Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Hieronymus #33 üzenetére
A dpf szuro a kipufogoban talalhato, nem messze a motortol, hogy hamar felmelegedjen. Ez a szuro szuri meg a kipufogogazban talalhato kormot. A szelep elott es utan talalhato szenzorok jelentenek a computernek az aramlasi sebessegrol. Ha a ketto kozti szam eler egy bizonyos kulonbseget (ahogy telitodik a szuro), elinditja a regeneraciot. Ekkor plusz uzemanyagot fecskendeznek az egesterbe, amitol a kipufogogazok homerseklete megno, igy eg el a lerakodott korom a szurorol. Ezt a plusz hot el kell valahogy szallitani, ezert porog ilyenkor a ventilator is. Bizonyos esetekben egy plusz adalekot is nyomatnak regeneraciokor az uzemanyagba, peldaul a peugeot psa motorjainal. A regeneracio egeszen addig folyik, mig a dpf szuro elott es utan nem megfeleloek a kivant aramlasi adatok. Ha kozben leallitod a motort, legkozelebb megint kezdi a computer, ezert gond ha sosem tudja befejezni allndo varosozasnal, mert elobb-utobb teljesen eldugul a szuro, a computer kidobja a hibakodot es atall tartalek uzemre. A kipufogogaz homersekletenek pedig semmi koze az autopalyahoz. A nemethez se es a magyarhoz sem. Valoszinu a google-n azt talaltad, hogy mikor palyan megyunk regeneral stb. A computert egyaltalan nem erdekli hol vagy, az nem gondolkodik, amikor kapja a szenzoroktol a jelet, akkor nekiall regeneralni.
-
Nezzunk egy konkret peldat, a sajat automban is ez a motor talalhato.
Igy nez ki az egr szelepe, bejeloltem mindent mi micsoda:
Ez a szelep a szivotorokra van felszerelve, ezen at aramlik be a motorba a friss levego es ebbe a szelepbe van bekotve egy vekony cso, ami a kipufogotol vezeti oda a kipufogogazt. A motor kepen is bejeloltem mi micsoda:
Igen, a szivokorben van az egr szelep.
Aki nem lat ilyet mukodes kozben, a mukodesi helyen, azt konnyen felrevezethetik ezek az egyszeru rajzok, azok is csak akkor, ha az elmelet sincs meg a usernel.
-
Hieronymus
veterán
Magamtól egy kis idézet a képedhez.
"..Ezért egy szelepet raktak a szívó és kipufogó oldal közé. Ezzel tágabb mértékben szabályozható a visszavezetett kipufogógáz mennyisége.(Az eredeti megoldás volt, hogy a kipufogó oldalról is szívott a motor, a kipufogó szelepek megnyitásával.)
Kíváncsian várom, a beszélgető partnerem mit reagál a rajzodra.
-
dkpisti
tag
válasz
Hieronymus #36 üzenetére
"A szívó és kipufogó szelepek összenyitásával biztosították a kipufogógáz visszavezetését."
[Szivó,Kipuff oldal]
Egr szelep szívóoldalon,mikor a kipufogógázt vezeti visszaSok városi használatnál van hogy ledzsuvásodik és ezért kötik ki...
-
Hieronymus
veterán
Igazad van.
Valaki piszkosul nem érti, hogyan működik az EGR. De egy kis rávezetéssel tudok segíteni.
Az EGR szelep feltalálása előtt a meglévő szelepek szabályzásába nyúltak bele. A szívó és kipufogó szelepek összenyitásával biztosították a kipufogógáz visszavezetését. Ennek a módszernek viszont korlátai voltak. Ezért egy szelepet raktak a szívó és kipufogó oldal közé. Ezzel tágabb mértékben szabályozható a visszavezetett kipufogógáz mennyisége.
Szóval ez a szelep a részben szívó oldalon van. De a kipufogó oldalon is kell lennie. Ha nem így lenne, nem lehetne visszavezetni a motor égéstermékének egy részét, a motorba.. -
válasz
Hieronymus #33 üzenetére
Istenem, ennyi marhasagot osszehordani.....
Eleve az egr szelep a szivokorben van, a dpf meg a kipufogoban. Mindegy engem nem zavar a dolog.
-
Hieronymus
veterán
Ha az egr-ben ilyen vagy ennel magasabb homerseklet lenne, akkor eleve nem keletkezne lerakodas sem, hiszen az elegne.
Logikai hiba van az érvelésben.
A DPF méreténél fogva hőleadó felület. Ezért alacsonyabb a hőmérséklete, mint az előtt lévő EGR szelepnek.A PDF "normál" üzemi hőmérséklete nagyjából 250 fok. Ez függ a motor terhelésétől, fordulatszámától.
(Hideg motor esetében közvetlenül üzemanyagot is tol a motor a DPF-be. Ezzel gyorsítja fel a melegedését.)
Amint autópályára ér a jármű, mondjuk Németországban, a DPF hőmérséklete egyenes arányosan növekszik a sebességgel. Ekkor bőven 350 fok fölé emelkedhet. (Ha szükséges indul a DPF regenerációja. Ez esetben az EGR szelepen is ég az üzemanyag, mivel a DPF előtt van.) -
Armahun
addikt
Gyakorlatilag megszünteti a kenést.
Addig ken amíg nedves és egy picit tovább.
Először nyitott csapágynál vettem észere. Valami vezető szerkezetet mókoltam vala és közben fújtam a csavarokat ahogy raktam össze, hogy könnyebben tekeredjen.
A végén megfújtam a teljesen jó csapágyakat is, hogy jobb legyen.
Másnap délutánra az addig jó csapágyak be voltak állva, nem mozdultak.
Persze a csodaolaj rögtön megoldotta, de egy kis zsír is kellett neki utána. -
válasz
Hieronymus #25 üzenetére
Nincs koze a dpf regeneralasi homersekletenek az egr-ben uralkodo homerseklethez. Nyilvanvalo, hogy a dpf regeralashoz olyan homerseklet szukseges, amiben eleg a lerakodott korom. Ehhez sok esetben utolagos tuzeloanyagbefecskendezest alkalmaznak a motorgyartok, igy megnovelve a kipufogogaz homersekletet. Ha az egr-ben ilyen vagy ennel magasabb homerseklet lenne, akkor eleve nem keletkezne lerakodas sem, hiszen az elegne.
-
Hieronymus
veterán
-
bambano
titán
jaja, tényleg semmi köze, csak mindkettő ugyanonnan kapja a gázt.
én eddig azt hittem, értesz valamennyire az autókhoz, de egyre lejjebb dolgozod ezt a véleményemet.(#23) DonElvis "Én azt tapasztaltam, hogy teljesen szervíz függő mennyire nyólnak egy autóhoz.": ez nyilván teljesen igaz. de erről a konkrét szervizről alkotott véleményem az, hogy elkurvultak és az utóbbi időszak történései egyre inkább megerősítenek benne. egyre inkább azt hiszem, hogy direkt dolgoznak trógerül, mert egyrészt olcsóbb és gyorsabb, másrészt jövőbeni megrendeléseket generál. nekik nem az az üzlet, hogy az autószerelő kolléga az én autómon szöszmötöljön (akkor se, ha technológiai előírás), nekik az az üzlet, hogy fél év múlva tőlük vegyem meg 90%-os árrésen azt az alkatrészt, amit szándékosan nem mentettek meg.
-
togvau
senior tag
egyébként én saitek x52 rángatózó, ugráló rudder potit fújtam be wd40-el, és jó lett
-
válasz
Hieronymus #25 üzenetére
Csak a dpf-nek es az egr semmi koze egymashoz.
-
Rive
veterán
...EGR szelep ... WD-40
Izé, nem vagyok egy autóipati hűde, de ez nekem úgy hangzik, mintha tekintélyes hőterhelésnek, szennyeződésnek kitett hely lenne.
A WD40 nagyon jól takarít, de kenőanyagnak, pláne: hőálló kenőanyagnak, sőt: tartós kenőaynagnak konkrétan fostalicska.Ja, és ezt offba rakom mert a bejegyzés alatti topik láthatólag valami egészen másról szól
-
DonElvis
aktív tag
Én azt tapasztaltam, hogy teljesen szervíz függő mennyire nyólnak egy autóhoz.
Ismerek olyan szerelőt, aki csak azt csinálja meg, amiben megállapodtunk. Ő azzal érvel nem akarja azzal fogadni a kuncsaftot, hogy kész az autó, de kétszer annyibe kerűlt a javítás, mert ezt meg azt az alkatrészt is ki kellett cserélni. A másik véglet meg aki a fél verdát kicserélné. Ő meg azzal érvel, hogy neki ne jöjjön visza egy hét mulva a kuncsaft, hogy lerohadt az autója szervíz után egy héttel.
Persze sok minden műlik a kuncsaftokon is. -
bambano
titán
nem vagyok benne biztos, hogy ebben igazad van. ha konkrét feladattal viszed oda, akkor azt kell elvégeznie, mást nem. persze rendes szerelő szól, ha talált más problémát is, ahogy nálad tette.
én viszont nem konkrét feladattal vittem oda, hanem azzal, hogy csináljanak meg mindent, amivel gond van vagy a gyári karbantartási előírás előírja. ekkor már illett volna megoldani a problémát. másrészt amikor összerohadt a másik oldalon a féknyereg és azt cserélték kisebb vagyonért, akkor miért nem nézték meg ezt is?
a gumis meg külön állatfajta, nekem állandóan veszekedni kell velük, mindig okoskodnak a keréknyomással meg a féktárcsával meg ilyenek. a múltkor is egy fél órát vitatkoztam a gumissal, hogy a nullkilométeres, frissen felrakott gyári féktárcsa jó, és ne azzal foglalkozzon.
-
creation
senior tag
Ha szerelőhöz viszem a motoromat azzal hogy cseréljen fékbetétet, akkor mint szerelőtől jogosan várom el, hogy a fékemet szétszedve más dolgokat is elvégezzen. Szerintem.
Kékhold kft. Budapest, 2015...
Gumi cserére mentem a motorommal. Hátsót kellett lecseréltetnem. A kollega emelőre rakta, megforgatta és felhívta a figyelmem a morgó csapágyra. Kérdést követően kicserélte azt is. Jelezte, hogy a fékbetétem még jó, kár lenne cserélni, de azért kifuvatta azt.Összerakásnál megkérdezte, hogy használom e 2 személlyel, így ennek tükrében pumpálta fel a kereket és állította be a láncfeszességet. Az elvégzett kerék anya meghúzottságát egy filccel jelölte a tengelyen, az anyán és a vázon és jelezte, hogy ne aggódjak, ha akarom letörölhetem, nem festékfilc. Kifelé menet végzett egy fékpróbát és így kaptam meg a motort.
Hangsúlyozom Gumicserére mentem!Szóval... Vannak a lelkiismeretes szerelők, meg vannak a nem olyanok. Nem arról volt szó, hogy vezérműlánc cserét akart végezni, de ami szétszedett, mert kell, azt úgy rakta össze, hogy az utána is jó legyen!
Ez az oka annak, hogy bár nem olcsóak (de nem is drágák 26000 volt a gumi, 3000 a két csapágy és harmincat fizettem az egészre), mégis hozzájuk fogok menni az első kerékkel is! Hiába van a boltjuk tőlem 70km-re!
-
Hieronymus
veterán
"gondozásmentesnek csak azt kellene mondani, ami valóban nem tud elromlani."
A két fogalomnak nem sok köze van egymáshoz.
A fékbetét gondozásmentes és mégis elkopik. Nincs mit tisztogatni rajta.
A motor nem gondozásmentes. Rendszeresen kell olajat cserélni benne. A gondozás viszont nem véd meg a szimering hibájától. A szimering viszont gondozásmentes. Egyszerűen nincs rajta mit karbantartani.Sőt, a tervezett megelőző karbantartás esetében nemcsak takarítanak és "olajoznak". Cserélik azokat az alkatrészeket, amik az életciklusuk vége felé járnak. Függetlenül attól, hogy még használhatóak.
A fékek esetében, a féktárcsa tekinthető, több hiba forrásának, miközben maga a féktárcsa nem igényel gondozást, csak kopik.
-
bambano
titán
nem párévente szedjük szét a féket, hanem minden karbantartáskor. az én autómnál ez legritkábban évente.
ilyeneket kellett volna csinálni, hogy időnként megolajozzák vagy zsírozzák a kézikfékhuzalt, a bekötését, a rögzítő elemeket, nem ártana néha a fékmunkahengereket is megkenni, hogy ne ragadjanak, kitakarítani a szemetet a fékpofák alól, ha beragadt, stb. stb.
gondozásmentesnek csak azt kellene mondani, ami valóban nem tud elromlani. ez elromlott a szerviz szerint, tehát nem gondozásmentes. akkor miért nem gondozták?
-
Mi a rosseb az a fekrendszer tisztitasa? Mit tisztit a fekeken? Dobfeknel oke, par evente dob leszed, fekbetetpor kifujat, de ez is teljesen felesleges. A tarcsafek pedig ontisztulo, semmilyen karbantartasa nincs.
Ha veled ilyeneket fizettetnek, akkor erdemes a kormukre nezni.
-
Feknyerget takaritani? Az a feknyereg elromlott, ki kell cserelni. Ez nem lathato elore, nem a szervizes hibaja. Ha csak nem arrol van szo, hogy az uszonyerges tarcsafeken a csuszkak berohadtak. Azzal talan tud valamit kezdeni, viszont nincs karbantartasa, hogy idonkent kenni kellene.
Ketfele auto letezik. Ami mar elromlott es ami el fog romlani.
-
bambano
titán
az én számláim nem ilyenek...
de egyre jobban be vagyok rágva a szervizekre... ma pl. azzal fogadtak, hogy az egyik féknyerget ki kell cserélni, mert megragadt. basszus miért nem takarítottad meg? nálad volt az autó szervizelni, akárhányszor azt mondta a fedcomp, hogy vigyem... ráadásul a másik oldalit már cserélted tavaly, akkor miért nem pucoltad meg ezt is?*laza 91 rugó az új féknyereg, egy hétig gyalogkakukk vagyok miatta. ezek a szervizek csak maguknak csinálják a következő bevételt.
* az egyes szám második személy azért van, mert ezeket szerettem volna a munkafelvevőhöz vágni...
-
Ceree
senior tag
A wd40 csodakra kepes... annal mar csak a windex jobb! :-D
-
-
Tudjátok miért WD-40?
"A WD-40 egy rövidítés, mely az angol „Water Displacement, 40th formula”-ból ered és arra utal, hogy ez volt a 40. módosulat, amit a kémikus kipróbált mire sikerrel járt.[1] A terméket eredetileg arra tervezték, hogy taszítsa a vizet, és megelőzze a korróziót az Atlas hordozórakétán."[link]
-
Hieronymus
veterán
Igen.
Amikor a szerviz alkatrészt cserél, nagyjából kalkulálható, hogy mikor kell majd cserélni a következőt.A WD-40 csodákra képes. De azt is tudjuk, hogy minden csoda 3 napig tart.
Ha házi javításban tart három napig az nem gond, csak kellemetlen.
Ha a szakszerviz WD-40 csodát alkalmaz és egy hónap után vissza jön a hiba, akkor nagy a baj.
Egy halom munkadíj kifizetve, az autó meg vörösödik a hibajelzéstől. Ja nem az autó vörösödik, hanem a tulajdonosa a méregtől. Rosszabb esetben a szerelő, a veréstől. -
-
Olyan nincs hogy a WD-40 nem jó. -
Nyugtaval dicserd a napot. Amugy a markaszervizek is tisztitanak egr szelepet peldaul, amelyiket erdemes. Bizonyos tipusokat felesleges, mert hosszu tavon nem lesz jo, igy kidobott penz az ablakon a szereles/tisztitas stb. Arrol nem is beszelve, hogy oket kotik a gyari eloirasok, nem takolhatnak mindent amit szet lehet szedni. En pl mikor rakerdeztem, hogy az egr szelep lekoteseben tudnak-e segiteni, mondtak hogy nem segitenek ilyesmiben. Megkerdeztem egy masik komolyabb szervizt is, ok sem. Az itt a gond, hogy ha kesobb karosodik a motor vagy barmi mas es kivered a balhet, oket is meghuzkodjak.
-
creation
senior tag
Hagyd öreg, márc-ban megy a motor nagy átnézésre... Már olyannal fenyegettek, hogy szelep csere... (az 8db)...
Egész számú többszöröst nézve, olyan 25x10000 lesz a végösszeg...
- Vezérmű lánc csere 2db
- Szelep állítás (+csere) 8db
- Karbi pucolás 2db
- Karbi szinkron 2db
- Olaj csere 4l
- Olajszűrő csere
- Vízhűtő csere
- Első gumi csere
- Első kerékagy csapágy csere 2db
- Fékolaj csere (elöl - hátul)
- Fékbetét csere (elöl - hátul)
- Tank javítás és festés
- Ülés idom javítás és festés
- Váltókar csere
- Fékpedál csere
- Fékkar csere
- Kupplung kar csereÉs akkor még nem is kérnek sokat azt hiszem....
-
Dhampir
félisten
Néha a zsebrádiót is azzal javítom meg.
-
DonElvis
aktív tag
Sajnos nem csak az autóknál van így. A mosógéptól, a televízión át a varrógépig, mindenhol így van.
Jobb esetben panelszinten cserélnek, roszabb esetben fődarab megy a kukába.
A járműveknél rájön még az a kényszerítő körülmény, hogy azt használni kell, senki sem alszik jól ha világít a hibát jelző lámpa. Ezzel élnek visza nagyon sokan.
Csak nekem tünt fel az, hogy a szervízekben minden számla a 10000 egész számú többszöröse?
Új hozzászólás Aktív témák
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Elektromos autók - motorok
- Sorozatok
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Dell Precision 5540 i7-9850H 16GB 256GB 15.6" FHD Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2192, 100% Akkumulátor
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Silver - Használt, karcmentes, 100% akku
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest