Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
pedig triálhoz előszeretetettel raknak bele benzines bmw mocikat, mert akkor is jól olajozza a motor magát, mikor épp szó szerint az égnek áll a kocsi. a luxus meg nem ezekbe való, pláne amilyen ótvar belsőket raktak bele. de azért benzin meg ronda belső ide vagy oda, egy 500 lovas amg-t kipróbálni nem lenne rossz. vagy a 100 millás brabust. amúgy az ilyen 20 év körüli extrásabbakkal szerintem nincs sok baj, viszont ha valamivel van, akkor azt nehéz beszerezni (meg olyan áron van, ami azért egy jóárasított tömegtermékhez szokott embert minimum megrémít). ami ezekből az ősökből hiányzik, az az airbag, meg az abs (bár ez utóbbin lehet filozofálni). de majd folytassuk a valamelyik kapcsolódó posztnál inkább, ne offoljuk szét ezt tovább.
-
baluka26
veterán
Jóhát, annál kisebb motorral tényleg értelmét veszíti a móka, benzin meg nem ilyen traktorba való, az is tutifix, egy benzines Gé olyan kiábrándító, mint egy dízel BMW.
Csak azért, mert újabb verzió már nem annyira puritán, nekem egyébként pontosan az tetszik a leglesleginkább, messze vagyok én még attól, hogy valaha autót vegyek, de egy 20 éves nem egyszerű szívodízelbe még gondolati szinten sem ugrik bele az ember.
-
lapa
veterán
ebbe ilyen csereprogrammal tán 40e volt az 5 porlasztó (nem csak csúcs, foglalattal). plusz célszerszám 3200 pénz, és onnantól otthon egy szűk óra. az egyiket a bolt parkolójában cseréltem ki, hogy ne kelljen visszapostázni. vesd össze beviszed a cdi-t a szervízbe... nem beszélve arról, hogy ha csumbagambra indiai gyári munkás bennehagyta a fémforgácsot az egyik porlasztóban, akkor röcögősen még hazavisz, otthon kicsavar, kimos, összerak, egy óra múlva újra úton voltunk. rendes motorba nem kell turbó (lásd ferrari és zöldséges merci). cserébe örök élet, bármivel elmegy, made in w. germany. nemtom nézted-e a cikket a 800.000 km-es utazásról, az is 300gd.
nyilván jó lenne egy cdi, de csak úgy látványra meg hogy hű de jól gyorsul. de rendes munkára (család mozgatása) én maradok a szívódízelnél. kicsit több gázolajgőzt meg krovaszagot lélegeztem be kiskoromban a kelleténél még benőcz feri bácsinál... bár ő a peugeot 404-re izgult nagyon, az is jó tech lehetett.
ennél kisebbre már nem ülnék fel. van ennek 2400-as verziója, ami 4 ugyanilyen henger 5 helyett. azzal fekvőlámpás merciben megcsinálnak 7,x litereket, de ebbe (~2100 kg üresen a rövid, ~2500 a nagy) az már nagyon sovány. aztán van a 2300 meg a 2800 benzines, 16-20 literekkel. hát olyat nem köszi. ez megcsinálja a 130-at ha kell, a forgalomban normálisan lehet vele haladni, még fekete füstfelhők nélkül is. felmegy olyan emelkedőn, amin én már nem merek. innentől annyi a legnagyobb baja, hogy a 85-tel menőket már nem előzöm csak egyenes úton meg nekifutva. ez meg a legjobb dolog, ami velem történhet.
amúgy meg láttad mennyi egy cdi-s? abből veszek 3 igazit, de legalább kettőt.
jah, az olaj nélkül nyilván mikor máskor, mint a 9.000. km-nél az előző olajcserét (= olajmegnézést) követően. már írtam máshol, hogy nem életbiztosítás nálam tárgynak lenni. ehhez képest utána kértem kölcsön egy második 14-es villáskulcsot a szomszédtól meg belement 3 v 4 liter olaj, és azóta is megy. najó, az egyik porlasztón még barkácsoltam, szóval lehet, hogy egy cserét majd megejtek.
-
lapa
veterán
a fekvőlámpás 3000-es szívó, mint a csikós bordó bea-jában (nemtom megvan-e neki még). 88 le. az újabb csoda (290gd) az 2900-ccm-ből és 9 lityiből hoz valamivel többet (92 le). mindkettő mechanikus, láncos, örökélet, ingyensör. tud ez amúgy 150-et is megfelelő hátszéllel, de az minden kocsira ugyanúgy igaz.
igazából a csikós hibája az egész. én egy 0 km-es kombi micsu lancert akartam.
-
lapa
veterán
az ilyeneket mindig gyaláztam. kicsi autó a suzuki / opel, de azon a 100 akárhány méteren ritka volt, hogy valaki ráverjen egy kocsihossznyit. ez biztos bunkóság, nem is szokásom a szivatás. de ez olyan jóleső, mint beállni a turbócikkcakk másokat letoló arcok mellé a következő lámpánál azzal az összetéveszthetetlen autóval, amit nagy görcsök meg némi közúti veszélyeztetés mellett küzdöttek le percekkel ezelőtt...
de nem izélésképp, régen én is csináltam ezt. meg sok helyen a naponta ingázó barmok minden racionális érv nélkül mennek random sávokban, miközben a másik sáv/ok üresek. régen sokat jártam soroksárin kifelé, ott is van pár olyan tipikus hely, ahol simán elmész egy lámpányit a bolytól még a trakesszal is, mert ilyen előre ismert kupacokba gyűlnek a majmok. de ott is értetlenség level 999, mikor soroksár hősök terén beállnak a parasztok az (ezer km óta) két sávba, majd a 80% pánikszerűen elkezd sávváltás-balettozni, mert jaj hirtelen kettémén megint az út, pont mint tegnap.
@Viszlát: amúgy eleve olyan autót kell venni, amit úgyse tudsz eladni utána a büdös életbe se. akkor nincs rémüldözés eurotaxon kevesebbet érés miatt. pláne ha 30 év körül veszel az már olcsóbb se lesz sose. kamion mögé beállás: persze, csak ahhoz utol kell érni a kamiont. kátyú: hmm. enyémben beállították a futóművet grazban '83-ban ilyen hézagalátétekkel. azóta ennél az egynél ritkábban kellett állítani. najó, egyszer szétszedtem téemkázni-bezsírozni a csapágyakat. azon kívül, hogy majdnem sérvet kaptam (ez ugye 2 méteres acélcsővel csavarlazítós témakör), komoly bajt akkor épp nem sikerült csinálni a járműben. meg sérv mellett bedurrant a karom is, annyira magával ragadott a meleg zsírban turkálás. aztán a másik karom is bedurrant, mert az első gömbcsuklóba oldalanként kell 80 deka zsír, én hülye meg nekiálltam a karos zsírzópisztolyból benyomkodni a két kartucsnit. a másik felébe már beletuszkoltam ujjal....
de hogy on legyek: fogyasztási rekord bud-prága-bud ~1.000km, szó szerint padlógázzal (130kmh vagy emelkedőn 100-110) 13 liter. olaj nélkül 40 fokban, úgyhogy utána még azért megkért, hogy igazítsam már meg a szelephézagokat, mert ez kicsit sok volt. normális üzem 10 liter, bármit csinálsz. majd a 290gd az már csak 9 lesz (valamikor), ugyanígy statikusan.
-
bambano
titán
nálam a rárajtolás nem a következő lámpáig való üvegelést jelenti.
sok olyan kereszteződést ismerek, ahol a túloldalon parkoló autók miatt elfogy a külső sáv. itt debrecenben a birkák ilyenkor csak a belsőbe sorakoznak, a külső sáv meg üres. komplett kocsisorokat lehet megelőzni úgy, hogy kimegy a szélére, jól indul, majd visszajön. -
Viszlát
addikt
Én is leírtam, te is leírtad, hogy legalábbis nálam, mi akkor a kérdés? Számomra teljesen egyértelmű, hogy másképp értjük a kifejezést.
Nálam az alap rárajtolás az azonnali reakciót és dinamikus elindulást jelent, az idegbeteg rárajtolás meg a padlógázos startot, üveghangon a következő pirosig. Elképzelhető, hogy más számára ez hibás így, de nálam meglepően jól működik már egy ideje.
-
bambano
titán
rárajtolni akkor van értelme, ha ettől lifo lesz a kereszteződés
félgázzal vagy poroszkálva minek rárajtolni, akkor állj be a sorba. következésképp rárajtolás egyféle van (legalábbis nálam), tehát az eléírt jelző nem erre a szóra vonatkozik.
hogy ez miért idegbeteg dolog, nem tudom, de érdekel.
-
zoo8800
veterán
Nekem inkább az első "kör" piszkálja a csőröm, olyan körülmények között már illene 10 liter körül kajálnia a gépnek. Nem fér a fejembe.
#36
Ezt aláírom, egyszer hétvégén napközben ezt a 9 km-es távot tettem meg zöldhullámban, át a belvároson. Nem nagyon voltam 50 alatt -
Nincs ebben semmi trollkodas. 17 eve jarom az utakat hivatasoskent es mellette a szabadidomben is. Bejartam amit csak lehet, a leheto legkulonfelebb jarganyokkal. Amit allitasz az keptelenseg. Nem hivnam hazugsagnak, inkabb fullentesnek, nagyzolasnak. Amint az latszik, sokaknal be is jon. Aki megfelelo tapasztalattal a hata mogott, ertelmesen vegiggondolja ezt, az pedig max nevet rajta.
-
bambano
titán
ez ismert forgalomszervezési módszer. nagyon gyakran használják arra, hogy a városon belüli torlódásokat csökkentsék, azaz úgy hangolják a lámpákat, hogy a kifelé menő forgalmat szívja kifelé, gyorsítsa, a befelé menő forgalmat meg akadályozza még a város széléhez közel. ilyenkor gyakran megállapodnak a rendőrséggel is, hogy nincs traffizás.
-
-
deicide
veterán
A gagyi F astrammal mentem 1 órás Kecskemét-Fehérvár távot 2006-ban ha jól emlékszem, akkor talán még nem voltak automata trafik az M0-n. De az a 150-es átlag is csak úgy jött össze, hogy nem volt számottevő forgalom és M0-n is 140-150-el mentem, M5/M7 pedig végsebesség, 190km/h. Akkora BP-i szakasszal szinte elképzelhetetlen, akkor pályán minimum 240 körül kellene menni
-
Viszlát
addikt
Közúton már csak azért sem érdemes ezzel szórakozni, mert sokkal nagyobb az esélye bármilyen hirtelen, előre nem látható eseménynek, míg autópályán azért ha balhé is van, az már messziről látszik. De annyit nem ér az egész amúgy, csak hát sokszor nagyon unalmasak voltak az utak, amikor már hatszázadjára teper az ember ugyanazon a úton, akkor mindenféle hülyeséget kitalál, hogy lefoglalja magát.
-
DeFranco
nagyúr
Azóta nem alszom rendesen (nem emiatt
) ezért szét vagyok esve, nem tudok koncentrálni, és kiesek a szememen, Bónusz vizsgára készüléssel párhuzamosan szivességi laptoptelepítést csinálok két napja, szét van az agyam, holnap vizsga és még csak addig jutottam el, hogy a puska kész, elolvasni még nem sikerült. Bónusz persze a munkahelyen is imitálni kell valami munkát.
Nincs elfelejtve, de ehhez agy kell, hogy értelmesen leírjam. Sorry.
-
shaft72
tag
Azt ugye elfelejtitek, hogy Viszlát a furgonozás közben szerzett tapasztalatait átülteti az autózásba is
Így már érthető az a fogyasztás, esetleg ha be tudnál állni egy kamion mögé 70-nel, lemenne az 5 liter alá is...
-
Viszlát
addikt
Volvoval nagyon nem lehet mellényúlni. Nagyon jó barátom egyébként V70 mániás, 20 éve használja őket, talán 2 éve cserélte a mostani modellre és tényleg jó kis verdák, az újak meg nem csak masszívak hanem szépek is már.
Autóra hitelt semmiképpen, ezt mindenképpen vésd észbe. Főleg újat ne, bár ma, miután megírtam ezt a bejegyzést, megnéztem, hogy mennyit ér a verdám, hát a sírógörcs kerülgetett, mert már 1.4-ért is hirdetnek. Mindegy, az vigasztal, hogy ilyen jó állapotban biztos nincs egyik sem, mint az enyém.
#20: hja, ez tényleg jó, el is raktároztam.
-
Viszlát
addikt
Nem igazán értem én ezt a troll megközelítést. Állítasz valamit, aminek alátámasztására semmit nem szolgáltatsz, mert még a legnagyobb tisztelet mellett is kevés az, hogy ezt gondolod. Próbáltad már? Ha igen, milyen autóval, egyáltalán milyen autókat vezettél kellő mennyiségben ahhoz, hogy maximálisan tisztában legyél a képességeivel? No meg a te vezetői képességeid is befolyásolhatják a dolgot. Ami mind oké, csak azt nem értem, hogy mégis mit szeretnél elérni egy ilyen kategorikus kijelentéssel, ami csak lóg a levegőben...
Szóval amellett, hogy nevetséges színvonalon sikerült lehazugoznod, a végére benyögöd, hogy részedről ennyi. Ne haragudj meg, de vagy szedj össze néhány stabil alapokon álló érvet, vagy inkább tényleg maradj csöndben.
(#14) zoo8800: ahogy a németek vezetnek, úgy nem is csodálom, nem sokan döcögnek le 2-300 km-t kilencvennel.
Egyébként ahogy írtam, én is csak pislogtam a benzinkúton, mert számomra is hihetetlen, na meg legalább ötször átszámoltam mindent.
-
hoffman_
nagyúr
Komplexebbek igen, én csak annyit javaslok, hogy amíg nem alakulnak ki nagyjából az életkörülményeid, szokásaid, igényeid, addig nem érdemes drága autót venni.
a félkövért emelném ki: addig nem érdemes semmilyent. szerintem. imádom az autókat, elég közel is állok hozzájuk, szóval nagyon fogom nyomni ezt az autóprojektet, de a devizahiteles törlesztő-szívást is első kézből látom, szóval nyilván elég komolyan meg lesz rágva a dolog. egyébként ilyen lesz az első autóm
illetve, mire odajutok, már ilyen
(ah, ez annyira gyönyörű)
meg hát egy kombiban mégiscsak több hely van a boldogóráknak, oda játszi könnyedséggel befér egy hármas is
ilyen accord-ban még nem ültem, de elhiszem, hogy szereted
én sok-sok autóban(50 fölött bőven) megfordultam(s600, a6, gl, sorento, 525, kadett, omega, az egész paletta árban is kb), no persze zömmel még nem sofőrként, és ennek fényében mondom, hogy a v70 a kedvencem. de a fiestát is megszerettem már nagyon. a lejjebb említendő vectrán tanultam meg vezetni, még otthon, azok is nagyon szerethető autók voltak. igazából van pár kedvenc, de végig tudnám sorolni a fél használtpiacot, mert szeretem az autókat
bambano:
anno, mikor apám még járkált ügyekben szerte az országba, napi 4-5-600km-eket, akkor ő annyival pályázott, amennyit ment az autó, ez 1.9es cdti vectráknál 219 volt, de ahány csillag, meg karika, meg kék/fehér pötty, annyi féle. lazán lehet menni 150 átlagot. szóval -2
-
-
zoo8800
veterán
Ez mondjuk tényleg közel áll a hihetetlenhez. A spritmonitor szerint közel 10 litert eszik átlagban
-
bambano
titán
nem tudom, az enyém mennyit fogyasztana, ha az mHETESEN indulnék szegedre, de a végeredmény ijesztő lenne
egyébként relatíve kis motoros, kis autóknál ez nem olyan rekord fogyasztás...
-
Viszlát
addikt
Pestig azért, mert ment haza a sok majom a Balatonról és legtöbbjük szeret a középső sávban ennyivel tanyázni, ami miatt a belső sáv is erősen hullámzik az előzgetők és utolérők miatt, miközben a külső sáv szinte üres. Ha ilyenkor megpróbálok haladni, akkor általában Martonvásár környékén már az agyvérzés kerülget. Pest és Szeged között meg azért, mert szép idő volt, szépek voltak a fények és baromira ráértem, gyönyörű zöld minden, zenét hallgattam, élveztem az utat.
(#9) Lauda: most miért adod az értetlent, írd le, hogy nem hiszed el aztán annyi.
Siettem és késő este volt, úgy.
-
DeFranco
nagyúr
Te 110-zel nyomod pályán? Miért?
-
Viszlát
addikt
Komplexebbek igen, én csak annyit javaslok, hogy amíg nem alakulnak ki nagyjából az életkörülményeid, szokásaid, igényeid, addig nem érdemes drága autót venni.
Én egy '81-es 1.3-as Kadettel kezdtem és imádtam, annak ellenére, hogy négysebességes volt és az 1.6-os karburátor miatt lazán benyakalt 7-8 litert, mert iszonyatosan tágas és kényelmes autó volt, fiatalságom szerelmi kalandjainak remek helyet biztosított.
Aztán jött egy '95-ös 1.6 16V Astra, amit szintén nagyon szerettem, mert ment mint a golyó és szép volt, meg nem volt vele sok baj, viszont hosszú távra kicsinek éreztem egyben is, meg a komfortját is keveselltem. Aztán jött életem legrosszabb döntése, vettem egy 2000-es évjáratú Vectra 2.0 DI-t, mert bele voltam szerelmesedve a motorháztetőből tükörre kihúzódó ívbe, meg nagyobb autót akartam és ilyen szempontból is pont megfelelt. Jó is volt, megjártam vele spanyolt 5.7-es átlaggal, csak amit megspóroltam az üzemanyagon a benzineshez képest, azt elköltöttem a javíttatására, pedig vigyáztam rá amennyire csak tudtam.
Ezután jött az Accord szerelem, mert sose voltam Honda rajongó, sőt, amikor az Astrát vettem akkor megnéztem egy 1.5-ös hasonló korú Civic-et is, de olyan fapados volt a belseje, hogy hiába ment nagyon jól, nem akartam kis túlzással párnázott padokon ülve száguldozni. De az Accord már a Totalcar bemutatóban is nagyon tetszett, aztán egy jó barátom vásárolt egyet és kipróbálhattam, hajajj...
(#6) Lauda: büszke nem vagyok rá, csak a körülmény extremitását akartam érzékeltetni a 12 literes fogyasztáshoz.
-
hoffman_
nagyúr
igen, városi fogyiban azért kicsit veszítenek a szép számokból. de szerintem ezt be kell nyelni, ha valaki autót használ, akkor annak van egy ilyen árnyoldala, amit üzemanyagnak hívnak
inkább egy 2.4es accord, bármikor, mint egy citroen c3, csak mert utóbbi megelégszik 5 literrel. nekem legalábbis. amíg nem tudok fenntartani egy 8-9 literes átlagfogyasztást, addig nem kell autót venni - szerintem. persze tudjuk, hogy azért a körülmények ennél komplexebbek
barátnő és a Tesco parkoló
szegényke
-
Viszlát
addikt
12 litert akkor evett az enyém amikor Fehérvárról 2 óra 4 perc alatt értem Debrecenbe.
Van egy ismerősöm, akinek ugyanez van a kétezres motorral, először manuálist vett, aztán két év után lecserélte automatára és mindig elmondja amikor találkozunk, hogy nem hiszi el, hogy az automata kevesebbet eszik alatta...
hoffmann: na a tojáshéjak most nálam is épen maradtak volna, durván be voltam "drogozva", kínos óvatossággal gyorsultam, lassultam... Egyébként tényleg nagyon ideális volt minden, valószínűleg sose lesz többet ilyen. Az M5-ön eleve alig vannak, meg talán egy emelkedő sincs rajta, a szél se fújt, még a hőmérséklet is 17-18 fok körüli volt. Egyetlen halála van ennek (ami minden autóval így van általában), a csak rövidtávú használattal bizony megkajál 9 liter körül.
Szeretem amúgy nagyon, még mindig, sokszor elmondom, hogy ennél jobb autó nem kell nekem. Ha meg kikeveredek a hitelgödörből egyszer, akkor újra kap szép felnit, meg valószínűleg egy fényezést is, mert lecserélni nem akarom, de egy-két hiba azért már van rajta (barátnő és a Tesco parkoló, kisnyugdíjas fémkosarat pakolt a csomagtartóra, kőfelverődések).
-
Huma
addikt
Nem lehet, hogy valami hiba van a képletben? Tényleg elég kevésnek tűnik a fogyasztás.
-
hoffman_
nagyúr
nagyon impozáns
a "nagymotor" azért sok előnnyel jár, már amennyiben 3.0 alatti "nagymotor" felette már erős lehet a fogyasztás, de addig sokszor van ilyen érdekes kontraszt.
a 2008-as 1.4es fiesta behörpöl 8 litert simán, ha vezetem. újabban ez persze nem sűrű jelenség. igaz, ez kis motor, és hogy menjen, kicsit jobban oda kell lépni, bár manuális, önsúly ~ 1200kg.
szóval királyak a számaid. btw cimboráéknál egy ugyanilyen fiesta és egy hasonló korú full extrás mondeo kombi volt, az is ilyen 1500kg körül, 2000es dízel manuális. kevesebbet evett, mint a fiesta, 6-7el el lehetett menni vele.
ez az accord pedig még mindig nagyon szép
ui.:
ja, viszonításképp. 80-as audi cabro, 150LE, 2.6 V6 - el lehet menni vele 8 literből!
de akkor nagyon nem törnek a tojáshéjak
-
shaft72
tag
Nekem volt egy manuális Type-S-em, az hatosban 80-nál kb. 8 litert fogyasztott
10-12 között evett amúgy, igazán kajálni csak 190-200 és afelett kezdett. Hiába, jók ezek a Soichiro motorok
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Nintendo Switch
- iPhone topik
- Milyen autót vegyek?
- League of Legends
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fel kell készülnünk a 2G kivezetésére
- További aktív témák...
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3352
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M2 ULTRA 2023 64GB 1TB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3543
- LG 49SE3KE-B 49" Full HD LED monitor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest