-
Fototrend
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Aktív témák
-
ztsoft
őstag
válasz
MadMancs
#121924
üzenetére
Ok, de van két, ezzel ellentétes dolog.
Egy, a képen látható, hogy lejár 2 nap múlva, ezek szerint itt hazudtak és 08.11.-én 23:59-kor elvették.
Kettő, a korábbi hsz-emnél látható, hogy már 19:36-kor sem ment a mobil net (a vezetékes net több, mint egy órával előtte lehalt, csak ekkor hívtam fel Őket), sőt, 23:37-kor sem ment, mikor már a vezetékes net jó volt.Mindegy is, kenjék a hajukra. Ahogy, a szerintük visszajáró ~ 700 FT-omat is képtelenek kifizetni már több mint fél éve, bezzeg ha én tartoznék, na mindegy. Vegyenek belőle koporsó szöget.
-
ztsoft
őstag
válasz
ztsoft
#121922
üzenetére
Még jó, hogy nem megy a mobil net, eltűntek a bitek a Vodafone rendszerében. Tegnap még erről néztem meg, hogy nem-e karbantartás miatt nincs vezetékes net. Meg egyben megnéztem, hogy mennyi van még a 10 GB-ból, ~ 9,8 GB volt. Ezek szerint a 3 karbantartási pdf dokumentum, meg a pár oldal letöltése kimerítette a keretet.
Köszi Vodafone! Beigazolódik, hogy jó döntést hoztam tavaly decemberben, mikor Dominó SIM-et vettem.
-
ztsoft
őstag
Központi hiba, Mátraszőlős érintett, de nem csak a vezetékes net, a mobil is lehalt (pedig itt a 10 GB ajándék net, ami most jól jönne
). Előreláthatólag hajnalra tudják kijavítani a hibát. -
ztsoft
őstag
válasz
zzola
#121466
üzenetére
Persze, nem is azt állítottam, hogy a Te hibád. Sajnos, nagyon nagy a fejetlenség a Vodafone-nál, rengeteg a valótlan, félrevezető információ, meg a képzetlen ügyfélszolgálatos (tisztelet a kivételnek).
#121467 cocka
És ha véletlenül Pesten van dolgod, nem lehet valahogy a Lechner Ödön fasoron leadni? És akkor nincs posta, mert én voltam a "postás".
Erre nem tudom a választ, tenni kell egy próbát.
És azt az ügyfelek kötelesek tudni, hogy melyik nem viszonteladói?
Nem, de az üzletben megmondják. Ahogy az sem mindegy, hogy melyik postán akarod feladni a csomagot, külön lista van róla.
-
ztsoft
őstag
válasz
zzola
#121461
üzenetére
Amennyire én tudom, a felvásárlást követően még le lehetett adni a készülékeket a hivatalos (nem viszonteladói) Vodafone üzletekben, de már egy ideje (talán a díj befizetéssel együtt ezt is kukázták) nem lehet.
Én az összes készüléket postán küldtem vissza, de az sem volt egyszerű, a valótlan, félrevezető információk miatt.
-
ztsoft
őstag
válasz
kabelmania27
#121403
üzenetére
Itt vagy meghibásodás van, vagy rossz beállítás, azóta is ugyan olyanok az értékek, még a hajnali hűvösebb idő sem hatott rá.
-
ztsoft
őstag
Arch Linux, Plasma 5 (KDE), Firefox működik.
Az viszont hozzá tartozik, hogy csak feltöltőkártyás mobil előfizetésem van. Nálam maradt minden a régiben, maradt a két fiók (egy élő, és egy tiltott mobil) azonos néven, a régi jelszóval simán beengedett, nem kellett jelszót változtatni, pin kódot megadni.
-
ztsoft
őstag
válasz
M0RGI
#120646
üzenetére
Nem is tudtam, hogy a Vodafone ennyire előre jár a technológiában, Film+ HD analóg csatornaként.
Viccet félre téve, ez van ha központban olyanok dolgoznak, akiknek fingjuk nincs az egészhez. Egyet tehetsz, 1270, ahogy a szövegben is olvasható. Azért kíváncsi lennék a válaszra is, hogy hogyan sikerült ezt összehozni.
-
ztsoft
őstag
válasz
ates2
#120320
üzenetére
Nem is írtam, hogy a bix.hu-ra van csomagvesztésem.
Az, hogy csak annál az egy eszköznél jelentkezik, hogy nem válaszol minden ICMP kérésre, az lehet hiba vagy magas terhelés.De ha megnézed a második képet, ott látszik, hogy a HGW sem áll a helyzet magaslatán, 1 csomagvesztés, 1000 feletti ping (nem is értem, hogy az 1. hostnál miért az 176.63.51.254-et írja a 192.168.0.1 helyett, pedig router módban van a HGW).
Az viszont biztos, hogy nem igazán jó érték az 500 feletti ping (a legrosszabb érték).
-
ztsoft
őstag
Nem tudom mennyire hiteles oldal, de elég jól tükrözi az itt olvasottakat, [link].
-
ztsoft
őstag
Nálam tökéletesen működik a HGW webes felületén a router <-> modem mód váltás. Mind a sebesség, mind a ping közel azonos mind két módban. A saját router egy TP-Link TL-WDR4300.
A fekete CBN főbb adatai (Vodafone-os fw):
Hardver verzió: 4.11
Szoftver verzió: CH7465VF-NCIP-6.15.20.2-1-NOSH -
ztsoft
őstag
válasz
theooracy
#119072
üzenetére
Én itt az 50-es jelszintet (dBmV) mondanám a feltöltési csatornákon, de majd a Topikgazda úgy is kijavít, ha tévedek. Amúgy az a kettő 49-es érték sem valami biztató.
Én azt csinálnám a helyedben, hogy bejelenteném internet hibára, ha nem csinálnak semmit, akkor újra, ezt addig, amíg ki nem javítják a hibát. Sajnos mást nem tudsz tenni.
-
ztsoft
őstag
válasz
theooracy
#119058
üzenetére
Annyit tehetsz, hogy megnézed mi okozza a hibát, amit belépve a HGW webes felületére, majd a "Haladó beállítások", majd oldalt "Eszközök", azon belül "Hálózat állapota", itt az első 3 fül tartozik szorosan a hálózathoz (ezekről készíthetsz képernyő képet). Ebből talán kiderül, hogy pontosan hol a hiba, de valószínűleg megoldás nem lesz rá (hálózati hiba is lehet).
Más.
Eddig erre sem volt példa, de most összejött neki.
15-05-2022 06:22:25 warning [DC:53:7C:99:90:1E][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 40
-
ztsoft
őstag
válasz
theooracy
#119040
üzenetére
Szia!
Egy újraindítás (áramtalanítás) helyre szokta hozni. Ezt akkor szokta kiírni, mikor nem tud minden csatornához rendesen (hiba mentesen) kapcsolódni.
#119039 sb
Igen, ez a fajta hullámzás nálam is jelen van, saját mérés, ami 15 percenként mér 3 különböző szerverre (speedtest CLI).
Koaxos területen ha nincs TV előfizetésed, akkor nem kell elosztó, egyből a HGW-be megy a koax.
-
ztsoft
őstag
válasz
petakpa1
#119007
üzenetére
Nálam az áramtalanítás nem oldott meg semmit (még a hosszabb, több órás sem). Amíg a gyári fw volt rajta, addig egy kicsivel jobb volt a helyzet, de amióta megkapta a Vodafone-os fw-t, azóta csak rosszabb lett. Valószínűleg itt a hálózat állapota és a sok kiszórt 500-as net (már a UPC idejében is érezhető volt, hogy instabilabb lett a hálózat emiatt, az addig mindig a maxot hozó letöltés, csak ritkán érte el a maxot, majd egyre rosszabb lett) lehet a felelős ezért.
Szerencsés helyzetben vagy (hozzád hasonlóan még egy páran itt a fórumon), hogy nincsenek komolyabb hibák, másoknál meg pont fordítva van, szinte csak a hibák vannak.
-
ztsoft
őstag
Az említett hölgy a postán, már a 2000-es években is ott dolgozott (lényegében ismerem is, mindig nála vettem a lottó szelvényt), így elhiszem Neki, hogy ott soha nem volt UPC doboz. Nem mellékesen a volt kollégám felesége is ott dolgozik és Ő sem hallott még ilyen dobozról.
Lehet, hogy máshol volt, de konkrétan ott nem volt.
-
ztsoft
őstag
válasz
GoodSpeed
#118848
üzenetére
A Vodafone-os üzletben a hölgy elmondta, hogy nem is érti, miért mondják, hogy az üzletben is le lehet adni az eszközöket, mikor feléjük ilyen jelzés nem érkezett a Vodafone-tól, sőt, erre kialakított raktár helységük sincs.
Ja, én is azt hittem, hogy origami lesz, de a postán mondták, olyan hogy UPC (Vodafone) doboz az nincs, nem is volt soha (Pásztó 1-es posta). Mikor kérdőre vontam az ügyfélszolgálatost, hogy miért állítanak olyat, ami soha nem is volt, akkor csak hebegett.
A közeli számítógépes boltban kértem dobozt a Mediacardnak, hogy vissza tudjam küldeni. Egyedül az ingyenes szállítás volt csak igaz, ennyit róluk.
-
ztsoft
őstag
válasz
MadMancs
#118765
üzenetére
Azért ha kábelen használ 1 szem PC minden oprendszer tartalmaz egy minimum olyan szintű tűzfalat mint ami HGW ben van.
Ebben nem lennék annyira biztos, bár nem ismerem a mostani Windowst (XP óta nem használom, amiben szinte dísznek volt a tűzfal). De más oprendszer nem biztos, hogy alapból konfigurált és bekapcsolt tűzfallal rendelkezik, emlékeim szerint az Ubuntu 12.04-es tartalmazott ugyan tűzfal programot, de nem volt bekapcsolva, sőt, a bejövő kapcsolatok is engedélyezve voltak alapból (policy). Tudom, linuxot nem az átlag felhasználó használ (de mára egyre többen telepítik az egyszerűsége miatt).
Szerintem nem sok eltérés van a spam-elő és az átjáró házzá váló PC között. Mind kettő fertőzött gép, mind kettő a szolgáltató hálózatát használja (akár támadásokra is).
-
ztsoft
őstag
válasz
MadMancs
#118755
üzenetére
Valami nem teljesen tiszta.
Ez eddig is így volt. És ezek szerint Te nem ismered a modem mód fogalmát.
Mit is írtam? A szöveg nem teljesen fedi a valóságot ("valami nem kerek"), azaz, félrevezető. A modem üzemmód nem egyelő a wifi kikapcsolásával, sőt, akár biztonsági kockázatai is lehetnek.
Pont az a lényege hogy kikapcsol minden router funkciót és a wifit. Csak mint modem üzemel. Mint ahogy a neve is mutatja.
Most akkor, hogy is van, ki nem ismeri a modem üzemmód fogalmát, én vagy a Vodafone? A fentebb idézett szöveg nem ezt mondja, csak a wifit említi! Főleg nem említi a publikus IP cím biztonsági kockázatát (mai világban ez szerintem igen is fontos).
Egy mezei user nem tudhatja, hogy mit is jelent a modem üzemmód, ha már van hozzá leírás, akkor értelmesen kellene használni (bőven volna hely még hosszabb leírásnak is az oldalon). Bezzeg máshol tele tudják felesleges sárga figyelmeztető háromszöggel rakni az oldalt, ide már nem jutott belőle.
#118756 Intruder2k5
Ez igaz, a nálam lévő TC is ilyen volt régebben, de nem erre akartam rámutatni.
-
ztsoft
őstag
Nálam nem változott semmi, ugyan olyan a net, mint előtte.
De valamit mókolhattak, mert megnézve a sebesség teszt eredményeit, május elsején 14:00 - 14:15 között a Vodafone sebességmérő szervere behalt, azóta 1 - 10 Mb/s-es sebességeket mér.Más.
Eddig nem is nagyon figyeltem, hogy a modem üzemmód oldalán milyen szöveg szerepelt (a régi fw-ben), de most feltűnt, hogy valami nem kerek.A Modem üzemmód kikapcsolja a CH7465VF WiFi funkcióját, így saját vezeték nélküli routert csatlakoztathatsz az eszközhöz.
Vagy változott a modem üzemmód, vagy nincsenek tisztában a jelentésével.
-
ztsoft
őstag
válasz
cocka
#118699
üzenetére
Nem tudom, hogy Nálad milyen box volt, de a nálam lévő tökéletesen teszi a dolgát (Rikomagic MK22 Plus, 3/32). Igen, a 9.2.8-as CE van rajta eMMC-n (Samsung van benne, sebesség teszt), simán viszi a 250 Mb/s-es teszt videót gigabites hálózaton keresztül a NAS-ról (efölött már látható akadás, röccenés), így a 15 Mb/s meg se kottyan neki. A DRM-es videókkal sincs gond, jelenleg a 4.10.2252.5-ös Widevine CDM van telepítve, az RTL Most+ is megy.
Igen, 3 GB RAM van benne. Gondolom tudod, van az a dolog, hogy hardveres dekódolás, nos ebben az esetben a CPU malmozik, mert más dolga nincs. Amúgy a CPU is elboldogul az olyan kódolású videókkal, amiknél nincs hardveres dekódolás, pl. anime. A kadenciahelyes lejátszás is tökéletesen működik. Az, hogy Nálad ezek nem működtek, az egyszerűen user error, és nem a box hibája.
A lejátszónak semmi baja, nem gyenge a CPU benne. A jelenlegi net sebességet (150 Mb/s) még úgy is ki tudja hajtani, hogy a kapott adatot eMMC-re írja, így a Youtube videó lejátszás nem lehet gond. Gondolom megvan a Vero 4k+ box, abban az S905D SoC van OMSC-vel, már ismerek egy komoly házi mozi használót, akinek ez a lejátszója. Biztos vagyok benne, ha sz@r lenne, nem használná.
És próbáltál már az S912-ődön mondjuk USB-ről vagy helyi hálózatról lejátszani egy 4K-s videofájlt?
Igen, nem is egy filmet végig néztem már rajta a NAS-ról, szaggatás nélkül, még csak röccenés sem volt. Ezek után Nálad két hiba lehetőség van, 1, nincs meg a kellő hűtés és túlmelegszik (igaz, az elején jól kellene működnie), ekkor szokott szaggatni, 2, a beállítások nem megfelelőek, nincs minden hardveres dekódolás engedélyezve.
Ajánlom az Amlogic-os topik meglátogatását a segítségért, meg fogsz lepődni, hogy a le fosozott box mire képes.
Amúgy többen tértek vissza a régebbi (CE 9.2.8) verzióra az újabb boxokon is, mert az új verzióban több hiba van. -
ztsoft
őstag
válasz
MadMancs
#118694
üzenetére
Ezt értem, meg el is fogadom, de, a 150 Mb/s-es csomaghoz csak ezt a HGW adják, így esélyem sincs cserére (amúgy ez előtt TC volt nálam, de az sem volt sokkal jobb). Meg modem módban is ugyan ilyen.
Ami jobban szemlélteti a net milyenségét, az, az Amlogic S912-es box CoreElec-kel. Itt az Inputstream kiegészítő csak ~8 mp pufferrel rendelkezik, a FHD-s Youtube videó még nézhető, de a 4K-s (~ 10 - 15 Mb/s) már szinte nézhetetlen. Ha egy 150 Mb/s-es net nem tudja folyamatosan biztosítani azt a 10 - 15 Mb/s-et, akkor az már pocsék. Hiába állítom meg pillanatra, hogy utol érje magát, ugyan úgy pár másodperc után megáll a videó.
-
ztsoft
őstag
válasz
zeon.hu
#118691
üzenetére
Nálam is random elmegy a net, már netes rádiót sem lehet hallgatni, hol kihagy időnként, hol teljesen megáll.
Régen (UPC idejében) a mérések 90 %-ában hozta a maximális letöltési sebességet (120 Mb/s, kicsivel többet is), most ez 10 %-ra eset vissza, 30 %-ában még a garantált sincs meg. Összességében elmondhatom, kalap sz@r a net.
-
ztsoft
őstag
válasz
Toth_Jani
#118497
üzenetére
Nincs benne ilyen lehetőség (legalább is én nem láttam).
De már ezt is sikerült elb@szniuk (kép).
Ahogy látható, mind a 2,4 GHz, mind az 5 GHz engedélyezve van.
De itt már az 5 GHz-hez kapcsolódó beállításokban csak az SSID név módosítható, a többi le van tiltva.
Még a gyári fw-ben ez jól működött.Nem is a Vodafone lenne, ha nem lenne benne valami elb@szva.
-
ztsoft
őstag
válasz
blakey
#118362
üzenetére
Persze, csak ennyire már nem akartam ennyire belemenni (szerintem a szolgáltatói eszközök egy ideig nem is fogják támogatni).
Ha már saját router, akkor jöhet az OpenWrt is, ami szintén támogat egy pár megoldást rá, [link].
#118363 tomp
Csak nehogy a végén az jöjjön ki, hogy a Vodafone többet fizet Neked vissza kötbér formájában, mint amit eddig fizettél Nekik.
-
ztsoft
őstag
válasz
vigyory71
#118359
üzenetére
Köszönöm a részletes ismertetést a témában (igaz, nekem ezzel nem mondtál újat, de másnak jól jöhet).
Én csak a képen látható szövegre reagáltam (ahogy írtam is, tudom, hogy magára a forgalomra vonatkozik a titkosítás).
Ha már szóba került a Firefox, nos, Linux alatt is elérhető az általad vázolt DoH, annyi különbséggel, hogy nem a saját DNS szerverük felé küldi, hanem a listából kiválasztható (vagy egyéni) felé.
Ha valakinek nagyon kell a "titkosított" DNS, akkor van választási lehetősége, egyre többen adják (még ingyen is) a szolgáltatást.
-
ztsoft
őstag
válasz
rayoliviero
#118104
üzenetére
Szia!
Kellene kapnod egy végelszámolási számlát, amin szerepel az összeg meg a fizetés mikéntje, mivel egyedi számlaszámra történt eddig a befizetés (nyilván ezt törölték a szolgáltatás lemondásával).
De pontosabb infót a Vodafone üzletben vagy az ügyfélszolgálaton tudnak mondani (én a személyes ügyintézést ajánlom, az ügyfélszolgálat sok esetben nincs a helyzet magaslatán).
-
ztsoft
őstag
Akkor nagyobb lehet a baj, mint gondoltam. Elég nagy a távolság közöttünk, hogy kiderüljön, nagyobb területet érint, Nógrád megye, Mátraszőlős
-
ztsoft
őstag
válasz
Kapanyél
#117758
üzenetére
Én sem fogom ajánlani senkinek, sőt, még le is beszélem azokat, aki hozzájuk mennének.
#117759 Inhouse
Nem lenne nagy kiélés, 0 - 10-ig kellene pontozni, azaz, a válasz SMS-ben csak egy számot kellene elküldeni.
Kivárom a 30 napot az utolsó hívásom után, ha addig sem érkezik meg az összeg, akkor ismét felhívom a panaszkezelést, majd közlöm velük, hogy vegyenek az összegből koporsó szöget, mert szükségük lesz rá, tenni fogok az ügy érdekében (csak, hogy tudjanak róla, az elégedett ügyfél visszaadja azt, amit kapott).
-
ztsoft
őstag
válasz
Inhouse
#117745
üzenetére
Én tavaly december 10.-e óta várom a vissza igényelt összeget, már kétszer tettem panaszt, de még eddig nem történt semmi (igaz, ez mobil telefonnal kapcsolatos ügy). Szóvá tetem, hogy nincs semmilyen értesítés, sem a vissza igénylésről, sem a panaszról, de ugyan úgy nem jött a másodiknál sem.
Ezek után jön az SMS, hogy pontozzam, mennyire vagyok elégedett, mennyire ajánlanám a Vodafone-t. Még van bőr a képükön megkérdezni. Még azt sem érdemlik meg, hogy választ küldjek rá.
-
ztsoft
őstag
válasz
vargalex
#117643
üzenetére
Azért különbözik, mert képtelenek egy normális weboldalt megcsinálni, az adatokat biztos, hogy nem a számlázási rendszerből szedi. Sokszor a fizetendő összeg sem egyezik, elég hozzá egy jóváírás vagy módosítás.
#117650 kezo0
Az egységes fejlesztés jegyében.
Nem, rosszul tudod, ez a "közvetlenebb ügyfélkapcsolat kialakítása" megvalósítása. Jelentsen is ez bármit a fejükben.
-
ztsoft
őstag
válasz
Toth_Jani
#117613
üzenetére
Nálam is hülyeséget mért (150/10-es net).
Mérés közben még 500 fölé is felszaladt (még hirtelen el is gondolkoztam rajta, hogy a Vodafone ismét emelt a csomagon). Csináltam is gyorsan egy mérést a speedtest CLI-vel, nos, a valós eredményt kaptam.
speedtest -s 2073 Speedtest by Ookla Server: Magyar Telekom Plc. - Budapest (id = 2073) ISP: Vodafone Hungary Latency: 24.11 ms (3.80 ms jitter) Download: 98.30 Mbps (data used: 163.3 MB ) Upload: 9.84 Mbps (data used: 6.3 MB ) Packet Loss: 0.3% Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/78eae9f3-70ba-4c3a-a5cb-99d1aad34c06
-
ztsoft
őstag
válasz
MadMancs
#117328
üzenetére
Az a baj, hogy egy ilyen nagy cég nem engedhetné meg magának az ilyen dokumentumokat. Ennyi erővel az ÁSZF-t is kiadhatnák így.
Ja, nem 98 oldal, de feleslegesen 2 az egy helyett. Így is lehet magyarázni.
Olvasható 800 %-os nagyításnál, de ez már nem mondható el a Vodafone logóról.
A másik az, hogy bárki megnyitja, egyből az jön le neki, hogy ez meg mi. Ezzel nagy mértékben rombolják a Vodafone megítélését, ami mostanában amúgy is zuhan.
-
ztsoft
őstag
válasz
Inhouse
#117308
üzenetére
Ez nem az első ilyen. A kedves Zsuzsika nénit elfelejtették megtanítani a pdf dokumentum készítésére, önszorgalomból meg erre telik.
Viccet félre téve, sajnos, én látom az összefüggést ez és a szoftveres (akár a számlázást, akár az ügyfélszolgálatot nézzük) megoldásaik között.
-
ztsoft
őstag
válasz
ztsoft
#116463
üzenetére
A múltkori Twitter-es akciójuk után itt az újabb, most SMS-ben próbálkoztak.
Tisztelt Ügyfelünk! Bejelentésére küldött vàlaszunk alapjàn mennyire valòszìnü, hogy ajànlanà a Vodafone-t baràtainak, ismeröseinek egy 0-tòl 10-ig terjedö skàlàn? (0 pont: biztosan nem ajànlanà, 10 pont: biztosan ajànlanà). Kérjük, szàmjegyekkel vàlaszoljon. Az üzenet küldése belföldön dìjmentes. Vodafone
Ezzel csak egy baj van, nem jelentettem be semmit, így nem is válaszolhattak rá.
Most akkor ezt az SMS-t pontozzam, vagy hasra ütés szerűen küldjek egy számot Nekik (gondolom Ők is így választották ki a telefonszámom).
Ahogy látom, egyes magyar ékezetes karakterekkel is gondjaik vannak.
-
ztsoft
őstag
válasz
gduck
#116936
üzenetére
Viszont az én boxomra is azt mondták, hogy nem megy benne a UPC CI+ kártya, mégis sikerült megoldani.
Ahogy nekem is azt mondták az Amiko HD8260+-ra, azon is működött. Kizárólag az első azonosításnál, párosításnál volt gondom, de az ügyfélszolgálatos hölgy (azóta sem fogtam még ki olyan kedves, segítőkész embert a telefonvonal másik végén, ráadásul, tudta is, hogy mit csinál) segítségével sikerült megoldani.
-
ztsoft
őstag
de most nézem hogy ezek a karikák már a reklámokra is átgyűrűztek, durva...
Sőt, előtte még be is mondják, TV, Rádió.
#116900 Mike
Én is így látom, 2004 óta voltam a Vodafone ügyfele (előfizetéses, majd kártyás), semmilyen problémám nem volt velük, de mióta felvásárolták a UPC-t, azóta a mobilos ügyintézés is katasztrófa lett.
-
-
ztsoft
őstag
Egy újabb megmagyarázhatatlan a Vodafone-tól. A Twitter kliensemben arra figyeltem fel, hogy Vodafone-os tweet is van (jó pár éve nem láttam tőlük semmit). Elsőre nem értettem, majd újra elolvasva csak ennyit mondtam, ezek hülyék.

Megnézve a kliens beállításait, hogy hátha nem is nekem szánták, csak rossz helyre ment, de nem, kizárólag csak ezek jelenek meg nálam, Home, Reply, Inbox, Outbox.
Semmilyen havidíjas szerződésem nincs velük, így igazolni sem tudok semmit, sőt, még a Twitter fiókom létezését sem közöltem velük.
Rákattintva hibát írt a Twitter (valószínűleg, időközben törölték), de egy másik felhasználónak is elküldték, [link] (ajánlom a hozzászólásokat is elolvasni
). -
ztsoft
őstag
válasz
LouiS22
#116375
üzenetére
Multi cég méretéből adódó tehetetlenség.
Csak emlékezzünk vissza a kedvencek funkcióra, amit "tévesen" adtak ki, de gyorsan vissza is vontak. A visszavonásnál valahogy nem voltak tehetetlenek, az gyorsan ment.
Persze, a bugos, félkész szoftver mehet a felhasználókhoz.Ez ám a magasztos cél.

#116374 Inhouse
Az a fura, hogy szinte semmilyen kontroll nincs ezeknél?
Amint látod, nincs. Azt csinálnak, amit akarnak.
Valaki, aki értene hozzá és felülbírálná, hogy mit és hogyan csináltak, esetleg visszafogná a dolgokat, amíg nem működnek megfelelően?
Vagy nem mer, vagy nem tud szólni, rosszabb esetben, nincs ilyen ember.
a programozók teszik amit tudnak, közben homokba dugva a fejüket?
Nos, én nem tudnám ezt csinálni (nem tudnék ilyen bugos, félkész dolgot kiadni a kezem közül). Dolgoztam külsős (web) programozóként, volt határidő meg dizájn, de a többi rám volt bízva.
Hogy is volt az új marketing dumájuk? Ja, megvan, "közvetlenebb ügyfélkapcsolat kialakítása", igen, ezt sikerül elérni. Egyre többen küldik el Őket melegebb éghajlatra.
#116378 gduck
Nekem az a tapasztalatom, hogy atomstabil net esetén, atomstabil.
Köszönöm a megerősítést, hogy jó pár ősz hajszállal kevesebb van, mióta nincs TV előfizetésem.
Horizon HD-t légyszi ne említsed egy lapon vele
Miért? Volt aki megvolt elégedve azzal is.
-
ztsoft
őstag
válasz
kezo0
#116372
üzenetére
Egyre jobb ez a Vodafone TV box (akarom mondani, trágyadomb). Még emlékszek rá, hogy mennyire szidtuk a Horizon HD mediaboxot, de ez lassan túltesz rajta.
Megértem a Vodafone-t is, hogy a feltörekvő ifjúságot kell alkalmazni, de nem biztos, hogy az óvodából kellene. Kész röhej, amit művelnek. A UPC sem volt semmi, de lassan túltesznek rajta.
Örülök, hogy már nem vagyok elszenvedője, ismerve magamat, jó pár ősz hajszállal több lenne mostanra.
-
ztsoft
őstag
válasz
vargalex
#116303
üzenetére
Talán én is a jq-t néztem anno. Ok, könnyűnek látszik, de mi van a mértékegység átszámítással.
Machine readable formats (csv, tsv, json, jsonl, json-pretty) use bytes as the unit of measure with max precision
Mivel itt két mértékegység is felbukkan (bit/s, byte), a fenti szöveg szerint mindent byte/s és byte-ban add meg? Nagyon nem mindegy, hogy melyik, nekem nem egyértelmű.
-
ztsoft
őstag
válasz
vargalex
#116295
üzenetére
Köszönöm a hozzászólásod! Tudok róla, de nem igazán találtam értelmes feldolgozó programot a Bash script-hez (json-ra gondolok, nem akartam még pluszba PHP-t telepíteni, azt ismerem), így maradt a hagyományos mód. Nem mellesleg, nem kell még a mértékegységeket is átszámolgatni (lustaság).
Meg tanulásnak is jó volt, úgy is hadilábon állok a szöveges feldolgozással. -
ztsoft
őstag
Nem nagy ördöngösség, csak a kinyert adatokat kell veszővel elválasztott egy sorba kiírni. Íme az enyém.
#!/bin/bash out_file="/path/to/file.csv" # a fájl helye és neve declare -a servers=("2073" "31717" "31271") # szerverek listája # a fájl első sora a fejléc if ! [ -f $out_file ]; then echo '"Date time","Server name","Server id","Latency","Jitter","Packet loss","Download","Upload","Downloaded","Uploaded"' > $out_file fi for s in "${servers[@]}"; do timestamp=$(/usr/bin/date +'%Y.%m.%d %H:%M:%S') data=$(/usr/bin/speedtest -s "$s") if [ -n "$data" ]; then server=$(echo "$data" | grep "Server:" | sed 's/^ *Server: //g') id=$(echo "$server" | grep -oP 'id = ([0-9]*)' | sed 's/id = //' ) server=$(echo "$server" | sed 's/ (id = [0-9]*)//') latency=$(echo "$data" | grep "Latency:" | sed 's/^ *Latency: *//g') jitter=$(echo "$latency" | grep -oP '[0-9.]* ms jitter' | sed 's/ jitter//') latency=$(echo "$latency" | sed 's/ *([0-9.]* ms jitter)//') download=$(echo "$data" | grep "Download:" | sed 's/^[ \t\r]*Download: *//g' | sed 's/ *$//g') download_data=$(echo "$download" | grep -oP 'data used: [0-9.]* [kM]B' | sed 's/data used: //') download=$(echo "$download" | sed 's/ *( *data used: [0-9.]* [kM]B *)//') upload=$(echo "$data" | grep "Upload:" | sed 's/^[ \t\r]*Upload: *//g' | sed 's/ *$//g') upload_data=$(echo "$upload" | grep -oP 'data used: [0-9.]* [kM]B' | sed 's/data used: //') upload=$(echo "$upload" | sed 's/ *( *data used: [0-9.]* [kM]B *)//') packetloss=$(echo "$data" | grep "Packet Loss:" | sed 's/^ *Packet Loss: *//g') echo -e "\"$timestamp\",\"$server\",\"$id\",\"$latency\",\"$jitter\",\"$packetloss\",\"$download\",\"$upload\",\"$download_data\",\"$upload_data\"" >> $out_file fi done exit 0
Még nem tökéletes, mert a hibás méréseket (FAILED) nem kezeli le, de használható.
Használd egészséggel. -
ztsoft
őstag
válasz
cigam
#116274
üzenetére
Ezek szerint rájuk is vonatkozik az "5 perces szabály", még jó, hogy a múltkori hívásom 120 percig tartott (kíváncsi voltam, hogy mennyi a max), majd bontották a vonalat.
De van más furcsaság is velük kapcsolatban. Egy ügyet szerettem volna elintézni telefonon, de folyamatosan az adategyeztetést szajkózta (ha akartam, ha nem, ez január 12.-én volt), annak ellenére, hogy SMS-ben Március 8.-át adták meg határidőnek. A kapcsolt ügyintéző nem is értette, hogy miért volt ilyen a rendszer (megvolt az adategyeztetés).
A másik kedvencem, van egy letiltott feltöltőkártyás SIM-em, aminek a fel nem használt egyenlegét szeretném visszakapni. Ezt meg is igényeltem tavaly december 10.-én, persze, erről visszaigazolást nem kaptam. Február elsején felhívtam ismét, hogy érdeklődjek, hogy az ígért 30 napos határidő letelt, de az összeg nem érkezett meg. Az ügyintéző szerint nagyon sok ilyen visszafizetés van és csúsznak vele, lehet 60, de még a 90 nap sem kizárt.
Az is érdekes volt, hogy az adatokat újra elkérte, lehet a korábbi rögzítés a rendszerben nem sikerült.Egy biztos, már csak egy feltöltőkártyám van náluk (összeg nélkül), megvárom az érvényesség lejártát és búcsút intünk egymásnak.
#116276 Faby
Szia!
Attól függ, hogy melyik táblázatra gondoltál. A kép az az NMHH (szelessav.net) oldalról származik (kézi mérés, regisztrációt követően mérhetsz). A saját mérést egy Bash script végzi, ami csv formátumban menti a kapott adatokat.
-
ztsoft
őstag
Ismét valami kezdődik a Vodafone-nál. Online tartalom fogyasztásra szinte használhatatlan.
A saját méréseim is ezt mutatják, [link].
-
ztsoft
őstag
válasz
vargalex
#116212
üzenetére
Szia!
Ez a Vodafone-os fekete CB, (CH7465VF), jelenleg router módban, de bridge módban is ugyan ezt produkálta (a saját router megléte vagy hiánya nem befolyásolta).
Más.
Nálam az említett IP címnél volt olyan az mtr-nél, hogy vastag fehérrel jelent meg a gépnév egy pillanatra, a manban nem találtam erről infót (gyanítom, hogy ilyenkor timeout van). -
ztsoft
őstag
válasz
vargalex
#116203
üzenetére
Nos, nekem van egy tippem. A 89.133.x.x hálózat vagy nagyon terhelt, vagy haldoklik valamelyik eszköz. Mivel már a harmadik ilyen cím ad hibát (magas ping, csomagvesztés), nálam a 4.5-ös végű, Nálad a 4.1-es és a 164.110-es végű.
0.1-es pingre a 4.5-ös végűre nálam sincs csomagvesztés, lehet az sem mindegy, hogy az eszköz válaszol vagy rajta keresztül megy a csomag.
-
ztsoft
őstag
válasz
vargalex
#116142
üzenetére
Akkor közted és a Vodafone szerverei között van a hiba valahol. próbáld meg valami hasonló programmal előidézni a torrent forgalmát (hogy kizárjuk a korlátozást, még ezt is elképzelhetőnek tartom), pl.: mtr, vagy 1 mp alatti folyamatos ping egy külföldi szerverre.
Az, hogy a modem oldalát nem éred el, az lehet pillanatnyi hálózati probléma is, nálam hasonlóan működött a TC, az UB, meg most a fekete CB is. Amíg nem volt stabil kapcsolata a hálózattal, addig a modem oldala elérhetetlen volt, meg net sem volt.
Nálam jelenleg "csak" csomag vesztés és sebesség béli problémák vannak, de az mtr most is megmutatja a gyenge láncszemet (amit a technikus nem ismert el, kép lent, mtr -b 8.8.8.8
), 89.133.4.5. Volt, hogy az mtr indítása után pár mp-cel teljesen elment a net, ahogy a modem oldala is elérhetetlen volt, pedig a LED-ek szerint minden rendben volt.Ha jól emlékszem, akkor 3 hete lehetett, mikor a Vodafone a saját DNS szervereire váltott, 80.244.99.36, 80.244.99.37.
-
ztsoft
őstag
válasz
#72445440
#116131
üzenetére
Kétlem, hogy a túlmelegedés "csak" ~ 1 perces kieséseket okozna. Ilyen gyorsan nem hűl vissza. Szerintem, a túlmelegedés teljes lefagyással járna, amit csak újraindítással lehetne orvosolni.
#116128 vargalex
Én inkább a tápra tippelnék, a torrent jelentette töblet terhelésnél már nem tud megfelelően teljesíteni. Ha van otthon egy másik tápod (esetleg labortáp), érdemes lenne kipróbálni.
-
ztsoft
őstag
Nálam jó minden (GMail, Youtube, kereső, Play) a Vodafone DNS szervereivel.
-
ztsoft
őstag
válasz
gduck
#115616
üzenetére
Számukra ez a legegyszerűbb megoldás, fizesd be. Te meg harcolj velük, a már beszedett összeg visszautalásán.
Ló....t a seggükbe, Ők vonták le a számládról, innentől kezdve, Neked semmi közöd hozzá, oldják meg. Még jó, hogy nem Te javítod ki a sz@r számlázási rendszerüket.
-
ztsoft
őstag
válasz
cocka
#115571
üzenetére
Torrenten kívül hol használsz ki 150 megabites sebességet a weben?
Sok helyen (pl. Arch Linux frissítésekor, nagyobb fájlok letöltésekor, de még simán ide lehet sorolni a weboldalakat is), ez nem egy elrugaszkodott sebesség.
Azt viszont kétlem, hogy a szerver termekben a nagyobb oldalakat kiszolgáló szerverek 100 Mb-es hálón lennének, szerintem itt már több 10 Gb-ről (akár több 100 Gb-ről) beszélhetünk (csak nézz meg egy pár tárhely szolgáltatót).
-
ztsoft
őstag
válasz
gregory91
#115567
üzenetére
Igen, kizárható. A mérést befolyásoló adat forgalom nincs (RSS kliens, Twitter kliens, Pidgin üzenetküldő a laptopon, ahol a mérés is zajlik), meg egy Androidos telefon, Időkép alkalmazással. Kétlem, hogy ezek nagyban befolyásolnák a mérést, még akkor sem, ha mind egyszerre forgalmazna.
Szerintem, itt nem a HGW (CH7465VF) a gyenge láncszem, hanem maga, a hálózat terheltsége.
-
ztsoft
őstag
Egy kis "érdekesség" a Vodafone-nal kapcsolatban. Próbáltam belépni a feltöltőkártyás profilomba böngészőben (tudom, ez a vezetékes topik, de lesz arról is szó) belépni, elég nehéz szülés volt (blokkolót ki kelet kapcsolni, de a nyomkövető védelem aktív maradt).
Nem igazán értem, hogy a belépési oldalon miért kell nyomkövetőket alkalmazni. Simán hozzá férhetnek a belépési adatokhoz. Nos, a vezetékes belépési oldal sem sokkal jobb.
Még egy adalék a feltöltőkártyás csomagokhoz, létezik egy "Alap Tarifacsomag", ami elég érdekes percdíjakat tartalmaz, - volt egy egyszeri 1 GB adat vásárlásom, ami szerintük szerződés módosítás (kitöltve a személyes adataimmal), "Előfizetői szerződés módosítás közös megegyezés alapján előre fizető előfizetők számára", ezek szerint bármilyen adat vásárlás (ami nincs tarifacsomaghoz kötve) egyidejűleg beleegyezés a szerződés módosításába - nos, ez kiverte nálam a biztosítékot.
Mivel a küldött "új" szerződésben nem említették meg, hogy értesítést kapok-e a megszűnő tarifacsomagról, így azt feltételezem, hogy nem.
-
ztsoft
őstag
válasz
kavics
#114188
üzenetére
Több telefon központba, mire kiderült ott kattintottak rossz helyre.
Ez már a UPC idejében is elég sűrűn előfordult. Sajnos a nem kielégítő képzés, hozzá nem értés, fejetlenség, ügyfél hülyének nézése nem szűnt meg a váltással, még azt is megkockáztatom, hogy még rosszabb lett.
-
ztsoft
őstag
válasz
gduck
#114184
üzenetére
Mikorra lenne is belőle valami, én már nem leszek ügyfelük, de benne vagyok. Gondolom az ilyen hívásokat - mint az imént, hogy nem sikerült ügyintézőhöz kerülni - ki lehet deríteni a hatóságnak. Plusz vannak internet sebesség méréseim (saját speedtest-cli és NMHH oldalon), amiket szívesen átadom.
#114185 gduck
Azt is elküldeném egy tanfolyamra, aki ezt a pdf-et készítette, 280 %-ra kellett nagyítani, hogy olvasható legyen.
-
ztsoft
őstag
Annyira fontos volt a hívásom, hogy 120 perc után bontották a vonalat. Valahogy nehezen hiszem el, hogy 2 óra alatt egy ügyfélszolgálatos sem szabadul fel. Ez aztán ügyfélbarát kiszolgálás.
A 2004 óta vagyok ügyfelük, de ez most meg fog szűnni, még ezt valahogy elintézem és irány a konkurencia. -
ztsoft
őstag
válasz
Gyuri27
#114093
üzenetére
Én sem felelnék meg a Home Agent feltételnek:
Stabil internetkapcsolat – legalább 50Mbit/s letöltési, 10Mbit/s feltöltési sebesség; Max ping: 20ms; Max Jitter: 50
Sajnos a 150-es csomagjuk alkalmatlan ezek betartására, egyik feltételt sem tudnám teljesíteni
(még a feltöltés sem stabil, amivel eddig soha nem volt problémám), kétlem, hogy a nagyobb csomagok sokkal jobbak lennének. -
ztsoft
őstag
válasz
gduck
#114070
üzenetére
Nagyon úgy néz ki. Valószínűleg az árak is elszállnak majd. Még egy érdekes dolog a cikkből.
A társaság csúcstechnológiás előfizetői végpontig kiépített optikai hálózatának (FTTH – Fiber to the home), megerősített gerinchálózati és műholdas infrastruktúra-fejlesztéseinek köszönhetően az ország bármely pontján képes magas minőségű szolgáltatást biztosítani.
Ezt valahogy nem vettem észre, tőlem 5 km-re lévő kisvárosban még mindig koax hálózat (Docsis (D3) MODEMES) van, ami jócskán elmarad a jelenleg elérhető legkisebb Vodafone csomagtól (250 Mb/s), [link].
-
ztsoft
őstag
válasz
Exian
#113891
üzenetére
Azért ez komoly, azt még megértem, hogy a lakossági előfizetőket "letolja" a Vodafone, azért a "kis" pénzért nem kapkodnak.
De egy üzleti előfizetésnél, ahol (gondolom) nem kevés összeget hagy ott az ügyfél havonta, azzal is így bánjanak.
Már eleve külön kellene kezelniük a két ügyfélbázist (külön ügyintéző).Látszik, ez is a Vodafone-t minősíti.
-
ztsoft
őstag
válasz
Intruder2k5
#113717
üzenetére
Jogos, az általam linkelt pdf-ben is benne van (az utolsó táblázat), 75 illetve 15/4.
-
ztsoft
őstag
válasz
norbertoth
#113122
üzenetére
Azért nem minden a net sebességét kihasználni, főleg, ha a belső hálózat többre képes. Én azt tartom, hogy a kábeles csatlakozás jobb (kevesebb hiba lehetőség), de nem minden esetben jelent nagyobb sebességet.
Például a TV, kábelen "csak" 100 Mb/s-et tud, ezzel szemben Wi-Fi-n 300 Mb/s-et (unknown). Ennek ellenkezője a laptopom, Wi-Fi-n 433 Mb/s-et, kábelen 1 Gb/s-et (arch-a315).
-
ztsoft
őstag
válasz
asdf_
#112354
üzenetére
Ezt kifejtenéd bővebben, hogy mi köze a HDD-nek a speedtest.net és a szelessav.net méréshez? Még a CPU-t elhiszem, ha böngészőben mérünk a speedtest-en. Maga a mérés RAM-ba történik, nem íródik ki a HDD(SSD)-re.
Az már más kérdés, ha le szeretnénk tölteni valamit, akkor már kell a gyors eszköz (de még itt sem kötelező az SSD, a WD Red 3,5" HDD 147 MB/s írási sebességet tud, ami elég a gigabithez, 128 MB/s).
Nálam a 10+ éves Acer Aspire 5310 laptop (Arch Linux-al, T7200 CPU, 3 GB RAM, 500 GB HDD 5400 rpm) simán hozza a gigabites sebességet a belső hálózatban iperf-el mérve (kifelé a 150-es net sebesség korlátoz).
Aktív témák
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Poco F8 Ultra – forrónaci
- LEGO klub
- Mesterséges intelligencia topik
- Akciókamerák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- 3D nyomtatás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
). Előreláthatólag hajnalra tudják kijavítani a hibát.
Az, hogy csak annál az egy eszköznél jelentkezik, hogy nem válaszol minden ICMP kérésre, az lehet hiba vagy magas terhelés.
Ez esetben már hardver hibáról beszélünk.
Amúgy többen tértek vissza a régebbi (CE 9.2.8) verzióra az újabb boxokon is, mert az új verzióban több hiba van.
Még a gyári fw-ben ez jól működött.
).
Az -u kapcsolóval tisztában voltam.

