Új hozzászólás Aktív témák
-
Slystyle
őstag
Sziasztok!
Régebben volt már Xonar (DG) kártyám, de sajnos meg kellett váljak tőle régebben, mivel lap csere után már nem volt PCI foglalatom. Azóta elketyegtem az alaplapival, de vásároltam most egy AE kártyát. A probléma a következő lenne: [link]
Pár órás, különféle próbálkozás (idő visszaállítás, Setup.exe kibontás, signature check kikapcsolása, PowerShell-ből Win KB eltávolítás stb.), majd support-nak való írás után egyelőre feladtam a driver telepítést, mivel az FAQ-ben leírt Win KB-k nincsenek a gépemen és ha 20H2 vagy feletti Winver van, akkor azt tanácsolják, hogy várj, míg kiadnak új driver-t. Másik Winver-t nem fogok feltelepíteni és a rollback sem opció már.
Az FAQ Decemberben frissült legutóbb, így nem számítok rá, hogy a közeljövőben ebben lenne változás és gyanítom a support sem fog egyhamar visszaírni, ha egyáltalán válaszolnak.Kérdésem a következő lenne: van-e itt valaki, akinek AE kártyája van és telepítve van/működik is? Esetleg egy copy-t a telepített Sonic Studio-ról kérnék és természetesen Device Manager -ben a XONAR SOUND CARD tulajdonságai alatt megtalálható Driver eléréseket és sys/dll/inf fájlokat ha tudna valaki küldeni nekem, akkor még azzal megpróbálkoznék, mint "manuális" telepítés.
-
Attila57
tag
Sziasztok! Ennél a kártyánál az analóg kimenet, és a fejhallgató kimenet megy együtt?
-
D.Va
őstag
Az Asus Xonar hangártyától durván elhajlott a beszélgetés egy elég más irányba...
-
-
tecsu
addikt
A tradicionalitás egy létszemlélet, nem kínál semmit, a világ működését magyarázza és rávilágít a tettek, a hozzáállás következményeire, ahogy a vallások is.
A negatív "utópia", vagy inkább desztopikus jövőkép, már ami civilizációnkat illeti, elkerülhetetlen; a tradicionális metafizikai létszemlélet ezt tényként kezeli (ahogy a kereszténység, az iszlám és a hinduista vallások). Nem a világot, hanem magunkat kell megváltani, ami különösen szolipszisztikus nézetből érvényesülhet. -
Rövid, pongyola összefoglalás, hogy mégis mi a értelme ennek, milyen utópia a cél. Ami természetesen elérhetetlen, de mindenféle ideológiára van ilyen. Nem pontos, általában szélsőséges hülyeség, de nagyjából megragadja a lényeget. Pl:
kommunizmus = "legyen mindenki egyenlő; fizessenek a gazdagok!"
fasizmus = "erősebb kutya közösül; a természet és az evolúció megold mindent!"
liberalizmus = "jogom van férfiként gyereket szülni; segítség elnyomnak!" (forrás)tradicionalizmus = "térjünk vissza az ősi gyökerekhez; vessünk véget a modernitásnak, halál a gyíkemberekre!" Talán így?
-
Oké, értem, azzal, hogy a nácikat baloldalinak minősítetted, tényleg arról a tradicionalizmusról van szó, amire gondoltam.
És mi a megoldás? Vagy egyáltalán megállítható-e valahogy ez a süllyedés? Térjünk vissza a feudális rendszerhez? Legyen kasztrendszer? Semmisítsük meg a jelenlegi elkorcsosult művészetet?
(Egyébként elég durva wall of texteket produkálsz, 2 órás YT videóval, hosszú esszékkel. Úgy érzem, hogy lyukat akasz beszélni a hasamba, mert értelmes, alátámasztásokkal tarkított érvelés helyett csak megmondást látok, meg azt a tipikus "érvet", hogy ha nem értem, akkor olvassak utána.
)
-
tecsu
addikt
A tradicionalizmust végül is többféleképpen lehet értelmezni, én a René Guénon-féle filozófiafeletti filozófiára utaltam eddig is, mint a metafizikai tradicionális létszemléletre.
Egy interjú László Andrással
Baranyi Tibor Imre a metafizikai hagyományról
Ez bár egy modern filozófiai irányzatnak tűnhet, bizonyos szempontból az is, a modernitás ellen helyezkedik és ősi alapokon áll. Azt hirdeti amit ma már meg kell fogalmazni de régebbi korokban természetes volt.
Manapság egy tovatűnő abszolút igazság, világmagyarázat kirakós darabkáit kell összeilleszteni, régen a teljes kép evidens volt és az emberek életének szerves része, annak irányítója. Erre jött rá a XX. században René Guénon és később a segítségével mások, pl. Hamvas Béla.
Az alászállás generális jelenség, életünk, kultúránk minden területére kiterjed, de pl. környzetünk fizikai jellemzőire, genomunkra is.
Az iszlám misztika útján járó, Guénon nagyon sok konkrét jelet, folyamatot észrevett ezzel kapcsolatban, amik eleinte tudatosulva meghökkentőek.
László András inkább történelmi, politikai vonalon mutat példákat, Baranyi Tibor Imre viszont a kereszténység vagy az iszlám mélyebb hagyományait firtatja.
Gyakori hivatkozás a szanszkrit nyelvű, ősi indiai "hinduizmus", hiszen valószínűleg a korunk számára fennmaradt legősibb hagyományrendszer.A jobboldaliságról legjobban talán Julius Evola fogalmazta meg a lényeget, ajánlom köteteit olvasásra.
Az eredeti, politikai felállás szerint a jobboldaliak monarchia-pártiak, a baloldaliak arisztokrácia-ellenesek.
A baloldaliság egyenlőségjelet tesz a nép gyermekei közé, míg a jobboldaliság hierarchiát kíván, mégpedig nem önkényes, korruptív alapon, hanem az eredeti isteni rend, illetve egyfajta meritokratív jelleggel (ki mit érdemel).
Az indiai kasztrendszer társadalma is jobboldali, ahogy a középkori királyságok vagy a japán feudalizmus.
A tradicionalizmust sokan ultrajobboldalinak titulálják (többek között az eszme képviselőinek nagyrésze is), míg a nácizmus meglehetősen szocialista elveket vall. Érdekesség, hogy az NSDAP elődszervezete bolsevista párt volt, majd a nácik részint a bolsevizmus mint infernális áfium ellen vívták végső harcukat - miközben - valószínűleg - mindkét oldalt eleinte egy mágnás amerikai csoport pénzelte. Például a cári család meggyilkolásában az angol titkosszolgálat is részt vett.Az elmélet szerint "régen" volt egy ideális, paradicsomi, majdnem tisztán esszenciális állapot, ami folyamatosan romlott minden "síkon". Most kihagynám a szellem <pneuma> állapotának magyarázatát, minden klasszikus vallás ezzel foglalkozik sajátos kultúrkörben - nekünk a kereszténység lenne a legközelibb, legérthetőbb.
Az ismert történelmünk kezdetén már nagyon korrupt a világ, de innen is rendületlen, sőt gyorsuló a "süllyedés" a majdnem tisztán szubsztanciális állapot (teljes káosz, pokol) felé. -
De akkor mi a tradicionalizmus? Nekem ebből nagyon az jön le, hogy eleve "istenhez" (magas szinthez, az egyhez) kötik a valódi művészetet, ahol még nem váltak szét a dolgok, míg ma már a világi közember (alacsony szint) számára is művelhető bármi. Ami oké meg minden, csak ez a görcsös ragaszkodás nem tetszik, hogy akkor ettől alacsony lesz a teljes színvonal.
A nácizmus hogy lenne baloldali?
Vagy ettől jobbra van a tradicionalizmus? Én eredetileg arra gondoltam, hogy a nemzeti szocializmus egy végső szélsőség, s ekkor nem csoda, hogy előtérbe kerül mindenféle jobb oldali dolog. köztük az a bizonyos utolsó "valódi zene". És amúgy nincs is azzal semmi baj, ha valami jobb oldali, nem nácizni akartam, csak ma ez félreérthető, mert sokan mániákusan teszik mivel csak dualista módon képesek gondolkodni, ez nagyon jellemző erre a korra.
-
tecsu
addikt
Érthető a hozzáállásod, mert nem ismered a tradicionalizmust, a "filozófiai", ontológiai hivatkozásokat sőt, valószínűleg bizonyos fogalmak definícióit is máshogy érted, mint a szerző, nem csak az adott megállapításokat.
Emellett pedig azért, mert egyszerűen más a világképed.Szerintem az általam linkelt dolgozat nem a legjobb a témában, de máshoz nem fértem hozzá - nem találtam a neten -, viszont az alapokra rávilágít, így kiindulás lehet.
A tradicionalizmus a modern világban csak szélsőséges lehet, hiszen ellentétes azzal (eszmei, gyakorlati de törekvés szinten is).
A nácizmus egy - tradicionalista szempontból feltétlenül - baloldali eszme, ami nem "kedves" a metafizikai tradíció híveinek, de ha az is lenne, nem lehetne érv állításodban - amit részint te is beismersz, mindegy...
Egyetértek abban, hogy nem kell mindenkinek egyetérteni, én sem vitázni akartam, csak más szemszögből megvilágítani a dolgokat.Számomra jelentős még Hamvas Béla életművét gondozó teológus, Dúl Antal véleménye a művészetekről (én is hasonlóképp látom, csak nem tudom ilyen pontosan és szépen megfogalmazni):
Egy rövid videó -
Elolvastam nagy nehezen, akkor most egy tl;dr következik...
Ez egy szélsőségesen tradicionalista, konzervatív filozófiai tanulmány.
Nem gondoltam volna, hogy a kommunizmust (bolsevizmust) is bele lehet látni a zenébe, bár ha azt nézzük, filozófiailag szerintem az internet az a hely, ahol a kommunizmus utópiája többé-kevésbé valósággá vált. Különösen vicces, hogy a nemzeti-szocializmus (nácizmus) idejére teszi az utolsó valamire való zeneszerzőt, ami gondolatmenete alapján egyáltalán nem meglepő, csak hát nem gondoltam volna, hogy ezt így tisztán le is írja. Ezzel természetesen nem a Hitler-kártyát akartam kijátszani, csak annyi volt az észrevételem, hogy ugye pont a nemzet -zocializmus a konzervativizmus legradikálisabb és végső szélsősége, így teljesen logikus, hogy pont itt jelent meg utoljára a szerző szerinti utolsó igazi alkotó, tradicionalista értelemben.
Vannak igazságok a leírtakban, ezt nem tagadom, de hihetetlen módon elfogult és szuggesztív. Alapvetően úgy tekint a zenére, hogy az isteni szintről az emberi tömeghez ereszkedik le, azaz a tökéletesség szép lassan káoszba torkollik. Amit teljesen megértek, ez tény, így nagyjából így történt. Bár érdekes módon görcsösen ragaszkodik a szemita alapokhoz, amikor korábban is létezett vallás, pl gondoljuk a sámánizmusra, ahol még semmilyen isten nem létezett, vagy legalábbis nem abban a formában, ahogy később. S itt a zene aztán végképp tradíció, nagyon szorosan kötődik a valláshoz, a kettő semmilyen módon sem választható el.
A süllyedés, s amit ír, azzal nagyon nem értek egyet, mivel nem csak így lehet tekinteni a zenére, ahogy ő. Számomra az evolúciós analógia (amit említ is, sőt, "megcáfolt") írja le a zene történelmét. Csak tévesen azt hiszi, hogy az evolúció fejlődést jelent. Hát nem, hanem kiválasztódást. A zene is pontosan így működik. Az egyszerűtől indul az összetett felé, s ez nem jelent semmilyen lejtmenetet, de fejlődést sem, nem lesz jobb, csak más és sokszínűbb. Maga a zene ebből következően rendszerezhető, osztályozható is.
Azzal, hogy a zenei evolúció a létezését megtagadja, azzal semmi baj nincs, hisz ez a filozófia lényege, nem kell mindenkinek egyetérteni, lehet másképp is gondolkodni. De számomra az ő filozófiája szerint ami manapság igazi zenének számít, az csak a butatelefonok (nem polifónikus) csengőhangjai, az autók dudája és a focimeccseken üvöltő vuvuzela orkán.
A technofóbia a kedvencem az esszé végén. Szerinte a zenét a gép generálja. Na most pont egy filoziófiai írásban sikerült ezt összehozni? A számítógép egy eszköz, egy hangszer, ami önmagában semmit sem ér, ember szükséges a használatához, és a zene még mindig az emberből jön. A számítógép legfeljebb megkönnyíti a zenei kifejezés módját. Ahogy egy zongara, gitár vagy akár az énekhang.
Valahogy sikerül elsiklani amellett, hogy a mai zenében nem a másság, összetettség a probléma, hanem az, amikor már nem tekinthető művészetnek. Erre van egy szép szavunk egyébként: alkalmazott zeneszerzés.
A szerzőnek pedig itt üzenném, hogy Istent már megöltük 100+ éve és a zene pedig már nagyon régen nem egy szent, szakrális rítus; nem Brüsszelt kell megállítani.
-
PeeterssoN
őstag
Bocs hogy idepofátlankodok, de lenne egy hangkártyás kérdésem: Asus Xonar DS van értelme használni? Úgy értem jobb mint az alaplapi? GIGABYTE GA-Z170-HD3P alaplapom van!
-
A mai kortárs (pop is) zene sokkal bonyolultabb, és összetettebb, mint bármelyik megelőző. És 50 év múlva még bonyolultabb lesz. Ez nem jó, vagy rossz kérdése. Ez az tendencia, ami évszázadok óta hajtja a szórakoztatóipart. Sajnos jelen van egyszerűsítés is, de az a komolytalan zene jellemzője.
-
Micsoda? Zenében mi volt magasabb színvonal? Mitől magasabb? Ahhoz képest a mostastani lehet hamisnak tekinthető, de ez nem jelenti azt, hogy minél újabb, annál alacsonyabb a színvonal, mert minden megengedhető.
Nézzük az összhangzatokat: először az oktáv volt csak tiszta hang, minden más hamisnak számított. Később bejött a kvint, kvárt, aztán a terc, stb. Meg pl az elején a pentaton skálát használták, a 7 hangos hamisnak számított. Ma meg már nem igazán van ilyen, jóval bonyolultabb, összetettebb a zene.
-
D.Va
őstag
Teljesen egyetértek a leírtakkal... Tényleg sznobság azt állítani hagy (maradjunk a példánál) Beethowen bármiben is jobb vagy kiemelkedőbb lenne mint egy mai (minőségi zenét készítő) sztár. Szerintem pl semmivel sem jobb Mozart mint Madonna (Bár a "Bitch I'm Madonna-t hagyjuk - de most nem ez a lényeg
), hanem az hogy szimplán abban különbözik Madonna Mozart-tól hogy más stílusban utaznak, és teljesen más korban zenélnek. Mind a kettő jó a maga stílusában. Én értem hogy valaki megveti a pop, rap vagy bármilyen más zenét, de az ilyen az sznob és kész
(egyébként nem vagyok madonna rajongó ez csak egy példa volt)Szerintem jó dolog hogy ma már nem csak "klasszikus" zenék vannak hanem sok egyéb stílus, van miből válogatni...
Én pl ugyanúgy meghallgatom Mozart-ot mint a Metellica-t, Tony Braxton-t, vagy Snoop Dogg-ot. (A techno-t pl nagyon útálom)
De stílustól függetlenül tartom hogy mindegy hogy hip-hop-ot vagy klasszikust hallgat az ember, minőségi hangtechnikán érdemes hallgatni. (Techno-nak mindegy)
Egyébként meg régen csak klasszikus zene volt klasszikus hangszereken... Ha Mozart most élne és most zenélne lehet hogy ő lenne a jútúb sztárja és hardcore metal arc lenne, vagy DJ Mozart...
Az idők változnak... A sznobok nem. -
"A zenében a lényegi probléma nem a technikai részével van. Hanem azzal, hogy a művészetet iparosították és a pénzgyártás eszköze lett."
Izé, ez azért nem olyan nagyon új fejlemény és az iparág beindításában elég nagy szerepe volt a bécsi klasszikusoknak (Haydn, Mozart, Beethoven), akik most hirtelen bezzeggyerekek lettek
-
Én egyfajta sznobulást érzek meg a régenmindenjobbvót jelenséget. Az, hogy régen Mozart volt a menő, az nem azt jelenti, hogy magasabb volt a zenei színvonal. Hanem az volt a pop, illetve nem sok embernek volt lehetősége széles tömegeknek zenét készíteni, így mást nem igen hallgathattál. Ma már akármelyik tizenéves kis hülyegyerek letorrentezi az fl studio-t, aztán nekiáll valami suttyó tuctuc szemetet gyártani a népnek. És bumm, így lett Martin Garrix.
Szerintem semmilyen probléma nincs a digitális technikával, s azzal sem, hogy valaki nem tud gitározni vagy énekelni. Sőt, továbbmegyek: a gitár + ének önmagában a legpopulistább zenei műfaj, aminek elsődleges célja a vaginák páratartalmának előkészítése alkalmi szórakozásra.
Zeneileg változások vannak folyamatban. Ez az évszázad a digitális technikáról szól elsősorban, a zene nagy része a virtuális térben készül. Régen ugye meglévő hangszerekkel készítettek zenét, aztán jött az elektromos gitár (az a sátán műve!
) meg mindenféle elektonikus (de analóg) módon működő cucc, ma viszont már a PC-knek akkora számítási kapacitása van, hogy elérkezett a digitális világ. Itt te magad gyártod le a hangszert, szintézissel vagy meglévő hangok effektelésével vagy reszintézisével. Akármelyik kort nézzük, mindig az van, hogy az új szar, a régi jó, szerintem tök értelmetlen összehasonlítani a műfajokat. Az csak sznobulás.
A zenében a lényegi probléma nem a technikai részével van. Hanem azzal, hogy a művészetet iparosították és a pénzgyártás eszköze lett. Ez ténylegesen romlás, a mai futószalagon gyártott fröccsöntött műanyag pop vagy lakodalmas zene pontosan ezt szolgálja ki. Szólítsuk meg a lehető legtöbb embert, a zene mindegy, a videoklipben legyen sok csöcs meg segg vagy a szöveg szóljon arról hogy buli van és leisszuk magunkat.
-
tecsu
addikt
válasz
#16939776 #112 üzenetére
Véleményem szerint egy általános és permanens "romlás" van társadalmunkat illetően, de ez már filozófia...
Mindenesetre René Guénon, A modern világ válsága, illetve A mennyiség uralma és az idők jelei című könyvei pontosan rámutatnak erre a folyamatra, a lényegét megérteni pedig a tradicionalizmust tanulmányozva lehet - szerintem.
Igen ez távol áll a topik témájától, mégis összekapcsolódik vele, mert a folyamat mindenhol hat, minden területen "végbemegy" és felismerhető.Te írod: "se énekelni, se gitározni nem kell tudni hozzá". Ez egyre inkább így lesz.
-
#16939776
törölt tag
Az analóg vs digitális terén számomra egyértelmű, hogy az analóg hangzásban van a magasabb minőség lehetősége (ami nem mindig érvényesül persze).
Biztosíthatlak hogy a digitális cuccal is lehet hatást elérni, ha megfelelő mennyiségben és képességeinek megfelelő módon használjuk. Ehhez olyan szakemberek kellenek akik képesek gyors és jó döntéseket hozni és olyan előadó<->közönség aki ezt értékeli, és meg is van a varázslat.
Ehhez egyre fontosabb lenne az előadó felkészültsége IS, és hasonlóan jó helyzetfelismerése, alkalmazkodása, ami MA nincs meg, mert "mindent a technika old meg", valahogy, se énekelni, se gitározni nem kell tudni hozzá.
A probléma nem a digitális technika lehetőségei, hanem az, hogy az "ismeretlen kölcsönhatások miatt", olyan a végeredmény, ami nem hasonlít az input+beállítások által indokoltra és olyan zöld erdőbe lehet kerülni vele, - ha nem használja az ember a fülét - csak a képernyőt bámulja, hogy ihaj.
-
tecsu
addikt
"Azóta a pluginek és a hangosság is erősen megy ki a divatból, szerencsére."
Bizonyos szinten kimegy a "divatból", de összességében a kultúra kvalitása tagadhatatlanul alászáll.
Eleve a mennyiség drasztikus növekedésétől, vagyis hogy minden tehetség és igyekezet nélküli ember is érvényesül (ők még masterre is plug-ineket használnak), az emberek többsége pedig nem tudja felhozni a szennyvíztelep mélyéről az aranyat, hanem hallgatja azt amit a többiek, amit a(z egyre silányabb) rádió tol.A technika csak azért jött szóba, hogy az úgynevezett fejlődés még ott sem egyértelmű, hiszen sok esetben 40-70 éves módszerekhez, eszközökhöz nyúlnak vissza, ha valami igazán kiemelkedő kell.
Többek között az elektroncsöveknek sincsenek jobb verziói, ezért értékelődik fel a régi stb.
De a digitális cuccok esetén is sok olyan eset van, amikor a régi jobb. Klasszikus szintik, dobgépek vagy a Quantec Yardsticknél ma sincs jobb zengető. Érdekes lehet szétnézni a hi-fi terén is. Mark Levinson, Octave vagy Accuphase aranyárban van és kb. fehér holló a gazdag emberek körében is (az igénytelenségük miatt).
Sok esetben akinek van, meg azért van hogy mutogassa vagy tárgyfétise van.
Az analóg vs digitális terén számomra egyértelmű, hogy az analóg hangzásban van a magasabb minőség lehetősége (ami nem mindig érvényesül persze).
Bár összességében technika terén vagy egy "előrelépés", ami sajnos nem hoz el magasabbb szintű szorakozást, kultúrát inkább ellenkezőleg. Az Idiocracy c. film utópiája felé halad társadalmunk (bizonyos nyugati államokban már közelebb járnak), ahol a mozifilm tartalma csak egy nagy segg és azon röhög a közönség.
Hogy Mozart volt az akkori Pink, ezzel el is mondtad a lényeget, miszerint akkor jóval magasabb volt a kultúra színvonala. A 18-19 század embere, ha leszólta Mozart zenéjét, azért tette, mert még korábbiakhoz, illetve tradicionális vonalhoz hasonlította.Ja, az 5.1 általános elterjedése is a mennyiség versus minőség felállást mutatja.
-
#16939776
törölt tag
Ez a másik oldalon már akkor elindult, amikor a stac-elt tölcséres lomok alatt meg jelentek direkt sugárzós sub-ok, amik jelentős kompressziója, szar impulzus válasza miatt töredék dinamikát lehetett elérni és elkezdték ezeket teljesítménnyel etetni, hogy utol érje a tölcséreket.
Mivel halhatóan nem fért össze a két egymás mellett levő tartomány, a többit is lecserélték, egészen a közép magas hang-ig, azzal a jelszóvak hogy egyenletesebb az iránykarakterisztika...
Most ott tartunk hogy 3-4 kompressziós magas hangszóró (összesen 80-100 darab!) kell 2db 12"-os hangszóró mellé, hogy ne hibásodjon meg a termikus terheléstől amit a komprésszált input jelent.
És nincs is szükség rendes hangszínekre, mély-közép, közép hangokra, mert zavaró, mos egy ilyen cuccon.Megjegyzem ma napig csak effeknek és 1-2 "hangszerre" van értelme a sub-ot használni, mert a többin csak kárt csinál. Szóval, amit el akartak érni az effekt hang integrálását, azt mai napig nem sikerült 100%-osan.
-
válasz
#16939776 #106 üzenetére
Az csak egy következménye volt a pluginmániának. Nem gonoszságból született így, hanem mert megjelentek a brickwall limiterek. Hú, bazi hangosra lehetett csinálni a zenét. Aztán kimentek a cd-k (kilencvenes-kétezres évekről beszélünk) a megastoreokba, ahol szar, filléres lejátszókon lehetett belehallgatni vásárlás előtt szarabbnál szarabb füleseken, amik ki voltak rakva. És ami nem volt hangosra keverve, azt nem lehetett jól hallani a hangzavarban. Úgyhogy a nép a hangos zenéket vásárolta. A stúdiók pedig észrevették a tendenciát, de az okokat még nem ismerték. Ekkor jöttek a hangosságra vonatkozó ajánlások, a brickwall limiter pedig csúcsra lett járatva.
Azóta a pluginek és a hangosság is erősen megy ki a divatból, szerencsére.
(#104) tecsu
Az UAD pluginek arra jók, hogy egy gyors előzetes demót össze lehet dobni velük, és ki lehet próbálni, hogy kábé hogy fog szólni rendes vason. Azért kell másolni, amennyire lehet. A gyártást nagyon meggyorsítja, ez az előnye megmaradt a digitálisnak, nem kellett kidobni azzal, hogy visszatérőben van az analóg.
-
#16939776
törölt tag
Van egy pár alkotó ismerősöm, és jó pár előadó is. Az összes igénytelenség visszavezethető a Loudness War -ig.
Élő produkció dinamikátlan, halott hangszínekkel, szét nem választható hangszerekkel történik meg, mert ezt szokták meg.
Az alkotó producer, zenekar vezető, meg rá van kényszerülve, hogy egy ugyan ilyen szart állítson elő lemezanyag gyanánt, ahhoz hogy megfeleljen a szabványnak! probléma nélkül tudja játszani a TV/rádió/telefon, ne ugorjanak tovább a számán, mert az előző/következő előadó produktuma elég hangos az övé nem.És ezt a szórakoztató ipar találta ki "magának" hogy minél igénytelenebb eszközökön, minél olcsóbban, lehessen mindent hallani, így mennyiséget tudjon produkálni.
Ez az analóg eszközökkel hajtott tölcséres lomoktól, a line-aray-os digitális technikáig végig lehet követni ugyan ezt a mennyiségi növekedést és a dinamikai=minőségi romlást.
Azt ne várjuk el a user-től hogy definiálni tudja a minőséget, amikor a rádióban és élőben is pontosan ugyan úgy szól az előadó, csak jóval hangosabban.
A plugin-es dolog is csalás, ha valakinek van igénye, célja, ki tud olyan hangszíneket hozni (venni) hogy lefosod a bokád 2x. De amikor valaki kirántja a pc és a pult közötti kábelt, akkor kiderül hogy nem a fellépők kezében, fejében van az a hangszín. Analóg vason átengedve az inputnak is jónak kell lennie, itt már az sem szükséges!
-
Mozart a Varázsfuvolát, a köznép ízlését kielégítve írta meg
folytatom
és csak az idő szépítette meg. Mozart és a zenéje a mai kor Pinkje.Ó a mai pop is végtelen árú analóg rendszereken csurog át, mielőtt a füledbe jutna. Amelyik stúdióban nincs Neve SSL, vagy API, ott a százpéldányos zenék készülnek. Még nekem is van többek között SSL kompresszorom, Studer EQ-m, Telefunken mikrofonerősítőm és keverőm, Revox mesterszalagosom, csak hogy az ismertebb márkákat emlegessem. Ami változott, hogy már nincs szükség a fizikailag túl nagy helyett foglaló hatalmas keverőkre, és technikai hátrányos sokcsatornás szalagosokra a modern sokcsatornás ADDA konverterek miatt. És már megtehetem azt, hogy az api erősítő mellé beteszem az ssl kompresszort, a studer eqt, és ha nem tetszik, amit hallok, akkor cserélem másik típusra anélkül, hogy újra fel kelljen venni, mert a konverterek olyan transzparensek.
Amiről te beszélsz, az a '90-'00 évek, amikor mindenki azt képzelte, hogy a digitális pluginek lesz a megoldás mindenre. Ez elmúlt.
-
tecsu
addikt
Viszont az "átlagember" igénytelenebb lett, illetve egyre inkább az. A dolgokhoz való hozzáállás "sem olyan, mint régen". Az ember ma ritkán szán időt arra, hogy teljes odaadással élvezzen egy műalkotást, a szórakozás is egyre silányabb, alacsonyabb szintű, hiába fejlettebb a technika. Az alkotó nívóját szemlélve is hasonló a helyzet - összességében és általában.
Mozart a Varázsfuvolát - azon kívül, hogy szabadkőműves jelképrendszer - a köznép ízlését kielégítve írta meg, ma pedig egy magát kultúrembernek valló tanult ember is ritkán hallgat hasonló színvonalú zenei művet, többségében inkább "kiöblíti" az agyát valami egyszerűvel vagy alantassal, egyre lejjebb taszítva önnön szellemiségét.A technikai fejlődés is érdekes, mert való, de - csak a zenénél maradva - az igazán nagy produkciók esetén még mindig klasszikus analóg eszközöket veszik elő, hogy "odaverjen". Egy digitális keverőpult kisebb zajjal dolgozik, mint egy nagy API, NEVE, SSL stb. de amikor sok sávon dolgozik a hangmérnök, ezeket a pultokat használja. Az sem véletlen, hogy több világhíres stúdióban még működnek a szalagos felvevők, amik nem a minőségük, hanem az áruk miatt lettek nyugdíjazva. Hangeffektek (EQ, kompresszor) stb. A legtöbb esetben a legújabb termékek a sok évtizedes másikat próbálja utánozni és eladják, mint innováció (UAD plug-inek).
A Sokol rádiót hallgatók otthon hanglemezeket gyűjtöttek és becsben tartották, vigyáztak a hi-fire, ha volt vagy vágytak rá. A mai fiatalok meg mobilt kihangosítva mutogatnak egymásnak részleteket vagy hallgatnak koncepció nélküli válogatásokat, harsány szignálú, reklámok közötti rádióműsorokat úgy, hogy el sem tudja képzelni, ahogy hátradől egy fotelban és végighallgat egy szép albumot, csak arra figyelve.
Ehh. -
D.Va
őstag
Igen a szoftveres kompatibilitás, beállítás volt a kérdéses része a dolognak... nem a fizikai összeköttetés...
-
D.Va
őstag
dabadab
Hát én az ADAM túlárazását más márkákhoz viszonyítva írtam, (Yamaha, JBL, M-Audio stb...) de persze attól még lehet hogy nincs túlárazva csak én vagyok csóró...
lezso6
Hát én sem értem hogy miért van még meg a logitech... Na jó a z5500 főleg a gaming 5.1 miatt... Meg mikor csak szenvedek a lakásban és csak kell valami ami bömböl arra jó a logitech, arra nem pocsékolom az M-Audio életidejét...
Egyébként az 5.1 jó felvetés, gondoltam már rá hogy venni kéne még 3db M3-8-at, (vagy a két háttérsugárzónak a két kisebb M3-6-ot, de csak 10 ezerrel olcsóbb, ezért inkább 8-as...
)
...csak az még plusz 300 ezer... és akkor a komplett 5.1 összesen már 650 ezer Ft-nál tart, amit így leírva látva... nem kis izzadságcseppek csurognak a homlokomon... bár végül is a fél rendszer már megvan...Azt nem tudom ám hogy a Focusrite hangkártyámon keresztül (Saffire Pro 24 DSP) tudnék-e játékok vagy film alatt 5.1-et varázsolni... Mert a hangkártyán van 6 db mono 6,3-as jack kimenet, a kártya tud így 6 channel-t, 5.1 setupot, de én mindig azt hittem hogy ezt csak ilyen studiós progikban használható mint pl a Pro Tools... Nem tudom működne-e így egy játékkal vagy egy mezei media playerrel (MPCHC) is 5.1-ben a Focusrite-al?
-
válasz
errorcode06 #95 üzenetére
150-200k-ból szerintem már össze lehet hozni egy jobb belépő házimozit. Kérdezz a topikban. De ha zenét hallgatsz, akkor ennyiből még csak 2.0 ajánlott, 2.1-hez valamivel több kell, s akkor se biztos, hogy jó lesz.
-
Tényleg, a basszus a hifi krisztusa, ez jó.
Vagy antikrisztusa...
De tényleg, én hamis megváltásnak tartom a rengeteg basszust, hisz nem csak abból áll a zene, még a legszemetebb tuccendáré sem.
Igazad van, szokol rádió.
Amúgy úgy régi Orion HS-200-amnak is eléggé pufi mélye van, torzít, bár lehet csak azért, mert az idő folyamán elgyengült a mágnes. De legalább a többi hang úgyahogy rendben van, bögréhez képest.
-
Amikor gyerek voltam, az olcsó szarok mélye annyira rossz volt, hogy a 70-80-90-esévek szörnyűségei tették tönkre a mostani ember hallását. Akkoriban bármit megadtam volna 100Hz-ért, de még 150-ért is. Most annak a kornak a kompenzációja zajlik. Aki megragadt a filléres szarok szintjén, az most megváltva érzi magát a sok mély által. A basszus a hifi krisztusa.
-
Ez igaz, hisz a technika fejlődött. De szerintem mehetnénk feljebb is. Én elsősorban arról beszélek, hogy manapság az számít, hogy aggya a méjjet™, de kb mindenek felett. Tejfölösdoboz méretű szatelik hangdobozok, soundbar parasztvakítások (apró méret DSP-vel agyonkompenzálva), forrás minőségének mániákus felértékelése azt ki nem használó hangszettel (FLAC + 2k-t nem érő ipod füles), olcsó szemetek vásárlása (300k-s TV mellé 20k-s bögreszett), prémium termékek (beats, gamer fejhallgatók 99%-a) stb. Nekem ez nem tetszik. Vagyis, a marketing. Akkor már inkább a hifis kábel-ezotéria.
-
"De én most egy kicsit túlárazottnak találom a márkát... Kicsit lehetne olcsóbb... A7X-en sokat gondolkodtam, de inkább 8"-oson, de az már elég húzós az ADAM-nél...
"
Az F7 szerintem teljesen jól van árazva, az A7X-hez képest messze nincs akkora különbség a hangjában, mint az árában. Az egyetlen nyűgje az (mint minden aktív hangfalnak), hogy elég erős, hangerőtől független alapzaja van (az "elég erős" nyilván erősen szubjektív, itt a szobámban alapjáraton eléggé csend van és így zavaró volt az idle zaja, nem is viseltem el).
-
Az a lényeg, hogy aki botfülű, az ne ossza azt észt a hangról.
Egyébként szerintem szinte bárki tanítható jó hallásra, ahhoz nagyon "tehetségtelennek" kell lenni, hogy ne legyen képes rá. Engem az nagyon zavar, hogy a mai zajkeltők elbutították az emberek hallását. Nem kell sznobnak lenni és millás tölcséres hifin zenét hallgatni a föld alatt, 50 millióból épített lehallgató szobában. De jó lenne kerülni a hatásvadász szetteket. Amúgy én téged sem értelek, hogy a Logi bögreszetteket hogy vagy képes egy komolyabb monitor mellett használni. Én vennék még 2-3 másik olyan monitort, aztán abból csinálnék sorrund rendszert.
-
#16939776
törölt tag
Szerintem megfelelő elővigyázatossággal az alaplapi hangkeltőből is lehet a 2 dollárhoz képest fenomenális hangminőséget produkálni, de rendszerint több irányból lábon van lőve, még mielőtt bármi is történne.
Szerintem nem az elköltött pénz határozza meg a minőséget, az csak a fontos, "alap dolgokról" tereli el a figyelmet, hogy azt már biztos megoldotta a mérnők gárda...
(#87) lezso6: négyszögletes Ribbon-hoz kerek dinamikus hangszórót nagyon nehéz párosítani, inkább lehetetlen.
iránykarakterisztika, reakció idő, dinamika mind-mind eltérnek. Általában a jobbnak ítélt ribbont hagyják elől fázisban, hogy csillogjon, cserébe a mély közép-mély sosem lesz valósághű.
Engem idegesít a zizegése, és mindig az önrezonanciája körül recseg ha valami impulzívabb mely hang felharmonikusait kell "visszaadni". -
Adamnél azért elég nagy a hype, nem biztos hogy tetszene. A8X-et ne, mert az nem sikerült jól, az A7X az jó, bár persze kompromisszumos. Nagyon nagy tere van, levegős hangú, viszont nem megy mélyre. Ha az A7X-et barakod a sarokba, akkor se megy le sokkal lejjebb, mint 50 Hz. Illetve rohadt érzékeny a vertikális elhelyezésre, semmiképp se legyen a tweeter felett egy centivel se a füled, különben a közép teteje eltűnik. Ha kevés az A7X mélye, akkor inkább A77X, állítólag az jó, az A8X nem.
Szubot belőni szenvedés lehet. Pl megfelelő párosítás kell, az a B3031-hez rohadtul nem illeszkedett a Sub8, teljsen más ligában játszik a kettő. Az A7X-hez viszont tökéletes volt, csak hát az a szubot jól is kell tudni elhelyezni.
-
D.Va
őstag
válasz
#16939776 #83 üzenetére
Szerintem felesleges meggyőzni bárkit bármiről, hisz az alaplap gyártók már mindenkit meggyőztek...
Ugyanis ma már az emberek 99%-a (99,9?) integrált hangkártyát használ, szóval ők győztek...
Sajnos az emberek többsége zeneileg igénytelen, még az is aki amúgy sok zenét hallgat. Ismerőseim 99 százaléka se minőségi hangkártyára se minőségi hangfalra nem költ, még akkor se ha van pénze. Nekik a 15 ezres 2.1 már "minőség", ahhoz meg mondjuk még sok is az integrált... -
#16939776
törölt tag
Ami a képen van, azokkal az alkatrészekkel+on board DC-DC-vel jó esetben esélytelen hogy zajtalan, fedetlen legyen.
Topik-harchoz:
Belső és Külső hangkártya is lehet tréé "megfelelő körülmények között", belsőnél talán több a hibalehetőség.Aki megmondja az univerzális-tutit, és a többieket is meggyőzi erről az vendégem egy sörre.
-
D.Va
őstag
schawo
Oké hogy szar, de 15 ezer Ft-ért az durva kis 5.1 volt...lezso6
Persze mélyben is óriási a különbség a z2300-hoz képest...
Sokkal precízebb és jobb, bár nálam meg kellene csinálni a szobában az akusztikát mert per pill nagyon szar... Vettem már Rockwool kőzetgyapotot, csak meg kellene már belőle csinálnom az akusztikus paneleket a falra meg a basszus csapdákat, mert most borzalom a szoba akusztikám... így a mélyekkel komoly gondok vannak, meg az egész hangzás nem az igazi, sokkal jobbnak kéne lenni.
Én is nagyon gondolkoztam ADAM hangszóróban, nagyon szimpik voltak, főleg a tweetere tettszik, bár még nem hallottam ADAM-et, de biztos jó (meg én is ADAM vagyok
) De én most egy kicsit túlárazottnak találom a márkát... Kicsit lehetne olcsóbb... A7X-en sokat gondolkodtam, de inkább 8"-oson, de az már elég húzós az ADAM-nél...
Nekem is van sub-om egy M-AUDIO BX 10" (A/B class 240W) [link] De per pillanat nem használom mert 5-10% hangerőnél egyszerűen nem merem feljebb venni a hangját mert széthullik a ház már annyitól is, és bérházban lakom...
De igazából sub nélkül is elég jó az M3-8, 38 Hz-et még nagyon durván tolja, de lejjebb már nem annyira. Csak kéne az a sub hogy teljes legyen a kép... -
NomadND1
senior tag
Egy "bögreszett" is tud jó lenni. Minden attól függ, hogy hol használod(falszerkezet, bútorozás, precízen belőtt elrendezés, vagy csak lerakom valahová), mekkora négyzetmétert kell lefedni horizontálisan és vertikálisan.
Például a HKTS5 szett ütős tud lenni. Egy jónak mondott szett valahol 4-500e körül áll meg, de akinek botfüle van, annak teljesen mindegy,hogy egy 100e vagy egy másfél millás hangrendszere van. Van aki a 80-100e forintos Sony, Panasonic, LG...stb szettekre esküszik. A X-540 árához képes jól szól, amit megfelelő beállításokkal tovább lehet növelni.
-RARA-
-
Nekem Z-2300 mellett volt Behringer B3031, ami valószínűleg valamivel gagyibb mint az M3-8. Na, én mélyben is bőven éreztem a különbséget, a Z-2300 olyan szinten puffogós, brummogós. Persze amikor meg Adam A7X + Sub8 kombóra váltottam, akkor meg a Behringer mélye volt öblös, az Adameknél derült ki, hogy mi az az igazán feszes mély.
-
D.Va
őstag
Nos nekem van viszonyítási alapom...
Nekem van itthon 2 Z2300 meg egy Z5500, és nem rosszak és brutál fekás mélyeket tud de az a helyzet hogy mikor az M-AUDIO M3-8-at [link] kikapcsolom, és bekapcsolom a z2300-at, az olyan mintha hirtelen bedugulna a fülem. Annyira részlet és magas hiányos a logitech. (A mély viszont nem kevesebb mert az M3-8 ban is tisztességes 20cm-es mélyek vannak A/B osztályú erősítővel meghajtva...)
Mikor visszaváltok Logitechről az M3-8-ra az olyan mint mikor kirázod a vizet a füledből és hirtelen kikristályosodik minden olyan sztereó térrel hogy csak pislogok... A két hangfal más dimenzió...Úgy is mondhatnám hogy a z5500 egy HUMMER terepjáró, az M-AUDIO meg egy Honda NSX, egy tökélyre csiszolt gyilkos precíz autó (de olcsó, mert ugye van Ferrari is, pl ATC) ami teljesen más kategória.
Igazából az X540 azért az árért elfogadható, bár itt is a forint-usd belerondít... Faternak van egy X-530 amit 15.990-ért vettünk anno..., na az nagyon brutál volt azért az árért...
Csak hát azóta romlott a forint és a logitech is stagnál, nincs már innováció, ülnek a babérjaikon...
-
kcsa
veterán
Teljesen felesleges a belső / usb vita. Mert ahogy a cmedia chipet nézem a kártyán, ez biza usb csatolós. A külső belső
-
Tamas7
tag
Sziasztok srácok, hamár hangkártyákról van szó, tudnátok segíteni nekem, hogy miért nem vált át DDL-re a windows? Mindig ezt az üzenetet dobja fel, hogy a "formátumot az eszköz nem támogatja."
Hétvégén raktam újra a gépet azelőtt működött rendesen...
Xonar phoebus hangkártya+z5500 -
Akkor nálad az elektromos hálózatból szedi be a zajt a gép. Lehet a tápod is a ludas. Próbáld meg egy másik konnektorba dugni a gépet, hátha másik fázis és akár megszünhet a probléma. Ugyan ezt megpróbálhatod a hangfaladdal is, az is beszedheti az elektromos hálózatból a zajt.
-
zoltan6
addikt
Sikerült már az asusnak írni hozzá normális win 10-es drivert? mert kb. 1 éve vettem ki a gépből,és inkább az alaplapit használom,nem fér őssze ugyanis a skype-al,leállításkor dobálta a memória hibát,aki nem hiszi nézze meg a skype topikban,keresőbe beírva hogy xonar,de itt a link [link]
-
D.Va
őstag
Hát lehet, én mondjuk csak Focusrite-ot használtam eddig. De mostanában youtube streamereknél is szoktam Focusrite USB-s karit látni az asztalukon. Az is lehet hogy csak ez a tipus szarakodik ami nekem van, de eddig nem jöttem rá mi a gond. Mondjuk ez nem USB hanem firewire, de az szerintem tökmindegy...
Mindenesetre ha kihúzom a Focusrite-ot a Windows egyből átvált alaplapira és nincs lag. De csak bizonyos játékok laggolnak vele... -
Nem tudom, hogy a Focusrite ezt hogy csinálja, de én évtizedek óta csak stúdiós hangkártyákat használok játékra (volt minden: Apogee, M-Audio, Mytek, Lynx, Avid), és sosem volt semmi gond. Ez valami egyedi Focusrite baromság lehet, a játékokon nincs semmi optimalizálnivaló, a Windows WDM megold mindent.
-
D.Va
őstag
Hát nem tudom melyik lehet, de a 2-es vagy 4-es opció közül valami..., mert ha nem PC-t hanem telefont dugok rá a hangfalra akkor is zajos. De mikor már 50% fölött van a hangerő (nem a hangkártyán hanem a hangfalon akkor már iszonyatos sistergés van...
A hűtőszekrény is bezavar (főleg mikor ki be kapcsol a hűtő), de ha kihúzom a konnektorból akkor is sistereg minden hangfal, szóval, nem tudom, építeni kell egy új házat új kábelezéssel, új PC-vel, új mindennel...Már feladtam a harcot a zúgás ellen...
-
Többféle oka lehet a zajnak:
1. Maga hangfal az. ()komoly aktív stúdió cuccoknak is van minimális zaja)
2. Kábel összeszed valamit (nálam anno rendszeresen bejött valami rádió)
3. Hangkártya a gépből összeszed valamit.
4. A táp szemetetel (pl fölhurok)A digitális összekapcsolással (optika / koax) elvileg nem kéne átmennie a zajnak. De pl ha USB vagy Firewire van, s nincs leválasztva, még lehet fölhurok. Én ezzel szívtam sokáig. Ha megmókoltam az USB-kábelt, azaz nem engedtem át a földet akkor jó volt. De ez is környezetfüggő (AC hálózat), valahol zajos, valahol nem.
-
válasz
Cingáriusz #47 üzenetére
Az összeszedett zajt nem csak közvetlenül lehet hallani. Általában csak simán rontja a jel minőségét.
-
D.Va
őstag
válasz
IamMenyus #48 üzenetére
Az egy másik dolog hogy ezek a minőségi studiós kártyák gamingre nem mindig jók. Nekem egy 100 ezer Ft körüli Focusrite-om van és bizonyos játékok laggolnak vele mint állat. Ugyanezek a játékok integrált kártya mellett vajsimán futnak. Próbáltam több drivert, több oprendszeren, de mindig van pár játék ami laggol a Focusrite hangkártyával. Mondjuk ezért nem a hangkártya a hibás, de nyilván a játékfejlesztők nem igazán foglalkoznak azzal hogy az ilyen minőségi studiós hangkártyákkal is problémamentesen fussanak a játékok... Mert ezek nem is mainstrame cuccok, nem gamelésre készültek. Zenéhez meg mozihoz mondjuk tökéletesek.
-
D.Va
őstag
válasz
Cingáriusz #47 üzenetére
Nálam meg bármit csinálok zajt hallok, mindegy hogy milyen hangfalat, milyen hangkártyát használok. Minden zúg, sistereg, valami jobban, valami kevésbé, de a hangfalak hangerejét feltekerve már durva zaj van. Integráltról hangkariról persze ez hatványozottan igaz.
De van egy közel 100 ezer Ft-os külső Focusrite Saffire Pro 24 DSP Firewire hangkártya ami minőségibb KLOTZ kábelekkel és egy belépő audiofil studio monitor hangfallal használok (M-Audio M3-8 [link])
De így is sistereg minden.
Főleg ha 3D progit használok mikor dolgozik a videókártya, ahogy megmozdítom a 3D modellt, vagy terhelést kap a gép, azonnal hiperűrből és más dimenziókból érkező zúgások, sistergések vannak. Normál hangerőn persze a zene elnyomja, de kisebb hangerőn, vagy ha épp nem szól semmi, vagy szünet van a zenében, sistereg minden... még ha az egeret megmozdítom már azt is áthallom a hangszórókból... -
IamMenyus
tag
Külső-belső vonalon sok embernek van véleménye, de abból keveset szabad komolyan venni. Aki a megoldás formátuma alapján dönti el valamiről hogy jó vagy sem annak halvány fogalma sincs hogy miről beszél, csak üres közhelyeket puffogtat.
Az ilyenek szerint az olyan nevek mint AVID, ESI, Focusrite, RME mind tévúton járnak azért kínálnak külső - belső megoldást egyaránt az 1500USD+ árszinten is. Ezek a kártyák rendesen meg vannak építve, erre példa lehet hogy nálam a Roland RPC-1 belső kártyája -emlékeim szerint- jóval előbb került be a gépembe mint a winXP, de azóta is zajtalanul teszi a dolgát, eszem ágában sincs lecserélni, pedig több jónak mondott eszköz is lenne kéznél.
Consumer oldalon ott van pont az Asus jó példának; a Xonar Essence stx2 az egyik legjobb hangú játékos kártya, nálam egy Burson külső erősítővel és egy Sennheiser HD800-zal megy a játék rajta amióta a kártya megjelent, előtte a sima STX volt bent...
Volt több jobbnak mondott külső hangkártya is ezen a gépemen, az stx2 árának a sokszorosáért is, de mindig az stx2 maradt; játék alatt két usb eszköz elég a gépre, egér és bill. A többi csak flancolás, és lag.Az alaplapi hangkártyákra kár szót fecsérelni, még a prémiumnak nevezett vackok a gamer lapokon is komolytalanok, ezeket azért teszik rájuk hogy legyen ok biosba lépni (letiltani ezeket).
Aki a DAC chipektől ájul el, az megint csak felült a hype-nak, bármiből lehet gané hangot csinálni, és elfogadhatót is, viszont az tény hogy kevés dac chip tud természetes hangot kipréselni magából.
Nekem hallásra az ess sabre nincs az utóbbiak között, ahogy én érzékelem minden hangszere műanyag, jól felpumpálva dinamikával és csillogással... kicsit sem örülök h az asus is rátalált erre a vonalra. -
Többször próbálkoztam játékra is alaplapi hangkarit használni. Egyszerűen botrányosak. X-Fi Music-ot használok jelenleg, PCIe-s verziót. Semmilyen zajt nem szed össze.
-
.DLL
veterán
A DD és DTS egy kódolt adatfolyam amit dekódolni kell. Ezt a dekódolást a Z5500 végzi. Nem kell semmi másnak tudnia, mert a Z5500 tudja. Így szint bármi amin pass-through átjön ez az adafolyam az okés, akár az alaplapi Toslink csatlakozón is, ha van rajta.
Ezen kívül van egy asztali 2.1-ed, a Logi Z2200, aminek egy sima közönséges sztereó 3,5mm-es Jack a bemenete, a szub lebálasztás belül elvégzi. Magyarán mi kell neki? Sztereó hang, ennyi. Tehát neked bőven elég lehet például egy kis Musiland 02 Mark2 DAC is, ami optikán keresztül tudja adni az 5.1-es digitális hangot (amit majd a z5500 dekódol), van benne fejhallgató erősítő, és a z2200 sztereó bemenetét is rá tudod kötni. De ha az alaplapon van optikai kimenet, akkor arról hajzhatod az 5.1-eket, csak filmezésnél, játéknál ki kell választani, hogy arra küldje a hangot. És akkor a monitor előtti hallgatáshoz meg tényleg szinte bármelyik szeteró külső "dobozka" megteszi. Problem solved.
-
devast
addikt
Asus-nál jól tudják, hogy két marék capxon kondi kell az igazi high-end audio élményhez... Peasant Blinding©™ a csúcson.
-
Jancsi
aktív tag
Ha még natív PCI-E lenne... A CM6632A a kártyán egy USB Audio Processor, ami előtt van egy PCI-E USB vezérlő. LM1117 és 7805 a tápban, a kimenetek kis elkokkal gondosan leválasztva.
Ha a CM6632A-re mókolsz egy USB kábelt és ráadod a PCI-E lábakra a tápot szerintem menne ez külsőként is. Olyan megoldásnak tűnik, hogy kiadták az ukázt, hogy kell egy új belső PCI-E-s kártya, lehetőleg speciális alkatrészek nélkül. A mérnökök futottak egy kört a raktárba, PCI-E USB maradt az alaplapokról USB Audio processzor, DAC és egyéb lomok a (külső)hangkártyás részről, ezeken kívül pedig semmi extra nem kellett hozzá. (drága PCI-PCI-E híd, öreg PCI-os audio processzor)
Egy átlagos alaplaihoz képest biztos jobb, már csak azért is, mert nem szaladgál pár centire tőle 5 vagy akár 50 Amper, de attól tartok az audiophile élménytől távol áll. -
Igazából nem tudom hová tenni ezt a terméket mert egy részről nagyon jók a paraméterei másrészt nem látom értelmét már.Gondolom legalább 60 ezer forint lesz az ára.
-
D.Va
őstag
Szóval akkor elmagyarázom:
Jelmagyarázat:
LILA PÖTTY: lyuk a falon ahol a PC kábelei átmennek a másik szobába.
ZÖLD: Logitech z5500 5.1
Piros: Z2300 2.1
Kék: Komolyabb STEREO hangfal.A PC a másik szobában van mert zúg és idegesít, ezért minden kábel átjön a "kockulós" szobába ahol van egy monitor, a szoba másik falán meg projektorral vetítek. Mindezt egy PC-ről.
1 PIROS
A monitornál van egy z2300 ott ezt használom.2 ZÖLD
Mikor a projektort használom, Gamingre, filmre van egy z5500 amit csak optikán használok, nem akarok még 3 analóg kábelt keresztülhúzni a szobán az analóg 5.1 miatt, ami tiszta zajos lesz a sok kábel mellett, ezért a játékok térhangját megoldom optikán, DD Live-al.3 KÉK
Zenehallgatásra egy komolyabb stereo cuccot használok. Ezt külön külső firewire studio-s hangkártyáról hajtom (Focusrite), ez tehát egy külön sztori, ennek nincs köze az egészhez.Most mindentre tökéletesen működik egy Creative Soundblaster Z-vel, ami mindent tud, DD live-ot is és DTS-t is.
Én csak ugyanezt szeretném KÜLSŐ hangkártyaként, semmi több vackerály nem kell. De DTS-t egy külső kártya sem tud. Ennyi bajom van csak. Nem akarok külön konvertereket meg egyéb vackokat...Mondom most is tökéletesen működik minden, csak én külső hangkártyában szeretném ugyanazt amit az Soundblaster Z tud. De nincs...
Na ennyi, remélem érthető, nincs itt semmi bonyolultság...
-
Polllen
félisten
Azért mert van külső hangkártyájuk is meg belső is. Bizonyos keretig és igényekkel ezek teljesen jó megoldások.
Össze kell hallgatni az azonos áron kapható külső eszközökkel és utána véleményt mondani, nem csak így bele a világba, hogy nem a gépbe való.
Azzal, hogy kivették a DAC-t a gépből és mondjuk usb adatátvitelt használnak, generáltak egy csomó új problémát.
-
proci985
MODERÁTOR
-
Ezt egy alaplapi is tudhatja, hogy DTS + DDL + analóg 2.0 + analóg füles. Egy Z-5500 esetében kb mindegy miről jön a digitális jel, a jitter csak komolyabb rendszereknél igazi probléma. Az analóg kimenetek alaplapon persze viszonylag gyatrák szoktak lenni, de ha kell akkor külön (jóféle analóg) hangkártyával megoldható, nem kell mindenképpen all in one megoldás.
-
Coccer
tag
+1
Nálam vga-hdmi-erősítő-hdmi-tv a kombó, köszöni szépen minden hibátlan. (Néhány szoftveres/tv-av reciever firmware bugtól eltekintve), sokáig terveztem külön hangkarit venni, új lap választásnál a jobb integráltra figyelni, de nem érzem szükségét a továbbiakban. Nyilván az erősítő és hangszett minősége nagyban befolyásolja a hallottakat..
-
D.Va
őstag
DTS a fő gond mert az nincs egy külső hangkariban sem.
DTS a filmek miatt kell.
Dolby Digital Live a játékok miatt kell, mert a játékok optikai kimeneten nem tudnak térhangzást, de a DD LIVE átküldi az analóg 5.1-et digitális formában.
Analóg 5.1-el nem akarok szarakodni mert 10 méter kábel kéne a z5500-ig... (A PC a másik szobában van mint a projektor meg a hangfal.) (ebbe most ne menjünk bele)
Plusz az analóg kábelek a 220-as meg egy rakat másik kábel mellett elvezetve olyan zajt szedne össze hogy ihaj.Szóval gaming-re is használom, meg filmre a cuccot, emellett használok fülest is. Plusz van sztereo hangfal is amit a monitorhoz használok nem a projektorhoz, de mindenhez 1 PC-t használok.
Lenne jó kártya ami minden igényt tud [link]
De itt is a DTS hiányzik.Asusok se tudnak, de az ASUS-okon még optikai csati sincs...
-
X Factor
addikt
Mert sokaknak egybe van épÍtve játszós gép, meg a filmezős részleg.
Bár utóbbi esetén, nálam is vga-ról megy minden hdmi-n a tv-re és a tv optikája csatlakozik a z5500 vevőjéhez.
Ha lenne még egy ps4-em, az is TV-re lenne kötve, és igy a hangkartya digitalis kimenete ez esetben is felszabadul.
Azt tudom elképzelni, hogy ő valami hasonlót akar, csak épp a monitor felett, nem ül a falon egy plusz tévé hozzá.
Ha valamit rosszul irok, akkor meg majd kijavitotok
-
Minek neked ennyi minden analóg meg digitális? Ha csak digit kimenet kell, akkor nem hangkártyát, hanem transzportot keresel. De azt ne felejtsd el, hogy ezesetben az eszközbe épített DAC fog működni, ami az esetek túlnyomó részében ratyi, csak mókusvakításnak van.
USB-ből nem kell 3.0, sőt, az esetek elnyomó részében az 1.1 sávszéle is elegendő.
-
D.Va
őstag
Nos hogy mi értelme belső hangkártyának?
én is külsőt vennék, (van is egy focusrite) de mutasson már valaki nekem olyan külső hangkártyát ami amin van analóg 5.1 kimenet, optikai kimenet, és tud Dolby Digital Live-ot,DE LEGFŐKÉPP DTS-t?
Mert DTS-es külső karit én nem találok se ASUS-nál se CREATIVE-nál... pedig azonnal váltanék külsőre ha lenne olyan ami DTS-t is tud.
Talán az USB2.0 az oka... De már van 5 éve USB3.0 szabvány a gyárók kezében (ha a nagyobb adatátvitel a gond...) de még mindig nincs ilyen hangkártya a piacon ami külső és DTS-es... -
TheJoeker
tag
Kíváncsi vagyok, hogy a korábbi Xonar D2X-emhez képest hol helyezkedik majd el...
Őszintén szólva annak a hangzásvilágával nem voltam teljesen kibékülve, bár nekem elsősorban játékokhoz kell...
Egyre inkább szimpatizálok a Creative termékekkel... -
Én se jazz-t hallgatok, sőt.
Az igazi probléma inkább a 2.1-ekkel van. Orbitális mennyiségű dinamikátlan mély, a többi meg minősíthetetlen. S ugyanebből meg 5.1, hááát. Az ilyeneket túl nagy kompromisszumnak tartom a hangminőség rovására, kizárólag az 5.1 érv mellette, de az sem igazi térhatás. Kb olyasmi kérdésnek tartom, hogy ugyanannyi pénzért veszek egy üveg minőségi valamit vagy inkább 10 liter reaktorvizet. Azaz inni vagy be%@&!ni akarok-e? S az alkohol azért is jó hasonlat, mert egy bizonyos árszint felett már csak sznobság.
-
Hendil
csendes tag
Sajnálom, de én is kb 1 éve vettem valamilyen xonar Asus kártyát,(40k körül) de annyira kritikán aluli,hogy kb fél éve a VGAba integráltat használom. Olyat pukkantott a mélyládán ki-bekapcsolásnál, hogy felkelt a család. A hangminőségtől sem vagyok elájulva. Előszőr csak a mélyet vettem le. De ez milyen már. Vicc. Ha valakit érdekel a pontos típus leírom ha otthon vagyok. Gz Asus. Ja, a laptopon is Asus. Freesync-esnek árulták, de hozzáteszem nem tudja.(csak valami heftákolt 2 éves NV. Driverrel. ) Mondjuk attól még imádom, csak bosszantó. Ha valaki tud jó minőségű, elérhető hangkártyát ajánlani, nagyon érdekelne. Utóljára az Audigi2-vel voltam megelégedve. Előre is köszönöm.
-
theuprising
tag
Én is unixonar-t használok, csak alapvetően eléggé lohasztó, hogy egy ASUS nem képes normális drivert kiadni és egy "3rdparty egyedi" szoftver kell hozzá... ami amúgy sem egy 100%-os megoldás, mert analógon úgy sípol-zajong mint amikor a szomszéd perzsamacskáját lábtörlőnek használják, még szerencse hogy optikain használom és az rendben van.
-
paleinho
senior tag
válasz
theuprising #17 üzenetére
-
Bandi995
aktív tag
válasz
theuprising #17 üzenetére
Ez egyfelől plusz egy mert a Focusrite-om megvétele volt az egyik legjobb döntés, másfelől pedig mégse, mert aki ilyet szeretne használni, annak ott az unixonar nevű egyedi fejlesztésű driver. Semmi gond nincs így a gépben lévő Xonar DX-emmel.
-
theuprising
tag
Remélem rájön az ASUS arra hogy a hangkártyákhoz drivert is tudni kell fejleszteni.
A mostani DX/DS-ek driverei kritikán aluliak, ráadásul Róma alapítása előtt frissültek utoljára... senkinek nem ajánlom a vételüket, inkább normális külsőt vegyen a nép mint ezeket a ... -
Goblin12
őstag
válasz
kovaszoskeny #15 üzenetére
-
Foglalt név
addikt
Szeretném annyival árnyalni a helyzetet, hogy kb. 12 db éve lettem tulajdonosa egy S750 szettnek(ami sajnos most éppen rakoncátlankodik) ami filmnézésem/zenehallgatásom alappillére. A szerencsétlennek 7 db hangszórója van, amik rögzítve vannak a szobában. Ettől kicsit dinoszaurusz lesz a rendszer és belátom, hogy kompromisszumos, de egy gépcserénél ha jobbra vágynék az alaplapi hangkártyánál(egyébként nem), akkor lehet, ilyenre cserélném a hozzá passzoló PCI-os Audigy ZS-t. A placebo lóerőt megadja és nem kell hozzá külön doboz és több méter kábel. Ergo nekem ez lenne a "jobb", igaz nem minőségben.
-
X Factor
addikt
Játékra van, 5.1 végett, nem jazz hallgatásra.
Alaplapira volt rákötve próba erejéig, tényleg nem vagyok vájtfülű, de arconcsapásnyi volt a különbség. Mint, te is Írtad, az asus-sal tömérdek mély van, amit persze lelehet tekerni, alaplapival csak ordenáré brummogásra volt hajlandó. Bár biztos vagyok, hogy számos tuc-tuc lávör élvezi a falbontás effektust
80k-ért erősÍtővel 5.1, újonnan? Annyira, nem vagyok járatos hangtémában, tudom, h. pusztán zenehallgatásra, ennyiből kilehet hozni igazán jó stereo szettet, ami körbeveri, de főleg játékra, filmezéssel, sorozatozással, anno ennyiért eléggé népszerűen voltak ezek a cuccok.
-
Régen is volt vér istvánság, ma is van. Szerintem nincs különösebb gond az alaplapi hangkártyákkal, sőt manapság egyre jobbak. Csak ugye ha tényleg minőségbeli ugrást akarsz, akkor külsőt érdemes venni, s ez egy fillérrel se kerül többe.
A digitális kimenet is számít, mármint előfordulhat jitter. Bár itt nem feltétlenül előrelépés teljes hangkártyát venni csak ezért.
-
Cifu
félisten
2003-ban írtam az nForce2 Soundstorm (alaplapi optikai kimenet -> erősítő) tapasztalataimról a HWSW és az Sg.hu fórumában, le voltam támadva, hogy ez marhaság, mert az alaplapi hangkártya az sz@r, értelmes ember nem adja Creative SB Audigy alá.
2008-ban írtam a Logoutra arról, hogy Radeon HD 4870X2 -> HDMI -> Erősítő, és ez hogy működött a való életben, a hozzászólások között nem egy volt, amely arról szólt, hogy a Creative SB X-Fi mennyivel jobb megoldás, mint ez...
2017-ben szerintem még mindig magyarázni kell, hogy mi az a külső D/A konverzió, és hogy miért jobb megoldás, mint egy PCI-Express hangkártya...
-
#65675776
törölt tag
Szóval valójában nincs rajta fejhallgatóerősítő.
-
Hiftu
senior tag
válasz
errorcode06 #4 üzenetére
Mert össze tud szedni egy csomó zajt a környezetből.
Pláne még, jó meleg van általában a házban. -
SunMount3r
nagyúr
Ja, én is úgy vagyok már vele ennyi tapasztalat után, hogy desktop PC-be nem sok értelmét látom az ilyen kártyáknak. Játékokhoz bőven elég az alaplapi is. Csak zenehallgatásra meg nem fogom bekapcsolni a desktop monstrum-ot. Arra mondjuk a noti + USB DAC a legjobb. Egy mini HTPC már kicsit más tészta, ott esetleg el tudnám képzelni (ha belefér a házba) és nincs még az embernek normális erősítője, itt praktikusabb és stílusosabb is egy belső kártyával megoldani.
Nekem is ASUS DS van, s habár sokkal jobb a hangja, mint a noti-m alaplapijának, inkább ehhez veszek egy külső hangkártyát, minthogy a desktop PC-met kapcsolgassam folyton ezért.
-
Miért kell még mindig ezt a PCIE vonalat nyomni? A hangkártya nem a gépbe való.
-
Nelman
tag
Egy optikai bemenetet dobhattak volna rá, ha már a kimenet rajta van.
-
zzola
titán
Nice! Remélem elfogadható árban adják majd....
Új hozzászólás Aktív témák
- Az AI megeszi a szoftverpiacot?
- Kés topik
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xbox Series X|S
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Metal topik
- Negyedszer juthatunk a peremvidékre egy új GeForce megvásárlásával
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- Beszámítás! Lenovo IdeaPad Gaming 3 Gamer notebook - R5 7535HS 16GB DDR5 512GB SSD RTX 3050 6GB W11
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 256GB Red-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS2213 ,96% Akkumulátor
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 4GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest