Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
> Persze nagyon jól hangzik, de félek mellőzve lesz, mert munka lenne vele,
ez a trend.
- az új konzolokat a gaming-generative-ai -val próbálják eladni.
- az nvidia is nyomja az "ACE"-t
- és egyre több agents-es játék is van ( F.A.C.U.L. ; pubg ally; )
vagyis lesz rá igényés a Microsoft is dolgozik a DirextX- DirectML integráláson,
ami remélhetőleg jobban sikerül mint a DirectStorage.én optimista vagyok; nagyon erős az AI innováció;
és nem hiszem, hogy pont a játékok maradnának ki. -
hapakj
őstag
hja, ok. Kicsit félreérthető volt a megnövelni az FPS részt. A framegen már elég jelen dolog, de olyan dolgokra használni az NPU-t amiket te is írtál még kissé jövő. Persze nagyon jól hangzik, de félek mellőzve lesz, mert munka lenne vele, ahelyett, hogy csak szétscriptelik a játékokat
-
S_x96x_S
addikt
nem csak kép-generálásból állnak a játékok, AI feladatok.
ott van még a hangfelismerés (speech-to-text) ; szöveggenerálás ( text-to-speech ) ; zajszűrés ; valós idejű fordítás ;
de ott van még a képfelismerés - kamera-gesztus detektálás , stb ..
Valamint egy NPU -ra optimalizált ~ 4GB -os - rendszermemóriában csücsülő - LLM modell futtatása is hasznos lehet NPU-val. ( mert a VRAM szükös; még egy (gaming) notebook-ban is. )--------------
https://www.fastflowlm.com/
"Deploy large language models (LLMs) on AMD Ryzen™ AI NPUs—in minutes.
Think Ollama, but purpose-built for the great AMD Ryzen™ NPUs.
FastFlowLM (FLM) is a lightweight runtime for deploying LLMs like Gemma3 (Vision is now supported), Qwen3, DeepSeek-R1, LLaMA3.1/3.2 and more directly on AMD’s NPU — no GPU needed, faster and over 10x more power efficient than the iGPU or hybrid (iGPU+NPU) solutions.
...például egy "Llama-3.1-8B-Instruct ; DeepSeek-R1-Distill-Llama-8B ; DeepSeek-R1-0528-Qwen3-8B - t el tud futtatni egy Ryzen AI 300 -as NPU.
----
és ha egy jövőbeli - gaming engine - egy 8B-s LLM modellt, nem a GPU-val futtat, hanem az NPU-val, akkor a DLSS-re is több energia, tensor egység és vram jut.
Jelenleg egy 8GB VRAM -os GPU - nem tud egyszerre LLM-et és magas színvonalú grafikát EGYSZERRE futtatni - mert VRAM limites. -
-
S_x96x_S
addikt
> szakmai cikk erről az NPU vs GPU témáról!
addig is:
"Demystifying NPUs: Questions & Answers" ( 2024 )Egy modern ( például RTX 50x0 ) GPU-val rendelkező felhasználónak
az NPU azért lehet hasznos, mert az NPU párhuzamosan működve átveszi a kisebb AI-feladatokat a GPU-tól. Így a GPU a nagy teljesítményt igénylő munkára összpontosíthat.
és mivel a GPU egy szűkös energia-keretből gazdálkodik, logikus
hogy a feladatok egy részét egy ( akár tízszer hatékonyabb ) NPU végzi.
mert így a GPU -nak több erőforrása marad a grafikai teljesítményre.
csak meg kell nézni, a gaming notebookokat,
itt az nvidia egy teljesen kiherélt mobil GPU-t tud csak adni a power limit miatt,
és egy hatékonyan használt NPU -val - meg lehetne növelni az FPS-t !És az asztali GPU-nál a power probléma szintén ott van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig megmarad nekik a hatékonyság. Ezért építik ezrével az Edge-be őket. Csak az Edge nem adatközpont. Annak az a célja, hogy peremhálózati szinten oldjon meg dolgokat.
Ezeket a hardvereket nem is tréningre tervezték. Ha arra tervezik, akkor elveszítik azt a hatékonyságbeli előnyt, ami van nekik következtetés szakaszban. De ezért képeznek külön kategóriát, és azért alázzák hatékonyságban a CPU-kat és a GPU-kat, mert így vannak tervezve, hogy ott ahol használják, ennyivel jobbak legyenek. Másképp nem lenne értelme ezeket külön letervezni.
-
hapakj
őstag
Hát ezek embedded megoldásoknak tűnnek vagy felskálázva, mint a Qualcomm Cloud AI 100 már valahogy nem nagyon látom az a 10x-es hatékonyságot.
Az tény, hogy a következtetéshez embedded szituációban egy dedikált NPU jóval előnyösebb, s valszeg a képességei is megvan nyirbálva.
De úgy tűnik, amikor tolni kell a performance-ot a tréningnél, ott valszeg mivel az NPU komplexitása is megnő azért elolvad az előnyük egy tensor feldolgozókkal megtámogatott GPU-hoz képest. S Ugye GPU-nél továbbra is ottvan, hogy ha kell általánosabb feldolgozásokra is alkalmas, szóval a kutatás nem annyira megkötött + a nvidia-t nézve a CUDA ecosystem 10+ éve stabilan tartja magát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Össze is rakják. Az Edge AI piacot, vagy a beágyazott rendszereknél az gépi tanulás következtetés szakaszát nem is a GPU-k vezetik. De persze az AI-on túl más igények is vannak itt. De klasszikus NPU-t kínál az Edge AI-ra a Qualcomm a Cloud AI 100-zal. Ez fejfájást is okoz a Versal alternatíváknak, amelyek ugyan még mindig masszívan vezetik ezt a területet, de ahova nem kell FPGA, ott már elkezdte enni a részesedésüket a Cloud AI 100. Nem véletlen, hogy jövőre lesz FPGA nélküli Versal. Ezeken a területeken a GPU-k labdába sem rúgnak, mert egyszerűen sokkal-sokkal rosszabb a hatékonyságuk. Ezeknek ott van előnye, ha a tréning is szóba kerül.
-
hapakj
őstag
Nekem ez a 10-szeres hátrány azért valahol bűzlik. Ha ennyire jobb egy pure NPU AI feladatokra, s ennyire egyszerű ekkora előnyt összerakni, akkor már csomó cégnek érdeke lett volna egyet összerakni s hatalmas előnye lenne a GPU-kkal szebben. De valahogy egyáltalán nem ezt látni. Az nVidia hibrid megoldásai úgy tűnik mégse ennyivel rosszabb a hatékonysága, vagy valamit olyat tudnak szállítani, amit más nem.
-
hapakj
őstag
Mi nem elég az NPU-khoz? Az teljesen nyilvánvaló, hogy egy általánosabb hw egyéggel el lehet végezni ugyanazt a feladatot.
Azért tér el annyira az NPU-k felépítése a CPU-któl és a GPU-któl, mert sem a CPU-k, sem a GPU-k felépítése nem optimális az AI feladatokhoz.
- azért az nVidia szállított egy elég jó workaroundot erre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
És ezért nem NPU a GPU. Egyszerűen nem erre van kitalálva, ami meglátszik a hatékonyságán. Ezért nem GPU a CPU. Nem erre van kitalálva, ami meglátszik a hatékonyságán.
#53 hapakj : Az nem elég az NPU-hoz, mert pusztán a mátrixszorzást már nagyon-nagyon régi hardverek is megoldották. 20-30 évesek is. Ezek is ráküldhetők a gépi tanulás következtetés szakaszára, csak nem erre lettek kitalálva. Azért tér el annyira az NPU-k felépítése a CPU-któl és a GPU-któl, mert sem a CPU-k, sem a GPU-k felépítése nem optimális az AI feladatokhoz.
-
hapakj
őstag
A 8 bites CPU mint GPU már elég sarkított példa
Itt szerintem az a kérdés, hogy NPU-e az a cucc, aminek vannak dedikált "ALU"-i low precision mátrixműveletekre. Ma már kb mindennek van ilyenje (végre már az AMD GPU-knak is
)
Egyébként szerintem NPU csak az ilyen műveletekre kihegyezett hw egység, tehát a GPU nem. Én inkább azokat AI acceleratoroknak hívom
(régen is volt 3D accelerator, ami kb csak bután raszterizálni tudott, aztán a GPU-k komplexebbek lettek).
-
S_x96x_S
addikt
> A GPU is NPU. Csak nem olyan hatékony, mint a csak arra dedikáltak.
ezzel nagyon ki lett tágítva a fogalom.
mert ha a GPU NPU, csak azért mert tud AI-t gyorsítani,
akkor a CPU AMX-szel is NPU, csak kevésbé hatékony, mint a dedikáltak.
Sőt, a legtöbb régi 8 bites CPU is GPU, mert csak azzal lehetett háromszögeket rajzolni.ennél pontosabb definíciót adj az NPU -ra
-
S_x96x_S
addikt
> minden ujabb Nvidia vga NPU is...
Bár az újabb nvidia GPU-knak van "Neural Engine" képessége, de az más - nem NPU
"NPU vs. GPU: What's the difference?"
https://www.ibm.com/think/topics/npu-vs-gpu -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért hívják a GPU-t GPU-nak, és az NPU-t NPU-nak. A Microsoft pedig azért követel NPU-t, mert nem szeretnék, ha az állandóan aktív szolgáltatásaiktól a noti 3 órán belül megadná magát. Szóval nem azért nem működik, mert nem működhet a GPU-n, hanem azért, mert pillanatokon belül futhatsz konnektorközelbe.
-
Sinesol
veterán
Az lehet, hogy többet fogyaszt egy gpu, de épp azért mert jóval erősebb is, mint egy mezei "npu chip". Az, hogy egyelőre a Microsoft külön NPU-t követel, bármikor változhat, nem jelent semmit, már egy ideje pletykálják, hogy jön majd az RTX-es copilot is, igy több felhasználót is érhet el.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Hellwhatever #37 üzenetére
Olyan van már, és lesz is még. Sőt, úgy tudni, hogy GPU-ba integrált NPU is lesz. Bár ez nem biztos, hogy az AMD-től, mert az Intel kapcsán hallani ezt az irányt. De gyorsan le fogja szerintem másolni az AMD is.
Az NV-t nem tudom, ők azért a hardverjeiket eléggé más piacokra tervezik a működés szintjén. Nem hiszem, hogy számolnának klasszikus NPU-val. De megoldhatják ők is, csak nekik fontos figyelembe venni, hogy ezek a lépések a drágább termékek eladásait ne veszélyeztessék, vagyis mindenképpen a fő piac maradjon fókuszban.
-
tibaimp
nagyúr
Ez a CAMM technológia megvan, "lap szerű" memória szabvány, és ha jól emlékszem, önmagában dual channel.
Nagyon kíváncsi vagyok hogy oldják meg, mi lesz végül a döntés a Sony részéről, de az tuti, ha ilyen sok RAM-ban gondolkoznak, akkor vagy nagyon drága lesz a konzol, ami nem biztos, hogy megengedhető, vagy valamilyen olcsóbb megoldású RAM-ot kell beletenni, akár LPDDRxx-t is! -
S_x96x_S
addikt
> Borzasztó, hogy már tényleg "bármibe" kapni strix halo-t,
> de normális gamer laptopba csak azért sem...
még most fut fel a gyártás.jelenleg CSAK a HP ZBook Ultra G1a - ami Strix Halo -val az EU-ban kapható a boltokban.
https://geizhals.de/?cat=nb&xf=9690_Strix+Halo
de az inkább pici 14colos üzleti notebook - amibe akár 128GB memóriát is forrasztanak.
és a 16db zen5-ös mag, elég erőssé teszi.Én még a frame.work 16 refresh-be vártam volna Strix Halo-t
( de a forrasztott ram ellentmond a szerelhetőségnek )
úgyhogy Ryzen AI 300 -at kapott ( Strix Point )
és egyedüli laptopként - upgradelhető/cserélhető a GPU-ja
Jelenleg 2 GPU opció van:
- NVIDIA GeForce RTX 5070 8GB
- AMD Radeon RX 7700S 8GB
https://frame.work/hu/en/laptop16
de ha nem kell a GPU -
- akkor tehetsz be 2 extra M.2 SSD -t
- vagy csak egy üres tokot, hogy ne legyen nehéz.Persze a Frame.work - nem olcsó beruházás, de ha pár év múlva csak a GPU-t, CPU-t akarod upgradelni és a monitort nem - akkor máris előnyösebb.
-
S_x96x_S
addikt
> Ezek a CAMM2 memóriák, vannak olyan gyorsak, mint a VRAM?
a CAMM2 - csak valamilyen ~ tokozás ( nem kell forrasztani)
- belül LPDDR5 , LPDDR5X -van, és ezzel az LPDDR5 -el - jól szervezve -
az Apple Mac Studioban a 400Gb/s, --> 546 GB/s --> 800 Gb/s - sebességet is elérnek.
( most a 800Gb/s a csúcs - az M3 Ultra -val. )
ez persze ma még alatta marad a csúcs GDDR6, GDDR7 -hez képest,
de mellette szól a kicsi fogyasztás - és relative olcsóság, mivel az LPDDR5 -öt nagy mennyiségben gyártják.
az LPDDR6 - viszont mind sebességben, mint latency-ben kezdi megközeliteni a GDDR6-ot.
( persze 2 év múlva hol lesz már a GDDR6 ... )Az nvidia is lát benne fantáziát . és a közel jövőben például SOCAMM -ot ( multi LPDDR5 ) -öt pakol a DGX Station -ba, vagy a Grace GB300 szerverekbe, meg a robotos eszközeibe is.
ha csendes és jól hűthető konzolt akar a SONY, akkor az LPDDR6 -ot érdemes tesztelni.
A CAMM2 és a SOCAMM nagy előnye, hogy a memória nincs forrasztva.
Sajnos a mostani AMD-s Strix Halo - nem képes még ezzel működni ( a frame.work tesztelte ) - de a következő változatnál már alap elvárás lesz.legalábbis nekem ez az infó ált össze a fejemben.
-
Busterftw
nagyúr
Semmi ilyen nincsen. Az AMD nem tud mindent bármekkora mennyiségben gyártatni és az Epyc/Ryzen a prioritás.
Ezek az APU-k mindig is fehér holló kategóriákban mentek, mert nem készül annyi, a fél éves késésekről nem is beszélve, lásd két éve a Phoenix.Egyetlen normális laptopban sincs, mert az OEM-eknek mennyiség kell, stabilan, évről évre, a másik meg az, hogy Nvidiaval jobban eladható.
-
Sinesol
veterán
Egyreszt elvaras gamer laptop eseteben a dedikalt vga, masreszt meg eleg sok sebböl verzenek az AMD gpu-k, szoval nem keresik tul sokan a radeon alapu megoldasokat.
Öszinten szolva papiron nem tünik rossznak, de valoszinuleg ketszer is meggondolnam, hogy amd gpu-s cuccot vegyek. A HD7000-es szerian es az RX 5000 szeriaban is voltak gondok, többször nem dölök be, hogy milyen jo es olcso is. -
Hellwhatever
aktív tag
Nem vicc, de az AMD is LPDDR6-os VGA-kat tesztel éppen, 128 GB-os VRAM-mal. És nem azért, mert szükség van rá most, hanem mert szükség lehet, ha elkezdik a játékok az AI-t alkalmazni, és 30-70 GB-os neuronhálókat kezdenek szállítani.
Nem úgy volt hogy erre a CPU-ba integrált NPU és a rendszermemória lesz a nyerő az nVidia pedig bajban van mert a VGA-n futó modell 1: lezabálja a regisztereket a grafika elől 2: nem kell külön hardver mivel a nagysebességű PCIe napjai meg vannak számlálva?
-
Chiller
őstag
Megnéztem a videót róla, bár aksi nem fért bele egyáltalán, de legalább megvan a 256bit. Mondjuk a 32GB-osnál kételkedek kicsit ebben.
Borzasztó, hogy már tényleg "bármibe" kapni strix halo-t, de normális gamer laptopba csak azért sem...
Elég gyanús, ahogy anno amikor az intel volt jobb, és mégse raktak "semmibe" AMD procit, most itt ugyanezt látom NV oldalról.
Na persze lehet összeesküvéselméletezni, de hogy egyetlen normális laptopba sincs, ez több mint gyanús...
-
Sinesol
veterán
Ritkán olvasni ennyi hülyeséget egy cikkben, szórakoztató volt.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
paprobert #29 üzenetére
> Bő fél évtizeddel a PS5 megjelenése után,
> főleg az áremelésekkel már nem merész kijelentés,
> hogy kb. 100-200 dollár haszon van magán a konzol hardveren / vásárló.
PS5 -rajtjakor a covid-19 kavart be, és akkor veszteséges volt
de most meg a trump tarifák nyirbálják a nyereségességet,
és ebből valamit át fog hárítani a Sony:"Sony raises PlayStation 5 prices in US as tariff fears persist"
https://www.bbc.com/news/articles/cy081prg9jjo -
hapakj
őstag
Ma már nem divat veszteséggel árulni a konzolt, asszem PS5-nél az volt a nagy hír, hogy kb előállítási áron adják, s hamar maga a konzol eladás is nyereségessé vált.
A PS3 az úgy igencsak fájt a Sony-nak, azért ott sem örültek annak, hogy életciklusa végére ki tudták bekkelni nyereséggel. PS4/PS5-höz nem is álltak így hozzá.
-
paprobert
őstag
semmi gond, ha 2-3 évig veszteséggel megy a gép, mert a szoftverből érkező nyereség kompenzálja majd a teljes életciklus alatt. Bőségesen kompenzálja
Egy ideje már day1 nyereség a target a Sony-nál.
Bő fél évtizeddel a PS5 megjelenése után, főleg az áremelésekkel már nem merész kijelentés, hogy kb. 100-200 dollár haszon van magán a konzol hardveren / vásárló.
A cikkhez: Jöhet speciális hardver, de azt nem szabad elfelejteni, hogy a fejlesztők annyira el vannak kényelmesedve, hogy "hagyományos PC módban" is gurítania kell a PS6-nak, különben csak egy "PS5 Pro Pro" lesz a vége.
-
ripla
addikt
Csak tudnám minek. Amikor a játékok 99%-a kinézetre megállt a 10 évvel ezelőtti szinten.
-
Hát igen vannak meredek teóriák. vannak olyanok is hogy 3 féle konzol is lehetséges vagy kísérleteznek vele. [link]
"PlayStation 6 family of consoles, based on Moore's Law Is Dead leaks.
PS6 CPU: 8 Zen6 cores
GPU: 48 CU RDNA5
AI: 590 TOPs
RAM: 40GB @ 768GB/sPS6S (Docked-Only model) & PS6P (Hybrid) CPU:
4 Zen6C + 2 Zen6LP cores
GPU: 16 CU RDNA5
AI: 105.6 (S) - 77 TOPs (P)
RAM: 36GB @ 204GB/s
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
deathcrow42 #19 üzenetére
A PS5-ről látható, hogy ez nem igaz, mert az abban lévő SSD-hez hasonló még mindig sehol sincs PC-n, és már majdnem fél évtizede megjelent a gép.
Az egy dolog, hogy mi van most, de mi lesz két év múlva? Nem vicc, de az AMD is LPDDR6-os VGA-kat tesztel éppen, 128 GB-os VRAM-mal. És nem azért, mert szükség van rá most, hanem mert szükség lehet, ha elkezdik a játékok az AI-t alkalmazni, és 30-70 GB-os neuronhálókat kezdenek szállítani. Azokat be kell tölteni a memóriába. Vagyis, ha arra számít egy cég, hogy az AI nagy lövés lesz, akkor nagyon-nagyot kell ugrani a memória kapacitását tekintve.
Az árral nem érdemes konzolnál számolni, mert a memória ára a leggyorsabban csökkenő tényező, és egy olyan termékről van szó, aminél semmi gond, ha 2-3 évig veszteséggel megy a gép, mert a szoftverből érkező nyereség kompenzálja majd a teljes életciklus alatt. Bőségesen kompenzálja. A PS3 volt a valaha készült leginkább ráfizetős konzol, mégis kijött a teljes életciklusra nyereséggel, pedig volt úgy, hogy a gyártása két és félszer drágább volt, mint az eladási ára.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
deathcrow42 #19 üzenetére
> És mivel perpillanat nem nagyon szaladgálunk 32GB ramnál többel...
> :D nah jah, örüljünk, ha kapunk annyit a konzolba.
hamarosan lesz rá lehetőség - 2025-Október-17 -től.
legalábbis ha a "szaladgálással" a kézikonzolra utaltál.GPD WIN 5 - kézikonzol - up to 128GB LPDDR5X ( Strix Halo alapokon )
az elején csak a 32GB ( ~ 1400 USD ) és a 64GB ( ~1600 USD ) verzió lesz elérhető
a 128GB -os verzió később jöhet.
és Ryzen AI MAX+ 395 ( Strix Halo )
> De tőlem legyen akár 128GB, de akkor legalább 1000-1200 dollár lesz
> a PS6 ára, és nem fog fogyni belőle 100 millió ;]
a 128GB csak technikai lehetőség amit az LPDDR6 -adhat.
a prohardveres cikk tényleg homályosan van megfogalmazva,
de nincs benne határozott utalás, hogy ennyi is lesz benne,
csak annyi, hogy a Sony ~ "kísérletezik".valószínüleg kísérleteznek a GDDR7 -el és az LPDDR5X -el is .
az LPDDR6 a PS6 kézikonzolnál lehet hasznos,
~ 2028-2029-ban már olcsóbban gyártható,
és sebességben hozza az asztali GDDR6-ot. -
S_x96x_S
addikt
> a 384 bites LPDDR6
szerintem a Sony - kaphatott az AMD-től egy
Medusa Halo - 384 bit -es LPDDR6 -os devkit-et,
amiben pont 128GB memória volt .
( és majd a Sony eldönti, hogy konkrétan mennyi memóriával is szeretné )
[ N3P IOD chiplet + N2P Core Chiplet ]
( ~1 hetes - MLID anyagban tűnt fel. )amúgy Kepler és MLID leak-ek nagyjából átfedőek,
https://x.com/3DCenter_org/status/1961519474084819160
kivéve a CU számok ... mert Keplernél a fele.
és most az X-en vitatkoznak erről, hogy kinek is van igaza.
https://x.com/Kepler_L2/status/1961537620783063363
Kepler szerint az AMD új CU számozást vezetet be.
"MI400 documents also mentioned CU/WGP until recently. The decision to deprecated (old) CU mode and rename WGP to CUs happened not too long ago and may or may not carry over to gfx13"és a 3Dcenter - német nyelvű írása.
https://www.3dcenter.org/news/news-des-27-august-2025
-
Busterftw
nagyúr
válasz
deathcrow42 #19 üzenetére
Jah csak ezeket is megszokták ám pörgetni, akár megjelenés után is.
Lesz benn 16GB ram, meg valami 1GB spéci szuper hyper Sony ram, ami űrtechnika és ezért ez amúgy 60GB ramnak felel meg. -
Én úgy szoktam nézni, hogy a konzol megjelenésekor nagyjából 1-2 éves hardver van benne és az alapján viszont meg eléggé szépen be lehet lőni, mi várható:
2026-ban jön a Zen 6 proci az AMD-től. 2027-ben jön a PS6, úgyhogy nagy eséllyel semi-custom Zen 6 magok lesznek benne.
2TB storage jó lenne, az 1TB már most kevés.
És mivel perpillanat nem nagyon szaladgálunk 32GB ramnál többel...
nah jah, örüljünk, ha kapunk annyit a konzolba.
Jah és a Sony úgy számol, hogy ez is egy konzol, amiből vagy 100 milliót el szeretne adni.
De tőlem legyen akár 128GB, de akkor legalább 1000-1200 dollár lesz a PS6 ára, és nem fog fogyni belőle 100 millió
-
Én erre az egészre csak egy sztorival szeretnék reagálni. Előre szeretném leszögezni, hogy halvány lila fingom nincs, milyen lesz az új PS.
De...
8 évig dolgoztam a PlayStation-nél. Ebből kb 6 évig az R&D (kutatás-fejlesztés) részlegen. Amikor anno jöttek a már kicsit komolyabban vehető PS5 pletykák, már ott voltak nálunk az első generációs, még nem végleges HW-es PS5 "alpha" verziós vasak. Még olyan szinten kezdetleges szoftverrel, hogy egy nyamvadt háromszög kirajzolására is komoly feladat volt rávenni, sőt, eleinte még ez is esélytelen volt, mert még csak konzolos input-output volt, baromi kezdetleges fejlesztői eszközökkel. De azt, hogy milyen vas van benne, meg milyen opciók vannak, valószínű mi merre fog menni, már hónapok óta tudtuk. És közben olvasgattuk ezeket a pletykákat, meg küldözgettük egymásnak a vadabb cikkeket meg stb.
Fogalmazzunk úgy, hogy ritkább volt az, hogy ezekben a kezdeti "ilyen meg olyan lesz a következő PS" cikkekben sikerült legalább közel kerülni a valósághoz, mint ennek az ellentéte.Az első olyan cikkek, amikben komolyan vehető, pontosabb infók voltak, kb a hivatalos hw leleplezés előtt pár hónappal jöttek. Persze ezek is elvesztek a hülyeségcunamiban, nehéz, ha nem lehetetlen volt kívülállóként tudni, mi lesz belőle az igaz.
Ami univerzálisan igaz volt az ilyen évekkel a megjelenés előtt megjelent hasracsapás alapú pletykacikkekre az az, hogy ha sikerült valamit eltalálni, az azért volt, mert néha a lottót is megnyeri valaki.
És pontosan ennyire is kell komolyan venni minden ilyet. ¯\_(ツ)_/¯ -
Asshya
csendes tag
A jövőhét is hatalmas kérdőjel, nem az , hogy 3 év múlva mi lesz,lehet!🤔
-
S_x96x_S
addikt
válasz
deathcrow42 #14 üzenetére
> Az ilyen 128GB álmodozást/találgatást nem is értem,
valószínüleg a Sony - csinál 20 különböző prototípust - és 1-2 kiszivárog.
ezen kívül - a dev-kitekbe jóval több memóriát tesznek,
hogy a debuggolás egyszerűbb legyen.---
de technikailag nem lehetetlen.
A DGX SPark ( nvidia ) 128 GB LPDDR5x - 256-bit -es interfészen.
és ott van még a Strix Halo -os.és a PS6 akár "LPDDR6" -ot is kaphat;
amúgy lehet, hogy MLID - PS6 kézikonzol ötletelése is bekavart a pletykatérbe.
-
Abu mit sziv pentek este? En is kernek az anyagbol.
A memóriaalrendszer kapcsán még képlékeny a helyzet, de a 384 bites LPDDR6 igen jó eredményeket mutat, ugyanis közel 700 GB/s-os tempót tud hozni, miközben a kapacitása 128 GB lehet.
megneztem a ddr5 arakat es konkretan nincs 128-as kit 150 alatt. Ez mar kb a konzol ara. -
384 bitnél 24GB vagy 48GB ram várható…
256/512 biten 32GB-nak nagyon lehet örülni, ha megkapjuk.Az ilyen 128GB álmodozást/találgatást nem is értem, ehhez már nagyon durván be kell tépni
-
S_x96x_S
addikt
> Esetleg az akkori VGA-kon megkockáztatom
> a 48-64GB VRAM-ot, de semmiképp nem a 128-at!
ha nagyon akarja a Sony - akkor integrálhat bele
valamilyen - LPCAMM2 szerű memória bővítési lehetőséget.
( hasonló módon, mint ahogy most a diszket bővíteni lehet )
és akkor pl. lesz benne egy gyári alap 32GB
amit bővíteni/cserélni tudsz +64GB , +128GB, +256GB-al.így megmaradna a relative alacsony alap költség
és az AI bővítési lehetőség is. -
S_x96x_S
addikt
> a 384 bites LPDDR6 igen jó eredményeket mutat,
> ... miközben a kapacitása 128 GB lehet.szerintem 384 bitnél még több is lehet az elméleti kapacitás:
-
zooly
aktív tag
válasz
ggbuffon1897 #9 üzenetére
A konzolok egyik fo elonye PS4 era ota az egyseges memoria lenne, viszont az PC-ben meg mindig nincs, es belathato idon belul nem is lesz (teljesen visszaszorult ez a topic, pedig anno szent gralkent emlegettek), igy arra max az exkluziv cimek tudnanak epitkezni, ha lennenek
Pontosabban mar csak a Nintendo az aki kepes minosegi tartalmakat gyartani a sajat nem PC kompatibilis hardverere.
-
ggbuffon1897
őstag
Teljesen mindegy milyen hw van alatta aki konzolt vesz.
De a ps5el valoban jol behulyitettek a nepet, csak jatekok elfelejtettek jonni 5-6ev alatt..talan a 60fps az egyetlen huzoero de azis ugye butitva.
Megint abu meg a hulyesegei.
-
-
zooly
aktív tag
Igy van, hatalmas tetelben vasarolva is csak maga a 128GB memoria kerulne 700$-ba
Teljesen kizart, hogy ez az ar toredekere csokkenjen nehany even belul. Egyebkent a nagy nyelvi, kep/video generalo es nehany tudomanyos modellen kivul nem igazan igenyelnek az AI funkciok sok memoriat (ha csak a DLSS-t nezzuk az is 1GB alatt beeri, a Tesla jelenlegi HW4-es "onvezeto" rendszereben pedig 16GB RAM van).
-
bteebi
veterán
Én már kapásból 256 vagy 512 GB-tal próbálkoztam volna, mert 10 év múlva a 16K-hoz még jól jöhet.
-
GodGamer5
addikt
Ez a 128GB egy akkorra baromságnak tűnik. Kb 24-32GB a realitás.
-
Kezdődik a hype train, mint mindíg. Majd talán az érkező kártyák tudják hozni egyszer azt amit izéé. Ez elhangzott a PS3-PS4 PS5 kapcsán aztán lett belőlük a nagy semmi.
Persze 128 GB vramot 2 generáció múlvaa VGA-ra mert a Ps -t amire most már kint vannak a devkittek a fejlesztőknél, majd úgy lehet behozni Pc-n.. istenem....Ki az aki ezt megteszi még itt.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5290 i5 8350U, 8-16GB RAM, SSD, jó akku, EU bill., szép állapot, számla, 6 hó gar
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest