-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Degeczi
#82934
üzenetére
Nos, szerencsére visszatérít az Ali, bár náluk is azt a fals infót mutatja a nyomkövetés amit a futár megjelölt, h "nem voltam otthon":

Kicsit nyűgös folyamat, mert a rendelés összes tételére egyenként kellett refund kérést nyomni, ők is egyenként fogadgatták el, de haladt szépen nap közben, már csak egyetlen $3 tételt nem utaltak még vissza.
Ezzel együtt a DPD elmehet a fenébe, mert azt még megértem, h nap végén egy megcsúszott futár bekamuzzon az utolsó pár címzettre "nem volt otthon"-t, de arra semmi mentség, h a következő két munkanapon sem próbálták meg kihozni, az meg pláne elképesztő, h az érvényes átütemezési kérés ellenére lazán visszavitték a csomagot, noha a címzett nyilvánvalóan igényt tartott rá, azért választott időpontot...
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jojoando
#82932
üzenetére
DPD ügyfélszolgálatos közölte amit írtam, de nem a címke, hanem a címzett leszedését említette, amit nyilván úgy tesznek, h visszaáru esetén felülragasztják az eredeti címzettet a feladóval, így érthette (mondjuk amúgysem ez a lényeg, és nem is értem, miért kell pont ezen fennakadni)
Már miért ne fizetne az Ali?

(pláne ha még valóban vissza is jut a csomag egy EU-s Ali lerakathoz)
Olyan logisztikai probléma, amiről nem a vevő tehet, ez az alábbiakból elég egyértelmű szerintem.Mindenesetre rövidesen kiderül, mi a helyzet.
-
Degeczi
nagyúr
Alin őszintén szólva nem tudom, valódi személy vagy AI bot vette föl a panaszt, mindenesetre kért telefon képernyőképet hogy történt hívás a DPD felé, azt beküldtem meg a panaszt rögzítő emailről is, egyelőre 48 órán belüli kivizsgálást ígértek, elvileg van benne olyan lehetőség, h refund logisztikai probléma miatt.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jojoando
#82929
üzenetére
Azt meg hogyan?

A DPD telefonos ügyfélszolgálata szerint az ilyen, visszáruként megjelölt csomagokat már nem tudnak visszafordítani, leszedték róla az eredeti címzettet is. A csomagszám nem változott, az alapján szerintem is meg kellene tudják találni (és eleve az én címzési adataimat kérdezik beazonosításként mielőtt információt adnának ki), de ha egyszer azt mondják (később egy másik ügyfélszolgálatos is, ismét egy bő fél óra várakozás után) hogy nem lehetséges, akkor hogyan bírjam rá hogy mégis de?Szóban elismerték a hibát, átütemezett csomagot nem lett volna szabad visszavinni a második ügyfélszolgálatos szerint sem, és fölvett panaszt a futárra is (30 napos kivizsgálási határidővel). Mondjuk szerintem már az is megérne egy kivizsgálást, miért nem próbáltak "ismételt" kézbesítést múlt kedden vagy szerdán még a saját rendszerük nyilvántartása szerint sem, pedig azt ígérték.
(de az is érdekes, h a MyDPD-be lépve látok egy olyan csomagot is még augusztusból, amihez semmi közöm: azt egy nyíregyházi feladó küldte vkinek aki nem fizette ki...)A fő kérdés viszont az, vajon mi az Aliexpress policy-je az ilyen esetre, visszautalnak-e automatikusan vagy netán lehet-e újraküldést is kérni? Az oldalon nem találok róla infót, és a tracking is csak a DPD kontakt adatait linkeli, ahol nem tudnak segíteni.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jojoando
#82926
üzenetére
Tegnap úton voltunk, ma hajnalra pedig már az alábbi nyomkövetés szerint is visszavitték Budapestre, a telefonos ügyfélszolgálat sem tudott segíteni.
Egyik cégnél sem tudtam volna elképzelni olyat, h elfogadja és visszaigazolja a rendszer az átütemezést olyan dátumra, ami előtt már egy nappal visszaviszik (ráadásul közben a saját nyomkövetésük szerint sem próbáltak meg "újabb" kézbesítést, noha az első válaszban azzal nyugtattak nincs teendőm mert úgyis próbálják másnap)
-
Degeczi
nagyúr
Ha visszamegy a csomag mert nem kézbesítette az a &#&@ DPD, ugye visszautalja a vételárat az Ali?

Így még sosem jártam: múlt hétfő délutánra jelezték egy csomag érkezését, végig itthon voltunk, telefonhívást sem kaptam, mégis arra billent át este a státusz, h "nem kézbesíthető, nem volt jelen a címzett"...

Másnap érdeklődtem is a DPD online felületén, hogy mégis mi a helyzet ilyenkor, amire azt válaszolták, h egyelőre nincs teendőm, a következő munkanap ismét megpróbálják kihozni, várjam meg mielőtt panasszal élnék. Elhittem, de mégsem történt semmi kísérlet, se kedden, se szerdán, aztán meg csütörtöktől jött a hosszú hétvége.
Mivel most hétfő-kedd nem voltunk itthon, még a hétvégén leadtam egy átütemezési kérést mára, amit vissza is igazolt a rendszerük, gondoltam minden rendben.
Erre ma azt látom, h még tegnap visszaindították, mert a "címzett elutasította"...
Vagy fél óra várakozás után végre fölvették a telefonos ügyfélszolgálaton, de mást nem tudott tenni, mint sajnálkozni, mert "ilyenkor már nincs tárolás és nem tudják megtalálni".
Mint kiderült, csak 5 naptári napig tárolnak telephelyen csomagot - nem számít, h abból csak 2 munkanap, és meg sem próbálták a kézbesítést egyszer sem, nemhogy ismételten....De ez vmi elképesztő, h egyetlen lusta és hazug futár miatt így szívjon a címzett (ráadásul a rendszerük is simán visszaigazolja az átütemezést, nem figyelmeztet, h az már késő mert szó nélkül visszamegy egy nappal korábban...)

-
Degeczi
nagyúr
Nekem utasítottak már el kérelmet (igaz, nem visszaküldésit, hanem refundot egy leírásnak nem megfelelő termék miatt) mert kidobtam a borítékot, nem tudtam képet bemutatni róla... Ritka aljas az Alitól, hiszen látták még a megérkezési visszaigazolást is, és hogy abban a rendelésben benne volt az érintett termék.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
sicc_innen
#82443
üzenetére
Videón, ahogy áram alá helyezed és nem megy.
Ja, és kell kép a neked címzett csomagolásról is amiben megjött. -
Degeczi
nagyúr
válasz
sicc_innen
#82416
üzenetére
Bonyolult? Kinyomtatod a visszaküldési papírt, azzal leadod a csomagot legközelebbi DPD felvevőhelyen.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jojoando
#82325
üzenetére
A nyelv kezelése eleve katasztrófa az Alin, igen. Gyakran raknak be itteni fórumokra is nem www.aliexpress, hanem vi.aliexress kezdetű linkeket, amitől átáll a sessionödben vietnámi beállításra, és onnantól kezdve minden linket úgy nyit meg míg vissza nem kapcsolod a nyelvi beállítást más nyelvre. Ezért terjednek ezek a linkelések úgy, mintha vírus lenne, mert aki rákattint, az is "megfertőződik", átáll nála is.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
dredjudge84
#82321
üzenetére
Továbbra sem IP alapján írja ki az árakat, hanem ami be van állítva szállítási országként. Annak alapértéket ad, de szabadon átállíthatod bejelentkezés nélkül is - és máris változnak az árak, tehát ez alapján számol.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
dredjudge84
#82319
üzenetére
Értelmetlen lenne IP cím alapján számolni, hiszen az semmit nem jelent (van, aki munkához VPN-t kell használjon, de külföldön járva is adtam már le rendelést) - miközben itt úgyis elpostázás a folyamat vége, ahol a szállítási cím pontosan meghatározza az országot, így nyilván azt használják az áfa számításhoz.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
pendre54
#82314
üzenetére
Persze, az Ali regisztrált a nemzetközi IOSS rendszerbe, azon keresztül rendezve van az áfa. Ha nem jelentkezel be a fiókoddal ezért látsz alacsonyabb árakat, mert alapban még nincs rajta (hiszen a mértéke a célországtól függ). A vámhatárról pedig pont tegnap esett itt szó, h az nettó 150 EUR.
Global shippingnél van esély arra, h ne futárszolgálathoz hanem a postához kerüljön a csomag, ők még rátehetnek "vámügynöki díjat", az 630 Ft online fizetve, utánvéttel kézbesítőnek a duplája. De ez sem mindig van, néha simán kihozzák ők is. A futárszolgálatok sosem kérnek ilyet (egyelőre: szó volt róla, h esetleg változhat a jövőben) -
Degeczi
nagyúr
válasz
KutyiHU
#82263
üzenetére
Nem tudom, van-e összefüggés vagy csak nálam alakult így, de korábban amit a DPD vagy EO hozott ki nekem, azok mind Alis szállítású cuccok voltak, amit a postás hozott, azok pedig Global Shippingesek. Utóbbiaknál néha elő is fordult, h megsarcolt a posta (bár fura mód nem mindig) így inkább az Alis szállítást választom ha lehet.
Ami viszont egyszer Foxposthoz ment nemrégiben az épp egy Alis csomag volt, tehát nem a királyi postát helyettesítette hanem futárszolgálatot. -
Degeczi
nagyúr
válasz
kabalababa
#48349
üzenetére
Amikor kártyával fizetsz idegen devizában, a tranzakció pillanatában még csak zárolás történik valamilyen elő-kalkulációs árfolyamon és csak pár nap múlva lesz végleges a terhelés, más árfolyamon más összeggel.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
MasterDeeJay
#47977
üzenetére
Így van. Ha nincs neki EU-s raktáron, kapcsolja le azt a lehetőséget! Azért fizetek többet, h hamarabb itt legyen és ha drágább cucc, +áfa nélkül. Ha megfelel Kínából is, akkor eleve olyan eladót választok, olcsóbban.
-
Degeczi
nagyúr
Ha egy eladó azt írja, h majd akkor visszatérít ha megadom a Paypal-omat és lezárom a dispute-ot, az gondolom felejtős?
Egyébként is simlisnek tűnik, mert még január közepén pont azért tőle rendeltem, mivel lengyelországi raktárat ígért, de a kapott tracking szám a 17track-en olyan, mint ha Kínában adták volna föl.
A cucc már nem elérhető, de a rendelés adatainál még látszik a lengyel raktár:
-
Degeczi
nagyúr
válasz
grafikus17
#46594
üzenetére
Pár hónapja a Lidiben olyan akkus flexet lehetett kapni, aminek jópár példányában fordítva kötötték be a motort, ezért rossz irányba forgott (ami akár életveszélyes is lehet)
Szóval nem meglepő, kínai gyártásfegyelem. -
Degeczi
nagyúr
De akkor lenne "Seller" bejegyzés is a dispute folyamatban, nem?
Mert nincs:
- AliExpress stepped in to help
- AliExpress Processing the Proposal
- AliExpress' Judgment
és mindez pár percen belül, az eladó aligha reagált volna ilyen gyorsan (pláne ha a lassan egy hónapja elakadt szállításra sem reagált magától) -
Degeczi
nagyúr
Nem, az eladónak semmi szerepe nem volt esetemben, rögtön az Ali ügyfélszolgálata lépett közbe és hagyta jóvá a teljes visszatérítést néhány percen belül.
De most elnéztem egy hónappal: már október közepén indítottam a dispute-ot, fölcsesződve azon, h már egy hónapja cancelled a szállítás, az eladó pedig magától nem lépett semmit. A lényeg, h még nagyon messze lett volna a szállítás várható vége (ami még most sem járt le) de ezt nem kellett megvárni.
-
Degeczi
nagyúr
Nekem ez a friss tapasztalatom, ami írtam.
Augusztus végi akciózásban vettem egy rakás dolgot, aztán kb. két hét múlva néztem rá a rendeléseimre, melyik szállítása hogyan áll - de meglepve láttam, h az egyiknél már jó ideje "shipment cancelled", és kész, nincs további fejleménye...
Elindítottam a dispute-ot, és pár perc múlva már jóvá is hagyta az Ali, visszaadták a vételárat. -
Degeczi
nagyúr
Ez kb két éve volt, nem emlékszem már milyen okot jelöltem be. De gondolom vmi saját hibást ("i do not want this item" vagy hasonló) mert tényleg a saját hülyeségem volt a vásárlás.
Történt olyan is pár hónapja, h már nem a kosárba kerüléskori akciós árat fizettem hanem magasabbat, ott "seller has raised the price" vagy vmi hasonlót okot jelöltem meg, az a törlés át is ment. -
Degeczi
nagyúr
Sajnos azt sem mindig tartják be, jártam már úgy, h pár percen belül nyomtam cancelt, ráadásul kínai idő szerint éjjel, másnap mégis törölte a cancelt és nekifogott a feldolgozásnak. Írtam az eladónak többször is, oda se bagózott, és az ügyfélszolgálat sem segített.
Szerencsére nem volt túl drága cucc, nem katasztrófa, h mégis megjött, csak azért írom, h nem mindig sima ügy a lemondás. -
Degeczi
nagyúr
Na, ez szép...
Egyrészt a nyomkövetés is vacak, mert amikor írtál, akkor egy pillanatra tényleg megjelent a "2020.09.17. | 12:01 Egységképző felbontása" státusz is, noha nekem előtte "2020.09.17. | 08:51 Egységképző érkeztetése" volt az utolsó - és most megint az:
De a lényeg, h a magyar posta válasza szerint sem jutott még be ide a csomag: "Elektronikus nyilvántartásunk szerint a keresett küldemény a Magyar Posta kezelésébe még nem érkezett meg." - de akkor ez az "Egységképző" nem is nálunk van, vagy csak a nyomkövetés használhatatlan?
-
Degeczi
nagyúr
Nem, sima LT...NL
Azért furcsállom, mert az még a vámolás előtti rész - hogyan tűnhet el ott vmi? Utána még megérteném -
Degeczi
nagyúr
Persze, mert biztonsági okokból nem tranzakciós, hanem napi limitet adsz meg a legtöbb ilyennél (én is futottam már bele amikor az emlékemben tegnapiként élő vásárlás valójában már vmivel éjfél után történt, ezért hozzá kellett adjam annak összegét is az új napi limithez)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Castell
#43339
üzenetére
A borotvapenge nem ugyanaz, mint a borotvabetét, borotvafej!
Semmi gondom az Aliról beszerzett Astra borotvapengékkel, nagyon jól vágnak. -
Degeczi
nagyúr
válasz
nünüke1975
#43241
üzenetére
3db AAA vagy praktikusabban USB-s töltőről
-
Degeczi
nagyúr
válasz
gyulazsolti
#43172
üzenetére
A "dear friend" kezdés egy ismeretlen eladótól egyértelműen kínaira utal, szóval az a "Chris" max vmi nickneve lehet
-
Degeczi
nagyúr
Kellemesen csalódtam az Ali vevővédelmében: a $10-ért rendelt 10 db alkatrészből csak 2 bizonyult használhatónak, ezért a dispute-ban $8-at kértem vissza - és még egy óra sem telt el, már jóvá is hagyták (az Ali, nem az eladó)
Vasárnap délután, kínai idő szerint vasárnap éjjel... -
Degeczi
nagyúr
És az ár szerinti keresőt is rendbe tehetné már végre az Ali, mert használhatatlan így, h rengeteg eladó ugyanazon a termékoldalon listáz vmi filléres kiegészítőt is, vagy nem is kapható olcsóbb (pl. doboz nélküli) kiszerelést is csak azért, h a lista elejére kerüljenek...
-
-
Degeczi
nagyúr
Á, megvan: a böngésző vmiért átállt USA-ba szállításra! (pedig persze nem állítottam át, talán egy linkre kattintás ronthatta el). Ezért kalkulált a kosár amerikai díjjal (ezek szerint oda féláron postáz az első eladó) és csak a fizetésnél alkalmazta a magyar címre érvényeset.
Köszi, az általad talált valóban jó lesz (bár nálad vmi kedvezményt adhat az alapárra, mert nekem $7.56 + 0.22 böngészőben és telefonon is. Mindegy, így is korrekt)
-
Degeczi
nagyúr
Nem a termékoldalon, hanem még a kosárban is $0.77 szállítást mutat - aztán ha megnyomom a fizetést, ott már megduplázza asztali böngészőben is...

Szóval valóban a mobilalkalmazás mutatja jól, és a weboldal rendelésösszeállítása hibás.
-
Degeczi
nagyúr
Általában a gépen szoktam az Alis kosaramba tenni vmit, aztán a telefonos alkalmazásban kifizetni, mert ott gyakran van némi automatikus kedvezmény, és előfordul, h picit kevesebb a fizetendő végösszeg.
Most viszont pont fordítva: ha telefonról fizetném, kétszer annyi lenne a legolcsóbb, standard Ali szállítás egy terméknél, furcsa, nem futottam még bele ilyenbe...
(persze gépen is be vagyok jelentkezve, tudja, h Magyarországra kell szállítani, és ugyanúgy 1 db-ot) -
Degeczi
nagyúr
válasz
internetezoo
#23532
üzenetére
Koreából is 14 nap volt nemrég egy cuccom - bár nekem Banggoodról is gyakori a 15-16 nap (mindez a vásárlástól számítva, nem a feladástól)
Van egy egyszerű Google Sheets táblázatom, azt szeretem, mert egyszerű belecopyzni termékurl-eket és bármit lekérdezni (úgy mint ez az átlagos időtartam is) -
Degeczi
nagyúr
válasz
internetezoo
#23529
üzenetére
Az teljesen normális.
Egy táblázatban követem a kínai rendeléseimet, dátummezőkkel, ahol az átlag 24 nap.
Ali-ról kicsit hosszabb, jellemző az egy hónap körüli, Banggood-ról általában gyorsabb, két hétnél vmivel több. -
Degeczi
nagyúr
válasz
Rayden02
#23382
üzenetére
Nyugi, még vmivel 11e Ft fölötti érték esetén is visszautasíthatod az áfafizetést.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
tomazin
#23277
üzenetére
Asztali böngészőben nem jelent meg a jobb ár a másik eladótól, csak amikor mobilon benézem a rendelés után (mert app-only. Nem sale, alaposan szétnézem. Ráadásul míg az első nem, a másik eladó extra kedvezményt ad 6 db-tól, amit szintén ki tudtam használni, de a normál keresésben ez sem föltűnő, ha látható egyáltalán). Mivel max. ha 10 perc telt el (és kínai idő szerint szombat hajnal lehetett, nem munkaidőben), gondoltam nem probléma lemondani. Idő volt is, bő 3 nappal később (hétfő este) adta föl az eladó.
A supportot végül sikerült elérni, ott is azt írták, h érthetetlen az eladó viselkedése, nem volt indokolt postázni.
No, meglátjuk mi lesz belőle. -
Degeczi
nagyúr
Járt már úgy vki, h rögtön visszamondott Ali-s rendelése ismét aktív lett?

Péntek éjjel rendeltem vmit, amiről aztán pár perc alatt kiderült, h másik eladó jobbat kínál vmivel olcsóbban, ezért lemondtam, "I dont want this item" indoklást kiválasztva.
Szombat reggel aztán mégsem volt Cancelled státuszban... hát ismét cancel.
Vasárnap reggelre megint.
Hétfőn megint.
Ma pedig Shipped lett belőle...
Dispute-ot nyitni nem lehet, csak 10 nappal szállítás után. Próbáltam chat-et, be is jelentkezett vki, ígérte, h pár perc amíg utánanéz, de közben bontotta a kapcsolatot a rendszerük, azt is kezdhetem újra.
Nem tudom, vajon Ali-s hiba miatt tűnt-e el naponta a Cancelled státusz, vagy az eladó szüntette-e meg. Ez talán majd kiderül, ha sikerül normális supportot kifogni.
Addig gondoltam megkérdezem, járt már vki így?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Jura Impressa F70 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- DeLonghi Magnifica Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Apple iPhone 15 PRO MAX 256 GB White Titanium 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Thinkpad X1 Extreme 2nd 15.6" FHD IPS i7-9850H GTX 1650 32GB 1TB NVMe ujjlolv gar
- Xbox One S 512 GB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nagyakkus! Dell Latitude 5430 i7-1255U 16GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- 157 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- LG 77C4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest






