Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
Pont az is kritikus. A legkritikusabb akkor, amikor már "üres" a tank, de a vellanyautónál még mindig ugyanakkora tömegű az akkumulátor.
A vellanyautók még mindig nem arról szólnak a gyártók szerint, hogy tényleg környezettudatosak legyünk, keveset fogyasszon, jó legyen a légellenállása, megfelelő hatótáv, stb.
Ennek ellenére sok vellanyautót vagy hybridet látni 2,5 tonnás BMW x5, 2 tonnás teslákat, amelyek nehezek, a mozgatásukhoz sok energia kell.
A megfelelő hatótávolságú vellanyautóknak a teljesítménye jó sok, a legkisebb tesla is 200 lóerős, ami jó dolog, de nem a könyezettudatosságra utal. Persze, hamarabb gyorsít a megfelelő sebességre, és utána csak meg kell tartani, de erre képes egy 100-150 lóerős kocsi, 200 fölöttiek a közúti sportkocsik, amelyek nem az alacsony fogyasztásra lettek kitalálva.
Egyenáramú motort még nehéz gyártani, nem teljesen ugyanaz, mint a fali konnektoros villanymotor.
Ez a villanyautó technika még mindig a megoldákeresés része, de még messze nem optimális. Persze optimálisabb és racionálisabb mint a 20 éves gázolajos munkáskisbusz.
Az akku öregedés probléma egy valós tényező. Persze, kopik a hatótáv, ahogy használod, persze kevesebbet autózhatsz teli akkuval, ha hideg van, de amikor a gyári 500 kilométerből lesz 250, no az már erős csúsztatásként éli meg a vevő.
OK, vannak típushibák benyás kocsiknál is, amelyek sokba kerülnek, pl részecskeszűrő, katalizátor, ez nem csak a villanyautókat érintő probléma, csak ott egységes. -
Nyilván több tonnányi anyag legyártása, mozgatása, gyorsítása, gumikopásaaszft terhelése mind mind egy lényegtelen dolog.
Mondtam én ilyet? Nem lényegtelen, de a visszatermelő fékek miatt nem okoz akkora plusz fogyasztást (és persze a "soktonnás villanyautó" eleve erős csúsztatás, persze).
-
-
emelhu
aktív tag
Sőt, autózás se kell, meg GDP sem, de egyáltalán... szántsuk be a gazdaságot és vissza a kőkorba.
Ha sikerül agyonverni 7 milliárd konkurenciát, még élhető is lenne a bolygó azon a szinten.
Persze gond, ha téged vernek agyon.A problémákat megoldani kell, nem felrobbantani mindent.
"Mindig minden problémára van rossz megoldásom"... ajánlom figyelmedbe a mondást.
-
Hi!King
őstag
Pont a városi autókra nem kellene semmilyen támogatás, hanem dugódíjat szedni, értelemszerűen villanyautókra kevesebbet, és abból a tömegközlekedést fejleszteni.
Már csak azért sem kellene támogatni, mert a második autó, mint koncepció, eleve nem a környezetbarátságról szól.
-
emelhu
aktív tag
"az adatot össze tudd hasonlítani egy másik jármű ugyanezen adatával"
Ez eddig OKÉ.
De itt nem csak annyiról van szó, hogy drágább az üzemeltetés bizonyos esetben, ez már "vérre megy".
A gyártónak kötelessége tájékoztatni, hogy ne kerülj veszélybe (vagyis maradj ott az út szélén, mert nincs szufla)Ez már nem is csak jogszabályi kötelezettség, hanem minimálisan elvárható egy "baráti" cégtől, akinek nagyon sok millió profitot adsz a vásárlásoddal. Tegyen már meg annyit hogy megbecsül téged.
-
emelhu
aktív tag
válasz
Hieronymus #83 üzenetére
"De azt nem tiltja a szabvány, hogy a szabványon kívüli fontos paramétereket osszon meg a vásárlóival."
Sőt, ügyes marketingesek előnyt kovácsolnak
- Mi igazat mondunk neked, a többiek hazudnak, be akarnak csapni.
- Vedd a nagyobb aksis (és drágább, több haszonkulcsos) autót, mert az a biztos neked. -
Hieronymus
veterán
Nem lehet minimum sebességet garantálni. A rádióhullámok terjedésének anomáliái nem teszik lehetővé. Ha beszállsz egy liftbe a legfelső emeleten, általában még tudsz telefont használni. Nagy szerencse kell, hogy a kapcsolat kitartson a földszintig, Ha tovább mész a földalatti szintekre, csak akkor megy a telefon használat, ha aktív eszköz biztosítja a térerőt. Vannak helyek, ahol a nagyon magas interferencia miatt, semmivel sem lehet segíteni a kapcsolat minőségén. Néhány lépéssel távolabb mész gondtalan a telefon használat.
Üvegszálas internet elérés mellett a névleges, minimum és valós sebesség azonos. Ha gond van a szolgáltatónál, akkor megemelik a sebességet, hogy tarthassák a minimumot, a problémás helyen.
-
Ami részben igaz, de ugyanakkor a 0kb minimum kiírása egyszerű átverés.
Miért lenne átverés? Nem az: ha fel kell tüntetni a mindenképpen vállalt minimumot, akkor az mobilszolgáltatóknál teljesen egyértelműen 0 kB lesz, ez technikai szükségszerűség.
Egyébként láthatóan már önmagában ez a tény is kb. értelmezhetetlen sokaknak, akkor mit akarsz még a mindenféle sokparaméteres mérésekkel?... -
emelhu
aktív tag
"Úgy érzem az ilyen-olyan hatóságoknál nagyon gyakran hiányzik a józan ész nevű skill."
Ami részben igaz, de ugyanakkor a 0kb minimum kiírása egyszerű átverés.
Nem akar információt adni. (mert az felelősség, innen fogyasztóvédelmi kérdéssé válik)Ha az állam képtelen felállítani egy egzakt mérési feltételt és egy valószínűséggel megspékelve azt és arra nem ír elő mérési kötelezettséget, akkor a szolgáltatónak kellene megtennie, még ha nem is vállalás, de legalább egy olyan fomában, hogy egy átlagos X helyszínen, Y paraméterekkel, 99.999% szolgáltatási biztonsággal, Z1 Kb volt a minimum, Z2 a maximum és Z3 az átlagos szolgáltatható érték.
(persze a Z3 lehet sokkal kifinomultabb és kvantáltabb) -
-
emelhu
aktív tag
" városi autónak tartom az EV autókat. Meglátásom szerint egyelőre alkalmatlanok a belsőégésű motorok teljes kiváltására."
Itt a lényeg, nem lenne szabad állami támogatásokat adni a hatalmas EV mamutokra.
Városi ill. ingázó autónak jó, arra olcsóbb és a városból kiszorítja (máshová viszi) a környezetszennyezést.
Vagyis vagy csak városi autónak vagy második autónak való egy benzines mellé.
Pont a városi kisautókra kellene csak bármilyen támogatás.... de hát ez meg nem az autógyártók érdeke, hanem a polgároké... de ugye a pártokat a nagy autós cégek tudják támogatni, a polgár szavazatát meg valami hamis maszlaggal is meg lehet szerezni. -
Ahogy a tesla nyilatkozta-> az elektronikai alkatrészekre mint ROM RAM kijelzők szenzorok 5 év a hasznos használati idő!
Amikor leírsz ilyeneket, azt te magad egyébként elhiszed vagy csak a topik közönségét próbálod szórakoztatni azzal, hogy minél nagyobb marhaságokat boríts ide?
-
8th
addikt
Na igen. Vezessnél újabban csúcsra járatják a villanyautó fikázást, vagy szimplán csak a kattintásokra utaznak. Ennyi erővel a V10 TDI Touareg is alkalmatlan az autópályázásra mert hiába van extrém nagy 100 literes tankja még 350km-t sem tud megtenni padlógázon ennyi üzemanyagból.
-
svgyula
addikt
Hát Urak! Nincs is annál szebb amikor a reggeli dugóba ott égtelenkedig egy 2t-ás villanyautó a belső sávban lemerülve, vagy éppen csak besz@rt valamelyik elektromos vezérlő egység a reggeli párától!
Ahogy a tesla nyilatkozta-> az elektronikai alkatrészekre mint ROM RAM kijelzők szenzorok 5 év a hasznos használati idő! Ez ugye akkor is ha bent áll a garázsban mert ezek az egységek nem kapcsolnak le...........
A hagyományos autóknál van egy vészhelyzeti üzemmód azzal ki lehet araszolni a dugóból. Meg ugye a szegénység jelző amiről tudjuk, hogy bármely körülmény hideg-meleg még x km megtehető. -
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #168 üzenetére
Hagyjuk már ezt.
-
Hieronymus
veterán
Ha azt gondolod, hogy a busz/villamos nem áll dugóban, akkor tévedsz.
De. A városban van S-Bahn és U-Bahn.
Az S-Bahn 8 vonalon közlekedik. Ezek egy törzs vonalba érnek össze a város központjában. A csúcsidőben10 percenként indított járatokkal. A legkisebb pontatlanság vagy probléma dugót okoz a törzsvonalon. Percek alatt torlódnak fel a szerelvények egymás mögött, ha egy szerelvény nem tud időben a következő állomásra behajtani.
Most építik a második törzsvonalat. Ha elkészül megszűnnek a pontatlanságok és szaporítani lehet majd a járatokat. A forgatókönyv szokásos. Egyre lassabban haladnak az építkezéssel, miközben egyre drágul az építkezés.Az U-Bahn kevésbé vannak egy törzsvonalra összeterelve, de ezeken a járatokon is előfordul, hogy megáll a szerelvény és hosszabb ideig nem engedik tovább haladni. 6 darab teljesen önálló vonal van. Ehhez jön 2 kompozit vonal.
Szóval teljesen mindegy mivel közlekedek, a torlódást nem tudom kikerülni. Marad az autó.
-
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #164 üzenetére
Erre illetve az ilyen közlekedésre milyen szempontból tűnik ideálisnak egy bármilyen meghajtású autó? Ha csendben és füst mentesen ácsoroghatok a dugóban az egy ideális közlekedési megoldás?
-
Hieronymus
veterán
Segítek!
Közlekedési dugók! -
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #161 üzenetére
"...városi, nagyvárosi közlekedésre tökéletes ideális az elektromos autó.
Dugóban araszolva...,"Van itt egy kis képzavar az autós közlekedést illetően.
-
Hi!King
őstag
válasz
Hieronymus #161 üzenetére
Hibrid is eleketromosan indul, és álló helyzetben nem fogyaszt, kivéve ha fűt.
Igen, városi közlekedésre, de ha emellett vannak nagyobb utak, akkor oda kell egy másik autó vagy bérelni kell ez esetben. A másik, hogy nem biztos, hogy jó irány, ha a nagyvárosi közlekedés gerincét autókra alapozzuk.
-
Hieronymus
veterán
" de jelenleg csak egy szűk, főként az ingázó réteg számára ideális az elektromos autó."
Pontosabban városi, nagyvárosi közlekedésre tökéletes ideális az elektromos autó.
Dugóban araszolva érdemes a fogyasztásokat összehasonlítani. Míg az elektromos járművel, elindulok, haladok 2 métert és ismét meg kell állni esetében. A mozgásba fektetett energia egy részét képes visszanyerni az autó. A belsőégésű motor még álló helyzetében is fogyaszt. Az automatikus start - stop rendszerek gyorsan adják fel a harcot. Néhány megállás után már nincs stop. A semmiért pöfög el az üzemanyag. -
Noukoum
veterán
válasz
Hieronymus #120 üzenetére
Nem én írtam 6 óra töltést egy München-Szeged úton.
-
Hi!King
őstag
És egyébként ha jobban el fog terjedni, akkor baromi sok villámtöltő kell majd, mert az emberek többsége hasonló időszakban megy szabadságra, a lakosság jelentős része hétvégente nem dolgozik, ráadásul vannak a hosszúhétvégék és a közös kulturális szokások, mint Karácsony.
Mint írtam, szerintem ezek meg lesznek ugorva, de jelenleg csak egy szűk, főként az ingázó réteg számára ideális az elektromos autó.
-
Hi!King
őstag
Ez az elmélet, a gyakorlatban meg tönkrevágja a hétvégi programot, ha meg kell állni villámtöltőnél, főleg téli időszakban, amikor rövidek a nappalok, és az aznapi program nappalhoz kötött.
Ja, ha viszonylag kevésszer mész sokat, elvileg bérelhetnél, a gyakorlatban meg mint írtam, sokkal macerásabb, ráadásul ha főleg hétvégéken teszed, akkor sokkal többet foglalnak, így drágábban találsz autót.
"Ha többet megy, az éves futás 15000 felett lesz. Már nem átlagos használatot takar."
Még mindig azt feltételezed, hogy szigorúan minden hétvégén megy és minden hétvégén ugyanannyit.
Szerk.:
Amit leírtam, az tapasztalat, most mi többet megyünk 20 ezernél, de volt év, amikor 15 ezer alatt voltunk, de majdnem minden programunkhoz kellett volna 500 feletti hatótáv, plusz egyéb macera az előre töltéshez. -
NoZoli
tag
Minél kevesebb alkalommal mész hosszabbat, annál kevésbé éri meg bármilyen, saját autót tartani erre. De ha 580-at mész egy húzásra, kéthetente, az is 1-2 félórás villámtöltéssel megvan. És ott már, nem is hülyeség az a két pihenő beiktatása.
"Amit írsz, nem szélsőérték, ennél az átlagos "hétvégi autós" is megy egy-egy alkalommal többet."
Ha többet megy, az éves futás 15000 felett lesz. Már nem átlagos használatot takar. -
Hi!King
őstag
Azt sem írtam, hogy szigorúan minden hétvégén, és azt sem írtam, hogy minden hétvégén ugyanannyit. Nem elég az átlagot lefedned, ha egyetlen autót akarsz használni.
Pár példa a saját életembő a mostani időszakban. Pl. most hétvégén Ausztriábam együnk túrázni, egy irány több mint a 290 km, és valószínűleg ott nincs töltő, ha mégis olyan parkoló lenne, akkor van egy, és akkor mondjuk 8 órára rá kellene tenni, ami nem tudom mennyire necces a gyakorlatban, hiszen nem megyünk vissza 2 óra múlva. Otthon nem tudnánk tölteni a ház előtt, tehát előtte valahová eleve el kellene vinni.
-
Hi!King
őstag
Ja, csak ha kéthetente egyszer mész dupla annyit, már nem működik a dolog, illetve ha hetente mész, akkor is lehet nagy a szórás. Irreleváns, hogy mennyit mész, a lényeg az, hogy mennyi hosszút mész. Meg ha mondjuk csak 10-15 olyan alkalom lenne, amikor kevés a villanyautó, már nem biztos, hogy megéri azon alkalmakra benzinest bérelni, de amúgy is macerás, mert el kell hozni valahonnan és visszavinni.
Amit írsz, nem szélsőérték, ennél az átlagos "hétvégi autós" is megy egy-egy alkalommal többet.
-
NoZoli
tag
Mert az is. Ez az autó, újonnan sem nagyon tudott 130 km-nél többet, normál körülmények között. Mint látszik, a 12 pálcikából, már csak 8 van. Úgy még, egész jó a kezdésnél saccolt hatótáv. És ha azt vesszük, hogy padlógázon mentek vele, a képen láthatóan fázó akkuval, kiválóan vizsgázott az autó. Persze, azt sem említi meg a vezess, hogy a videóban azt mondják, ez a legolcsóbb LEAF a UK-ben. És az is baromság, hogy 130-nál ne lenne sokkal több a hatótáv. Sokat számít az a 20 km/h különbség. Az alcímre a legjobban, egy 10 éves Model S tudna rácáfolni.
-
Hi!King
őstag
Nem az éves átlag futás a lényeg, hanem hogy ez miből áll össze. Nekünk volt év, hogy épp ezen 10-15 ezer km között volt, de olyan használattal, hogy annak mondjuk tizede működött volna elektromossal. És sokan lehetnek így, akik nem használják napi ingázásra az autót, viszont hétvégén vagy más alkalommal viszonylag sokat nemmek. Meg úgy mellesleg nagyvárosi vagy agglomerációs viszonylatban nem is biztos hogy jó irány, ha bármilyen autóra szokik rá a többség.
-
Nyilván pont egy régi Leafet kellett választani, mert az az, amiben - mivel nem hűtöttek - kifejezetten rosszul öregszenek az aksik, meg persze amúgy se egy autópályacirkáló.
Legközelebb szedjenek elő egy kispolszkit is, aztán írják meg, hogy a benzines autók is alkalmatlanok az autópályázásra. -
8th
addikt
OFF: Szép kis hergelő cikk a vezesstől. Én aztán tényleg nem vagyok villanyautó fan de picit erősnek érzem az alcímet.
-
NoZoli
tag
Amikor az éves átlag futás 10-15 ezer kilométer, akkor azért, eléggé szűk probléma. Ha már tényleg csak azok járnának belsőégésűvel, akik ennél többet mennek, nagyot változna a világ. Pláne, ha az ezt meghaladó futással közlekedők is, esetleg egy öntöltő hibriddel járnának.
-
Hi!King
őstag
Ez nem egy szűk probléma. Érdemes megnézni a nagyvárosokban, hogy nagyon sok autót nem használnak napi ingázásra, hanem csak hosszabb utakra, de akik használják, ott is általában az az egy autó van hosszú utakra is. Emellett pedig a nagyvárosokban a többség társasházakban lakik. Azaz van egy széles réteg, akiknél még most is csak másod autónak jöhet szóba, ami viszont zöld szempontból nem túl üdvözlendő. Hangsúlyozom, egyelőre, mert ezek a problémák áthidalhatóak, csak még nagyon messze vagyunk az áthidalásától.
-
Hi!King
őstag
Másik topikban írtam róla, épp az autópálya a gond, mert mindenki abból indul ki, hogy hát adottak azok a pihenőállomások, benzinkutak, csakhogy az elektromos töltéssel még ha minden parkolóhely töltőegységet kap, akkor is megötszöröződik a pihenőhelyeken töltött idő, ami nem csak hogy ötször annyi töltős parkolóhelyet igényel, mint eddig, hanem ennek megfelelően forgalmi problémákat is fog okozni.
Nyilván a probléma meg fog idővel oldódni, meg nem egyszerre lepi el annyi villanyautó az utakat, szóval fokozatosan kell építeni az infrastruktúrát, de ami biztos, hogy nem lesz elég, illetve célszerű 5-szörös méretűvé tenni a pihenőhelyeket, hanem új pihenő-töltő helyekre lesz szükség az autópályákon.
A másik megoldandó probléma a városi töltés lesz, mert a mostani kényelmi szinthez majdnem minden parkoló helyre töltő kell majd. És még akkor is vannak helyek, ahol necces lesz, mert pl. lakótelepeken már most minden talpalatnyi helyre odaparkolnak, mert nincsen elég normális parkolóhely.
Szerintem nem külön kellene ezt kezelni, mert eleve sokkal kevesebb autó lenne a fenntartható, nem csak ökológiai, hanem forgalmi és hely szempontjából, idővel szükség lesz valamilyen korlátozásokra, vagy olyan autóárakra, hogy kevesebben tudjanak autót venni és fenntartani.
-
Na ja, az ilyen gigatöltőkhöz valszeg egy új alállomás kell, de ebben az áramszolgáltatók emberei tudnának nyilatkozni.
A másik, szvsz, teljesen elektromos közlekedésre nem lehet átállni. A szomszédban dúló háborúból is kiderült, hogy a rakétákkal elég nagy távolságokról lehet precíz csapásokat mérni. Ha beküldenek minden alállomásba pár rakétát, akkor áram nélkül megáll az élet, vele együtt a közlekedés is.
-
stellaz
veterán
A fő probléma ezzel szerintem az, hogy 30 perces töltés mellett nagyon sok töltő fej kell, ha nem akar várni valaki, akár órákat. Ez a villanyautó terjedésével lesz igazán probléma, mert sűrűn lakott helyeken töltőt csak drágán és valami egyéb hasznos hely kárára lehet elhelyezni ilyen nagy szamban. Abból meg lesznek feszültségek.
A rendszeres otthoni töltés talán ezt tudja mérsékelni, az igaz, de arányaiban a városok esetében ez csak azokra lesz igaz, ahol van mélygarázs vagy dedikált parkoló.
De autópályák esetében is gigantikus töltőállomások kellenek majd, ha az autók jelentős része villany lesz, ráadásul sűrűbben is kell tölteni őket, ezért gyakoribb állomás kell, mint kutakból.
Itt jön be, hogy ha télen egyik se megy el sokat, akkor a töltő infrastruktúrát bizony ehhez kell igazítani, nem a tavaszi napokhoz. Ez iszanyotasan meg fogja nyomni a költségeket. Nem véletlenül kerül többe már most a villany töltés, mint az agyon adóztatott fosszilis üzemanyag. És ez egyre rosszabb lesz ahogy fogynak el az olcsón kiépíthető, megvehető telkek. És akkor ha még jön majd a jövedéki adó, stb a villany áramra vagy a vezetett km-ekre..... Szerintem az autózás elérhetetlen luxus lesz a jövőben nagyon sokaknak, olyan drága lesz egy villanyautó üzemeltetése és megvétele. -
Hi!King
őstag
Pl. azért gond a 15-30 perc töltés, mert ennyi ideig nem állnék meg autópályán, ráadásul így a megállasaim is rögzítettek lennének hogy hol
Az éjszakai töltéssel meg az a gond, hogy nincs hozza városi infrastruktúra, nem mindenki lakik családi házban.
Én elektromos autó párti vagyok, már csak azért is, mert hibriddel nagyon élvezem, mikor full elektromos módban megy, de sajnos jelenleg közel nulla átfedés van a használati szokásaim és aközött, amire egy elektromos autót a jelenlegi technikai szinten és töltőhálózattal használni lehet. Jelenleg ahová jó lenne, oda kerékparozok vagy tömegközlekedek, ahová autózok, oda meg nem lenne jó.
-
NoZoli
tag
Ha megfelelő pénzmag áll rendelkezésedre, a
gyorstöltésvillámtöltés akár 15-30 perc alatt is megvan, az arra alkalmas autóval és töltővel. Az egy éjszakás, kímélő töltés miért gond, ha amúgy is, csak áll a jármű?
A környezetvédelem nem teljesen marketing hablaty. Igenis, kell hozzá a városok lokális szennyezésének csökkentése is. Persze, először hatékonyabban is lehetne ezt csinálni, pl. a lakóházak fűtési és szigetelési korszerűsítésével. -
Utoljára kb. 1-2 éve olvasgattam az elektromos autókról. Tetszeni tetszik, szeretem az elektromos járműveket... de, hogy valamit "gyorstöltéssel" 1 álló óráig kelljen tölteni, kímélő töltéssel, meg egy éjszakát, az még mindig kicsit vad.
A környezetvédelem meg marketing hablaty. A légiforgalmat ritkítsák meg inkább, ha annyira a közlekedésen akarják korlátozni a károsanyag kibocsátást.
-
NoZoli
tag
Éppen egy éve volt hír, hogy a szomszédban, a VW hatótávja tűnt kevésnek egy usernél, ő a kereskedőt perelte, első fokon nyert is. Ennyit a Tesla és Korea fikázásokról.
Kevés volt a hatótáv, visszaperelte az e-Golf árát -
Sanya
nagyúr
válasz
Hieronymus #123 üzenetére
Ne már, ezért a pénzért kapok akár 18 liter benzint is!
-
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #120 üzenetére
Szerintem nagyobb probléma, hogy lassan dupla annyiba kerül villanyautót nyilvános helyen tölteni, mint a hagyományost tankolni.
És az is bejött,.amit évek óta mondok, hogy az olcsóbb, lassan tölthető villanyautókat lesz a legdrágább tölteni.
-
Sanya
nagyúr
válasz
Hieronymus #120 üzenetére
Akkor megtudnád, hogy milyen az égő lítiumakksi szaga.
-
Hieronymus
veterán
Mondta valaki az ellenkezőjét?
A 45 perc amúgy is elmegy a megállásokra. Ha gyerek is van az autóba, még több idő.
Amúgy az Ionity töltőhálózat 350 kW-os töltőpontokat biztosít Európában. Magyarországon 5 van ezekből. Nagyon jó töltési időt biztosítanának, ha az autók fel tudnák venni a teljes töltési sebességet. 5 perc lenne a teljes töltés ideje, 2 óra helyett, az én autómnál.
-
Noukoum
veterán
válasz
Hieronymus #118 üzenetére
München-Szeged távot megcsinálod 45 perc töltéssel. Ma, nem 30 év múlva.
6 óra töltéssel Lisszabon-Szeged távot teszel meg.
-
Hieronymus
veterán
Nem utazási idő a 6 óra, hanem az út közbeni töltési idő.
"Generációk nőnek fel mire elér valaki Münchenből Szegedre egy elektromos autóval." ????
Németországban 56.626 töltési pont áll rendelkezésre.
Ausztriában 10.400
Budapest 721
Szeged 35
Kecskemét 38
Győr 54
Még Felcsúton is van legalább egy töltőállomás.A számok vélhetően elavultak. Folyamatosan épül tovább a töltőhálózat.
-
Noukoum
veterán
válasz
Hieronymus #116 üzenetére
Nem 6 óra hanem 600 év a töltés. Generációk nőnek fel mire elér valaki Münchenből Szegedre egy elektromos autóval.
-
Hieronymus
veterán
"Mert azért az, ha mondjuk azt mondják, 500 km-t megy ez az autó egy töltéssel, akkor híre megy, hogy már használható elsődleges autónak is, közben télen sokak igényeit egyáltalán nem fedi le."
Elsődlegesen nem az a gond, hogy 500 Km helyett csak 300-at teljesít az autó hidegben.
Az a baj hogy a töltési idő nagyon sok. Egyenáramról 2 óra az autóm töltési ideje. Váltóáramról 4 óra. Egy fázisról meg legalább fél nap.Ha mindenütt minőségi töltő van, akkor 6 órányi töltést kell kalkulálni például München - Szeged úton. De ez sokkal több mert kevés helyen van egyenáramú töltés. Ráadásul nem lehet az autóba egy 5 literes benzinkannával annyi energiát vinni, hogy a saját erejéből eljusson az autó a következő töltőoszlopig.
Ha minden töltőoszlopnál negyed óra lehetne feltölteni az autót, már elfogadható kompromisszum lenne. De ettől még messze vagyunk. Még akkor is ha az autó már tudná.
-
Nem lenne sok megadni, csak annyit kellene tenni a hatóságnak, hogy meghatározza, hogy mit kell megadni. Jelenleg ez a WLTP szabvány. Ezt kell megadni. Ezt megadja a Tesla.
(Arra lennék kíváncsi, hogy mondjuk egy KIA használati utasításában benne van-e, hogy nagy hidegben akár 50%-ot is csökken a hatótáv. Gyanítom, hogy nincs benne, mert nem is kell, hogy benne legyen, ha nem írja elő egyetlen jogszabály sem...) -
Hi!King
őstag
válasz
MasterDeeJay #19 üzenetére
Ja, csak az elektromos autóknál, élen a teslával, a marketing kampány középponjában áll ez a szám, amely egyébként hidegben nem kicsit kisebb, mint mondjuk a 9 l vs. 8.5 l fogyasztás.
Mert azért az, ha mondjuk azt mondják, 500 km-t megy ez az autó egy töltéssel, akkor híre megy, hogy már használható elsődleges autónak is, közben télen sokak igényeit egyáltalán nem fedi le.
Igen, utána lehet nézni, lehet kalkulátorokat nézni, de ez minden másra is igaz, itt viszont a probléma nem ez, hanem az, hogy egyrészt hamis képet adva nyomják a reklámot, másrészt minden ilyen utánanézés már nem a hivatalos gyári adat, nem a gyártótól származik, szóval a gyártó maga nem tett eleget a tájékoztatásnak.
-
btprg
senior tag
Lehet ilyen hozzáállással lenni, hogy minden mindegy, mert a gép van értünk és le van szarva hogy mi lesz vele, én nem csinálnám, mert nem csak egy eldobható tárgyként tekintek az ilyen komplex gépekre. A wc-re is autóval menés tipikusan nem kényszer, hanem kényelmeskedés.
-
btprg
senior tag
"Emlékszem, volt egy Fiat Ritmom, ami télen simán 15-20 liter között evett, ha rövideket mentem"
Ez valami nagyon durva műszaki hiba és/vagy user error lehetett
(User errornak számítom azt is, ha -10 fokban rendszeresen beindítottad szerencsétlen autót azért, menj vele 2 kilométert.) Porlasztós autónál a kézi szívatóval pont jobban lehet spórolni, mert bizonyos körülmények között már akkor is vissza lehet tolni amikor még amúgy igényelne a motor dúsítást, és az automata még nem kapcsolna le teljesen.
-
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #102 üzenetére
Azt hiszem ezt jól összefoglaltad.
-
Hieronymus
veterán
" Emlékszem, volt egy Fiat Ritmom, ami télen simán 15-20 liter között evett, ha rövideket mentem, mert kézi szívatója volt, nyáron simán elvolt 7-8 literrel. A kézikönyv nem említett ekkora fogyasztásnövekedést."
A Teslának nincs szívatója. Az emlékeidet meg hagyjuk. Meg a roncs állapotú Fiatot. A modern Otto motoroknál sokkal alacsonyabb a fogyasztás eltérés.
Kéziszívató sincs, hogy elfeledkezzen a vezető róla.A korábban a fizika törvényeire hivatkoztál. Ami teljesen hibás. A mozgástan, ami a járműre is vonatkozik mechanika. Az akkumulátorban viszont kémiai pontosabban elektrokémiai folyamatok vannak. Ha akarod, akkor a kvantummechanikát is ide hozhatod, ( ami szintén mechanika). a folyamatok részben ennek a mechanikának a szabályai szerint is leírhatóak.
Dehát mindegy is. Eléggé egyedül maradtál a szerény véleményeddel. -
Persze, de akár lehetne is ekkora eltérés. Emlékszem, volt egy Fiat Ritmom, ami télen simán 15-20 liter között evett, ha rövideket mentem, mert kézi szívatója volt, nyáron simán elvolt 7-8 literrel. A kézikönyv nem említett ekkora fogyasztásnövekedést.
A koreai bíróság persze így döntött (nyilván azért ilyen kis összeg volt büntetés, mert ők is érezték, hogy mekkora szánalom már ezért megbüntetni valakit...).
Amúgy csak megjegyzem, hogy láttunk már olyat, hogy egy bíróság a külföldi konkurencia ellen döntött egy olyan ügyben, amiben a hazai szereplő meg sincs vádolva...
Új hozzászólás Aktív témák
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Bluetooth hangszórók
- Melyik tápegységet vegyem?
- Google Pixel topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Battlefield 6
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- További aktív témák...
- Eladó karcmentes Realme 7i 4/64GB / 12 hó jótállással
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- Bomba ár! HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256 GB /Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest