Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aljasvip

    senior tag

    válasz Vesa #4820 üzenetére

    Minden védelemben van "bleedthrough".
    Három egyszerű példa:
    - ha lelősz egy rakétát, attól még a srapnel (szilánk) ott marad, ami akár feléd repülve komoly károkat tud okozni.
    - egy tank reaktív páncélja nem állítja meg teljesen a lövedéket, hanem lassítja vagy eltéríti a beérkezési szögét, amit így a páncélzat már kibír. Ettől függetlenül a lövedék kinetikus energiája okozhat egy nagy puklit' a falon, rosszabb esetben repeszek is válhatnak le róla amik a belső térben repkednek.
    - kevlár mellény ugyan megállítja a lövedéket, de a kinetikus energiát a tested nyeli el (egy nagyobb felületen eloszlatva).

    Na most, ez Star Trek energiafegyverekre konvertálva: az energia egy része átjut, és a hajó különböző rendszereiben valahol meg fogja találni a leggyengébb pontot és valaki képébe robban.
    Ha fel van töltve kaviccsal, akkor meg még az is. ;]

    Szerk.: sorry, a 7-es film rossz példa volt. Nyilván egy fix frekvenciás pajzs a legnagyobb hülyeség ami létezhet.
    Ehhez a frekvenciás témához inkább azt képzeld el, hogy a támadó és védekező oldal is folyamatosan modulálja a frekvenciát, hogy megtalálja a "rést a pajzson". Ennek következtében nem egyenletesen effektív a fegyver, vannak jó és gyenge kombinációk, de fixen elfogy egy adott energia mennyiség benyelése után, hova tovább lesz ami ellen teljesen hatástalan a pajzs.
    Mai modern hadviselésből az érzékelők és zavarók (radar-radar csata) a légiharcban hasonló elven működik.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Vesa #4820 üzenetére

    A Star Trek Online az pont egy ellenpélda, ott a normál pajzsok a sebzés 90%-át fogják meg, a többit a hajótest meg a bepakolt védelmek.

    Tulajdonképpen ez egy filmes fogás szerintem. Van egy csomó TNG epizód, ahol a gömb alakú pajzs tényleg mindent véd, meg van ahol nem. Nyilván az látványosabb, ha rálőnek a hajóra és itt-ot robban ez-az.
    Nekem egy kicsit a DS9 volt az ellenpélda, ahol a komoly pajzzsal felszerelt Excelsior ?refit? hajókat is úgy lőtték keresztül, mintha semmi pajzsuk nem lenne. Baromi látványos volt, de egy Galor osztályú hajó egyszerűen nem annyira erős, hogy egy lövésből kivégezzen egy nehéz cirkálót...

    Aljasvip: jajaja :D

  • ViZion

    félisten

    válasz Vesa #4820 üzenetére

    nem, űrhajós játékokban nem így van. Többnyire minden mindenre hat, csak a találatokhoz buff/nerf van. pl. lézer a pajzsok ellen erősebb, hull-ra kevesebbet ér. A kinetikusak nagyon jók hull-ra, de fogy a lőszer és pajzsra alig hat.
    Hatótáv, hőtermelés, dps most ne említsük.
    Trekben asszem nincs ppc, de játékokban az ütős, lassú, mint a gauss, sok hő, nagy táv, de nem szabad hibázni.
    pl. MWO-ban a játékidő 70 százaléka a build, a többi a tesztelése ... De a játékok többsége bonyolultabb rendszert használ,int a trek filmek. :R

Új hozzászólás Aktív témák