Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Hát nem a levegőbe beszélt Abu, amikor azt mondta, hogy az UE 5 motor jobban fekszik az RDNA 2/3-nak.
TPU teszt alapján még a SAM segítsége nélkül is nagyon jól muzsikáltak a komolyabb AMD kártyák a konkurenciával szemben. SAM esetén talán a 7900 XTX 3-6%-os hátránya is "elolvadt" volna a 4090-hez képest, és a 7900 XT is beérte volna a 4080-at, valamint a 4070 Ti is a 6950 XT mögé szorult volna, de így is szép eredmény született.
-
Alogonomus
őstag
Szerintem a tipikus tüskéket áthidalja az onboard VRM kialakítása, ezért is nem volt gond a bő 10%-os pillanatnyi túlfogyasztás. Amennyiben legalább pár naponta előfordul a jelenség, akkor szerintem a tápkábelt próbáld meg kicserélni.
Egy időben nekem is látszólag minden ok nélkül lekapcsolt a táp, aztán észrevettem, hogy ilyenkor mintha szikrázott volna valami a csatlakozónál, és a tápkábel nagyjából egy éve megejtett cseréje meg is oldotta a gondot. Gondolom a csatlakozó "szorítása" lazult meg az esetemben. -
pengwin
addikt
Szervusztok!
Egy alapbeállításokon hajtott referencia 7900XT szerintetek képes egy 650W-os Gold táp OCP-jét vagy OPP-jét működésbe hozni a fogyasztási tüskékkel? A gépben még egy Ryzen 7600X, 32GB DDR5 és egy 1TB PCIe 4.0 SSD van.Ez a kártya elvileg legfeljebb 375W-ot képes felvenni a csatlakozóin keresyztül, de pl. TPU tesztben valami 410-420W-os tüskéket mértek. Elég lehet ez, hogy lekapcsoljon a táp?
-
Nem, nem a hatásról van szó.
A grafikáról, a képi tartalomról írtam - feltételezem még nem láttad, azért gondolod csak jól sikerült, kreatív hatásfokozásnak.
Ami érdekes, hogy youtube-on semmi, de tényleg semmi értelme megnézni. Egyáltalán nem jön át a képi világ, csak VR-ban."A legújabbak meg már csak annyit tudnak a dologhoz hozzáadni, hogy a pályák egy kicsit kevésbé gumi feeling, hanem beleélősebb - és ez inkább csak a jobb textúrázásnak és a szerencsésebb színválasztásnak köszönhető."
Ehhez annyit, hogy ez nem ilyen egyszerű. Sokkal többről van szó mint texturák és színválaszték.
Itt van egy GTA V photorealism mod.
Érdemes végignézni, mi kell ahhoz hogy valami tényleg életszerű legyen.
Ebben van/lesz fejlődés. Az Alyx-ban is valami hasonló a különbség a kommersz fps-ekhez képest. -
PuMbA
titán
Rainy Night Walk from Charter Hill to Japantown
A legszebb játékok között van, pedig több, mint 2 éves....
-
Pikari
veterán
Igen, értem a meglátásodat, viszont ezeknek a nagy része nem grafikai értelemben vett fejlesztés. A csöpögő csap, a lámpás zombi, ez sokkal inkább az ügyes és kreatív level dizájn számlájára írható, épp ez jutott az alkotók eszébe, és nagy hatást tett rád. Pl az xboxos resident evilek is hasonló dolgokkal operálnak, 5től felfele mindegyik nagyon hatásosan komponálja a pályákat, de inkább dizájn tekintetében fejlődött, semmint technológiai értelemben. Ott inkább a resident evil 6 volt az utolsó, ami grafikailag fejlődést mutatott fel. A legújabbak meg már csak annyit tudnak a dologhoz hozzáadni, hogy a pályák egy kicsit kevésbé gumi feeling, hanem beleélősebb - és ez inkább csak a jobb textúrázásnak és a szerencsésebb színválasztásnak köszönhető.
-
Pikari
veterán
Tulajdonképpen egyetértek veled abban, hogy a nagyon openworld típusú játékok profitálnak a mostani kártyák számítási kapacitásából - hiszen sokkal könnyebb a nagyon nagy tereket betölteni tartalommal, ha kevésbé kell a fények, a polygonszám és a vram miatt aggódni - de szerintem tévedsz abban, ha ezt annyira jelentősnek tartod, hogy egy átlagos játékos számára döntő faktor legyen. Az ilyen típusú játékok is elérték már régen azt a szintet, hogy az élményt a grafika segítségével nem lehet tovább érdemben növelni.
-
Általánosságban egyet értek veled. A legtöbb esetben valóban megragadt a fejlődés sok évre.
De vannak kivételek.
Az említett CP2077-ben azért vannak jelenetek RT-vel, amik elképzelhetetlenek lettek volna akár 5 évvel ezelőtt is.
Csak a legtöbb játékba sajna erőltetetten implementálják. Persze mondhatjuk, hogy még kevés a HW-ek teljesítménye az RT-re, ettől függetlenül, általában csak lejáratják a technológiát annyira bénán, rossz helyen használják, megtapasztalható különbség nélkül.Illetve egy címet tudok, aminek a grafikai megjelenítésében csodát tettek, ráadásul még RT nélkül. Ez a Half Life Alyx, 2020-ból.
Nem tudom hogyan, de hihetetlen realisztikus fényviszonyokat teremtettek a VR-ban.
Nem lehet betelni vele. Minden szobát be kell járni. A szőnyeg, a kanapé, a mosatlan ruhák, a csap, a döglött patkány a sarokban, a számítógép alkatrészek, CRT monitorok a játékon belül. A csatornarendszerben, a láncon, fejjel lefelé lógó, zseblámpás zombi olyan fényorgiát kreál VR-ban ... aki azt nem látta, az nem tudja - el sem tudja képzelni - milyen realtime grafikára képes ma egy számítógép.
Ez pl. fényévekre van a 15 évvel ezelőtti grafikától. -
-
Pikari
veterán
A világért se akarlak a zöldségtermesztés közben megzavarni, de 2004 az már 19 éve volt, 2000 meg már 23
Ha már megalapozottság: 15-16 évvel ezelőtt 2007-2008 volt, ami már az unified shaderek időszaka, pontosan az a korszak, amiben most is vagyunk. Ekkor már egy éves volt a 8800 sorozat, kijött a 8800gt, kijött a radeon 2xxx és radeon 3xxx.
-
Cifu
félisten
Én is a grafikáról beszéltem.
A Cyberpunk 2077 alapból is iszonyatosan szép játék, és sehol nincsenek hozzá képest a 15 évvel ezelőtti open world játékok.
A Microsoft Flight Simulator 2004-et sem lehet összehasonlítani az MFS 2020-al, akár a tájat, akár a gépmodelleket nézzük egymás mellett.
A 2000-es OFP pedig egy vicc már az alap Armed Assault 3-hoz képest is.
Szóval nem, sikerült felhoznod EGY példát (a Crysis), mert valamiért a Crysis-ra vagy rácuppanva, de közben bőven fejlődött a grafika az elmúlt években is, nemhogy az elmúlt évtizedben, csak esetleg el kéne szakadni a Crysis-tól, amely amúgy mai szemmel már egyáltalán nem szép...
Más szóval zöldségeket, tévedéseket állítasz, mindenféle megalapozottság nélkül... -
Piszmaty76
aktív tag
A Youtube-on találsz bőven összehasonlító videókat a grafika fejlődéséről évenkénti bontásban is akár. Vagy pl. a Tomb Raider csajszi részenkénti kikupálódásáról. Ha tényleg nem látod bennük a grafikai fejlődést, szerintem a lézeres szemműtét topik is hasznos lehet számodra.
-
Raymond
titán
"Mivel nem azt adtad nekem feladatnak, hogy a 15 éves grafikát hasonlítsam össze a 15 évessel, értelemszerűen ezért hasonlítottam a 15 éves részt a ki a 2-3 évente megjelenő újabb részekkel össze"
Nem tudom honnan szeded hogy 15 evest kene 15 eveshez hasonlitani. Innen indultunk:
"Ha visszaugrunk kb 15-16 évet az időben (core2quad, phenom, 8800gt / radeon3850), akkor azt látjuk, hogy az akkori játékok közül egynéhány kb ugyanúgy néz ki, mint a mostaniak, és kb ugyanazt az élményt nyújtják, mint a mai játékok."
Erre irta a kollega hogy ez nem igaz amire te azt irtad hogy a grafikara gondoltal es en azt irtam hogy arra se igaz. -
Pikari
veterán
Mivel nem azt adtad nekem feladatnak, hogy a 15 éves grafikát hasonlítsam össze a 15 évessel, értelemszerűen ezért hasonlítottam a 15 éves részt a ki a 2-3 évente megjelenő újabb részekkel össze
De fordítsuk meg a kérdést, 100-ból szerinted hány átlagfogyasztó lesz képes megkülönböztetni ránézésre a 15 éves crysist (vagy bármilyen játékot) a mostanitól? Amikor a crysist írtam ide példának, beírtam googleba, és a crysis részek screenshotojait randomra adta ki (1, 2, 3, remastered). Ránézésre nem tudtam megmondani, hogy melyik-melyik. (És nem arra gondolok, hogy valahol a képen egy pixel az árnyékból kibújva szebben csillog valami szögből, ha ráfókuszálsz...)
-
Cifu
félisten
Nem értek egyet. Hol voltak a hajdani open-world RPG-k (Elder Scrolls, Fallout sorozat) egy CP2077-hez képest? Hol volt a 15 évvel ezelőtti Microsoft Flight Szimulátor a mai iterációjához képest? Hol volt az Operation Flashpoint az Armed Assault 3-hoz képest.
Ne akarjuk már azt mondani, hogy nem fejlődött a játékfejlesztés, mert nagyon nem igaz...
-
Pikari
veterán
válasz
#25237004 #601 üzenetére
Nem olvastam végig a teljes topikot, de egy dolgot szeretnék hozzáfűzni, kicsit elrugaszkodva a konkrét termékek értékelésétől. Ha visszaugrunk kb 15-16 évet az időben (core2quad, phenom, 8800gt / radeon3850), akkor azt látjuk, hogy az akkori játékok közül egynéhány kb ugyanúgy néz ki, mint a mostaniak, és kb ugyanazt az élményt nyújtják, mint a mai játékok. Illetve 5-6 éves játékok (és amik megintcsak ugyanúgy néznek ki, mint a mostaniak) többségében még vígan elfutkoznak a fent említett két kártyán. (amit onnan tudok, hogy tavaly ezek is jártak a gépemben jobb híján. ) Engem nem nyűgöz le a vulkan és a dx12 sem, semmi plusz élményt nem adnak, a fejlesztők dolgát se könnyítik meg (sőt!!). Az emberi érzékelés nem lineáris, amikor a felbontás 640x480ról 800x600 lett egy adott képernyőméretben, az sokkal nagyobb élmény volt, mint amikor 1280x720 helyett lett 1080p. Aki az efölötti kijelzőket is képes megkülönböztetni a fotelből huszonegykét colos monitor előtt kényelmesen ülve, az előtt meg megemelem a kalapom. A textúrákra ugyanez vonatkozik, meg a polygonszámra is. Amikor egy karakter volt 50 polygon, és hirtelen 500 polygon lett, az rohadt nagy élmény volt. Amikor 500 polygonból lett 5000, és már a lábujjai is külön polygonokból állnak, az is nagyon látványos volt, de már nem ütött akkorát. Most, hogy 5000 polygonból lesz 50000 polygon, senkit se érdekel, hiszen emiatt pont ugyanúgy néz ki, mint a másfél évtizedes grafika, főleg úgy nem igazán szimpatikus ez az embereknek, ha 1 milliós videókártyát kell hozzá venni. De ez valahol a fejlesztők sara is, hogy asszisztálnak ehhez a hülyeséghez.
-
Petykemano
veterán
válasz
flashpointer #759 üzenetére
> vagy ezen mar tullendult a szerzo?
Csak kiváncsiságból kérdezem, neked mi lenne az elvárásod, szerinted mit kéne tenni?
- Szerinted egy teszt cikket az tesztalannyal összefüggésbe hozható híranyagokkal újra és újra ki kéne egészíteni?
- Vagy a teszt cikk szerzőjének kommentben kellene ezekről az új híranyagokról beszámolni - mielőtt még egy lelkes felhasználó bedobja?
- vagy új cikkben kellene beszámolni mint pl ez? -
Vincent_
aktív tag
Jó lesz!
-
Ermac
tag
Szép szép meg minden nade stabil lesz e a drivere ?
-
flashpointer
őstag
AMD Radeon RX 7900 XTX Failure Rates Reportedly At 11%, RMA’s Piling Up But Users Not Receiving Cards
majd jon ra driver! vagy ezen mar tullendult a szerzo? nem kovetem a topikot miutan par szaz hozzaszolason keresztul sikerult bizonygatni hogy nincs itt semmi latnivalo minden a terv szerint halad. -
gekkoXT
senior tag
Legalább egy munkához köthető teszt lehetne a vga tesztekben! Premiere render vagy mittomén.
-
Cifu
félisten
-
sad_Vamp
őstag
A vapor chamber problémáról nem beszél senki?
-
lujo10
aktív tag
Köszi a tesztet
-
Alogonomus
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #740 üzenetére
A 4-es szériába se tehetett több dedikált RT magot az Nvidia, mert a játékok továbbra is alapvetően egy raszteres alapmotort használnak, és a lényegesen több/nagyobb dedikált RT gyorsító a compute feldolgozók területéből vett volna el, ami a raszteres teljesítménynek ártott volna.
A ray tracing a játékokba még sokáig csak a képalkotás gerincét jelentő sima raszteres alap extra funkciós kiegészítéseként lehet jelen. Ez egészen addig így is marad, amíg ki nem kopnak a GTX 10/16, illetve az RX 400/500/Vega/RDNA1 kártyák a gépekből. Addig egyedül a konzolcímek készítésekor lehet a hardveres ray tracing garantált meglétére alapoznia a játékfejlesztőnek.
Így viszont a ray tracing a játékfejlesztők dolgát általában pont nem megkönnyíti, hanem egy plusz megoldást igénylő feladat, amit az eladások fellendítése érdekében be kell vállalniuk. -
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Alogonomus #696 üzenetére
"a 4080 egyértelműen inkább 4k kártya a 100 fps fölötti átlagos eredményével, viszont komolyabb szintű raytracing bekapcsolásával a 4080 teljesítménye kvázi feleződik"
Nekem ebből az esik le, hogy még a 4-es szériánál sincs jó arányban a raytracing számítási kapacitás a többivel. Pedig az RT jó dolog lenne, legalábbis a játékfejlesztők dolgát nagyon megkönnyítené. -
hadogabi1
senior tag
Alzan xt kbol ujabb drop van xfx 3x8 as is igaz 1 db csak. Xtx nincs egyenlore
-
FLATRONW
őstag
válasz
paprobert #695 üzenetére
Ne is mondd. Nemrég játszottam végig régebbi játékokat 144 Hz mellett, stabil 144 fps-el.
Nekem nem tűnt jelentősen jobbnak, mint a korábbi 60 fps. Amikor viszont már újabb játékokkal játszottam, már a stabil 60 is fájdalmas volt.
Sajnos nincs rá keretem, hogy ennek az úri hóbortnak megfeleljek, így vissza kellett szoktatnom magam a 60-ra. Ez csak úgy sikerült, hogy 30 fps-re korlátozva játszottam 1-2 órát, így ezekután a 60 fps maga lett a megváltás.
Vigyázni kell az ilyesmivel, mert könnyű rászokni, mint a drogra, de a leszokás már fájdalmas.
Szerencsére időben észbe kaptam, így még nem volt nehéz a "leszokás", de már csak 60 fps-es korláttal játszok. -
sad_Vamp
őstag
Na, most jól ellentmondtál saját magadnak.
Pont a Tom's HW-ről bizonyították már többször is hogy hátszeles cikkek kerültek ki.
Az általam felsoroltak pedig biztosan meg votlak már keresve, de NEM ENGEDHETIK MEG MAGUKNAK, hogy ilyen szinten korrumpálódjanak mert elvesztenék a hitelességüket. (ezek ugyanis beleállnak simán egymásba is hitelességükért ha kell, hiába haverok pl a "Trust me bro" ügy az LTT és Gamers nexus között) -
Dr. Akula
félisten
válasz
sad_Vamp #715 üzenetére
Én meg az fps-ről. Tök jó hogy 1-1 alfeladatban az AMD is tudja hozni a szintet, csak ez mit segít azon hogy nem lesz meg a konkurrencia fps-e? A GTA4-nél untam meg hogy 3 generáció Radeon mind egyre LASSABB lett, a végén már hekkelés nélkül 800x600 minimál gfx-ről feljebb se lehetett húzni a grafikát. Cserébe meg ott volt a "vigasz" hogy de legalább a Fityfirity 23-ban jobb... Lehet, csak én nem azt játszom. Aztán feladtam a hiábavaló küzdelmet és váltottam (vissza). Nem mondom hogy nem vennék AMD-t, mert vettem már eddig is sokat (procit is), de amíg nem teljesít, addig meghagyom másnak, akinek elég az hogy majd kikapcsolgat ezt-azt, lejjebb veszi a grafikát, és akkor nem olyan gáz.
"Normális tesztekben voltak olyan játékok ahol a 4090-et súrolta raszterben."
Ha már normális oldalakat említettél, talán inkább onnan kéne tájékozódnod.
#717Kvg: Nem csak az AMD, az Nvidia is hiánycikk, mostanában divat lett a skalperkedés. Kár hogy nem rohad rájuk.
Ha már prevgen, akkor Nvidia 3000-esekből is válogathatsz olcsón, mióta bezárt a bánya, dömping van, árban is.
-
Chaser
legenda
akkor neked egy darabig nem lesz sajnos ha készleten is van...
a mostani bruttó msrp ár forintosítva a refekre, 375-ös usd-vel
~440e 7900xt
~490e 7900xtx
ez max akkor megy lentebb ha az nv vág a 4080 árán, persze kicsiny ft-unk megzuhanása hamarabb esélyesebb
ez persze csak akkor lesz valid ha van is érdemi észletszerk:
hadogabi1
Átmenetileg nem elérhető -
hadogabi1
senior tag
Alzan van egy xtx link
En megvarom az egyedi hutosoket.
-
Chaser
legenda
de ebből az amd-nek nem lesz plusz pénze
előző gennél érthető volt mért nincs kártya, behozták az akkori 7nm-en futó 3xxx-ek és rdna mellé az az 5xxx cpu-kat és rdna2-t ÉS a konzol soc-okat, ami előtte nem 7nm-en ment
egyszerűen nem tudtak semmiből eleget gyártani és még a bánya is ráfejelt
na de most? semmi ilyen nincsde legalább kártya sem, érthetetlen
-
Kvg
senior tag
-
válasz
sad_Vamp #715 üzenetére
Pedig a Tom's Hardware PSU tesztjei elég jók, annyira csak nem vicc az.
De maradjunk két lábbal a talajon. Szerinted a GM, a Linus meg a JayZ-hez nem kopogtatott még be egyik nagy gyártó sem egy kis "hátszéllel?" Ugyan már... Az egyik haverom a szomszéd város önkormányzatánál irodaszeres (beszerző). Még egy ilyen relatíve alacsonyabb pozícióban is volt olyan cég, ami megkörnyékezte, hogy vennének neki laptopot, ha onnan rendeli az irodaszert.
Majd pont a több millió feliratkozós YT csatornák nem korruptak. -
sad_Vamp
őstag
válasz
Alogonomus #679 üzenetére
1. kimondta hogy 4K-s kártyának képzelem? (én azt mondtam, hogy az 1080p-vel ilyen kártyák esetén talán nem kéne foglalkozni)
2. mindenki úgy állítja a grafikát be ahogy szeretné (eyecandy powerpoint, vagy jó minőségű mozgókép) szóval te se mond azt hogy ki mit és hogy vár el.
3. CP2077 egy ócska optimalizálatlan félkészen kiadott valami, és majd talán ha kijön a 2-es (ha kijön és ha normális körülmények között) akkor beszélgethetünk... mert nem mérvadó
4. szerintem is 1440p a jelenlegi sweetspot 1080p-n már a desktopon sem férsz el rendesen, 4K-n meg vicc láthatóság meg sok program kezelőfelülete.+1: 120HZ-et bőven látod.... viszont 120 és 240 közötti különbséget már csak találgatja a legtöbb ember.
b.: számomra: Games Nexus, HW unboxing, LTT, JayZTwoCents a relevánsak. Tom's HW már jó ideje csak 1 fizetett vicc... erről az olalról meg nem beszélünk
Dr. Akula: és még mindig RASTER-ről beszélünk (nem RTXről) és hiteles oldalakról/tesztelőkről. Normális tesztekben voltak olyan játékok ahol a 4090-et súrolta raszterben. (emelett persze voltak olyanok is amiben csúnyán kikapott, de ez mindig így van) De mind1. -
válasz
Alogonomus #679 üzenetére
"Szóval intenzívebb raytracing beállítás mellett tényleg a 1080p-re elég csak mind a 600 ezres RTX 4080, mind az 500 ezres RX 7900 XTX."
Asszem nekem elég mára az internetből. -
Chaser
legenda
hogy on is legyen
ránéztem jött-e kártya alzába, semmi nincs
de máshol se nagyon látok
grat amd : ) -
Chaser
legenda
örülök a kutatásoknak, én erre nem vagyok érzékeny, mondtam nekem 60 már oké
de látoma 120-as difit simán
jajjjj ezek a brit tudósokAlogonomus
persze, meg max részletesség az rt mellett, biztos van olyan game hogy 4090 sem tündököl vele annyira
annyit elárulok, ha nem száll el a ft, akkor azahatszázezres' kártya most majdnem 4090 lenne :d olyan 670e-től már lehetne lőni
4k kártya több kompromisszummal mint a 4090, na pfffffJacek
q3-at én 60-on toltam...notebookon, wireless egérrel :d -
Dr. Akula
félisten
Azt mondják hogy 144 Hz-ig van értelme a frekinek, afelett már olyan vudumágia mint a denevérhallás a zenebuziknál. Ezzel saját tapasztalatból egyet is tudok érteni, tényleg folyamatosabb a 144 Hz-es kép mint a 60-as, GTA 5-ben tesztelve. Viszont ha úgy merül fel a kérdés hogy mit akarok ekkora frekin nézni, 1080p-t vagy 4K-t, akkor már inkább a 4K@60Hz mint az 1080p@144Hz.
-
Jacek
veterán
Ahogy nagyrabecsult ismerosom volta mondani "Jot tenne nektek egy kis szegenyseg" nem osszetevesztendo ami MO szerencsesebb felen van.
Jatszhatatlan 60fpsEn is imadom a 120+ nade jatszhatatlan, a jatszhatatlan az amit a haver muvelt csori, klanban versenyeken 20 fps-el tolta a Q3-at, mert nem volt le 30 fps-re... 60? Neki egy alom volt.
El vagyunk kapatva.
Új hozzászólás Aktív témák
- E-book olvasók
- Gaming notebook topik
- Az AI megeszi a szoftverpiacot?
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nők, nőügyek (18+)
- Proxmox VE
- Milyen videókártyát?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3043, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest