Új hozzászólás Aktív témák
-
Darmol
senior tag
válasz
Kristof93 #21 üzenetére
Még mindig:
1. #19-ben sehol nem szerepel, hogy aksikat gyártanak talajvízbe.
2. #19-ben pont annyit válaszoltál a #18-ban feltett kérdéseimre, amennyi a nyilvánvaló kompetenciád a témában.
És egy újabb:
3. Mutass rá hol személyeskedtem. Annyit írsz a témáról:"Az elem gyártáshoz használt vegyszert találtak az elem gyár körüli kutakban." Nyugodtan bizonyítsd a kompetenciádat, és jellemezd ezt a bizonyos vegyszert, valamint a gyártásban betöltött szerepét, és a szennyezés gyanítható forrását. Ha meg tudsz szólalni a témában és bizonyítod, hogy nem vagy inkompetens akkor is csak azt bizonyítod, hogy tévedtem. Nincs itt semmi személyeskedés. Mivel minden jel arra utal, hogy gőzöd sincs mit írsz le (és eleddig semmiféle cáfolattal nem szolgáltál) mikor arra utalok (de jelen állás szerint határozottan ki is jelenthetem) miszerint nem vagy kompetens, csak a nyilvánvalót közöltem.Egyébiránt nem elem (amely a "szárazelem" rövidítése), hanem aksi (ami az akkumulátor rövidítése). Meglehetősen nagy a különbség.
Ha már mindenáron tudni akarod, hol használják a gödi üzemben gyártott aksikat, javaslom ezt az oldalt.
Szívesen. -
Sinesol
veterán
válasz
Kristof93 #25 üzenetére
A különbség kétszeres, a jobb féle lithium ionos Panasonic energiasűrűségben a kétszeresét tudja a lifepo-nak, ami szerintem egyenlő a kétszeres hatótávval, miközben a lifepo a drágább tipus. Az élettartam-ban jobb a lifepo, csak kérdés, hogy mennyire számit az a mai eldobható világban, plusz amikor már a sima lithiumos cucc élettartama is elég jónak számit adott termékbe, akkor mindegy mennyivel jobb a lifepo.
-
Reggie0
félisten
válasz
Kristof93 #23 üzenetére
Es meg mindig boduletesen messze van a belsoegesutol. Mert ami a teslanal papiron 400km, az kb. a fele se, ha valamennyire kihasznalod az autot. (Amugy az elettartam nem otode, mert mindehhez az lfp-t 100%-ra toltik. Kb. 2 es 4 szeres koze teszik az lfp elettartamat az nmc-hez kepest a korulmenyeket is figyelembeveve). Szoval ez a jovo azert meg tavol van es a gyarat sem akkora dolog lfp-re atallitani utolag. A kis autokban plane messzebb lesz az atallas, ahol kevesbe fajsulyos a kozegellenallas es sokkal inkabb a gyorsitas es rekuperacio nyom a latba, ugyanis eleve nagyobb reszet teszi ki a jarmu tomeget az akku.
-
A személyeskedés helyett mutathatnál is valamit. Legalább valami csoda járgányt amivel ilyen gödi elemeket adnak. De elég egyértelmű, hogy itt mi történt. Az elem gyártáshoz használt vegyszert találtak az elem gyár körüli kutakban. A többit te is ki tudod következtetni.
Azt sem értem, hogy miért ilyen ncm gyárba ruháznak be amikor egyértelmű, hogy a lifepo lesz a nyerő technológia az autóiparban. Esetleg az EU mentheti meg őket ha korlátozzák a kínai importot.
-
"Toxic Solvents Found in Three Wells in Göd, Where Samsung’s Huge Plant is Located" "Samsung’s battery factory in Göd has so far received more than a dozen fines from various authorities. The Labour Inspectorate has now fined the company €10 million for seriously endangering its workers." "For months, the workers had to endure increased exposure to various air pollutants, but the company also violated regulations on carcinogens."
Komolytalan cég és a jelenlegi technológiájuk nagyon el van maradva attól amit byd és catl csinál.
-
-
Darmol
senior tag
Ahogy a gallium és germánium esetében is, megint megkajálta a sok keresztégető csuklyás, hogy szegény fehér embert akarja szivatni a gonosz dementorok birodalma. Pedig a valóság sokkal rosszabb következményekkel fog dudálva szembejönni.
-
Reggie0
félisten
Ez igy van, kinaban jo olcso a munkaero es ez a nyitja. De szen mindenhol van hozza.
#9Sinesol: Az EU majd megveszi USA-bol vagy valami nyugatbaratabb keletrol. Amugy szerintem is egyre versenykeptelenebb es meg azert kuzd, hogy ez tovabb romoljon. (Arrol nem is beszelve, hogy hamarosan kb. a babakotvenyre is kell CO2 kvota, mert az nagyon fontos.)
-
válasz
Geri Bátyó #11 üzenetére
Hát, ezekből csak az LG gyárt autóba akkut és jobb kerülni, a kínaiak messze előttük járnak. Esetleg a Tesla lehet fog tudni versenyezni, de jelenleg ők sem.
-
Meridian
senior tag
válasz
Geri Bátyó #11 üzenetére
nekem sincs, de szted miért van az hoyg egymást tapossák az EU-s országok, hogy a CATL és még 2 másik társa hova vigye az akksigyárait.
Az autókba való akksi gyártásban Kína a csúcstechnológiát képviseli. Ha ez hihetetlen, akkor az milyen, hogy pl Irán meg a harci drónok gyártásában képviseli szintén a csúcsot? Bár most az oroszok tutira átvették ezt a pozíciót.
-
Kétségtelen, hogy autóakkumulátorral nincs tapasztalatom, de ecigibe való akksival kapcsolatban (technikailag ugyan az) 10 év. Nagyjából azt lehet mondani, hogy ha megbízhatót akarsz, akkor Samsung, Sony, Sanyo, LG, kb. ebben a sorrendben. Van jópár olyan "gyártó", ami ezeket újrafóliázza, nyilván azok is jók és vannak a kínaiak, ami lutri. Efest: volt pár típus, ami LG volt, a többi kínai. Na, utóbbiak ipari hulladékok voltak.
Aspire: Csak 1 típussal találkoztam, de azt már többeknél is láttam. Gyakorlatilag elpusztíthatatlan. Full kínai.
iJoy: Jónak tűnt, aztán előjel nélkül egyik napról a másikra meghalt 1 héten belül mind a három. Full kínai.
Van egy csomó olyan, aminek a nevében szerepel, hogy fire (UltraFire, KingFire, FirePower), na, azok is kínaiak és messziről kell kerülni, mert örülhetsz, ha nem robban fel. -
cskamacska
addikt
Döbrögi jobbágyait biztosan, bármi sorsa is lesz a nagyúrnak.
Az meg hogy a világ, de minimum a komplett Nyugat, serényen bokázni és hajlongani fog egy-egy random nyersanyag, vagy bármi gazdasági adat vélt vagy valós jövőbeli alakulása miatt őnagyhatalmúsága Kína, vagy annak leghűségesebb gyarmatai előtt, az olyan felvázolt és előre vetített jövőkép, amit szorítsunk magunkhoz és édesgessük amíg lehet, mert sajnos erősen gyanús hogy őnagyhatalmúsága Kína, de különösen leghűségesebb gyarmatai, az elkövetkezendő idejük nagy részét azzal fogják tölteni, hogy a gazdasági ésvagy társadalmi ganédombba elfúlást minél inkább elkerüljék.
-
Sinesol
veterán
Az USA biztos hamar túllép a dolgon, esetleg belép valamelyik fejlettebb ázsiai ország a megüresedett kapacitást feltölteni, az EU-nak viszont 20 évébe tellik azt is eldönteni, hogy hol legyen a gyár. Szóval gészen biztosan nem fenyeget az a veszély, hogy valamiféle gazdasági előnyt kovácsoljunk a dologból. A hiányra és nagy globális igényre való tekintettel az uj beszállítótól pedig jutányosan, dupla áron kaphatják majd az EU-s cégek, már ami még itt marad.
Jó is ez a gazdasági háború... -
Meridian
senior tag
válasz
jozefgucci1 #7 üzenetére
Lúdas Matyit?
-
-
Meridian
senior tag
"De szerencsere a grafit nem egy nelkulozhetetlen es lokalizalt dolog,"
Hát jah, de mégis a cikkben azt írják 5 évig problémát jelentene... 5 év az nagyon hosszú idő, már 1-2 év kieséssel is tönkremehetnek egyes vállalatok az ilyesmibe.
A másik kérdés: oké, hogy elkezdenek mások is gyártani grafitot, de milyen áron (ár színvonalon)? Nem véletlenül van ez most Kínában, mert a kínaiak a végletekig kihasznált melósokkal olcsóbban termelik meg. Tehát versenyelőnyük is van emiatt. -
Dr. Akula
félisten
Hát akkor nem lesz több HB-s ceruza...
-
Reggie0
félisten
Valoszinuleg ez is benne van, tovabbi versenyelony a kinai autoknak, akkuknak stb.. Mo-t meg total fuggove tudjak tenni es ezen keresztul minden mas temaban szajizuk szerint regulazni. Opium 2.0.
De szerencsere a grafit nem egy nelkulozhetetlen es lokalizalt dolog, azt konnyu potolni. 1999-ig sehol sem volt a kinai termeles, itt csak az arverseny okozta a nyugati visszaeset.
-
Meridian
senior tag
Na, de minket ez nem érint, mivel pont idejönnek a kínai akksigyárak, ezek meg megkapják az szükséges alapanyagaikat.
Azért az nem semmi húzás lenne, ha az EU csak tőlünk kaphatnak "kínai" - egyébként technológiailag felsőkategóriás - akksikat... lehetne megint O1G-zni, gőzerővel, amire reakcióként persze a Karmelitában rengenének az ablakok a hangos kacajtól.(elnézést a politikai vonaltól - és ezzel lecsapott magas labdáért -, de az egész fenti cikk politikáról szól! Nemdebár?)
-
Reggie0
félisten
Szerencsere grafitot gyartani sokkal egyszerubb, mint galliumlelohelyet talalni
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Suzuki topik
- Elektromos autók - motorok
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- REpont és hulladékgazdálkodás
- További aktív témák...
- Asztali PC , i5 7400 , 1660 Super , 16GB DDR4 , 480GB SSD
- Bomba ár! Asus N551JQ - i7-4710HQ I 8GB I 256GB SSD I GT845M I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V330-15IKB: i7-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V130-15IKB: i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- iPhone 16 Pro Max 256GB Black - 2026.05.28.-ig Nemzetközi Garancia
- Audio-Technica ATH-M20x fejhallgató
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 5300 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest