Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tasunkó

    őstag

    válasz Hieronymus #241 üzenetére

    Valószínű hogy csúcsforgalomban kevés lenne az autó, és ha a csúcsidőben áremeléssel csökkentenék az igényt, akkor a csúcsidőn kívüli kihasználtsága szabná meg a rendelkezésre álló autók számát. De ahogy sokan megfizetik a csúcsidőt, emelné az azon kívüli árat is, mert a géppark fenntartását azokra is áthárítaná, akik nem jellemzően munkába járásra használnák. Ugyanakkor van egy pufferzóna ez pedig a létszám. Hányan férjenek el az autóban, melyik az ideális létszám/teljesítmény/ méret kombináció. A hajlandóságot az együtt utazásra lehetne növelni azzal, hogy külön kapszulák lennének a járművön belül. Ezzel nem kicsit lehet katapultálni a bevételt, mert 4 személyhez előfordulna hogy 4 helyett, egy autó menne ki, ami fedezné azokat a helyzeteket, amikor csak 1-hez megy ki. De mivel mindeddig úgy számoltunk hogy csak 1 embert szállít az autó, ez a változás sejthető hogy nem kicsit dobná meg a bevételeket. Nem beszélve további változatokról, mert az autó mérete azért SUVasodik, mert a nagy a kicsit el tudja taposni egy baleset esetén, de önvezetéskor, 1 személyes pici járművek 180-nál is biztonságosan előzgetnék a buszokat.
    Gyakorlatilag egy 10 éves időtartamot simán tudnának hozni bármennyi kilómétert jelentsen is, ahol a bármennyinek persze lesz valamilyen statisztikai számadata, korántsem bármennyi lesz. A CNC-k szintén elektromos mozgatással is működnek, sok évet megállás nélkül 3 műszakban, vagy hétvégéken is dolgoznak, tehát évekig folytonosan, hiba nélkül, cserék nélkül, a szükséges minimális karbantartással, és hasonlóan nagy vagy az autónál még nagyobb erőhatások hatnak rájuk.
    Az autó leginkább azért romlik, mert nincs információja, pláne egy random tulajdonosnak, az állapotáról. Mert benzines, és mindennek a kontrolljához érzékelőmegoldások kellenének. Így aztán egy olcsó, karbantartási szempontból könnyű, gyorsan véghezvihető javítás helyett, általában a rossz alaktrész egy csomó mindent tönkretesz, ami aztán a tényleges rossz cseréje után, sorban megadja magát. Az EV-nek meg mivel elektronikus, mindenről lehet folyamatos állapotinformáció, sőt még a nem elektromos alkatrészekről is lehet az elektromos használati, erőhatási adatai alapján összefüggések, így ha érdek fűződik hozzá, a javítások sokkal egyszerűbbek. Ezt korlátoltan fogjuk megtapasztalni, mert nincs olyan érdek hogy ez megnyilvánuljon, nyilván a közönséges konzumidióta képtelen nyomásgyakorlásra, ezért lett kitenyésztve, a benzines szervizdíjjait, be akarják az EV-n is hajtani, tehát bármilyen szerelésének az egekben lesznek az árai.

  • ben2

    tag

    válasz Hieronymus #241 üzenetére

    "Egyszerre csak egy megrendeléssel tud a jármű közlekedni. Három megrendelőnek is várnia kell a legrosszabb esetben."

    Kevered a párhuzamos igényeket - ami a szolgáltatás skálázásával megoldható -, az egyes eszközök kihasználhatóságával. A személyautózás lényege pont a random idő és helyhez alkalmazkodás, azaz első sorban ott hatékony, ahol a párhuzamos igényeket nehéz egyben kezelni (pl. tömegközlekedéssel).

    "A költségek nem csökkenek, inkább nőnek. A kevésbé használt járműveken nem jönnek elő a lefutott távolság miatt jelentkező károsodások."

    Ezért számolják az amortizációt kilométer alapon és építik bele a kilométerenkénti költségekbe. A költségek attól csökkennek, mert a beszerzés is költség (éppenséggel a legnagyobb) és az eszköz jobb kihasználtságával az fokozatosan javul.

Új hozzászólás Aktív témák