Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
Am srácok, most hogy ilyen kijárási korlátozásos idők vannak, bemutathatnánk kinek milyen szekere van.
Szerintem sokan nem tudjuk a másikról milyen hintója van, én pl. kíváncsi lennék. Természetesen még a hétvégén én is bemutatom a kocsikat.üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Üdv Mindenki!
Feliciám amikor beázott, a fűtésmotor dobozának a kifolyója volt eldugulva, és onnan folyt be a víz a biztosítéktáblához, és a lábtérhez.
Nos, a Favoritom is ugyanígy ázik be (legalábbis bentről így néz ki) , de a fűtésmotoros rész sokkal kevésbé tűnik szétszedhetőnek mint a Felicia esetén.
Kérdésem, hol van/vannak a kifolyók?
Üdv. peti_s :)
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17961 üzenetére
Az az 1.2 6V 54 lovas verziója volt, nem?
Legjobb tudomásom szerint, az 1.0 és az 1.4 MPI 8V a régi Skoda blokkra épültek, nem hiszem hogy kicserélték volna az 1.0 láncát másra.
Persze minden lehet.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #17957 üzenetére
Köszi, hát én ha ezen kívül minden klappol biztos nem váltanék. :)
De valóban jó áron dobálják az 1.0 MPI Fabia-kat, lehet én is elcsábulnék, ha nem lenne autóm. :) Amúgy ahogy utánanéztem, Felicia 1.3 AMH áttétele van. 115-nél forog 3500-t, ami szerintem korrekt egy ilyen kicsi motortól. :) -
peti_s
addikt
válasz FeniX- #17954 üzenetére
Volt időm kicsit utána nézni mire számíts.
Ha jól emlékszem ilyen motor van a járgányodban.
1.4 MPI AZE/AZF 1397 cc 44 kW (60 PS) at 5000 rpm 118 Nm (87 lb⋅ft) at 2600 rpm.
Ez a 118 Nm elég kényelmesen elég, az én Feliciám 108-al rendelkezik csak, és nagyon elégedett vagyok a menetteljesítményeivel.Nézzük a Citigo-t, vagy Fabia-t, tökmind1, ugyanaz a motor.
Mint láthatod, ez bizony csak 95 Nm, és jól mondtad, alacsonyabb fordulaton a két motor megegyezik.
Ha lehetőséged van rá, és piszkálja a fantáziád próbáld ki nyugodtan, de magasabb fordulatszámon is adja le a kisebb nyomatékot, mint az 1.4 MPI (2600 vs. 3000-4300)Rövidebb váltóval városba jó lehet, de ezt ha nem pörgeted, bizony lomhább lesz.
üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #17952 üzenetére
Ha már megint váltani akarsz, akkor legalább egy Fabia-t próbálj be.
Amúgy meg ne a lóerőt nézd, a hétköznapi felhasználásban sokkal többet számít a nyomaték, abban a kisebb motor általában gyengébb.
1.2 6V 60 PS Fabia II-t vezettem, egyedül teljesen jó volt városba, városon kívül azért forgott szépen, de egyedül ahogy ment az is elfogadható volt.
Nekem is egyszerre jött minden a Feliciával, 2 nap alatt, napi 2-3 óra foglalkozással megoldódott motorikusan minden.
A generátor probléma(amiről korábban beszéltünk), feszültségszabályzó szénkefe volt teljesen elkopva, jó újra, hőgombát, olajat és olajgombát kellett még cserélnem, teljes kárpitpucolás egy párás garázs miatt, meg hát a küszöb és sárvédő rozsda adott, illetve hátsó lökhárító fényezés is még vissza van.Van vele gond, de szerintem még mindig sokkal olcsóbb mint venni egy újat.
No meg, ebben tudom pontosan mi rossz, mi jó, mi van vissza.
A rozsda elleni "harc" örökös sajnos, de 5 évente 150k bele illik hogy férjen erre.Ami miatt vennék újat, az csak a biztonság.
Csinálj lsz pár képet a Tiédről, kiváncsi vagyok hogyan rozsdásodik a Fabia I.
üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17939 üzenetére
Köszönöm.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17937 üzenetére
Nem igazán értem, akkor most hosszútávon mi lenne ez alapján a legjobb megoldás.
