Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
válasz
Szirtimorc #22 üzenetére
A potenciális üzlet érdekli őket.
-
Szirtimorc
senior tag
Nézni néz, csak nem lát
Ez pont így van. Igazából ezt az egész önvezetős dolgot marhára nem értem. Milliárdokat öntenek bele egy szemmel láthatóan még egy jó darabig teljesen működésképtelen technológiába. És az egésznek mi az értelme? Ha ennek a ezredét rakták volna a vezetők oktatásába, már sokkal előrébb járnánk a balesetek terén is. Ami egyébként miért is érdekli a "híresen emberbarát" multikat? -
Reggie0
félisten
Ha a gyari szelvedo 75%-os. akkor miert engedne at az infrat? Szart rendelnek az emberek? Komolyan gondolod? Semmi ertleme sincsen. Egy normalis nem szinezett uveg ~85%. Ha gyarilag hovedosen rendeled akkor 75% felett lesz. Most nem arrol beszelunk amikor megrendeled a lowlife ultasuzuki sx modelt 1 millaert.
Raadasul az elso szelvedore es a B oszlop elott oldalsokra ugyanazok a szabalyok vonatkoznak, tehat az oldalso ablakokat sem lehetne soha foliazni szerinted. A gyakorlat meg nagyon mast mutat.
Segitsegkeppen: 0,9*0,85=0,765 > 75%.
-
bambano
titán
ha nem voltam érthető, akkor mégegyszer: a szélvédő tokkal-vonóval 75%-ot át kell engedjen. ha egy 75%-ra gyárilag sötétített szélvédőre ráteszel egy 90%-os fóliát, az már csak 0.75*0.9=67.5%-os áteresztő képességű lesz, tehát nem szabályos. Mivel a szélvédők gyárilag a maximumra vannak sötétítve, így arra már semmit nem rakhatsz (a napellenző csíkjától lefelé), ugyanígy az oldalablakra sem.
-
Reggie0
félisten
Az a trukk, hogy az infrat kell szurni, nem a (lathato) feny-t. Vannak ilyen foliak, pl 3M CR-90, ami 90%-ban fenyatereszto, raadasul nem szinezett, hanem ND szuro a lathato tartomanyban.
"hogy jellemzően egy darab van belőlük belátható távolságon belül"
Kb. lenyegtelen. Az 1100nm alatt infra tartomanyban ugyanugy mukodik, mint a lathatoban, azaz a szemserules oka ilyenkor a retina egese. A retinan viszont kepet alkot a szem, azaz a ket kulon terbeli pozicioban levo ket lezer ket kulon helyet vilagit meg a retinaban, igy azok hatasa nem adodik ossze. Ha nem igy lenne, akkor a ket fenyszorot sem tudnad egymastol megkulonboztetni. Sot TV-t sem nezhetnel, mert annak nagyobb
Raadasul mint mondtam az intenzitas csokken a tavolsag negyzetevel es ezek a keszulekek tobbnyire 0.5 vagy 1 meteren belul teljesitik a class 1-et. -
bambano
titán
nem helyezhető forgalomba olyan autó, amelynek a szélvédője a ráeső fény legalább 75%-át nem engedi át.
következmény: amelyik autónak színezett üvege van (gyakorlatilag mind), azokra nem rakható legálisan fólia.
de csatlakozom az előttem válaszolóhoz: amikor majd úgy mész át az Árpád hídon gyalog, hogy magadra akasztottál egy első ajtót, szólj, mert azt le akarom videózniszerk: " Amugy meg a lezeres sebessegmeroknel sem lepik tul a laser class 1-et" a lézeres sebességmérők mellett szól az is, hogy jellemzően egy darab van belőlük belátható távolságon belül, nem pedig három tömött sávban 8-10 méterenként egy rakás.
-
Reggie0
félisten
A megvilagitas a tavolsaggal negyzetesen csokken, raadasul meg koszinusztenyezoje is van. Ha nem a kocsik kozott keregetsz, akkor nem kell izgulni.
Amugy meg a lezeres sebessegmeroknel sem lepik tul a laser class 1-et, pedig azok akar kilometerrol is erzekeli a visszavert jelet. Nyilvan abban benne van az is, hogy a rendszamtabla jol tukrozodik, de egy lidarnal ennek toredeke, ameddig el kell latnia.
-
bambano
titán
A vezetés feltétele (mindegy, hogy ki/mi vezet), hogy felismerd és értelmezd a környezetet. Ha ezt nem tudod biztonságosan megoldani, nem vezethetsz. Az önvezetést mímelő autóknál ez jelenleg nem megy. És ebben a kérdésben az is mindegy, hogy milyen eszközökkel nem tudnak látni.
-
joghurt
addikt
Infra lézer, tehát az embereket nem vakítja el. Most sem látunk Csillagok Háborúját az utcán.
A területről alapvetően van benne egy térkép (már csak a navigációhoz is), erre próbál illeszteni. Nem csak GNSS, hanem pl. kerékfordulat és kormányszög.
A technológia korlátait jól érezni Magyarországon, ahol engem bizonyos helyeken kifejezetten le akar vinni az útról a sávasszisztens, mert a repedések-nyomcsíkok alapján úgy gondolja.Az meg klasszikus trollkodás, hogy az önvezetést fejlesztő cégek környékén egy pihenőhelyen folytonos vonallal felfestettek egy "szigetet", kívülről szaggatott csíkkal párosítva. Az önvezető autók befelé szépen átlépték, hiszen szabad, kifelé viszont már nem bírtak jönni.
-
joghurt
addikt
Arra azért kíváncsi leszek, mennyire marad megbízható a LiDAR, ha az összes autó egymás szemébe fog villogni vele. Értem én, hogy moduláció, de kellően nagy tömegnél zaftos lesz kihámozni a zajból a jelet.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3400, 94% Akkumulátor
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- Új FULL HD webkamera + Számla
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest