Új hozzászólás Aktív témák
-
minas
aktív tag
No a történet - úgy tűnik igen rövid idő alatt - lezárult.
Emlékeztetőül: 2013. március 11.-én beadtam a szervízbe a hibás Hitachi hdd-t. E-mailes értesítés után 18.-án át is vettem ugyanott az új cseredarabot. Az én esetemben mintaszerű volt a garanciális ügyintézés. Gyors, korrekt.Az új hdd kiválóan és gyorsan működik, remélem ez így lesz a garancia időn túl is. Mondjuk az 1 tányéros DLE630 helyett 2 tányéros CLA332-est kaptam (ezt csak itthon vettem észre). A CLA-nak feleakkora a buffer-vezérlő közötti átviteli sebessége. Viszont talán megbízhatóbb, mert ez az új egytányéros cucc - úgy tűnik - nem egy kiforrott darab . Vettem a biztonság kedvéért egy WD merevlemezt is Az utóbbi kicsit lassabb, de teljesen kultúrált, csendes hangon működik. Az előbbi gyorsabb, de förtelmes fülsértő hangja van (mindkettő 7200 rpm).
-
bul07
nagyúr
Én ugyanere a szövegre kaptam egy újatt
( #5190 ) minas
Azért azt valjuk be hogy egy tartalék gép nem olyan nagy összeg , P4 gép simán vehető pár 10e Ft-ból , sőt egy olcsó gépet is össze lehet dobni 40-50e Ft-ból
Aki számítógépel keresi a kenyerét az igen is készüljön fel váratlan eseményekre is
Sőt valamire menteni is kell az adatokat ere mindenkép kell egy adatároló -
04ahgy
nagyúr
"Apró szépséghiba a dologban, hogy ebből nem derül ki, hogy új csere hdd-t kapok, vagy az általam bevitt példányt vissza némi buhera után. Természetesen az utóbbi számomra nem elfogadható verzió."
Miért ne lenne elfogadható? Például ha javítva kapod vissza az eredetit? Esetleg nem is volt hibás...
A jogszabályban nincs olyan kitétel, hogy ne kaphatnád vissza.Mi volt amúgy az általad vélt hiba, amivel beadtad?
HGyu
-
minas
aktív tag
Új hír.
Ma átvettem az e-mailt (14.-én kelt) az IPON-tól, miszerint a merevlemezem garanciális ügyintézése befejeződött. Amit ugyebár 11.-én adtam be. Ez eddig KIVÁLÓ.
Apró szépséghiba a dologban, hogy ebből nem derül ki, hogy új csere hdd-t kapok, vagy az általam bevitt példányt vissza némi buhera után. Természetesen az utóbbi számomra nem elfogadható verzió. De legkésőbb hétfőn erre is választ adok.
-
HUN]Repa
aktív tag
Az általad említett eljárás igaz lehet olyan cégeknél akik tartanak raktárkészletet, illetve gyanítom, ez esetben más haszonkulccsal kell dolgozniuk, de akkor meg kérdés mekkora forgalmat csinálnak.
Az Ipon nem tart, így biztosítja a naprakész árakat és a sokszorosan nagyobb termékpalettát. A bevizsgálás a viszonteladónál történik, ott általában nem kevés termék van, akkor vizsgálják, amikor sorra kerül, tehát ez sajnos időbe telik, plusz a teszt sem biztos hogy gyorsan megvan: pl. egy 3TB-s HDDn a gyári tesztprogram több, mint 1 munkanapig fut mire végez, ha hibajavítást végzett, akkor ismét annyi lesz az újratesztelés ideje. Nem tartom furcsának ha egy cégnél több merevlemez van,már csak az adatok mentése, archiválása miatt sem. -
Jester01
veterán
Igen, akinek probléma ha valami eszköz elromlik annak legyen tartaléka. Ez nem csak számítógépre értendő. Például emberre is - ha valaki beteg lesz, legyen helyettese, stb.
Ha cégként (gazdasági tevékenység céljából) vásárolsz akkor nem vonatkozik rád a kötelező jótállás tekintve, hogy:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. § (1) Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről
685. § E törvény alkalmazásában
d) fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy;
e) fogyasztói szerződés: az a szerződés, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti -
04ahgy
nagyúr
Nomármost, a cég az egy HDD (és bármely számtech alkatrész) megvásárlása előtt is tudja a következőket:
- 15 napra kell törekedni az ügyintézés során (azaz még 3 hét is lehet).
- a számítástechnikában az átlagos meghibásodási arány ~2-4%.Tehát alapból számítható esélyek vannak arra, hogy HDD nélkül marad 3 hétre. Az a cég baja, ha nem gondoskodik a váratlan helyzetek megoldásáról előre.
Aztán azt a verziót, amikor az adott céges vásárló még fogyasztónak sem minősül, már nem is említem.
HGyu
-
Gyuri27
félisten
Nem azt szokták nézegetni pl hdd-l, hogy javitható-e vagy sem.
Hanem azt, hogy kedves delikvens párszor a földhözvágta-e (volt hasonló példa, épp a fiúk írták).Ha egy cég fontos gépében 1 vinyó van. Az a cég ne siránkozzon. Az ember saját hülyesége által generált veszteséget soha senki nem téríti meg. Máshol sem (tölünk nyugatabbra).
Szóval egy cégnek nem nagy befektetés egy második vinyó. -
Jester01
veterán
Senki. A cég vagy vesz rögtön egy újat mert még az is jobban megéri neki, vagy eleve van tartaléka, esetleg support szerződést köt valakivel aki az azonnali cserét vállalja.
Kb. 2 éve nekem (előzetes egyeztetés után) egyből cserélték a hibás ramot. Azóta az elmondások alapján már változott kicsit a garanciális ügyintézés ...
-
bul07
nagyúr
Előfordult már Blue-nál is , keresés ezt dobja
Ezért írtam hogy érdemes rákeresni a ottani fórumba hogy az általad kiválasztott merevlemez érintett e, vagy volt e már valakinek ilyen problémája az adott merevlemezzel
Én alapból nem vennék olyan merevlemezt aminél ilyen állítgatással kell kezdeni
Csak az a baj hogy egyre kevesebb gyártó van akkor mégis mi marad , 1éves garanciájúak meg megint kiesnek
Egyre nehezebb venni -
bul07
nagyúr
Azért a WD merevlemeztől se várj csodát, ajánlom hogy ezt olvasd el és a hozzászólásokat is nagyon érdemes mert nem csak a felsoroltaknál jelentkezik, érdemes rákeresni a kinézet merevlemezre hátha valakinek van már olyan
Kritikus hiba a Western Digital Caviar Green merevlemezeiben -
HUN]Repa
aktív tag
A HDS által jelzett hibák önmagukban nem elegendőek a garanciális ügyintézéshez, de a gyanúhoz igen, a te esetedben mindenképp indokolt a visszaküldés. A Toshiba HDD-k Hitachi alapokra épültek, tehát nem a nulláról kezdték, nem biztos, hogy sutba kell dobni ezt a gyártót. Aki emlékszik a Samsung első merevlemezeire tudja hogy azok enyhén szólva nem muzsikáltak fényesen pl a 120MB-os kb 100% meghibásodási arányt produkált nálunk (ja ez még nem az iPon volt), a végére viszont kikupálódott és jobb HDD-ket gyártott mint néhány mai gyártó. Szóval várjuk a HDDt.
Új hozzászólás Aktív témák

- The Crew sorozat
- BestBuy topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- OLED TV topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Házimozi belépő szinten
- Ezzel tényleg tizenkilencre húzott lapot a Gigabyte
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB AeroCool Quantum Mesh 650W
- Apple iPhone 17 Pro Deep Blue ProMotion 120 Hz, titán dizájn, USB-C 256 GB iStyle Gari
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB Zalman Z1 NEO ADATA 600W
- Samsung Galaxy S24 Ultra 120 Hz Dynamic AMOLED 2X, beépített S Pen, Galaxy AI 12/256 GB
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 2600 8GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 960 4GB ZALMAN S4 Chieftec 450W
- Azonnali készpénzes Intel i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3281, 100% akkumulátor
- Apple iPhone 15 PRO MAX 256 GB White Titanium 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3623, 94% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3856, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
A jogszabályban nincs olyan kitétel, hogy ne kaphatnád vissza.


