-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kacsento1
senior tag
Nincs, csak vázat vettem. A legelső vázamhoz vettem annak idején kitobit (Sony a200 2009-ben), de azt is hamar cseréltem egy 35-70 f4-re. Canon rendszeren is csak 2 fixet használtam, 35mm meg 85mm. Másra nem volt egyelőre szükségem. Majd szeretnék egy telét, de az lehet manual lesz, vagy a Beercan la-ea4-el, ezt még nem döntöttem el. Egy 35 körüli fix bőven kiszolgálna, zoom-ot nem szeretnék, megszoktam már a fixet előnyeit-hátrányait. Persze nem mondom, hogy nem lenne jó néha, de pénzt nem szívesen adok ki érte.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Van 4db Minolta AF, és 6-7 régebbi manuális Minolta (talán Rokkor) üveg a családban, és elgondolkodtam azon, hogy milyen jó lenne AF-el együtt használni.
Régen nekem is volt több Minolta lencsém, amiket nagyon szerettem.A LA-EA4 az SLT gépekhez hasonlóan egy félig áteresztő tükrön tolja át a fényt? Ha jól emlékszem, fél fényértékkel csökkenti az érzékelőre jutó fényt.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
Immy
őstag
Hmm, nagyon szemezek, hogy full-frame felé nyissak, de attól tartok, hogy egy Alpha7 még nem fér bele a keretbe. Sok jót olvastam a full-framekről, de tényleg ég és föld lenne a belépő A5000-hez képest? Nyaralássokkor és családi események során veszem elő a gépet, évi olyan 7000 expo megy.
Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
madgie
titán
Mivel személyesen ismerem és dolgoztunk is együtt (meg épületfotósokkal dolgozom kb egy éve) így ja, qrvára jogos az érvelése. A Canon, meg a Nikon vízszintezője nagyon pontosan, frankón működik, nekem a Fujiban is van kb fél fok, az a fél fok is nagyon zavaró videónál, sokat kell korrigálnom az egyenesek miatt, hogy jó legyen... de 2-3 fok? Az ezen a területen rengeteg.
-
p_adam
addikt
Ebben a cikkben pl. semmi említés nincs a vízszintezőről, pedig kb. egy évig azt használta.
-
grigo
őstag
Ez viszont zavar.
Úgy látszik ezen nem sikerül túllépni és hagymát hagymával esznek.https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
p_adam
addikt
Ha sok nedves tisztítást csinál az ember, akkor az előbb-utóbb elkezdi leszedni a bevonatot. Ezt onnan tudom hogy két ugyanolyan régi objektívem de az egyiket soha nem használták, a másik "csak" hibátlan volt, érzésre teljesen ugyanaz volt a képük is de ha alaposan megnézni az ember, akkor az elsőnek gyönyörű szép mély lila MC bevonata volt, míg a másiknál ugyanez sokkal haloványabban jött elő.
Mondjuk egyre több optikán van már fluoritos bevonat, arról sokkal könnyebb lepiszkálni mindenféle tisztítófolyadék nélkül meg valószínű sokkal ellenállóbbak is a tisztításra.
Szűrőt viszont bátran lehet tisztítani bárhogy bármivel és bármikor (a profi sajtófotósok egyébként ugyanezt az elvet követik, csak közvetlen a frontlencsével, mert őket egyáltalán nem érdeklik a következmények). Egyébként én sem tartom szükségesnek, csak egyetlenegy (újonnan vett) objektíven használok ebből az okból (egy másikból megmaradt, amúgy külön nem biztos, hogy vettem volna rá) de arra még objektívsapkát se nagyon teszek, ezt a funkciót is betölti. Az élességet vagy kontrasztot, háttérmosást egyáltalán nem befolyásolja, de szellemképeket vagy becsillanást adott esetben igen. Egy kicsit.
Na mindegy ez az a dolog amikor mindenkinek igaza van, de lehet pötyögni napestig - a legjobb lenne ha egyáltalán nem is foglalkoznék a kosszal mert ez nem olyan, mint a szenzoron, egy adott mennyiség alatt egyébként is észrevetetetlen, csak idegesítő, hogy ott van[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A páralecsapódás meg hasonló problémákra is jó lehet, mert legalább azon belül csapódik le de még a legelső elem előtt, nem pedig bent az objektívben. De általában ezek nem azonnal jönnek elő, hanem sokkal-sokkal később. Tudom, be lehet rakni lezárható zacskóba meg várni (várni, várni), de ez általánosságban véve nem annyira életszerű, ahogy az előbbi videó is mutatta. Ha szűrővel adnak el egy régi objektívet, akkor mindig jóval nagyobb esély van rá, hogy sokkal jobban átvészelte a környezet viszontagságait, persze azok tényleg a kukába mennek általában. Újonnan is rossz lenne a minőségük, nem hogy még abban az állapotban, de legalább elvégezték a piszkos munkát
Az biztos, hogy olcsóbb (vagy egy használt, már "jól megtisztított") objektív esetében nem is foglalkoznék vele egyáltalán, csak adott körülményék esetén. Beleszól a képbe? Igen. Jelentős mértékben? Nem. Lehet használni külső védelemre a napellenzőt? Abszolút. (csak hogy témánál legyen pl. egy Zeiss 55/1.8 esetében ormótlanul nagy meg macerás levenni+rátenni, nem is használtam sosem) -
Dolphine
addikt
Én is hasonló cipőben járok, mint mrrr74.
Nekem egy A58-asom van, feleségemnek A68.
A bajonettes obik: 16-50, Tamron 70-300, Tamron 70-200 2.8, 35, 50, 85 fix, plusz 2 obi, amit a géphez adtak (18-55, 55-200).
Gondolkodtam én is MILC gépen, de nem tudom, hogy ezeket az obikat érdemes-e adapterezni (a lista elejére gondolok)?Nem egyenlőre, hanem egyelőre! Nem ez miatt, hanem emiatt, vagy ez által!
-
Zsoltelvisz
újonc
Szia,
MF-ben vagyok végig és semmilyen Af-be nem enged át. (nem tudok rámenni a menupontjára sem, ezt írja nincs megfelelően csatlakoztatva az obi vagy az obi nem támogatja ezt, Pedig átkellene engednie, mert ezek natív lencsék.
Igen ma reseteltem és ugyanaz semmi változás[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Értem én hogy 18-105 PZ meg OSS de fix 4 fényerő nem kevés bentre? Ezért gondoltam hogy a Sigma 16 1.4 talán jobb lenne videózásra beltérre zoom nélkül... De ebben meg ugye nincs OSS azaz stabilizátor? És amit fentebb linkeltem 1400euro körül ott van kitben a 6400-al a Sigma 16mm 1.4.
[ Szerkesztve ]
-
HUNgabus
senior tag
Egyet ertek, de...
Nem akartam nagyon elmondani hogy mi merre, sajnos neha a magyar irigy es rosszindulatu.
A lenyeg hogy kb 3 eve sporolunk egy hosszabb amerikai utra ahova nem nagyon megyunk mar vissza, plane csaladilag. Vagyis ezert ruhaztam be tobbek kozt egy olyan gepre ami "sok mindenre jo" megfelelo obikkal majd. Szeretnem a leheto "legjobb" minosegben megorokiteni az utat. -
kovsol
titán
Ha már elviszi valaki a kit obival a gépet, akkor nem értem miért jelent gondot az a +15 deka mondjuk egy jobb objektív miatt? Na ezt nem értem.
(#24449) Bogyó bá' : Nem kacat az. Amivel lehet manuálban fotózni, és van egy állványod akkor azzal már lehet csinálni értelmes képeket.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
PuMbA
titán
"Pedig a pro felszerelések minimum 80%-a amatör és hobbifotósok tulajdonában van."
Ez az, amit nem tudok hova rakni. DPReview oldalon az RF 85mm f/1.2 bejelentése alatt a "ki fogja megvenni", "nekem elég az f/1.8", "nagy, nehéz, ezért nem kell senkinek" hozzászólások vannak többségében és a többségük Sony tulajdonos. Most akkor ezek az emberek vagy baromi jó szájkaratésok vagy nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Én is csak pislogok az első levél óta, hogy wtf. Ha egy 0-napos friss regisztrációval rendeltem volna, mára már talán meg is érkezne. Az első levélnél én is erősen gyanakodtam, de az accountom tényleg zárolva van, nem tudok belépni, és a pénzt sem emelték le a kártyáról. A fax tényleg agykiégős, elsőre el sem akartam hinni, hogy tényleg az van odaírva, de igen, tényleg ott van az oldalukon, hogy faxon kérik, amit majd vissza-digitalizálnak. Nesze neked 2019, és örüljek, hogy nem füstjelekben kérik a biteket...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
#96302336
törölt tag
Ezzel vitatkoznék. A 6400-ban ugyanaz a szenzor van. A stabilizátora pedig nagyon jó. (vagy a nincs és a "gyenge" között lehet választani ) Van stab nélküli objektívem, és érezhetően könnyebb szenzor stabilizációval velük fotózni. Sőt, a nagytelénél is bőven rásegít a stabilizációra. A 6400 az a6300 reinkarnációja, annál többet tud, de a 6500-nál nem jobb. Az a marginális különbség, hogy ultra magas iso-ban jobb, az pont lényegtelen, az marketing. Senki sem fotóz 12000 iso felett, mert értelmetlen így a 30000 még inkább az, ahogy a 6500 25000 iso-ja is. Egy dolog, hogy két évvel fiatalabb, és erősebb a processzora, de az a minimális többlet, amit nyújt, azt konkrétan nem tudom kihasználni. Sorozatban is gyengébb a 6500-nál, egyedül a több AF pont, ami előny. Videónál döbbenet, de nem sztereó a 6400... Ha szükségem lesz animal eye-ra, akkor egy FF gép a lépés, az a6400 számomra totálisan lényegtelen.
a 6400 egy jó helyre pozicionált gép, amit a számozása is hűen mutat. Pont a 6300 és a 6500 közé való.
Az pedig hab a tortán, hogy olcsóbb a 6300-nál tehát egyértelműen annak leváltására hozták ki.Használt piacban nem is gondolkodom, nem azért veszek gépet, hogy eladjam egy év múlva, hanem, hogy sokáig használjam, és ha már a végét járja sok év múlva, egy újat vegyek. Én ezt a vonalat követem. Olcsóbb gépet, pl. a6000 az bőven jó itthon is venni, de pont ez a választóvonal, a 6500, mert itt jelentkezik az a hatalmas árkülönbség, ami már erősen elgondolkodtató. És sajna nagyon sok negatív tapasztalatom van a hazai boltokról, garancia intézésről, inkább köszönöm nem kérek a szenvedésből. Telefonnal is, szerszámgéppel is eleget kínlódtam, inkább viszem az osztrákokhoz szervizbe, és kényelmesen a világ garanciát érvényesítem a szerszámaimon, mint itthon várjak hónapokat, mert egy impotens az egész ügymenet. Telefon ugyanez volt, köszönöm, többet nem akarok szívni, lejáratta magát az egész hazai piac előttem. Canon objektívvel is hasonló volt a helyzet, inkább azt is kint javíttattam egy ismerősön keresztül. Pedig az tényleg töréskár volt, és már bőven nem garanciális, mert egy öreg 28-70L stab nélküli objektívről van szó. Tehát a drágalátos kamera KFT jó sok pénzt elkérhetett volna, mert mindenképp javíttattam volna, de olyan időt mondott, hogy inkább irány a kinti szerviz. Két hét alatt totálisan kész lett, és haza is ért míg itthon hónapnál is hosszabb időt mondtak.
Egy szó mint száz, ez örök vita lesz szerintem, amíg nem normalizálódik a fotós piac annyira, mint a TV és egyéb kommerszebb elektronikai termékek terén, addig meg lesz ez a kettősség. Érdekes, hogy TV esetén tényleg nem éri meg a külföldi vásárlás, mert a végére drágább lesz mint itthon. Telefon ugyanez.
A véleményem továbbra is az, hogy egy amatőr fotós (aki nem ebből él) az jobban jár a e-infin-féle EU-s online boltokkal, aki profi, és a fotózás a megélhetése, az itthon vegye a készülékeket. Vagy van a használt piac, de ott ugye garancia eleve nincs, hacsak nem egy olyan gép van fenn ami még garanciális. A magyar nyelv hiánya meg szerintem a mai világban teljesen lényegtelen. Aki annyira kezdő, hogy még nincs tisztában a készülék funkcióinak magyar jelentésével, az eleve automata módban fog egy darabig fotózni, ha egyáltalán akar továbblépni... (ilyent is láttam már, hogy méregdrága géppel full automatán kattintgat, és csak státuszból van top DSLR fényképezője, de fogalma sincs a használatáról) -
-
robi1979
aktív tag
Pont most írtam le erről a véleményem egy másik topicban. A Fujik miben jobbak? Úgy tudom jóval kevesebb és drágább objektív kapható hozzájuk és nincs fix 1.4 Sigma sor meg Tamron 28-75 2.8. Gimbal videózáshoz meg mindegyik alá kell. Ha meg meghagyom a nikon F Tamron 28-75 2.8-at manuálozni meg jól jön a szenzor stabilizátor az a6500-ból.
"Kb mint nex7 vs a6000 a két gép" - ezt hogy érted?
"Javítsatok ki ha tévedek, közel 2 hónapja bújom a fórumokat mert a régi Nikon D50-emet szeretném lecserélni. Amihez anno 2007-ben úgy látszik jól választottam objektívet mert egy Tamron 28-75 2.8 eddig kiszolgált. Mint látjátok előtte nem volt Sony vázam, így mikor ide bepötyögtem ez első kérdéseimet tapasztalatom sem volt Sony MILC-ekkel.
Első sorban APSC kategóriában kerestem versenyzőt. De! És most jön a DE! Lehet a marketinges nem mondatja velem DE nekem úgy tűnik hogy a Sony marketing koncepciója iszonyat jól fel van építve. Jelenleg úgy látom hogy a középmezőnyben van a legnagyobb verseny. Így nem csoda ha egy átlag USER eltéved benne. Iszonyat sok versenyző, és rengeteg kategória ezen belül is. És ezek CSAK a vázak! Ezek a vázak már jóval felül múlják egy átlag USER igényeit. És folyamatosan jönnek az újdonságok. Ezért szerintem itt nincs jó vagy rossz, a lényeg a felhasználási terület – mint minden másban.
Én úgy látom hogy OK, hogy a Sony bedobta az a6400-at egy a9 alap erősségeivel bár nem egy kategória, nem egy szegmens, nem egy célközönség. De aki a9-el fotóz, másod gépnek ott a 6400. Mindezt úgy hogy maga mögött hagyott egy piacot beelőzve a versenytársakat az a6500-al amely már egy 3 éves konstrukció. Aki viszont most szeretne közép APSC vázat venni az mit tehet? Vagy a6400 vagy a6500. Nekem úgy tűnik hogy az a6400 a Sony abszolút válasza a Canon M50-ére. Számomra inkább hasonlít egy M50-re mint egy flagship APSC-re. Kihajtható, Vlogger kijelző, a legújabb követő (tracking fókusz) amely nyilván a vloggoláshoz elengedhetetlen. Kövezzetek meg, de nekem az a6400 inkább egy vlog kamerának tűnik sajátos árképzéssel mint egy flagship APSC váznak Sony-n belül. Ez inkább csak a piac beetetése és a piac megfelelő tesztelése egy (alfa?) béta időszak. Kb. mint a bűvész amikor azt mondja hogy csak a kezemet figyeld és miközben a kezét nézed, ösztönösen nem figyelsz a trükkre. Ha a piac elfogadja a 6400 árát, ergó fogy a termék, elérhető az a9 erőssége közép szegmensben is, így már szép lassan be lehet dobni egy JÓVAL MAGASABB ÁRON MINT TERVEZTÉK közép flagship APSC vázat. Plafonig ki fogja tolni az új flagship árát és ezt borítékolom bármikor. Az a7III ebben a szegmensben meg azért nem ellenfél mert FULL FRAME. Aki APSC objektív parkot épít, az nem fogja az egészet lecserélni költséghatékonyság miatt - amikor az új APSC flagship "még majdnemhogy többet tud".
Na az lesz szerintem a Sony a6700 vagy a7000, a Sony a6500 2-3 éves APSC flagship utódja. Amely 2019-ben legalább akkorát fog szólni mint 2016-ban az a6500.
Jól gondolom hogy az igazi flagship Sony APSC közép kategóriában még a mai napig az a6500? Jól gondolom hogy az a6500-nak ebben a kategóriában más gyártóknál sincs nagyon ellenfele? Ha nem így lenne, a Sony már bedobta volna az utódját, ami nem az a6400 – szerintem. Az a6000 árképzése anno ugyan ezt mutatta a 6300-al szemben és a Sony ezen két készülék betesztelésével ezen szegmensben iszonyat jól tudta pozícionálni az a6500-at. Amely azóta vajnyi keveset vesztett az árából/értékéből.
Hogy mit tehet egy átlag USER ebben a kategóriában manapság? Baba, kismama, rendezvény, egyéb beltéri, kültéri fotózáshoz vesz egy a6500-at. Amivel kezdtem az irományom, javítsatok ki ha tévedek!"
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
"Kb mint nex7 vs a6000 a két gép "
Mitől lett ennyire szar a 6500 hirtelen?
Azért ez így nem állja meg a helyét. Kézbefogva a 6000-6300/6500 kb ami hasonló lépcső.
A 6500-at nem szabad temetni. Nagy a hype és tényleg jó a 6400, de a 6300/6500 páros mai napig igen elől van a MILC-ek között af-ben. -
PNP
őstag
Ha sétálni akarsz videó közben, persze hogy kell a gimbal. Ellenben a Sigma 1.4 sor (ahogy régebben a 18-35) eléggé megkerülhetetlen, ha komolyabban videózol. Nem tudom ki mit szokott felvenni, én a leggyakrabban állva, kézből rögzítek jeleneteket, függetlenl attól, hogy van állványom, meg gimbalom is. Ilyenkor nagyon sokat számít az A6500 egyébként valóban gyenge szenzorstabija is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Renault, Dacia topik
- Béta iOS-t használók topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
- Projektor topic
- Kupon kunyeráló
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Filmvilág
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs