Új hozzászólás Aktív témák
-
syberia
veterán
válasz
boribakter #252 üzenetére
Earlier this year, a team of Belgian scientists made a major breakthrough in the world of clean energy when they developed a prototype of a solar panel that has the ability to produce 250 liters of hydrogen gas per day. The panel, designed by a team of engineers at Katholieke Universiteit Leuven, “converts sunlight directly into hydrogen using moisture in the air,” according to reporting by the Institute of Electrical and Electronics Engineers. IEEE goes on to say that, “the prototype takes the water vapor and splits it into hydrogen and oxygen molecules. If it scales successfully, the technology could help address a major challenge facing the hydrogen economy.”
-
Findzs
addikt
neduddkival mi van?
utolsó feltűnés
2014-12-07 13:06
-
KisDre
senior tag
A "Bolygónk a zöld" című műsorban volt anno, hogy fagáz meghajtású autót építettek. Felforralták a fát és az abból kiáramló gázt használták fel üzemanyagnak. (S tisztább volt mint amikor rendesen dízellel ment) Bár hátránya volt a szerkezetnek hogy kissé körülményes volt.
Egy másik részben meg sűrített levegős meghajtású moped-robogót építettek
-
boribakter
csendes tag
Ahogy látom, eléggé leült a topik...
Pedig nagyon jó lenne már valami lépést, újulást látni ez ügyben, nem csak a szájtépést a nagyoktól... Mármint, hogy mennyire kellene már valami más megoldás a gyorsan fogyó fosszílis üzemanyagok pótlására... Viszont ehelyett csak azt látom, hogy a fotolitikus vízbontás elvén működő Mayer-féle cella nincs sehol, csak az elméletben...
Grrrr. Pedig annyi helyre lehetne alkalmazni, ha nem lenne mindenhol a pénz, az olaj és a hatalommánia az úr.
Amúgy mit lehet tudni, mi lett a nagynyomású levegővel üzemelő autóval? Csődbevitték a MDI-t vagy lelőtték a vezérigazgatót? -
Dumb
senior tag
Felelevenítem a témát
Én úgy olvastam, hogy tisztán levegő üzemmel, kb 15 lóerős, és csak kettős üzemmel (+fosszilis) éri el az 50-75 lóerőt akár. Városon belül levegőt használ, és országúton használ üzemanyagot, 2 litert 100-on. Az ára pedig 10.000 euró körül van, Mo-n gondolom mindenféle adó és díj még terhelné.
[Szerkesztve] -
ronaldo
őstag
Akkor lenne még nagy dobás a kocsi, ha a tető napelem cellákból állna, és jobb időben a töltés teljes energiaigényét ezen keresztül fedezné az autó. Mert ugye nem csak az üzemanyag lehet káros, hanem az az erőmű is, ahonnan az áram jön
Szerintem sokkal nem is lenne drágább az autó, talán 200-350k-val.
-
lapa
veterán
cselesen megkerülted de így se rossz, végülis eredményünk van. akkor felejtős.
bár azt írja 50 le, az azért kevesebb kilowatt. ha 130-at képes menni, akkor elméletileg lehetséges a 200 km...
mégiscsak kéne a gázos számítás... bazz, pedig rgb múltkori ''linde'' aliasa biztos tudta volna. ami a tankban marad meg jó lesz robbantani...
[Szerkesztve] -
kovasz
senior tag
az autoba ugyanis beepitettek egy Kis kompresszort, amely 220 voltos
halozatra kotve mintegy 3,5 ora alatt Tölti fel a tartalyt.
nah akkor at atlag halozat 16A-t tud akkor 220x16A (most nem byonyolitok cosfi-vel) az 3520W akkor az 3 es fel ora alatt 12320Wh, ami 12.3kWh ha az 50kW teljesitmeny nezzuk akkor ez .24 ora szaguldozasra ''eleg''
kamu.... -
lapa
veterán
ezt most kaptam mailen:
http://www.theaircar.com/models.html
Egy francia ceg olyan autot keszitett, amelybe se benzin, se autogaz,
se hidrogén nem kell, csak nemi nagynyomasu levego. A Moteur
Development International autójában mindemellett az a szep, hogy
jobban használható, mint egy elektromos auto, viszonylag olcson
eloallithato, es szukseg eseten otthon is feltoltheto. A prototipusba
epitett 50 loeros eroforrasa akar 130 km/h sebességgel is mozgatja a
fura, kisbusz-szeru jarmuvet, es a hatotavolsaga is elfogadhato, a
meresek szerint akar 200 km is lehet. Az autó üzemanyagkent több mint
300 bar nyomasu levegot hasznal, amelyet Egy speciális hőlégmotorban
fognak munkara. A motorban ket dugattyu dolgozik:
az egyik kornyezeti nyomasu levegot Sűrít nagy sebességgel kb. 20 bar
nyomasra, amely igy fel is melegszik kb. 400 fokra. A forró levegobe
aztán befecskendezik a 300 bar nyomasu, de alacsony hőmérsékletű
levegot. Ez a kisebb nyomas es a nagyobb homerseklet hatására
hirtelen kitagul, de mar a masodik, nagyobb dugattyuban, amelynek
mozgását hagyományos modon, forgattyus mechanizmussal alakitjak forgo
mozgassa.
A rendszer nagy elonye, hogy a minimalis hoterheles miatt igen nagy
lehet az élettartama, olajcserére például csak 50000 kilometerenkent
van szuksege. Természetesen karosanyag-kibocsatas es zaj nincs, a
rendszer Viszonylag egyszerű és meg sok helyet sem foglal. A tobbi
alternatív hajtas legnagyobb problemaja, az üzemanyag-utántöltés az
MDI autójánál viszonylag egyszeru:
az autoba ugyanis beepitettek egy Kis kompresszort, amely 220 voltos
halozatra kotve mintegy 3,5 ora alatt Tölti fel a tartalyt. Ha ez az
ido tul sok volna, a feltoltes Nagyteljesítményű ipari kompresszorral
is lehetseges, ami alig harom perc alatt képes végezni a feladattal.
Az MDI egyenlore négy prototípust állított elo, ezek kozul ketto
szemelyszallito egyteru, amelyeket leginkabb taxinak szannak, egy
furgon, egy pedig platós kisteherauto. A tervek szerint hamarosan
megkezdődhet az autók szériagyártása is. Az MDI autoja kifejezetten
olcson kerülhet piacra: a személyszállító változat kb. 2,2 millio
forintnak megfelelo osszegbe kerül majd. Ehhez képest egy jóval
zajosabb, bonyolultabb, szervizigenyesebb és nagyobb
karosanyag-kibocsatasu hibrid-autó minimum ennek az osszegnek a
duplájába, vagy meg tobbe kerul, emellett draga, nehez es mergezo
akkumulátorok beepiteset igenyli. Ezek utan csak remelni tudjuk, hogy
a legauto hamar elterjed es legalabb a nagyvarosokban furikazo taxik
es furgonok egy reszet kivalthatja.
namost engem se ejtettek a fejemre. tud valaki segíteni először is abban, hogy mennyi munka kell mondjuk 500 litérnyi 300bar levegő összepréseléséhez? ugyebár ez lenne az alapja a dolognak, ennél több szufla biztos nem jön ki belőle.
ha a fenti számítás alapján működőképes (képes elég energiát tárolni), akkor még egy olyan béna kérdésem lenne egyelőre, hogy tegyük fel 1 milliárd ilyen verda telitankolva nem ritkítaná a légkört? -
hm
aktív tag
válasz
Thulcandra #244 üzenetére
Bővebben: link
Ha már egyszer törlik, legalább a linkeket mentsék át belőle. -
Thulcandra
senior tag
Ez már lehet kicsit túl alternatív, de ha müxik... Bővebben: link
Egyébként miért van 2 Alt. üzemanyag topik?
márcsak volt
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Benzines topicba mar irtam: vizbeporlasztas. Sajnos nem nagyon alkalmazzak meg
-
(ÉN)közPONT
őstag
válasz
cortez25 #237 üzenetére
275 forintos benzinárnál szóbajön nálam az alternatíve közlekedési forma+hozzá az üzianyi nos rövidtávra szentpál lova és 2 db lekvárosfánk 90 huf /db ért , hosszabb távra Bkv szakaszjegy + 2 db Fánk abból az eggyik vaniliás , még hosszabb távra az internet mert web cam al eljutok az usába is és csak 3 lekváros fánk + havi zsold a T-com nak az ára
-
cortez25
senior tag
na dobjunk össze valamit 1-hónap és 275 Ft lesz a benzin literje....2-hónap és 300 Ft....lehet, hogy szólok RGB-nek...házilag alternatív üzemanyag.....
-
cortez25
senior tag
adok ide egy UP-ot mert a mai benzinárakat elnézve, nem ártana valami konkrétum. Esetleg házilag nem lehetne valahogy kiváltani a benzint....fagázgenerátorról hallottam, de nem tudom hogy működik....valaki?
-
rog
addikt
-
neduddki
nagyúr
HI!
na csak hogy vmi ertelmes hir is gyutt ithonrul
http://index.hu/tech/kornyezet/mol0821/
udv
neduddki -
rATdrAgOn
senior tag
Jaja, Citrom kiserletezett Wankellel... aztan mindenki leszokott rola, mert bonyi volt jol megcsinalni... (akkor anyagokkal a '60-'70-es evekben eleg nehez volt megoldani a megfelelo tomitettseget, ebbol adodoan ette az olajat, meg hamar szet is mentek, bar az NSU-nak voltak sikeres wankeles autoi)
Manapsag asszem mar csak ket wankeles sorozatgyartasu gep letezik... az egyik egy Norton motorkerekpar, meg a Mazda RX sorozata... remelehetoleg azert hamarosan a tobbi gyarto is rajon, hogy nem olyan rossz az a wankel motor es atallnak ra... foleg, mivel a belsoegesu motorok kozul ennek messze a legnagyobb a hatasfoka.Igaz elvesztik a ''markat meghatarozo'' osszeteveszthetetlen motorzajt, mert a wankelek leginkabb turbinahangjukrol hiresek (cimbi ~35 eves wankeles NSU-ja is ugy szol mintha villanymotor lenne benne, nem belsoegesu motor
)
-
rdi
veterán
Ha így folytatjuk, akkor a benzint kiváltó alternatív üzemanyag a zab lesz.
-
L3zl13
nagyúr
Szerintem ennek semmi értelme. Agymanipuláció HAARP-al. Arra már ott a televízió.
-
crab
senior tag
Energia forrásnak, már ha nem lenne hatással az időjárásra és ránk!
-
rog
addikt
az attol fugg mire
http://www.2012.com.au/HAARP.html -
crab
senior tag
Az ionoszféra energiáját a Tesla féle haarp technkiával nem lehet hasznosítani?
-
rog
addikt
nah, kideritettem...
http://www.ladaclub.hu/muszaki/vazwankel.htm -
neduddki
nagyúr
HI!
a Rohadt qva elet hat ez ma nem igaz!!!!!!!!!!!!!!!!!
minden hozzaszoasomat keccer kell leirni!!!!
PARCI!!!!!!!!!!!!!!!!! csinalj vmit LEGYSZI!!!!!!!!!!!!!!!!
szoval ott van az utolso sorban!!! 3 rotoros 240-en lovas!!! monyguk itt repulogepnek irjak, de rendelheto /volt???/ szamaraba is!!! jeeeeeeeeeee
udv
neduddki
p.s. mi van rog nem hiszel az oregnek, ejnye bejnye:-)))))))))) -
neduddki
nagyúr
HI!
Sot ki emlexik a Gruppe B-s Szamara-ra????
Hat lada-t:-))))
Nem amlexem, hogy tenyleg volt-e a cikkben vagy csak utanan talaltuk ki - hi marhak - hogy a tulajok megpakolt utanfuto felrakasa utan az allandoan kiporgo kerekekre panaszkodtak, de szeritnem mi voltunk azok barmok:-))))
Ha jol emlexem talan ket voltozatrol is volt szo 2 ill. 3 rotoros es a 3 rotoros volt a 240 paci, valoban volt volgaban, illetve probaltak a pr-ods csajkakba is, a nagy benzines ruszki motorknak nem volt igazan finom jaraskulturajuk!!!
udv
neduddki -
Den
veterán
itt van melyik motort miben használták
http://www.der-wankelmotor.de/Motoren/Motoren-VAZ-LADA/motoren-vaz-lada.html -
neduddki
nagyúr
HI!
IGEN!!!! 240-en loeros kizarolag nagy testveri allamba szalicsak kulon megrendelesre, de ottan is foleg a sziberiai es belsoazsizai reszeken nepszeru, es eszt a vankel motort azokon a reszeken oleg sok mindenrre hasznajjak, na az oleg sok minden oleg relativ, ugyanis qva igenytelen az uzemanyag minosegere es meg a hideget is jo birja es jo a hideginditasi tulajdonsaga! legalbbis volt errol nehany eve vhol egy cikk/beszamolo, papirion lattam, de ma nem tom hogy hol
udv
neduddki -
Den
veterán
egyébként ezexerint csak nekem volt meglepő hogy létezik wankelmotoros lada?
-
Den
veterán
válasz
neduddki #207 üzenetére
egyébként szerintem pár évtizeden belül ausztrália lehet az egyik leggazdagabb ország egy kifogyhatatlan természeti erőforrás a napenergia miatt. Ott vannak az óriási lakatlan, megművelhetetlen, félsivatagos területei. Egy olyan világban ahol már nem a kőolajaz elsődleges és legolcsóbb energiaforrás, mert már kevés van, az ilyen területek aranybányává fognak válni.
-
Utánaszámoltam.
Csak gondolj bele. Mondjuk 100W/m2 egy jobb napelem teljesítménye (durván)
Akkor négyzetkilóméterenként 100 megavatt. Mondjuk vegyünk egy kisebb területet, mondjuk 100000 km2-t az 10 gigavatt. És ez csak egy ici-pici darabkája a sivatagnak, olyan Magyarországnyi. Na most nézz rá a térképre, hogy hányszor nagyobb a szahara fele Magyarországnál... -
artesz
tag
ja, úgy tűnik, hogy a tar-ról nem lehet képet beszúrni
Új hozzászólás Aktív témák
- UHD filmek lejátszása
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Filmvilág
- AliExpress tapasztalatok
- Ne felejtsd el a páncélt lemeríteni!
- Vizsgálat indult, a Meta chatbot gyerekekkel folytatott romantikus beszélgetést
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest