Új hozzászólás Aktív témák
-
rozsdee
tag
Szerintetek memóriakártyát milyet érdemes az 550-esbe venni? MS, vagy SD? Nem tudom írási sebességben van-e köztük különbség. A rögzített fókuszos 7 kép/mp-es sebességnél talán számít a memóriakártya is típusa is, nem?
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1452 üzenetére
minden kép a pufferbe kerül, onnan a kártyára. az 550-esnek igen nagy a puffere, ebbe belefér a 7fps sorozat majdnem 2 másodpercig raw-ban, tehát a memókártya ilyen szempontból tök mindegy. ha rengeteg sorozatot lősz, egymás után, akkor számít a kártya. nekem egy tök sima Kingston Class6-os van a gépben.
a 105-ös Sigma egy igen jó makró obi, egyáltalán nem éri meg közel 2x annyiért a 100-as Sony. -
rozsdee
tag
válasz rumos14 #1454 üzenetére
köszönöm a válaszod. Ahogy nézegettem az objektívfelhozatalt találtam egy DT-s 50 mm F1.8-as objektívet, ami csak 45.e és portrézáshoz talán jó is lenne (családi összejövetelek, lagzi,..)
Mi a véleményetek róla? Egy-két tesztet találtam róla... Vagy a 105-ös sigma makróval lehet elfogadható portrékat csinálni? -
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1455 üzenetére
van ilyen 50-es obim, kellemes darab. az a baj, hogy ez a 45k sok érte. 30 alatt kapsz egy használt Minolta 50/1.7-est, nincs egetverő különbség a kettő között. beltéri portréra ilyet ajánlok, kültéri portréra vszleg jobb a Sigma (már ha van elég hely "hátra menni", a 105mm már eléggé tele tartomány).
-
-
tailor
őstag
Boldog új évet minden kedves fórumozónak! Hozzon az új esztendő sok szerencsét és egészséget mindenkinek - és persze A700 utódot (csak a technokraták kedvéért, na)
-
rozsdee
tag
válasz Szten Márs #1459 üzenetére
No, egyelőre akkor a sigma 105-ösben gondolkodom..
16:9 a kép, vagy vágva lett?
Mindenkinek előre is Boldog Új Évet kívánok... -
rozsdee
tag
válasz Szten Márs #1462 üzenetére
upsz
-
wector81
csendes tag
Boldog Új Évet Kívánok minden fórumozónak és családjának!!!
(Magamnak meg Dynax7D-t kívánok Továbbra is várom a jelentkezőket, ha valaki megválna jó állapotú hetesétől, vagy tud valahol, valakinél eladót!)
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1464 üzenetére
Általában azok a képeim, amiket a legjobban szeretek, és amiket a legjobbnak tartok, mind 3:2-ben vágatlanul készültek. Ugye a keresőbe belenézve a 3:2-es képarányt látod, és a keresőben komponálsz, ott dől el, hogy mi is kerül a gépre. Ha ott minden rendben van, akkor lehet valami kép a végeredményből, ha vagdosni kell utólag, abból jóval ritkábban lesz valami értelmes.
-
rozsdee
tag
válasz Szten Márs #1466 üzenetére
Persze, csak hozzászokott a szemem az alap 4:3-as arányhoz A DSC-H1 -nél a 3:2 arányt vágással állítja elő a gép 4:3-ból.
Gondolom az alphánál is így készül a 16:9 a 3:2-ből (felbontás csökken a vágás miatt).
Fel tud valaki homályosítani? A 16:9-nek amúgy mi az előnye? Sosem értettem az új TV-knél sem már ezt a növelt oldalarányos dolgot... -
rozsdee
tag
Már alig várom, hogy a sony-t lefitymáló, nikon d90-essel rendelkező kollégám orra alá odadörgölhessem a gépem...
Igazából, ha egy árban lenne az 550-essel a d90 (egyelőre a váz annyi, mint egy kitobival a sony), akkor is a sony-t választanám. A nikonnak nagyobb az érzékelője és kisebb a felbontása, így gondolom kevésbé zajos képeket produkál, nagyobb a keresője gondolom, de aztán ennyi...
Helyette lesz nekem gyors élőképes funkció, stabilizátor a vázban, gyorsabb sorozat... Videózni meg nem akarok, nem fog hiányozni...[ Szerkesztve ]
-
-
rozsdee
tag
válasz Szten Márs #1469 üzenetére
Csak az adatlapjaikat néztem:
Az adatlapok szerint a Nikoné: 23,6 x 15,8 mm
az alpha 550-é: 23,4 x 15,6 mm
-
rozsdee
tag
válasz Szten Márs #1471 üzenetére
Akkor még egy érv a Sony mellett...
A környezetemben mindenki Nikon-Canon sznob amúgy (tükörreflexest használók között). Sosem ismernék el, hogy egyszer a Sony, Pentax, Olympus is csinálhat versenyképes gépet.. A Konica-Minolta-t talán nem is tudják hová tenni... -
rozsdee
tag
válasz Szten Márs #1474 üzenetére
tyű. ha elmondanám ki a nagybátyám, vége lenne az inkognitónak...
Oké, az ő esetében nem sznobizmusról beszélhetünk, ő már filmes korszakban is Nikon-nal nyomta... -
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1468 üzenetére
nincs értelme ilyen összehasonlításnak. a D90 egy "magasabb szintű" vűz mint az A550, jobb anyagminőséggel, felső kijelzővel, két tárcsával, félprofi funkciókkal. az A550-nek egy emelt belépőszintű váz, sok kényelmi funkcióval, de nem D90 ellenfél. ha neked az A550 tudása többet ér, akkor jól választottál. sztem a kollégádat hidegen fogja hagyni az érvelésed, mert neki más fontos egy fényképezőben.
-
rozsdee
tag
válasz rumos14 #1476 üzenetére
Tisztában vagyok vele, hogy D90 egy lépéssel magasabb kategória. Ami zavar, az a sokaktól hallott "a Sony maradjon inkább a hi-fi cuccoknál" és hasonló kijelentések, amelyek arra engednek következtetni, hogy egyrészt az illető nem ismeri az innovációiról régebben híres Konica-Minolta nevet (stabilizátor pl), másrészt pedig rögzült benne már a "fényképezőgép ott kezdődik, hogy Nikon vagy Canon"- hozzáállás... Más márka tesztjeit már el sem olvassák az ilyen emberek sokan (ez nem fényképezőgép felkiálltással,..) Sok állnak ehhez így...
Amikor 4 éve megvettem a dsc h1-esem, fél éven át tanulmányoztam a gépeket. Végül a kategóriájában akkor kiválónak számító makróképességei miatt döntöttem a sony h1 mellett... Semmi márkahűség vagy ilyesmi. Egyéb cuccom nem volt sony...
No, csak oda szerettem volna kilyukadni, hogy létezik ez a sznobizmus is... mikor nem azt mérlegeli az ember, hogy ténylegesen milyen szolgáltatásokra van szüksége és melyik márka nyújtja abban a legtöbbet, hanem megnézi mi a vezető márka és az alapján hoz döntést.
Főleg akkor idegesítő ez, mint mikor azt javasolja pl a nikonos kolléga egy tapasztalatlan tanácsot kérőnek, hogy nikon-t vegyen, mert az már gép... az pedig meg is veszi a nikon d5000-t, minden előzetes tájékozódás nélkül valamilyen bridge gép után, mert az márka... ha tudná, hogy a legjobb élőkép mód, amit őt szolgálná a sony gépekben van... (teljesen tapasztalatlan ipse, aki igazából alap dolgokkal sincs tisztában - rekeszérték, zársebesség, fókusztávolság... csak a zoom-ra kíváncsi a tükörreflexeseknél is..) na, mindegy -
sbazsi
veterán
válasz rozsdee #1477 üzenetére
Főleg akkor idegesítő ez, mint mikor azt javasolja pl a nikonos kolléga egy tapasztalatlan tanácsot kérőnek, hogy nikon-t vegyen, mert az már gép... az pedig meg is veszi a nikon d5000-t, minden előzetes tájékozódás nélkül...
Lehet, hogy így korrektebb lenne ez a mondat:
Főleg akkor idegesítő ez, mint mikor azt javasolja pl a nikonos kolléga minden előzetes tájékozódás nélkül egy tapasztalatlan tanácsot kérőnek, hogy nikon-t vegyen, mert az már gép... az pedig meg is veszi a nikon d5000-t... -
rozsdee
tag
Az évtizedek óta nikonnal dolgozó nagybátyám orra alá biztos nem fogom dörgölni a sony gépet, mert neki az objektív-parkja, az évek során kialakult nikon márkában való bizalma,.. is indokolta a márkahűséget
Viszont a d90 videófunkciójának gyerekesen örülő kollégának lehet kényelmetlen lesz, ha megemlítem az alacsonyabb ár mellett kapott stabilizátort, kiemelkedő sorozatfotó képességeit a gépnek, a kihajtható gyors élőképes LCD-t,... -
pdave
aktív tag
sziasztok
eladósorba kerültek az alábbi obik:
minolta 80-200 f2.8 apo (nem a fehér változat ) karcmentes lencsékkel, első hátsó sapi, napellenző (fémből ) 72mm hama sky szűrővel 140e
sigma 50 f2.8 ex dg macro újszerű állapotban, még kb 2 év garival minden tartozékával dobozában 55e
https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
GenTus
csendes tag
válasz rozsdee #1480 üzenetére
BUÉK!
Teljesen más érzés Nikonnal dolgozni számomra. Amíg nem próbálja az ember, nem tudhatja. Játszadoztam Canon 450D, Sony A350, Nikon D90-el s nekem a Nikon jött be. Nem hinném, hogy egymás szemébe kellene dörgölni valamit is. A Sonyval is készíthetsz jobb képeket mint más Nikonnal. Hálistennek az árak nem annyira mérvadóak nálam , csak VR-es obikat használok , élőképet meg nem használok. Kinek a pap, kinek a papné. -
rozsdee
tag
Ahogy nézem a objektív felhozatalt, látom hogy a Sigma 70-300 objektívéből két típus is van: Az egyik csak simán DG, a másik APO DG. Árban 20.e Ft a különbség, + egy kis kromatikus aberráció.. Az APO DG híres a kattogós fókuszálási problémájáról, viszont a sima DG-nél ilyenről nem olvastam. (Igazából arról tesztet sem találtam.)
Ugyan kitárgyaltuk, hogy jobb vétel a Tamron hasonló fókusztávolságú objektívje, de ott van bennem a kisördög, hogy az 1.7x-es tele-előtétem tudnám használni az 58 mm-es szűrőméret miatt, és madár-, vadfotózáshoz jó lenne a csökkent képminőséggel ugyan, de azért mégiscsak 510 mm-es (765 mm - 35 mm ekv.) fókusztávolság...
Mi a véleményetek?
A két obj.:[ Szerkesztve ]
-
pdave
aktív tag
válasz rumos14 #1484 üzenetére
szép, csak nem használom ki
dobtam egy pü-trozsdee:
nem tudom hogy új obit akarsz e mindenképp, de ezt a sigma telét annyira nem ajánlanám, egyik barátomnak ilyen van, és 210mm-ig még nagyjából úgy ahogy éles, de utána folyamatosan lágyul, 300-on már elég durván, hiába rekeszeli
sztem inkább egy big beercant vegyél helyette
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
rozsdee
tag
Amúgy, az alphákhoz csinált a sony víz alatti fotózáshoz tokot? Csak merthogy az igazából egyetlen használható élőkép mód a sony nevéhez fűződik... A vízalatti fotósok munkáját pedig meg tudná könnyíteni igencsak...
-
sonygirl
csendes tag
Sziasztok, boldog új évet mindenkinek! én is objektívekkel kapcsolatban kérdezném a vélemyényeteket: A700-at használok már vagy fél éve, jelenleg 3 objektívem van: MA50 1.7-es, MA70-210 4.5-5.6 és egy MA24-85-ös. A gondom az, hogy ha 4 vagy több embert fotózok egyszerre 3-5 méteres távból egyik obi sem az igazi. (aránylag kis helyet használhatok, vagyis a 70-210 eleve kiesik). Ezeket mind használtan vettem, most inkább újat vennék, nem mondom, hogy az ár egyáltalán nem számít, de most tényleg a minőség lenne a legfontosabb.
-
sonygirl
csendes tag
válasz rumos14 #1491 üzenetére
egyszerűen homályos. persze, javítható ps-ben, de pont ezt az utómunkát akarom ha lehet elkerülni/csökkenteni. Van valakinek Zeiss objektívje? Horror árai vannak, lehet, hogy annyit nem is érnek?
Másik kérdés, nem ártana a gépnek és az összes objektívnek egy "nagygenerál". Magyarul alapos, professzionális tisztítás-átnézés. Hova tudnám elvinni őket? -
rumos14
nagyúr
válasz sonygirl #1492 üzenetére
homályos? nem biztos, hogy értelek. ha homályos, akkor rossz helyre ment a fókusz. ez PS-ban nem jaívtható. az átfogása amúgy megfelelő? volt ilyen obim, semmi baja nincs.
most van egy Zeiss 16-80-am, nyilván jobb a 24-85-nél, persze drágább is, de nem ezen múlik, hogy éles vagy életlen a képed. a nagygenerál sem segít ezen. -
sonygirl
csendes tag
válasz rumos14 #1494 üzenetére
lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam, nem homályos csak nem elég éles. minden alkalommal élesítenem kell ps-ben, ezért írtam, hogy a dolog javítható. Lehet, hogy nekem túl nagyok az elvárásaim, de egy ilyen szintű géptől és objektívektől már többet várnék. Persze van kit obim is de azért sem soroltam fel az előbb, mert nevetséges a minősége, a 24-85-ös elvileg más kategória. A 16-80-at mennyit használod? Meg vagy vele elégedve?
A generálra igazából amiatt gondoltam, mert az elmúlt 2 hónap nagyon lestrapálta a gépet, alap szinten én is tisztán tartom, de egy teljes áttisztítás szerintem évente nem árt. -
sonygirl
csendes tag
-
priusz
aktív tag
válasz sonygirl #1498 üzenetére
Csak hangosan gondolkodom, de nem lenne elég egy sigma 24mm 2.8?
Főleg ha szeretsz fixekkel fotózni. Bár közvetlen tapasztalatom nincs az obival, csak a dyxumra tudok hagyatkozni:[link]
Én is agyalok rajta, mert beltérben elkelne a nagyobb látószög.Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!