Új hozzászólás Aktív témák
-
WN31RD
addikt
A gepbolt.hu-n keresztül a Rinnova Kft-től rendeltem már jónéhány összerakott PC-t. Nem sokat tudok egyébként róluk, de eddig teljesen meg voltam velük elégedve mind emberileg (barátságosak, rendesek, pontosak voltak), mind szakmailag (jól rakták össze a gépeket).
[Szerkesztve] -
Mr.Skyline
senior tag
gondolom ha igen akkor a honlapjukon fel van tüntetve, vagy ha nincs akkor írsz nekik mail-t és megkérdezed. én spec egyiket sem ismerem mert mindig élőben vásárlok... soha nem rendeltem még online-on csak pizzát
, max megkérdeztem hogy van-e vagy nincs, és akkor mentem érte
[Szerkesztve] -
Müge
tag
válasz
Mr.Skyline #111 üzenetére
E-connect csak rendelésre szállít?
Magicomp? Ők sem szerelnek korrekten? -
neduddgi
aktív tag
DIY! DIY! DIY!
-
Müge
tag
válasz
Agyasima #107 üzenetére
LOL
Komolyra fordítva a szót: nekem tényleg kéne egy olyan bolt, ahol frankón összeszerelnek alkatrészekből egy komplett gépet, mert nagy beruházás előtt állok, kb. 300e ft körüli alkatrészt bíznék rá egy boltra, azt kéne összedobniuk...
E-Connect csak internetes rendelést bonyolít? Mert ezekkel nincs gond, úgy hallom itt a ph-n. Más javaslat? -
Müge
tag
OFF:
Gábor Dénes? Pfff Legendás. Ilyen hirdetéseket is látni: informatikusokat keresünk, kivéve Gábor Dénes. Bátyám járt oda kb. 1 félévet, ott is hagyta, azt mondta, embertelen, ami ott megy, diplomagyár, semmit sem kell tanulni. Ja, és azt is meg lehetett csinálni, hogy bemész más helyett vizsgázni... Ugyanis ő ezt csinálta nagyon sokáig, pénzért. Olyan, hogy névsor, szem.ig-ellenőrzés? Ugyan már... Jelenleg nem tudok szarabb helyet mondani a GD-nél... Persze ezzel nem az ott tanulókat minősítem, félreértés ne essék!
ON: Novacomp tapasztalatok? Nekem siralmas... Beviszem a beszart kislemezmeghajtómat garira, mondják, kicserélik, jöjjek vissza ( mást is csináltattam a gépemen ). Amikor visszamegyek, fogadnak a ''hülyegyerek, miafasztakarsz?'' fejjel, lekezelően, lesajnálóan mondják, hogy semmi baja ennek, ''nézd má meg'' és elkezdi ''hülyevagybazmeg'' fejjel ki-be nyomkodni a kislemezt a gépbe...
Kérdésem: tudtok Pesten korrekt, rendes, megbízható pc üzletet, akikre télleg rábízhatom a gépem összeszerelését? Létezik ilyen?
[Szerkesztve] -
neduddgi
aktív tag
Valódi eset, bár kicsit régi. Még a Celeron 300-as korszakból. A gyerek teljesen analfabéta témához, úgy megy a XI. Ker-ben lévő QW_RTY compi üzletbe. Egy vagyonért rásóznak 300,000 FT akkori pénzért egy jó sz@r kis konfigot 36 havi részletre. Pl 5,1 GB-os hdd-t, ami akkoriban 30 rugó, a nála 400 Ft-tal drágább 6,4 GB-os wincsi helyett, 64 Mb ram 32+16+16 formátumban, 8MB-os videokari 700 Ft-tal olcsóbban, mint amennyiért már 16 MB-osat vehetett volna, stb. 40,000 Ft-ért (! akkori áron) kap Office 97-et, oszt mikor megnézzük neki,... ott van egy gagyi kis másolt cd a pénzéért. Mivel abszolút nem ért hozzá, este hiába van telefon vonala, meg külső faxmodemje, nem tud elkezdeni internetezni. Szegény nem tudja, hogy hogy kell beállítani, és másnap nem akar várni amíg délután megjönnek a haverok ( mondjuk ez hiba volt,...) elrohan a hóna alatt a géppel reggel, állítsák be neki. Szervizes kis gyerek, meleg mosoly közepette hátraviszi a pult mögé, és három és fél óra szívatás után kapja vissza, 8000 azaz nyolcezer Ft munkadíjért, ...a kb 2 perces szakmunka ellenértékeként.
[Szerkesztve] -
Rover623
félisten
Mondjuk ilyen hozzáállással nem sokáig lenne meg az a bolt
Meg kell találni a kompromisszumokat...7 éve megy a szekér...ha leáll...nem ezért fog...
Már mondtam: ha a beszerzés oldalon is van követelménytámasztás, ha az összeszerelés is egy bizonyos szint felett megy, ha nem engedjük meg a vevőnek hogy a ''tescogazdaságos'' konfigját nálunk vegye meg, akkor a legtöbb vevőnek esélye sincs a garanciális időben minket felkeresni...hacsak nem bővíteni akarja a masinkáját -
atosz
őstag
Nem olvastam vegig a topicot, sak eddig. Sztem teljesen remenytelen a dolog, hogy itt megvaltozik a dolog. Vhogy a magyar emberek keptelenek a ''partnersegre'', hogy ennek mi az oka a franc se tujda, gondolom 1000 1millio lehet neki.
Pedig csak azt szeretnenk, hogyha vmi nem tetszik, akkor azt viszavisszuk es szo nelkul vagy love vissza vagy valasztunk vmi mast, ami erdekes modon nagyon sok helyen mukodik... De persze ehhez lekene szokni a vasarlok oldalarol a ''trukkozes'' kisegymillio fortelyanak eszkozoleserol.
No de azert a remeny hal meg utoljara... - pfff mekkora kozhely. -
Hypp
aktív tag
A kontakthiba attól kontakthiba, mert egyszer jelentkezik (nincs érintkezés), másszor nem (jól működik). Ha mindig érintkezik, akkor sosincs baj. Ha sosem érintkezik, akkor az már nem kontakthiba, hanem egyszerűen hiba. Szóval attól, mert a boltban valamilyek hibaelőfordulás nem produkálható, szerintem még be kellene vennie a boltosnak. Én bevenném. Kár, hogy nem vagyok számtechboltos, mi?
Mondjuk ilyen hozzáállással nem sokáig lenne meg az a bolt
-
Gabcsika
tag
Egy jó példa!
Ma voltam Bp-en, a zempéhárom miatt, ami betojt, illetve nem is, na mindegy.
A lényeg, hogy minden funkciója működik, tökéletes, csak valami van a töltésnél, mert nem érzékeli, hogy fel van töltődve az akksija, így akkor működik csak, ha tippelek, hogy ''na most már lehúzom a gépről, mert nagyjából elmúlt 2 óra, amennyi időre szüksége van ahhoz, hogy a teljesen lemerült akku feltöltődjön''. Ez persze nem normális, hiszen amikor feltöltődik, a töltésjelző szépen kialszik, és a töltési folyamat megszűnik. Ez a normális működés. Na ez utóbbi nálam nem áll le... és az akksi kisül(het). Ez persze mondom nem látszik a működés közben.
Szóval felmentem. Boltba be. Probléma elmondva. Eladó csákó nem elküld a picsába, hogy ''Mutassa! Há' működik ee'! Mit akarol itten, teeee?'', hanem ''Oké, rendben, kicseréljük, semmi gond!'' Szó nélkül! Feltétel nélkül! Teljesen normális volt a hapsi! Korrekt! (Mivel épp nem volt raktáron egy sem az 512-esből, a jövő hétre kellett halasztani a cserét, ennyi)
És mindez Bp-en, ahol az ember nem várná!
Csak ennyi! -
Rover623
félisten
Bocsi Cikasz...!
Gott Mit Uns
Ezt nem valami rosszarcú ember hangoztatta legutóbb...jó 60 éve? No meg a követői derékszíján olvashatták azok akik előttük térdeltek a sárban...várva hogy tarkón lőjék őket...?
Maga a mondás régebbi, a tartalma nem kifogásolható...no de a nyelve...?
Inkább használd a flamand Good met ons változatot...ők tisztább szándékkal emlegették-emlegetik...
Tényleg bocs...nem számonkérés...csak érdeklődés...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
cikasz
őstag
Én számtech-el foglalkozom igy nem ismerem a mélynyomók lelki világát, de ha ''néha'' kontakthibás akkor szvsz tulmelegedik és ott ereszt el valami, de nem értek hozzá, csak volt 1 tv-m és bemelegedég után kikapcsolt mindig, és 1 kis forrasztással meg lehetett oldani...
szerk: ha számitógépehez való mélynyomó akkor meg pláne bele kell nézni, tesztelni..
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Nem is értem pendrivera miért nem külön garcímkét raknak. A miénkről is lejött a garcímke, ott vittem garipapírt, meg a kezemben a lejött címkét...Nagy nehezen de elfogadták. Bár mondtam ne lepődjenek meg ha a következő pendrive garicímkén cellux lesz, ha véletlen vissza kell hozni...
Cikasz és már kereskedők: ti mit csinálnátok pl. egy olyan mélynyomóval, ami kontakthibás, de nem mindig? (Tfh beviszem hozzátok és nálatok épp jól megy?)
[Szerkesztve] -
cikasz
őstag
(Természetesen ki lett neki cserélve...mert a vevő popsiját szorgos nyelvcsapásokkal illik nekünk csempefehérre tisztogatni)
Úgy küldtem volna el a csávót a HALÁL FA**ÁRA, hogy a lába nem érte volna a földet!!!!
Mint ahogy szemrebbenés nélkül visszaadom az olyan vinyót ami csak 1 kicsit is meg van ütve, vagy ugy néz ki mint amit a kutya szájából rángattak ki éppen.... -
zOzOO
tag
Én tuti nem cseréltem volna ki, nálunk(nagyker) az a hozzáállás hogy a vevő bármelyik alkatrészt szemrevételezheti hiba, sérülés után akár az eredeti bontatlan csomagolást is bonthatja ki, de ha sérült fizikailag, nem hozhatja vissza (ez 4 helyen van kirakva a falon táblán, hogy bármerre nézzen, lásson egyet)
Az meg hogy a vevő s..gét ki kell nyalni, arrol annyit, hogy segitünk neki átnézni, de ha olyan hülye hogy nem akarja, akkor sajnos ezzel a hiányosságal kell leélni a hátralévő életét.
Meg a legtöbb embernek az ár számit igazán, meg hogy van a termékre gari, ha jó árad van akkor visszajön, bármilyen más hiányosság ellenére -
micro
addikt
Tényleg baj van a magyar mentalitással.
Én speciel mindig egy boltba járok, ami nem a legolcsóbb, de kiválló a kiszolgálás, és garanciális problémáímra mindig volt korrekt megoldásuk. -
Rover623
félisten
minthogy segítséget kért volna a kollégáitól, amit szerintem egy: -csőkábel? -nincs. párbeszéddel le is tudhatott volna. És ettől még diplomás is lehetett.
Ez nem diploma (végzettség) kérdése...ez egyfajta talpraesettség (intelligencia, ha úgy nevezem)
Sajnos ezek a dolgok nincsenek szoros összefüggésben egymással...diploma...intelligencia...tudás...empátia...
Vannak intelligens emberek, nagy tudással...összeférhetetlenek...
Vannak abszolút egyszerű emberek...hatalmas empátiával...
Vannak holt sötét egyedek...több diplomával...
És ennek még mindenféle kombinációja...
[Szerkesztve] -
Zeck
aktív tag
Nagyon sok dologban igazad van. Monnyuk a rasszizmust meg társait azért nem kevertem volna bele, de mind1. Pár hsz-el ezelőtt megvédtem a boltosokat, mert valóban kezdett lincshangulat kialakulni. De azért azt most hozzátenném, hogy qrva szar érzés úgy hazavinni valamit, hogy azon szorong az ember nehogy meghibásodjon, mert akkor a pénze helyett egy nagyadag lebaszást kap, hogy biztos ő tette tönkre, meg cserére játszik, volt már ilyenbe részem. Szerintem a legtöbben épp az ilyen esetek miatt nemhogy nem játszunk cserére, de igyexünk messze elkerülni a szervizeket. Tény, hogy nem szabad általánosítani, de azt kell mondjam, hogy arrogáns/nemtörődöm szervizesből, eladóból, több van, vagy csak nekem nincs szerencsém. Ja még annyi, ami inkább vicces:
1éve egy eladócsákónak 20 percig magyaráztam miaza csőkábel, majd minden kábelre emlékeztető dolgot elémhordott, hogy válasszam ki. Volt ott tápelosztó, usb kábel, flopikábel... Nem volt nekik csőkábelük. Jót szórakoztam, de ami egy kicsit bosszantott, hogy inkább előttem égette magát az eladó, minthogy segítséget kért volna a kollégáitól, amit szerintem egy: -csőkábel? -nincs.
párbeszéddel le is tudhatott volna. És ettől még diplomás is lehetett. -
Rover623
félisten
Most gonosz leszek...
Ami itt a PH!-n tapasztalható, az pont olyan negatív előítélet, fajgyűlölet mint ami az élet minden területén tetten érhető kis hazánkban...
Nem tudom mi az oka, de nálunk mindenki másban keresi a nemzethalál okát (nem tudom mi lenne itt, ha mi is kaptunk volna 45-ben két kis szeretetcsomagot mint a szerencsétlen japók...kőkorszak?)...és lehetőleg az a más kisebbségben legyen, nehogy vissza tudjon vágni...
Európában egyedülálló módon megy nálunk a cigányozás, zsidózás, sárgaszeműzés, románozás meg mit tudom én még mi...sajnálatos...
Sokadszor mondom: rendet kéne rakni a fejekben végre!
Nem előítéletekkel kell közeledni a másik felé, hanem megadni neki a lehetőséget hogy a kettőnk partneri viszonyában bizonyítsa: érdemes vele együttműködni...uram bocsá' üzletelni!
P.S.:
Azért persze a hülyeségig nem kell elmenni: ha egy Leó egyszer megharapott...a másikhoz már nem megyek közel...
[Szerkesztve] -
Rover623
félisten
Egy gépet összerakni nem fog tudni valaki azért, mert van diplomája
No akkor gondolkozzunk...
Mivel azoknak a kollégáknak nem volt diplomájuk...akkor miért is vettük fel őket, ha nálunk egyébként szempont a dipi...no miért is...igen! Ön nyert!
Azért mert kiválóan értenek a szakmájukhoz...
Gyk.: kiválóan tudnak gépet összerakni, meg szervízelni, meg hálózatot építeni, meg szoftverfaszságokat elhárítani...
Papír ehhez nem kell
Ez így igaz kis barátom...csakhogy senki nincs bebetonozva...meg nem vagyunk 100%-ig bebiztosítva sem halál sem pedig csőd ellen. Aztán ha az ember úgy gondolja máshol jobb, vagy kényszerűségből vált munkahelyet...előfordulhat olyan hogy mégiscsak előnyt jelent a diploma...lásd Havas...még államtitkár is lehetett
Most attól eltekintve, hogy még egy GDF-en is hallani olyat amit hasznos megjegyezni, még ott is kialakulhat a fogékony elmében a mérnöki szemlélet, ez a ''kötelezés'' arra is jó volt, hogy kiderüljön mennyire lojális a kolléga a céghez, mit hajlandó bevállalni azért hogy ott dolgozhasson. Akármilyen a suli, azért a vizsgákra készülni kell, pláne ha nem olyan témáról van szó, amit vág az ember, mert tanulta középsuliban vagy gyakorlata van benne...
Ez munka mellett azért elárul valamit az ember teherbíróképességéről, elszántságáról.
A ''kötelezés'' egyébként igen szigorú volt...el kellett végezni!
Nem volt megszabva az idő, a cég fizette a költségeket, nem volt kötelező az elvégzése után nálunk maradni (mégis maradt mindenki...érdekes...nem is értem), nincs szó a képzési költség visszatérítéséről kilépés esetén...
P.S.:
A sok dipi jól mutat a statisztikákban...no meg arra is jó, hogy ha bejön a vevő, aki mondjuk itt a PH!-n jól felheccelte magát, és berohan a boltba hogy ő most majd rendberakja a sok hozzá nem értő, épp hogy 8 elemit végzett nyikhajt...akkor tudjunk rá kedvesen mosolyogni
[Szerkesztve] -
Rover623
félisten
válasz
Intelligencs #73 üzenetére
Ne haragudjál, de milyen munkát végeznek nálatok a kollégák, hogy mindenkinek felsőfokú végzettségre van szüksége?
Jót...sőt, nagyon jót
De nem azért mert diplomájuk van, erről majd később...
akkor elég alacsony bizonyos diplomák magyarországi színvonala, és/vagy elég röhejes ez az ország...[/]
Erről beszéltem néhány hsz-el korábban...ez így van, sajna... -
maross
nagyúr
válasz
Intelligencs #73 üzenetére
szvsz marha jo hogy felsofokura kotelezik oket..megvaltoztatja az embert. turelmesebb/normalisabb lesz a a kedves idegbeteg/fogyatekos emberekkel, stb. hiaba tud jol szerelni, ha egy utolso tirpak es nem tud a vevovel ket percig ertelmesen beszelni.
ne gyertek a kivetelekkel, hogy ''xynak sincs diplomaja megis jo fej'', persze, lehet, de nem e diplomasok koreben azert gyakoribb -
Drizzt
nagyúr
válasz
Intelligencs #73 üzenetére
Engem is elég keményen meglepett. Egy gépet összerakni nem fog tudni valaki azért, mert van diplomája. Ahhoz nem az kell, hanem az, hogy rakjon össze. Papír ehhez nem kell. Én is dolgoztam rövid ideig sztech boltban. Pedig még messze nem volt meg akkor az érettségim sem. Mondjuk igaz, csak nyáron. De mondjuk én vagyok a valaha volt legjobb mentalitású ''boltos''.
-
Ne haragudjál, de milyen munkát végeznek nálatok a kollégák, hogy mindenkinek felsőfokú végzettségre van szüksége?
Szerintem szervizesnek/eladónak NEM diplomás embereknek kell lenniük, illetve ha már a diplomások is ilyen munkát végeznek, akkor elég alacsony bizonyos diplomák magyarországi színvonala, és/vagy elég röhejes ez az ország... -
Esmein
nagyúr
De szivesen lennék szervizes
Megkimélném magam a hülye szervizesektől mert csak magamhoz járnék. De most halál komolyan. Kinek van ilyen melója szeged környékén ?
-
Rover623
félisten
Gyere...
Várunk szeretettel...
De ne lepődj meg ha nem fogunk megismerni...hiába vagy te a ''vevő''....bocsi ez egy rossz vicc ferdítése volt...de ugye itt ontopic...
Emilben keress meg, elérhetőséget ott adok.
Csak akkor keress, ha Pesten vagy annak 30km-es körzetében lakozol...ennél messzebbre nem szívesen adunk el cuccot...tudod, 2-3 naponta visszajönni a hibás cuccokkal...ne a benyára költse a kedves vevő a pénzét...vásároljon rajta inkább nálunk... -
Damage
senior tag
Erre mostmár én is kíváncsi vagyok. Amennyiben az áraitok is korrektek, esküszöm mostantól csak nálatok fogok vásárolni!
Egyébként nekem is volt már 1-2 garanciális problémám. Tapasztalatok: kisebb cégeknél teljesen korrektek. Ők megbecsülnek minden egyes vevőt, illedelmesen visszaköszönnek (nem várom el, hogy az eladók köszönjenek előre, azt viszont megkövetelem, hogy legalább egy ''Csá''-t nyomjanak nekem ide). A hozzáértésük helyenként változó, de nem feltétlenül akarnak átverni.
Nagyobb cégek, multik, bolthálózatok: ráköszönsz többször, észre sem vesz. 5 emberből 4 a gép előtt ül, telefonban beszélget az ismerősével a HL2 cheat-ekről, 1 ember foglalkozik a vevőkkel. Néha megpróbálnak palira venni, ha esetleg valamit jobban tudsz náluk, ők néznek hülyének. Garanciális ügyintézés valami rémes. Pont a múlt héten akadt egy kis problémám az egyik céggel. A nevüket nem írom le, a negatív reklám is reklám. Vettem náluk Egy Thermaltake A2209-es rádiós billentyűzet + egeret. Azért választottam ezt, mert egyrészt megbíztam a Thermaltake márkanévben, rádiós egeret szerettem volna (az sem árt, ha mellette van egy rádiós bill), sok-sok hotkey, szép fekete színű és mellesleg passzolt volna a Thermaltake házamhoz. Elég sok gondom akadt vele, nem működött megfelelően. Visszavittem másnap (Bp másik végében van a volt), a szervízes kollega nagy nehezen rászánta magát, hogy kipróbálja. Kipróbálta, a hibajelenségek ugyanazok, mint nálam. Szó nélkül kicserélték egy másikra (ugyanolyan típus). A hibajelenségekről itt: Bővebben: link
Hazavittem a másodikat, kipróbálom. A hibajelenségek ugyanazok, egyetlen kivétellel (a bill-en a scroll működött). Gyanakodni kezdtem, rákerestem google-ben az A2209-re. Kiadta egy másik bolt honlapját is, amin érdekes dolgot találtam. Ez a szett nagy valószínűséggel szériahibás. Hoppá, akkor nem én vagyok a hülye, és itt tényleg komoly gondok vannak. Másnap megint visszavittem. 3 napon belül harmadjára voltam ott. Munkaidőben mentem el, máskor nem nagyon lett volna rá időm, mivel 2 óra (autóval) oda-vissza az út. Szervízes kollegának odaadtam, nem akarta kipróbálni. Ő az alaplapokkal és a procikkal fogllakozik csak. Vigyem vissza jövő7en, mert a másik kollega munkaterülete az egér és a bill. Mondom neki, hogy előző nap is te vizsgáltad meg, ma miért nem lehet? És egyébként is 3 napon belül vagyok, nem működik normálisan a cucc, és 3 napon belül harmadjára utaztam át a városon emiatt. Már lassan az üzemanyag árából kijött volna + még 1 ilyen szett. Akkor rámförmedt, hogy hogy lehetek ilyen hülye, létezik telefon is a világon.Nem tudtam, hogy telefonon egyeztetni kell ilyen garanciális problémák előtt. Főleg azok után, hogy előző nap semmi gond nem volt. Elmondtam neki, ohgy másik bolt honlapján fel van tűntetve, hogy nagy valószínűséggel szériahibás ez a rádiós desktop. Azt mondta, hogy lesz@rja a többi boltot, ők nem tudnak ilyenről. Jó, oké.....ebben igazuk van, ne más bolttal jöjjek. Toronymagasan állt a garanciális problémás A2209-esek ezen a helyen. Igazuk van, tényleg csak ''véletlenül'' volt ott az a kb 1 tucat desktop. Felajánlotta fél órás vitatkozás után, hogy kapok még egy ilyen bill+egér combo-t, amit a kollega előzetesen bevizsgált, szóval tökéletesen működik. Nem bíztam benne, ezért megkértem, hogy üzemelje be, ki szeretném próbálni. Mondanom sem kell, hogy ugyanaz volt a gond vele. Ezután nem akarták visszaadni a pénzem. Istenem.....nem nagy gond, úgy sem a pénzem kell, hanem valami HASZNÁLHATÓ termék. Mondtam neki, hogy levásárolom az árát. Nem, ez nem így megy, jöjjek vissza jövő7en, akkor már lesz a másik kollega és ő eldönti, hogy jó-e a bill+egér, vagy nem. Ekkor lettem ideges, hívattam a főnököt. Főnökasszony, 30-as, cigi lóg a szájából. Köszönés nélkül otrombán: ''mi a gond?''. Legszívesebben szemenköptem volna, micsoda szerencse, hogy ilyen illemtudó ember vagyok
Elmondtam neki, hogy használhatatlan ez a bill+egér páros, legalábbis játékokra. Ugyanis, ha leütök egy bill-t rajta, akkor arra az időre ''lefagy'' az egér. Mondta, hogy ez nem igaz, majd ő megmutatja a gépén, ő is ilyet használ. elkezdtem gépelni az irodájában található billentyűzettel (ő is ilyet használt), mondtam neki, hogy addig mozgassa az egeret. Meglepődött...naná, hogy az is hibás volt....jól megmutatta
Hamar feltalálta magát: ''ez ilyen, nem hiba jelenség''. Mondtam neki, hogy nem csak ez a gond, nézze az egér útját, szemmel lehet látni, hogy szaggat az egér útja, lassú a reakcióideje. Egyébként is, próbáljon így bárki egy FPS-el játszani. Elmondta, hogy ez nem játékra van. Megmutattam neki a dobozát, nagy betűkkel ez állt rajta: ''Future of gaming'', + még néhány ehhez hasonló szöveg. Ez csak 2 hibajelenség volt a többi közül. Szegény főnökasszony egyre jobban elsápadt, és a végén szinte kérlelve: ''megoldható lenne, hogy levásárolom az árát, mert ha a pénzt visszaadná, akkor b@szogatná az APEH, amit nem akar''. Ezen nagyon meglepődtem, mondania sem kellett volna, mivel le akartam vásárolni az összeget, de ez most mi és miért? Mi az, hogy őt b@szogatja az APEH? És hol érdekeljen ez engem? És miért nem kérhetném vissza a pénzem - megjegyzem - 3 napon belül, amikor én rohangálok, nekem adtak el többször egymás után rossz terméket, az én időmmel játszanak, az én idegeimmel játszanak, engem néznek hülyének, velem bunkóztak, és engem próbálnak elhajtani, hogy hozzam vissza máskor. Ez hogy működik? Türelmetlen ember vagyok, de most nagyon türelmesen viselkedtem. Legközelebb biztos nem fogok ennyit vacakolni. Ráfizettem és elhoztam egy Logitech MX700-ast. Ebben a boltban most voltam utoljára... -
Egon
nagyúr
1. Akkor a ''pult másik oldalán levő egyén'' megfelel? Lehetsz tulaj, szervizes, akármi, nem számít ebből a szempontból. A 2. és a 3. pontban egy-egy kiszólásod (''fontos volt bemutatni a dolgokat a másik oldalról is''; ''mondtuk neki, bontsuk ki, nézzük meg...'') világosan mutatja, hogy ez a kijelentésed puszta szőrszálhasogatás.
2. Mivel ez egy hardveres fórum, nem pedig a kiskerek-boltok fóruma, és mivel eléggé nyilvánvaló, hogy 1 boltra nem 1 vásárló jut általában, hanem picit több, miért is meglepő ez az arány?!?
3. Nézd, ha egy boltban átcseszik az embert, nehéz magyarázatot adni az adott cselekedetre. Ellenben ha egy júzer elmegy az adott boltba (mondjuk a M....lba) az után is vásárolni, hogy átcseszték, annak lehet néhány oka: a/ jóhiszeműen hozzáállva, bízik benne, hogy egyszeri, véletlen és nem szándékos esetről volt szó, b/ esetleg adott terméket nem árulnak nagyon máshol adott időszakban (Gecube gyári tuningolt Radeon 9550-ek...), c/ adott termék olyan jó árban van, hogy vállalja a kockázatot (nyilván nem _kizárólag_ problémás termékeket árulnak ott - az aprónetnek is komoly forgalma van, pedig az esetek zömében nem igazán van gari az adott termékre; nem is beszélve egyes, ph-n nagyban áruló emberek elvileg vadiúj termékeiről, amire érdekes módon 1 hét - 3 hónap gari van csak...), d/ a bolt jó földrajzi elhelyezkedése okán jár oda vásárolni (különösen ha kisértékű cuccról van szó), e/ csak olyat vesz ott, ami amellett hogy jó árban van, nem igazán szokott/tudna elromlani (pl. ház táp nélkül...).
Emiatt nem kicsit érzem erősnek ezt: ''Az ilyen ember vagy mazochista, vagy az önálló életvitelre alkalmatlan értelmi fogyatékos...!!!!''
A sztoridra nem tudok mit mondani. Nyilván sok gyökér vásárló van (úgy látszik, minden hozzászólásban tudsz legalább egy ilyen sztorit...). Tanulságát nem igazán látom.
Ahogy fentebb írta valaki: jó lenne eljutni odáig, hogy ne kelljen nagyítóval megvizsgálni a számtech cuccosokat megvételkor - és ehhez nézetem szerint nem a vásárlóknak kellene megváltozni (annál is inkább, mert egyáltalán nem csak a két ''nagy'' bolt (az M és a B betűs) szerepel ezekben a sztorikban, hanem naggggyon sok bolt...).
Az, hogy sok gyökér vásárló van, aki megpróbál visszaélni a garral, szvsz totál más lapra tartozik. Már csak azért is, mert míg nekem mint vevőnek, jó esetben van 1-2 percem arra, hogy eldöntsem, korrekt-e a kapott cuccos (egy nagyobb forgalmú boltban tökön is szúrná magát mind az eladó, mind pedig a sorban mögöttem várakozók, ha ezzel hosszabban feltartanám a sort...), addig a szervizest általában nem igazán hajtja a tatár, amikor a visszahozott cuccokat vizslatja... -
szucsi
őstag
Ezek az emberek csak akkor találják meg a fórumokat, a felháborodásnak és a TANÁCSADÁSNAK kitalált médiákat, helyeket, amikor kár éri őket? Vásárlás előtt miért nem...?
Én próbálkoztam, de valahogy a fikkantós rákúrtamozós topikok gyorsabban pörögnek.
Bővebben: link
itten van. -
Rover623
félisten
Kedves Egon!
1. Nem vagyok eladó...
2. Ha elolvastad amit írtam, láthattad hogy igazat kellett adjak Baskiria-nak, de fontos volt bemutatni a dolgokat a másik oldalról is, mert itt a PH!-n egyelőre erősen homogén a társaság...szerintem olyan 1000:1 lehet az arány a potenciális vásárlók javára.
3. Az lehet hogy számodra nevetséges, meg inkorrekt a ''KERMI'' vizsgálat...számomra meg nevetséges az a fajta hozzáállás és időnként illogikus viselkedés, amit a vevők többsége és a PH! tagok többsége tanusít (tisztelet a kivételnek).
Hetente aktualizálódnak a ''M****-ben ne vegyetek semmit...'', ''Átqurtak a B***-ben'', stb. című topikok. Minden esetben azonnal dőlnek a hasonló, egymásra licitáló hozzászólások...
Könyörgöm! Ezek az emberek csak akkor találják meg a fórumokat, a felháborodásnak és a TANÁCSADÁSNAK kitalált médiákat, helyeket, amikor kár éri őket? Vásárlás előtt miért nem...? Azokról már nem is beszélek, akik időnként el-el szólják magukat az ilyen topic-okban, hogy már ráfaragtak az említett helyen...és most megint!!!!!!
Az ilyen ember vagy mazochista, vagy az önálló életvitelre alkalmatlan értelmi fogyatékos...!!!!
Ahol engem egyszer kár ért, ahol átvertek, ahol nem kaptam meg a pénzemért elvárható kiszolgálási színvonalat...oda nem teszem be többé a lábamat!!!!
És ha majd mindenki így gondolkodik, akkor a simlis, lehúzós, szakértelem nélkül doboztologatós bandának előbb utóbb felkopik az álla...volt már rá példa!
P.S.:
Én pl. lehetőleg mindent szemrevételezek a vásárláskor, mert a kereskedő jóhiszeműen is adhat nekem olyan cuccot amivel aztán valami gáz van.
Itt pl. sokan preferálják a bontatlan dobozt...lelkük rajta...!
Csávó bejött, 19''-os moncsit vásárolt...mondtuk neki, bontsuk ki, nézzük meg...drága szerkó, geometriai hiba nem valószínű, de ha valami komolyabb zűrje van, most egyszerűbb cserélni...ne kelljen 2-3 nap múlva felcuccolni, kocsiba bepakolni, oda-vissza utaztatni...
Nem kell! Mi baja lehetne? Ha szar, visszahozza!
Visszahozta! Másnap! Hogy ezt leejtették...nézzük meg a jobb felső sarkát, repedt!!!
Visszahozta a dobozát is...az a baj!
A doboz sarka nem volt benyomva...az is baj!
A dobozban a hungarocell is egyben volt...ez a legnagyobb baj!
Na ki ejtette le? A kis vágottszemű amikor megbillent a dzsunka alatta...vagy a bamba user, aki még sosem vett ki ekkora monitort dobozból és ahelyett hogy kiborította volna, megpróbálta kiemelni...?
Most légy okos, Egon!
(Természetesen ki lett neki cserélve...mert a vevő popsiját szorgos nyelvcsapásokkal illik nekünk csempefehérre tisztogatni)
-
Rover623
félisten
Az utóbbi 2-3 évről nem tudok véleményt alkotni...de amikor 98-ban összeállt az induló formációnk, előírtuk a felsőfokú végzettséggel nem rendelkező kollégáknak a dipi megszerzését. Mivel mindenféleképpen levelezőben gondolkodtunk és mivel a közelünkben van egy ilyen műintézmény, őket választottuk az igen rugalmas és szabad képzési rendszerük miatt...
Mit mondjak...nem izzasztották meg a srácokat
Volt aki közben két gyerekkel gyarapodott, építkezett...volt aki 12 évvel az érettségije után ült be ismét az iskolapadba és építkezett...volt aki végig bulizta, LAN party-zta, GURU táborozta...és ''lediplomáztak''
A később jött kollégáknak inkább már más oskolát választottunk... -
Baliszoft
csendes tag
Nos visszavittem az irot (aquaba). Hat eleg viszontagsagos volt
. Kb 2 orat vartunk, de vegulis kicsereltek. Kb 12 negyzetmeter a varakozo hely (pinyoban van ahova lepcson lehet lemenni). 14 ember volt bezsufolkodva (+sorban alltak a lepcson is), nagyon lassu volt a ''kiszolgalas'' es/vagy problemas esetek voltak. A hozzaallasuk teljesen pozitiv volt (tehat errol rosszat nem tudok mondani) de nagyon sokat kellett varni! Ja, megjegyzes: a csereiro bontatlan volt. Ebbol vonja le mindenki azt, amit akar
.
-
Hypp
aktív tag
Na, akkor én is leírom...
256-os SD kártya vettem Mistralban. Egy másik boltjukban pár nappal kézőbb vettem hozzá egy kártyaolvasót. A kettő nem ment együtt, az olvasó nem vette észre, hogy beletettem a kártyát. Elmentem a Váci útra. Sokat várattak, mire bejutottam a szervízbe. A srác azt mondta, hogy az olvasónak van baja, többet is visszahoztak már nekik, mert nem lehetett használni CF kártyával. Nem cserélték ki, értelmetlen lett volna. Rádobtam még egy kis pénzt, aztán vettem egy másikat. Szóval szerencsére nem problémáztak.
Electro World - jó, nem számtech cég, de érdekeseket csinálnak ottan is! Vettem náluk tavaly december elején egy mobiltelefont. A telefon memóriájából törölve voltak az előre telepített cuccok 80%a. Aztán a telefon képes videófelvételre (hehe). Érdekes módon az egyetlen videó, ami a telefonban volt, az EW mobilos részleg pultját mutatta belülről. Ezeket a dolgokat még el is fogadom, mert ugye egy mobilt ki kell próbálni, mielőtt eladják. Nade hogy van az, hogy
1: emiatt leveszik a kijelző védőfóliáját és szórakoznak a telefonnal?
2: kiveszik a dobozból a csuklószíjat, és elfelejtik visszatenni??? (Nem hiányzik, de azért ez mégis túlzás...)
Sajnos túlontúl be voltam sózva, hogy hazaérve végre kipróbáljam a telefont, ezért nem néztem meg, hogy minden tartozék megvan e. Sajnálom, hogy bíztam az EWben... Nem mentem vissza reklamálni, túl messzel lakom tőlük. -
WEBER
tag
hát ennyi történetet.
nekem is lenne néhány Mi*ralos de inkább nem írom le.
a szervizesek között is van megértő és jófej. de van olyanis aki az óráját nézegeti hogy mikó van má vége és a szemembe hazudik. -
Zeck
aktív tag
Szerintem némi empátiával sokat lehet dobni a vevő közérzetén. Pl. múltkor kékhal szervizes egy igen felbőszült vevőt higgadtan, észérvekkel meg tudott győzni, hogy nem veheti vissza a pendrive-ját mert megsérült a garcímke. Amit mondjuk egy pendrive esetében kb. 1 hét használat után esélytelen elolvasni. A lényeg az, hogy szépen elmodta neki, hogy igy tőlük se veszik vissza stb. Amíg a másik szervizes odamegy és orra alá dugja a szabályzatot vagy mit, és elküldi a búsba, mindezt iszonyat arrogánsan. És sajnos az első eset a ritkább, pedig nem hiszem, hogy több időt venne el, vagy megterhelőbb lenne.
-
Egon
nagyúr
válasz
User64476 #44 üzenetére
Pontosan erről van szó. Bírom, amikor egyes eladók az ilyen problémákra válaszul jönnek az átbaszós júzerekkel. Ebben az esetben a bolt csesz át téged, de hát _szerintük_ így jártál, miért nem figyeltél... Bezzeg ha az egyszeri júzer (persze eléggé el nem ítélhető módon) cseszi/cseszné át őket, az dögöljön meg...
Az meg a másik fele, hogy nevetségesnek és inkorrektnek tartom azt a gyakorlatot, hogy - ezek szerint - kisebbfajta KERMI vizsgálatnak kellene alávetni minden egyes számtech alkatrészt, amit vesz az ember. Kérdem én tisztelettel: ha veszek _bármely_ más műszaki cikket (a hajszárítótól a tévéig bármit), vajon miért is nem jut sosem eszembe a dobozt kibontani, a terméket nagyítóval megvizsgálni - és miért is nem szokott _soha_ gond lenni?!? -
Baliszoft
csendes tag
Kihasznalom a lehetosegeket, igerem!
''Osszefugges elmelet''! LOL eszre sem vettem hogy milyen baromsagokat irok ;) -
Gabcsika
tag
Hát igen. Nehéz úgy vásárolni manapság, hogy az ember azt érezze szolgáltatást kap a pénzéért.
Az ember bármilyen munkakörben is dolgozzék (városban), emberek tömkelegével beszél nap, mint nap. Az üzletekben ez sokszorosa más helyekhez képest. Oda tehát valóban olyan menjen eladónak, vevőszolgálatisnak, aki lehetőleg 99/69-es vérnyomású, mely erős izgalmi helyzetben max. 100/70-re kúszik fel...(bár ebben az esetben a narcolepsia erősen fennállhat, de ez már más kérdés)
Nagyon igaz, hogy az embert nehéz megismerni, a felvett új dolgozó vagy ''bedolgozza'' magát oda vagy sem. Nehéz, elismerem. -
User64476
őstag
Igen, elmúlasztottam megnézni a típusszámot, ez igaz. Mentségemre szóljon, hogy rohanásban voltam. A külső dolgokra vetettem egy pillantást, tápcsati, a csavarhelyek, hogy be volt-e már rakva valahová, de többre nem futotta
A másik pedig, hogy ugye a 3 napos gyereknap él, így indoklás nélkül kérhetek cseredarabot...
Amúgy kicsit szomorú, hogy mindig azt kell feltételeznem, átvágnak, és eszerint kell cselekednem. A szép az lenne, ha bemehetnék, akár bekötött szemmel fizethetnék, és korrektül adnának vissza
[Szerkesztve] -
Baliszoft
csendes tag
En beernem egy masikkal (de bontatlannal)
mert szuksegem lenne ra, de ha mashogy nem a penzemnek is orulnek.
-
User64476
őstag
válasz
Baliszoft #40 üzenetére
Hát, sanszos hogy ezt a ''ki volt bontva'' dolgot nem igazán fogják elhinni...
Én eddig 1x kénszerültem garit intézni náluk (3napon belül), némi ácsorgás, és bizonygatás után elfogadták a hibákat, és visszaadták a pénzem. Eléggé aggódtam, de nem volt olyan rázós, mint amit gondoltam. -
Baliszoft
csendes tag
Akkor leirom mi a helyzet, de lehet hogy csak remeket latok, es gyartom az osszefugges elmeleteket ;), ha nem igaz, holnap kiderul, midnent visszaszivok.
Vettem naluk egy plextor dvd irot, mukodik minden, de ha felmelegszik (pl egy dvd megirasa utan), par DVD-t (gyari, nyomott, nem masolt) egyszeruen nem vesz be! Ez az iro a legdragabb naluk, termeszetesen dobozban. Mikor atvettem, a dobozon a plextor cimke le volt tepve, ami egyszer hasznalatos, nem lehet ujra ragasztani. A dobozban levo csavarok, konyek, CD stb, zacsiban sertetlen, de az iro bugyborekos csomagolasa is nyitott. Nincs belul utolagos garis cimke vagy hasonlo (tehat ami miatt ki kellett hogy nyissak), akkor miert volt nyitva? En naivan azt hittem a boltban hogy ezert van nyitva a doboz. Most hogy kiderult hogy problemas a darab (nem teljesen hasznalhatatlan, de problemas!) elkezdtem gyanakodni. Kivancsi leszek mi lesz holnap. -
Latyakos
aktív tag
Azért az aqua előnyére írnám a fekete hajó eladó lányka mindig kellemesen kivillano kebleit.
Én meglehetősen sűrűn vásárolok náluk, és eddig a 4 garproblemámból nem volt semmi gond, még egy jó alkatrész árát is levásárolhattam náluk, pedig a géppel volt a gond, ashonnan ki lett véve. Bár ez lassan egy éve volt, lehet azóta a garanciánál változott a helyzet... -
Baliszoft
csendes tag
Huha, nekem os ida kell visszamennem holnap (auqa)!
[Szerkesztve] -
viharhozo
addikt
-
Apophis
őstag
válasz
viharhozo #31 üzenetére
Tudod mikor fizetek érte...
Először akartam, mert a szórólapukon ott virít a demagóg szöveg, hogy mekkora szakértelem kell ehhez. Mindent én szereltem a gépemben, nulla tapasztalattal, és semmi baja. Kb 40 rugót spóroltam ezen, és jól tettem. Havernak gépösszerakásnál a VGA kártyán rajtahagyták a fóliát, néhány helyen rá is égett. Garis volt, nem akarta felnyitni, de a szag meggyőzte... -
viharhozo
addikt
1000 forintert szerelnek a Mistralban alkatreszt.
Az eladoknak altalaban nem a hozzaertesevel van a baj. Sokaig jarta az a hir, h minden szervizesnek van egy ''garikerete'', es ezen felul nem vehet be gariba cuccot. Illetve bevehet, de azt levonjak a fizetesebol. Na, ez kisse problematikus. -
viharhozo
addikt
Ilyen boltokba nem jarok, mert hulye azert nem vagyok.
Igazabol egyetlen rossz tapasztalatom volt, ez pedig eppen a legnagyobb ceg szervizeben esett meg. A csoka szimplan atnezett rajtam, de aztan sikerult kiverekednem az igazamat. Ilyesmivel elotte meg a Mistralban sem probalkoztak. -
Dzsekó
addikt
Számtech boltban dolgozol mondok élő 3 napos példát milyen a kiszolgálás az Aqua -ban 2005-ben.
Munkatársam elment ramot venni mezei DDR333MHz legolcsóbb ram, megvette hazaviszi a gép nem megy vele rendszer omlik majd el sem indul az említett modullal. Másnap behozta a munkahelyre megnéztük Everest SPD infó PC2100 a modul nézem a chippeket mintha nem rég szitázták volna át őket Samsung KX... DDR333MHz-nek megfelelő feliratokkal.
Munkatárs másnap vissza gariztatni az üzletbe:
Ipse nézi a modult azt mondja hiányzik róla két felületszerelt SMD kondi és biztos ő forrasztotta le nincs csere. A munkatárs gyakorlott műszaki ember+műszerész elmagyarázza a gariztatónak hogy ugyan hol lát már ott forrasztási nyomokat az originál modulon persze sehol nagy nehezen gari egy hátulról a raktárból előbányászott modulra ami SPD szerint még mindig PC2100-as DDR333MHz-nek eladott ram modul.
Vegyük észre a gariztatási koncepciót a vevő hülye első menetben elhajtjuk hátha nem jön vissza és lesz jó nagy haszon az eladott szar árún is+spórolunk a gariztatáson is. -
Apophis
őstag
Akkor nálatok korrektek a körülmények. Ellenpélda pl. a Mustár, ahol x ezer pénzért szerelik be neked az alkatrész abszolúte hozzá nem értő csókák. Ha kérdezek tőlük, vagy nem értik, vagy félreértik, vagy akkora badarságot mondanak, hogy agyam eldobom. Vagy A**a, nagyon olcsó, de eddig amit vettem, mind rossz volt, vittem is vissza. Kedves (hozzá nem értő) eladó kevesebbet ad vissza 5 rugóval, gondolván, nem veszem észre. Mikor rákérdeztem, még az amortizációs díjat is visszafizette, ami pedig a bolté. Ennyit a korrekt eladókról.
[Szerkesztve] -
Baliszoft
csendes tag
Lehet hogy holnap en is szolgalhatok egy sztorival (ugyanis akkor derul ki hogy atvertek-e vagy valoban veletlenul ''gyenge'' a DVD iro amit vettem).
-
Dzsekó
addikt
válasz
viharhozo #22 üzenetére
Na én pár hónapja voltam Ausztriában Médiamárktban odajött az eladó hogy miben segíthet, kikereste van-e olyan árú amit akarok, megkereste a legolcsóbbat+beszélt angolul. (Wiener Neustadt)
Másik Kleider Bauer nagy pláza nagy bolt, már jön messziről az eladó hogy miben segíthet ő is beszél angolul, amikor vettem valamit és tovább nézelődtem a cuccokat átvette és hozta mögöttemamikor kész voltam elrohant adott egy számozott izét amit felmutatva már ott várt a pénztárban becsomagolva zacskókban minden cucc.
És ezek tök átlag nagy boltok voltak és sok vevő volt nem csak unalmukban jöttek hanem azért mert tudták miért fizetik őket. -
Rover623
félisten
Miből gondolod hogy mi nem tudjuk: a vevőből élünk?
Gondolod hogy értelmes ember nem fogja fel a vevők száma, a vásárlások volumene és az árbevétel közötti egyenes összefüggést...?
De...
Kezdjük azzal, hogy milyen nehéz normális alkalmazottat találni. Amelyik nem lop, vigyáz a céges cuccokra, korrekt az ügyfelekkel...és még urambocsá ért is a PC-hez...
Hány de hány fiatalt látok, aki nagy arccal állítja: ezt ő jobban tudná csinálni...aztán amikor a gyakorlatra kerül a sor, kiderül hogy a problémamegoldó képessége nudli, ilyen olyan sulit végzett, meg Gábor Dénes, meg ECDL...aztán egy büdös batch programot nem képes összeütni...
Aztán ezt az ''én vagyok a vevő'' szindrómát nem kéne túllihegni...
Bejön az ember shoppingolni...vagy tudja mire van szüksége, vagy nem. Ha nem, és megtisztelt minket azzal, hogy szaküzletnek nézett minket ahol megkérdezhette:''mit tudnak ajánlani...?'', akkor lesz szíves elfogadni amit mondunk...nem pedig előjönni a farbával:''de a Lali aszonta az nem jó, hanem az a másik kell...!''
Amikor meg tudja mit akar, még nehezebb a dolog...
Pl. olvasom itt a PH!-n, hogy kinézem, megveszem, hazaviszem, szopok vele, visszaviszem...inkább minthogy fizessen érte a boltban!
Nálunk sosem kellett fizetni azért, hogy a nálunk vásárolt holmit beépítsük vagy összerakjuk...nem tudjátok milyen nehéz erre rábeszélni az ügyfelet...a PC annyira a mindennapi élet része lett, hogy felzárkózott a politika, a foci és az autó mellé...ehhez mindenki ért!
Pedig mennyi gond és baj kerülhető el, ha a mi kezünk között füstöl el a frissen vásárolt cuccos...esetleg magával rántva más alkatrészeket is! Ha ez az összeszerelést végző szaki hibája (ő is ember), a munkájáért a cég felelősséget vállal, tehát a vevőt nem éri kár...bezzeg otthon:''a kurva életbe Józsi, minek kellett neked belebarmolni a gépbe, most a gyerek egész hétvégén ríni fog...te meg viheted be a bótba, hogy belecsapott a villám...!''
Partneri viszony!
Ezt tartanám egészségesnek...
Ritka kivétellel az orvosnál sem érvelünk azzal, hogy én vagyok a vevő...akkor is szájon át vegye ki a vakbelemet...én fizetek vagy mifene...? -
viharhozo
addikt
En eleg sokat vasarolok kint, es ott sincs kolbaszbol a kerites. A nagyobb uzletekben ugyanolyan a moral, mint nalunk. Ugyanugy bugaznak a cuccokkal, mint itthon, kartyakat cserelgetnek, masszivan megy a garis jatszadozas.
Viszont, es ez eleg fontos, ezt ok intezik a forgalmazoval, es nem a juzereket baszogatjak. A garis ugyintezes nalam a legtobb esetben annyi volt, h kaptam egy masik kartyat. Azt meg sem neztek, h rossz-e, amit behoztam. Mondhatnam, h ez jo dolog, ugyanakkor nem vagyok benne biztos, h masnak nem adjak-e el a szart, hatha bejon alapon.
A kisebb boltokban viszont mindenutt rendes arcok az eladok, volt koztuk olyan, amelyik negy nyelven beszelt, es igyekeztek olyanra rabeszelni a T. juzert, amivel nem jar feltetlenul rosszul. Aztan persze van olyan, amit szokni kell: konfigot sok helyen 5-8-10 nap alatt allitanak ossze, ha 1-2 napon belul kell, akkor az penzbe kerul.
A fizetesukrol nincs infom, gondolom, azert az itthoni ehbertol tobbet kapnak. -
kirkri
addikt
Napokban a kollégám elhozta a kb. fél éves konfigját egy Windows telepítésre. Gondoltam vizsgáljuk meg, hogy milyen gépet is vett a srác. Kezdődött a dolog azzal, hogy 2200+ proci helyett csak egy 2000+ volt neki a gépben, de ő az előbbiért fizetett. Majd kiderült, hogy bár határozottan kérte, hogy egy 5.1-es hangkártyát tegyenek a gépébe, erre mikor szétkapom látom, hogy csak egy integrált nem 5.1-es sz@r volt benne, az is a leggagyibb változat ami a piacon található. Az már csak a hab volt a tortán, hogy kiderült, hogy tételes számlát nem is kapott a géphez, csak egy végösszeget tartalmazót. Ja és tegnap az is kiderült, hogy bár egy középkategóriás Ati kártyát kért bele, de egy 9200SE lett betéve neki, ami ugye ráadásul 64bites. Szóval kegyetlenül kihasználták azt, hogy lövése sem volt a hardverekhez. Az tény, hogy vihetett volna valakit magával, aki konyít hozzá, de sajnos megbízott az eladókban.
-
Dzsekó
addikt
Már bocs de akkor eltévedtél ez itt Magyarország.
Itt 100 eladóból 99-nek fingja nincs arról hogy kell eladni mi az a kiszolgálás nem tudja hogy a te pénzedből élnek.
Tehát ha eltévedtél akkor ajánlom Ausztriát a legközelebbi ország ahol nem minimálösszegért foglalkoztatott unott bábúk állnak és bámulnak rád a pult mögül hanem eladók akik értik az üzlet lényegét is. -
Gabcsika
tag
Rover623!
Természetesen a barikád mindkét oldaláról meg lehet érteni a helyzetet. De! Minden esetben, mindig, minden körülmények között a vevő az első! Ezt kell(ene) felfognia az eladóknak! Ez persze NEM, hangúlyozom, NEM azt jelenti, hogy a például általad említett esetekben ti nem jártatok el helyesen, mert bizony a vevők között is sok a Hamis Miska.
De!
Az akkor is RETTENTŐ bosszantó, hogy sokszor a boltban vagy a telefonvonal egyik végén egyszerűen VEGYEM MEGTISZTELTETÉSNEK, hogy ők (eladók) szóba állnak velem, amikor VENNI(!) (tehát nem gari, nem nyöszörgés, hanem VÁSÁRLÁS) akarok!
''Ide a píízt ecsém, ne é basszus a cula, aztán takarodjál, örüjjjé, hogy kaptál'' - kábé ezeket gondolják sokan, a ti oldalatokon állók. Ez TŰRHETETLEN MAGATARTÁS!
Amikor belép egy pot. vevő, de BÁRKI az üzletbe (''bót''), miért NEM lehet KEDVESNEK lenni?! Nem seggnyalást vár el az ember, hanem KORREKT: ''Jó napot kívánok Hölgyem/Uram!'', stb. ''Sziasztok!'' ''Tudok valamiben segíteni?'' - mondatokra gondoltam.
Volt már velem is úgy nem egyszer, hogy ide-oda azért nem mentem el SOHA többé, mert amikor egyszer jártam, már szinte a bejáratnál szarkupacnak éreztem magam, mivel a bolt/kávézó légköre ezt sugározta felém!
Azt kéne megérteni, hogy Ti a VEVŐKBŐL éltek! Akik AKKOR lesznek elégedettek, ha a precíz árukiszolgáláson kívül még kellemesen is érzi magát az üzletben az ember! Akkor annak híre megy s a bolt prosperál!
Ennyi. -
Rover623
félisten
válasz
parandroid #13 üzenetére
Hát,nem ez a gyakorlat, az már egyszer biztos...én sem örülnék egy ilyen tételes mókának...
De ha a vevő kéri...meg kell tenni!
Azt kell megérteni hogy ez mindkét félnek hasznos.
Sok a lehúzós, átverős, mindent letagadós ''szaküzlet''...ez van, ilyenek az emberek...
Csakhogy ugyanaz az ember, aki egy boltban érdekelt...egy másikban vevő...és ez meg is látszik...
1. Kiscsávó (van vagy 2m, nagyobb szakálla van mint nekem) wireless egeret vesz, görgetőgolyósat, csütörtökön...egyedül (fontos).
Hétfő reggel nyitáskor ott áll az ajtóban...egy idősebb taggal (sejtettük hogy a ''papa''...vagy a ''tapasztalt informatikus'' barát-rokon. Ha valaki egyedül shoppingol és néhány napon belül többedmagával jön vissza...az jót nem jelent, ilyenkor mi is többen állunk a pult mögé...).
Leteszik a trackballt egy zacsiban az asztalra, majd lesújtó arccal közli a ''gyerek'': nem jó!
Kolléga kiveszi a zacskóból...kiesik még belőle néhány apróság...
Trackball golyója panelig beszakítva, hallani bent a letört alkatrészek zörgését...
Közöljük vele, sajnos ezzel nem tudunk mit kezdeni...
Mire ''papa'' a háttérből előrelépve: mi az hogy nem? Garanciális! Egyébként is 3 munkanapon belül vannak, ha akarja visszalép a vásárlástól...!
Nem részletezem...nem volt könnyű menet...ordított, könyörgött, perrel fenyegetőzött...
Akkor sem vettük vissza, nem cseréltük...
Tudomásul vette...
Várt fél percet...majd közölte: akkor kéri az egér garanciális vizsgálatát, mert zabálja az elemet...!!!!
Ne kelljen elmondanom nektek, miket gondoltunk...!
És tudjátok mit? Bevettem a gecinek...aztán adtam egy szakvéleményt, hogy nem rendeltetésszerű használat során megsérült és a beszakított golyó folyamatosan nyomta az összes gombot az egérben, folyamatos működésre kényszerítve ezzel a rádiós részt, ami idő előtt lemerítette az elemeket (tényleg!).
Odaadtuk neki a rommal együtt és közöltük vele: fordulhat most már akárhova...(de legfőképpen...föl)!
ÉS MINDEZT EGY 4990 BRUTTÓBA KERÜLŐ EGÉRÉRT...!
2. Idősebb tag géppel bejön...Számlát mutatja, asszony vette tavaly a gépet...de most nem jó...
Bevesszük...VGA kipurcant. Számla szerint még két hétig garos (nagyon sok termék hibásodik meg röviddel a gar lejárta előtt...teljesen életszerű...). VGA ki, szemrevételez...bajság van: ilyen VGA-t nem forgalmaztunk soha, ismeretlen nagykeres címke van rajta...a mienk meg sehol. Mielőtt vitáznánk, munkalap szerinti ''elkövető'' kolléga megkérdezése: emlékszik a konfigra? VGA nem valamelyik kolléga saját otthoni karija, ami ''félhivatalosan'' upgradelve lett...?
Nem! (nincs értelme tagadni, akit érdekel elmondom hogy miért)
Ügyfél jön, közöljük vele, szerintünk ezt a kareszt nem tőlünk vették. Kapásból rávágja: biztos ez a büdös kölyök! Állandóan csereberél, üzletel, mert neki semmi se jó...!
Ja...a gyerek elcserélte a Ti4200-at egy másikra...!
Gyakori...
3. Tag behozza a notebookot, táskában, táppal, egérrel, fittyfenével.
Windows bugok, vírusok, miazmás...mondja ő.
Notebook összedug, bekapcsol...kékhalál. Be vesszük...tövig...
Később amikor sor kerül rá, 20 perc után notebook megáll...az aksi behorpadt...
Tápegység nem tölt! Hogy is tölthetne a nyomorult! A közepén el van törve a kisfeszültségű kábel, kilóg az árnyékolás és a bele...rácsuktak egy ajtót legalább...a tápon folyadékfoltok...felmosták többször, oldalán feszegetésnyomok.
Ügyfelet értesítjük, jön...
A tápot kézbe sem veszi, flegma undorral közli: ez nem az ő tápja! Lenyúltuk az ő jó tápegységét és most palira akarjuk venni...
''Kikísértük'' az üzletből...érdekes módon nem jött vissza...sem egyedül, sem rendőrrel...
Folytassam...?
Szerintem nem érdemes...sok mindennek kellene még megváltoznia a fejekben ahhoz, hogy ne az ellenséget, hanem a partnert lássuk egymásban... -
Jégkokó
veterán
Én karácsonyra kaptam egy Nec dvd irót.És semmi nem volt hozzá egy szar kis papírfecnin kívűl hogy hányszorosan ir és mit, nem hogy még egy néró vagy egy dvd lejátszó ha már dvd irót kaptam.Bezzeg a dvd olvasómhoz volt cd meg még egy flopi is meg egy kábel is de asszem azt nem használtam semmire de legalább volt
-
parandroid
félisten
hamar kiutálnának bármilyen boltból, ha elkezdesz mindent tételesen leellenőrizni, ami a számlán szerepel (beleértve típus- és szériaszámokat is). különösen, ha netán egész gépet kértél, összerakva. nyilván igazad van, de én ezt akkor is némiképp paranoid magatartásnak érzem. azért általában az a tapasztalat, hogy a bolt (ha nem is szó nélkül, de) visszaveszi, ha kérdés merül fel az áruval kapcsolatban - volt nem is olyan régen ilyen topik a l**d-dal kapcsolatban, ott is elrendeződött az ügy némi utánajárással.
p -
viharhozo
addikt
Azert kisse eltulzott reakciokat erzek itten (foleg a golyos/siklocsapagy eseteben). En a kimondottan jo uzletek koze sorolom a Userst, ahol normalisan bannak az emberrel.
Tavaly ket nem-igazan-hozzaerto emberket is odairanyitottam, termeszetesen mindkettonel beszart a sulinetes videokartya. Viszont egy szo nelkul, azonnal kicsereltek.
Igazabol mindig ott van az emberi tenyezo, azaz milyen eladot sikerul kifognod. -
Rover623
félisten
Baskiria!
Átvertek, ill. megpróbáltak átverni...viszonylag jól jöttél ki belőle...
De:
Elhoztam az írót. Szépen megkaptam a garipapírt, stb. Némi egyéb ügyintézés után halamentem, és előszedtem táskámból a drivreot. Rápillantottam a címkére, és lőn csodálkozás, egy LG 4161B-t kaptam, ami köztudottan eltérő paraméterekkel rendelkezik, valamint RAMot sem kezel. Nézem a számlát + garit, ezeken a 4160B szerepelt. Biztos félreértés, rohantam vissza.
Szerinted ezt így kell csinálni? Nem inkább az áru átvételekor kell megnézni, mit is nyomtak a kezedbe...? És ha 4160-at adnak a kezedbe, de törött a tápcsatija...? Ha az eladó sem nézte meg, miért higgye el 1 óra múlva a visszahozott cuccról hogy nem a béna user cseszte el...?
Csak tájékoztatásul: ha a ''bótos'' vagy az anyagbeszerzője nem nézi meg, hogy mitt vett át a nagykerben, keményen ráfaraghat...nem könnyű visszavinni a cuccot...még azzal is meg lehet szívni, ha rendelsz egy PCI-e karit, elteszik neked, aztán a beszerzőnek meg AGP-set adnak és ő nem nézi meg! Másnap azt is letagadják hogy előre lefoglaltad...nemhogy a csati típusát...
Tanulság: ha veszel valamit, tessék megnézni mit vettél, milyen állapotban van! Szemlézzétek meg rendesen, közösen az eladóval, megvan-e minden a dobozban (ha van), nem sérült-e. Lehetőleg legyen garipapír, rendesen kitöltve...de legalább a számlán szerepeljen a cucc sorozatszáma...sok későbbi vitát kerülhetsz el vele -
zsoltee10
addikt
usersben engem is átvágtak. tavaly előtt vettem ott egy WD 80gb WD800JB vinyót. előtte itt a ph-n kérdezősködtem, és így jutottam erre a döntésre. a ph-n nem derült ki egyértelműen, hogy golyós, vagy sikló csapágyas. pontosabban azt tudtuk, hogy a BB 2mega cache, a JB 8mega cache, és valszeg siklócsapágy.
elmentem usersbe, mondom szereték egy ilyen vinyót, amennyiben sikló csapágyas. 3an voltak, azt mondták, persze a JB siklócsapágyas, kipróbálták, stb. mondom ok, akkor kell. hazavittem, beraktam, és persze kiderült, hogy bizony messze nem folyadékcsapágy, és szépen egyenletesen visított, mint egy malac. mondom király, ennyit erről a boltról.
mondta volna, hogy fogalma sincs, vagy nem biztos benne. szemét banda. azóta nem voltam náluk. vinyót nem vittem vissza, mert nem vagyok az az asztalcsapkodós fajta, odaadtam öcsémnek a vinyót, én meg vettem egy 120-as Seagate-t.
komoly összetűzésem csak a Blufossal volt, ott viszont kibalhéztam, hogy adják vissza a lóvét. egy sz@r ECS lapot vittem nekik vissza. -
Flashy
veterán
az még oké ha véletlenül cserélik el, de amikor többszöri próbálkozásra is megpróbálják átverni a vevőt aki nyilvánvalóan pontosan tudja hogy nem azt kapta amit akart és amiért fizetett, hát ez már több mint idegesítő.
OEM cucchoz az jár amit a boltos ad hozzá, semmi köze nincs ahhoz amit a gyár hozzá szándékolt adniteljesen random hogy Nero CD, csavarok, audiokábel, rövid leírás összetevők közül milyen kombinációban kap az ember... pedig azokat a kis gömbölyű réz színű csavarokat szeretem.
[Szerkesztve] -
neduddgi
aktív tag
-
PPeter
addikt
No meg hozzá kell tenni, hogy a Magyarországra kerülő OEM cuccok többsége ilyenformán (mindenféle korrekt technikai leírás, telepítési segédlet stb. hinyában) nem is kiskereskedelmi célra szánt termék. Nézz meg egy Pioneer OEM írót, csupasz, csak egy zacsiban jön, de ott a széthajtogaható lepedő nagyságú ismertető mellette, amin ló betűkkel feltüntetik a specifikációkat 8 nyelven. Amikor meg vettem egy LG-t, semmi ilyesmit nem kaptam hozzá. Most nem a két terméket hasonlítom össze, hanem azt, hogy OEM és OEM között is van (lehetne) különbség, már csak azért is, mert ha már (az amúgy kötelező) magyar leírást és telepítési leírást kispórolja az importőr, legalább egy angol nyelvű brosúra ott lehetne mellette, ami jól jönne az ilyen esetekben - lehetne mutatni a droidnak, hogy figyelj öcsém, ez a cucc nem tudja ezt vagy azt...
-
Loha
veterán
Azért szerintem ebben a gyártók is hibásak, hogy nem tüntetik fel jól láthatóan a tipusmegjelöléseket, és azt, hogy akkor mit kezel...
Egyébként lehet, hogy a boltos tényleg úgy tudta, hogy kezeli...
Meg ha elég határozott vagy elsőre, akkor is visszavették volna, a User's elég korrekt cég SZVSZ -
PPeter
addikt
Elég szomorú - és jellemző - história. Mind amikor a 8x-osra butított Pioneer DVR-MCC írókat nem akarták visszavenni a reklamáló vevőktől, akinek Pioneer DVR-108 íróként adták el őket, mert hogy ''örüljenek inkább, ez sokkal hallkabb drive''. Pfff... Magyar valóság 2005.
-
User64476
őstag
Minap DVD-író vásárlásra adtam a fejem. A review-k alapján az LG 4160B modellje mellett döntöttem, ráadásul nekem fontos, hogy írni+olvasni tudjon RAM-ot, így az LGn kívül nem sok minden játszik...
Egyik délutánom azzal telt, hogy sok hw boltot hívtam fel, van-e nekik ilyenjük. Senkinem sem volt, kifogytak a készletek, több helyen mondták, hogy 4163B-t várnak helyette. Szerencsém azonban nem hagyott el (legalábbis azt hittem), és a U*ers nevű bolthálózat árlistájában készleten lévőként pillantottam meg az áhított modellt, igaz, cirka 1-2e forinttal drágábban, mint az átlagár. Sebaj, már ma meglesz, gondoltam, ráadásul itt van a sarkon a bolt. Leszaladtam.
- Van LG 4160B?
- Persze. Tessék. 17xxx forint.
- Köszönöm.
Elhoztam az írót. Szépen megkaptam a garipapírt, stb. Némi egyéb ügyintézés után halamentem, és előszedtem táskámból a drivreot. Rápillantottam a címkére, és lőn csodálkozás, egy LG 4161B-t kaptam, ami köztudottan eltérő paraméterekkel rendelkezik, valamint RAMot sem kezel. Nézem a számlát + garit, ezeken a 4160B szerepelt. Biztos félreértés, rohantam vissza.
A boltban előadtam a bajom. Természetesen megkaptam a kissé lenéző (hülyevevős) tájékoztatást, miszerint a 4160 és a 4161 közötti összes különbség egy díszcsík. Ezenkívül természetesen támogatja a RAMot is, csak le kell szedni a legfrissebb BHA drver (ami asszem ugye 2003 márciusi). Oké, lenyeltem a dolgot, és hazarohantam.
Drive gépbe dug, felismer, reboot, RAM driver telepítése, frissítés a ropogós, hivatalos oldalról letöltött ''friss'' driverrel. Természetesen a RAMot nem látja. Vissza boltba, már kissé idegesen. A boltban mostmár rákérdeztem, hogy ugyan miért szerepel más termék a számlán, mint amit adtak. Erre vállvonogatás, mellédumálás, majd még megpróbálták bebizonyítani hogy igenis kezel RAMot, de mikor ragaszkodtam a pénzemhez, tekintve, hogy ez a vacak nekem nem kell, pláne nem ennyiért, visszaadták.
A 4160 és a 4161 között az árdifi kb. 1-2000 forint, a 4161 az olcsóbb modell. Ergo el akartak nekem adni az átlagárnál 1-2000-el drágábban egy eleve 1-2000el olcsóbb modellt. Tudom, hogy szívük joga az árképzés, de ha másnak esetleg nem tűnt fel a cserebere, tán még máig sem tudja, hogy picit át lett verve...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EAFC 25
- Path of Exile (ARPG)
- Eredeti játékok OFF topik
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Akció! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest