-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laja333
őstag
válasz #85552128 #12500 üzenetére
A Maxwellek még mindig csak Tier 2-es bekötésűek. A GCN meg Tier 3. Inkább legyen limit nélküli a kártyám, mint hogy tudjon 2 extra opcionális feature-t, amit vagy fognak használni vagy nem. A bekötést minden esetben "fogják használni". Meg ha jól tudom, a 12.0-s feature-ök közül egy párat a Maxwell csak szoftveresen tud, a GCN meg hardveresen is. Szvsz még mindig egy GCN a jobb választás dx12-re. Igaz semmi értelme arra tervezni, amíg nem látunk egy dx12-es játékot. NV meg jó eséllyel majd Pascal-al lehet ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Laja333 #12501 üzenetére
Ugyanúgy a GCN1-nél is vannak limitációk a Compute parancslistáknál és a Tiled Resourcesnél a Maxwell 2 3 míg a GCN1.2 is csak Tier 2-es...
Az RB Tier 3 elméleti "unlimited" erőforrása meglátjuk mit fog érni... Szerintem semmit, főleg nem az elkövetkező 1-2 évben, máskülönben simán köthették volna a 12_1-et is Tier3-hoz...[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #12503 üzenetére
Ki mondta, hogy fog ? Ettől még több szintet támogat, az a két plusz feature kell a 12_1-hez. Az RB Tier 3 sehová sem kötelező...
Külföldi oldalakon is a FL van kihangsúlyozva, nem az RB...A lényeg az, hogy eddig az volt hangoztatva a GCN-nek full supportja van, most meg kiderül, hogy nincs...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Laja333 #12501 üzenetére
Igen, valahogy én is így látom. Először is remek dolog hogy a v2-es maxwelleken van az a két opcionális feature. Tényleg jó. Ez remélhetően majd begyűrűzik gcn-re is.
De itt akkor is opcionális elemekről beszélünk, aminek kerítettek egy gyors elnevezést (dx12_1). A játékok esetében a többi elem jóval meghatározóbb (a bekötési modell mint limitáció), elvégre az mindig van használva.Ugyanakkor ezek a limitációk oda-vissza működnek. El tudom képzelni hogy hiába lehet 2x annyi adatot tárolni shader procinként async compute számára gcn-en, mivel maxwellen csak fele annyit lehet, úgy írják meg a dolgokat hogy elég legyen a 2 is (meg amúgy is lehet hogy így írják meg). Emellett ugyan szépek a 900-as sorozat sikerei, de még mindig nagyon sok 700-as kártya van odakinn, amik meg a maxwelleket limitálják (bár ahogy az nv-től lenni szokott, könnyen lehet hogy szarnak a keplerekre). Ugyanígy az UAV-k esete, lehet hogy 64-et fognak megcélozni, mert az a "sweet spot", ugyanakkor a ROV is kevésbé lesz használva...
Mindegy, meglátjuk mi lesz. Viszont szerintem akkor is általánosabban nézve előnyösebb, ha a sokat használt elemek limit nélküliek (gcn-en), mint az hogy van két opcionális feature amit nem támogat.
"a két plusz feature kell a 12_1-hez."
Milyen jó is volt hogy támogatta ugyan az eddigi kártyánk a 11.1-et meg 11.2-őt, mégsem mentünk sokra vele.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
nagyúr
válasz Malibutomi #12503 üzenetére
Tok felesleges vitazni ezen, sehol a veglegesDx12, de foleg jatekok nincsenek ra meg.
Jah,de fél éve amikor mi írtuk ezt a 980/970nél akkor zöld szemüveg volt rajtunk...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Laja333
őstag
válasz #85552128 #12502 üzenetére
Persze, ha NV kártyákra "limitálják" a játékokat, hogy beleférjenek a Tier2-es limitbe, akkor nincs értelme. Megint ott leszünk, hogy a Radeonoknak 3/4-ed gázon kell hoznia a NV kártyák teljes gáz teljesítményét. Ez nem is olyan elrugaszkodott jövőkép.
Malibutomi: +1. Most hogy NV bedobta ezt a 12.1-et, ez lett a DX12 legfontosabb tulajdonsága. Elképesztő a marketing gépezetük. -
#45185024
törölt tag
Szeretem az ilyen cikkeket mert legalább beszélgetést generál.
Na összefoglalom amit halottam és kérdezek.
Azt megértettem hogy én máshogy ismerem a GCN számozást. De lejött.
(GCN 1.0 = GCN1(S.I.) GCN1.1 = GCN2(C.I.) GCN 1.2 = GCN3(V.I.)
Tehát miután legyártották a FURY kat becsomagolták a dobozba MOST jelenti be a Microsoft hogy bocs
nem támogatkák a level 12_1 et hát ez fantörpikus, már már összeesküvést sejt az ember emögött.Aki ért hozzá kérem mondja el mit jelent ez ponotosan egy játékra levetítve:
Conservative rasterization nincs
Raster Order Views nincs
Amelyek a Maxwell(v2)-ben meg vannaksőt egyik még Intelben is )Másik kérdésem a FURY miért 12_1 ? vagy akkor az most kamu a leaks-es hírben ? mert a Tonga is 1.2 a FURI is akkor egyik miért vinné a 12_1 et a másik miért nem ?
Előre is köszi a válaszokatSzaby: az első generációs Maxwellt a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 szintet támogatja
-
#85552128
törölt tag
válasz Laja333 #12507 üzenetére
"Persze, ha NV kártyákra "limitálják" a játékokat, hogy beleférjenek a Tier2-es limitbe"
"Hallock said it shouldn't be an issue that AMD cards only support feature level 12_0 since all the features relevant for games are included in 11_1 and 12_0. Also, most games will stick closely to what the consoles use and will therefore mostly use 12_0. Keep in mind, though, he's the global head of technical marketing, so his words shouldn't just be taken as gospel. Computerbase also pointed out Nvidia said the same thing when their Kepler cards didn't support feature level 11_1."
Akkor kvittek leszünk mindkét gyártó limitálni fog minket, ez egyik Tier 2-re a másik meg FL 12_0-ra (főleg, hogy az XO is csak ennyit tud...).
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
Lehet baromság lesz amit most kérdezni fogok ,de hát ebből tud meg dolgokat az ember.
Most ugye vannak AMD ill. NV által támogatott game-ek amiben hol egyik hol a másik a jobb.Kérdésem: Hogy ha egy game mondjuk az nvidiákon fut jobban vagy az amd-ken és utólag jön majd hozzá dx12-es patch akkor az ugyanúgy amd-n vagy nv-n fog jobban futni mint eddig vagy itt már az veszi át a vezetést majd amelyik "jobban alkalmas" a DX12-re ??
Next PC Upgrade: 2022
-
Laja333
őstag
válasz #45185024 #12508 üzenetére
Csak kár, hogy nem a cikk alatt vitatjuk meg, hanem a Radeon találgatósban.
(#12509) Szaby59 Két külön dologról beszélünk. GCN nem limitált 12.0-n, Maxwell igen. Ez a bekötési modell, ami - ha jól tudom - fontosabb mint a feature level. 12.1 az új Hairworks/PhysX.
[ Szerkesztve ]
-
ÁdiBá
addikt
Én nem értek ennyire hozzá, csak azt tudom, hogy mindenki azt írta az AMD lényegesen jobb, fejlettebb termékeket gyárt évről-évre.
A gond csak az, hogy az egész informatikai piacot lenyeli az nvidia, hiszen csak a buta emberek vásárolnak nvidia terméket, mert ugye a maxwell is buta termékek közé tartozik, így a felhasználók zöme ha ránézünk az eladásokra, akkor láthatjuk mennyi buta ember van.
Ezzel nem sértegetni akartam senkit.Csak gondolkozzunk picit reálisan, jelenleg az nvidia jobb termékeket árusít.
Pont, nem lehet túl ragozni.
Olyan dolgokról beszélgetünk itt ami egyenlőre csak papíron létezik, ezek a limitációk, windows 10 és társai.
Én mint átlag user ezt a marhaságot akkor fogom benyelni mikor kijön egy GTA6 figyeld a maxwell 10 fps, Radeon 20 FPs mert rendesen tudja ezt meg azt.Nekem is maxwell gpu-m van, pontos felépítését nem tudom a kártyának, hogy DX12 mennyire fog helytállni, nem is érdekel mert mikor lesz olyan játék?!
Addigra hatszor cseréljük a hardvereket.
ÁdiBá
-
veterán
btw a conservative rasterization hw támogatás nélkül is elérhető, persze erőforrás felárral:
Is it possible to achieve Conservative Raster without HW support?
Yes, it is indeed possible to do this, and there is a very good article describing it here.
Essentially it involves using the Geometry Shader stage to either:
-Add an apron of triangles around the main primitive
-Enlarge the main primitiveugyanakkor ez az extra felár lehet kiszervezhető async shaderre...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Laja333
őstag
válasz Malibutomi #12514 üzenetére
Nem változott a tényállás, MS azt mondta, csak a GCN tudja a Tier3-at. Ez most is így van.
-
-
nagyúr
válasz #45185024 #12508 üzenetére
Aki ért hozzá kérem mondja el mit jelent ez ponotosan egy játékra levetítve:
Conservative rasterization nincs
Raster Order Views nincsez azt jelenti, hogy ha lesznek olyan effektek, amelyek ezekre a funkciókra épülnek, azok csak az ezeket támogató kártyákon fognak futni. a dolog továbbgörgetéséről csak spekulálni tudok:
mivel ez alapvetően kiegészítő feature, és kevés hardware fedi le, ezért valószínűleg ezekre emiatt csak marginális jelentőségű effektek fognak épülni, vagy lesz rá alternatív algoritmus is, mint pl. a gta 5ben az árnyékolásra van vagy 4-féle, amelyek közül az nvidiás nem fut el más hardveren.@Crytek: ezt nem igazán lehetséges előre megjósolni. nincs referencia sem, amihez hasonlítani lehetne.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
veterán
válasz velizare #12520 üzenetére
én a conservative rasterization hatását linkeltem fentebb, azt nem tudom hogy most ez pontosan az AA minőségbe szól-e bele vagy mibe (felteszem a vékony drótok láthatóságába mindenképp). A lényege hogy normál raszterizálásnál ha egy pixel felénél kisebb rész esne bele a face-be, akkor a raszterizálás során az már "kívülállónak" számít, míg konzervatív raszterizálásnál ha az él érinti a pixelt, már része a face-nek:
link
"a" a normál, "b" a konzervatív raszterizálásGondolom kisebb felbontáson az első volt még az előnyös, nagy felbontáson pedig az utóbbi (pl átlós drót 4k felbontás mellett)... teljesítményigényesebben, de ez a feature megoldható máshogy is.
A Raster Order Views pedig tudtommal a füst és hasonló sok kis részecskékből álló "massza" sorrendezését javítja (ami pl teljesítmény és árnyékolás szempontjából számít). Alternatíva van erre is, a Raster Order View egy implementációja annak a problémának a megoldására, hogy hogyan állítsunk fel hatékonyan sorrendet nagyon sok kis tile között.
De ez részemről csak szakmai érdeklődő szint, jöhet bárki aki pontosabban megfogalmazza vagy kijavít, mert érdekel a téma
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nagyúr
válasz Menthirist #12521 üzenetére
írtam én is, hogy ha fontos, akkor lesz rá alternatív út.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
veterán
-
sayinpety
tag
válasz Menthirist #12524 üzenetére
Egyszerusitve
Rasterizationnel pixel kozepet kell fedni a haromszoggel. Conservative rasterizationnel eleg barhol erinteni a pixelt.
Raster Order Views UAV ordering. Lehetove teszi OITt alacsony memory footprinttel. A Mantle image load/store mutex atdolgozva. A Mantle megoldas nem biztonsagos LDS virtualization nelkul.
-
#45185024
törölt tag
és ez most egyszerűsítve van ? O óóó
-
#85552128
törölt tag
"After half a year worth of wait, we might finally be looking at Tonga in two cards. The first one will be rebrands of the Radeon R9 285 and placed in the Radeon R9 380 series. The second one will be the Radeon R9 380X card that will house the full Tonga XT variant with 2048 stream processors, 128 TMUs and 32 ROPs. The interesting part is that, in comparison to the R9 380 that features a 256-bit bus, the R9 380X will get a 384-bit bus as seen in the die shot posted in the latest Carrizo presentation. The chip shot shows six 64-bit memory controllers that confirm a 384-bit bus interface and will most likely incorporate 3 GB of VRAM as opposed to 2 GB VRAM on the Radeon R9 285 (4 GB custom variants)."
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Tongába (380x) abszolút benne van hogy Best Buy kártya lesz.
Ha elhagyja a 960 at beér a 970 alá, egy jó árazással ott tud ütni.
Jobban meg fogja szorongatni a 970 eseket mint a 390x a 980 asokat, az azért egy erős kártya... -
Ren Hoek
veterán
válasz #45185024 #12529 üzenetére
Hát nemtudom... Egy 970 kb egy 290X szintjén van...
Ami:
2816 Stream Processors, 176 TMUs, 64 ROPs, 512-bit bus, 44 CUs (compute units) and 8 ACE unitsEhhez képest a Tonga még mindig rettentő gyenge. Szerintem 280X és 290 között max valahol... Sőt ahogy nézem ez pont a 280X szintje, tehát max felette egy picit/ vagy jobb fogyasztással 280X 4GB rammal.
Szerk: Persze jó árazással lehet best-buy, de valszeg kompromisszumos FHD-re. Azért oda már illik egy 970/290X 4GB rammal..
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz TTomax #12532 üzenetére
Tulképp egy 280X Tonga refresh. Ja amúgy 960-nak fog ez menni, ennyi.
Azért tegyük hozzá, hogy nagyon nagyon sokan vannak akik 50-70K között keresnek VGA-t, és nem 100-120.
VGA-s topicból is, szerintem 90% előbbi kategória.A népnek olcsó jó kártyák kellenek főképp, nem 300K-s Fiji, meg Titan-x... (legalábbis itthon)
-
#16729600
törölt tag
" kártya a 300 as sorozatból ami nem rebrand ezért "
Nem tudom,hogy a híres holland festőnek mi köze van a vga piachoz? Ráadásul illene legalább nagybetűvel írni a nevét.
(#12537) Ren Hoek Basszus...azt hittem enyém a szabdalom,ezt benéztem súlyosan.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz #45185024 #12535 üzenetére
Attól még nem fogja hozni egy sokkal erősebb kártya teljesítményét
Max DX12-ben lehet előrelépés a Tonga miatt...Amúgy azt nem értem, hogy miért nem tudnak kiadni egy Tongát Hawaii méretben és megfelelő egységekkel. Annak kellett volna a 390X-nek lennie
(#12536) szunya1: Ezt én is ellőttem egy hete, csak nagy R-el és m-el írtam
Amúgy jól írta szerintem[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
válasz Yllgrim #12540 üzenetére
Köszi,mindig tanul az ember valamit, ez a hátránya az autodidakta tanulásnak és a kevés iskolai végzettségnek ( az is inkább esti,felnőttképzés,mindegy azért a 'nyócat megcéloztam csak sikerül valamikor )
(#12542) Yllgrim Az a baj,hogy csak a két véglet érdekel, vagy Marcel Proust, vagy Immanuel Kant ot olvasgatok esténként,vagy csak pöttyös fedelű könyveket és ezeket nehéz beépíteni és alkalmazni a hétköznapokba.
[ Szerkesztve ]
-
Yllgrim
őstag
válasz #16729600 #12541 üzenetére
Nem az iskola szamit hany evet huztal hanem hogy hogy Bakancslistat vedd elo es nezd meg, autoszerelo vs multimilliardos... Egy jo fotel otthon, estenkent elokapsz egy konyvet es olvasgatsz
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
#45185024
törölt tag
ABUék meg már lehet tesztelik a FURYkat és közben jót nevetnek azokon amiket itt összehordunk
Amúgy azt sem lehet elárulni ha teszteltek valamit ? Nem az eredményét csak a nevét...
De elég ha azt mondjátok hogy teszteltek valamit ami NEM Nvidia, abból mi érteni fogjuk -
Yllgrim
őstag
válasz #45185024 #12543 üzenetére
Hat ha nem kaptak meg meg, akkor jovo heten tuti megkapjak, bar szerintem mar megkaptak es nyuzzak oket, na meg jatszanak veluk
Valoszinuleg E3-as idozites azert fontos nekik, mert jatekvasar, valoszinuleg Win 10, Steam Os is ott fog nyomulni, uh Vulkan-Mantle-DX12-t lehet demozni rendesen, biztos van mar ra par jatekbemutato, Frostbyte jatekok mint Star Wars Battlefront.
XO-ra is nagyon nyomatjak a DX12-es jatekokat, MS nem fogja tokon loni magat hogy olyan iranyba vigye a DX12-t amivel betesz az XO-nak, ha igen akkor eleg hulyek
VR cuccok tomkelege, most nagyon ra kellett hogy keszuljenek es eleg magabiztosnak is tuntek a 980Ti bejelentese utan is, uh legyunk bizakodoak.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Yllgrim
őstag
válasz Crytek #12546 üzenetére
Olyan tesztekbol szerintem nem kerne senki, gyorsan le lehet vele bukni Na meg nem is kell az Nv szintjere lesullyedni
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
zoli7903
csendes tag
GCN 1.0 estében marad a DirectX 11_1.
Ezek szerint az AMD Radeon R9 370-től lefelé az AMD csak DirectX 11_1-es kártyákat hoz ki?
http://videocardz.com/55499/amds-hawaii-gpu-to-return-with-radeon-300-series[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.