Az autó 20 év múlva is menni fog, így gondolkozom a javításban. -
peti_s
addikt
Üdv Emberek!
Lenne egy kérdésem.
Hátul alul kilyukadt, elfáradt a küszöb a Feliciámon.
A karosszérialakatos mester küszöbcserét javasol, mivel a foltozgatás nem tartós szerinte, illetve az egyik küszöb középen is elkezdett rozsdásodni.
Én viszont kicsit tartok a dologtól, eddig minden ilyen nagyobb karosszériamunka után jobban rohadt a kocsi, mint előtte.
Érdeklődni szeretnék, hogy ha rendesen meg van csinálva a küszöbcsere, akkor várható emiatt problémám? Illetve mire érdemes odafigyelni, üregvédelemhez mi javasolt?Köszönöm előre is,
üdv. peti_s
u.i. Marko, magától értetődő a dolog, ha házzal együtt cseréled. Így nem tudok segíteni Neked.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Marco, az 5W30 nem igazán ajánlható általánosan a Feliciába.
Mivel, autópályán túl tud az olaj (a 40-es is) hevűlni.
Én valószínűleg a téli kocsimban fogom kipróbálni.
Vannak olajmániás emberek, a Vezess YouTube csatornáján is ilyen a Gajdán.
[link]
Nézd meg, sok kérdésre választ kapsz. :)
Üdv. peti_s -
peti_s
addikt
válasz kmarco05 #17920 üzenetére
Ez már a 2. kör volt, ki kívánkozott belőlem, mert bizony nagy igazságtartalma van. Tudod, ahogy mondják a pokolba vezető út is jó szándékkal van kiközve. :)
Két különböző nézőpont találkozott, a gyári előírások, illetve a fejlődő technológia miatti lehetőségek. Nem vitatom el, hogy a gyári előírás 15W40.
Viszont, meggyőződésem, hogy az 5W40 sokkal jobb a motornak. (Feliciának)Még valami, Vil, Neked javaslom, hogy ugyanígy írj le mindent amit gondolsz, de tedd hozzá hogy szerinted. :)
Sokkal korrektebb, mint tényként beállítani esetleg hibás információkat. :) Én is többnyire a saját véleményem írom le, de ezt meg is említem, nekem a 200000 km alatt ezek váltak be. :)Élettartamtól nem félnék (sokkal inkább a 15W40-el), nekem is korábban itt ajánlották, de az biztos hogy néznem a helyedben egy ideig az olajszintet, mivel ha rövidebb utakon használod a kocsit, akkor a korábbi kenés miatt valószínűleg csipegetni fogja hidegen az olajat. :)
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Nem szándékoztam hangulatgyilkos lenni, bocsi.
Marco, Feliciába én 5W40-et tennék, Acea C-t, ha az enyém lenne. :D (ezek a részecskeszűrő readyk) Én Aralt használok jelenleg (Mann szűrővel) , elégedett vagyok vele, de korábban használtam Elfet, Totalt, Castrolt, egyikre sem volt panaszom. :) 200000 km-t tettem már meg Favorit / Feliciával, tényleg sok mindent próbáltam már bennük. :D
Ne alacsonyabb fogyasztást várj tőle, hanem jobb kenést, hidegen is, illetve tisztább működést, valamivel hosszabb élettartammal. :) Annyiban Vilnek igaza van, hogy Favoritba az 5W40 nem igazán való, mivel a Favorit motort közel sem olyan precízen tették még össze, mint a Feliciáét. :) De 15W40-et 2020-ban szerintem már el kéne felejteni, főleg ezekben a motorokban. :)u.i. Tehet-e kárt. Az 5W40 nem, az 5W30 nem tudom, azt én is most fogom csak kipróbálni. :)
Ez az én véleményem. :)
Üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz kmarco05 #17912 üzenetére
A kipufogórendszerem szépen tisztult miután átálltam a részecskeszűrős olajra, és a motorvezérlő sem panaszkodik azóta lamda szonda hibára.
Úgyhogy, szét nem szedtem, de láthatóan jobb lett.
Amúgy 5W40-et használok, 269000 km van az egyikben, 219000 a másikban ~80000 a 3.-ban.
Ez utóbbiban gondolkodom, hogy a következő olajcserénél 5W30-at kap.A "lötyis" kérdésedre, bármit töltöttem bele ami "tisztító" vagy premium benzint csinál a simából, stb. utána az bizony kirakódott a kipufogóra. Sima benzinnel (lehet a normál, de a prémium is) meg szép tiszta.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
"Semmi szükség ezekbe a típusú,idős autókba ilyen olaj !"
A Te autódba lehet hogy nincs, az enyémben van."Sőt,mivel égéskor kevesebb hamu termelödik ezért a keletkezett koromszemcse jobban le tud letapadni.
És mivel neked nincs ilyen szűrőd,ami még elötte elégeti ezt, hosszú távon számolhatsz avval,hogy fordítva sül el a dolog.
Gondolkodj paraszt ésszel ! (:"Jó dolog lehet paraszti ésszel gondolkozni, de ez sajnos amit itt írtál 0 szakmaiságot tartalmaz.
"-- Egy dologban viszont igazad van.
Eredetileg a diesel kormozás miatt kezdték bevezetni a részecskeszűrést,majd később valóban alkalmazták már a benzinüzemnél is."Sajnos megint nem találtad el, erre a koromszűrőt találták ki, a részecskeszűrő előtt sok sok évvel. A részecskeszűrő a nagyon precízen adagolt, nagy nyomáson bepermetezett üzemanyag tökéletesebb égése miatti kisebb részecskék miatt került az autókba.
"Én maradok a Formanomnál a hagyományos, de belevaló olajnál.
Tehetnék bele fejlettebb dolgokat én is,de minek !"Tegyél így, de mást a "józan paraszti ésszel" ne befolyásolj, ha nem értesz hozzá. (Favoritban én is 10W40-et használok.)
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Úgy látszik lemaradtál arról, hogy az új közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz is már szerelnek részecskeszűrőt. Nem gáz, de érdemes követni a technológiát ha már tényként közlöd.
Mi szükség van rá? Inkább úgy válaszolok, hogy én miért használom.
Minden motor eszik valamennyi motorolajat, van amelyik kevesebbet, van amelyik többet. Ez amikor elég, fokozottan kormol, lerakódik a komplett kipufogórendszeren, katalizátorban, lamdaszondán.Amennyiben alacsony hamu tartalmú, részecskeszűrőkhöz fejlesztett motorolajat használsz, ez az olaj sokkal kevesebb koromképződéssel ég el, emiatt a komplett kipufogórendszer, tehát a lamdaszonda, és a katalizátor is tisztább marad.
Ennyi, nekem bevált, mindenki azt használ amit akar.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz kmarco05 #17905 üzenetére
Nem csak dízelbe mehet, miért csak abba mehetne?
#17903) vil59
Nem csak dízelekbe mehet, nem értem miért mondjátok ezt. Én is 5W-40-es normál, de részecskeszűrős autókhoz való olajat használok. Illetve nem csak 5W-40 van, van 0W40, 5W30, 0W30, 5W20, 0W20 stb.
(#17904) bringasisti, igen, de inkább az hogy milyen hosszú utakat teszel meg vele. Mivel a melegoldali viszkozitás az 5W40 esetében ugyanannyi, csak a hideg más.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17784 üzenetére
Köszönöm a tippet, hol, illetve ha van már leírásotok hozzá, hogyan? Emiatt ne szerkesszetek egyet.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17782 üzenetére
Köszi, a feszültségszabályzó szénkefe volt teljesen elkopva.
-
peti_s
addikt
Jó idő van, minden zárva, ma lesz generátor szerelés.
-
peti_s
addikt
Hohohó!
Én is boldog karácsonyt kívánok Néktek!
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Azért ehhez tegyük hozzá, hogy én Németországban mindig E10-et tankoltam, és soha semmi baja nem volt a Favoritnak.
Robi, korábbi fórumtársunk innen, felesben járt E85el, és E5-el, tehát közel E40-el járt mindennemű probléma nélkül, ha jól emlékszem valamennyit dúsított a keveréken.
Tehát, Favorittal, Feliciával semmilyen egyéb gondra nem kell számítani. Ne stresszeljetek.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17707 üzenetére
Köszönöm szépen a bővebb választ is, amint kicseréltem (valószínűleg majd csak tavasszal) szólni fogok.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17705 üzenetére
Köszönöm szépen a gyors választ, akkor a feszültségszabályzót kicserélem, úgy is van belőle tartalékom.
De ez majd csak tavasszal, télre most már leállítottam. -
peti_s
addikt
Halihó Emberek!
Feliciámban a generátor "tönkrement". Először 2000-es, 2500-as, majd 3500-as fordulatszámon aludt el a töltés visszajelző lámpa, és addig ténylegesen nem is termelt, most viszont már 3700-on és menet közben fél perc múlva újra elmegy a töltés, és világít a visszajelző. Érdeklődni szeretnék hogy ez vajon feszültségszabályzó, vagy esetleg valami más probléma? 130000 km ezelőtt volt felújítva, tehát nem most. A hosszbordásszíj meg tökéletes állapotban van.
Köszönöm előre is,
Üdv. peti_s[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz kmarco05 #17540 üzenetére
Ezeket a motorokat nagyon nehéz kinyírni. Én az enyémmel ami 266000 km-nél tart, a gyári váltóval mentem 180-at, Favorit váltóval 183-at. GPS szerint, a km óra nem mér többet sajnos 179-nél, ott megáll, hiába van beírva 200-ig. Tényleg nem tudok mire gondolni mit csinálnak azok egy Felicia motorral aminek már motorfogyasztása van stb. Igaz, én amíg nem üzemmeleg csak simogatom a pedált, illetve fél percet várok indulás előtt.
-
peti_s
addikt
Téli autómba tenném az 5W30-at, ami főleg rövid utakra van használva. Oda pont tökéletes.
Én a Dakarra is 10W-40-el mennék a Favoritommal. Értem amit mondasz, de nem értek veled egyet.
Egy szintetikus olaj nagyságrendekkel jobb mint egy ásványi alapú, másfelől mint már többször is írtam, 5W40-et használok az autóimban, és annyit engedek le, amennyi bele is ment.
Tehát hogy "kopott" egy motor, úgy gondolom erősen függ attól hogy ki használta, mert a saját példám mást mutat.
(Favoritba én is 10W40-et használok, azok a motorok még nem olyan precízen összerakottak mint az MPI Felicia. )
üdv. peti_s -
peti_s
addikt
válasz kmarco05 #17535 üzenetére
A gyári előírás nem mindig megfelelő egy autó számára. Egy 10W-40-es olaj hamarabb keni a motort, mint egy 15W40-es, egy 5W40-es értelem szerűen még hamarabb. Pár ezer Ft a különbség, ami szerintem visszaköszön később a karbantartások során. Én ebben "hiszek".
Amúgy alacsony hamutartamú részecskeszűrős autókhoz gyártott 5W40-es olajat használok, 266000 km után is tökéletes a katalizátorom, és a gyári lamdaszonda. Télre meg tervezem az 5W30-at kipróbálni. -
peti_s
addikt
Jelenleg már a szerelési hobbim miatt 3 Felicia is van a közelemben, és mindegyikben kivétel nélkül 5W-40 van, 266, 218, 79 ezer km futásokkal. 15000-19000 km alatt nem kellett sosem utánatölteni. És természetesen megbontani sem kellett egyik hengert sem. A 15W-40 roncsolja a katalizátort, a lamdaszondát, és a motort is. Ez az én véleményem. üdv.
-
peti_s
addikt
A Felicia motor szerintem kifejezetten jó illesztésekkel rendelkezik. 266000 km után sem kell az olajcsere periódusom alatt (15000 km) utána töltenem az 5W40-el.
A Favorit motor még nem volt ilyen jó, ezért a Felicia motor több része már tudomásom szerint Japánban készült, és nem Csehországban. -
peti_s
addikt
Feliciába 5W40-et. Télre én gondolkodom az 5W30-ban is. A 15W40-et én már csak fűnyíróba teszem, a rosszabb illesztésekkel rendelkező Favorit motorba is 10W40-et illik tenni.
-
peti_s
addikt
Halihó Emberek!
Ha hiányzik az első lökhárító aljáról az a légterelő idom (93 Favorit), vagy nem tudom milyen szerepet tölt be, az pótolható?
Vagy egész lökhárítót cserélni kell?
Köszönöm előre is!
üdv. peti_s -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17498 üzenetére
Ez nekem is jól jön majd még, köszönöm.
A piros apolló, a bordó? -
peti_s
addikt
Halihó Emberek!
Ezer és egy éve nem voltam, mivel az évek során kikupálódtam annyira itt, hogy nem kellett semmit sem kérdeznem, mindent megoldottam. Megtanultam időközben autodidakta módon fényezni, első munkám nem lett a legszebb, de bőven vállalható, és rengeteget tanultam belőle. Most eljutottam odáig, hogy mindegyik autóm tökéletes állapotban van, és csak a poén és szerelés kedvéért veszek egy rozsdás motorhibásat.
Balesetmentes km-ket,
üdv. peti_s[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Halihó, jól tudom hogy a Favorit-Felicia váltóba a MOL Hykomol 80W az ajánlott?
Köszönöm előre is, üdv. peti_s -
peti_s
addikt
Bringás, Mágus, Fenix, Vil59, köszönöm, a kompresszió okés, a kipufogót lekötöm. Egy hónap múlva lesz hozzá szerencsém, be fogok számolni. Köszönöm még1x.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #16763 üzenetére
Köszönöm!
A teljesítményproblémára nincs így látatlanban ötleted?
Egészen pontosan, az alapjárat gyönyörű, viszont amint megyek, van egy pici rángatás, picit erősebb gázadásra meg csak a hangja lesz hangosabb, nem megy semmit.
Komolyan mondtam, hogy 3 hengerrel jobban megy az enyém, mint az 4-el. Mind a 4 henger jár, cserélve lett minden kötelező ami szóba jöhet. A kopogásérzékelőt mind hiba úgy 2000 km-ként bedobja a computer.
Köszönöm előre is, és szép vasárnapot! -
peti_s
addikt
Lenne egy kérdésem is, Feliciában ki lett cserélve a hőgomba, mert sajnos tönkrement, viszont az új hőgombával is falsch értéket mutat a műszerfal mérője. Honnan kapja a jelet? OBD szerint 90 fokos a víz, mutató szerint 105. Komplett termosztát cserén gondolkodom, mert nem vagyok biztos benne hogy jól működik. Van valami ötletetek?
Ez amúgy öcsém autója, ez az ami gyengébb 4 hengerrel, mint az enyém ugyanazzal az AMH motorkóddal, 3 hengerezve. Kompresszió rendben, az olajat sem eszi. Ilyen mióta megvette. Vezérműlánc ha az előző tulaj rosszul tette fel okozhat ilyet? Mi okozat egyáltalán? Folytószelep sajnos tiszta, összes szűrő, olaj új.Köszönöm előre is, üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
-
peti_s
addikt
Halihó!
Feliciám nagyon beteg mostanában, úgyhogy a Favorittal teszem meg a km-ket. Viszont üzemmeleg motor esetén, alapjáraton világít az olajnyomás lámpa. 1000-res fordulatszámon már nem. Olajcsere, vízpumpacsere után kezdte, Aral 10W-40 van benne. Hol keressem a hibát? Köszönöm előre is, üdv. peti_s -
peti_s
addikt
válasz jancsi90 #16430 üzenetére
Szerintem ez kettőstömegű Ne padlózd ilyen alacsony fordulaton, kettő, én is szoktam OFF-olni, meg mindenki, de ezek azért már kemény OFF-ok.
Más: Továbbra is aktuális a kérdésem, tudja valaki hol vannak az esővíz elvezető csatornák Favoriton, vagy Felicián? Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Halihó!
Jó hír, hogy lefelé ment kicsit, miután kézzel kicsit feljebb feszegettem, a biztosíték helyére egy multimétert kötöttem, szépen amíg elérte megint a legalsó pozíciót felugrott 10,6 A-re az átmenő áram, viszont most hogy megint legalul van, mind kettő irányba 0. Szerintem ez abból a szempontból jó, hogy a motor működik, a szerkezet működik, viszont akkor hol lehet a hiba? Kábel, kapcsoló? Köszönöm a segítségeket, Mágus, a motorhoz sajnos csak úgy férek hozzá, ha az egész szerkezetet kiszerelem, de ahogy látom nem azzal van a gond, pedig mennyivel egyszerűbb lenne. üdv. peti_s -
peti_s
addikt
Halihó!
Többször szóba került már, hogy az eső elvezetőket tisztán kell tartani, különben beázik a kocsi. De én még mindig nem tudom hol találom, egészen pontosan. Lennétek szívesek megmutatni? Holnap délelőtt állok neki az ablaknak. Köszönöm előre is.u.i. Még 1 kérdés. Nem tudom mondtam-e már, hogy hozzám vágódott még1 Felicia, aminek el van tömődve az injektora. Injektor tisztító adalékot még nem próbáltam, de a cégnél van ultrahangos tisztító. Bonyolult kiszedni őket MPI-s 1,3 Feliciából, vagy próbálkozzak inkább a tisztítóval?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Halihó! Sajnos tegnap leengedtem a Feliciám elektromos ablakát, és bizony nem ment már fel. Az anyós oldal korábban tönkrement, de az utána kerregett, fel lehetett húzni kézzel. Ez viszont semmilyen hangot nem ad ki, a kapcsoló hang alapján szépen kattog, viszont mivel itt a szerkezet valószínűleg okés, kézzel fel sem lehet húzni. Van valamilyen ötletetek, mindennek örülnék, így nem lehet használni sajnos az autót. Kösznööm előre is, üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #16339 üzenetére
Nekem a karburátoros Favorittal semmi gondom nem volt az alapjárati feszültséggel, motorvezérlő elektronika nélkül, a Feliciánál meg van elektronika, és gond is. Bizony, be-be halványul a lámpa, a rádió áthidalja a feszültségleesést, de pl. a mobiltöltő már nem, és jelez, hogy bizony 12 V alá esett a rendszer.
-
peti_s
addikt
válasz AsUsLaptop01 #16323 üzenetére
Ha injektoros, akkor gondolom benzinpumpa is van. A Favorit generátorát meg nem ehhez méretezték, tudtommal a Felicia 70A-st kapott, a Favorit (karburátoros) 55-öst.
Üdv Mindenkinek újra, semmi szabadidőm nem volt, világjáró lettem, visszatértem újra. A törött Favoritot sajnos nem tudtam elhozni, a telefonom meghalt, és vitte magával a sim-et is, elveszett az eladó száma, és nem találtam már sehol sem meg. A simet meg csak 4 hét után tudtam pótolni, azóta meg nem keresett. :/ Cím meg nincs. :/ No mindegy, az élet megy tovább, de a terv az lett volna hogy váltó megy abból a Feliciába, a motor a Favoritomba. Megszerettem a Favoritot, de egy új motor el kéne bele. Most hogy azzal mi lesz még így rejtély. Sajnos hidegen nagyon füstöl, és eszi az olajat. Melegen már semmit sem, de az nem pálya hogy amíg nem üzemmeleg a motor, addig egy füstfelhőt hagyok télen. Jó hosszú hétvégét, üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Halihó! Bontási céllal hozzám kerülne egy Favorit
A kérdésem az lenne hogy a motor-váltó kiszerelésnek álljak neki magam vagy érdemes lenne szervizbe elvinni. Második kérdésem, a km óra számláló néha ment, ezért vettem hozzá fogaskereket és elvittem felújíttatni. Azóta nem megy, és 20 km/h-val kevesebbet mér a mutató. Csak a csere segít? Köszönöm szépen előre is, üdv peti_s -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15644 üzenetére
Köszönöm, nem most fogom megjavítani, majd kb. 2 hét múlva, ha nem sikerül, akkor szólok, köszönöm a lehetőséget!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15641 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
peti_s
addikt
Üdv Márkatársak! Feszültségszabályzót cseréltem, gyárit, de sajnos ahogy betettem volna az egyik szénkefe vezetékestül kiszakadt. Lehet ezzel valamit csinálni még? A szénkefe, és a rugó is megvan.
-
peti_s
addikt
Boldog Karácsonyt!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15598 üzenetére
Köszönöm a segítséget, hang alapján nem csinál semmit, meg fogom próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15596 üzenetére
Köszönöm a választ, még ha nem is jó hírek. Még 1 kérdésem lenne, fokozatosan meghalt a szélvédő spriccelőm. Nem tudom mi ment tönkre pontosan, de először sokkal kisebb erővel spriccelt, majd megint jó volt, majd semennyire. Hallgatózzak hogy működik-e a szivattyú? -35 fokos folyadék van bent, nem fagyhatott el.
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Vettem a Favorit LX-hez memóriás ablaktörlő relét. A biztosítéktáblán üres volt a helye, csak egy helyre, és egy féle képpen lehetett beletenni, így gondoltam nem lesz egy bonyolult művelet. De továbbra is a szakaszosra kapcsolva, folyamatosan töröl. Mit kéne még csinálni?
Másik, édesapám úgy döntött megcsináltatja a Favoritját, lenne hozzá pár kérdésem. A fűtésventilátor csak 3-as fokozatban működik, ha jól tudom ehhez előtét ellenállást kell cserélni. GLX-es, de nincs benne szivargyújtó, csak előkésztés, abból bármilyen jó bele?
Köszönöm előre is, balesetmentes km-ket a télen is.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #15456 üzenetére
Feliciában nem gondolkozol már? Nekem volt szerencsém vezetni is már 68 lovas Fabia-t, és nem ment úgy mint a Felicia, plusz szűkösebb is. Ahogy látom, a Favorit-Felicia kompatibilis alkatrészek, az 1.4 Fabia motorra már nem nagyon érvényesek, mint pl. önindító, generátor, stb. Volvo-t szeretnék, de nem találok megfelelőt, úgyhogy egy Forman, vagy Felicia kombi lehet még be fog valamikor csúszni.
Nálam az egy télre vett Favoritom még 1 telet biztosan szolgálni fog, pár dolgot meg kell csináltatnom rajta. Hengerfej tömítés csere, a víz belefolyik az olajba, két első sárvédőt cserélni, hátsó szélvédő fűtést megcsináltatni, ezek után remélhetőleg nem lesz vele gond. -
peti_s
addikt
válasz pseudopanda #15380 üzenetére
Síkolni, újratömíteni szinte semmibe sem kerül, ezzel kéne kezdeni szerintem.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15378 üzenetére
94-es az övé, ott kábel van, valószínűleg ott van szakadás.
-
peti_s
addikt
Üdv! Két dolog lenne. Az egyik hogy sajnos egyre jobban ázik be a Felicia, most már a pedálhoz is befolyik, meg a biztosítékdobozba. Hol keressek elvezetőcsatornákat amiket esetleg ki kell pucolnom? Másik, Augusztus közepe tája volt megbeszélve topic talira, aktuális még mindenkinél? Köszönöm előre is, szép estét, üdv. peti_s
-
-
peti_s
addikt
(#15155) bringasisti, köszönöm, ehhez ki kell szedni gondolom a lengéscsillapítót, jól gondolom?
(#15166) FeniX-, gratulálok, gondolom megtartod így, további erőben duzzadó km-ket.
(#15179) kmarco05, mi a sok? Én évi 40000-t megyek a Feliciába, 3x cserélek olajat, nyilván ha 1x cserélnék az kevés lenne.
(#15180) FeniX, először én is nézegettem, aztán leszoktam róla, sosem fogyott semmit. A Favorit sem fogyasztja már a 10-40-t, viszont a hűtővizet még mindig eszi, gondolom hengerfejtömítést kéne cserélni, majd meglesz.
-
peti_s
addikt
(#15150) vil59, lehet itt is ez van, köszönöm a választ, meg fogom nézni.
(#15151) FeniX, nem tudom hogy mondjam, de most már nem csak a kormányzásnál, hanem ha jön egy fekvőrendőr akkor is, lehet a felfüggesztésnél nyöszörög valami, megnézem majd, köszönöm a választ! Am megjött a csomag? Jobb lett?
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #15148 üzenetére
Reméljük megjavul a gép!
Más, sok kérdésem lesz bocsi előre is.
Favorithoz:
- Vettem hozzá egy memóriás ablaktörlő relét, melyik helyre kell betenni a biztosíték dobozban?
- Újabban a fék néha beragad, de a fékrásegítő mindig tökéletesen működik. Továbbra is a fékrásegítőt kell cserélni?
- Autópályán hatalmas esőzés volt a hegyekben, és egyik pillanatról a másikra kb 5-10 cm-es vízbe gázoltam az autóval, sötét volt, (nem gondoltam volna hogy ilyen a sógoroknál a vízelvezetés, pedig már sokszor jártam így), mindegy, a lényeg hogy azóta nagyságrendekkel nehezebb kormányozni. Mit lenne érdemes megnéznem?
- Vettem a km órához fogaskerekeket, ha hidegindítás után 30 km-t megy a számláló, majd utána megáll mindig, akkor azt kell cserélni?
- Vettem első ködlámpákat, és hozzá kapcsolót, de a kapcsoló újabb Favorithoz való, ami már 94 február utáni, az enyém viszont 93 márciusi. Engedjem el, és próbáljak bele valót keresni, vagy be lehet kötni azt is? (A csatlakozó más, azt már észrevettem. ) Illetve, bekötöm a kapcsolót, ott az előkészítése, a motortérben megtaláltam a ködlámpa előkészítést, bekötöm azt is, és kész is van?Feliciához:
- Újabban elkezdett a kormánymű nyöszörögni, megyek mondjuk negyvennel, egy picit is kormányzok és nyöszörög. Nagyon idegesítő, mi okozhatja? A szervizkönyv szerint kormányművet cseréltek 100 ezer km-el ezelőtt, de szintén e szerint kuplungot is akkor, mégis a gyári volt benne. (Sajnos kiderült, hogy a Bosch márkaszervizben az előző hölgy tulajt előszeretettel átverték. )
- Váltócserének július 10.-e körül újra nekifutunk, van már gyári fedél, remélem most már minden rendben lesz.Ez pedig mindkettőhöz, július 15-16-án BP-Esztergom környékén leszek ha minden igaz, ezért akkor már biztosan átmegyek Párkányba, beszéltem már velük, kaptam pár dologról árat, 30-40%-al olcsóbbak mint itthon. Mind Favorithoz, mind Feliciához mit érdemes hozni, én magam index karon, világítás kapcsolón, feszültség szabályzón, esetleg generátoron (ha olcsó) gondolkodtam. Úgy kérdezem, mi az ami úgy is tönkre fog menni?
Rengeteg kérdésem lett, még1x bocsi. Köszönöm előre is, szép napot, utána pedig jó hétvégét nektek!
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #15097 üzenetére
Köszönöm a választ, nos a mihamarabb az kb két hét lesz, eddig túl vagyok 15 indításon, leálláson, még működik. remélem így is marad. Megfeszegettem kicsit, le tudom a gyújtásról kapcsolni, így nem kell lekötnöm az akkut, de a kulcs kivételéhez pontosan 90 fok még hiányzik. Reméljük a legjobbakat, egy gyári új gyújtáskapcsoló betétem van otthon.
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! A Feliciámmal tovább kellett önindítózni, mert nagyon ferde helyen parkoltam, és szerintem nem kapott üzemanyagot. Utána égve maradt az indítózásnak a felkiáltójele, a piktogramm, kézzel kellett visszatennem a kulcsot a II-re, és azóta nem tudom visszább csavarni, a kulcsot sem tudom ezáltal kiszedni. Az autót nem tudom leállítani, csak sebességben megfolytani, majd szépen indul újra, de az indításblokkoló nem működik. Mit tudok vele tenni? Ma kell 1000 km-t mennem a kocsival este. Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Lívia köszönöm, vil59 neked meg a nevét köszi.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz S.Lívia #15061 üzenetére
Köszönöm, szoktam oda én is járni, de sajnos ami nincs neki raktáron, igen időigényes míg megjön, és olyan áron netről is megjön postaköltséggel. A Rózsika immáron bácsi száma pedig : +3672211459
Bringasisti, köszönöm a linket, nem hittem volna hogy ennyi üzlet van BP-n. Ettől függetlenül szerintem Párkány lesz belőle, felnyomnak a magyar kiskerek árrései.
-
-
peti_s
addikt
Találtam egy szlovák Skoda oldalt, és hát rendesen meglepődtem. Van még Favorithoz is egy csomó alkatrész, fele, harmad áron a többség mint itthon, Magyarországon. Mindenképpen fogok egy utazást a Felvidéken tenni, az már most biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Digitális Állampolgárság Program
- Call of Duty: Black Ops 6
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Drón topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Milyen TV-t vegyek?
- Unihertz 8849 Tank 3 Pro - ezzel lehet vetíteni
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...