Új hozzászólás Aktív témák
-
tkazmer
addikt
Mostanában nem lesz esetleg valahol ilyen kiállítás? mert engem érdekelne egy ilyen....
-
Foglalt név
addikt
Konkrétan itt arról van szó, hogy az űrben hideg van, a háttérsugárzásból származó pár fok még bőven jó a szupravezetéshez. Az más kérdés, hogy mi abban a speciális helyzetben vagyunk, hogy éppen közel vagyunk egy csillaghoz, ami természetéből fakadóan sugároz, ergo a napos oldalon valóban hevít. Ezt azonban nem látom problémának, egy olyan modul, aminek az egyik oldala napelemekből áll, az árnyékos oldalon pedig a szupravezető rész helyezkedik el, szerintem teljesen a józan kivitelezhetőség határain belül van, nem?
-
Rive
veterán
válasz
Foglalt név #20 üzenetére
...ezért inkább olyan helyen lehetne kiaknázni a dolgot, ahol eleve adottak, kézenfekvően az űrben.
Nomost.
Elég széles körben elterjedt tévhit, hogy az űrben nagyon hideg van. Pedig ez így nem igaz.
Az űrben csak árnyékban van hideg, és ott is csak akkor, ha nincs a látótérben valami melegebb tárgy. Kifejezetten sok gondot okoz odafönt valamit hidegen tartani. -
Stalker-2572
veterán
2 éve voltam a kiállításon, tényleg jó
-
Foglalt név
addikt
A topik az utolsó mondattól friss
Ezek egy elmélet első gyakorlati megvalósulásai. Pusztán szemléltető eszközök, hogy mire is képes a technika. Valódi jelentősége viszont máshol lehet. Mivel a földön több energiába kerül a szupravezetéshez alkalmas légkör kialakítása, mint amit a belőle származó tulajdonságokkal nyerünk(bár lehet, hogy ipari méretekben lehetne pozitívvá tenni a mérleget), ezért inkább olyan helyen lehetne kiaknázni a dolgot, ahol eleve adottak, kézenfekvően az űrben. -
Daneeka
senior tag
Még friss topik, csak 2 éves
Na, hogy ne tépjem feleslegesen a szám be írom, hogy ott voltam és jó volt. Volt lebegő bábus sakk, meg ráálhattam valami márványra ami lebegett a levegőben és pörögtem rajta.
Ja meg ment a hype, hogy innetől veszteségmentes lesz az áram nagy távolságú vezetése azt mindjárt 2007 és még nem történt semmi. -
Foglalt név
addikt
A lendkereket a volt szobatársam csinálta, ha nem tévedek
Kár hogy lemaradtam, szívesen megnéztem volna
-
-!DogG!-
csendes tag
válasz
Papa-Georgo #1 üzenetére
''A felprogramozás alatt azt kell érteni, hogy egy pályaszakaszon, megfelelő magasságban rögzítették a vonatot, majd feltöltötték folyékony nitrogénnel, minek hatására a szupravezetőbe ''belefagyott'' az adott mágneses tér, memorizálta azt, és így tudott haladni.'' - No offense, de sztem nem memorizált az ott semmit, szimplán csak arról van szó, hogy jelenleg nem létezik olyan anyag, ami szobahőmérsékleten szupravezetőként viselkedik. A folyékony nitrogén azért kellett, mert a jelenleg ismert anyagokból csak az abszolút nullához közeli hőmérsékleten sikerül kicsikarni a zéró ellenállást. Ha egyszer rájön az emberiség, hogy hogyan lehet előállítani a szupravezetőt 'földi körülményekre' szabva, az olyan áttörést hoz, hogy belegondolni sem merek...
-
Jeti1
tag
Erröl tud nekem valaki bövebben anyagot szolgáltatni: Szupravezetô kvantum-interferométer (SQUID)?
Jó lenne. -
Zordkaszás
senior tag
válasz
[DoN]$[LeoN] #11 üzenetére
Sajna még nem sok
Max annyi, hogy mindkettő mágneses, illetve a meghajtás valószínűleg ugyanúgy fog történni ha lesz ''szupravezetővel'' lebegtetett vonat -
e=mc²
őstag
válasz
[DoN]$[LeoN] #11 üzenetére
Az mágneses 'maglev' vasút
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
[DoN]$[LeoN]
tag
válasz
Papa-Georgo #10 üzenetére
Hallottam olyanról, hogy a Japóknál van olyan vonat, ami lebeg a sín felett, és megy mint az állat. Ehhez annnak lehet köze??
-
Aloki
tag
válasz
Papa-Georgo #6 üzenetére
Azért ez nem teljesen pontos fogalom....
A szupravezető anyag nem csak tökéletes vezető, annál sokkal több. -
Aloki
tag
válasz
[DoN]$[LeoN] #5 üzenetére
Az anyag olyan álllapota ahol az elektromos ellenállása zérus lesz, illetve ideális diamágnesként viselkedik.
Bővebben http://www.supertech.vgt.bme.hu/ -
Papa-Georgo
senior tag
válasz
[DoN]$[LeoN] #5 üzenetére
Tulajdonképpen, röviden:
Bizonyos anyagok, ált. fémes ötvözetek elég alacsony hőmérsékleten, úgy 0K közelében (240-270 C) szupravezetővé válnak, ami annyit tesz hogy gyakorlatilag az ellenállásuk nulla lesz, tehát az elektromosságot veszteség nélkül tudják továbbítani. Ez az egyik legfőbb érdekességük, de mint a lebegő vonat is mutataja, vannak egyéb felhasználási területei is. Amúgy a legmagasabb hőm. amin szupraveztést értek el az asszem vhol -138C körül volt.
Maga a szupraveztő ötvözetben meg szinte van minden, ezüst, kerámia, bárium is asszem, és olyasmi eljárással készül mint a Damaszt pengék, tehát több lapkát hengerelnek össze. -
[DoN]$[LeoN]
tag
válasz
Papa-Georgo #3 üzenetére
Tulajdonképpen mit jelent ez : ''szupravezetés''?
Télleg érdekelne, úgy röviden. -
Papa-Georgo
senior tag
aztem nagyobb érdeklődés lesz ráá
-
Drizzt
nagyúr
válasz
Papa-Georgo #1 üzenetére
Király lehetett. A fene vigye el, hogy ott tanulok, s észre se vettem, hogy volt valahol ilyen.
-
Papa-Georgo
senior tag
Nos, nemtudom ki tudott róla, és ki az aki esetleg részt is vett rajta, vagy esetleg szervező volt
, de ezen a héten zajlott a Műszaki Egyetem K épületében egy igen érdekes kiállítás a Szupravezetéssel kapcsolatban. Biztos van akit érdekel, így megosztanám élményeimet amit a kiállításon szereztem, és érdekelne, hogy aki esetleg volt, milyen tapasztalatokkal tért haza.
Az egész kiállítás nem volt vmi nagy területű, kb. 15*15m-es ''aulában'' volt elkerítve egy térrész ahol több szemléltető eszköz volt kiállítva.
Egy pár közölük:
- Lebegtetett sakk
- Szupravetővel lebegtetett vonat
- Lebegtető
- Zárlati áramkorlátozó
- Energiatároló lendkerék
Persze ezeken kívűl még volt jó pár felhasználási példa, arra vonatkozólag, hogy miben játszhat szerepet a későbbiekben a szupravezető.
Számomra mondjuk legjobban a vonat és a lebegtető tetszett, talán ezek voltak a legszemléletesebbek. A vonatról annyit, hogy apró mágnesekből volt kirakva a pályája, majd a vonatot, aminek testében egy szupravezető volt, egy uan olyan mágneses térben ''felprogramozták'' majd a pályára rakva és meglökve, a vonat a pálya felett lebegve haladt. A felprogramozás alatt azt kell érteni, hogy egy pályaszakaszon, megfelelő magasságban rögzítették a vonatot, majd feltöltötték folyékony nitrogénnel, minek hatására a szupravezetőbe ''belefagyott'' az adott mágneses tér, memorizálta azt, és így tudott haladni. Amikor pedig kezdett felmelegedni, egyszerűen megállt a pályán..
A lebegtető is hasonló elven működött, csak ott egy kb. 20kg-os mágneskorong volt ami lebegett és rálehetett állni, így vele együtt lebeghettél, ez esetben meg ráadásul, szabadon lehetett forogni vele
Amúgy itt még további érdekességeket lehet olvasni:
Bővebben: link
Várom az ezzel kapcsolatos élményeket, vagy esetleg kérdést és megpróbálok rá válaszolni
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z170 i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB CooleMaster MasterboxMB 600 CM650W
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Pro Max Stílusos erő, Pro kamera rendszerrel! 128GB - 3 hónap gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest