Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergosz2
veterán
A Tesla például egyedi chip virtuális szimulációjával kezdi el írni a chiphez a szoftvert, továbbá így teszteli, hogyan vezérli majd az autót.
Na igen, egy ideje már emlgetik, hogy milyen jó, hogy mindenféle szimulációk segítségével, gyakorlatilag az A minta fázisok már fizikailag nem is léteznek, csak a virtuális térben.Ez szépen és jól hangzik, viszont sokszor egy olyan terméknél, ami teszem fel nem egy kijelző vagy egyéb dolog, hanem egy aktuátor, energiatároló stb, ez általában nem igazán jön össze, mert a kapcsolt szimuláció amit az adott rendszert leírja marha sokáig fut.
Maga az ötlet jó lenne amúgy, de én ahogy én tapasztaltam eddig, sehol sem tesznek rá kellő mennyiségű embert az ilyen szimulációk kiépítésére.
-
<Adamsky>
nagyúr
Ez egy 2022-es sztori (az adás első témája), vagyis lassan 2 éves. Nem (feltétlen) akarom én ezt a dolgot csak a villanyautókra kenni, de a döntéshozóknak lassan azon is el kellene gondolkozni, hogy a gyártókat igenis rákényszerítsék arra, hogy egy autó - erős túlzással persze, de - ne egyszer használatos legyen.
-
-
tibaimp
nagyúr
Igen, ez kb. így van! Ennyivel egészíteném ki:
Ami ma is jellemző, hogy sokan megveszik "ma" a 10-15 éves akkori luxus autókat pár millió forintért, örülnek neki, használják, kicsit "hétvégi autó" lesz belőle, stb. A mai csodákkal az lesz a gond, mondjuk "mához" 10-15 év múlva, amit írtál is, a 1.5-2 millió Ft-os lámpák, amik ha meghibásodik, még a műszaki vizsgán sem fogják átengedni, vagyis az autó ténylegesen is használhatatlan lesz, egy szaros lámpa miatt...vagy majd valahogy ki lesz "okoskodva"... -
<Adamsky>
nagyúr
Nem így, és nem ezért fognak - szerintem - a ma autói rettentő gyorsan elavulni.
Egyfelől ez a szoftverközpontúság egy ideje már tart. Ma már nem az a fontos, hogy egy autó vezethetősége milyen, élvezetes-e vezetni, mennyire igényes a futóműve, szép-e, hanem mekkora a középkonzolra odaheftölt tablet képátlója.
Az előbbit csodásan alátámasztja, hogy az eddig autókhoz vajmi keveset - vagy egyáltalán semmit sem - értő "tesztelők" is ma már autótesztelők...A sztori másik fele a törés vagy műszaki hiba. Előbbi esetén, hála a "millió dolláros" lámpáknak, érzékelőknek, - villanyautó esetén - a "hangszóróknak", egy kisebb koccanás is simán gtk. lehet. Műszaki hiba esetén hasonló a helyzet. Ugye megy a duma, hogy a villanyautóval nincs teendő, nem tud benne mi elromlani. Ez többé-kevésbé igaz is, de ha valami megkotlik, akkor annak megint csak igen gyorsan gtk. lehet a vége.
Szóval, hogy szoftver oldalon mit csinálnak, az kb. már csak az utolsó szög lehet abba a bizonyos koporsóba.
-
maputo
tag
Hurrá.
Majd úgy lehet elavultatni az autókat a frissített verziók hiányával, mint a TV-ket. Kit érdekel majd, hogy a harmadik tulajdonosnak kíírja a 10 colos tablet a műszerfal közepén, hogy sajnos már új verziót használunk a szerveren, a tied csak a régit ismeri, sajnos nem tudsz kapcsolódni.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime H370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Thermaltake V3 FSP 400W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3318
- Apple iPhone 15 pro 128Gb,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3397, 94% Akkumulátor
- 159 - Lenovo LOQ (15APH8) - AMD Ryzen 7 7840HS, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest