tudom hogy vegyek e a most kijött maxwellből..ha év múlva kidobható.
-
Wasp_HUN
tag
Sajnos van egy olyan érzésem, hogy ez is csak parasztvakítás, mint minden más amit az MS a PC-s játékokkal kapcsolatban mond évek óta.
"hogy az AAA kategóriás címeket szállító nagyobb stúdiók idővel teljesen áttérnek az alacsony szintű hozzáférést biztosító API-kra, ezen belül is legalább a DirectX Next kódnevű fejlesztésre,"
Majd biztos rohannak átállni azok a fejlesztők akik közül jópáran még most is Dx9-re fejlesztenek vagy épp átáltak Dx11-re de azt ki nem használnák rendesen.
Maradjunk annyiban, hogy hiszem, ha látom... addig ez is csak porhintés, semmi több.
@FishAir: Még most se csináltak semmit, csak beszélnek arról, hogy csinálni fognak valamit és ezt teszik évek óta.
-
zseko
veterán
válasz
Menthirist #16 üzenetére
Aztán remélem nem akarják kicsikarni hogy új hardvert legyen kénytelen a user venni, ha használni akarja az új dx-et.
Úgy tűnik nem olvastad át rendesen a cikket, vagy átsiklottál felette:
"Lényeges szempont, hogy az új DirectX strukturálisan annyira új, hogy nem igazán kínál visszafelé kompatibilitást."
Vagyis több mint valószínű, hogy de igen, új hardver kell. Ami meg azt jelenti, hogy így nem fogok feleslegesen pénzt kidobni egy újabb vga-ra a közeljövőben, és gondolom még jópáran szintén nem, így buknak egy kevés hasznot.
-
A mantle-re szükség volt, hogy seggbe rúgják az unalomba poshadt dx-et. ha el is nyomja a dx majd a mantle-t mint egy csikket, számunkra a célkitűzést már teljesítette. erről prédikáltak a fejlesztők, az ms is végre ráfordul az irányra (szokásához hűen jó lassan). nem lesz kézzel fogható játék belőle még vagy 2016-ig, addig pedig köszönjük szépen jó lesz a mantle is (és speciel nálam jobban fut a bf4 mantle alatt mint dx alatt. nem is az átlag fps magasabb jelentősen, hanem a minimum). Szóval meg kaptam az én kis "ingyen" pluszomat a kártyámhoz.
Aztán remélem nem akarják kicsikarni hogy új hardvert legyen kénytelen a user venni, ha használni akarja az új dx-et.
-
Loha
veterán
AnandTechen már szeptemberben az tippelték, hogy a Mantle az Xbox One alacsony szintű grafikus APIja áthozva PC-re. Based on what we know thus far, we believe Mantle is the Xbox One’s low level API brought to the PC.
Amire nem gondoltak ők sem az az, hogy ez az API nem is annyira low level és DX11.x -nek hívják.
-
-
Lacccca87
addikt
Azért annyira nem késő az szerintem
Ha jövőre jön ténylegesen a Win9 akkor addigra késznek kell lennie, véglegesenek. (dokumentáció, debugger stb... szőröstűl bőröstül) aztán év közepe/vége felé pedig érkezhetnek is kisebb címek meg technikai demonstrációk.
Ha tudják tartani az időpontokat 2016 tól már csak erre fognak megjelenni az új címek. -
djculture
félisten
Nincs is értelme az igy is zsugorodó pc játék piacot mindenféle saját szabvánnyal még szívatni. Legyen a közös ami ugylátszik jobb későbn mint soha megis lesz alkotva.
Lehet valaki milliomos és szeretne ugy játszani hogy egyik gépbébe nvidia lesz a másikba meg amd mert egyik játék csak ezen fut normálisan a másik meg azon, de annak ajánlanék egy muszájkabátot. -
Lacccca87
addikt
Ez ugy van hogy ha nincs ló jó a szamár is.
Most hogy ezt bejelentették szerintem elég erőteljesen fog csökkeni a Mantle megjelenések száma a jövőben (amiket bejelentettek azok még elkészülnek - talán egyszer - ) mert inkább használják csak azt ha ugyanolyan hatásfookt el tudnak majd vele érni cska éppen minden HW-n fut majd, mint a Mantle-t.Most lesz egy tényleges generáció váltás, Mantle szépen eltűnik mint anno a Glide és tárai, aztán majd megint 4-5 év múlva sikoltozni fognak a fejlesztők amikor valaki megint megsegíti őket és minden kezdődik előről.
-
flexxx2
őstag
Így egy bizonyos idő után megszűnhet a mantle érdeklődés hiányában.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- OLED TV topic
- Autós topik
- Negyedszerre utazik a peremvidékre az új GeForce driver
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Tőzsde és gazdaság
- Le Mans Ultimate
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 16GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 650W
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 16GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Huawei FreeBuds Pro 3 // Számla + Garancia //
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest