Új hozzászólás Aktív témák
-
Melcsi 99
friss újonc
Sziasztok!
Van nekem egy Radeon Vega kártyám, amit sajnos nem támogat a Maya, így egyelőre nem nagyon találok rá opciót, hogy tudnám megoldani, hogy CPU helyett GPU-t használjon a program alap helyzetben. A rendereléshez már letöltöttem a ProRendert, ami hol ad képet, hol nem, ilyenkor csak egy nagy kékség jön elő a renderben.
Valószínűleg valami nagyon nincs jól beállítva a programban, mert amikor még nem küzdöttem ezzel, hogy ProRenderrel rendeljek, hanem simán az Arnoldot használtam CPU-val, akkor olyan probléma jött elő, hogy magák az objektumok és az egész kép, ahol berendeztem a képet, elfekedett. Ebben az esetben mondjuk a renderen normálisan látszódott minden, de hát azért ez mégis csak fél siker.
Valaki tudna segíteni nekem ebben?
Már az is segítség, ha megmondjátok melyik topicban keressek erre választ!Előre is köszi!
-
4d
aktív tag
Kár hogy behalt ez a jó kis topik. 3D-sek FEL!
-
jah bocs, ezeket már írtam
-
Nemnem, ez saját motor lesz. Nem én írom, hanem két haverom, de majd ha érdemi dolgot is tudok benne csinálni, lehet, hogy segítek nekik benne. Bár eléggé lefoglal a qva sok, sőt még annál is több elkészítendő modell kérdése. Amúgy a motor 3d-s lesz, opengl-t használ. 8 fény, dinamikuis fényeffektek meg füst meg AA meg aniso meg minden
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #98 üzenetére
Tehát saját motor...azt hittem egy kész motorra pakoljátok rá játékot (plö quake2..asszem már ingyenes)
Én is nem sokára elkészülök talán aktuális képpel...majd pakolom fel. -
Nem FPS, hanem egy felülnézetes Shot em up lesz... Tyrian klón
Csak az átvezető animokhoz kellenek a modellek, meg persze a játék teljesen 3d-s motorra lesz építve, OpenGL grafika, pályák közt a vásárlás a hangárokban lesz lehetséges, jó történet, sok mellékküldetés, meg fejlesztések... Meg sok, változatos pálya... Reméljük összejön, de mondom, felülnézetes lesz, és lesz belső nézet is...
De persze még nagyon az elején járunk, még csak most készült el a Malachite Engine () OBJ beolvasó és megjelenítő része, de még ezt is finomítani kell... De rajta vagyunk, azaz vannak, mert én a grafikus vagyok csak
''csak''
Van 2 programozó, én, a grafikus, meg egy honlapkészítő... Én most Ózdon vagyok, az egyik programozó Pesten, a másik Szegeden van... Szal így jó dolgozni
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #96 üzenetére
No!...milyen progi? poly szám alapján fps-nek kéne lennie....már ha játék.
Esetleg még pár kép? -
Most csináljuk a proginkat haverokkal, és én sűrgölődök.
Az egyik hangár, félkész állapotban. 20 000 poly, a teljes sztem olyan 70k lesz...
Bővebben: link -
A képről:
Legközelebb ha lehet jpg-t pls, mert modemes vagyok, és nem mókás az 1 megás kép...
De maga a kép remek... -
Kész a kocsim. Szerintem végleges render:
Bővebben: link
Szándékosan csináltam sterilre a képet -
Nyúltáp
senior tag
Közben készítettem egy kis Maxwell teszt rendert...hát mit ne mondjak elég jó a kicsike, mondjuk bugzik rendesen.
Bővebben: link
Majd még csiszolom...plö sampling rate-re ráférne kis emelés, nomeg sötét sarkokat kis bounce emeléssel lehetne még világosítani... -
Köszi a hozzászólást... Az általad mondott hibákat más is észrevette, már javítva/javítás alatt vannak... Az a kis szösz egyébként az oldalsó, háromszög alakú index, csak lefelejtettem róla a narancsos bevonatot... Majd ha lesz képem az új modellről, akkor belinkelem, de most a shaderekkel szenvedek... A wirehálót nagy vonalakban már elegyengettem
Bővebben: link
A képedet kíváncsian várom. Remélem jobb lesz mint az enyémNa jó, remélem nem lesz az
-
Nyúltáp
senior tag
Hali
tom, hogy csak béta, de azért írok pár dolgot:
- szélvédő és az üvegek túlzottan egybemosódnak az A/B/C oszloppal, szerintem modellezd le az illesztést is (kis vágat az üvegek körül)
- első sárvédő íve picit szögletes, és mivel nem adtál neki vastagságot, olyan, mintha vmi hajszálvékony lemezből lenne hajtogatva.
- bal első kerék és lámpa közt van vmi kis szösz, de azt gondolom te is észrevetted
ja, igen. 1es észrevétel vonatkozik a fényszórókra is.
Ezeket leszámítva nagyon szépen alakul, grat.
Nemsokára én is felnyomom aktuális munkám, csak még pofozom csöppet -
gerlaip
addikt
bocs félrement
[Szerkesztve] -
A kész béta kép
Bővebben: link -
Jelenlegi állásom
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Most ezt csinálom:
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
jaja
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #84 üzenetére
jaja, mostanában eléggé elszaporodtak plö a stúdiók (elég csak az álláshirdetéseket nézni, 1 éve jó ha 2-3 havonta kerestek egy grafikust, most meg szinte heti rendszereséggel bukkan fel egy-egy). Persze nem szabad elfelejteni a Digicpictures-t sem. Azt hiszem nem sok környező ország stúdiója büszkélkedhet hasonló referenciákkal.
-
Most van kialakulóban egy olyan masszív magyar CG-s tábor, akikre majd támaszkodhatnak a magyar filmesek/szoftverkészítők... Utána ezek taníthatnak
-
Nyúltáp
senior tag
Amúgy szerintem az elkövetkezendő 5-10 évben nem is lesz ''normális'' CG képzés Magyarországon, ahhoz nagyon nagy lendületet kéne vennie a magyar CG iparnak. Bár azért bíztató jelek már vannak.
-
Nyúltáp
senior tag
Nem hinném, hogy annyi újat tudnának mutatni, hogy megérje azt a 300e-ret.
Amúgy Leonardo.sns-nek is vannak képzései, azok vmivel olcsóbbak.
Ezek a képzések inkább arra lehetnek jók szerintem, hogy irányba állítsanak, de az utat már neked kell megtenned (nyugi...egy filmből vettem)
-
Na, jó kis képzései vannak... Potom 300 ezerért...
-
buci
tag
Hi!
Pro Engineer Wildfire 2.0-át nem használ valaki?
Igaz, az inkább gépészeti progi. -
Nem ''kellett'' 3d-ről szólnia. Miskolcon az Andrássy Gyula Műszaki Szakközépbe jártam, és ott 5-öd éven, Multimédia fejlesztő szakon kellett szakdogát írni. 20-25 oldalt, bármiről, ami a témába vág... És mi hárman csináltunk egy shot-em-up-ot... Azaz nem lett kész, de majdnem... Mindenesetre annak csináltam az Intróját meg az Outróját, az Űrhajómodelleket, a concepteket, a háttereket... Szal majd minden grafikait (egyedül a logókat meg a betűket nem én terveztem/csináltam). Na és ekkor írtam a grafikáról a szakdogámat (le is lettem ''tolva'', mert amíg a többiek gondban voltak a 20 oldallal is, én 37-et írtam...
)
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #76 üzenetére
Milyen suliba jársz, hogy szakdogához 3d kell? (építész?)
Én egy csomó ideig kerestem anno normális magyar fősulit, ahol számgépes grafikával vagy legalább vmi hasonlóval foglalkoznának. Végül pécsen a pollackon kötöttem ki (van grafikus szakirány......mondjuk inkább hagyjuk, mert a grafikus szó kimerül flash-ben meg az autocad-ben...esetleg némi catia) -
Azért lehet ismerős, mert van egy Lost Pencil tutorial videó... kicsomizva vagy 14 giga
És az mutatja be, hogy hogy kell ilyen csinálni. Szóval sztem innen ismerős...
Mire elég az a ram? Amikor a szakdogámat csináltam, akkor volt egy jelenetem, aminél a következő fordult elő:
512 ram mellett:
Módosítottam a jeleneten... Elmentettem: a memó számlálóm lement 0-ra. Ekkor egy kis progim felszabadított ramot (pakolt swappre), lett 28a, majd ez is elfogyott... Majd megint felszabadítás, majd lett megint vagy 150, és ebből lement 100, hogy lemetse a jelenetet... Persze hozzá kell tenni hogy nagyon pocsék módon lett megcsinálva a jelenet, sok volt a felesleges polygon...Mindenesetre tanultam a dologból, tisztább polyhálót csinálok, valamint vettem ramot
Most már nincsennek akkora gondok
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #74 üzenetére
Hali
Az elefánt modelled véletlenül nem került fel d21-re? Mert mintha láttam volna egy hasonlót.
Csak, hogy hozzászóljak vmit topic eredeti felvetéséhez is, szerintem ha van az embernek egy min 2-3Ghz körüli proc. efölött már sokat nem fog nyerni egy erősebb darabbal (duál meg hasonló megoldásokat most hagyjuk) Inkább ramra kell rágyúrni, min 1GB. Nekem még 512 van és, hogy szemléltesem, mire elég, asszem nem kell mást mondanom, mint hogy 3dsmax indítása után marad kemény 190Mb belőle (és akkor még nincs semmi se betöltve + még csak render szagot se érzett a gép)
-
nincs itt senki?
-
És miért is ajánlom őket? Mert most itt tartok az egyik Lost Pencil-es videótól:
(hozzá kell tenni, nem teljesen követem az instrikciókat, néhol a saját ötleteimet és megvalósításaimat követem...)
http://menthiristic.uw.hu/Elephant/wip_elephant4.jpg
Bocs a méretért
[Szerkesztve] -
Szerinted miért van belőlük meg vagy 20 giga???
Szerintem a legjobbak a piacon. Jó dolgokat tanítanak, igaz angolul. És ami a legfontosabb: lassan, érthetően, és nem unalmasan magyaráznak (no persze nem a legizgalmasabb akciófilm, de hát a téma adott...)
Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom őket, a Lost Pencil és a Alias Wavefront videókkal egyetemben... -
Szerinted a Gnomon tutorialvideók (vagy videótutorialok) mennyire jók? Sok helyen csak ezt ajánlják, te is? Vagy más esetleg?
-
hát ez jó behalt...
-
MAx-ban nekem is volt jó krómom... Egyébként ha rájövök, akkor persze
[Szerkesztve] -
Krómmal eddig csak 3ds-ben próbálkoztam. Persze nem volt perfect, de felismerhető krómozott láncot csináltam.
(én felismertem)
maya-ban még nem próbáltam.
az üveghez sjna csak olyan tutorialokat találtam eddig, ami addig megy, hogy üveget készít. tovább miért nem? fogalmam sincs, hogy csináljam.
Ha sikerül a króm, megírod a ''receptjét''? Én is az átszűrődő fényét,ok? -
Sajna az üveg mindig is gyengém volt. Nincs... Kellene nekem is.. Mellesleg én most egy valósághű (a modellemen valósághű) krómon szenvedek, már vagy 2 napja... De nem akar menni...
-
Ez igaz. Főleg időrabló az egész, de még akkor sem néz ki úgy ahogy szeretném, ha napokig csak egy aprósággal tökölök.
Hogyan tudnak egyesek olyan jókat rajzolni?
Most üvegen átszűrődő fény létrehzásával vacakolok éppen, de távol állok a valósághűségtől. Nincs erre egy tutorod maya 6-hoz? Enteriőrhöz szeretném az ablakra, de nem megy. -
Maya-ban nincsennek könnyű modellek
Meg a shaderek sem azok. Kivéve ha csak egy textúra van rajta. Bár azzal is el lehet tökölni (főleg az elhelyezésükön... UV rulz) -
Én csak a barátnőmmel rajzoltam komolyabban épületeket, de csak poly, ill alap objectek összerakásával 3D s-ben a suliba. Maya 6 -ban csupán egy-egy könnyű modell, meg material, ilyesmi. Az XSI -t meg tényleg csak nézegetem eddig
Megmutatod a rajzodat, ha lehet? Majd én is felteszek valamit. -
köszi, de nagyon amatőr vagyok... egy normális képem sincs a bmw-m óta, most kezdtem dolgozni újból egy kocsin, egy Murcielago-n...A BMW NURBS modell volt, ez most poly lesz
-
Nyilvánvalóan nem vita volt. Amúgy meg tudjuk, hogy egy filmhez, játékhoz sok progi kell és nincs legjobb vagy rosszabb. Kinek-kinek, nem?
Puszta véleménycserevolt az egész. Menthirist többet tud nálam jóval, így kaptam némi kiigazítást. Ennyi. -
Nem volt ez vita... Közel sem... Tök baráti megbeszélés...
-
e-biza
őstag
Hogy rövidre zárjuk a ''melyik a jobb témát''
Bővebben: link
''
''This Program was used on that Film''
This is a very commonly-said thing on the internet and around CG school campuses, but it really is one of the worst things that anyone can use as a basis of deciding which software they should begin learning on.
The people who insist of using this bit of ''logic'' often tend to forget:
that it takes a massive team of highly skilled and experienced artists to take the software and create anything seen in a blockbuster film like Lord of the Rings or The Matrix ;
that the software used in films has (more often than not) been altered with many proprietary codes;
and lastly, that many different software companies boast that their software was used on the same films (and often is - many large VFX houses use a number of packages to get their work done).
So basically this line of thinking is not really worth wasting time on if you were thinking of taking it into account when deciding what package to settle on. Just because someone on the web tells you that you should learn Maya because it was used on blah blah blah film, doesn't mean that you'll be able to take the program and make exactly the same kind of stuff'' -
Huh, nekem is az volt. Előtte csináltam a szakdogámat MAX-szal, és utána mégis vagy 3 hét kellett, amire valamennyire sikerült átállnom... De az XSI nem győzött meg az újabb átállásról. Meg amúgyis ott vannak Mayahoz a Gnomon videók, abból már elég sok van (vagy 20-25 CD), ezen kívül még a Lost pencil Elefántos videója, vagy a nemtudomhirtelenki Apache helikopter építése sok óra alatt videója tetszett nagyon... Ajánlom figyelmedbe a 3d-palace.com oldalt, sok ingyenes videótutor van ott, főleg max-hoz, de azért van Maya-hoz és XSI-hez is egy pár giga...
-
válasz
Menthirist #57 üzenetére
Ennyi tutorialból lehet is tanulni. Én is azok alapján indultam. Nekem Softimage XSI 4 van. Nem vagyok túl magas szinten, úgyhogy nekem először elrettentő volt a Maya is a 3d S után.
A Maya-ban az tetszik, hogy nem pluginozták agyon. Azért Photoshop még kell hozzá minimum.
Azt mondod a videotutorial sokkal jobb? Van pár, de ha könnyebb ezekkel, akkor még gyűjtögetek a neten. -
Nem meglepő...
Egyébként én sem boldogulok az XSI-vel (ne csak becézgessük: nekem SoftImage XSI 3 van...), de nem hiszem, hogy sokkal bonyolultabb tudna lenni, mint a maya. Az valóban átlátható, de pl. a Hypershade-ben el lehet veszni. Bár először már az Attribute Editoprban is megtettem...A 3 közül valóban a MAX a legegyszerűbben elsajátítható. Bár még nem tudtam olyan jó króm shadert összeütni, mint anno a MAX-szal... De most a Maya mellé van ImageStudio-m is, azzal már nagyon szép bevilágítást lehet csinálni gyorsan...
Én speciel tutorialokból tanultam (eleinte szöveges, majd most itt a koliban videótutorokra szálltam rá... van is már vagy 25 giga)
[Szerkesztve] -
válasz
Menthirist #55 üzenetére
Kösz. Én is Maya -t tippeltem, de a Rendermant nem tudtam.
Ja, a motor, persze. Csak példát akartam mondani XSI-re. (Amúgy csak szeretném jól kezelni az XSI-t. Baromi bonyolult. A Maya sokkal átláthatóbb, könnyebben tanulható).
----> Sajna Mo.-on alig látni 3D-s könyvet, ilyesmit. A ''nem-mondom-ki-a-nevét-mert- reklám-lenne'' elismert boltban kérdeztem a Maya-s könyvet (A 3D világa), mire fél órás keresés után előbányászták a raktárból. <---- ez nem a topik része -
-
Van két eladó Xeonom...
Bővebben: link -
petyax
aktív tag
Szerintem egy 2500+ @ 3200+ -os Barton, 1Gb Ram-al, ASUS A7N8X-X -el és akár egy fx5600-al tökéletesen megfelel.
-
válasz
Menthirist #49 üzenetére
Nem tudod véletlenül, hogy a Pixar mivel dolgozik? Érdekelne.
[Szerkesztve] -
válasz
Menthirist #49 üzenetére
Bocs, igazad van. Szerintem csúcs.
Persze, mindhárommal lehet nagyon menő dolgokat, ezt nem tagadom. Főleg a filmek világában változatos, hogy melyiket használják, de pl. a Half Life 2 megy fullon 1024*768 felbontásban, amellett, hogy gyönyörű és destruktív minden. (Persze ez is erősen szubjektív).
Szóval a lényeg, hogy mind a 3 komoly progi. Egyetértesz ebben? -
Na ebben megcáfollak. Mert mindhárom program fantasztikus. Mindegy melyiket használod, mert minddel meglehet csinálni ugyanazokat. Ráadásul pl. én nem tudom megállapítani egy képről, hogy mivel van csinálva... Persze Maya-val csinálták a Star Warsokat (újabbakat), meg az XSI-ben mostanában játékokat, de azért ne felejtsük el a Warcraft III videóit (3DS), plusz még sok helyzetben nem is tudjuk, mit mivel csináltak... Szóval mindhárom tökéletesen alkalmas arra, amire a többi... Csak attól hogy valamit máshogy kell csinálni vele, az még nem rossz. 1 hibáját láttam a MAXnak: ha mindent tudni akarsz vele, sok plugin kell hozzá....
Ja és csúcsnak nem nevezném egyiket sem, szubjektív, kinek mi a csúcs
[Szerkesztve] -
Hi!
Nekem 9600Pro 128 MB Radeon van, azzal simán megy a 3d Studio max 7, meg a Maya 6. A Sloidhoz is ok, bár annak nincs olyan igénye, mint mondjuk a 3dS-nek szerintem. Viszont a 3dS 6-7 nincs olyan jó közel se, mint a Maya vagy a mostani csúcs, az XSI (lásd Half Life 2, POP Warrior Within).
Szóval egy közepes teljesítmény elegendő, ha nem egész estés rajzfilmet akarsz csinálni. -
-
De lehet 1 giga ramod, ha r9200-d van... vagy 1.6-os procid... Ez persze új gépnél. Tehát nem csak 3d-re vett gépnél... Csak 3d-re nem kell az annyira üdős vidkari otthonra, de proci meg mem kell...
-
Brae
őstag
válasz
Menthirist #44 üzenetére
Ja, úgy ólcsó
512 rammal meg el lehet lennie az embernek ideig óráig-Szvsz ha új gépet vesz az ember ne ideig-óráig legyen jó. Inkább kisebb proci, gányabb Vga ha nincs pénz, de a ramból nem szabad engedni
Használd a ''Válasz'' gombot -
Persze. Én a 9200-esemet Sulinetre vettem, szal olcsó volt
512 rammal meg el lehet lennie az embernek ideig óráig. Tapasztalat... Legalábbis én csináltam egész jó kocsikat 512-vel. De persze 1 gigával eleve a gép jobban érzi magát, az olyan progik mint a Maya és a Combustion... ezekről ne is beszéljünk mennyire
-
Brae
őstag
válasz
Menthirist #42 üzenetére
Az 512 mega ram sajna nagyon kevés, mindenféleképp kell az egy giga és a 9200 se is nagyon szerény és ahhoz képest nem annyira olcsó, max 15k-ból kijön egy ti4200 amit aztán lehet szépen quadrosítani, így lesz egy ''profi'' 3d-s kártyád. El lehet szórakozni az általad leírt konfiggal is, de ha komolyabb munkára kell vagy komolyabban érdekel a téma akkor bizony kevés. Meg a kezdő sem lesz mindig kezdő
-
persze, még így is jó. De kezdőknek sztem elég az én régi konfigom is
2000+ Athlon + 512 DDR333 + 9200SE... Elvoltam ezzel is -
Brae
őstag
válasz
Menthirist #40 üzenetére
Nem teljesen, a proci árát elnéztem, nem 22, hanem 28k, de még ez se vészes, a maximális 100-120k-ba így is bőven belefér.
-
fair
-
Brae
őstag
Én ezt ajánlamám:
Intel D865PERL -kb 25e ft(Varazspalca)
P4 2.6/800/512/HT S478 Northwood proci-22 e ft(PH!,Gianni)
2*DDR 512MB 400MHz A-DATA -32 e ft(Aliencomputers)
Használt ti4200+softquadro mod-15 e ft(PH!) -
hát igen, elkell neki az erős gép, de azért egy ennél gyengébben is el lehet kezdeni tanulni. Pl. egy automodellt 512 rammal össze lehet hozni... csak nem lesz olyan űberhigh poly (de mindenesetre high poly lesz...)
[Szerkesztve] -
Ameda
tag
Ha 3D Studiora kell, akkor felejtsd el az ATI Radeont.
Jobban szereti az NVidiákat, jobban van hozzá támogatottság. Ha jól tudom, van néhány plugin amit csak Nvidia kártya tud elvinni.
Ramból legalább 1 GB-t 512-vel is megy már de van amire még várni kell.
Abit IC7, vagy AI7.
P4 2.8 (1Mb cache/800Mhz FSB)
+400Mhz memcsik
A vidkari FX5700 vagy FX5900
Ha ilyen prockót teszel akkor jó volna IC7-et tenni a PAT miatt. -
Tudom, hogy a Bartonban 512 van. Csak nekem a barton nem AthlonXP
Nekem az Athlon XP a Palomino meg a ToughbredNekem sajna előbbi van... De valóban, a Barton is XP még... Egyébként ne áltasd magad, hogy a cache nem számít... Ekkora mennyiségű adat számolásánál? Dehogynem... Nem csak az számít, de számít az bőven...
[Szerkesztve] -
bloodree
csendes tag
válasz
Menthirist #34 üzenetére
mikó
akárhogy számolgatok a bartonban fél mega L2 Cache van
meg nem csak az számít.
egyébként athlon64 poWA! -
ha jól tudom van 2.4-es HT-s proci. Bár az csak 512 cache-es... persze az se rossz (Atlhon XP rulz mind a 256-tal
)
-
huh, hát igen, nem egyszerű
jó lehet a rambus sebessége, de 256 az akkor is csak 256.... Lehet, hogy alaplap+2.4-es P4+512-vel jobban járnál, persze ez nem lenne olcsó, és az ember nem tud csak úgy kicsapni rá lóvét
Viszont 512 rambus meg inged-gatyád
[Szerkesztve] -
archi
tag
válasz
Menthirist #31 üzenetére
Csak azért mert nekem egy P4 1,6-os procim van 256Mb rammal, de nagyon halványan produkál. gondoltam bővítek, csak az a baj, hogy rambusos. Lehet inkább alaplapcserével együtt kellene, bár az alaplap egy abit TH7II, ami nem rossz, de rambusos, amit elég nehéz beszerezni.
-
Nem, csak nálam ennyit gyorsult. Amúgy szerintem olyan 1.5 giga határig a ram a fontosabb, utána már nem árt egy erősebb proci, és aztán még több ram
Ja és az árba tegyük bele a progikat? A Maya 6 Unlimited 6999$ (1.2-1.3 milla)
A max olcsóbb, az csak olyan 3-4k
[Szerkesztve] -
archi
tag
válasz
Menthirist #29 üzenetére
Tehát azt mondod, hogyha a ram mennyisége duplája a jelenleginek akkor feleződik a renderelési idő? Vagy mi a fontosabb a ram vagy a proci?
-
Jé, felébredt a topic
Szóval sziasztok
Én is most építgetem ki a grafikai állomásomat, mert szeretnék komolyan foglalkozni a témával. Kb. 13-14 hónapja 3d-zek, első 3-4 hónap MAX, majd utána Maya. MAX-ban írtam a szakdogámat (kis csitri videót csináltam, űrhajókkal meg lézerekkel...), ott tanulgattam animációt is meg mindent... De az utóbbo majd egy évben már csak maya-zok. És még mindig csak a modellezés részénél járok
Mindenesetre aki 3d-vel akar foglalkozni, de nem nagymesteri szinten, annak szerintem a következőkre van szükség:
Erős proci: 2-3 GHz-es P4 vagy AMD, persze jobb a P4 mint a Barton erre, de az A64 még jobb lesz, ha minden normálisan támogatni fogja... Bár lehet, hogy támogatja... Nekem a 2000+-os Athlon egyenlőre elég, meg lóvé sincs fejleszteni
Sok ram: Na ebből soha se lehet sok... Én 256-tal kezdtem még MAX-os időkben, de nagyon vékony volt. Aztán 1-2 hét alatt szereztem még 256-ot (a régi 300-as cerkámért), majd most még 512-t. Szóval így 1 gigával már kezd alakulni, az 512-höz képest feleződött a renderidőm
Monitor: Hát egészen a múlt hétig 14''-esen nyomtam 1024-ben, de hát az szörnyű volt. Tanulni jó, de alig látni valamit... Most vettem egy használt ViewSonic PT810 Professional Series-t (21'', 1600x1200x75Hz, 1280x1024x85Hz
) Sajna nem a legjobb frissítés, de 38k-ért megérte
Elég 17 vagy 19''-os monitor is, de a legjobb, ha 2 van. én is megtartottam a 14''-ost, mert 800x600-ban nem eszi a szemet, és menüket ki lehet rá tenni, meg persze mehetnek rajta a videótutoriálok is
Felbontás 1280 ajánlott minimum, feljebb annyira nem kell szerintem... Legalábbis nekem 1600-ban elég kicsik a dolgok, pedig 21''-os...
Videókari nem kell a legkombósabb, nekem 9600XT van, bőven elég, inkább csak az a fontos, hogy legyen benne pixel és vertex shader, mert egyes újabb anyagminták megkövetelik...
[Szerkesztve] -
sziszegő
senior tag
Kiskutyák!?
Nyilván nem profi Final Fantasy filmeket készit hanem ismerkedik a 3d-vel!
Egyébként az első és legfontosabb egy 20 -21'' monitor 14-15'' nem is érdemes próbálkozni. 1 giga ram alap! A p4-et mint olyan felejtheted el akár xeaon akár micsoda, mondjuk ez függ a programtól is. A 3ds max támogatja a p4 sajátjait...
de ez nem lehet ik mert a 7 es verzió már az amd okosságaira épít. A lightwave az majdnem hogy fetreng p4-en tekintve hogy toasteren futott -bár a ph-s tesztekbe jól muzsikált- ami igen közel áll az amd okosságaihoz. Vga na igen legyen rajta mi 128 mega de inkább több. Igaz ami igaz ezek nem x86 cpu-n érzik maguk jól.
Az scsi hdd csak akkor kell ha meg akarsz süketülni a gép mellet
[Szerkesztve] -
e-biza
őstag
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Videokártya tesztek
[Szerkesztve] -
zoo2
tag
Az a baj hogy én 3d studio max r6-ot használok. De ez még nem is olyan fontos program, inkább a solid edge és solid works 2004 ami aggaszt. Egy bonyolultabb renderelésnél, vagy éppen csak 1 összeállítás elforgatásánál is szaggat lassú mint a dög. Mindegy kihuztam vele 5 évet az egyetemen, csak szeretnék vmi komolyat újítani. (konfigot le se merem írni: asrock p4vt8+ 2.4 celeron, gecube ati 9550 xt 512 ddr)
-
ReXiG
csendes tag
Mondom, én simán elvagyok egy 2200+os procival, fx5200-al meg 384 ddr rammal. Persze csal 3dsmax2 alatt. Gondolom az r5 több erőforrást eszik.
-
siriq
őstag
persze kisebb gep is eleg. Anno meg az imagine nevu progival rendeleltem dos bol mert win alol nem mukodott. 24 mega ram pentium 100 hat egy nem csicsa animacio 1 het volt amig szamolgatott meg egy normalisabb kep 1 nap.Gondolom azert a mostani geped jobb mint ami nekem volt anno
de tenyleg nem art azert jo kis memoria ellatas(minnel tobb pontbol akarod felepiteni foleg mert igen zabalja, meg textura stb.)
-
GER_V||
csendes tag
én a következő gépet használom ebből a célból:
mezei átlagos:
FX5200
ecsk7s5a
Eizo flexscan f56
384 mbyte ddr-ram.
persze ez függ programtól is. Én 3d studio max 2-t használok. Bár ez már nagyon régi... Gondolom az 5-nek biztos nagyobb a gépigénye ;) -
zoo2
tag
asusból melyik típust ajánljátok?
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
siriq
őstag
Ajanlom az asust.
Amd bar valahol a p4 a nyero 3d ben
Ati(a konnyu soft mode miatt 1 perc alatt tudsz csinalni fire gl es karit nezd meg a linket amit benyomtam)
(mondjuk ez az en velemenyem) -
zoo2
tag
Akkor szűkítsük a kört: abit vagy asus?
celeron-pentium-AMD
ati- nvidia, mer itt már volt minden az ajánlatok között. -
siriq
őstag
Nna a vga ugyben a modolast ajanlom amikor tudsz csinalni fire gl karit mondjuk a radir 9800 probol.Igy nyertel vele egy rakat penzt, van is rola egy talan tobb topic itt a PH foruman.
http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=73718&arc=f
[Szerkesztve] -
zoo2
tag
...és akkor mi lenne az ideális! Ha csak ugy álmodozok, és nem nézem mennyi pénzem van,
-
zoo2
tag
Akkor inkább csak hobbi gép.
-
Gorneck
legenda
Platform ügyben itt van egy kis segítség! Bővebben: link
Vidkarira sztem olyan nagyon komolyra nincs szükséged! -
zoo2
tag
Hát ez az. Nem akarok csúcskategóriát, csak olyan közepeset!
Szegény tanulónak való gépet. 100-120 ezer forint a határ! Sajnos -
siriq
őstag
Hello
A haver esetebol tanulva nem art ha elfelejted az inteles procit a xeon nem igazan rug labdaba dual proci kornyezetben az amd opteronjahoz kepest.Nala 2 giga ram volt akkor most 4 gigara cserelte.Egy jobb video kari(sotfveresen megmodolhatod hogy ne gameer kartya legyen belole).Ja es persze egy szep nagy monitor.Meg egy rakas penz.Persze azert fugg hogy mennyire komolyan foglalkozol vele ha nem olyan komolyan akkor persze nem kell olyan sokat kolteni ra(hobby).Ha igazan erre akarsz ra menni akkor kell ja es persze rengeteg ido hogy megtanuld hasznalni a programokat.
-
zoo2
tag
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy ki milyen gépet ajánlana / alaplap, vga kártya, proc. / 3d modellezésre? Ez magába foglalja a solid edge, solid works, 3d studio tervező programokat. kössz
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Samsung Galaxy Z Flip 4 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Bontatlan Honor 400 Lite 8/256 Velvet Grey, Dual SIM
- Új Lenovo 16 Ideapad Slim3 WUXGA IPS Ryzen5 7530U 4.5Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest