Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
hanem a szerver üzletág [...] piacvezetőek is és ott még ma is ők diktálnak
Mármint miben lennének piacvezetőek? Csak mert market shareban nem igazán:[link]
De ha folyamatában nézzük, az arányokat nézve inkább csökkenés volt, mint növekedés, tehát a MS szerverek növekedési üteme alulmúlta a piacét: [link]Ettől függetlenül bevétel oldalon valóban fajsúlyosabb a destopnál. Bár a start képernyőt meg a metrót erőltetik arra felé is, ahogy hallottam oda is vannak érte a rendszergazdák nagyon.
Sokan évtizedek óta temetik a microsoft-ot, a wishful thinking jegyében, pedig elég jól állnak.
Meglehet, bár nagyon úgy néz ki, a mobil készülékek vonalát szépen bebukták, ennek pedig közvetett módon lesznek következményei hosszú távon a többi ágazatra vonatkozóan is.
Témához kapcsolódan, kb. ugyanezek emberek körbe röhögték a microsoft-ot, mikor azt mondta, hogy belép a konzol piacra, mert hogy esélye sincs a sok éve ott lévő sony ellen, aztán nem egy piacon elverte pár év múlva, ma meg már fej fej mellett haladnak.
Így van. Most meg ezt a sokéves pénzkamiont balfaszkodják el az új konzol körüli balhékkal. Pontosan erről beszéltem.
Előbb utóbb a többi piacon is behozzák a hátrányukat, ha elég pénzt öntenek bele.
Na ez a wishful thinking.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
julius666 #32 üzenetére
Az MS-nek nem tetszik, ez világos, de ahogy nem akadályozzák meg az OpenCL-t és az OpenGL-t, úgy a HSA-t sem fogják. Sőt, nekik maga a HSA hasznos is, mert szépen kiegészíti a C++ AMP-t és .net-ben is lehet majd GPU-ra programozni. Ez számukra sem egy elvetendő dolog, amellett, hogy a platform függetlenségét nem fogják szeretni.
Az Androidon az OpenCL az a Renderscript ellenfele. A HSA más szinten van mint a Renderscript, kiegészíti azt, hogy jobb rendszerré váljon. Ráadásul a HSA garantálja, hogy a megírt kód teljesítménye portolható, és bármilyen HSA runtime-mal rendelkező gépen futtatható. Ez az OpenCL-re nem igaz.
A linkelt kép van erről még csak.(#33) LordX: Nyilván nem minden fekete és fehér. Ha az egyik opció mellett nem lenne érv, akkor senki sem használná.
-
LordX
veterán
Nem gondoltam én soha, hogy az AMD megoldása rosszabb lenne, csak más döntések voltak. És valószínűleg nekik van igazuk, mert teljesítményben is köröket ver az IGP a többire, nem csak a szálak számában (mert egyébként ebből ez nem következne). Viszont tapasztalat, hogy bizonyos esetekben bizony az Intel megoldása ad gyorsabb számítást.
-
julius666
addikt
Windows
Persze, OpenCL is van, csak jó ideig nem futott nagyon a processzorok/videokártyák több mint felén, illetve az MS sem azt preferálja.Androidon
Pont ugyan úgy, ahogy az OpenCL-nek bemutatott, bemutathat a HSA-nak is a nagy G. Az, hogy nincs a gittegyletnek támogatói között, már régen rossz jel.Aztán persze ha konkrét információid vannak (a.k.a. linkek), jöhetnek, szívesen utánaolvasnék a dolognak.
-
Huma
addikt
Jelen!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább úgy fogalmaznék, hogy az ismert rendszerek közül csak az AMD megoldása működik külön buszokkal, mert vannak még nem ismert rendszerek.
Ez nem véletlenül alakult így. Az ATI-s mérnökök mondták meg, hogy hogyan lehetséges a fúzió. Érdemes megnézni, hogy mekkora különbség van az ATI (AMD) és az NVIDIA, illetve az Intel és az ARM, meg a többi ultramobilos GPU tervezési filozófiája mögött.Az ARM és az Intel azt mondja, hogy működik. Nekik lehet, mert a csúcs IGP-ik nagyjából ~100-300 szálat használnak. Az AMD legkisebb IGP-je ~2000 szálas, de van olyan is, ami ~6000. Ez egy komoly különbség, és attól, hogy a többiek ~300 szálig kimérték, hogy működik, még nem biztos, hogy a jövőben mondjuk ~10000-rel működni fog.
Nem kötelező ESRAM-ot használni. Ez egy extra a rendszerben.
-
LordX
veterán
Nem a cache a probléma, hanem hogy azt leszámítva is más a útvonalon halad a kérés. (Az ábrák jól szemléltetők, olvasd végig a belinkelt AMD-s slideshow-t, ha még nem tetted.) CPU memóriaelérésnél is le lehet tiltani, hogy adott művelet használja-e a cache-t, iGPUval ez ugyanúgy megoldható, ha azt akarjuk, hogy ne szemetelje tele - ahogy írod, ezt csinálja az Intel. (BTW, az ARM is ezt csinálja, egyedül az AMDs megoldás ilyen.)
Érdekes Uniform Memory Access az, ahol a memória egy részét nem éri el az egyik. Egyenlők között is van egyenlőbb?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a része, amire gondolsz nem fog egyezni soha. Az közös északi híd IMC-jéhez külön busz vezet a processzorrészből és az IGP-részből. Ahhoz, hogy a sebesség és a késleltetés megegyező legyen kell egy közös cache a lapkába, de ezt már a fusion projekt indulásánál elvetette az AMD, mert az ATI mérnökei mondták, hogy zsákutca lesz. Egyszerűen az IGP-nek nem hagyhatják, hogy multiprocesszoronként 1024 szállal írogassa a közös gyorsítótárat. Ez mérnöki szemmel nem indokolt. Az Intel is sok programban tiltja ezt a funkciót, pedig ők csak multiprocesszoronként 7-8 szállal dolgoznak, amitől bazisok cache kell már eleve magába az IGP-be.
Attól, hogy az ESRAM nem elérhető a CPU-nak a rendszermemória lehet hUMA-féle elérésű. Az ESRAM az X1-ben amúgy is eléggé le van választva a fő memóriáról.
-
LordX
veterán
Nem az a gond, hogy koherens vagy nem (a hUMA erről szól), hanem hogy mekkora sebességgel/késleltetéssel éri el (erről nem). Ez Kaveriben sem egyezik a két terület között (bár a Llano-nál ezerszer jobb).
Ezért "szopatja" a MS Win8.1-ben is az C++AMP programozókat AMD APU esetében, hogy nem default no-copy array_view-k vannak, ellentétben az Inteles platformmal. Tapasztalat, van olyan eset, bár ritka (ha pl. csak annyi a feladat, hogy 2 vektort össze kell adni), hogy a még-mindig-értelmezhetetlenül-hipergyenge Sandy Bridge iGPU e miatt jelentősen gyorsabb a Trinity 7660D-jénél.
Ha a GPU-nak van egy CPU számára nem elérhető memóriaterülete (az ESRAM), akkor semmiképpen nem beszélhetünk hUMA-ról, úgyhogy nincs az XB1-ben hUMA, ez tuti
-
LordX
veterán
Nagyon nem ugyanolyan sebességgel éri el: [link], 35-ös oldal az összefoglaló. (OpenCL terminológiát használ: Local = GPU memória, az uncached CPU memória, a cached CPU memória, amit az OpenCL driver bemásolhat a localba).
Ez Llano, kb. ugyanez van a Kaveriben is, csak ott nincsenek ilyen durva különbségek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD a hUMA-ra eleve két módot alakított ki. Vagy a teljes memóriát eléri koherensen a CPU és az IGP, vagy annak csak egy részét, és marad egy leválasztott nem koherens terület az IGP-nek (klasszikus értelemben vett VRAM). Ezt nem kötelező használni, de ajánlott, mert extrémnaív az a mérnök, aki a grafikai munkát ugyanabba a cache-területbe (akár egy nagy közös cache) kényszeríti, amiben pár késleltetésre optimalizált mag is dolgozik. A PS4-ben pont ezért épített a Sony egy olyan funkciót, hogy a grafika ne legyen cache-elhető, ha a fejlesztő túl sok cache-misst észlel.
Az ESRAM az Xbox 1-ben egy külön memóriavezérlőre van rákötve, direkten az IGP-hez kapcsolódik. Abba a CPU közvetlenül nem írhat és nem is olvashat belőle. Közvetve megvalósítható, ha nagy igény lenne rá. -
marcell991
tag
Nem értem amit mondasz, a Kaveri-nél nem lesz olyan a HSA-MMU használatával, hogy GPU területe, meg CPU területe. A legacy programoknak meg ugyan úgy lesz fenntartva valamennyi a RAM-ból VRAM-nak. Az Intel meg hiába éri el ugyan olyan gyorsan, ha még mindig nem egységes a címtér.
Az Xbox-nál meg gondolom kénytelenek voltak olyan funkciókat adni a rendszerhez, amivel az eDRAM kezelhető, viszont ez azzal járt, hogy így nem hűek a HSA szabványhoz, és a PS4-re írt játékot sokkal kevesebb munka lesz PC-re átvinni, mint az Xbox-ra írt játékot. -
ddekany
veterán
Ha a Kaveri sem tudja ezt, hogy oldották meg, hogy ugyan olyan sebességgel érik el a két területet, egy ugyancsak mostani termékben? Valamit fel kell adni, ami miatt nem fog megfelelni az APU a hUMA feltételinek? Mert így ahogy leírod, ez csak egy extra, amit nem vár el a hUMA.
-
LordX
veterán
A probléma valahol ott lehet, hogy a MS-nek nem elég a hUMA, hanem többet szeretne: a hUMA csak azt "garantálja", hogy a GPU és CPU koherensen éri el az egész memóriaterületet, ettől még lehet a GPU számára egy elkerített memóriaterület, amit (a memóriavezérlő felépítése miatt) a GPU gyorsabban ér el, mint a CPU, és fordítva: a CPU területét a CPU éri el gyorsabban - ezért van egyébként a komment, hogy akár diszkrét GPUval is működhet a hUMA.. (Itt ír róla egy C++AMP fejlesztő erről: [link], "Current state of the hardware" bekezdés ). AMD oldalon még a Kaveri se fogja tudni azt, hogy mind a CPU, mind a(z i)GPU az egész memóriaterületet ugyanolyan sávszéllel/késleltetéssel érje el (bár jobb, mint a Liano/Trinity). Intel oldalon viszont minden compute képes iGPU 100% ugyanúgy éri el a memóriát, mint a CPU. A eDRAM miatt amúgy is más memóriavezérlője lesz az XB1-nak, mint a PS4-nek, úgyhogy hUMA kérdésben a MS megoldása nem rosszabb lesz, mint a Sonyé, potenciálisan még jobb is.
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet, hogy a 32MB ESRAM bekavar a képbe.
-
Peat;)
veterán
Az x360 és ps3 eddigi életútját megnézve a ps3 pénzügyi bukta volt kb a boxhoz képest, tehát nem fej fej mellett haladtak, pénzügyileg legalábbis(a játékosokat tekintve szerintem a ps3 az almúlt 1-2 évben jóval minőségibb játékokat nyújt). Az is igaz hogy a sony a blu ray miatt kihasználta az elkötelezett vásárlóit, így lehet hogy nem volt egy sikertörténet a ps3, de a kapcsolódó iparágban a konzol miatt maradt talpon a gyártó. Ezzel igazából ott volt gond hogy így volt amivel nagyon spóroltak ami sok évig meg is tette a hatását a multi címeknél. Ez természetesen mára homály fedi, ha microsoft csinálta volna akkor rituálisan elégették volna az összes konzoljukat, mondja bárki hogy nem...Csak akkoriban jöttek a szép papírokkal hogy a ps3 bitang erős lesz. Papíron ugyebár a földbe döngölte a riválist.
Úgy néz ki lehet fordul a helyzet, én továbbra is idegenkedem mindkét konzoltól, már kinézetre is olyanok mint ha ugyanattól a gyártótól jönnének, a sonynak nem bízom az online szolgáltatásában és visszatetsző volt amit eddig műveltek marketing fronton. Az AMD belső meg olyan dolog hogy a róla papíron írtakat minimum kettővel osztom el a PC fronton tapasztaltaknak megfelelően. Úgy meg már nem olyan erős. Egyik konzolban sem érzem azt hogy egy uhd tv-vel megbírkózna, plusz ps4-nél feltűnő a kis méret. Nem 1-2 évre veszek konzolt és az előző generációban mindkét gyárnak voltak dolgai, csak a microsoft volt ott is kiemelve. Miközben a ps3-ak is hullottak mint a legyek, meg túlmelegedtek. Jó játékok biztos fognak jönni, de hogy melyiket fogom megvenni... Majd kiderül mennyire lesznek exkluzív tartalmak, ha pc-re tényleg könnyű lesz portolni és késve kijönnek a címek akkor kell a fenének a konzol. Pedig x360-at nagyon szerettem.
-
modeller
aktív tag
válasz
julius666 #12 üzenetére
a microsoft-ot már jó ideje nem (csak) a desktop húzza, hanem a szerver üzletág, ami még válság idején is növekedett. És ott eléggé jó irányba mennek, piacvezetőek is és ott még ma is ők diktálnak. A desktop piac lassulóban van, de azért az is szép bevételeket hoz nekik és ott is nyilvánvalóan ők diktálnak. Sokan évtizedek óta temetik a microsoft-ot, a wishful thinking jegyében, pedig elég jól állnak. Témához kapcsolódan, kb. ugyanezek emberek körbe röhögték a microsoft-ot, mikor azt mondta, hogy belép a konzol piacra, mert hogy esélye sincs a sok éve ott lévő sony ellen, aztán nem egy piacon elverte pár év múlva, ma meg már fej fej mellett haladnak. Előbb utóbb a többi piacon is behozzák a hátrányukat, ha elég pénzt öntenek bele. Abból pedig irdatlan mennyiségük van és nem leszálló ágban vannak.
-
sxxorp
őstag
Egy biztos:
hUMA thUrMAn a PS4-et ajánlja! -
julius666
addikt
A HSA-ban az a szép, hogy így multiplatform, úgy független szabvány, bent ül már lassan az alapítványban a mucsaröcsögei tszcs elnök is, csak azok nem támogatják, akiknek a leginkább kéne, azokon a platformokon nem lesz használva, amik a piac 90%-át alkotják.
A Microsoft meg éppen marokra veri a szögeket a saját koporsójába, cseszik el folyamatosan az értelmesebb termékeiket, emellett döntik a pénzt zsákszámra az egyenlőre reménytelennek tűnő szarjaikba. Azt hiszik még mindig úgy táncol az IT világ ahogy ők fütyülnek, közben már nagyon nem, csak viszi még őket a desktop piacon elért egyeduralom lendülete, de amennyire iparkodnak sikerülni fog eltapsolni rövid úton azt is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fő szempontok szerint ugyanazt tudják. De itt sosem lehet tudni, mert lehetnek egyedi igények is, bár a memóriaarchitektúra szempontjából talán annyira sok extrém igény nincs.
Azt nem hiszem, hogy az MS-nél pont azon gondolkodtak, hogy a HSA alapítványnak hogyan tudnak keresztbe tenni. Egyszerűen csak szükségesnek éreztek pár apróbb módosítást. Nem tudom mit, de az ő hardverük, azt kérnek, amit akarnak. A HSA az nekik nyilván nem az igazi, mert eléggé platformfüggetlen, de az Xbox One esetében valszeg nem ez számított elsődlegesen. -
sxxorp
őstag
Már az Xbox 360 is 'túl HUMA(n)' !!!
Link -
Tikakukac
titán
válasz
danikollar #5 üzenetére
Az előző sem az övék volt, az is az AMD hibája volt. Ilyen alapon akkor semmi sem az ő hibájuk, hiszen gyakorlatilag minden létező részt csináltatnak a konzolhoz. Ha valaki nem tudja mi van a dobozban, főleg úgy, hogy már aki csinálta sem tudta akkor ott halmozati fogyibogyó áll fent.
-
berVi
senior tag
válasz
danikollar #5 üzenetére
Es nem is az AMD-e, hanem az egyre tobb fogyatekos ujsagironak, aki, ha nem kap informaciot, kitalal valami huyleseget magatol, es tenykent kozli. Termeszetesen az olvasok se kevesbe hulyek, amiert gondolkodas nelkul bekajalnak minden fel- vagy egyaltalan nem hivatalos "ertesulest".
-
ddekany
veterán
hUMA szempontjából a két APU, tehát a hardver, pontosan u.a.-t tudja, nem de? Csak az MS úgy gondolta, hogy keresztbe tesz az XBox-ban HSA-nak, vagy mi folyik itt? Amúgy utóbbi esetben megérdemlik, ha ebből FUD lesz, hogy az XBox nem tudja...
Kár persze hogy a konzolos vásárló leszarja ezt, azt se tudja mi az a memória.
-
Tikakukac
titán
Van! Nincs! Ööö izé, Józsi, nézd má' meg mi a trágyát raktunk bele ebbe a cuccba bakker, há' a fél világ röhög rajtunk, ne csesszé' má' fe'.
Kíváncsi vagyok még micsoda susmus fog kijönni a One felől, én várom.
-
alevan
őstag
Szegény AMD. Minden vele kapcsolatos nyilatkozatot félreértenek...
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3424, 94% Akkumulátor
- HP mini pc Ryzen cpu-val ha kicsit játszanál : )
- ZBook Fury 16 G10 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3422
- Eredeti dobozos XBOX 360 - XBOX ONE kompatibilis - játékok!
- HP ZBook Studio G8 WorkStation i7-11850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1200 400NIT, 100% sRGB Garis!
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W Beszámítás!
- Samsung Galaxy A32 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3310
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest